Příplatek za vlastnictví psa či kočky v úhradě nájemného

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.6.2022 15:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

Otázka do pranice pro ty, kdo bydlí nějakým způsobem v nájmu - akceptovali byste automaticky bez výhrady poplatek za to, že s Vámi v nájmu bydlí Vaše kočka/kočky, Váš pes/psi?

Dle článku to zavedly Vejprty (Chomutovsko).
https://www.idnes.cz/usti/zpravy/vejprty-chomutovsko-psi-kocky-najem-mestske-byty-gavdunova.A220603_120000_usti-zpravy_grr

"Podle občanského zákoníku nemůže pronajímatel nájemci chov psa či kočky v bytě smluvně zakázat. Zavést extra nájemné ale podle starostky možné je".......jako opravdu to možné je? Pokud zvíře nelze smluvně zakázat, tak přece není možné ani zpoplatnit jeho existenci v bytě, ne?

6.6.2022 15:22
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.23.58

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Otázka do pranice pro ty, kdo bydlí nějakým způsobem v nájmu - akceptovali byste automaticky bez výhrady poplatek za to, že s Vámi v nájmu bydlí Vaše kočka/kočky, Váš pes/psi?

Dle článku to zavedly Vejprty (Chomutovsko).
https://www.idnes.cz/usti/zpravy/vejprty-chomutovsko-psi-kocky-najem-mestske-byty-gavdunova.A220603_120000_usti-zpravy_grr

"Podle občanského zákoníku nemůže pronajímatel nájemci chov psa či kočky v bytě smluvně zakázat. Zavést extra nájemné ale podle starostky možné je".......jako opravdu to možné je? Pokud zvíře nelze smluvně zakázat, tak přece není možné ani zpoplatnit jeho existenci v bytě, ne?

Podle mě to možné je a popravdě se ani nedivím, že k tomuto kroku majitel bytu sáhne, protože ty byty jsou po majitelích mazlíčků kolikrát zralé na rekonstrukci🤔.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.6.2022 15:35
Uživatel s deaktivovaným účtem

Proč by to nebylo možné? Když jedete se psem do kempu, taky za něj platíte...

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.6.2022 15:42
Uživatel s deaktivovaným účtem

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Podle mě to možné je a popravdě se ani nedivím, že k tomuto kroku majitel bytu sáhne, protože ty byty jsou po majitelích mazlíčků kolikrát zralé na rekonstrukci🤔.

O tom žádná, že škody se mají hradit.
Ale ne každý pes je malinois alá Tornádo Lou.

Jaksi šmahem zpoplatnit všechny dopředu mi přijde zvláštní - když třeba kuřáci žádným sankcím nepodléhají a dokážou znehodnotit byt podobně ( i když obvykle neškrábou stěny a dveře).

I když je to sociálně slabší oblast a nájmy jsou tam nízké, přjde mi to měsíčně dost.

6.6.2022 16:00
Varaxi

XXX.XXX.150.244

Mně to přijde kontraproduktivní; když bude pes dělat bordel nebo něco zničí, tak se bude majitel psa ohrazovat, že přece za psa platí vyšší nájem, takže je přece jasné, že pes štěká, řve, okusuje nábytek atd., vždyť proto přece ten nájem platí, ne?
Já chápu zvýšení kauce. I násobné zvýšení. Ale nájem na zvíře podle mě může v dlouhodobém horizontu přinést víc problémů než užitku.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.6.2022 16:03
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mě trochu překvapuje argumentace paní starostky. Zajímalo by mě, jak přesně zvýšené nájemné zabrání tomu, co kromě ničení bytů zmiňuje: neustálé kňučení a štěkání psů, mrouskání koček, zápach.
Pokud doufá, že kvůli stovce měsíčně se kočkomil vzdá svých koček, tak to asi pravda nebude. Mrouskání a zápach zvýšené nájemné nevyřeší.

Za mě mělo zůstat na majitelích bytů, ať soukromých, nebo obecních, jaká pravidla v domě/bytě nastaví.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.6.2022 16:03
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mám za to, že je to maličko diskriminační. Jako v minulém tématu - nechtěli by zpoplatnit napříště i děti?

No a jaktože majitel velkých papoušků (150 hadů) nemusí platit nic, a já s jednou čivavou musím? Škody jsou něco jiného, ty platí jen ten, kdo je skutečně způsobil (a nadto mu to bylo ještě dokázáno). A jak se prokáže, že majitel toho psa skutečně má v bytě? Co když řeknu, že ho mám jen na hlídání od babičky na tři měsíce, páč babča je v nemo? A co když budu mít psa, ale budu ho mít někde v kotci v zahradní kolonii, ale samozřejmě ho budu mít psaného na sebe, tj. obec mě bude posuzovat jako majitele psa v trvalém bydlišti?

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.6.2022 16:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

Další věc je, zda se vůbec jedná o krok správným směrem - proč zrovna kočky a psi? Jasně, jsou nejčastějšími zástupci bytových zvířat.
Je ale spousta dalších mazlíčků, kteří mohou reálně či jen potenciálně škodit - ryby, obojživelníci, plazi, ptáci, hmyz, jiní savci, chovaní v bytě....

Spíš to mne dělá dojem, že se město snaží poměrně bezohledně získat peníze, kde se dá.
Pro důchodce může být 2400 Kč ročně navíc v nájmu za psíka docela zásadní....

