kolemjdouci2

Moje příspěvky

4.3.2012 18:08

podskocova napsal(a):
brit je bez konzervantu,barviv a bez soji.....:-|

Bez barviv a sóji - věřím. Ale stran konzervantů si dovoluju dost pochybovat. Výrobce sice uvádí, že je krmivo konzervované vitamínem E - ovšem při jeho uvedené koncentraci by granule rozhodně nemohly mít tak dlouhou trvanlivost, jako mají. Tedy jsou "tiše a mimo složení" konzervovány ještě i něčím jiným, pravděpodobně výrobce dostává od dodavatelů tuky nebo moučky už konzervované.

4.3.2012 17:35

jarouj napsal(a):
tak takovouhle odpoved jsem si mohl napsat sám a nebo jeste tabulky suchého krmiva najdete na zadní straně balení to takysmajlík

Tak co chcete slyšet? Každý pes je prostě jiný. Známá má dvě labradorky, jedna dostává 300g masa na den a je trošku při těle, druhá přes kilo a stejně jí lezou žebra. Tak se omlouvám, že vám neřeknu dávku přesně pro vaše štěndo, ale křišťálovou kouli mám zrovna v servisu.

4.3.2012 16:24

skritek1991 napsal(a):
A já bych potřebovala poradit taky. A to sice, jaké granule jsou celkově lepší, jestli ACANA, ORIJEN, nebo BRIT CARE? Díky!:-)

Celkově - určitě Orijen. Nejen extrémně vysokým obsahem masa, ale i vysokou (potravinářskou) kvalitou všech surovin - neobsahují žádné "vedlejší produkty" (jiným slovem odpad), jen čerstvé maso. A k tomu velice šetrný způsob výroby při mnohem nižší teplotě, než je běžné u granulí střední třídy. Tuhle značku doporučují všechny mezinárodní nezávislé žebříčky kvality, jsou to jedny z nejkvalitnějších granulí na našem trhu. Výrobce je kanadský.
Acana je stejný výrobce, nižší řada. Kvalita surovin je též velmi vysoká (ověřeno nezávislými laboratořemi). Na rozdíl od Orijenu není vyráběná pouze z čerstvého masa, ale obsahuje i masovou moučku (tedy maso je tepelně zpracované dvakrát - na moučku a pak na granule), a k tomu základní řada Acany obsahuje i obilniny. Ale v poměru kvalita/cena je na našem trhu naprosto bezkonkurenční.
Brit care je český výrobce. Granule obsahují poměrně velké množství "vedlejších živočišných produktů" - jinými slovy odpadu. Peří, srst, kopyta. K tomu ne vždy zcela kvalitní druhy obilnin, chemickou konzervaci a podezřelou položku "přírodní příchuť", kterou nebyl přesně schopný vysvětlit ani zástupce firmy. Zřejmě něco podobného glutamátu, který vyvolává závislost na jím ochuceném jídle. Ale na druhou stranu cena je poměrně příznivá...

4.3.2012 08:54

http://www.manwe.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=137&Itemid=49

Samozřejmě tohle je "tabulkový" výpočet, množství se následně upraví podle kondice psa - znám štěňata, která zbaští až 10% své váhy a jsou jak lunt, jiná zase potřebují ubrat, aby netloustla.

1.3.2012 13:20

bl napsal(a):
No jen že neznam alergii na srst z toho, kdyz pes lina. :-))

Tak to buďte rád/a...
Znám několik těžkých alergiků na srst, kterým nelínající plemena nedělají problém, kdežto u línajících se můžou v lepším případě usmrkat. Jedna kamarádka dostane astmatický záchvat, jen když se přiblíží ke mně (mám doma labradorku), přitom sama má jorkšíra, který jí problémy nedělá.

1.3.2012 13:02

bl napsal(a):
Vy si ziveho psa neporizujte. Dojdete do hrackarstvi a kupte vycpanou umelotinu. Urcite si vyberete toho, co nebude pelichat, jist, curat, nebude ani velky ani maly a dle potreby ho hodite do kouta, aby neotravoval.

Ach jo

Co je špatného na tom, že jedno z kritérií zadavatelky je i to, aby pes nezpůsoboval zdravotní problémy jejímu otci???

1.3.2012 12:17

Kudrnatý retrívr líná! Nemá srst jako pudl (kterému se musí stříhat, jinak roste pořád dál a dál) - ale spíš jako labrador, jen zvlněnou.

Doporučila bych ale, až budete mít "předvybrané" nějaké plemeno, domluvit si návštěvu v některé chovce a vzít tatínka s sebou. Tak nejlíp zjistíte, jestli na toho konkrétního psa alergicky reaguje.

1.3.2012 11:14

Myslím si, že pokud kocour vysloveně nebude se psem v úzkém kontaktu (spát v jednom pelechu, olizovat ho apod.), tak by neměl být problém ani ten Scalibor.

