petapeta

Moje příspěvky

10.7.2009 16:01

xanty napsal(a):
Ahoj, dnes jsem dojela ke koníkovi a konik apaticky bez jiskry v oku tak se patralo proc no a zjistili jsme ze kovar ktery tam byl ve stredu mu moc vystrouhal kopyta (konik chodi na boso) a nemuze na zadni nohy vubec skoror doslapnout jak je ma citlivy a predni jsou o neco malo lepsi kazdopadne konik udelala 3 kroky po staji a rezignoval... s konma mam zkusenosti ale takovy problem jsem nikdy nemela s kopyty, zazila jsem jen schvaceni. Kopyta hreji. Mate nekdo takovou zkusenost? jestli chladit nebo nechat byt. Konik zustane v klidu v boxu hodne se mu nastlalo. Vet dojede snad vecer. Chci se jen zeptat jestli jste to nekdy nekdo zazil ...

Diky za nazory

Ahoj, tohle se mi stalo před pár lety taky - koupila jsem koně s přerostlými kopyty, kovář to vzal moc a koník pak sotva lezl. Koně nejlépe co nejvíce venku, na prvních pár dní bych možná klidně dala do kopyt náboje, obzvláště pokud hřejí - nejlepší je takové to blátíčko z rybníka! A až začne kůň trochu chodit sám, postupně bych začala s procházkama na ruce po měkku, postupně "přitvrďovat". Já tenkrát nejezdila asi měsíc nebo dva, než byl kůň zase ok. Hodně štětsí a at je brzo lépe!

1.7.2009 14:13

makca napsal(a):
S dovolením jsem založila nové téma. Myslím si že by sem mělo patřit všem kolem jezdeckých potřeb. Snad nam to pomůže s našim obchodováním

Prodám pony uzdečku a podbřišník:
Uzdečka je černá, kožená, zn. Cheval, nová - na koni dvakrát, pěkná, měkce podložená, opravdu hezky sedí. Včetně udidla a pogumovaných otěží - cena 1000,- včetně poštovného!
Podbřišník zn. KenTaur, 80 cm, dotahovací gumy na jedné straně. Starší, používaný, ale bez vad a 100% funkční - 250,- včetně poštovného!
V případě zájmu mail snajberkova.peta@seznam.cz
Při odběru obojeho podbřišník zdarma!

10.6.2009 13:17

ambra napsal(a):
Jenom snad upozorním že pod chladnokrevným typem se ukrývá všechno co nemá v papírech uvedeno konkrétní plemeno. Takže jsou to pouze kříženci něčeho z bůh ví čím teda absolutní bez papíráci.
JIné by bylo, kdyby zadavatel hledal chladnokrevníka. Do této skupiny by pak ale spadali i Shirové a koně jako jsou Irští tinkerové apod. viz. nové vyhledávání na webu eqichannel
Takže je třeba rozlišit.
A ještě pro jurasek norik není o nic menší a slabší než třeba ČMB. U všech typických chladnokrevných plemen se najdou i ti jedinci, kteří jsou podměreční. Tudíž slabší a menší než je min. povolená chovná míra- standard plemene. A nesežerou o nic míň než ti velcí, když jim ovšem dáte.

A nejen že toho víc sežerou - nezapomínejte na složité schánění padnoucí výstoje velikosti XXL, na vyjíždkách těžko stačí teplokrevníkům, aniž by se musli hnát, ne všude vám je vezmou na ustájení atd atd. Prostě chladáskové mají dost záporů, ale zase já mám dva, pod sedlo, a v žádném případě bych neměnila za nic jiného!! Jsem naprosto spokojená i přes všechny nedostatky!

PS: Pod sedlo je lepší norik, popřípadě kříženec s norikem - oproti ČMB má výrazně pohodlnější klus (z vlastní zkušenosti, i z doslechu)

9.6.2009 18:14

breno napsal(a):
Dámy a Pánové,
mám nesmělý dotaz. Chtěl bych kobylku chladnokrevného typu nejlépe. V jakémkoliv věku a jakékoliv plemeno. Pro rekre, takže nechci hradit vysokou částku. Nějaké nabídky, nebo popřípadě rady kolik financí budu opravdu potřebovat. Nechci nic přehnaného. Nemusí být chovná ani s PP. Proto mne zajímá finanční stránka mé náročné potřeby. Děkuji za případné rozumné odpovědi.

