Prosím o radu/doporučení trénéra - "agresivní" pes

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
19.1.2016 16:24
Kessx

XXX.XXX.25.154

Zdravím,
prosila bych o Vaše zkušenosti, příp. rady - a hlavně o doporučení nějakého zkušeného člověka (z Prahy a okolí) který rozumí a věnuje se práci s takovými psy. Rozhodně ne někoho, kdo doporučí trénink s EO a ostatným obojkem, ale zase ne někoho kdo umí jen psa chválit a dávat pamlsky, snad chápete jak to myslím...

Jedná se o 3 letého pejska (původem lovecký pes, střední velikost, obecně pohodové, bezproblémové a přátelské plemeno). Když byla malý, nebyli s ním žádné problémy. Později, asi od 1,5 roka věku se u něj občas objevilo nějaké to zavrčení psa psa, vždy to bylo vzájemné, prostě občas si s někým nesedl. Asi od 2 let se občas vyskytla nějaký "rvačka", nikdy to nebylo do krve, většinou se jen trochu pováleli po zemi a pocuchali si chlupy. A důvodem bylo vždy to, když měl poblíž "své" fenky (svou matku a další fenku kterou dobře zná) a cizí pes se k nim moc přiblížil. Postupně se to ale začalo objevovat i nezávisle na fenách. Se 3 psy z 5 se ignoruje nebo jsou i přátelští, ovšem čím dál tím častěji se stává že na sebe vrčí a asi by se i poprali. Nyní třeba začal nesnášet jednu šeltii, nikdy si nic neudělali... Šeltiák je hodně aktivní a divoký pes, hodně štěká... Toho už začal nesnášet extrémně. Vrčí a vyvádí tak, že se ho už sama skoro začínám být když mu stojím v cestě, věci na které je jinak velmi citliví - zvýšení hlasu, nebo dokonce chycení za kůži a přimáčknutí k zemi v takovou chvíli vůbec nefungují, naprosto ignoruje. Co mě ale zděsilo bylo to, že před pár dny vyjel i po feně, navíc pár dní po hárání. Dávala jsem mu pamlsek, ona stála asi metr od nás a vyjel po ní. Ona utíkala a kvičela, on jí honil a pak jí chytil za chlupy na zadku a chvilku jí vláčel... Neřekla bych že to bylo kvůli tomu pamlsku... S jinými fenami, třeba s tou mou je naprosto v pohodě, krmím je pamlsky vedle sebe, když jim hodím pamlsek a spadne mezi ně a oba se po něm vrhnou, nikdy by na ní ani nezavrčel, uhne. Jsem si 100% jistá že by jí nic neudělal. Tak je to s většinou fen.

Nevím jestli to s tím souvisí, ale ještě nemá rád štěňata. Je na ně zlý, tam bych řekla že jde o reakci ze strachu, bojí se jich...

Nevím z jakého důvodu se chová tak jak se chová, jestli je to strach, nebo dominance, nikdy nezažil žádnou rvačku, že by mu nějaký pes ublížil, sám nikdy nebyl pokousán (jediné co, tak asi 3 měsíce bydlel společně se 2 fenami které se prali, do krve, ale on je vždy ignoroval), ani zatím nikoho nepokousal, ale nyní už mě to chování začíná znepokojovat protože se to začíná rapidně zhoršovat a asi je jen otázkou času než někoho kousne (psa). Nejhorší je že nevím proč, jednou je v pohodě a dalšího psa by nejradši od začátku zakousl, pak nečekaně vyjede na fenu, kterou u před tím i trochu znal... Nevím si rady, s tímhle nemám zkušenosti. Vždy jsem měla a mám jen feny (stejného plemene) a podobné problémy jsem nikdy neřešila.

Jinak je to opravdu skvělý pes, běháme agility, je neuvěřitelně milý ke všem lidem i k malým dětem, můžete s ním dělat cokoliv. Je to naprostý pohodář, nic ho nevyděsí, střelba, rachejtle, nečekané věci, cestování MHD, spousty lidí...
Nebýt těch problémů se psy, je to ideální pes.

19.1.2016 19:57
Lexaurin

XXX.XXX.190.168

Kessx napsal(a):
Zdravím,
prosila bych o Vaše zkušenosti, příp. rady - a hlavně o doporučení nějakého zkušeného člověka (z Prahy a okolí) který rozumí a věnuje se práci s takovými psy. Rozhodně ne někoho, kdo doporučí trénink s EO a ostatným obojkem, ale zase ne někoho kdo umí jen psa chválit a dávat pamlsky, snad chápete jak to myslím...

