ztracenka

Moje příspěvky

29.10.2008 09:05

sonja napsal(a):
Ahojky, jsem vytížená v práci a tak jsem neměla ještě ani čas stáhnout fotky
Jinak myslím že se srazík moc vydařil, akorát jsme museli s Milanem odjet už v sobotu večer a nezúčastnili jsme se tedy nedělního programu a sobotní přednášky o DKK.
Jinak ve zkratce - účastníci z řad ACD: Seven, Buzz, Ebby, Aldora, Tokra, Gwyn
Pesani si vyzkoušeli tahání koloběžky (Seven a Ebby jako staří profíci běžely super, Aldora táhla jako divá až natrhla vodítko a Tokyšek se s taháním taky nenechal zahambit - myslím že bude pořádný tahoun, už se těším)
V jízdárně se pak zkoušelo vyhledávání osob. Byla ukázka záchranařiny a pesani pak zkoušeli hledat své schované pánečky. I tam byli všichni moc šikovní, i když hledali jen "na oči" a nos do toho moc nezapojovali....ale bylo to poprvé a taky ten pach koní všude kolem....ale jinak super.
Dále se cvičila poslušnost, dělaly se stopy, obrana.....a večer noční avizace. Tady musím opět pochválit australáky. Ze všech zúčastněných psů tj. leopardů a ACD schovaného figuranta v křoví objevili pouze dva psi a to Seven a Ebby. Holky byly moc šikovné
No snad jsem na nic a na nikoho nezapomněla.
Setkání bylo odlišné od těch předešlých a dělaly se i jiné a zajímavé věci. I prostředí mezi koňmi bylo moc pěkné - takže celkové hodnocení - opět maximální spokojenost.
Článeček pak snad sepíšu o víkendu, fotečky budou na rajčeti určitě do konce týdne.

Soni, už to co píšeš zní skvěle a tím víc mně mrzí, že jsem nejela, ale zdraví je prioritou. Pevně doufám, že příštího srazíku se taky zůčastníme.
Těším se na fotečky

29.10.2008 08:31

helvan1 napsal(a):
hola, hola, tak holky pište jaký býl srazík????? Už jsem celá natěšená!

Markéto, koukám, že dortík byl hned slupnut. U nás Aluška slavila první narozeniny v pátek a nestihla jsem udělat žádnou fotku.... všichni tři se vrhli na "bábovčičku" a nezbyl ani drobeček ( navíc se u toho stihli ještě poprat ). Dostala několik plyšáků, uzel a pár kousacích dobrůtek.

Helčo, co Diázek a střecha? Já nakonec byla doma v teploučku, připravovala jsem vše na svůj odjezd do špitálu ( vaření do zásoby, praní atd.). Jen v neděli jsme odjeli chatu zazimovat a vypustit sudy.

Taky se těším na povídání o srazíku

21.10.2008 11:30

helvan1 napsal(a):
Jak to??? Kdo ještě vypadl?
Diázek kašle docela dost a fluše hleny po baráku. Je doma pěkně v teplíčku a držím ho maximálně v klidu. Chuděrka můj malej Tentokrát Jitrocelový sirup nezabral včas...
Jak já bych jela!!! Minule jsme si to tam moc užili a hlavně jsem se těšila na vás.

Helčo, koukám, že Diázek si taky umí vybrat .... hlavně ať je brzy v pořádku a bez následků. Nás čeká kontrola Brutova srdíčka, tak doufám, že bude bez nálezu. My jsme dávali všem třem hodně vit. C ... rozpuštěný do vody nebo smíchaný s piškotkama. Mimo Balči, která se ofrňovala, se po takhle vylepšených piškotech oba mohli utlouct.... zrovna tak po medu.... ten dostávali na maličké kávové lžičce a od té doby mají pocit, že každá lžička obsahuje tuhle dobrotu. No a pak hlavně ten klid a teplo....
Jak jste na tom se střechou?

Balča začala taky pokašlávat... už u ségry minulý týden, tak hned ajk k nám přijela, dostala dávku Céčka, jitrocelový sirup a dneska už ani nefrkne. Za to ségra to má se vší parádou zpátky

20.10.2008 11:16

helvan1 napsal(a):
nemáte někdo zkušenosti se svítícím obojkem? Jaký používáte? Uvažuji o dvou

http://obchod.hafbez obav.cz/vyr-303-Reflexni-obojek-30-40-cm.html
nebo
http://www.sviticiobojky.cz/obojky.htm - ten LED modrý

Líbí se mi ty od Visiglo, ale to blikání mi trochu nesedí. Sice jsem četla na různých diskuzích, že to psovi vůbec nevadí, ale přece jenom mi to přijde jak mobilní diskotéka Co myslíte?