27.2.2012 07:51

honzaera napsal(a):
Tak děkuju všem za příspěvky.
Uděláme tedy změny a psa se pokusíme zkrotit,takže tímto ruším pokud to jde darování.
Jen je u toho našeho hafana jak říká manželka zvláštní jeho grimasa.
Je naprosto v obličeji nečitelná i já si toho všiml a kolikrát není opravdu poznat zda se jen tak blbě dívá:-)nebo zda chce třeba tafnout,ale to jen tak bokem.
Zapracujem a pokusíme se udělat maximum a když to holt nepůjde tak to budeme muset řešit nějak jinak.
Děkuju

Držím palce!
Hlavně pamatujte, že bezpečí rodiny je na prvním místě - i za cenu velkého omezení svobody psa.
A ta "grimasa" bude možná důležitá - zkuste se domluvit s někým (co chovatel?), kdo by k vám přišel, pomohl vám ji "rozklíčovat" a poradit vám ve vaší komunikaci.

26.2.2012 12:49

A ještě doporučuju zajímavé články (včetně komentářů) od rodiny, která řešila velice podobný problém - u nich šlo bohužel o vážné napadení dítěte:
http://naszviretnik.net/2011/11/09/sos-hleda-se-domov-pro-badyho/
http://naszviretnik.net/2012/02/01/psi-hleda-se-novy-domov-pro-badyho-2-kde-jsme-udelali-chybu/

26.2.2012 12:26

Zabezpečit psa festovním bezpečným náhubkem, stále nošeným vodítkem a ve vaší nepřítomnosti kotcem - rozhodně souhlas. A i s náhubkem a ve vaší přítomnosti nedovolit, aby se k sobě s dítětem příliš přibližovali - pětiletému dítěti může ublížit i rána náhubkem. Bezpečnost dítěte je každopádně na prvním místě.

Podle Vašeho popisu nepoznáme, jestli jde o psa nejistého, kterému jsou některé situace velice nepříjemné a vy jste nedokázali přečíst jeho předchozí "jemnější" varovné signály, takže se musel uchýlit až k chňapnutí - nebo o psa "dominantního", který nemá řádně nastavené hranice, a proto se snaží sám zjednat pořádek ve smečce. Nejlepší by bylo, kdyby se na vaši komunikaci přímo u vás doma podíval někdo zkušený a ukázal vám, kde děláte chyby.

Každopádně jestli rozumíte anglicky, zkuste si pročíst tuhle knížku: http://www.uloz.to/xu29oFz/clicktocalm-pdf - je o zvládání agresivních, reaktivních psů pozitivními metodami. Koneckonců na molosse nemůžete jít moc silou - je silnější než vy a podle popisu to dobře ví.

24.2.2012 12:19

pinoha napsal(a):
Nechci být špatným prorokem, ale obávám se, že látka proti okusu pro koně u psů moc funkční být nemusí!
Přidávám se k doporučení, udělat to rovnou z něčeho jiného než ze dřeva.
Lucie

Četla jsem popis na stránkách výrobce - účinná látka je uvedená v Guinessově knize rekordů jako nejhořčejší látka vůbec. A pokud chutná takhle hořce pro lidi i pro koně, tak pro psy by měla taky:-)
Ale jinak souhlas, v případě zadavatele bych na to rozhodně nespoléhala - u plynového kotle nejde jen o ohryzaný nábytek, ale o život.

24.2.2012 11:11

sabina napsal(a):
Používá se to do koňských ohrad a boxů...

http://www.konskyobchod.cz/anti-bite-leovet-proti-okusu
Funguje dobře

To vypadá hodně zajímavě, díky moc! Nesmrdí to v bytě?

24.2.2012 10:38

sabina napsal(a):
Pro tento případ natřít dřevo proti okusu. Nebo to nechat udělaz z jiného materiálu.

Natřít proti okusu - poradíte čím? My zkoušeli speciální hořké spreje i chilli, nepomohlo nic.

24.2.2012 09:59

albinka b napsal(a):
Díky za odpovědi, ta od Sabiny mě docela zaujala hlavně kvůli tomu, že bychom si to nějak mohli vyrobit doma. Prkna právě máme rovnou dvě, takže to není vůbec špatný nápad. Jinak se jedná o labradora :-)

Nechci sýčkovat, ale aby vám ty dřevěné tyčky labrador nezbaštil. Naše malinké, něžné, tehdy ani ne tříměsíční labradoří štěňátko nám v nestřežené chvíli (cca dvouhodinová nepřítomnost) ujedlo kus stolu z tvrdé dřevotřísky velikosti cca 3x5 cm - jak potom rostla, tak byly škody samozřejmě ještě větší, byli jsme i vytopení. Tohle plemeno když se pustí do renovace bytu, tak to bere opravdu důkladně, známé labradorka (intenzivně pracovně využívaná, žádný nudící se gaučák) mimo jiné neopravitelně rozebrala sporák. Takže bych uvažovala o něčem festovnějším než dřevěné žbrdlení...