Když pominu finance, určitě si připravte pevné nervy a plnou (asi ne jednu) nádrž benzinu. Scháněli jsme nedávno, požadavky v podstatě stejně jako máte Vy - viděli jsme cca 10 koní. Většinou zničené z lesa, zlé, nic neumějící, chromé, nemocné, zákeřné...Postupně jsme s každým dalším shlédnutým koněm zvyšovali částku (začali jsme na 30tis). Nakonec jsme koupili za 45 tis. Ale opravdu jsme sjezdili půl republiky. Je to asi o štěstí, na jaké narazíte lidi...vyhnula bych se handlířům, upřednostnila bych koně mladšího, hlavně (pokud nemáte sám dostatek zkušeností) s sebou člověka který rozumí, na koně sedne - pokud ho chcete pod sedlo - ne každý chladas měl někdy na zádech člověka a ne každému se to líbí. Já byla ten "dobrovolník" co jim lezl na hřbet a byla jsem překvapena, kolik z nich se mě snažilo odložit si na zem...ale na druhou stranu - chtěla jsem koně pro začínajícího jezdce, a tak jsem zkoušela, co si nechají líbit...Přeju hodně štěstí!!

16.5.2009 16:04

chomda napsal(a):
ahoj vespolek, včera sem se svym koníkem vyrazila na zkoušku ven v bezkostrovém sedle, jinak nedám dopustit na anglii (mám wintec 250 a 2000), neskutečně jsem postrádala kolenní opěrky, nohy mi pořád lezly dopředu... lidičky, jakpak na tomhle vynálezu jezdíte? chci to zatím jen na krokovky s prckem před sebou (klasická anglie je nám přeci jen trošku malá ;o), ale stejnak si myslim, že nemusím sedět jak na záchodě. takže jak to bylo u vás, od začátku v pohodě nebo je třeba seď někde nějak pozměnit? díky za rady :o) jinak je sedýlko je pěkný křesílko

Ahoj, taky jsem se v tom nemohla usadit, nohy mi lezly....vyřešili to westernové třmeny - s nimi je jízda úplně jiná! Fakt je to super, hned jsem se s nimi usadila a už nikam nekloužu. Sice se mi do toho zpočátku nechtělo - jsem aglický jezdec, s westernem zkušennosti žádné, ale ted bych neměnila!

12.5.2009 21:35

red and white napsal(a):
Ještě dodávám, že poslední návštěva kováře byla týden zpět, takže přerostlá nejsou

Ahoj. Nejsem odborník na kopyta - jen popíšu svou zkušenost - kobyla, 10 let, hodně nekvalitní kopyta, loupala se, drolila, odlamovala - na doporučení naší vetky jsme přidávali do krmení Kerabol (nebo Cerabol, už nevím...). Výsledky až po delší době, ale opravdu to bylo znát, stav kopyt se výrazně zlepšil, neloupou se, nedrolí, kobyla šlape bosa. Takže spokojenost! Ale u Vás může být příčina jinde, opravdu nevím - snad poradí zkušenější!

10.5.2009 20:29

gabrielle napsal(a):
Ahoj, mám kobylku Slovenský sportovný pony, ryzka, asi 142 cm. Její touha po hříběti je neuvěřitelná, říjí klidně 2-3 měsíce, pak na 3 týdny přestane a zase. Je docela nesnesitelná, učurává (jen když přicházím), pořád mě oďobává, na tlak je prakticky imunní (ono se jí to ještě líbí!)... Ale, v červnu jí bude 16 a hříbě, pokud vím, nikdy neměla. Bojím se, co by se mohlo stát, navíc ona by se vyšetřit nejspíš nenechala. Mám možnost ji připustit plnokrevným arabem (ona v sobě z araba má myslím docela dost), ale prostě se bojím. Co myslíte? Risknuli byste to? Změnila by se? Nasadila jsem jí po dobu říje alespoň Nutrihorse Biomag, aby se uklidnila, ale moc tomu nedávám... Díky za rady.

