Přeji pěkný večer. Moc ráda bych Vás (jako zkušené chovatele) poprosila o radu co se týče výběru plemene. Jsem sice studentka, ale veškerý volný čas věnuji sportu (běh, kolo, brusle - když je počasí, skály, yoga...) A tak hledám psího parťáka na mé volnočasové aktivity a jako kamaráda :). Dlouho jsem přemýšlela o Border kolii, vzhledem k její inteligenci a energičnosti, ale nevím, jestli by pro ní to "bezhlavé tahání (canicross, bikejoring...) bylo vhodné. Dále jsem přemýšlela o Maďarkém krátkosrstém ohaři (k tomuto plemeni se snad vyjádří nějaký zkušený chovatel :) ), ikdyž ta krátká srst... Aby nebyla problém v zimě (časté stanování, běh/kolo...) no a nakonec jsem přemýšlela nad belgickým ovčákem : malinois - zde si zase nejsem jistá, zda je to vhodné plemeno pro chovatele začátečníka (což já jsem).
Předem děkuji za rady :).
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.15.2
Zajdi se podívat na nějaký "tahací" závody a koukni, která plemena tahají... pobav se s majiteli/chovateli, navštiv výstavu a pak uvidíš, které plemeno se ti bude zamlouvat...
Neregistrovaný uživatel
napsal(a):
Zajdi se podívat na nějaký "tahací" závody a koukni, která plemena tahají... pobav se s majiteli/chovateli, navštiv výstavu a pak uvidíš, které plemeno se ti bude zamlouvat...
A tak to já zase vím, která plemena tahají (husky, ESP...) Spíš jde o to, aby to toho psa bavilo, nějaké ty rozmary počasí vydržel.
Hlavně ten maďar, aby mě pak při procházkách nechtěl lovit nebo tak :(.
Jako společníka pro sportovní aktivity bych volila nějakého většího středního křížence krátké patrové srsti, nebo hrubé srsti, tak do 20,25 kil, skladný do lodi i do vlaku, dobrá srst do nepohody a zároveň relativně snadná na údržbu i třeba při týdnu pod stanem.
Jestli se Vám líbí malinois - zkuste se podívat i na holandského ovčáka. Nebo krátkosrstou kolii.
Pokud byste se chtěla orientovat vyloženě na psí sporty, vrcholově, tak asi i konkrétně podle toho, na který.