Máte starého psa? Potřebuji se poradit...

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Neregistrovaný uživatel

26.12.2017 19:19
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.60.6

Zdravím,

potřebuji se spojit s pár lidmi, co mají starého psa, cca nad 10 let, samozřejmě respektuji plemeno a velikost psa, kdy u oříšků 8 let je super věk a u velkých psů už jim skoro smrtka klepe na dveře...Aťa má 10,5 roku a začíná na sobě mít čím dál víc malých bulek, pod kůží, v létě kdy jsme byly se všemi u vety jsem jí říkala, že se jí dělají, samozřejmě vím i mi řekla, že u starších psů jsou tyto "nádorky" časté a mám je hlídat, mám je změřené, nezvětšují se, ale dělají se nové...některé jsou velké jako nehet na malíčku, průměr max 1cm a některé jsou opravdu malé, ty velké jsou spíš hluboko pod kůží a je na nich srst, ty malinké, jsou jakoby vředy bez chlupů, tělové barvy. Pozorujete to taky na svých staříčcích? Je to můj první pes a naše společné stárnutí, tak nevím co čekat, spíš si připouštím že jednou bude slepá, hluchá, bez zubů, než plná nějakých bulek...Nebo ty bulky signalizující nějaký problém hluboko v těle? Dáváte starším psům nějaké očistné jaterní kúry třeba? nebo tak něco?
Jinak krmím barfem, je doma v teple celoročně gaučový pes a procházky má taky denně minimálně 4 km stále v poklusu.
Díky

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.12.2017 19:51
Uživatel s deaktivovaným účtem

Pokud psi v tomhle věku neměli problém - zjevné bolesti, bulka začala krvácet, bránila jim v pohybu, neřešili jsme to. Operativně jsem nechávala odstranit jen nádorek na mléčné žláze u 8let staré pudlice, ale u pudlů je 8let ještě pes, který má řadu let před sebou. Letos na jaře mi umřel ve věku 14let velký černý knírač a nádorek podobný tomu co popisujete měl asi poslední 4roky, byla to asi tuková boule, sice to na pohled nic moc nebylo, ale v ničem mu nikdy nevadila a neřešila jsem to. U takhle starého a velkého psa bych už do takovéhle operace nešla. Buď je to tukové a pak mu to nevadí nebo je to rakovina a pak mu stejně nemůžete nijak pomoct. Dokud to jde a pes je šťastný, žere, hraje si apod. nechala bych tomu volný průběh.

Neregistrovaný uživatel

26.12.2017 20:07
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.60.6

Dobře, budu to jen měřit a kontrolovat zda to nekrvácí nebo nějak se neotvírá, jen mě zajímalo jak moc časté to je...

26.12.2017 20:08
dark

XXX.XXX.244.143

Mam to stejne jako Hexa, kdyz to nicemu nevadi tak do toho nevrtam.
Krmim taky barfem a 2-4x rocne delam kuru z ostropestrcoveho oleje + ob mesic mesicni kura z lichorerisnice. Mam retrivra stareho 12 let, nekolikrat mel zanet mocovych cest a semtam nejakou bradavicku ma, mozna i nejakou bulku bych nasla, ale nechci to moc zkoumat. Je celkem fit, tak si uzivame co jeste muzem.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.12.2017 20:14
Uživatel s deaktivovaným účtem

Takové bulky najdete koro na každém starém psovi.

26.12.2017 20:30
Tedysek

XXX.XXX.37.92

Kdysi někdo říkal "Je to starý pes, má nárok být ošklivý, kulhavý, bolavy a s bradavicnaty." je to normální u starých psů. Moje fena je měla taky a nic to není. ;) a 4km na staršího psa v klusu je super! :).

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.12.2017 20:58
Uživatel s deaktivovaným účtem

Pes má 9-10 let a starej ještě není. Ale takováhle boulička se najde minimálně jedna, možná i víc, nevím, nehledám je. A nějaký počet bradavic porůznu se objevujících a místy rostoucích (prý "stařecké" bradavice).
Nedávno jsem mu nechala jednu bradavici vyříznout pod lokálním umrtvením, páč překážela a byla hnusná. Do většího zákroku bych nešla, pokud by to nebylo přímo nutný (taky to na jedný veterině navrhovali na narkózu, blbou bradavici...).

