Uživatel s deaktivovaným účtem

Jak odlišné od reality? Co jste si konkrétně představovali? To je čistě o lidech a o následných vztazích. "Moje chovatelka" je jako většina chovatelů u nás, tj. pohoda. Nikdy na nic netlačila, vždycky pomohla, nenásilně mě vmanévrovala do klubu, oproti původnímu záměru jsem uchovnila. Teď jsem samozřejmě ráda, klubová smečka (hlavně ta sportovní) je skvělá (ve 45 letech jsem začala poprvé v životě jezdit pod stan ), chlupaté děti jsou extra povedené. Kdyby se chovatelka nezajímala o nenápadný level výš, tak nemám mraky nových přátel, kteří ke mě nepošlou psa s tím, že "ten můj je hodný", nikdy v životě nebudu spát pod stanem (kdyby se někdo rozhodl, nedělejte si iluze, že ušetříte za ubytování, kvalitní výbava stojí raketu a pořád potřebujete další a další věci, mnozí skončili u obytných vozů ) a přijdu o spoustu mejdanů a srandy. A abych nezapomněla na tu hlavní příčinu - ten si to užívá nejvíc, samozřejmě.
Tohel je za mě dokonalý chovatelský servis.
Náš předchozí Labrador byl bez PP, po jeho odchodu ve 14 letech jsme se po nějaké době rozhodli pro druhého s PP. U chovatelů se nám líbilo, měli na nás taky různé požadavky, ty jsme splnili 😁 je to i ve smlouvě. Výstavní ambice jsme neměli, později jsme si řekli, že uvidíme, kdybychom ho chtěli uchovnit. Hlavně jsme chtěli k nám parťáka a také pro naše děti. Omlouvám se, že preskakuji... Na stránkách CHS uváděli, že by se postarali i v době dovolené kdyby náhodou , to nám ale pak zamítli... Hodně nám toho sdělili při návštěvách, cítili jsme velkou odpovědnost... Po příjezdu jsme u nich byli jednou se stenatkem, byl to divoch, fenky mu daly za ucho 😁. Návštěvu jsem iniciovala já, kupovali jsme si od nich granule, což nabízeli, že budou za lepší cenu. Na fotky od nás mezitím nereagovali. Při návštěvě nabízeli, že se zase brzy uvidíme, že je to moc zajímá, jak se máme. Fotky jsem pak posílala asi 3x s krátkou zprávou, jak nám to jde. Reakce žádná ani na jeden mail. Stendo má teď 9 měsíců. Na jejich stránkách od loňského léta žádné další změny. Prostě jsem čekala trochu víc zájmu, že třeba poznáme i fajn psí nadšence, mluvili i o pravidelném setkání štěňátek.... Momentálně tedy není mezi námi žádný kontakt, je mi blbé něco posílat, když odezva není žádná. Toto jsme nečekali.
Proto se ptám, co je obvyklé...
Lizi
napsal(a):
Náš předchozí Labrador byl bez PP, po jeho odchodu ve 14 letech jsme se po nějaké době rozhodli pro druhého s PP. U chovatelů se nám líbilo, měli na nás taky různé požadavky, ty jsme splnili 😁 je to i ve smlouvě. Výstavní ambice jsme neměli, později jsme si řekli, že uvidíme, kdybychom ho chtěli uchovnit. Hlavně jsme chtěli k nám parťáka a také pro naše děti. Omlouvám se, že preskakuji... Na stránkách CHS uváděli, že by se postarali i v době dovolené kdyby náhodou , to nám ale pak zamítli... Hodně nám toho sdělili při návštěvách, cítili jsme velkou odpovědnost... Po příjezdu jsme u nich byli jednou se stenatkem, byl to divoch, fenky mu daly za ucho 😁. Návštěvu jsem iniciovala já, kupovali jsme si od nich granule, což nabízeli, že budou za lepší cenu. Na fotky od nás mezitím nereagovali. Při návštěvě nabízeli, že se zase brzy uvidíme, že je to moc zajímá, jak se máme. Fotky jsem pak posílala asi 3x s krátkou zprávou, jak nám to jde. Reakce žádná ani na jeden mail. Stendo má teď 9 měsíců. Na jejich stránkách od loňského léta žádné další změny. Prostě jsem čekala trochu víc zájmu, že třeba poznáme i fajn psí nadšence, mluvili i o pravidelném setkání štěňátek.... Momentálně tedy není mezi námi žádný kontakt, je mi blbé něco posílat, když odezva není žádná. Toto jsme nečekali.
