frodik

Moje příspěvky

19.11.2015 19:16

atobajus napsal(a):
Z jakého důvodu lidi, kterým se modří kakarici nelíbí a nikdy si je nechtějí pořídit, řeší jejich cenu?

Jestli Vás to nenapadlo tak v diskuzi musí být vždy dvě strany, jedna je pro a druhá je proti jinak to není diskuze. Jo a pořídit si je opravdu nechci, i když kakariky chovám už dlouhou dobu.

19.11.2015 17:25

simacek123 napsal(a):
Prosim te nedelej ze sebe něco co nejsi.Mel bys vedet ze pro nekkoho je zajimava i ta modra, plne s tebou nesouhlasim zluta je okoukana.

Modrá je zajímavá pouze pro někoho, kdo nerozvážně nakoupil před rokem a teď, když cena klesla desetkrát, tak se snaží prodat. Bohužel už ví, že jsou za tuto cenu neprodejní. Modrá mutace není povedená natož modrá skořice, žlutí a žlutostrakatí jsou daleko na pohled hezčí, nejmíň povedení jsou bílí ptáci. Papoušek má být krásně barevnej. Kakariky se opravdu rychle množí a troufám si říct, že za rok budou modří kakarici za tisíc drazí. Je to něco podobného, jako rozely pestré černé, ty mají pouze tu výhodu, že jsou už tak zdegenerované, že mají nižší životaschopnost a tudíž se hůř množí. Jinak další škaredá mutace pro lidi co se něčím chtějí chlubit a být zajímavý. Je zajímavé sledovat, jak jsou chovatelé lehce zmanipulovatelní. Pár kšeftmenů zajedou do zahraničí nakoupí mutaci co tady není, pak rok dva množí udělají této mutaci reklamu ňákým příspěvkem ať už i negativním, protože negativní reklama je někdy lepší jak opak a pak ptáčky pustí do oběhu. Rok je prodávají za nepředstavitelný sumy pak se jich zbaví a hurá do zahraničí pro něco nového.

10.11.2015 17:16

Johny1235722 napsal(a):
Zdravim,
Chci se zeptat..zda jsou to 2 samci nebo se jedna o par? Diky Johny.

Kakariky pár let chovám, ale tihle mi podle zobáku a hlavy přijdou na dva samce.

8.11.2015 18:31

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Běžně se už prodávají i za 1500kč a červenokřídlý za 1200kč samozřejmě bez DNA.A úplně normální žádní nepodaři, a už začínají být neprodejní leda do výkupu.Ta trocha co se prodá na stole nic neřeší.Rok dva a jsou na úrovni horáků a nádherných.

Tady opravdu není nic co by nešlo logicky vysvětlit. Je to jako s ostatními papoušky, kteří pravidelně mají cykly, kdy jich je pro náš trh nadbytek. Kdo je chtěl tak už si je pořídil a teď už je prostě není kam prodávat. Kdykoli jdu k chovateli, tak má pár nebo dva. Před pár lety je měl málokdo, teď je má každý a stal se z něho běžný voliérový pták, jako jsou rozely atd. Není to nic vzácného a za běžného papouška vám nikdo nebude platit zlatem. Mám rád ty řeči o kvalitě, to jsou řeči samolibých chovatelů, kteří se povyšují nad ostatní a myslí si o sobě kdoví co. Každý chovatel dává přednost u papoušků něčemu jinému třeba jeden postavu, druhej vybarvení, třetí vitalitu, takže logicky co jeden považuje za špičkového ptáka druhému se nemusí líbit. Pár takových chovatelů co se chválilo, jaký maj ohromný papoušky jsem navštívil a víte co, když jsem je pustil mezi ostatní rozdíl nebyl ani znát, možná o něco větší, ale zase zaostával v něčem jiném je to jako s lidma. Teď na podzim se logicky prodává blbě z mého pohledu. Buď koupím hned v létě, kdy je výběr nejlepší nebo roční zjara, protože dám radši o tři stovky víc a nemusím ho krmit přes zimu. Teď kupuji s rizikem, že se nestačí aklimatizovat a zimu nemusí přežít ono je totiž i změna krmení a prostředí před zimou pro papouška docela zápřah pro organismus.