Když jsem před časem poprvé zaregistrovala bouličku (asi tukovou), taky jsem si umínila, že budu sledovat velikost, ale nakonec to teda nesleduju. Kdyby mu začalo něco vadit nebo něco vyrostlo do blbých rozměrů, všimnu si toho i bez prohlížení a přeměřování. A nějaký větší vyšetřování a léčby, aby se případně za velký prachy psovi přidal neznámý počet dní života navíc, to tedy v plánu stejně nemám, tak proč to zjišťovat.
Takže za mě, psa si jednou za pár dní pořádně pomazlím a prohmátnu, jindy zase prohlídnu, když zrovna leží dobře na světle, kde má jakou bradavici, a to je všechno. Teď zrovna nasadil hubnutí do plavek, stejně jako loni touhle dobou, tak aspoň vím, proč jsme na podzim vykrmovali, aby měl to půlkilo na shození :D.

26.12.2017 21:02
lesnížínka

XXX.XXX.240.228

Tedysek napsal(a):
Kdysi někdo říkal "Je to starý pes, má nárok být ošklivý, kulhavý, bolavy a s bradavicnaty." je to normální u starých psů. Moje fena je měla taky a nic to není. ;) a 4km na staršího psa v klusu je super! :).

U psů i lidí. Taky mi kde čeho podobného na těle plíživě přibívá

26.12.2017 21:41
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Dobře, budu to jen měřit a kontrolovat zda to nekrvácí nebo nějak se neotvírá, jen mě zajímalo jak moc časté to je...

Je to časté. Máme hovawartku deset let, také toto má. V březnu 2016 jsme na radu veta dali z jedné takové vzít vzorek, výsledek byl mastocytom susp. grade I. Následovala operace v narkoze, vyříznutí bulky i z okolní kůží. Je to rok a půl, podobných bulek má po těle více, žije a chová se standardně. Už nic dalšího řešit nebudeme. Letos měla v lednu zánět močových cest, a v listopadu po promáčení v deštivé procházce zápal plic. Už potřebuje být více doma v teple, šetříme ji, pečujeme. Ale operovat nic dalšího nebudeme.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.12.2017 22:09
Uživatel s deaktivovaným účtem

NAše psina byla plná bulek a boulí, nikterak nevadily, jen se zvětšovaly- sledováno vetem a nedoporučeno k operaci, pokud to psovi nevadilo. Jednalo se spíš o podkožní tukové boule- bok, podpaždí, stehno zezadu, nad ocasem. Kastrovaná v 9 letech. Velice vitální do 12-13 let, pak už bylo znát, že jí delší prochajdy zmáhají- pokud ale byla v psí společnosti snažila se, což se jednoho dne projevilo kolapsovým stavem na procházce- vyšetření srdce, stav srdce úměrný věku psa, prášky na tlak. Pak jí narostl útvar pod spodní čelistí konec 13 roku, během pár měsíců asi 3. Velikost husí vejce, vypadalo to nevzhledně a myslím, že jí i vadil- tak šel pryč. k histologii jsme to nedávali, po domluvě s vetem v jejím věku vědět, že to je rakovina nebo ne už nemělo smysl, odstranilo se i pár bradavic- velkých květákovitých bradavic Amputace prstu pro nádorek 14 let- tam se to nedalo ovlivnit ničím, prst byl neustále v kontaktu a neustále to krvácelo, drásalo se to. Na fotce je vidět i ta boule na boku- ta se zvětšovala ale byla zcela volná jen pod kůží.
Já a ty boule: byla jsem i docela srabík, nechat do toho říznout, nikdo nemá věšteckou kouli a drážděte rakovinu skalpelem...ta pod čelistí ale šla.
Pes se dožil krásných 14let a 4 měsíce přesně, utracena pro po sobě jdoucí epileptické záchvaty. (3 během 12 hodin).

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.12.2017 22:17
Uživatel s deaktivovaným účtem

lesnížínka napsal(a):
U psů i lidí. Taky mi kde čeho podobného na těle plíživě přibívá

Mě přibyla pneumatika, z trekové je najednou traktorová...

Ještě k těm boulím, mám pocit, že čím jsem je víc sledovala a ohmatávala, tím víc rostli...ta pod čelistí docela rychle a to byl jem malý cucík v kůži a najednou z toho todle, jen jestli jsem to tím prohnatáváním nerozjela, to se ale nikdy nedovím, ale mám ten pocit...

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.12.2017 22:31
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jo stáří je svině u psů i u lidí.Dobrý je, když má člověk vedle koho stárnout, to se to pak snáší líp. Mě vždycky pobaví, když si můj mužskej stoupne k zrcadlu a nadává tomu starýmu olezlýmu chlapovi co se nám cpe do baráku. Je báječnej. Člověk se holt musí smířit s tím že ani ten pes už nevypadá tak skvěle jako dřív, ale dokud slouží zdraví, aspoň trochu, tak je všechno fajn.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.12.2017 22:35
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jo stáří je svině u psů i u lidí.Dobrý je, když má člověk vedle koho stárnout, to se to pak snáší líp. Mě vždycky pobaví, když si můj mužskej stoupne k zrcadlu a nadává tomu starýmu olezlýmu chlapovi co se nám cpe do baráku. Je báječnej. Člověk se holt musí smířit s tím že ani ten pes už nevypadá tak skvěle jako dřív, ale dokud slouží zdraví, aspoň trochu, tak je všechno fajn.

