Strouhy

Moje příspěvky

6.8.2017 12:21

rudla napsal(a):
Dobrý deň, teším sa, že pôjdem pozrieť na preteky. Mohli by ste sem vložiť aspoň orientačnú mapku kde presne v Rakoluboch sa to bude konať?

Podrobnosti najdete na klubových stránkách.
http://kahcs.webnode.sk/.

6.8.2017 10:49

Klub akrobatických holubů Česko – Slovensko – KAH CS
6.Mezinárodní závod holubů na letovou klícku 10.8– 12.8.2017 6.
Srdečně Vás zveme na 5. Mezinárodní Závod akrobatických holubů na letovou klícku 10.8– 12.8.2017 v měste Rakoľuby číslo domu 222, Slovensko.

2.8.2017 19:33

2017.

23.7.2017 09:39
8.7.2017 10:57

voracek napsal(a):
Tak máme za sebou letošní druhý závod. V Německu u města Wabern jsme si užili adrenalinu, že máme vybráno na rok dopředu. Zima, déšť a vítr. Já jsem to měl cca 500km, Andrej s Danem a Maťou 1000km. To Šandor si dal rovnou 1500km jednu cestu. Nevím, ale je to na vyšetření. Tady je pár fotek z místa konání. Kdo by chtěl vyrazit někam na závody, tak příští týden se konají ve Švýcarsku a poslední závod v sezóně 2017 bude v termínu 11.-12.8. na Slovensku v Rakolubech. Stejné místo jako v loňském roce. Voráček.

Až na to počasí bylo celkem fajn...

18.3.2017 18:55

Petr Charvát napsal(a):
Sháním kontakty na chovatele orientálních rollerů, letově vedené, možno i dovoz ze zahraničí. (p. Veselého jsem již kontaktoval)
email: petr.vycapy@seznam.cz, mobil: 728236367.

Příteli, orientálci běžně létají každoročně na soutěži KAHCS. Ty jako člen by si to měl vědět nejlépe...

14.3.2017 19:34

Vím že chovatelů těchto plemen holubů je u nás pramálo ale přece jenom třeba někdo přidá nějaká fota ze svého chovu těchto tak krásných a výkonných rejdičů.

9.3.2017 20:08

lupus4 napsal(a):
Pro eddie + Strouhy

počítám, že za těch pomalu 11 let, co si zadavatel dal požadavek (03.06.2006 18:24),

už nějaké sehnal

No jo máte pravdu. Data zadání tématu jsem si opravdu nevšiml. V tom případě nechápu proč je někdo obnovil.

9.3.2017 18:55

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Vážení přátelé, hledáme chovatelé ruského plemena holubů - NIKOLAJEVSKÉHO REJDIČE v ČR. Předem děkujeme za každou zprávu.

Příteli, Nikolajevský vysokoletec je plemeno ukrajinské ne ruské. Dám vám tel. na pana Bohuna. Ten je chová a má prvotřídní kvalitu originál z Ukrajiny.

14.2.2017 16:05

Rotvik napsal(a):
Možná máte pravdu, opravdu pěkní holoubci.
Kdepak to roste?
To bude asi horší...

Roste to v Chorvatsku. Jsou to vynikající letci a akrobati. Sehnat se dá všechno pokud je chovatel ochoten zaplatit cenu za kvalitu. Co jsem si u nás všiml tak většina by chtěla kvalitní holuby za hubičku.

13.2.2017 19:35

Rotvik napsal(a):
Všechny Vás zdravím,
Chystám se rozšířit svoje stavy na holubníku o toto líbivé plemeno.Chtěl jsem poprosit o nějaké info od chovatelů, kteří mají zkušenost.
Jsou to krmiči nebo ne krmiči, voliérový chov atd..., chovatelé...

Moc děkuji

Lepší volba je Sisacký prevrtač. Udělá určitě víc radosti...

https://youtu.be/POAREtknRVM.