Soni, gratulujeme Jste šikulkové

Helčo,my měli na Bruta svítící obojek, ale nebyl skoro vůbec vidět, kor na větší vzdálenost. Holky si koupily ten od Visigla a během chvíle jim postupně zhasly žárovčičky. Nejlepší obojek má Mel od Garyho, ale ten se sem už nedováží a tak našla náhradu, která je mu podobná... někam dávala odkaz, tak se to pokusím najít. Nám se nejvíc osvědčilo osvětlení na kolo, ale pes se ti nikde nesmí vyválet nebo prohnat křovím, což Brut dělá neustále.
V chatě si na psy svítím baterkou a v noci je stejně z dosahu nepouštím, protože by někde akorát lovili

Jinak 2.11. je zařízený, Luboš s návštěvou počítá... víc se domluvíme mailíkem

U nás taky žádná novinka.... od včerejška hlídáme Balinku, ségra stále ještě marodí, tak aby se konečně doléčila a Balča se pořádně utahala, což s malou piraňou zvládá na jedničku.

17.10.2008 11:07

helvan1 napsal(a):
Pokud is dobře pamatuju, tak snad očůrává zeď nebo co.

Očůrává nohy chlapíka, co je přilepenej na zdi a vysvětluje něco s KB, pak vyjde zpoza rohu chlapík v montérkách, pískne a zavolá "Azore"... pes odběhne a tím reklama končí.

16.10.2008 20:01

buzzy napsal(a):
Ahojky zdravím po delší době, na klubovce jsme bohužel nebyli páč skoromanžílka chytla zákeřná choroba kašílek a rýmu a znáte to když jsou chlapy nemocný....No a jinak min. pátek jsme poprvé kousali na klín.pešek a super!! Poprvé se utrhla- byl to ten z ringové látky takže je to dost těžký a pes musí fakt držet. Pak se poučila a držela jak klíště,zkoušeli jsme i pár náskoků a super ,chodí do toho jak ďas tak jsem fakt moc ráda!! A jinak po pár týdnech jsem jí měřila a mám super zprávu - už máme bez pár mm 43cm!!

Po upozornění dětí jsem koukala na reklamu na Komerčku, kde hraje australáček, sice je tam jen chviličku, ale i tak dělá ostatním reklamu. Nevíte někdo, kdo to je? Jen jsem zvědavá...

15.10.2008 22:09

sonja napsal(a):
Ahoj Zirrael. S klikrem zkušenost nemám a ani nevím o nikom, kdo by dělal výcvik s australákem pomocí klikru. Ale myslím že v tomto směru není až takový rozdíl v plemenech a pokud máš s klikrem dobré zkušenosti na jiných psech, bude jistě super i u ACD. Australák je velmi vnímavý a učenlivý, takže bych v tom rozhodně neviděla žádný problém.
Takže už brzy budeš mít štěňátko? A už máš vyhlídlou nějakou chovatelskou stanici či už štěndo zamluvené? No pochlub se, jsme tu všechny baby zvědavé

Zirrael, já používám klikr na Alušku... a mám s ním jen ty nejlepší zkušenosti. Oni australáčci rychle chápou a tak je radost s nima pracovat i za pomoci klikru ( zkoušela jsem i Bruta a taky spokojenost)
Přidávám se k Soně... jaké štěnítko jsi si vybrala, odkud?

14.10.2008 11:52

ztracenka napsal(a):
Pomoc nabízená byla a setkala se s odmítnutím. Protest psát nebudu, protože to stejně danou situaci nevyřeší... nebo myslíš, že ano? Že dodatečně zkrátí přestávku, začnou opravdu včas, nebudou dělat přejímku po osmé, když byla jasně stanovená... že nechají běhat psi, kteří tam jsou po jenom v páru s jiným odpovídajícím třeba velikostí? Že nebudou vázat na střapec kůži psům, jejichž majitelé si to nepřejí třeba z důvodů potíží v killu, kdy pes nechce kůži pustit a zbytečně tam zdržuje... když je to teď povinné? Že psi, kteří běželi na konci druhého kola, byli hodně znevýhodněni a rozhodčí taky, protože v té téměř tmě moc neviděli?