... když se pekáč buchet u chlapa změní na mazanec... nenaděláš nic. Pane bullže.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.12.2017 22:37
Uživatel s deaktivovaným účtem

Holt co si člověk doma vykrmí to má.

Neregistrovaný uživatel

26.12.2017 22:41
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.60.6

Tak já ji zas až tak moc nesleduji, že bych na ní denně civěla a vše zapisovala, jen jsme se dnes mazlily na gauči a všimla jsou si dalšího vřídku na ocasu, bradavice takové jakoby teňulinké kousky kůže má na čenichu a na bradě ale už hrůzu let, pak má bouličku na krku, a na zadním stehně pod slabinou a teď na ocase...ty jsou trochu větší a pár po těle pidi malinkatých, ty větší narostly asi před dvěma lety a jsou stále stejné. Víte...vzpomínáte na svého prvního psa? ne na toho, co jste měli u babičky, nebo co měli rodiče a vy jste s ním vyrůstali, ale na toho svého prvního, toho co jste si skoro vy vybrali a nakonec si stejně vybral vás, jak jste ho cvičili a byli hrdí, když něco dokázal, stal se váš parťák, váš nejlepší přítel, vaše součást sebe sama, vaše čistá láska a pak přišel den, kdy musel jít...víte, já prostě se s tím nechci vyrovnávat, neříkám, že je na tom špatně to ne, jsem přesvědčená o tom, že kdybych teď vzala ze skříně peška a šla ho pověsit na zahradu, rozjedou se jí zorničky a sundám ji až ráno jen bych nerada prostě něco zanedbala, samozřejmě nejsme názoru zachraňovat nezachranitelné, ale potřebuji se nějak víc vzdělávat co se týče péče o staršího psa aby prostě byla spokojená a hlavně abych některé věci byla schopna podchytit v počátcích.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.12.2017 22:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

Víte, moc se v tom nebabrejte. Musíte se smířit s tím že pes má mnohem kratší život než člověk a stárnutí psa zažijete mockrát. Jestli se v tom budete moc pitvat, podlehnete pokušení jí život prodlužovat operacemi a to si pes nezaslouží, jen ho tím budete trápit. Má s vámi krásný život, tak jí ho nepokažte ttím, že jí budete podzim života kazit věčným řezáním a hojením. A´t si užívá tak naplno, jak zvládá a až už to nepůjde pak jí dopřejte bezbolestnou smrt. Jen člověk bohužel musí před smrtí trpět, zvíře má to štěstí že ne.

Neregistrovaný uživatel

26.12.2017 23:01
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.60.6

hexa dobře jste to napsala...

26.12.2017 23:05
Tedysek

XXX.XXX.37.92

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Tak já ji zas až tak moc nesleduji, že bych na ní denně civěla a vše zapisovala, jen jsme se dnes mazlily na gauči a všimla jsou si dalšího vřídku na ocasu, bradavice takové jakoby teňulinké kousky kůže má na čenichu a na bradě ale už hrůzu let, pak má bouličku na krku, a na zadním stehně pod slabinou a teď na ocase...ty jsou trochu větší a pár po těle pidi malinkatých, ty větší narostly asi před dvěma lety a jsou stále stejné. Víte...vzpomínáte na svého prvního psa? ne na toho, co jste měli u babičky, nebo co měli rodiče a vy jste s ním vyrůstali, ale na toho svého prvního, toho co jste si skoro vy vybrali a nakonec si stejně vybral vás, jak jste ho cvičili a byli hrdí, když něco dokázal, stal se váš parťák, váš nejlepší přítel, vaše součást sebe sama, vaše čistá láska a pak přišel den, kdy musel jít...víte, já prostě se s tím nechci vyrovnávat, neříkám, že je na tom špatně to ne, jsem přesvědčená o tom, že kdybych teď vzala ze skříně peška a šla ho pověsit na zahradu, rozjedou se jí zorničky a sundám ji až ráno jen bych nerada prostě něco zanedbala, samozřejmě nejsme názoru zachraňovat nezachranitelné, ale potřebuji se nějak víc vzdělávat co se týče péče o staršího psa aby prostě byla spokojená a hlavně abych některé věci byla schopna podchytit v počátcích.