Ahoj, měli jsme podobný problém - kobylka pony, 115 kvh, 11 let - nikdy hříbě neměla, dlouhé říje se silnými projevy, byla opravdu nesnesitelná - v podstatě to, co popisuješ ty! Konzultovali jsme s několika vety (všichni radili připustit), pak se nám podařilo sehnat paní s drobnou rukou a se sonem, kobylu jsme vyšetřili, loni připustili a za týden by měla rodit - jak jí změní hříbě ještě tedy nevíme, ale po dobu březosti je z ní maximálně spokojená kobylka, vyrovnaná, klidná - úplně někdo jiný!! Podle naší vetky je úplně v pohodě, když má kobyla první hříbě do 15 let - pokud je zdravotně ok, nebude to pro kobylu problém. Na vašem místě bych taky připustila, samozřejmě kobylu nezmám - takže pokud je zdravotně v pořádku a v dobré kondici, nebála bych se toho!

2.5.2009 12:13

happyhvezda napsal(a):
Tak sem přidávejte své oře pracujíci na polích nebo v lese





FOTO : Don při práci

Přidávám naše valášky, foto nic moc - pouze mobilem...

24.4.2009 21:31

zvířátková napsal(a):
Já závidím těm větším koním, že se jim dá koupit takováhle deka v jejich velikosti. Mám shetlanda a na něco si fakt jedině nechat ušít. Máme jí 3 dny, takže zatím nedokážu říct, jak to bude pomáhat, ale taky jsem za 3 sezóny vyzkoušela všechno možné a poník na to trpí v horší míře, strhaná kůž, hafo oděrek a fleků, bez hřívy, holé uši, holý kořen ocasu atd.. Letos jsem se rozhodla i pro deku, ač jsem to furt odkládala, že by jí zničil, ale už fakt nevím, jak mu pomoct. Nemůžu mu jí teda nechávám do stáje a výběhu, drbe se, zničil by ji, dostává jí na pastvu, kde se před tou havětí nemůže schovat.

O tom lněném semínku jsem taky slyšela a uvažuju o tom.

To je také náš problém - máme mini kobylku poničku...běžná velikost "pony" je nám obrovská, takže...
Smejdka: Ano - je to černá lehká deka, také to nevidím na dlouhé trvání...
Lněné semínko krmím od loňského září, z jiného důvodu (zažívací potíže u valacha), dávám jim tedy jen ten sliz - semínko vyhazuju, ale když už to vařím, dám všem koním - všimla jsem si, že se té naší muchařce mnohem rychleji zahojili všechny boláčky a rozdrbaná místa, rychleji zarostla srstí....budu určitě i nadále dávat celoročně - krmím ho 2 - 3 týdně, tak jsem zvědavá, jestli se to nějak projeví, až se rozjede sezona much naplno....

24.4.2009 15:48

dagmarka napsal(a):
Já tedy zatím nemohu moc komentovat,ale zdá se že deka zatim nijak necestuje.Už jí koník otestoval drbáním o sloup u přístřešku a nejeví žádné známky otěru(ještě aby za ty prachy ) Ale je pravda ,že ve výběhu nemám žádné stromy,jen ty slpoupy u přístřešku a ty jsou z minulé sezony tak vyleštěný,že se skoro nemá kde zachytit.Jinak jsem taky zkoušela co se dalo(repelent Farnam ,česnek.tablety,vit. na kůži,a před sezonou játřík),ale přes všechnu snahu vypadal loni takhle...chudinka...

Vypadali jsme v podstatě stejně....kobulka má výběh v sadu - takže samý strom...a válí se velmi často, několikrát za den, celoročně - je to její hobby takže u nás deka asi neuspěje! Vám přeju aby pomohla a aspon trochu ulevila!!