Jedná se o 3 letého pejska (původem lovecký pes, střední velikost, obecně pohodové, bezproblémové a přátelské plemeno). Když byla malý, nebyli s ním žádné problémy. Později, asi od 1,5 roka věku se u něj občas objevilo nějaké to zavrčení psa psa, vždy to bylo vzájemné, prostě občas si s někým nesedl. Asi od 2 let se občas vyskytla nějaký "rvačka", nikdy to nebylo do krve, většinou se jen trochu pováleli po zemi a pocuchali si chlupy. A důvodem bylo vždy to, když měl poblíž "své" fenky (svou matku a další fenku kterou dobře zná) a cizí pes se k nim moc přiblížil. Postupně se to ale začalo objevovat i nezávisle na fenách. Se 3 psy z 5 se ignoruje nebo jsou i přátelští, ovšem čím dál tím častěji se stává že na sebe vrčí a asi by se i poprali. Nyní třeba začal nesnášet jednu šeltii, nikdy si nic neudělali... Šeltiák je hodně aktivní a divoký pes, hodně štěká... Toho už začal nesnášet extrémně. Vrčí a vyvádí tak, že se ho už sama skoro začínám být když mu stojím v cestě, věci na které je jinak velmi citliví - zvýšení hlasu, nebo dokonce chycení za kůži a přimáčknutí k zemi v takovou chvíli vůbec nefungují, naprosto ignoruje. Co mě ale zděsilo bylo to, že před pár dny vyjel i po feně, navíc pár dní po hárání. Dávala jsem mu pamlsek, ona stála asi metr od nás a vyjel po ní. Ona utíkala a kvičela, on jí honil a pak jí chytil za chlupy na zadku a chvilku jí vláčel... Neřekla bych že to bylo kvůli tomu pamlsku... S jinými fenami, třeba s tou mou je naprosto v pohodě, krmím je pamlsky vedle sebe, když jim hodím pamlsek a spadne mezi ně a oba se po něm vrhnou, nikdy by na ní ani nezavrčel, uhne. Jsem si 100% jistá že by jí nic neudělal. Tak je to s většinou fen.

Nevím jestli to s tím souvisí, ale ještě nemá rád štěňata. Je na ně zlý, tam bych řekla že jde o reakci ze strachu, bojí se jich...

Nevím z jakého důvodu se chová tak jak se chová, jestli je to strach, nebo dominance, nikdy nezažil žádnou rvačku, že by mu nějaký pes ublížil, sám nikdy nebyl pokousán (jediné co, tak asi 3 měsíce bydlel společně se 2 fenami které se prali, do krve, ale on je vždy ignoroval), ani zatím nikoho nepokousal, ale nyní už mě to chování začíná znepokojovat protože se to začíná rapidně zhoršovat a asi je jen otázkou času než někoho kousne (psa). Nejhorší je že nevím proč, jednou je v pohodě a dalšího psa by nejradši od začátku zakousl, pak nečekaně vyjede na fenu, kterou u před tím i trochu znal... Nevím si rady, s tímhle nemám zkušenosti. Vždy jsem měla a mám jen feny (stejného plemene) a podobné problémy jsem nikdy neřešila.

Jinak je to opravdu skvělý pes, běháme agility, je neuvěřitelně milý ke všem lidem i k malým dětem, můžete s ním dělat cokoliv. Je to naprostý pohodář, nic ho nevyděsí, střelba, rachejtle, nečekané věci, cestování MHD, spousty lidí...
Nebýt těch problémů se psy, je to ideální pes.

Rasa?

19.1.2016 20:05
Kessx

XXX.XXX.25.154

Není podstatné. Rasu jsem popsala. Berte to treba jako by to byl vorisek.
Prece se podle plemene neresi problem vzdy jinak, proto nevím proč bych to měla sdělovat.

19.1.2016 20:13
TBerry

XXX.XXX.32.122

Kessx napsal(a):
Není podstatné. Rasu jsem popsala. Berte to treba jako by to byl vorisek.
Prece se podle plemene neresi problem vzdy jinak, proto nevím proč bych to měla sdělovat.

Jo Lexaurin, co si dovolujete vůbec se na něco ptát? prostě rozžněte křišťálovou kouli a koukejte poradit!
K zadavatelce: Někdy je plemeno opravdu důležitou informací, vždyť vám nic neudělá to prozradit :).

19.1.2016 20:14
Kessx

XXX.XXX.25.154

Nevím proč by mělo být důležité... V tom opravdu nevidím smysl.

19.1.2016 20:48
Zrzavci

XXX.XXX.126.167

Kessx napsal(a):
Nevím proč by mělo být důležité... V tom opravdu nevidím smysl.

Vznětlivý teroš jedná jinak než ohařovití zvyklí pracovat na honu mezi ostatními.

19.1.2016 20:50
milannn

XXX.XXX.90.222

Kessx: Lexaurin se vám zřejmě snažila poradit a... nic.
Rasa JE podstatná informace. A to proto, že jednotlivá plemena se od sebe často povahově liší. Někdy téměř vůbec, někdy trochu, někdy značně. Někdy má také konkrétní plemeno s obecně bezproblémovou povahou konkrétní anomálii v určitých liniích.

Vždy mě hodně baví, jak někdo tají rasu svého psa... Stydíte se za něj? Nebo jen příliš tajná informace?

19.1.2016 20:57
Lexaurin

XXX.XXX.190.168

No jo, tak tady je kazda rada draha

19.1.2016 20:59
Lexaurin

XXX.XXX.190.168

Ale vzhledem k tomu, ze je rasa"tajna", svuj nazor jsem si udelala, ale nereknu

19.1.2016 21:07
Zrzavci

XXX.XXX.126.167

milannn napsal(a):
Kessx: Lexaurin se vám zřejmě snažila poradit a... nic.
Rasa JE podstatná informace. A to proto, že jednotlivá plemena se od sebe často povahově liší. Někdy téměř vůbec, někdy trochu, někdy značně. Někdy má také konkrétní plemeno s obecně bezproblémovou povahou konkrétní anomálii v určitých liniích.

Vždy mě hodně baví, jak někdo tají rasu svého psa... Stydíte se za něj? Nebo jen příliš tajná informace?

