tero

Moje příspěvky

4.7.2020 07:41

Pořád všichni řešíte množírny, ale že doporučujete a vnucujete lidem psy z útulků, to vám jako podpora bezohledného množení a nevšímavosti majitelů fen kříženek nepřidá stejné? Ǔtulky jsou plné především kříženců, psi " čistokrevní" bez PP ojediněle. Proč stejně nebrojíte proti takovým lidem kteří nechají běhat vořechy volně po vesnici a plodit další nešťastníky? Když si někdo koupí z množírny štěně bez PP ( neschvaluju to aby nedošlo k omylu), tak ne všichni jsou na tom zdravotně špatně a většinou se mají v novém domově dobře. Daleko horší to mají štěňata kříženců, pokud nemají to štěstí, že se dostanou do útulku, jsou utraceni a nedělejte si iluze, že humánně.

3.7.2020 17:25

Barva mi připadá spíš " lila, hlava je dle standardu a oči přivřela pří focení. Myslím si, že je to normální štěně čivavy. Čivava je holt mini plemeno a vám s velkým psem může připadat jako nedochůdče.

3.7.2020 17:13

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Vlastně.. kdyby na to byli lidi, tak stačí projet bazos, faunu a sbazar, zajít tam jako zájemce a pokutu za nečipované a neregistrované zvíře jim pěkně osolit. Tím tak 90 % štěkanátek zmizí a je klid. Pro někoho..

Utopie...

2.7.2020 08:06

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Hledala jsem ještě maltézáka, našla jsem třeba toto :
https://zvirata.biginzerce.cz/psi-inzerce/mini-maltezacek-maltezsky-psik-803912.htm

bez komentáře, maltézákům nerozumím :-)

Asi spletli fotku...

1.7.2020 05:25

Dasvo napsal(a):
Jen dotaz, který tu nikde nevidím:
Jste si naprosto jistá, že štěně tu slípku zavraždilo? Viděla jste ji u toho? Nemohlo se třeba stát, že už mrtvou pipenu našla a jen Vám ji přinesla?
Jinak se samozřejmě ztotožňuju s výše napsaným... Nemůžete trestat po činu. Žádného psa, ne jenom BC. Takže pracovat, makat, zaměstnat hlavu, socializovat s domácími zvířaty v sizuacích, kdy ještě nejsou zajímavou kořistí.

Taky mě to napadlo, že nemusela být viník. Možná ji jen uhnala ve snaze si hrát , možná pokus o pasení, nebo po zůsobů kolií " štípla" a slípka to nevydržela.Asi by bylo dobré ji vodit často mezi drůbež a ostatní zvířata a naučit ji co může a co ne.

29.6.2020 17:36

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Dobrý den,
tak od května startuje třetí vlna EET, která se týká i chovatelství. Zajímalo by mě, jak se na to chystáte? Bude to tedy tak, že při převzetí štěněte novým majitelem a platbou v hotovosti musí být už člověk připojený, tržbu okamžitě evidovat a vydat stvrzenku?
Snažím se v tom zorientovat a pochopila jsem, že se to nebude týkat jen toho, kdo opravdu odchová nějaký ten vrh jednou za delší čas. Pokud už to bude byť jeden vrh ročně, tak toto bude muset člověk podstoupit.
Jestli je to opravdu takto, tak si myslím, že Babiš množírny (jak já to slovo nemám ráda, protože každý si pod ním představuje něco jiného) vyřešil! Nějaké čipy a registrace neregistrace jsou proti tomu čajíček.
Bude to docela ale dost velký vopruz

Množírny si vždy cestičku najdou, jen ti, kteří odchovaji jeden vrh za čas budou mít problém a možná se na nějaký chov vykašlou.

27.6.2020 16:35

Proč nutit psa a zvlášť nedůvěřivou šeltii aby se nechala hladit od cizích?To, jestli se pes lekne stejně neovlivníte.U šeltie to nebude strach, ale vrozená vlastnost, jsou takové.Nikdy z nich nebývá takový ten všeobjímající lísal.