24.4.2009 14:52

hattatitla napsal(a):
jee to vypada dobre taky mam mucharku, jenze ja mam strach investovat, pač vim jak to skončí..deka by byla hned napadr't roztrhaná : ( misto toho mažu mista (koren ocasu a hrivu) leovettem bioolejem a taky fajn..repelent, cesnekove tablety..kvasnice...uvazuju ze si poridim masku

Taky máme muchařku, malou poňďulku,pořídila jsem podobnou deku jako ty - ušitou na míru...zatim jsem z ní spíše rozpačitá - kobylka jí nosí asi dva týdny, ale neustále se v ní válí, deka se přetáčí, kobylka je na ní neustále přiškrcená, má ji všemožně otočenou, běhám jí to tak každé dvě hodiny rovnat, ale jen co ji narovnám tak padne k zemi a dělá sudy...nevím, asi zůstaneme u oleje - po vyzkoušení všech různých repelentů jsme nejspokojenější s rostliným olejem, vylitým do hřívy a na kořen ocasu (jinde se naštěstí nedrbe). Vydrží to celkem dlouho, kůň je sice nepoužitelnej (je mástná, opatlaná, špinavá) ale spokojená, skoro se nedrbe a moje peněženka si taky chrochtá - nevyjde to nejdráž

9.4.2009 16:28

kessi napsal(a):
Taky jsem si říkala že moje děti budou konáci ale zatím se občas povozí a tím to hasne,no uvidíme .Určitě bych si jedny cajky nechala,špatně se kvalitní shání a pokud ti nebrání finance tak bych podržela i kobylky ,dobří poníci jsou k nezaplacení.Prodat se dá vždycky.Přeju zdravá miminka

To máte pravdu - naše kobylky jsou opravdu zlatíčka, určitě bysme je neprodali, ani kdyby měli opravdu jen sekat zahradu, nebo pak pastvinu Ale scháněli jsme dlouho...čím víc nad tím přemýšlím, tím víc se přiklaním k tomu prodeji výbavy. Z konce období, kdy děti ještě jezdili, jsem jim oznámila, že už nebudeme cválat - kobylkám začalo růst bříško a bylo to v období kluzkého povrchu - zima, namrznuto nebo bláto. Nechtěla jsem riskovat pád - děti to otrávilo a tím jejich zájem o ježdění opadl. Kdyby měli zájem o krokové vyjíždky, v podstatě by klidně mohli jezdit o dva měsíce déle - ale nezájem! Třeba dnes - je pěkně, děti mají prázdiny, mohli by přijít, s něčím pomoc, kobylky vyčistit, vzít ven...Ale to ne - a já tady v 5. měsíci běhám s kobylkama na procházky (ne že by mi to škodilo, ale jde o ten princip, že?) atd. S tou výbavou - mluvila jsem o tom s manželem - prý mám prodat všechno, protože pokud to neudělám, za čas děti přijdou a budou dyndat a já jim neodolám (zná mě, já jsem měkká...). On by se na ně prý vykašlal už dávno, když začalo být jasně vidět že jezdit ano, pomáhat ne. A jednou eventuelně pořídit nové sedlo pro naše ratolesti snad nebude problém...

8.4.2009 19:52

thesis napsal(a):
Ha tak tohle znám dost dobře. Mě chodili jenom když bylo pěkně, přes zimu nic ani pomoct s 5ti poníkama, no prostě je přeci sníh a zima, že jo. Takže jsem se na ně taky vyflákla a Tobě radím totéž. Koně nejsou věc, kterou lze někde položit a až se někomu bude chtít tak zas vytáhnout. Jestli si je chceš nechat a nejezdíš na nich, tak si je nechej pro radost a chov, nech si tak max uzdečky a věci nezbytné jako ohlávky, čištění atd a zbytek prodej. Odpadnou ti starosti s cizími dětmi a budeš mít pokoj.

Máte pravdu...ono je asi tenká hranice mezi hodná a blbá! Poníka jsme původně pořizovali jako kamaráda k mému valachovi - od té doby se nám počet koní rozrostl, poničky jsou ted dvě - prodat je nechceme, máme je rádi (hlavně manžel, jsou to jeho "kočky" ), kupovali jsme si je s tím, že u nás dožijí a to také dodržíme. A ano - vše jsme financovali my, děti jezdili zadarmo, vidle měli v ruce asi tak pětkrát...Asi se na ně opravdu vyprdnu, sedla prodám - nechám jen pár nezbytností a ponďulky budeme mít na mazlení....A díky Vašemu povzbuzení snad nebudu mít ani výčitky A pokud by jednou chtěl jezdit náš prcek, tak se mu sedlo a výbava prostě koupí...Díky moc - je fajn vědět, že nejsem jediná komu se něco takového stalo!