Proto se ptám, co je obvyklé...
Obvyklé to není, ale těžko říct, co za tím vězí - chovatel může teď resit nějaké problémy v rodině, rozvod, nebo cokoliv jiného... 🤔
Uživatel s deaktivovaným účtem

Chovatelé mohou řešit závažné problémy, fatální onemocnění v rodině, nebo existenční problémy. Důvodů, proč se neozývají a proč neaktualizují svoje webové stránky, může být víc.
Chovatelský servis není samozřejmostí, je to přidaná hodnota ke štěněti, a majitel štěněte by měl chápat, že jsou situace, kdy prostě není možné slíbený servis dodržet. Třeba se vám časem sami ozvou, až budou mít své problémy vyřešené, nechte tomu volný průběh.
Uživatel s deaktivovaným účtem

nejsem chovatel, jen majitel
chov. servis si představuji tak, že mě chovatel nebude nahánět a obtěžovat, ale pokud se obrátím pro radu, tak poradí, ať už sám nebo odkáže.....
jinak webovky bývají opouštěny a lidé se přesouvají na FB
Chovatelský servis si každý představuje asi trochu jinak. Majitelům mých odchovů nabízím kdykoliv radu, pokud budou mít problém, pomoc s výchovou i výcvikem, i třeba praktickou ukázku. Prosím je vždy o zaslání fotek a stručné zprávy, jak se pejsek má, aspoň 1 - 2x ročně. Sama se jim ozývám 2x do roka všem - na narozeniny vrhu a s přáním do nového roku. Přesto se mi stalo, že jsem dostala mail od nových majitelů, že si nepřejí být jakkoliv obtěžováni, že štěně zaplatili a nemají zájem na dalším kontaktu. Přitom vypadali a jednali docela normálně.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
Chovatelé mohou řešit závažné problémy, fatální onemocnění v rodině, nebo existenční problémy. Důvodů, proč se neozývají a proč neaktualizují svoje webové stránky, může být víc.
Chovatelský servis není samozřejmostí, je to přidaná hodnota ke štěněti, a majitel štěněte by měl chápat, že jsou situace, kdy prostě není možné slíbený servis dodržet. Třeba se vám časem sami ozvou, až budou mít své problémy vyřešené, nechte tomu volný průběh.
Chovatelský servis není samozřejmostí, je to přidaná hodnota ke štěněti
pokud ho chovatel sam nabízí, sám definuje - ma to byt samozrejmost
ale stala se z toho prázdná fraze….
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
Chovatelský servis není samozřejmostí, je to přidaná hodnota ke štěněti
pokud ho chovatel sam nabízí, sám definuje - ma to byt samozrejmost
ale stala se z toho prázdná fraze….
Jak kde.. a podle toho jak si kdo chovatelský servis představuje. Pokud není sjednán písemně jako příloha ke kupní smlouvě na štěně, tak je nevymahatelný (možná není vymahatelný vůbec, nejsem právník). Chovatel je jenom člověk a stát se může cokoliv, kvůli čemu nemá třeba ani chuť ani energii, komunikovat. Stejně tak radostně se ozývající majitel štěněte po pár měsících komunikaci utne a chovatel se může stavět na hlavu a k informaci, jak se má jeho odchov, se nedostane.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
Jak kde.. a podle toho jak si kdo chovatelský servis představuje. Pokud není sjednán písemně jako příloha ke kupní smlouvě na štěně, tak je nevymahatelný (možná není vymahatelný vůbec, nejsem právník). Chovatel je jenom člověk a stát se může cokoliv, kvůli čemu nemá třeba ani chuť ani energii, komunikovat. Stejně tak radostně se ozývající majitel štěněte po pár měsících komunikaci utne a chovatel se může stavět na hlavu a k informaci, jak se má jeho odchov, se nedostane.