Možná nechce být podle svého psa identifikována,

každopádně - já za sebe bych doporučila Františka Šustu. Zkuste nejen knížku, ale i semináře, kde se také se psy pracuje. zda pracuje indivindi - to nevím, zkuste se zeptat. Každopádně velmi často za takovým chováním stojí to, že psa k tomu dovedl majitel, který špatně četl, čte jeho chování a pak to celé akceleruje. Než problém vyřešíte, dejte psovi koš a mějte ho pod kontrolou - vodítko, stopka. Než dojde k něčemu mnohem horšímu, než je popsané. Psa pravděpodobně v těchto situacích nemáte ovladatelného hlasem. A nejen, že to je bezohledné vůči ostatním /což mnohdy bývá majitelům takových psů jedno- neříkám, že je váš případ, ale hlavně pes si pokaždé takovéhle chování víc a víc upevní a řešení je pak mnohem těžší. Máte-li psa pod kontrolou, či zajištěného jste klidnější, což se na psa přenáší a máte šanci s ním pracovat. Pracujte na tom, aby pes byl (v pro něj snesitelné) vzdálenosti schopen vás v takových situacích vnímat, soustředit se na vás a ne na psa, který někde je. Vzdálenost musít nejprve zjistit, procvičovat soustředění psa na vás, odměňovat požadované chvoání, chválit a postupně pracovat na tom, aby se vzdálenost zkracovala. Velmi zjednodušeně řečeno, víc právě u F. Šusty.

19.1.2016 21:09
Zrzavci

XXX.XXX.126.167

Lexaurin napsal(a):
Ale vzhledem k tomu, ze je rasa"tajna", svuj nazor jsem si udelala, ale nereknu

Nojo, jenže když s tím majitel nic nebude dělat, tak chudák okolí Mám takový pár šikovných u nás a je to něco

20.1.2016 00:57
marcelaamax

XXX.XXX.141.4

Na facebooku jsem zahlédla totožný dotaz, podle profilu bylo jasné i plemeno. Ale pokud chce být zadavatel v "utajení", tak ať je

20.1.2016 03:26
scylla

XXX.XXX.109.99

Kessx napsal(a):
Zdravím,
prosila bych o Vaše zkušenosti, příp. rady - a hlavně o doporučení nějakého zkušeného člověka (z Prahy a okolí) který rozumí a věnuje se práci s takovými psy. Rozhodně ne někoho, kdo doporučí trénink s EO a ostatným obojkem, ale zase ne někoho kdo umí jen psa chválit a dávat pamlsky, snad chápete jak to myslím...

Jedná se o 3 letého pejska (původem lovecký pes, střední velikost, obecně pohodové, bezproblémové a přátelské plemeno). Když byla malý, nebyli s ním žádné problémy. Později, asi od 1,5 roka věku se u něj občas objevilo nějaké to zavrčení psa psa, vždy to bylo vzájemné, prostě občas si s někým nesedl. Asi od 2 let se občas vyskytla nějaký "rvačka", nikdy to nebylo do krve, většinou se jen trochu pováleli po zemi a pocuchali si chlupy. A důvodem bylo vždy to, když měl poblíž "své" fenky (svou matku a další fenku kterou dobře zná) a cizí pes se k nim moc přiblížil. Postupně se to ale začalo objevovat i nezávisle na fenách. Se 3 psy z 5 se ignoruje nebo jsou i přátelští, ovšem čím dál tím častěji se stává že na sebe vrčí a asi by se i poprali. Nyní třeba začal nesnášet jednu šeltii, nikdy si nic neudělali... Šeltiák je hodně aktivní a divoký pes, hodně štěká... Toho už začal nesnášet extrémně. Vrčí a vyvádí tak, že se ho už sama skoro začínám být když mu stojím v cestě, věci na které je jinak velmi citliví - zvýšení hlasu, nebo dokonce chycení za kůži a přimáčknutí k zemi v takovou chvíli vůbec nefungují, naprosto ignoruje. Co mě ale zděsilo bylo to, že před pár dny vyjel i po feně, navíc pár dní po hárání. Dávala jsem mu pamlsek, ona stála asi metr od nás a vyjel po ní. Ona utíkala a kvičela, on jí honil a pak jí chytil za chlupy na zadku a chvilku jí vláčel... Neřekla bych že to bylo kvůli tomu pamlsku... S jinými fenami, třeba s tou mou je naprosto v pohodě, krmím je pamlsky vedle sebe, když jim hodím pamlsek a spadne mezi ně a oba se po něm vrhnou, nikdy by na ní ani nezavrčel, uhne. Jsem si 100% jistá že by jí nic neudělal. Tak je to s většinou fen.

Nevím jestli to s tím souvisí, ale ještě nemá rád štěňata. Je na ně zlý, tam bych řekla že jde o reakci ze strachu, bojí se jich...

Nevím z jakého důvodu se chová tak jak se chová, jestli je to strach, nebo dominance, nikdy nezažil žádnou rvačku, že by mu nějaký pes ublížil, sám nikdy nebyl pokousán (jediné co, tak asi 3 měsíce bydlel společně se 2 fenami které se prali, do krve, ale on je vždy ignoroval), ani zatím nikoho nepokousal, ale nyní už mě to chování začíná znepokojovat protože se to začíná rapidně zhoršovat a asi je jen otázkou času než někoho kousne (psa). Nejhorší je že nevím proč, jednou je v pohodě a dalšího psa by nejradši od začátku zakousl, pak nečekaně vyjede na fenu, kterou u před tím i trochu znal... Nevím si rady, s tímhle nemám zkušenosti. Vždy jsem měla a mám jen feny (stejného plemene) a podobné problémy jsem nikdy neřešila.