Hele čím potesis snad každého psího seniora? Masáže a nahrivani. Zkus se vzdělávat v nějakém fyzio a masazich psů. ;) přijde čas kdy začne ochabovat svalstvo a ty budeš mít šanci ho zkusit udržet nebo spíš zpomalit jeho mizení. Navíc je to prostě faaaajn pro psa i panicka. ;) a předchází to i úrazům.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.12.2017 23:10
Uživatel s deaktivovaným účtem

Můj první pes- kříženec jezevčíka pošel na vetrině (pokousán volně pobíhajícím velkým křížencem NO x kavkazák - kolaps obou plic, vnitřní krvácení, vzal ho přes záda do huby a mordoval ho, nechala jsem ho na přání doktora po smrti otevřít) byli jsme tam během 15 minut. Vet ho nemohl ani napíchnou- bez tlaku, to jsem tam i zkolabovala. To že je to v hajzlu jsem věděla když už jsme tam jeli- bublala z něj krev. Bylo mu 7 let. Dva roky mi trvalo si pořídit nového, a už tehdy jsem věděla, že to zase nebude navždy, je to tak, délka života psa je v průměru cca 10 let (velikost a rasa rozhoduje) Tím chci říct, že když si štěně přivezu, pokud mě se nic nestane, nikdy mě nepřežije. A nikdy další pes nebude jako ten před ním.

Neregistrovaný uživatel

27.12.2017 11:35
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.60.6

Tedysek máš někde nějakou knihu, nebo článek, co bys mi na ty masáže doporučila? nebo jen tak prostě prohnětávat celé tělo?

verun to mě mrzí, já vím, to bych nechtěla nikdy zažít je to na prd no, že ti psi žijí tak krátce, jako ikdyž jsem zastánce psů s rodokmenem, tak stejně vím, že vždycky budu mít nějakého ušopleska bůh ví co, jako mazlíčka, oni jsou prostě dokonale nedokonalí pamatuji si, jak dnes když jsme se na Aťu jela podívat, jaká to byla souhra náhod a vlastně jsem tenkrát psa ani nechtěla...no a jak to dopadlo

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.12.2017 11:49
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Víte, moc se v tom nebabrejte. Musíte se smířit s tím že pes má mnohem kratší život než člověk a stárnutí psa zažijete mockrát. Jestli se v tom budete moc pitvat, podlehnete pokušení jí život prodlužovat operacemi a to si pes nezaslouží, jen ho tím budete trápit. Má s vámi krásný život, tak jí ho nepokažte ttím, že jí budete podzim života kazit věčným řezáním a hojením. A´t si užívá tak naplno, jak zvládá a až už to nepůjde pak jí dopřejte bezbolestnou smrt. Jen člověk bohužel musí před smrtí trpět, zvíře má to štěstí že ne.

27.12.2017 12:50
Tedysek

XXX.XXX.49.14

Http://katachyon.lerl.info/search.php?rsvelikost=sab&rstext=all-phpRS-all&rstema=10
třeba toto.

Nás vet učil simulovat prostě pohyb. Psa položit na záda a dělat mu s nohama jakože běží nebo jako, že se protahuje... Prostě to co by jinak pes dělal sám, akorát jemu to nedá takhle žádnou práci a přesto svaly ve velké míře zachováváš. :) A nahřívání teplou lahví, fénem nebo el. dečkou.
Od štěňat učím své psy, aby si nechaly takové věci líbit a pak na stáří nemáme nejmenší problém když jim "blbnu" s tlapičkama nebo vrtim s ocáskem. :).

Neregistrovaný uživatel

27.12.2017 13:19
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.60.6

tedysek jako ona si nechá taky všechno jen se vrací zpět do štěněčích let, takže jakmile ji třeba položím na záda, tak se začne kroutit jak žížala, kopat nohama, frkat, vrčet a chce se rvát ona je taková trubička noooo, ale jo když bude uklidněná, třeba večer tak by to snad šlo, co se týče nahřívaání, tak většinou jí nahřívám kyčle, záda a lopatky, to se nechává, dělá jí to dobře.

27.12.2017 14:03
Tedysek

XXX.XXX.37.92

Tak vidíš, máš co trénovat :).

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.1.2018 11:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

Využiju tohle vlákno k dotazu na doplňky pro staršího psa kvůli občasnýmu kulhání na přední tlapky.
Pes mírně kulhá po větší zátěži (řekněme výlet 25 km) a čas od času mírně kulhá bez evidentního důvodu, trvá to třeba týden nebo dva. Jedná se fakt o mírný kulhání, obvykle jen doma, venku to během pár vteřin rozchodí.

Tak přemýšlím, jestli bych neměla začít dávat něco třeba zmírňujícího bolest nebo tak, buď takhle při plánovaným výletu, anebo když začne kulhat bez důvodu.

Co se takhle dá dávat?