7.11.2015 12:33

Povezu letošního králováka, samici bourka rubina roční a letošního růžového štěpitelnéo na rubino.

14.6.2015 13:10

Dobrý den,
všechny přípravky jsou testovány na určitém množství zvířat, stačí aby změna byla pozorována u malého procenta a už z toho všichni dělají zázračnou bombu je to u všech přípravků stejné. Takže u dvou papoušků to může mít kladný vliv na reprodukci, dalších deset nebudete pozorovat nic a u pěti se může zhoršit třeba opeření. Uvědomte si, že je to stejné jak u lidí, každý jedinec reaguje trochu na něco jiného a potřebuje to své. Takže jako zpetření nevidím problém, ale nečekejte nic zázračného.

24.5.2015 12:59

saroun napsal(a):
Zdravím, tak tedy zkuste vyfotit samce. Samička na snímcích je asi plavá (podle oka a barvy). Předpokládám, že rozdílné mutace je spíš samec. Když se dopracujeme ke správnému určení mutace, bude už rada velmi jednoduchá.

Dobrý den pane Šaroun,
samec odchoval již dvě hnízda z toho prvního mám plavého samečka a z druhého hnízdění mám samce rubino, lutino, růžového a asi samce plavého k samičce jsem dal přírodního samečka z tohoto prvního hnízda a v odchovu mám dva asi přírodní samečky a tři ina zřejmě samičky. chtěl bych Vás tímto požádat, až bude tento odchov z budky jestli by jste byl ochotný, kdybych pro Vás přijel se na bourky podívat a případně mi poradit s mutacemi, mám to od Vás pár kilometrů.

20.5.2015 16:00

medvidek789 napsal(a):
A v Kolíně to neprodávají ?

Já na vysočině bydlím a sehnat zde krmení není vůbec problém. Mohu doporučit pana Mácu z Jaroměřic, pana Staníčka z NOVÉ ŘÍŠE a pana Reitermana z Jihlavy ten se sice zaměřuje na holubi, ale seženete u něj i tyto samostatné zrniny navíc má super grity za dobré ceny a směsi pro holubi používám jako směsi na máčení vše perfektně vyčistěno. S těmito pány jsem velice spokojen, vyzkoušel jsem i jiné prodejce, ale kvalita se nedala srovnat.

15.3.2015 06:32

Dobrý den,
to je naprosto běžné chování u samců králováků. Mám dva páry královských a u obou je samec dominantní a samici prohání. Když dám krmení samec je tam první a samice musí počkat, až dojí a pak teprve může ke žrádlu. Teď těsně před tokem se agresivita ještě zvyšuje a napadání je intenzivnější, ale oplozená snůška se vždycky dostaví a agresivita se utlumuje. Četl jsem nedávno novou knížku o austrálii, kde je psáno, že dominantní u králováků je samice, ale osobně jsem to ještě neviděl.

11.3.2015 14:08

Máte pravdu, že asi první pták této mutace pochází z přírody, ale co asi následovalo aby se tato mutace uchovala, nebylo to náhodou cílené šlechtitelství příbuzných ptáků? Tento pták měl nějakou poruchu díky níž byl takhle zbarven tak proč to přenášet na další generaci ?

11.3.2015 13:01

Nevím co je krásnýho na rozele, která má bý co nejvíc pestrá a barevná a vy z ní uděláte jednolitýho černýho paskvila. Peníze na ni mám, ale určitě za ně koupím něco hezčího a ušlechtilejšího než přešlechtěnýho černýho chudáčka na kterým si chovatelé dokazují kam až může upadnout chovatelství. Něco jiného je, když se v přírodě objeví barevná odchylka od standartu, ale vzájemně křížit příbuzné ptáky, kteří jsou pak degenerovaní a ještě se tím chlubit a říkat, jak je to krásné je ubohost.

11.3.2015 05:54

Dobrý den,
nehleďe na to, že je to další nepovedená mutace společně s modrou, tak je prakticky za tuto cenu neprodejná. Koupí si ji pouze pár bláznů co neví kam s penězi a chcou bejt zajímaví. Pár lidí co do republiky tuto mutaci dotáhlo a chtělo na ni zbohatnout (jako na každé nové mutaci) budou rádi, když se jim peníze vrátí. Je to ten samí případ jako modří kakarici.