Jinak je to opravdu skvělý pes, běháme agility, je neuvěřitelně milý ke všem lidem i k malým dětem, můžete s ním dělat cokoliv. Je to naprostý pohodář, nic ho nevyděsí, střelba, rachejtle, nečekané věci, cestování MHD, spousty lidí...
Nebýt těch problémů se psy, je to ideální pes.

Trenéra nepotřebuje pes, ale vy, protože vršíte jednu chybu na druhou. Necháte psa, aby si dělal co chce a nijak ho nevedete a pak se divíte, že se jeho nevhodné chování stupňuje? Dejte mu obojek a couračku, veďte ho, převezměte iniciativu. Největší chyba je - on dělá to a tamto.... To je špatně - on by měl dělat to, co chcete vy a vy byste mu to měla říct, co má dělat. Nedovolte mu takto se chovat prostě, nic složitého na tom nehledejte. Nevhodnému chování předcházejte.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.1.2016 07:18
Uživatel s deaktivovaným účtem

Krom samotného F. Šusty bych velmi doporučila jeho knihu : http://treninkjerozhovor.cz/
mělo by to výrazně pomoci k potřebnému myšlenkovému obratu zadavatelky

Jinak v Praze působí často doporučovaná Eva Štemberová (neznám) :
http://psialfaomega.jimdo.com/.

20.1.2016 16:39
Kessx

XXX.XXX.25.154

Jde o to, že nejde o mého psa, nejsem jeho majitelka. Porot bych zde nerada něco uváděla, děkuji za pochopení.

20.1.2016 17:21
Clayton

XXX.XXX.104.9

Kessx napsal(a):
Jde o to, že nejde o mého psa, nejsem jeho majitelka. Porot bych zde nerada něco uváděla, děkuji za pochopení.

Za prvé-uvést plemeno beru jako alfu a omegu, od toho se odvíjí vše.Nevidím v tom jakékoliv prozrazení nebo něco, co by majitelce mohlo ublížit.
Za druhé-problémové chování psa by měla řešit majitelka psa, ta by s ním měla pracovat, tu by měl poslouchat.

20.1.2016 17:25
Kessx

XXX.XXX.25.154

Pracujeme s ním obě.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.1.2016 17:32
Uživatel s deaktivovaným účtem

"Za prvé-uvést plemeno beru jako alfu a omegu, od toho se odvíjí vše"
Proč se od toho odvíjí vše? Třeba takové řešení nejistoty, strachu je pro každé plemeno jiné?

20.1.2016 17:34
Kessx

XXX.XXX.25.154

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
"Za prvé-uvést plemeno beru jako alfu a omegu, od toho se odvíjí vše"
Proč se od toho odvíjí vše? Třeba takové řešení nejistoty, strachu je pro každé plemeno jiné?

Také si myslím...
A co když plemeno a věk není známé? U vořísků se problémy řešit nedají?

Prosím hlavně o doporučení trenérů, přes internet se stejně moc radit nedá...

20.1.2016 17:50
scylla

XXX.XXX.150.32

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
"Za prvé-uvést plemeno beru jako alfu a omegu, od toho se odvíjí vše"
Proč se od toho odvíjí vše? Třeba takové řešení nejistoty, strachu je pro každé plemeno jiné?

Nejen pro plemeno, ale je jiné pro každého jednoho psa.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.1.2016 18:01
Uživatel s deaktivovaným účtem

scylla napsal(a):
Nejen pro plemeno, ale je jiné pro každého jednoho psa.

Ne.Principy jsou stejné.

20.1.2016 18:01
Fiona.Praha

XXX.XXX.169.194

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
"Za prvé-uvést plemeno beru jako alfu a omegu, od toho se odvíjí vše"
Proč se od toho odvíjí vše? Třeba takové řešení nejistoty, strachu je pro každé plemeno jiné?

Myslím, že je kapáček rozdíl jestli mám pudločivavu nebo pitbulodobrmana. Nebo ne?
A s agresivní pudločivavou budu jednat asi jinak než s pitbulodobromanem. Nebo ne?
Takže maličko to plemeno nebo aspoň domnělé plemeno asi roli hrát bude. Nebo ne?

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.1.2016 18:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ne - co je princip, víte?

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.1.2016 18:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nejde editnout, tak nový...

Můžete mi prosím stručně popsat různá řešení psa agresivního při krmení?Prosím řešení pro NO, pro ohaře a pro pyrenejskho horského psa. Děkuji.

20.1.2016 18:34
Clayton

XXX.XXX.104.9

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nejde editnout, tak nový...

Můžete mi prosím stručně popsat různá řešení psa agresivního při krmení?Prosím řešení pro NO, pro ohaře a pro pyrenejskho horského psa. Děkuji.

Jinak je agresivní pitbul a jinak kokršpaněl...

20.1.2016 18:37
Clayton

XXX.XXX.104.9

Tady paní řeší např. agresi psa na šeltii.Zase třeba u cane corso by to mohlo být z dominace, ale třeba u shih-tzu to asi dominance nebude...