10.1.2018 11:56
Tedysek

XXX.XXX.37.92

Dala bych domácí sulc nebo tlacenku. A něco jako Alavis a pod. Ale nic na bolest. Pokud to není výrazná velká bolest. Pes se přestane šetřit a bude se přetěžovat.

10.1.2018 12:01
lesnížínka

XXX.XXX.240.228

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Využiju tohle vlákno k dotazu na doplňky pro staršího psa kvůli občasnýmu kulhání na přední tlapky.
Pes mírně kulhá po větší zátěži (řekněme výlet 25 km) a čas od času mírně kulhá bez evidentního důvodu, trvá to třeba týden nebo dva. Jedná se fakt o mírný kulhání, obvykle jen doma, venku to během pár vteřin rozchodí.

Tak přemýšlím, jestli bych neměla začít dávat něco třeba zmírňujícího bolest nebo tak, buď takhle při plánovaným výletu, anebo když začne kulhat bez důvodu.

Co se takhle dá dávat?

Ze stejného důvodu jsem koupila koňský Alavis. Ač jsem opravdu byla vždycky proti, tedy proti cpaní doplňků do zvířat preventivně, ve chvíli kdy se pes začal ploužit a neustále pokulhávat(stejně jako váš, to rozchodil a pak i běhal, večer po ležení se pak ale málem nezvednul) jsem ho koupila a to i z toho důvodu, že je tam ne jen složka na opravy, ale i ta od bolesti. Neuvěřitelně mu to zabralo, změna byla vidět přísahám, po druhé dávce. Nikdy bych tomu nevěřila. Asi i tím, že do té doby nic nebral. U mámy taková změna není, ale ta je léta na růžových pilulkách Teď, když to někde přežene, lítá a skáče(protože nezná míru ) tak pak třeba jeden den kulhá, ale další už dobré.

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.1.2018 12:06
Uživatel s deaktivovaným účtem

lesnížínka napsal(a):
Ze stejného důvodu jsem koupila koňský Alavis. Ač jsem opravdu byla vždycky proti, tedy proti cpaní doplňků do zvířat preventivně, ve chvíli kdy se pes začal ploužit a neustále pokulhávat(stejně jako váš, to rozchodil a pak i běhal, večer po ležení se pak ale málem nezvednul) jsem ho koupila a to i z toho důvodu, že je tam ne jen složka na opravy, ale i ta od bolesti. Neuvěřitelně mu to zabralo, změna byla vidět přísahám, po druhé dávce. Nikdy bych tomu nevěřila. Asi i tím, že do té doby nic nebral. U mámy taková změna není, ale ta je léta na růžových pilulkách Teď, když to někde přežene, lítá a skáče(protože nezná míru ) tak pak třeba jeden den kulhá, ale další už dobré.

Za Alavis i já dávám Pes ho má dlouhodobě z několika důvodů a manželovi jsem tím "vyléčila" bolesti ramene. Ale u nás tedy efekt rozhodně nebyl po druhé dávce, spíš po dlouhodobějším užívání (cca dva - tři týdny).

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.1.2018 12:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

Super, to zní dobře. Máte tedy na mysli tohle? https://www.alavis.cz/cs/pro-kone/21-alavis-msm-pro-kone.html
A určitě se na to ptá každej druhej, ale jak bude dávkování pro psa, člověka?

A lepší asi tedy dávat furt? Nebo jen když jsou potíže?

10.1.2018 12:35
blackberry

XXX.XXX.110.35

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Super, to zní dobře. Máte tedy na mysli tohle? https://www.alavis.cz/cs/pro-kone/21-alavis-msm-pro-kone.html
A určitě se na to ptá každej druhej, ale jak bude dávkování pro psa, člověka?

A lepší asi tedy dávat furt? Nebo jen když jsou potíže?

Ideální je dělat kúru – třeba tři měsíce a pak na měsíc vysadit. Podle naší veterinářky by se koňský MSM měl dávat ve vyšší dávce (klidně dvojnásobné), než je přepočítaná „koňská“ dávka pro psa.

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.1.2018 13:09
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Využiju tohle vlákno k dotazu na doplňky pro staršího psa kvůli občasnýmu kulhání na přední tlapky.
Pes mírně kulhá po větší zátěži (řekněme výlet 25 km) a čas od času mírně kulhá bez evidentního důvodu, trvá to třeba týden nebo dva. Jedná se fakt o mírný kulhání, obvykle jen doma, venku to během pár vteřin rozchodí.

Tak přemýšlím, jestli bych neměla začít dávat něco třeba zmírňujícího bolest nebo tak, buď takhle při plánovaným výletu, anebo když začne kulhat bez důvodu.

Co se takhle dá dávat?