24.2.2015 19:45

filardi napsal(a):
Už je asi po zimě, dáváte ptactvo do venkovnich volier.
Jedná se mi hlavně o Alexandry a Agapornise.

Jestliže je máte v zimě doma tak toto je nejrizikovější období, kdy hrozí přimrzání. Papoušky vypustíte a když nemáte na noc zavírání zmatený papoušek sedne venku přez noc na mokré bidlo nebo pletivo a je tragédie na světě. Teploty klesnou pod nulu nožky přimrznou a papoušek si je uštípe. Věřte mi nestojÍ to za to a své nedočkavé chování ještě odsuňte.

24.2.2015 18:48

akrobat napsal(a):
Pokud máte opravdu harmonický pár který má zájem hnízdit, tak vám zahnízdí i když jim budete podávat cokoliv.

To s Vámi souhlasím, papoušci v suchém období mají v přírodě nedostatek semen, proto třeba i dva roky nehnízdí. Je logické, když mají misky pořád plné, že tento nedostatek nikdy nemůžou mít, protože v přírodě to papoušek sám pozná a u Vás ne. Ale nemůžu si odpustit myšlenku jestli je pro papouška přirozené mít po celý rok pouze semena v suchém stavu. Naklíčená semena obsahují vitamíny a jiné prvky, které v suchých rozhodně nejsou, takže papouška o toto ochuzujete a pak je dopujete různými vitaminovými doplňky, aby jste tyto látky nahradil což je pro papouščí organizmus značná zátěž. Po krmení naklíčeným poznáte rozdíl v barvě peří, zobáku atd. a hlavně vitalitě u mladých nebo aspoň u mě ten rozdíl byl znatelný.

24.2.2015 17:54

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Dobrý den co za potravu krome vajicka přivede papousky do toku?

Dobrý den,
pozorujte své papoušky a uvidíte sám. Všimněte si, když vysvitne sluníčko, jak ptáci začnou zpívat a naparovat se. Takže sluníčko a délka dne je nejdůležitější. A teď k té stravě, kde já pořád opakuji berte si příklad z přírody. Papoušci začínají hnízdit, když začne všechno pučet a mají dostatek semen na krmení mladých. Takže teď na začátku jara je potřeba začít dávat naklíčené (já osobně dávám hodně luštěnin bohatých na bílkoviny), zelené a občas vejce na tvrdo. Suché dávám už jenom jako doplněk a zvednu u něj obsah semence(konopí) na 10% a vypustím slunečnici. Na podzim pozvolna přejdu na máčené a v zimě krmím pouze zrniny v suchém stavu. Když papoušky takto krmíte už sami poznají, kdy příde ta správná doba ke hnízdění. Takto krmím papoušky pocházející u austrálie.

18.2.2015 20:26

Souhlasím s kolegou Šarounem, to co jste napsal není teorie ale demagogie. Vajíčka po snesení jsou úplně stejná, asi až po pěti dnech, kdy se začne vyvíjet zárodek po prosvícení uvidíte žilky a asi po týdnu se to dá poznat i podle odstínu vejce, ty plné jsou bělejší.

17.2.2015 20:10

katyltm napsal(a):
Dobrý den, prosím o radu.
Mám 4 páry od podzimu ve voliéře, jsou to nějací venkovští kříženci texanů, krmím pouze ječmen+pšenici + bílý písek.
Jedno holoubě už mám v mrazáku, dnes šli další dvě, po vykuchání mají kolem 300g bez drobů. Ty dnešní 30tidenní měli úplně prázdné vole a v žaludku jen kamínky, zajímá mne toto:

1) mám krmit ještě něco dalšího, aby lépe přibývali? Nebo je nechat na hnízdě déle? Jde mi o to, zda mohu dávat třeba i nějaké kuchyňské zbytky (samozřejmě nezkažené)

2) mohla bych jim třeba ve třech týdnech dát do budníku misku s vodou a zrní, aby se také krmili sami?

3) Nemělo by se jim to někdy v průběhu toho jediného měsíce života vyčistit, seděli tam už v podstatě jen v trusu, měli ho nalepený i na nohách, hnízdní misky nedávám, ale to by se asi stejně tím nevyřešilo. Do voliéry hážu seno a slámu, hnízdo si z toho staví.