20.1.2016 18:38
Clayton

XXX.XXX.104.9

Clayton napsal(a):
Jinak je agresivní pitbul a jinak kokršpaněl...

Edit.:protože jste vybrala poněkud podobná plemena, takové nuance tam asi nebudou.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.1.2016 18:43
Uživatel s deaktivovaným účtem

Clayton napsal(a):
Jinak je agresivní pitbul a jinak kokršpaněl...

Jak JINAK? Znám agresi strachovou, sexuální, majetnickou, loveckou...ale nikdy nikde jsem se nedočetla o agresi pitbulí, pudlí, kóliií...! Kde to je prosím popsáno?

20.1.2016 18:54
Fiona.Praha

XXX.XXX.169.194

Kessx napsal(a):
Také si myslím...
A co když plemeno a věk není známé? U vořísků se problémy řešit nedají?

Prosím hlavně o doporučení trenérů, přes internet se stejně moc radit nedá...

Mohla byste tedy sdělit, co je pes za plemeno (nebo kříženec jakých plemen) a jakého je pohlaví? "Když byla malý" mne trošku rozhodilo (vím, že je to překlep, jen nevím, kde smajlík ).

Myslím, že to je důležité už jenom proto, že pokud někdo má nebo měl stejné plemeno, "ví jak na něj" nebo naopak, co nesnáší a co na něj určitě nezabírá.

To je jediný pes tohoto plemene v republice, že tak úpěnlivě tajíte plemeno?

Jak vidíte, debata se dostává do výměny názorů a rady nikde.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.1.2016 19:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

Clayton napsal(a):
Edit.:protože jste vybrala poněkud podobná plemena, takové nuance tam asi nebudou.

Jestli je to k NO, ohaři a PHP tak jsem naopak vybrala plemena velmi odlišná -pracovního ovčáka, psa loveckého a pastevce...doufám, že mi teď nebudete tvrdit, že mezi nimi vlastně žádný rozdíl není

20.1.2016 19:48
Clayton

XXX.XXX.104.9

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jestli je to k NO, ohaři a PHP tak jsem naopak vybrala plemena velmi odlišná -pracovního ovčáka, psa loveckého a pastevce...doufám, že mi teď nebudete tvrdit, že mezi nimi vlastně žádný rozdíl není

Tak asi se nebudu chovat stejně k odhodlanému pastevci, který si jasně hlídá misku A JE SCHOPEN JÍT S ČLOVĚKEM DO SPORU a k ohaři, který si hlídá misku, ale když byste šla s ohařem do sporu, USTOUPIL BY a podřídil by se.Ti psi mají úplně jinou povahu a jiné priority.Pastevec by se s Vámi ''nemazal'', zato ohař by byl nejistý.

Nechci se tady s nikým hádat!V určitých situacích plemeno nerozhoduje, to souhlasím, ale zrovna u agrese na šeltii si myslím, že celkem dost.Z jiného důvodu útočí papilon a z jiného důvodu fila.

20.1.2016 20:41
Kessx

XXX.XXX.25.154

Já se neprosím o rady! Obzvláště ne po Vašich reakcích, prosím o doporučení výcvikářů. Ti se snad na plemena nespecializují.
Děkuji.

20.1.2016 20:50
Fiona.Praha

XXX.XXX.169.194

Kessx napsal(a):
Já se neprosím o rady! Obzvláště ne po Vašich reakcích, prosím o doporučení výcvikářů. Ti se snad na plemena nespecializují.
Děkuji.

Za mne - přestalo mne bavit číst o jakémsi imaginární psovi.
Pokud si myslíte, že někdo dopoledne cvičí lovecká plemena, po obědě cvičí bojová a na závěr si dá oddychovku s pár společenskýma, tak jste vedle jako jedle.
Ale klidně si to myslete dál a domáhejte se tu doporučení výcvikáře pro "středního loveckého psa".

A Vaši větu "já se neprosím o rady" a ještě s vykřičníkem - ani nechci komentovat.

20.1.2016 21:02
Kessx

XXX.XXX.25.154

Asi jste mě špatně pochopila, jestli jste četla celou diskuzi, já právě nedělám rozdíl mezi plemeny... Nebylo by od věci si diskuzi přečíst...

Jde mi prostě jen o doporučení člověka, který dobře pracuje se psy, má dobré metody a rozumí tomu. Nic více...

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.1.2016 21:11
Uživatel s deaktivovaným účtem

Já se tedy přikláním také k tomu, že v určitých situacích je plemeno a původ psa velmi rozhodující. Sama jsem se o tom přesvědčila, když jsem shodou okolností zde na ifauně také popisovala problematické chování mé fenky k některým psům. Na základě uvedeného plemene se mi ozvala paní, která mě informovala o tom, že se setkala s několika psi stejného plemene, kteří se chovali stejně jako má fena. Napsala mi, že se o to trochu více zajímala a dopátrala se, že všichni tito psi měli v rodokmenu jednoho předka, který svým potomkům předal vlastnost v podobě větší ostrosti a obrannářského pudu. Co myslíte, jakého psa jsem objevila, když jsem se podívala do rodokmenu? Mimochodem mám také střední lovecké plemeno . Takže nejen plemeno, ale i původ je důležitý. Mě to hodně pomohlo pochopit některého reakce feny a mohla jsem pak díky tomu upravit i své reakce na dané chování.