Pokud je to starší pejsek a kulhání se projevu při větší zátěži nebo pejsek párkrát zakulhá potom, co delší dobu ležel, tak je to pravděpodobně artróza. Moje 12,5letá fenka má artrózu na obou předních nožkách a kloubní přípravky jí dávám pravidelně už od nějakých 10 let, kdy jsem začala pozorovat občasné kulhání. U artrózy je důležité, aby měl pejsek dost pravidelného pohybu a byl nasvalený. Pokud ho budou nožky bolet, tak se mu běhat moc chtít nebude..
Přípravky různě střídám. Dávali jsme Alavis Triple Blend (pro koně), PetVet Devils a teď sirup Aptus apto flex. Loni v létě jsme ještě chodili na veterinu na sérii injakcí Bonharen a za rok to zoopakujeme. Psi reagují na různé přípravky různě a každému vyhovuje něco jiného. U nás fenka reaguje na všechny přípravky stejně a běhá jako za mlada. Ostatní pejskaři jsou většinou vykulení, když zjistí, že jí je už 12 let. Vůbec na to nevypadá (ťuk, ťuk).

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.1.2018 13:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Super, to zní dobře. Máte tedy na mysli tohle? https://www.alavis.cz/cs/pro-kone/21-alavis-msm-pro-kone.html
A určitě se na to ptá každej druhej, ale jak bude dávkování pro psa, člověka?

A lepší asi tedy dávat furt? Nebo jen když jsou potíže?

Mám tenhle (teprve teď koukám, že to není Alavis), vychází cenově líp http://www.dobra-miska.cz/nutri-horse-msm-pro-kone-plv-1kg
Dávám už bez pauzy a dávkování 1 g na psa (cca 90 kg). Větší dávku bych nedávala.

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.1.2018 13:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

U psů po úrazech a starších psů s artrózou používám tento komplexní přírodní přípravek, funguje skvěle http://www.vase-krmivo.cz/dromy-devils-flex.

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.1.2018 14:01
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ne, to není ono, to je jen předražené msm. Já kupuju výrobky přímo pro psy- aptoflex, jak pro minulou starou, tak pro našeho mladýho invalídu. (kámoška alavis 5, ten jejímu psovi sedí líp, je lepší léčebná reakce) Nemyslím si, že když si koupím velké koňské balení, ušetřím nebo že tam bude "léčebné látky" víc, jo to bude, ale po přepočtu klesne a i pokud bude vyšší, nemusí jej lidské tělo nebo to psí plně využít a odejde. Navíc pes a kůň = každý jiné trávení, nevím jak to výrobce řešil(třeba neřešil), takže jestli pes využije při svém trávení výrobek pro koně.

Pes má pravděpodobně počínající artrozu- je pro ní typické to, že se zvíře "rozejde".

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.1.2018 14:05
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ne, to není ono, to je jen předražené msm. Já kupuju výrobky přímo pro psy- aptoflex, jak pro minulou starou, tak pro našeho mladýho invalídu. (kámoška alavis 5, ten jejímu psovi sedí líp, je lepší léčebná reakce) Nemyslím si, že když si koupím velké koňské balení, ušetřím nebo že tam bude "léčebné látky" víc, jo to bude, ale po přepočtu klesne a i pokud bude vyšší, nemusí jej lidské tělo nebo to psí plně využít a odejde. Navíc pes a kůň = každý jiné trávení, nevím jak to výrobce řešil(třeba neřešil), takže jestli pes využije při svém trávení výrobek pro koně.

Pes má pravděpodobně počínající artrozu- je pro ní typické to, že se zvíře "rozejde".

To bylo na mě?

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.1.2018 14:09
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Pokud je to starší pejsek a kulhání se projevu při větší zátěži nebo pejsek párkrát zakulhá potom, co delší dobu ležel, tak je to pravděpodobně artróza. Moje 12,5letá fenka má artrózu na obou předních nožkách a kloubní přípravky jí dávám pravidelně už od nějakých 10 let, kdy jsem začala pozorovat občasné kulhání. U artrózy je důležité, aby měl pejsek dost pravidelného pohybu a byl nasvalený. Pokud ho budou nožky bolet, tak se mu běhat moc chtít nebude..
Přípravky různě střídám. Dávali jsme Alavis Triple Blend (pro koně), PetVet Devils a teď sirup Aptus apto flex. Loni v létě jsme ještě chodili na veterinu na sérii injakcí Bonharen a za rok to zoopakujeme. Psi reagují na různé přípravky různě a každému vyhovuje něco jiného. U nás fenka reaguje na všechny přípravky stejně a běhá jako za mlada. Ostatní pejskaři jsou většinou vykulení, když zjistí, že jí je už 12 let. Vůbec na to nevypadá (ťuk, ťuk).