25.6.2020 22:59

Nečetla jsem to, ale třeba tady najdete co hledáte. http://www.inacolatadecolor.com/historie-barevnych-kniracu

18.6.2020 10:36

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Očividně to u většiny zadavatelů nefunguje, a pak řeší počurané postele, koberce, gauče...Nebylo by lepší důsledně naučit venčení venku? Souhlasím s většinou, venčení na plenu ne! Ale je to každého volba.

To by jistě bylo lepší, ale jak to chcete udělat když se chodí do práce? Proto je dobré naučit štěně chodit na jedno místo na plínku, přece nebude dělat po celém bytě kde se mu zachce?Když jsme měli štěňata, vždy už od tří týdnu, když začali lézt pelíšku se učili na jedno místo. Pokud pak nový majitel postupoval stejně a podle mých rad, neměl problém. Nikdy nebyl problém s přeučením jen na venčení venku..Psi nejsou obvykle ani čuńata, ani přitroublí aby se to nenaučili. Dospělý zdravý pes dává vždy přednost venku. Malé štěně to holt dlouho nevydrží, ale musí vědět kam se má jít v bytě vyprázdnit. Jen je mu to třeba vysvětlit.

17.6.2020 19:57

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Promiňte, ale když nejste schopna zajistit psu venčení tak, jak potřebuje, ani tolerovat loužičky ani zatarasit gauč …, tak jakou zázračnou radu ještě čekáte? Plína to fakt nevyřeší.

Plína vyřeší hodně, ale je třeba psa na ni důsledně naučit.Nechat psa dělat potřebu kde se mu zachce, je hloupost. Ne každý může být se psem doma a hlídat každou louži.

17.6.2020 15:04

Xia napsal(a):
Dobrý den, mám problém a nevím si sním rady.

Mám 5mesicniho welsh corgi pembroke. Od malička je zvyklý chodit čůrat buď na plinku nebo ven. Ale poslední týden když jsem v práci mi čura na pohovku. Když jsem sním doma tak to nedělá ale když přijdu z práce jsou tam třeba i dva nové flíčky. Netrestam ho za to protože vím že to nám smysl jelikož on by ani nevěděl za co to je. Gauč vždy pořádně vyčistit a postrikam ho sprejem proti nežádoucím pachum aby ten svůj pach necítil ale i tak když přijdu na druhý den z práce je tam nový flicek.

Prosím poraďte co stim mám dělat. 😭😭😭😭😭😭

Přikryjte gauč igelitem, na to se mu mu bude blbě čůrat...Nebo, jak tady někdo radí, nějak zataraste přístup na gauč.nějakou ohrádkou, židlema atd.. Za louži netrestejte, ale trochu naštvaně se tvářit můžete, naopak když udělá potřebu kde má, chvalte.

15.6.2020 08:01

Jaký máte názor na létání na kšírech? Jaký nejmenší papoušek by to zvládl? Co korela?

14.6.2020 10:42

juhaj napsal(a):
Ale zas taková hrůza to nebyla. Teda, teď mluvím za město, vím, že na vsi ten pohled na žrádlo pro psy byl jiný. Píšu o 70 letech. Jednak byly tzv.nutky, většinou je obcházeli čiperní důchodci, u nás babička, jejíž to byl koníček. Výborné maso( pro lidi i psy) za pár korun. A kdo měl velké psy, tak chodil na jatka. Každý týden tam v určitý den a hodinu do přinesených nádob prodávali maso a kosti. Jatka byla kousek od nás, stávala tam vždy fronta. Naší příbuzní, kteří měli chovnou stanicí afgánských chrtů a tedy vždy 3 dospělé a různý počet štěňat, tam jezdili jednou za 14 dní s dvěma várnicema.