20.1.2016 21:20
Kessx

XXX.XXX.25.154

Dobře, fajn. Tak je důležitý, ale výběr výcvikáře by se plemenem řídit asi opravdu nemusel...

20.1.2016 21:45
anonymx

XXX.XXX.242.185

Ale ridi. Nikdo neni odbornik na vsechna plemena a pokud tvrdi, ze ano, tak je to jen břídil a neumi v podstate vubec nic.

20.1.2016 21:54
Lexaurin

XXX.XXX.190.168

No a pak jsou proste plemena, ktera miluji lidi ale ostatni psy nemusi.Maji to v genech, tak pokud je zadavatelcin pes z podobneho testa at uz po mamce nebo po tatkovi, to, ze se rve se psy by zase nebylo nic tak divneho

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.1.2016 22:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ono je podle mě úplně nejdůležitějí dopátrat se příčiny daného chování. Pokud vyhledáte výcvikáře, který má s vaším plemenem zkušenosti máte větší pravděpodobnost, že skutečnou příčinu najde, protože to může být něco co s jeho plemenem souvisí. Pak už se jen najde řešení problému.
Příčinu chování ale může samozřejmně odhalit i výcvikář, který není expert přímo na vaše plemeno. Ono těch příčin zase není nepřeberné množství...
Postup řešení potom, co se najde spoušteč chování, už se pak podle mého názoru podle plemen neliší. Pokud je spuštečem například strach bude se postupovat stejně u čivavy i u pitbula. Stejně tak pokud je příčina například ve vysokém sebevědomí apod..

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.1.2016 22:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

Kessx napsal(a):
Já se neprosím o rady! Obzvláště ne po Vašich reakcích, prosím o doporučení výcvikářů. Ti se snad na plemena nespecializují.
Děkuji.

Neprosíš se o rady? Jak to, vždyť o jednu tu prosíš, ne? A když ti, co chtějí poradit, žádají o upřesňující informace o psovi, tak odmítáš? To je tedy přístup. Skoro všichni ti napsali, že na plemeni záleží. Dokonce i na původu, tedy na předcích. tak to vezmi jako fakt, a pokud chceš opravdu poradit, tak sem napiš tu supertajnou informaci, o jaké plemeno jde. A buď ráda, že je někdo ochoten ztrácet čas neplodnou diskuzí s tebou ve snaze dopátrat se plemene.

20.1.2016 22:11
Lexaurin

XXX.XXX.190.168

Nechapu v cem je problem...

20.1.2016 22:14
Clayton

XXX.XXX.104.9

Lexaurin napsal(a):
Nechapu v cem je problem...

Taky nevím, čím zadavetelce uškodí prozrazení plemene.Pochopila bych, kdyby jí vadilo prozradit bydliště nebo chovku psa, ale plemeno? Proč je to tak tajné? Copak máte světový unikát...?

20.1.2016 22:15
Kessx

XXX.XXX.25.154

Opakuji, že jsem chtěla poradit pouze výcvikáře.
Jedná se o neznámé plemeno, nějaké zkušenosti tu s ním žádní výcvikáři nemají.
Nikoho se tu o radu nedožaduji.
Pokud nechcete poradit výcvikáře, prosím, neřešte.

20.1.2016 22:21
Kessx

XXX.XXX.25.154

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Neprosíš se o rady? Jak to, vždyť o jednu tu prosíš, ne? A když ti, co chtějí poradit, žádají o upřesňující informace o psovi, tak odmítáš? To je tedy přístup. Skoro všichni ti napsali, že na plemeni záleží. Dokonce i na původu, tedy na předcích. tak to vezmi jako fakt, a pokud chceš opravdu poradit, tak sem napiš tu supertajnou informaci, o jaké plemeno jde. A buď ráda, že je někdo ochoten ztrácet čas neplodnou diskuzí s tebou ve snaze dopátrat se plemene.

My si tykáme?
Ale k věci, prosím o doporučení výcvikáře. Ale tu to asi nikdo ochoten poradit není...

Všichni jen budou řešit proč sem nechci něco napsat, ano, to je to důležité...
Mám k tomu své důvody. Poprosila jsem o doporučení výcvikáře, nic víc, nic míň.

I kdyby jste název plemene znali, nic Vám to neřekne a stejně se přes internet těžko radí, když jste nikdo psa neviděli. Proto hledám výcvikáře.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.1.2016 22:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

Kessx napsal(a):
My si tykáme?
Ale k věci, prosím o doporučení výcvikáře. Ale tu to asi nikdo ochoten poradit není...

Všichni jen budou řešit proč sem nechci něco napsat, ano, to je to důležité...
Mám k tomu své důvody. Poprosila jsem o doporučení výcvikáře, nic víc, nic míň.

I kdyby jste název plemene znali, nic Vám to neřekne a stejně se přes internet těžko radí, když jste nikdo psa neviděli. Proto hledám výcvikáře.

Schválně to zkus, jestli nám to něco řekne nebo ne .

20.1.2016 22:25
Kessx

XXX.XXX.25.154

Pro tuto diskuzi to není důležité!
Zajímali mě výcvikáři.

20.1.2016 22:27
Clayton

XXX.XXX.104.9

Kessx napsal(a):
Pro tuto diskuzi to není důležité!
Zajímali mě výcvikáři.

Můžu tipovat?