Pokud není sjednán písemně jako příloha ke kupní smlouvě na štěně, tak je nevymahatelný
jak pisu -stala se z toho prazdna fraze…
pokud chovatel nabidne hlidani a pak hlidat nechce - to kam jsme to dosli, aby na všechno bylo nutne delat pisemne smlouvy?
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
Pokud není sjednán písemně jako příloha ke kupní smlouvě na štěně, tak je nevymahatelný
jak pisu -stala se z toho prazdna fraze…
pokud chovatel nabidne hlidani a pak hlidat nechce - to kam jsme to dosli, aby na všechno bylo nutne delat pisemne smlouvy?
Ach jo - chovatele neznám. Majitele štěněte taky ne. Ale dokážu s představit, že se mohou změnit okolnosti, kvůli nimž chovatel hlídat svůj odchov nemůže a tak odmítne. Vy ne?
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
Ach jo - chovatele neznám. Majitele štěněte taky ne. Ale dokážu s představit, že se mohou změnit okolnosti, kvůli nimž chovatel hlídat svůj odchov nemůže a tak odmítne. Vy ne?
reagovala jsem na tu vymahatelnost
Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
reagovala jsem na tu vymahatelnost
Tak o "vymahatelný" chovatelský servis bych tedy nestála ani jako majitel ani jako chovatel. Jako majitel - něco si vynucovat? Když se obracím na chovatele mých pesanů, je to o radu. A tu bych tedy vynucenou nechtěla. A jako chovatel? Slíbím poradit, to můžu dodržet, dokud budu naživu. Vše navíc je o dohodě, vzájemných sympatiích apod. Pořádám srazy odchovů, kdo má zájem, přijede, třeba i z dálky. Např. hlídání nenabízím a neslibuji, moje domácí smečka by nemusela dalšího dočasného člena přijmout s nadšením.
z mého pohledu - o svoje odchovy se zajímám, budoucí majitele si vybírám a ve smlouvě mám jasně napsáno, že chci zůstat v kontaktu... Můj chovatelský servis je víceméně jednoduchý- nabízím pomoc se vším, s čím dokážu - výchova, výcvik, výstavy, úprava... pokud nemůžu já nebo majitelé bydlí z ruky, poradím, kam se obrátit. Nabízím hlídání v době dovolené, protože mám tu možnost. Pro mě je to šance vidět svoje odchovy i naživo, pro majitele je to pohoda v případě, že letí na dovču, kam pes nemůže... Paradoxně mám nejlepší majitele v zahraničí, což mě občas trošku mrzí. Posílají zprávy, fotky, info... Ano, když napíšou, občas mi pár dní trvá, než se ozvu, protože mám doma devět psů, čtyři děti, papoušky, firmu, manžela... a dny nejsou nafukovací... ale ozývám se... web jsem neměla aktualizovaný víc než rok, protože jsem sama byla těhotná. Prostě jsem napsala, že máme chovatelskou pauzu a že se ozvu, až skončí...
Prostě všechno má dvě strany... a je to o tom, vybírat nejen kvalitní štěně, ale i kvalitní chovatele...
abych to doplnila... nic si nevynucujeme, necháváme to plynout, ale mrzí nás to. Protože je to odlišné jednak od toho, co jsme chtěli, ale i od toho, co chovatelé nabízeli, když jsme se zajímali o koupi štěňátka. Chápu, že mohou řešit nějakou nenadálou životní situaci, ale je to o komunikaci. Stačí napsat jednou větou, že nebudou reagovat.... To je vše.