Vím, že se CCC snaží a to hodně, ale stejně jako všude jinde se snaží vyjít vstříc mnohým majitelům a to na úkor bezproblémového a klidného průběhu. Pak můžeme mluvit o regulérnosti či neregulérnosti druhého kola velkých psů a o posuzování rozhodčích, když pes ani nedoběhl půlku kola a byl puštěn do dalšího ( a to nemluvím o počtu bodů za tento běh).

Něco dobře tam bylo, fakt nemůžu říct, že by vše bylo špatné, jen si myslím, že holt přecenili počet psů v jednom dni a možný čas určený pro běhy a přestávku. A pak samozřejmě drobné věci, ovšem ty se najdou všude...ať jsou to výstavy nebo nějaké závody.

Helčo, taky jsem si říkala, že výhoda je v tom, že je to blízko ( alespoň relativně), ale když to srovnám s Lounama, tak to bylo jak nebe a dudy.... škoda, protože plac je krásný, dráha byla skvěle připravená a i zajímavá, zázemí bylo taky super, prostředí je klidné a příjemné.

K Lubošovi bych se chtěla jet juknout, pokud nám prcky nepřiveze sem... zkusím domluvit toho druhého, že by jsme se někde setkali a dojeli zbytek cesty společně nebo k němu trefíte?

14.10.2008 11:44

jarin napsal(a):
Tak se třeba příště zapojte do dění, nabídněte pomoc a zas tak dlouhé se vám to zdát nebude. A ten protest prosím napište a pošlete na stránky CCC! Ať i ostatní vědí, co bylo špatně, protože dobře tam vlastně nebylo nic!

Pomoc nabízená byla a setkala se s odmítnutím. Protest psát nebudu, protože to stejně danou situaci nevyřeší... nebo myslíš, že ano? Že dodatečně zkrátí přestávku, začnou opravdu včas, nebudou dělat přejímku po osmé, když byla jasně stanovená... že nechají běhat psi, kteří tam jsou po jenom v páru s jiným odpovídajícím třeba velikostí? Že nebudou vázat na střapec kůži psům, jejichž majitelé si to nepřejí třeba z důvodů potíží v killu, kdy pes nechce kůži pustit a zbytečně tam zdržuje... když je to teď povinné? Že psi, kteří běželi na konci druhého kola, byli hodně znevýhodněni a rozhodčí taky, protože v té téměř tmě moc neviděli?

Vím, že se CCC snaží a to hodně, ale stejně jako všude jinde se snaží vyjít vstříc mnohým majitelům a to na úkor bezproblémového a klidného průběhu. Pak můžeme mluvit o regulérnosti či neregulérnosti druhého kola velkých psů a o posuzování rozhodčích, když pes ani nedoběhl půlku kola a byl puštěn do dalšího ( a to nemluvím o počtu bodů za tento běh).

Něco dobře tam bylo, fakt nemůžu říct, že by vše bylo špatné, jen si myslím, že holt přecenili počet psů v jednom dni a možný čas určený pro běhy a přestávku. A pak samozřejmě drobné věci, ovšem ty se najdou všude...ať jsou to výstavy nebo nějaké závody.

14.10.2008 10:12

sonja napsal(a):
Jani, gratulace k prvnímu místu
Heli, snad moc pršet nebude a střechaři vše včas zvládnou, aby jste stihli jet na srazík

Helčo, oni nás všichni upozorňovali, že závody budou dlouhé. Jenže to,co tam předvedli nemá obdoby.... že se začínalo o chvíli později beru, to v Lounech taky, ale pak rozdělili psy na dvě skupiny velká a malá plemena... do velkých dali chrty, vlkodavy a jim příbuzný plemena + rr a dvě vok, všichni ostatní šli do malých plemen, kterým přestavovali dráhu na kratší. Po prvním kole byla nesmyslně dlouhá pauza... 1,5 hod, takže poslední psy dobíhali téměř za tmy..
Do toho tam samozřejmě měli licence a tréninky, takže si dovedeš představit, jak vše "odsýpalo" . Přemýšlím, jestli vůbec ještě někdy s nima něco budu absolvovat, protože tohle byl naprosto nesmyslně zabitý a promrhaný celý den ( navíc jsem vstávala v pět a v šest jsme vyjížděli... i když do příště vím, že nám bude stačit vyjet minimálně o půl hodiny později).
Přemýšlela jsem, že podádám protest proti dvoum běhům, ale vzhledem k pokročilé hodině jsem se na to vykašlala. Jinak by jsme odjížděli ne po půl osmé ale minimálně v půl deváté a už mně byla zima.
Sesmolím článeček a bude na stránkách i s tím protestem