Měli jsme to podobně, jen přípravky nestřídám- vyhovoval aptoflex. a pravidelný přiměřený pohyb, už jsem pak nejezdila do lesa na kole ale s psinou v autě.po lese se vylítala dost.

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.1.2018 14:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
To bylo na mě?

Ne, na keriton odkaz msm...já teda zase až tak na něj nevěřím, dávala jsem si kůru a extra proti bolesti? no prostě nic se nestalo, jen jsem meměla zácpu smajlík
kupte ho tady 4fitness.
https://4fitness.cz/vyhodna-baleni-a-naplne-proteinu/msm-1kg-methylsulfonylmethan-169-kc-p-51/.

10.1.2018 19:06
lesnížínka

XXX.XXX.240.228

blackberry napsal(a):
Ideální je dělat kúru – třeba tři měsíce a pak na měsíc vysadit. Podle naší veterinářky by se koňský MSM měl dávat ve vyšší dávce (klidně dvojnásobné), než je přepočítaná „koňská“ dávka pro psa.

Já zpočátku dávala taky trochu víc(pro jistotu ) teď už dávám i míň. Podle našeho veta, už starší pes(či pes s jasnýma problémama, jako je třeba ta artroza) už má brát pořád, bez nějakého přerušování. Přerušuje se u preventivního podávání.

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.1.2018 19:20
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ten koňský Alavis jsem zkoušela na sobě na kyčle a zabralo to tak cca za půl roku. Rozdělila jsem si ho napůl se 7letou fenkou, taky je od té doby v lepší kondici, i když možná je to tím, že zhubla. Ale zase zhubla, protože začala víc běhat smajlík

10.1.2018 19:33
lupus4

XXX.XXX.68.145

Tedysek napsal(a):
Hele čím potesis snad každého psího seniora? Masáže a nahrivani. Zkus se vzdělávat v nějakém fyzio a masazich psů. ;) přijde čas kdy začne ochabovat svalstvo a ty budeš mít šanci ho zkusit udržet nebo spíš zpomalit jeho mizení. Navíc je to prostě faaaajn pro psa i panicka. ;) a předchází to i úrazům.

Výborný zkušenosti

http://dornovametoda-zvirata.cz/dornova-metoda/dornova-metoda-pro-zvirata/

když se to umí, uleví od bolesti (psa) v podstatě ihned.

http://dornovametoda-zvirata.cz/doporuceni-terapeute/.

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.1.2018 07:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

Díky všem!

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.4.2018 14:31
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
U psů po úrazech a starších psů s artrózou používám tento komplexní přírodní přípravek, funguje skvěle http://www.vase-krmivo.cz/dromy-devils-flex.

Jak dávkujete tyto koňské přípravky psům? Mám psa 8 kg a nějak nevím, jak na to... Díky.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.4.2018 14:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jak dávkujete tyto koňské přípravky psům? Mám psa 8 kg a nějak nevím, jak na to... Díky.

Jen upravíte množstvì, zkuste se zeptat v lékárně na nějakou odměrku na léky, při váze 7kg, by mělo být množství přípravku 0,3125g, pokud se nepletu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.4.2018 14:49
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jen upravíte množstvì, zkuste se zeptat v lékárně na nějakou odměrku na léky, při váze 7kg, by mělo být množství přípravku 0,3125g, pokud se nepletu.

To je mi právě jasné, jen jak to zvážit/odměřit - zkusím tu lékárnu, díky za tip.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.4.2018 14:51
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
To je mi právě jasné, jen jak to zvážit/odměřit - zkusím tu lékárnu, díky za tip.

Za málo

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.4.2018 14:55
Uživatel s deaktivovaným účtem

si myslím, že přepočítávat na váhu psa se nemá
pro lidi také ne
každý ten organismus potřebuje jiné množství, poměr těch látek
správně by se mělo zjistit kolik tam je čeho a podle toho upravit dávku pro psa
teda u těch bylinek netuším, ale MSM a podobně, toho dostane pes málo.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.4.2018 15:03
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
si myslím, že přepočítávat na váhu psa se nemá
pro lidi také ne
každý ten organismus potřebuje jiné množství, poměr těch látek
správně by se mělo zjistit kolik tam je čeho a podle toho upravit dávku pro psa
teda u těch bylinek netuším, ale MSM a podobně, toho dostane pes málo.

