vetřelec

Moje příspěvky

7.1.2021 11:27

megi-the-dog: Strachová agrese se u diskutovaných hybridů v podstatě nevyskytuje. Dejme si za vzor potkana zahnaného do kouta - Když jde o život, nastupuje ve vybraných případech strachová agrese.

V popsaném případě se jedná zpravidla o agresi afektivní nebo o tzv. instrumentální agresi

7.1.2021 10:56

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Palec je omyl.

není, je to kvalitní příspěvek

7.1.2021 10:43

JoPe napsal(a):
Paní píše, že se jedná o křížence .Co kdyby to byl např. kříženec arg.dogy s kavkazákem , co by jste jí doporučil ?

Od takového zvířete bych se nechal bránit. Na čem byste převýchovu založil Vy?

7.1.2021 10:32

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nechcete ho nechat být? Nebo nám tu doopravdy začne něco psát a zahlcovat témata nic neříkajícíma slohovkama.....

Děkuji za zastání a antiděkuji za nepochopení.

7.1.2021 00:30

JoPe napsal(a):
Paní píše, že se jedná o křížence .Co kdyby to byl např. kříženec arg.dogy s kavkazákem , co by jste jí doporučil ?

Paní nepíše, že by se jednalo o křížence...
Pořád se mě na něco ptáte - Obávám se, že toužíte po mém selhání

6.1.2021 22:11

Žádného kohouta nemám, šlechtím norníky!
JoPe: Všechny. Zvířata šlechtím, vychovávám, kondičně trénuji, pracovně uplatňuji, vykořisťuji a hýčkám! Necvičím je v žádném ohledu!

6.1.2021 21:10

kiki2004 napsal(a):
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat co dělat v případě kdy na nás náš pes je agresivni.
Do jednoho roku bylo všechno v pořádku ani si na nás nedovolil zavrčet ale poslední dobou je jak vyměněný bere do tlamy co 9 a když mu dám povel fuj tak málokdy poslechne snažím se mu to vzít a on mě klidně i pokouše a není to jen u tohoto případu, i když mu chceme utřít tlapy z venku je schopen po nás vyjet.
Prosím poraďte co dělat jsme zoufalí (pejska jsme si vzali od jedné paní která ty štěňata topila.)

Záleží především na tom, jakého je plemene.

6.1.2021 21:04

Jejich výčet je nad moje možnosti, bylo by jich zajisté mnoho. Od sacího reflexu, přes reakci na bolest, až po kill a pudové předpoklady.

6.1.2021 20:48

JoPe: Reflexy nikoli vrozené, ale reflexy uměle vybudované. Např. veškeré zautomatizované reakce na povely.

marcelaamax: Představujete si to špatně.

6.1.2021 17:27

Vážně tam budou pinčíka vychovávat?
Nebudou!
Stěženní činnost bude spočívat v systematickém podněcování nepřirozených reflexů. Na tom se totiž zakládá tzv. poslušnost psů.

6.1.2021 15:23

balu: Mohla byste prosím vysvětlit jakto? Logika věci by jistě dopomohla k řešení problému...

6.1.2021 14:53

Jedná se o podněcování nepřirozených reflexů. Může jej dostat, ale nepotřebuje výcvik, protože je plně ovladatelný i bez něj. Poslušnost je podle mého názoru spojena s negativními dopady na osobnost psa.

Malý pinch je v podstatě krysařík a jako takový potřebuje intenzivní výchovu.

6.1.2021 13:12

Podle mého názoru pinčík žádný výcvik, ani řád nepotřebuje. Ale řekněte: Co ten pes tedy smí a co naopak nesmí?

6.1.2021 12:49

adla.ko napsal(a):
Dobrý den, mám doma skoro 4 měsíčního trpasličího pinče a chtěla bych s ním začít chodit na cvičák. Nejde mi vyloženě třeba o agility apod., ale hlavně o naučení poslušnosti, aby se malý vyblbnul atd. Chtěla bych vás tady poprosit o nějaké doporučení, zkušenosti. Děkujiiii :)

Vy myslíte že se vyblbne, když ho budete cvičit jako opičku? Nechte pinčíka pinčíkem!

5.1.2021 20:33

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Vysvětlím...ve své podstatě by chtěl mít paničku pro sebe, ale zároveň, když přišel o svojí spolubydlu Sáru, tak jsem měla strach, že mi odejde za ní...naprosto apatycký, ležící, kňourající...

Ve své podstatě by mu vyhovoval psí společník, ale aby si ho nějak extra nevšímal, prostě jen aby s ním sdílel domácnost a aby se necpal k paničce, když se s ní zrovna mazlí on...

Je to srozumitelné, ale když mluvíte o sobě, pište raději v první osobě
Ta hatmatilka pravděpodobně vychází z Vaší zvláštní schopnosti myslet jako čokl..