7.2.2017 19:32

voracek napsal(a):
Pořádá dne 18.3.2017 od 10.00 hod. klubovou schůzi chovatelů akrobatických plemen holubů v pivnici Restaurace Rozsocháč. Výbor klubu zve všechny členy a příznivce chovu holubů na tuto akci, kdy po schůzi bude možné rezbrat vše, co se týče holubaření.
Informace :
602 972 707 - Voráček
+421 908 499 905 - Margetin
Restaurace a penzion "Rozsocháč"
Rozsocháč s.r.o.
Říčanská 1333
665 01 Rosice u Brna.

Už se těším...

Diskusní téma - KAHCS
25.1.2017 19:13

Zdravím, tak to já se taky těším. Rád bych poznal všechny členy klubu co jsem ještě za mého působení neviděl.

16.1.2017 21:30

A takhle to bude vypadat příště...

16.1.2017 15:15

cone napsal(a):
Někde proběhla zpráva, že holubi se ptačí chřipkou jen volným kontaktem s infikovaným jedincem nenakazí - pouze když dostane do své krve krev infikovaného zvířete. Byla to nějaká vědecká studie, no a myslím že aby se holub dostal do styku s krví nakaženého nějak nehrozí.Závěry jsou možné jen tedy dva - že celá studie byl hoax, nebo že naši odpovědní lidé se o nové poznatky z principu nezajímají, mají své jisté.
ps - ušetřete mě prosím výlevů co mám či nemám sledovat a jak mám spát, reagujte jen pokud něco o tom víte a máte-li k tomu co říct.
děkuji šiška ol.

Holubi a ptačí chřipka

HOLUBI SE PTAČÍ CHŘIPKOU NENAKAZÍ

Článek z časopisu „Geglügel-Börse“ 10/2003 – str.39


S vypuknutím ptačí chřipky v Holandsku, Belgii a v Německu se vnucuje otázka, jestli i domácí holubi (poštovní i okrasní) mohou onemocnět touto virovou chorobou.

Na základě dvou vyšetření – pokusů v USA z roku 1996 (Panigrahy et al.: Susceptibility of Pigeons to Avian Influenza) a 2002 (Perkins and Sweyne: Pathogenicity of a Hong Kong – Origin H5N1 Highly Pathogenic Avian Influenza Virus for Emus, Gees, Ducks and Pigeon) můžeme vysvětlit, že holubi se nakazit ptačí chřipkou nemohou.

Rozhodující pro tyto závěry jsou vyšetření z roku 1996 u holubů, kteří byli infikováni prostřednictvím kapénkové metody (oculomasal) tím typem viru, který v západní Evropě vyvolal propuknutí ptačí chřipky. Tyto vyšetření ukázaly, že žádní holubi se virem nenakazili a ani nevykazovali vytvoření protilátek (imuniologickou reakci), jak to obyčejně při infekci bývá. Holubi dokázali, že na tento virus nejsou vnímaví. Ve stejném prostoru byla s holuby umístěna i drůbež, která nevykazovala žádné příznaky onemocnění a opět neměla vytvořené žádné protilátky, takže nemohla být holuby ani infikována.

V druhém vyšetření – pokusu, byli holubi infikováni nitrožilně (přes žíly). I při této studii se ukázalo, že holubi nejsou vnímaví na zmíněný virus. Slepice ve stejném prostoru, které byly také tímto virem uměle infikovány, onemocněly, vykazovaly protilátky v krvi (serorespons) a dvě třetiny z nich uhynuly. Holubi naopak nevykazovali ani příznaky choroby, ani protilátky.

Výsledky těchto vyšetření oznámil Holandský svaz poštovních holubů holandskému ministerstvu, aby tím poukázal na to, že poštovní holubi ve věci ptačí chřipky nepředstavují žádný rizikový faktor. Stejně tak svaz německých chovatelů poštovních holubů mezitím připravil publikaci, vycházející ze studie z roku 1996 o tom, že holubi tento nebezpečný virus nepřenášejí. Další otázky, které se vyskytují, jestli holubi mohou tento virus přenášet, se tedy tímto stávají zbytečné. Vyšetření na univerzitě Iowa ukázaly už v roce 1993, že ptačí chřipka není holuby přenášena na ostatní vyšetřované druhy ptáků (slepice, krůty).