Jo, vzpomínám, nucený výsek, ten výběr co byl. Často i telecí, to se mohli psi utlouct po měkkých kostech ke hryzání, veškeré vnitřosti atd..Kam se hrabe dnešní barfování, tu pestrost výběru dnes běžně nemají.Vzpomínáte na Roboran? Někteří si myslí, jací nebyli psi chudáci o vodě a chlebu, ale opak byl pravdou.

14.6.2020 10:33

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
chapu.
co nechapu je, ze někdo by v tom pokracoval i ted - ac to nemá moc oduvodneni.

mir

Proč by v tom probůh někdo pokračoval? Nechápu...nebo mi něco v diskusi uniklo?

13.6.2020 22:18

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
to, ze utratim stene s pasparky ale neznamena, ze prezivsi sourozenci tuhle vadu nenesou a nepredaji ji dal i kdyz sami paskarky nemeli.

jen se o tom nevedelo.
to same spatna kresba - moc bile. utracenim narozeného moc obileneho stenete jsem problém ve vrhu nezlikvidovala, jen - zatajila. atd. atd.

Vy pořád nechápete že to kdysi nebyla selekce kvůli vadám, bylo to prostě rozhodnutí nevím koho, možná svazu chovatelů, nebo kynologických klubů a počtu štěňat ponechaných feně.

13.6.2020 22:05

fikovnice napsal(a):
Ano, to s Vámi plně souhlasím.
Dokonce i ten fenoform pamatuji. Kdysi mi jej vesnický vet dal na svrab u kocoura. Na VFU v Brně se pak křižovali, že prý je pro kočky toxický. Tehdy mi prodali Ivomec, injekce jsem musela píchat sama, ale již po první injekci byl efekt úplně zázračný! A to jsem myslela, že kocoura budu muset nechat uspat, svrab měl v takovém rozsahu, že to přeneseně vypadalo pomalu jak lepra u lidí.

Tak to jste měla štěstí, tedy kocour.Nám odešla po Ivomecu čivava...Až později se zjistilo, že ho čivky nesnášejí, stejně tak kolie a další plemena které si už nepamatuju. Bylo to původně pro ovce...

13.6.2020 21:57

Dasvo napsal(a):
Můžu se Vás,prosím, zeptat? JAK u čerstvě narozených štěňat poznáte, které bude silné, životaschopné a bude přínosem pro další chov, a které bude kriplík, kterého není škoda utratit?
Nezlobte se na mě, ale celá tahle myšlenka selekce po narození je prostá píč...na! Neexistuje způsob, jak malá štěňata rozlišit. Ta, co se po narození jeví jako super, můžou zeslábnout, můžou mít různé vady (dokonce i takové, které jsou neslučitelné se životem), můžou se v průběhu času ukázat jako „neperspektivní“... Jak víte, podle čeho určíte,které štěně utratit a které nechat?
Děkuju za to, že nemusím tuhle Sofiinu volbu dělat! Za svůj život jsem odchoval několik štěňat, která vypadala slabší a utraceníhodná. Dnes jsou z nich pěkní, zdraví, silní psi. Naopak mám pár prvorozených, u nichž se projevily vady, pro které nemohli být uchovněni, například.

Tehdy ta selekce byla většinou o pohlaví a pak podle např.líbivější kresby , ne o vadách. Ono stačilo i když mělo štěně paspárky a už byl důvod.

13.6.2020 16:03

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
mělo to svoje oprávněné důvody. Fena uživí kvalitně jen určitý počet štěňat a v té době nebyla kvalitní náhražka i tatru měl člověk problém sehnat. Pokud nebyla kojná fena, bylo rozumné utratit část štěňat. I dneska určitě nejsou všechny vrhy vyrovnané a chovatel by měl zvážit, jestli je skutečně pro chov přínosem odchovávat i jasně nemocná nebo slabá štěňata, někdy příroda moc dobře ví co dělá.