Množství se vždy posléze upravuje podle samotného psa, pokud psovi vypočítane množství nestačí, dávka se zvýší. Nic složitého.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.4.2018 15:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Množství se vždy posléze upravuje podle samotného psa, pokud psovi vypočítane množství nestačí, dávka se zvýší. Nic složitého.

no to asi jo, ale kdy to zjistím ?
na každých 5kg váhy psa má být něco do 100mg MSM
a nevím, kolik toho je kde.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.4.2018 16:34
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
no to asi jo, ale kdy to zjistím ?
na každých 5kg váhy psa má být něco do 100mg MSM
a nevím, kolik toho je kde.

Kdy to zjistíte? Pokud cca po 14ti dnech nenastane u psa zlepšení.

17.4.2018 20:43
saola

XXX.XXX.234.57

Mí psi na stará kolena milovali po zimní procházce a příchodu domů a lehnutí na pelech ručník nahřátý v mikrovlnce a hozený přes hřbet jako odpocku na koně (hlavně přes bedra). Nechali si ho rádi znovu nahřát a vyměnit, dokud se nešlo spát.

17.4.2018 21:17
Andrýsek3

XXX.XXX.212.56

Který přípravek byste doporučili čistě preventivně pro mladého psa (3 roky)? Samozřejmě prevence jako nasvalení, kondice, váha a přiměřený pohyb probíhá.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.4.2018 21:34
Uživatel s deaktivovaným účtem

phytovet mobility anebo něco takového lze koupit v lékárně, jen dávám příklad:
http://www.activeanimal.cz/zbozi/aa/kloubni-vyziva/14-sada-navazenych-surovin-pro-kloubni-vyzivu-psu-a-kocek-500g/
třeba střídat
u kolagenu přidávat vitamin C, a kdesi jsem četla, že by se chondro věci měly dávat ráno a večer - napůl, ne naráz.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.4.2018 07:55
Uživatel s deaktivovaným účtem

Andrýsek3 napsal(a):
Který přípravek byste doporučili čistě preventivně pro mladého psa (3 roky)? Samozřejmě prevence jako nasvalení, kondice, váha a přiměřený pohyb probíhá.

Jako prevence postačí tohle https://www.vase-krmivo.cz/dromy-matrix-30.

18.4.2018 10:12
manitschka

XXX.XXX.35.124

Já mám čerstvou skvělou zkušenost s Phytovet Mobility: https://www.phytovet.cz/mobility.

Pesanovi je 8, cca 25 kg, kloubní výživu dostával kúru 1x ročně. Od 5ti let, kdy jsme vlastně náhodou při rtg žaludku přišli na spondylartrozu téměř celé páteře, dostával Apto-flex s občasnou pauzou, případně někdy něco jiného (Alavis, Giom), co se v práci chystalo projít :). Občas trochu ztuhlý po větší zátěži (celodenní vyjížďka, čundr po horách, běžky či tak), ale jinak super. Podzim+zima nosí ven termodeku. Letos přes zimu ale začal být fakt mizerný, Apto-flex už nám nefungoval, moc nezabíraly ani NSAID, ten phytovet zabral asi během 14ti dnů a pes je jak zamlada, vůbec se mi tomu nechtělo věřit. Jinak samozřejmě základ si stejně myslím, že je pé es štíhlý, nasvalený, pravidelný pohyb, neprochladnout, masáže a prohřívání rozhodně taky bezva.

Sama jím Alavis Triple Blend pro koně, bez valného efektu. Koni dávám jednou ročně kúru MSM od Dromy, asi spíš pro můj dobrý pocit, problémy nemá, jen mu občas lupe v hleznech, což po dvou až třech týdnech MSMka přestane.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.4.2018 10:51
Uživatel s deaktivovaným účtem

Lidi, a necháváte svoje psy, pokud mají problémy s klouby, rentgenovat, abyste věděli, v jakém stavu to mají?

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.4.2018 10:54
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Lidi, a necháváte svoje psy, pokud mají problémy s klouby, rentgenovat, abyste věděli, v jakém stavu to mají?

Ne, rentgenuji vždy 2x za život v 5měs a pak v roce. Pokud už tehdy je nějaký problém, zařídím se dle toho, pokud se jedná o úraz, pak rentgenuje vet po operaci a ja se pak stejně zařizuji podle psa a jeho celkového stavu.

18.4.2018 10:59
burunduk

XXX.XXX.202.146

Někdo se tu ptal po masážích a jak ulevit staršímu psékovi.

Za mě vřele doporučuji myoterapii. Chodíme konkrétně sem:
http://www.psihratky.eu/myoterapie_terapeut.htm.

18.4.2018 11:16
manitschka

XXX.XXX.35.124

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Lidi, a necháváte svoje psy, pokud mají problémy s klouby, rentgenovat, abyste věděli, v jakém stavu to mají?

Ne. O problému vím, zátěž a péči přizpůsobuji aktuálnímu projevu pé es.

Přidejte reakci

Přidat smajlík