8.4.2009 17:02

Krásný den všem! Mám takové vnitřní dilema, a tak mě napadlo se s Vámi o něj podělit, třeba mě Vaše názory nakopnou k rozhodnutí - mám dvě poničky. Nebyly požizovány za účelem vození dětí, ale neteř (9let) a jeden kluk od sousedů (12 let) že by chtěli jezdit a tak...pořídila se sedla, výbava, děti trávili půl roku v ohradě, další půlrok jezdili se mnou na vyjíždky. Ke konci jejich nadšení sláblo - přišli tak jednou za 14 dní...Ponice jsou březí - před 4 měsíci jsem ukončila ježdění na nich s tím, že s nimi budou děti chodit na ruce na procházky - za celé ty 4 měsíce nepřišli ani jednou, ani se pomazlit, nic! Mám sto chutí sedla prodat (peníze by se hodili - jsem těhotná a mohla bych za ně pořídit něco pěkného na miminko) a ponice nechat na mateřské, která by postupně přešla v "důchod" (jsou 13 a 11 let staré) - od příštího roku je přesuneme trvale na pastviny, do stáda (nyní jsou v malém výběhu za domem). Další plus vidím v tom, že mi dost času zabere můj prcek a tímto by mi odpadla jedna ze starostí...Jak byste řešili takovou situaci? Počkali byste až děti milostivě přijdou, nebo se na ně pro jejich nezájem vypr...? Celé mě to trápí, tak přemýšlím jak se k tomu nejlépe postavit...
Petra

3.4.2009 13:21

ambra napsal(a):
Prostě mi to nedá nemůžu si pomoct. Dostal se ke mě tento odkaz http://zvierata.bazos.sk/inzerat/ 1585649/NORIK.php (mezera)Ne že bych se nad tím nějak divila nebo pozastavovala, na to už jsem toho viděla víc než dost. Ale furt mi hlava nebere otázku z nadpisu: Kde to žijeme?! Někdy mi přijde, že není 21. století ale pravěk. Vždyť je tolik dostupnejch informací o všem možném, tolik dostupnejch prostředků od ošetření malých ranek(kdo si takovou ranku u sebe nebo u koníka někdy neošetřil sám, že?) až po telefoní čísla na doktory (veterináře) a informace o nejmodernější klinikách (jak pro lidi tak pro zvířata). Leckdy to není jenom o veterinární péči, ale o péči celkově(výživě, způsobu práce apod.) .Tak kde je teda chyba?

Kde? Já myslím, že je to o penězích. Někteří lidé prostě nejsou ochotni vydat jakýkoli peníz za veterináře. V tomto mě utvrzuje moje babička - zvířata miluje nadevše, rozkrájela by se pro ně - ale očkování, odčervení? Je to jen tahání peněz z lidí. A když má zvíře nějaké zranění, nebo úraz? Bud se z toho vylíže, nebo ne - to je prostě příroda. Svou babičku mám moc ráda, ale tohle je něco, co nepochopím - možná za to může úplně jiná doba, které už se starší lidé prostě nepřizpůsobí, ale měli by si uvědomit, že dost často je zvíře zraněno právě vinou člověka - proto by měl být člověk povinen se o zvíře postarat - poskytnout mu pomoc, i veterinární....

1.4.2009 19:55

lill napsal(a):
hezké odpoledne přeju. Mám takový dotaz - mlje dvouapůlletá jezevčice se pořád třese. Dřív to dělala když třeba někdo jedla ona žebrala - taková forma herectví, jako že si budeme myslet že je hrozně hladová.. No ale teď se nějak třese pořád, tak nevím jestli jí nemůže chybět nějaký vitamín nebo jestli nemůže být nemocná - nemáte s tím někdo zkušenost? Předevčírem ležela na koberci kym svítilo sluníčko a prý se neklepala. Ale doma nemáme zimu.. prosím poraďte mi. Děkuju