Fena velkého plemene uživí v pohodě více než 6 štěňat. Dá se použít i kojná. I na kozím mléku se štěńata odchovávala. Bylo to strašné dilema když byl vrh vyrovnaný rozhodnout které nechat a které utratit. Na to bych žaludek neměla, taky bych za takovýh podmínek ani nechovala.
Odpiplávat slabá štěňata když je i fena odmítne je asi proti přírodě. Ale na druhou stranu, když máte jen jedno, nebo dve štěnata asi vám to nedá nepomoct.Možná i proto ale jsou některá plemena tak zhuntovaná, udržují se doslova násílím při životě nedochůdčata a ty se klidně, pokud přežijí použíjí dále v chovu. Velmi časté u čivav.

12.6.2020 21:43

juhaj napsal(a):
Ano, za totality 6 štěňat dostalo PP, ostatní se měla nechat utratit. Šlo požádat o vyjímku, pak tam byly nějaké podmínky k odchovu, už si nepamatuji přesně jaké. Někdo nadbytečná štěňata nechával na tajno a prodala je jako bez papírová. A nebo se s tím čachrovalo, když měla fena od kamaráda míň kusů, nebo nebyla pěkná, tak se přidala. Znám konkrétní případ, ale říkalo se to i o jiných. Zase, pokud byla fena pro chov přínosem, vyjímku nad 6 štěňat dostala.

Při té výjimce musela být kojná...S tím čachrováním to tak divoké nebylo, protože ani nebyl takový zájem jako dnes, o feny skoro vůbec. Ceny štěňat byly docela nízké a výskyt bezpapíráků téměř nulový.Vím že i když se mohlo ponechat 6 štěňat, tak se občas utrácely i ty, na které nebyl kupec.Nevím jistě, ale mám dojem, že malá plemena měla povoleno nechat jen 4 štěňata.

11.6.2020 08:57

fikovnice napsal(a):
Dle mě, máte v mnohém pravdu, jistě s Vámi souhlasím, že dnes má psa prakticky každý druhý a hlavně ti, co psům vůbec nerozumí a mají je jako nějaký módní doplněk! Ale zase, prosím, uznejte, že v minulosti hlavně na vesnicích byli opravdu vestajové doživotně uvázáni u boudy - když měli štěstí! Někteří ani neměli boudu... Nějaké zbavování blech např. ani náhodou. A krmení - o tom by se dala vést sáhodlouhá polemika. Dříve se prostě krmilo jen zbytky z lidské stravy. Říká se, že psi byli tehdy zdravější... Ale já netuším, je-li to pravda. Tak, jako u lidí, nebyla nijak moc rozvinuta vet. diagnostika - když pes začal nějak vážně stonat, povolal se místní myslivec a trápení ukončil. Prostě - asi každá doba má své plusy a mínusy.

Nic a nikdy nebylo a nebude ideální, jak pro přírodu a zvířata , tak pro lidi.Dnes je aspoň výhoda osvěty. I dnes jsou psi uvázání v tom lepším případě u boudy. Znala jsem velšteriera, neskutečně zanedbaný a celoživotně uvázaný u chatrné boudy.Naopak můj strýc, měl ohaře a jeho psi měli volnost po dvoře a zahradě. Nespali s něma sice v posteli , ale v kůlně a byli vyrovnaní a rozumní. Nešíleli z toho když lidi odešli do práce, žádná separační úzkost, ničení věcí, podhrabávání se atd..Krmení byli masem s přílohou, žádný chleba v polívce, stejně to měli i strejdovi známí.Pokud byl pes používán k práci, lidi si ho opatrovali a cenili. I ta veterinární péče byla, na parazity fenoform, odčervovalo se, očkovalo. Horší to bylo s těmi voříšky, co byli jen na hlídání, ale co pes nepoznal, to mu asi nechybělo a volnost taky mívali, lítali po vesnici, chodili s lidma na pole, ale pak ho na noc uvázali. Ale zase jak kdo, stejně jako dnes. Určitě si nemůžeme myslet , že se každý pes má dobře jen proto že žije doma v bytě, válí se v posteli a ven chodí v drahém obojku.