Vůbec vám nezávidím ... si představím, jak to vypadalo u nás a je mi dodatečně zle. Hlavně ať neprší, alespoň do doby než natáhnou folii. Jsem zvědavá na Diázka, jestli bude taky kontrolovat dělníky jako Brut.
Gratulujeme k pěknému 3.místu. Holt si Diázek vybral svůj den... ale mistrovství odběhal na jedničky s hvězdičkou a tak už měl kluk nárok

Do Liberce určitě nepojedeme, jednak to máme daleko, pak zřejmě bude Martin opět v práci a já nastupuju do špitálu. Brutík v neděli běžel letos naposledy. Od příštího roku bude běhat i Aluška a tak bude na dráze veselo tuplem

13.10.2008 20:37

sonja napsal(a):
Jani, na stránkách už mám odkaz na pár foteček ze soboty

Soni, fotečky jsou povedené a i přes potíže s foťákem super

Jinak Brut včera běžel moc pěkně, začínali jsme v 9.30 cca a skončili v 19.30, když jsme si přebrali diplom za první místo ( žádný jiný australák závod neběžel... jen jeden licenci). Bylo to šíleně dlouhý a unavný

10.10.2008 10:45

sonja napsal(a):
Jani, ten standart mám na tránkách i já
www.modrychlup.estranky.cz

Tak vidíš, jaký jsem pozorovatel ... ale je pravda, že já zrovna tuhle rubriku nikde moc neotvírám, hlavně od doby, kdy jsem narazila na tenhle přeložený, který mně zaujal

10.10.2008 09:54

helvan1 napsal(a):
Pane jo, není to vůbec jednoduché.

Já tipuji:
1. D Výborná
2. B - tady je to otázka s tím flekem. Neměl by snad mít flek na těle, ale na stehně snad může, ne? Je pěkný, ale ten flek mi tam nesedí. Výborná nebo velmi dobrá
3. A velmi dobrá
4. C velmi dobrá
5. E velmi dobrá
6. F dobrá - na vyloučení z chovu to určitě není...

Soni, B-čko bych vyloučila kvůli obojímu ... flek být nemá a zahnutý ocásek taky ne.
Kdysi jsem někde na nějakých stránkách ( myslím, že jsou to stránky H. Synkové a G. Steina) našla standart ACD, který vychází s drobnými úpravami z australského - a moc se mi líbil, i díky ukázkám.

S dopravou na klubovku jsem byla částečně domluvená s H. Synkovou, takže se jí pokusím tak za hoďku zavolat a uvidíme. V nejhorším pojedu vlakem a pak se pokusím nějak dopravit na výstaviště Snad tam místní budou vědět, kde se pořádají chrtí dostihy

9.10.2008 17:18

sonja napsal(a):
Jéééé, takový pěkný testík. Tak že bych zkusila štěstí?
Nejvíc se mi líbí "D". Připadá mi tak akorát. Potom bych dala buď "A" nebo "B". Asi bych dala přednost béčku, i když má flek na zadku a taky má zvedlý ocas. Ale má hezčí figuru, Pak tedy áčko - ten je hodně mohutný, řekla bych až moc. Potom "C" ten mi připadá už dlouhý. Asi bych mu dala VD. No a jako poslední ti dva vzadu "E" a "F". Lepší se mi zdá éčko. Ale vypadá hodně jako štěně - nohatý, hubený. No a na závěr efko. To je celý Gwyn - hubený, nohatý, s malou hlavou, zvedlým zadkem a ocasem .
No tak pořadí jsem určila, ale ocenění si tedy rozhodně netroufnu udělit.....v tom fakt nemám přehled.
Tak jsem tedy zvědavá, jak budou typovat další, jestli jsem se aspoň trošku trefila

Koukám, že nám sem kaskáda dala pěknou hádanku
Tak si taky zatipuju:
já bych dala výbornou D-čku, A-čku- velmi dobrou, C-čko by dostalo dobrou, E-dostatečnou, F- neoceněn a B-čko vyloučen z chovu

7.10.2008 10:54

sonja napsal(a):
Jani s tím posuzováním je to těžké. Překvapilo mě, co psala Andrea. Myslela jsem si, že na tak prestižní výstavě by měli být skuteční odborníci....
Ale já kolikrát nesouhlasím s rozhodnutím i "zkušených" rozhodčích. Prostě se mi víc líbí ty lehčí "Diazovské" typy.....
A co se povahy týče - i na Evropě byli australáčci s ocasem mezi nohama a umísťovali se na předních místech.....