Výsledky uvedených vyšetření budou jistě zajímat hlavně chovatele drůbeže, protože se zde konala přímá porovnání holubů s drůbeží v jednom prostoru. Vždyť mnozí chovatelé drůbeže chovají také holuby a tyto spolu na výstavách také vystavují.

Přeložil: Ing. Josef Demeter.

9.1.2017 13:06

kubanec napsal(a):
Ti pánové z toušně už asi litují že tu jednu husu nehodili do lesa

Třeba to měli dobře pojištěné...

9.1.2017 09:34

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Dobrý den,

pokud neumožním likvidaci svého chovu na základě rozhodnutí SVS, budu skutečně obviněn z veřejného ohrožení či jak je to správně formulováno. Ví to někdo?

M.N.

Myslím, pokud dokážete že je chov zdráv, můžete se bránit. Já bych je prostě nepustil kdyby k tomu došlo. Přes zimu mám chov uzavřený a zdraví.Tím bych se hájil. Nemůžete přece někoho veřejně ohrožovat zdravými zvířaty. I když v našem státě bych se nedivil...

9.1.2017 08:44

Jen jsem zvědav jaké zastání kvůli ptačí chřipce bude mít ACHEP nebo KPEP jestli se začnou vybíjet chovy exotů kteří nejsou na ptačí chřipku vnímaví...

8.1.2017 12:49

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Bouzel svama musim souhlasit ale tahle situace se tyce skoro vsech mene chovanych plemen vetsina chovatelu lamentuje nad tim jak je jejich plemeno malo chovane neli pred zanikem ale chovny material nechcou pusit dal a tohle vetsinou kazdeho zacinajiciho ktery by o plemeno mel zajem odradi od jeho chovu a vybere si plemeno jine.

Ono je to taky tak, že by je chtěl každý za hubičku.

8.1.2017 11:31

AIDS napsal(a):
Chovam exoticke ptactvo a jina zvířata jako holuby kraliky a pod.Venuji se tomu uz 35let, neco jsem zazil něco me ceka.Divim se ale lidem co stoho delaji takovou kovbojku.Mam ke zviratum vstah, jsem obycejny clovek kteremu je lito i když chcipne jakykoliv mlade., ale ze bych premyslel a strachoval se jak zde pritomni se nebudu.ono v zivote co ma prijit prijde a i umrti v rodine casem preboli nebo se stim smíříme. Jestli mi zlikviduji chov tak zlikviduji, bude další.

Cituji článek z diskuze z holubů.
S vypuknutím ptačí chřipky v Holandsku, Belgii a v Německu se vnucuje otázka, jestli i domácí holubi (poštovní i okrasní) mohou onemocnět na touto virovou chorobu.
Na základě dvou vyšetření můžeme vysvětlit, že holubi se nakazit ptačí chřipkou nemohou. Rozhodující pro tyto závěry jsou vyšetření z roku 1996 u holubů, kteří byli infikován prostřednictvím kapkové metody (oculomasal) tím typem viru, který v západní Evropě vyvolal propuknutí ptačí chřipky. Tyto vyšetření ukázaly, že žádní holubi se virem nenakazili a ani nevykazovali vytvoření protilátek (imuniologickou reakci), jak to obyčejně při infekci bývá. Holubi dokázali, že na tento virus nejsou vnímaví. Ve stejném prostoru byla s holuby umístěna i drůbež, která nevykazovala žádné příznaky onemocnění a opět neměla vytvořené žádné protilátky, takže nemohla být holuby ani infikována.
V druhém vyšetření – pokuse, byli holubi infikováni vnitrožilně (přes žíly). I při této studii se ukázalo, že holubi nejsou vnímaví na zmíněný virus. Slepice ve stejném prostoru, které byly také tímto virem uměle infikovány, onemocněly, vykazovaly protilátky v krvi (serorespons) a dvě třetiny z nich uhynuly. Holubi naopak nevykazovali ani příznaky choroby, ani protilátky.
Zajímalo by mě, jestli jestli i u exotického ptactva něco takového proběhlo.