20.1.2016 22:28
marcelaamax

XXX.XXX.141.4

Kessx napsal(a):
My si tykáme?
Ale k věci, prosím o doporučení výcvikáře. Ale tu to asi nikdo ochoten poradit není...

Všichni jen budou řešit proč sem nechci něco napsat, ano, to je to důležité...
Mám k tomu své důvody. Poprosila jsem o doporučení výcvikáře, nic víc, nic míň.

I kdyby jste název plemene znali, nic Vám to neřekne a stejně se přes internet těžko radí, když jste nikdo psa neviděli. Proto hledám výcvikáře.

Já jsem tedy plemeno na Facebooku viděla, a plemeno znám

20.1.2016 22:28
Fiona.Praha

XXX.XXX.169.194

Kessx napsal(a):
Opakuji, že jsem chtěla poradit pouze výcvikáře.
Jedná se o neznámé plemeno, nějaké zkušenosti tu s ním žádní výcvikáři nemají.
Nikoho se tu o radu nedožaduji.
Pokud nechcete poradit výcvikáře, prosím, neřešte.

Nechci poradit výcvikáře pro neznámé plemeno, s kterým tu nemají žádní výcvikáři zkušenosti.
Takže neřeším imaginárního psa.

Dost mi vadí tón, jakým jsou Vaše příspěvky psané, o pomoc očividně nestojíte.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.1.2016 22:28
Uživatel s deaktivovaným účtem

Kessx napsal(a):
Pro tuto diskuzi to není důležité!
Zajímali mě výcvikáři.

Když tak dobře víte, že plemeno není důležité, tak si jistě poradíte nejlépe sama. Výcvikář by vám to třeba ještě kazil.

20.1.2016 22:31
Kessx

XXX.XXX.25.154

Fiona.Praha napsal(a):
Nechci poradit výcvikáře pro neznámé plemeno, s kterým tu nemají žádní výcvikáři zkušenosti.
Takže neřeším imaginárního psa.

Dost mi vadí tón, jakým jsou Vaše příspěvky psané, o pomoc očividně nestojíte.

Máte pravdu, už ne.

20.1.2016 22:32
Kessx

XXX.XXX.25.154

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Když tak dobře víte, že plemeno není důležité, tak si jistě poradíte nejlépe sama. Výcvikář by vám to třeba ještě kazil.

Psala jsem Vám zprávu.

20.1.2016 22:34
Fiona.Praha

XXX.XXX.169.194

marcelaamax napsal(a):
Já jsem tedy plemeno na Facebooku viděla, a plemeno znám

Nemám FB, neuvidím imaginárního psa

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.1.2016 22:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

Kessx napsal(a):
Psala jsem Vám zprávu.

Odpověděla jsem.

20.1.2016 22:39
Kessx

XXX.XXX.25.154

Marcelaamax - napsal jsem Vám zprávu.

20.1.2016 22:39
milannn

XXX.XXX.90.222

Clayton napsal(a):
Tak asi se nebudu chovat stejně k odhodlanému pastevci, který si jasně hlídá misku A JE SCHOPEN JÍT S ČLOVĚKEM DO SPORU a k ohaři, který si hlídá misku, ale když byste šla s ohařem do sporu, USTOUPIL BY a podřídil by se.Ti psi mají úplně jinou povahu a jiné priority.Pastevec by se s Vámi ''nemazal'', zato ohař by byl nejistý.

Nechci se tady s nikým hádat!V určitých situacích plemeno nerozhoduje, to souhlasím, ale zrovna u agrese na šeltii si myslím, že celkem dost.Z jiného důvodu útočí papilon a z jiného důvodu fila.

Přesné, naprosto přesné.

A tento příklad s miskou můžeme aplikovat i např. na uváděnou agresi k ostatním psům. Úplně jinak (s jiným záměrem) se bude chovat agresivní kokr, jezevcik, nebo pastevec.
A také my musíme zvolit jiné metody pro nápravu.

20.1.2016 22:42
Kessx

XXX.XXX.25.154

Ano, dobře. A přes internet mi stejně nikdo pořádně poradit nemůže, protože psa neviděli, takhle těžko někdo pozná, o jakou jde příčinu.

Myslela jsem, že by mi mohl někdo třeba říci s jakým výcvikářem měl dobré zkušenosti atd., chceme s pejskem nějam zajít, ne řešit problém přes internetovou diskuzi.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.1.2016 22:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

To je ale napínavá diskuze Tak už to prozraďte

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.1.2016 22:45
Uživatel s deaktivovaným účtem

Já teda nebudu puritánka a na dotaz napíšu odpověď. Za mě doporučuji www.hafbezobav.cz. Delší dobu jsem tam nebyla a nevím jak moc se změnili cvičitelé. Ale v době kdy jsem tam chodila jsem oceňovala individuální přístup a cit pro psi. Můžete chodit i na individuální lekce, kde se řeší konkrétní problém. Já nejvíce navštěvovala lekce pro dospěláky. Nebyl to žádný cvičákový dril v podobě cvičení v řadě a bezduchého opakování cviků. Cílem bylo, vycvičit" pohodové psi, které jen tak něco nerozhází.
Jinak plemeno by mě také zajímalo. Váš popis mi totiž hodně připomněl chování mé fenky.. třeba to nebude jen náhoda :).