Taky bych předpokládala odborníky na prestižní výstavě, ale možná by jsme chtěly moc.
Co se týká souhlasím- nesouhlasím, tak já taky mívám výhrady a to dost často. Ono jestliže na výstavě projde pes s měkkým uchem, s flekem v těle atd. , tak to podle mně není o "líbivosti" , ale zřejmě o neznalosti či nezkušenosti. Ovšem to se dostávám do vod, kde nejspíš budu brzy sežraná a tak se vrátím ke břehu.
Možná by pomohlo, kdyby se dělala nějaká školení pro rozhodčí v rámci plemene, při uchovnění by byl i povahový a pracovní test atd. Jenže nevím, jestli tohle je řešitelné a navíc, zda by se vůbec tímhle někdo obtěžoval
Tak nám nezbývá než doufat, že i Slováci se z téhle nepovedené výstavy poučili a příští rok v Bratislavě to bude o úplně něčem jiném.

7.10.2008 09:49

sonja napsal(a):
Jani ještě k tomu hodnocení - nejen že člověk nedostal posudek, ale ani mu nebylo nic řečeno. Prostě jsi dostala do ruky papírek a diplom a zdar, šel další. Opravdu jsem zvědavá, jak dopadne prďola na klubovce - jaký bude mít posudek, co mi k němu řeknou. Jela jsem na výstavu s tím, že mě zajímal názor odborníka, ale moc jsem se toho tedy nedozvěděla (a taky jsem hlavně jela na čumendu, těšila jsem se na evropskou špičku, i když tedy některá předváděná zvířata mě moc neoslovila....byla jsem zklamaná. Asi mám trochu jiné představy o dokonalém australáku....)
Navíc jsme byli celým tím zmatkem kolem a zácpou v dopravě tak otrávení, že jsme se hned po vyhodnocení nejlepšího psa zbalili a co nejrychleji vyjeli, aby jsme zpáteční cestu zvládli v klidu..... Tak jsme spěchali, že jsem se nestačila s lidmi kolem kruhu ani rozloučit.
Je fakt, že na muj.pes se o výstavě hodně rozepisují a co jsem se tak koukala, převažují záporné reakce.

Když to čtu, tak mně ani nemrzí, že jsme nejeli ... byla bych zklamaná úplně stejně jako jseš ty.
Souhlasím s Helčou v tom, že nechápu, jak můžou rozhodčí kvalitně posuzovat několik plemen, kor, když je běžně nedělají. A napadají mně dvě varianty.. buď je to výborný byznys, kde se sypou korunky do kapsy ve velkém a nebo jde o totální propadák, takže nejsou lidi a ti co jsou ,musí zastoupit jiné a proto jsou z nich "rychlokvašky", které spíš uškodí než poradí.
Bohužel, obojí je špatné a vůbec to plemenům a jejich kvalitě neprospívá

7.10.2008 09:42

sonja napsal(a):
Pááááni, tak to velikánská gratulace. Body jsou opravdu úžasné - krásná reklama australákům!