My nikoho nenaháníme, máme normálně svůj život, ale ono by stačilo, když pošleme jednou za čas fotku štěňátka, napsat jen, že hezky roste.
ad webové stránky - to byla jen poznámka, že zde není žádná aktualizace - FCB nemají.
ad hlídání - naše plemeno nabízí hodně CHS, zkoušeli jsme vybírat pečlivě a toto bychom třeba 1x za x let využili, jinak s námi jezdí náš pes všude . A na svých stránkách to nabízeli, ale nedá se nic dělat, nebyla to nejdůležitější věc.
ad chovatelský servis - o tomto chovatelé hodně mluvili, požadovali následný kontakt a nám to tak vyhovovalo. Představuji si ho podobně jak psali Aneleh, Petrahei...
Chápu, že si chovatelé nevyberou pro svoje štěňátko někoho, kdo jim není sympatický, o kom nejsou přesvědčení, že se bude dobře starat o jejich štěndo. Všecko probíhalo tak nějak normálně, v pohodě.
Každopádně toto byl jen dotaz, jak to probíhá u ostatních, nikoho nepomlouvám, nejmenuji....
conie
napsal(a):
Chovatelský servis si každý představuje asi trochu jinak. Majitelům mých odchovů nabízím kdykoliv radu, pokud budou mít problém, pomoc s výchovou i výcvikem, i třeba praktickou ukázku. Prosím je vždy o zaslání fotek a stručné zprávy, jak se pejsek má, aspoň 1 - 2x ročně. Sama se jim ozývám 2x do roka všem - na narozeniny vrhu a s přáním do nového roku. Přesto se mi stalo, že jsem dostala mail od nových majitelů, že si nepřejí být jakkoliv obtěžováni, že štěně zaplatili a nemají zájem na dalším kontaktu. Přitom vypadali a jednali docela normálně.
tohle se mi líbí také, že se ozvete s přáním
Majitelům mých odchovů nabízím kdykoliv radu, pokud budou mít problém, pomoc s výchovou i výcvikem, i třeba praktickou ukázku
na tomto jsme se při poslední návštěvě taky domlouvali, ale nic z toho.
Lizi
napsal(a):
tohle se mi líbí také, že se ozvete s přáním
Majitelům mých odchovů nabízím kdykoliv radu, pokud budou mít problém, pomoc s výchovou i výcvikem, i třeba praktickou ukázku
na tomto jsme se při poslední návštěvě taky domlouvali, ale nic z toho.
Všude píšete, že jste nedostali odpověď na žádný mail - ale zkoušeli jste chovatele kontaktovat třeba telefonicky? Opravdu se mohlo něco stát, mohou mít jiné starosti....
Jinak tedy já osobě si nemůžu stěžovat na chovatelský servis u CHS, ze které máme štěně. Naopak. Jsme spolu v kontaktu i na FB, messengeru. Často si píšeme, ať už řešíme problémy, nebo jen tak, posíláme fotky, občas když něco řešíme tak si voláme. Od malinka nám chovatelka pomáhala s výstavami (mimo to mě na výstavě seznámila se spoustou dalších lidí), byla jsem za ní i osobně aby mi poradila s postojem, stejně tak jsem za ní byla s tím, že jsem zkoušela "vestu" na zimu, abych objednala správnou velikost. V době přezubování jsem zuby a skus fotila a chovatelce posílala, aby mrkla, zda je všechno OK - tak to i ona chtěla, aby se něco nezanedbalo. Fenku jsem kupovali s malinkou kýlkou, byli jsme na to upozorněni, věděli jsme o tom, nicméně dle chovatelky to bylo tak malé, že by se řešit nemuselo. Vzhledem k tomu, že jsme s fenou chtěli sportovat (a možná někdy i fenu nakrýt) nám bylo našim vetem doporučeno tu kýlku odstranit hned u štěnda - dávala jsem info chovatelce, nečekala jsem nic, spíš prostě jen aby věděla. Okamžitě mi sdělila, že zákrok platí ona. Tohle zrovna už beru jako takový "nadstandard". Když měla fena úraz, chovatelku jsem hned informovala, poté to celé prožívala s námi, když na tom byla fena špatně, tak chovatelka to probrečela a celou noc nespala. Prostě je vidět, že ji na těch odchovech opravdu záleží a ti psi jsou její život. Ale zrovna tohle může být pro někoho už moc... No a pak taky záleží, kolik odchovaných jedinců ta daná chovka má - pokud hodně, tak je samozřejmě nereálné takhle všechno prožívat s majiteli odchovů, ale taková ta "základní" pomoc by tam měla být vždy, dle mě...