5.1.2021 17:32

sardullah: ...a Jack, tak tam je to složitější, ten by byl raději jedináček, ale zároveň to bez druhého psa nedává...

To nechápu - vysvětlit!!!

5.1.2021 14:07

amalinka napsal(a):
Děkuji všem za reakce.
vetřelec: Píšete, že whippet je pracovním plemenem. "Pracantem" neboli pracovním plemenem mám na mysli takové plemeno, které bylo šlechtěno ke spolupráci s člověkem, nikoliv plemeno lovecké.
Ano, rozumím Vašemu názoru a tím, co chcete vyjádřit. Nikdy bych psa nenutila dělat něco, co by ho nebavilo a přinášelo mu určitou "trýzeň". Ani nemíním potlačovat její přirozené pudy, to by jistě chybou bylo. Ani nemám na mysli ji "konvertovat" na něco úplně jiného, než k čemu byla šlechtěna. Pouze chci, aby byla schopna se mnou spolupracovat, dělala to hlavně s nadšením a abych ji byla schopna od zvěře náležitě přivolat. To však neznamená, že bych ji nechtěla umožnit lovit. Jen podle Vašeho příspěvku to vyznělo tak, že bych ji měla nechat dělat to, k čemu je šlechtěna, tudíž vypustit ji do lesa, aby mi nějaké to zvířátko ulovila a čekat, než (a jestli vůbec) se mi vrátí. To mi v dnešní době připadá zcela neetické.

Kupodivu větší zájem než o střapec má o disk. Na dostizích jsme byly, nezaujalo to ani jednu z nás. Coursing je v plánu
No, ale schválně hádejte, kdo přišel se sportem dogfrisbee - právě whippet neříkám, že se tomu chceme věnovat na nějaké vyšší úrovni. Psala jsem, že jsme v začátcích, trénujeme pouze tak, aby ji to bavilo, a zrovna frisbee mi pro ni přijde jako skvělé vybití energie a vyžití.

Odvolání chrta od zvěře je protipudové, proto je ovládáme vodítkem. Je to sice antikynologické, ale pokud je to Vaše priorita, doporučuji Vám vynechat coursing úplně - tedy i lure coursing. Je to Vaše zvíře, tak ho motivujte k čemu chcete a uplácejte si z něj třeba plastelínu.

5.1.2021 12:26

kometa: Tak pokud to není nesouhlas tak je všechno v pořádku. Já to pochopil jako nesouhlas s tím co píšu. Souhlasíte tedy s tím co píšu?

Létající talíř je pro whippeta atraktivní, ale frisbee jako akrobatická show ani ne.

5.1.2021 12:05

kometa: S čím přesně nesouhlasíte? Se mnou?!

5.1.2021 11:47

amalinka napsal(a):
Děkuji za reakci. Počítám s tím, že to bude časově náročné a jsem tomu schopna obětovat volný čas. Psi jsou mým velkým koníčkem, zajímám se o jejich výcvik, chování, o to, jak "fungují". Whippetku vychovávám od malička, ale přeci jen je to můj první pes, spoustu mě toho za tu dobu naučila a učit stále bude :)
Dávám si záležet na tom, aby měla zvládnutou poslušnost a byla pohodovým parťákem do života. Venku chodí často na volno, naučila jsem na přechodech zastavovat, přivolání má pěkné (ne však stoprocentní, zvěř ještě musíme hodně doladit ). Na vodítku při procházkách a výletech netahá, ale vypjaté situace (např. cestování ve spěchu) zatím nedáváme, ale tam je to hlavně mým stresem, který na ni přenáším. Další věc, se kterou trochu zápasíme, je separačka. Lepší se to, jsme na dobré cestě, ale práce je ještě spoustu a dokud to nezvládneme, druhého psa ani nechci, to by taky mohlo dopadnout zle

Jinak jsme obě aktivní, kromě frisbee a dogdancingu mě zaujala i obedience, dáváme si poslední dobou záležet hlavně na radostném projevu z práce, což je u whippeta občas trochu oříšek . Zároveň je to ta věc, která mě na tréninku s ní nejvíce baví - naučit nepracanta s radostí pracovat. Ráda bych se však sportům věnovala na o něco vyšší úrovni a užila si přirozeného nadšení pracanta, se kterým by práce mohla jít rychleji

Pořízení druhého psa chci dobře zvážit, proto se také ptám na vaše zkušenosti. S financemi by nebyl problém. Jen se trochu obávám společného soužití a zda-li to není příliš náročné na psychiku člověka oba dva zvládnout

Whippet pracovním plemenem je a příslušná práce mu přináší obrovské uspokojení. Vámi popisovaná činnost je v nesouladu s pudovým založením plemene. Uplatňujete protipudový výcvik, což je frekventovaná, ale dosti trýznivá kynologická chyba.