Obrovská gratulace

6.10.2008 19:13

kaskada napsal(a):
Ahoj všem,
chystám se na nějaký článeček o výletu do Maďarska, který se objeví na webových stránkách. Prozatím se pokusím o stručné shrnutí - celé se to dá shrnout do jednoho slova " CHAOS ".
Zúčastnila jsem se jak sobotní klubovky, tak nedělní "Evropy". Klubovka se s tou, kterou jsem v maďarsku zažila dříve, nedá srovnat. Začátek byl posunutý o 3 hodiny, přičemž nikdo nevěděl v kolik se začne. Stále jen "nevíme, nevíme", když už jsme se dožadovali vehementně informací, abychom se mohli jít ohřát do hal, tak slečna ( která jako jedna z mála mluvila anglicky) řekla - to víte, my jsme maďaři.. Klubovka byla venku na dostihovém závodišti v přilehlém parku, jen pod přístřešky. Zima, déšť, tma ( pod přístřešky skoro nebylo vidět). Tempo posuzování - do 5 minut bylo posouzeno celé plemeno - 10 ACD!!!!, umíte si představit tu rychlost. Málokterý pes vůbec oběhl alepoň celé 1 kolo. Posudek v maďarštině ( naštěstí rozhodčí diktoval anglicky - ale to si zapamutujete)........ typická hlava, pěkné tělo, výborný pohyb, V2.
Výsledky nemám, žádná tabule se nekonala a v tom tempu se to ani nedalo. BOB - Cattlefarm´s Soul Brother ( šampion - pes finské majitelky , v neděli získal také CAC, tím se stal rovněž šampionem Maďarska).
V neděli bylo na EV prostředí v hale lepší, ikdyž naprostý chaosna příjezdu se opakoval. Podrobnějí později ( nebo mrkněte na diskusi na MUJPES - tam je to přesné). Ale k posuzování..... moji známí, chovatelé ACD, kteří importovali z Austrálie, se informovali v Austrálii na tuto paní rozhodčí - jak posuzuje, na co klade důraz, jaké typy preferuje ,...... k našemu překvapení jsme se dozvěděli, že vůbec ACD v Austrálii neposuzuje, rozhodně ne větší výstavy, je specialistkou na úplně jiná plemena. Rozhodně znala důkladně standard, ale už ne praktickou stránku věci, něco ve smyslu, co která formulka ve standardu znamená ( tak, jak to znají rozhodčí s praxí nebo ti, co ACD chovají). Ale vítěze vybrala myslím dobře. Na druhou stranu 2/3 psů dostalo VD a to rozhodně neodpovídalo.
Nejvíce nejen mě vadilo, že neexistovali posudky, prakticky nikdo nevěděl, proč dostal VD. Po skončení posuzování jsem zašla za paní rozhodčí a dlouho jsme si povídaly. Poskytla krátký rozhodvor pro chovatele kelpií ( o nich věděla evidentně více nebo ji více zajímaly) a zodpověděla i moje otázky k posuzování a také ochotně a opět velmi detailně vysvětlila své připomínky k mojí feně ( slovně mi ji ohodnotila, že jsem na vteřinu získala dojem, že vlastně ona je ta vítězka).
Celkově to byl pěkný výlet, milé setkání s přáteli z mnoha koutů Evropy, navázání nových kontaktů, atd. Jen mě mrzelo velmi nesportovní chování a kritika kolem výstavního kruhu. Prostě není každý den posvícení a všichni víme, že jednou "to dopadne a jindy ne", tak to prosím neberte tak smrtelně vážně.
BOB - fena z mezitřídy Deli Banana Bender ( chov a maj. Paolo Coletta a Simona Cappelli, Itálie), na fotce.

Děkuji, myslím, že mé otázky jsou zodpovězené ... jen doufám, že se zmatek a nevydávání posudků nebude opakovat. Přece jen si člověk stojící v kruhu většinou nic moc nepamatuje a hlavně kolikrát ani dobře nerozumí.

6.10.2008 17:21

sonja napsal(a):
Ahojky, tak se hlásím po příjezdu z Maďarska. No dopadli jsme jako sedláci u chlumce . Paní rozhodčí známkou VD tedy rozhodně nešetřila a kromě Duranga z Lodice, který byl ve třídě šampionů, ji na nadělní evropské výstavě dostali všichni čeští zástupci ACD (jak to bylo v sobotu na klubovce nevím, to popovídá Kaskada)
Jinak k celkovému hodnocení - no co k tomu říct, bylo to pro mě ponaučení a docela mě to na nějakou dobu od výstav zase odradilo (jak organizace výstavy tak posuzování - i když na to má asi každý svůj názor...)

Teda Soni, tohle jsem nečekala ...... že budou organizační problémy, to bych i předpokládala ( kor, když si kolikrát představím, jak to funguje u nás), ale posuzování? Že by měla Míša strach z rozhodčí oprávněně? Měli jste pocit, že australákům rozumí nebo že to seká, jen tak odhadem?

2.10.2008 19:46

oddorrinky napsal(a):
Bohužel nevím jak je to daleko Ráda bych pro tebe na nádraží dojela, ale bohužel nebudu svým autem Ale fakt bych Vás ráda viděla

Neboj, ještě mám týden na pátrání ... však se něco podaří vymyslet a pokud nepadnu nemocná, tak se objevím