marcelaamax
napsal(a):
Všude píšete, že jste nedostali odpověď na žádný mail - ale zkoušeli jste chovatele kontaktovat třeba telefonicky? Opravdu se mohlo něco stát, mohou mít jiné starosti....
Jinak tedy já osobě si nemůžu stěžovat na chovatelský servis u CHS, ze které máme štěně. Naopak. Jsme spolu v kontaktu i na FB, messengeru. Často si píšeme, ať už řešíme problémy, nebo jen tak, posíláme fotky, občas když něco řešíme tak si voláme. Od malinka nám chovatelka pomáhala s výstavami (mimo to mě na výstavě seznámila se spoustou dalších lidí), byla jsem za ní i osobně aby mi poradila s postojem, stejně tak jsem za ní byla s tím, že jsem zkoušela "vestu" na zimu, abych objednala správnou velikost. V době přezubování jsem zuby a skus fotila a chovatelce posílala, aby mrkla, zda je všechno OK - tak to i ona chtěla, aby se něco nezanedbalo. Fenku jsem kupovali s malinkou kýlkou, byli jsme na to upozorněni, věděli jsme o tom, nicméně dle chovatelky to bylo tak malé, že by se řešit nemuselo. Vzhledem k tomu, že jsme s fenou chtěli sportovat (a možná někdy i fenu nakrýt) nám bylo našim vetem doporučeno tu kýlku odstranit hned u štěnda - dávala jsem info chovatelce, nečekala jsem nic, spíš prostě jen aby věděla. Okamžitě mi sdělila, že zákrok platí ona. Tohle zrovna už beru jako takový "nadstandard". Když měla fena úraz, chovatelku jsem hned informovala, poté to celé prožívala s námi, když na tom byla fena špatně, tak chovatelka to probrečela a celou noc nespala. Prostě je vidět, že ji na těch odchovech opravdu záleží a ti psi jsou její život. Ale zrovna tohle může být pro někoho už moc... No a pak taky záleží, kolik odchovaných jedinců ta daná chovka má - pokud hodně, tak je samozřejmě nereálné takhle všechno prožívat s majiteli odchovů, ale taková ta "základní" pomoc by tam měla být vždy, dle mě...
Telefonicky jsem je již od října nekontaktovala, poslední pozdrav s fotkou jsem poslala na Vánoce.
Nevím, co se děje, takže telefonovat jim mi přijde jako vnucovani...
Jinak Váš vztah s chovatelkou je hezký! Naše chs je spíše menší, teď mají jednu chovnou fenku a 2 starší.
A chovatelé nemají třeba facebook?
Já si pořizovala fenu převážně kvůli chovatelskému servisu.
- Byla to první fena na výstavy a chtěla jsem poradit.
- Ráda bych na ní chovala a chtěla jsem rady i v tomto.
- Kdyby mě zítra srazilo auto tak aby měla fena kam jít.
Vím že bych mohla dát psi k chovatelům na hlídání, chovatelka psa i některé své odchovy upravuje (pudl), chovatelka od fenky by mi ji předvedla na výstavě, radí mi s výběrem krycího psa, ohledně problémů které jsou v jakých liniích, se vším. Jsou psychická podpora.
Ale- hlavně- jsou zodpovědní i ke svým odchovům.
A za to jsem jim strašně moc vděčná a vážím si toho.