18.2.2012 13:10

luxdkas napsal(a):
Tak hlavne by som chcel psa , ktorý sa dá ľahko naučiť povely a ktorý by mohol chodiť aj bez vodítka v prírode a na povel by pribehol späť ku mne. Teraz máme ešte cca7 maximálne 9 ročného angl. kokršpaniela ale ten keby som ho pustil na voľno vezme hneď do zajačíh a nikto ho nezastaví.

To není ani tolik o plemeni, jako o výchově. Určitě jsou plemena, která se učí snadněji, ale zrovna kokr nepatří mezi ta vysloveně problematická... a pokud ho nemůžete vůbec ani pustit navolno, nemyslím si, že s jiným plemenem by se vám vedlo o moc líp. Nejdřív bych určitě zapracovala na výchově (teda spíš "převýchově") stávajícího psa, a získané zkušenosti se vám pak budou hodit u psa nového.
Jinak labradorku mám a je to naprostý miláček, ale odmalinka jsme se hodně věnovali výchově a výcviku, chodíme nejmíň každé dva týdny na cvičák a poslušnost procvičujeme a upevňujeme denně, na každé procházce. Rozhodně to není tak, že by poslouchala sama od sebe, bez práce.
Co se týče pořízení štěněte, doporučuju dát hodně dobrý pozor na zdraví. Rozhodně jedině štěně s PP, a i mezi nimi si dobře vybrat - oba rodiče by měli mít vyšetřené nejen kyčle, ale i lokty (lepší je samozřejmě, když mají vyšetření i další příbuzní a předci).

17.2.2012 18:19

eavy napsal(a):
Obecně by se zelenina, který nadýmá měla dávat v malých dávkách, ovšem s ohledem na psa. Pes od psa je jiný, některý bude po zelí trpět na nadýmání, jiný nikoliv.
Pes zeleninu v kusech nestráví, nejlépe se tráví jemně nastrouhaná zelenina, popř. přepařená horkou vodou, nikoliv vařená, ve vařené zelenině zůstane minimum vitamínů a minerálů, pak by se objem zeleniny dal přirovnat k balastu.
Mmj. je dobré přidávat ovoce, pes si sice dokáže omezené množství vit. C syntetizovat, ale ten nemusí být dostačující.

Není pravda, že ve vařené zelenině nic "dobrého" nezůstane. Některé vitamíny a další látky se naopak lépe vstřebávají z vařené zeleniny než ze syrové - např. karotenoidy, lykopeny... A minerály zůstávají naprosto nezměněné, ty se nemají kam ztratit (samozřejmě bavíme-li se o podušení, při vaření ve vodě se vylouhují do vody, kterou pak slijete).
http://www.novinky.cz/zena/129559-vareni-zvysuje-obsah-nekterych-zivin-v-zelenine.html
http://ona.idnes.cz/varena-zelenina-je-zdravejsi-nez-syrova-f08-/zdravi.aspx?c=990603_114619_zdravi_jup

Ale osobně se s vařením nezalamuju - psině prostě dám celou mrkev, kus řepy nebo pár listů čínského zelí, však ona si s tím poradí:-) Maximálně občas dostane vařenou kořenovou zeleninu z vývaru (nesolenou - solím až skoro hotovou polívku)

17.2.2012 14:54

Žádnou zeleninu pes nestráví, pokud je v kusech. Pes není kráva, takže neumí trávit celulózu (koneckonců člověk je na tom stejně). Podle mě to ale není vyloženě na škodu - zelenina slouží stejně hlavně jako "balast", kterým se pes zasytí, vitamín C si pes vytváří sám a vše ostatní, co potřebuje, dostává hlavně z masa. A to málo vitamínů a minerálů, které potřebuje, si vezme i z kusové zeleniny.
Pokud by vám vadilo, že vidíte v trusu zeleninu v kusech, nezbyde než ji uvařit do měkka nebo rozmixovat. Osobně si ale myslím, že je to zbytečné.

3.2.2012 13:15

K rozvoji dysplazie může strava samozřejmě přispět. Ne nedostatečná strava, ale naopak překrmování a příliš vysoká kalorická hodnota stravy, která vede k nadměrně rychlému růstu. Ale rozhodně není možné, aby zdravé štěně bez genetických předpokladů získalo stravou takto extrémní dysplazii, to je hovadina. Naprosto geneticky zdravé štěně bude mít kyčle nulové bez ohledu na stravu. A pokud i připustíme (teoreticky), že by u Vašeho štěněte byla velmi špatná strava (příliš vydatná), tak při správné stravě by podle mého názoru mělo minimálně 3/3. Rozhodně by nebylo zcela bez nálezu.

2.2.2012 09:46

www.becres.cz - mají Vetamix, Masopropsy, Falco a Barona, zaváží Brno a Prahu. Opravdu doporučuju! Skvělé jednání a moc mi vyhovuje možnost nakombinovat si maso od různých výrobců.