20.1.2016 22:47
Kessx

XXX.XXX.25.154

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Já teda nebudu puritánka a na dotaz napíšu odpověď. Za mě doporučuji www.hafbezobav.cz. Delší dobu jsem tam nebyla a nevím jak moc se změnili cvičitelé. Ale v době kdy jsem tam chodila jsem oceňovala individuální přístup a cit pro psi. Můžete chodit i na individuální lekce, kde se řeší konkrétní problém. Já nejvíce navštěvovala lekce pro dospěláky. Nebyl to žádný cvičákový dril v podobě cvičení v řadě a bezduchého opakování cviků. Cílem bylo, vycvičit" pohodové psi, které jen tak něco nerozhází.
Jinak plemeno by mě také zajímalo. Váš popis mi totiž hodně připomněl chování mé fenky.. třeba to nebude jen náhoda :).

Moc děkuji!
Kouknu se na ně...
Píši zprávu.

20.1.2016 22:51
Fiona.Praha

XXX.XXX.169.194

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Já teda nebudu puritánka a na dotaz napíšu odpověď. Za mě doporučuji www.hafbezobav.cz. Delší dobu jsem tam nebyla a nevím jak moc se změnili cvičitelé. Ale v době kdy jsem tam chodila jsem oceňovala individuální přístup a cit pro psi. Můžete chodit i na individuální lekce, kde se řeší konkrétní problém. Já nejvíce navštěvovala lekce pro dospěláky. Nebyl to žádný cvičákový dril v podobě cvičení v řadě a bezduchého opakování cviků. Cílem bylo, vycvičit" pohodové psi, které jen tak něco nerozhází.
Jinak plemeno by mě také zajímalo. Váš popis mi totiž hodně připomněl chování mé fenky.. třeba to nebude jen náhoda :).

Je Vaše fenka kokr?

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.1.2016 22:54
Uživatel s deaktivovaným účtem

Fiona.Praha napsal(a):
Je Vaše fenka kokr?

Není.. přísně tajné to je, neřeknu

20.1.2016 23:02
Fiona.Praha

XXX.XXX.169.194

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Není.. přísně tajné to je, neřeknu

Další imaginární pes?

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.1.2016 23:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

Fiona.Praha napsal(a):
Další imaginární pes?

Kéž by.. imaginární pes určitě nesmrdí po ho..., ve kterém se dnes labužnicky vyválela
Mám malého münsterlanda :).

20.1.2016 23:09
Fiona.Praha

XXX.XXX.169.194

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Kéž by.. imaginární pes určitě nesmrdí po ho..., ve kterém se dnes labužnicky vyválela
Mám malého münsterlanda :).

Znám smajlík, já jen, že se kdysi řešilo u kokrů, že jeden nesprávný krycí pes nadělal paseku s agresivitou u mnoha dalších generací.

20.1.2016 23:12
Clayton

XXX.XXX.104.9

Fiona.Praha napsal(a):
Znám smajlík, já jen, že se kdysi řešilo u kokrů, že jeden nesprávný krycí pes nadělal paseku s agresivitou u mnoha dalších generací.

Pamatuju si to.Neobyčejně nádherný zlatý pes s úzkou mozkovnou-povahově na zabití...kryl s ním každý, kdo mohl.Pak se zjistilo, že on přenáší špatnou povahu v chovu, ale bylo pozdě.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.1.2016 23:14
Uživatel s deaktivovaným účtem

Fiona.Praha napsal(a):
Znám smajlík, já jen, že se kdysi řešilo u kokrů, že jeden nesprávný krycí pes nadělal paseku s agresivitou u mnoha dalších generací.

Jojo, o tom už jsem také něco zaslechla

20.1.2016 23:25
Fiona.Praha

XXX.XXX.169.194

Myslím, že imaginární pes = kooikerhondje

20.1.2016 23:35
Clayton

XXX.XXX.104.9

Fiona.Praha napsal(a):
Myslím, že imaginární pes = kooikerhondje

Taky mě to napadlo, ale nevím, do jaké míry je to lovecký pes...

20.1.2016 23:40
Fiona.Praha

XXX.XXX.169.194

Clayton napsal(a):
Taky mě to napadlo, ale nevím, do jaké míry je to lovecký pes...

Je označován jako lovecké plemeno. V ČR? Netuším.

21.1.2016 04:22
scylla

XXX.XXX.150.32

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ne.Principy jsou stejné.

To mi připadá jako dost nebezpečný názor. V něčem můžete mít i pravdu, ale individuální přístup je základem. Co pomůže jednomu psovi, může totálně zničit druhého.

21.1.2016 11:11
Clayton

XXX.XXX.104.9

Fiona.Praha napsal(a):
Je označován jako lovecké plemeno. V ČR? Netuším.

Tady asi před cca rokem psala jedna paní, co měla kooikerhondje.Běhala s ním agility a strašně si to plemeno chválila, že nemá lovecký pud a tudíž ji nezdrhá v lese.Psala taky, že v ČR jich je přes 90 mám pocit.

21.1.2016 11:33
Fiona.Praha

XXX.XXX.169.194

Clayton napsal(a):
Tady asi před cca rokem psala jedna paní, co měla kooikerhondje.Běhala s ním agility a strašně si to plemeno chválila, že nemá lovecký pud a tudíž ji nezdrhá v lese.Psala taky, že v ČR jich je přes 90 mám pocit.

Lovecký pes nemá lovecké pudy? Možná jedinec, ale všichni?

Přidejte reakci

Přidat smajlík