Ahoj, náš kříženec jezevčíka se také neustále třásl - vynucoval si tím pamlsek, pozornost, pohlazení....pak to přerostlo a třásl se už skoro neustále, i při 30 C (takže zimou to určitě nebylo), dokonce i kulhal, když jsme měli návštěvu tak kulhal natolik, že to vypadalo že je ochrnutý na nohu! Několikrát prohlídnut vetem - byl to naprosto zdravý pes, zemřel loni na podzim v 18ti letech. Být Vámi tak se o tom při příštím očkováním zmíním u veta, ale asi to bude opravdu jen herečka

31.3.2009 11:30

jurasek napsal(a):
Hančus dobrý úlovek ,ale myslím že by mohli víc informací dát Kamír určo mají nějaký příbaloví leták k tomu

Taky by mě to zajímalo! Určitě to vyzkouším, jen se ale bojím toho, aby si to koně navzájem nesundavali...Kdyby bylo víc info (jak dlouho to působí a tak) bylo by to fajn

30.3.2009 22:06

buggyna napsal(a):
Péťo to máš pravdu
bohužel vředy má každý 3. kůň z mnoha důvodů(od puštěného rádia ve stáji až po důvodu krmení pouze 2x denně).
V dnešní době se koně ještě krmí na maso?
Semníko je jako prevence taky dobře účinné

A s tím travicím ústrojím to souvisí hodně.Chce to vyváženou stravu,kterou nejlépe sestaví krmivář

Jojo, to nám vetka říkala taky, že dneska už jsou vředy u koní běžnou nemocí - bohužel
No šimla mám z polského kravína, kde se ještě stále krmí koně na maso také kvůli tomu stále bojujeme s obezitou, je po schvácení a ještě je úžasně agresivní při krmení (což se teda stále zlepšuje).
On měl ještě k tomu ty koliky tak zvláštní....kadil, prděl, čůral,vše normálně, ale měl hrozné křeče, potil se - průběh vždy neuvěřitelně rychlý - kdybysme nesehnali veta max do hodiny, bylo by pozdě. A to ani nemluvím o štěstí, že jsme vždy byli doma a chytli to v začátku!
Na semínko nedám dopustit A hlavně pravidelný režim, krmná dávka na tělo vzhledem ke stavu, věku a využití koně a co nejméně stresu! Ale to bohužel ne vždy lze zajistit....
Každopádně přeji všem, aby se s kolikou pokud možno vůbec nesetkali a když už, tak s dobrým koncem!

30.3.2009 19:55

kikuska napsal(a):
Ahoj,

tak nějak v poslední době se kolem mě množí případy kolik, zrovna jsem se dozvěděla, že kobylka u známých byla v pátek utracena, právě kvůli kolice - zauzlovaná střeva. Jako zajímavost bych uvedla, že bratr kobyly pošel na totéž a matka vyvázla jen zázrakem. Je tedy kolika dědičná - vlohy?
Dále pak zácpová kolika roční kobylky - vícedenní - po všech možnostech dostala olejové nálevy do žaludku, jeden nálev = 2 litry oleje + mraky pohybu. Kobylka je v pořádku.

Jaké máte zkušenosti s jednotlivými kolikami, jak to na svém koni poznáte, jak se to projevovalo, jak jste to řešili.

Myslím, že zkušeností není nikdy dost a ti, co to sami nezažili budou rádi za informace. Sama jsem u svých koní ani u koní, o které jsem pečovala koliku neměla, jen různé náznaky, které nebyly vetem určeny na koliku a nebyli zcela objasněny, nicméně rychle odezněly.

Ahoj,
můj kůň měl koliky tak dvakrát třikrát do roka - bez příčin - stále stejný režim, krmen kvalitním senem s neomezeným přístupem, čistá voda stále k dispozici, celodenní pohyb ve výběhu, pravidelný pohyb pod sedlem, není to nervák, naopak., jádro nedostává, jablka, mrkev a pečivo vždy jen v minimálním množství, kontrolovaně. Viděn několika vety, až jedna poradila - kůň byl dříve krmen na maso, buhví čím, nevyloučila vředy, ale spíše prý pošramocené trávení celkově, doporučila podávat dvakrtá týdně sliz z lněného semínka - podáváme skoro rok, od té doby jsme bez koliky. Toť moje zkušenost....

29.3.2009 19:41

petapeta napsal(a):
Taky se přidáme - mastifové...

Ježiš, tak koukám že je to špatně viditelné...