4) Ani jedno z těch tří nemělo žlučník, to je normální?

Omlouvám se za tyto otázky, nikde jsem to nenašla, přijde mi, že o masných holubech moc informací není.
Moc díky za případné odpovědi.

Dobrý den,
dám Vám pár osobních postřehů snad pomůžou.
1. Holub žluč opravdu nemá
2. Holoubata zabíjejte dříve, zabil jste je ve fázi, kdy je rodiče podvědomě krmí méně, aby je motivovali k opuštění hnízda a byly schopny letu. Ve fázi, kdy už trénují lítání mají již velký úbytek na váze.
3. Vemte si inspiraci z přírody, už jste viděl holuby v lese, aby hnízdily v zimě, asi ne. Dopřejte jim odpočinek a nenechávejte je v zimě nasedat. Zbytečně je vyčerpáváte a výsledný efekt za to nestojí. Holoubata jsou, když jim nepřisvětlujete až o 30 procent menší a to ještě značná část kolem 14 dne, kdy holubi přestávaj poctivě sedět a holoubata jsou nedopeřená zmzne.
4. Krmení v zimě by mělo obsahovat hodně ječmene a žádnou luštěninu. Důvod je jednoduchý ječměn potlačuje snášivost u holubice a luštěniny naopak obsahují hodně bílkovin a holubi doslova nastartuje na sezonu. Luštěniny jsou také strašně důležité při růstu holoubat, ale pozor nemělo by ve směsi být více jak 30 %, hrozí pak průjmy atd. Jo a do krmení je nutné dát v malém množství také olejninu (řepka, slunečnice) hlavně v období přepeřován velice důležité.
5. Používejte na nasedání misky dají se snadno čistit, já je čistím každý týden a holoubata jsou v čistém prostředí, jestli máte plaché holubi může být problém, zkuste je více naučit na svou osobu ti mí přede mnou nemají snahu ani ulítnout.
6. Ty bílé kamínky jsou grit a holuby je potřebují pro tvorbu skořápek u vajíček a správné tvorbě kostry u holoubat (při nedostatku vápníku hrozí křivice), tyto vápenné kamínky se ukládají v žaludku a rozpouští se a vápník se uvolňuje.

9.2.2015 17:14

saroun napsal(a):
Zdravím, pohlaví těchto mláďat znáte? Kdyby to byly samice, předpoklad, že je skořicový by byl ještě možný. Pak ještě záleží, jaké vlohy měla v sobě ta rubínka. Asi nejschůdnějším řešením by bylo porovnání očí samičky z úvodu a tohoto samce. Fotky mohou být ovlivněné způsobem focení, v reálu by rozlišení mohlo být průkaznější.

Losos byla samice u plavého to zatím nemohu určit, samec má oko tmavší než rubinová samice.

9.2.2015 15:55

saroun napsal(a):
Zdravím, je jasné, že normálně zbarvená mláďata najsou potomky rodičů stejné mutace. Kdybych měl určit, který je odlišný, asi by to byl samec, kterého bych určil jako skořicového. Chce to ale potvrdit kontrolním pářením. Pro začátek bych mu dal normálně zbarvenou nebo růžovou samičku. V odchovu by měly být skořicové samice. K samici by se hodil přírodní, štěpitelný na plavou nebo plavý, včetně kombinací s plavou (losos). Jště se nabízí mutace pallid, která by byla raritou, ale ne nemožnou. Při případném vylíhnutí mláďat je potřeba sledovat rozdíly barvy očí, nejlépe je zdokumentovat. Přeji zdárný odchov a chuť do šlechtitelské práce.

Samec byl v páru s rubino protože je štěpitelný na ino a v odchovu jsem měl plavé a lososové tak nevím.

9.2.2015 14:20

boza napsal(a):
Děkuji za odpovět mohl bych je dat do hromady s andulkama voliéra 5x2, 2x1, 2 zalet 2, 5x2, 2x1, 2 mam tam 7paru andulek, k papouškum kralovskych nebo patagoncum asi ne.

K andulkám bych je určitě nedával, když tak jedině ke královákům.