Kolik by to asi bylo v Praze či v Brně?

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.6.2022 16:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Mě trochu překvapuje argumentace paní starostky. Zajímalo by mě, jak přesně zvýšené nájemné zabrání tomu, co kromě ničení bytů zmiňuje: neustálé kňučení a štěkání psů, mrouskání koček, zápach.
Pokud doufá, že kvůli stovce měsíčně se kočkomil vzdá svých koček, tak to asi pravda nebude. Mrouskání a zápach zvýšené nájemné nevyřeší.

Za mě mělo zůstat na majitelích bytů, ať soukromých, nebo obecních, jaká pravidla v domě/bytě nastaví.

Za mě mělo zůstat na majitelích bytů, ať soukromých, nebo obecních, jaká pravidla v domě/bytě nastaví.

Ale to jsou - podle mě - pravidla pro nájem v městských bytech. V soukromých bytech do výše nájmu nemá nikdo co mluvit, tam je cena záležitostí jen mezi majitelem a nájemcem.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.6.2022 16:09
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Za mě mělo zůstat na majitelích bytů, ať soukromých, nebo obecních, jaká pravidla v domě/bytě nastaví.

Ale to jsou - podle mě - pravidla pro nájem v městských bytech. V soukromých bytech do výše nájmu nemá nikdo co mluvit, tam je cena záležitostí jen mezi majitelem a nájemcem.

Nerozumíme si. Mám na mysli, že se nemělo zakazovat zakazovat. Že majiteli bytu, ať už obci nebo fyzické osobě, mělo zůstat právo říct "Ve svém bytě nedovolím chov zvířete".

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.6.2022 16:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nerozumíme si. Mám na mysli, že se nemělo zakazovat zakazovat. Že majiteli bytu, ať už obci nebo fyzické osobě, mělo zůstat právo říct "Ve svém bytě nedovolím chov zvířete".

Ano, takhle to mělo být. Stejně jako má mít pronajímatel vždy právo rozhodnout, komu svou nemovitost pronajme. Nemusí tam chtít psy, kočky, děti, cikány, kuřáky, atd.

6.6.2022 16:14
Terven

XXX.XXX.110.191

Netuším, jaké mají ve Vejprtech zkušenosti s majiteli psů...
Ale přijde mi, že se poněkud z komára dělá velbloud. Řekla bych, že to není o tom, zda nájemník má či nemá zvíře. Slyšela jsem o bytech v hrozném stavu, kdy nájemci zbyly oči pro pláč a nájemníci žádné zvíře neměli.
Po mých psech by například škody na bytovém zařízení byly nula. Štěkat by občas asi štěkaly, ale bydlím v paneláku dlouhá léta a mám představu, jak je co slyšet. Psí štěkot je nejvíc slyšet na chodbě a tam lidi jaksi nebydlí. V bytech je slyšet jen od nejbližších sousedů, ale pouze tak, že víte, že ten pes štěká. Je to jako kulisa zdáli, neruší to.
Je mi jasné, že každý dům je odhlučněn jinak.
Z mé zkušenosti daleko víc hlukem obtěžujou děti, ale ty jaksi zakázat nelze.
Nad námi není byt, ale sušárna. Když měla sousedka malé děti, občas je vzala s sebou, když šla věšet prádlo. Nedělaly tam nic extra, jen prostě běhaly, a musím říct, že trvale mít nad sebou rodinu s dětma musí být na mašli

6.6.2022 16:15
Andrýsek3

XXX.XXX.241.178

Souhlasím s Varaxi, ale pokud by znamenalo, že by stačilo jen platit o 2400 ročně více a byt by mi bez problémů dali, tak bych to brala všema deseti. Sháníme teď byt a je to teda horší, než před 4mi lety a pes je dost limitující faktor.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.6.2022 16:30
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ano, takhle to mělo být. Stejně jako má mít pronajímatel vždy právo rozhodnout, komu svou nemovitost pronajme. Nemusí tam chtít psy, kočky, děti, cikány, kuřáky, atd.

Jenže to právě udělat nemůžete - to je diskriminace
Mohu pronajmout svůj byt a trvat na tom, že v nájmu nebudou kuřáci. Ale cokoliv z ostatního vyjmenovaného bohužel/naštěstí ne.

Vždycky mi spolu s chudými severními oblastmi naskočí vybydlené byty a domy po cikánech - to opravdu starostka Vejprt předpokládá, že 200Kč/pes měsíčně vyřeší problémy?
Nebo takhle - jsou psi a kočky v obecních bytech skutečně tak zásadní problém?

Bydlela jsem v obecním bytě několik let, vím dobře, jak "skvěle" a zásadně o něj městská část pečovala. S péčí dobrého hospodáře to opravdu nebylo. Ale taky opotřebení bytů neházela na psy. To jaksi dřív nikoho moc nenapadlo.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.6.2022 17:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jenže to právě udělat nemůžete - to je diskriminace
Mohu pronajmout svůj byt a trvat na tom, že v nájmu nebudou kuřáci. Ale cokoliv z ostatního vyjmenovaného bohužel/naštěstí ne.

Vždycky mi spolu s chudými severními oblastmi naskočí vybydlené byty a domy po cikánech - to opravdu starostka Vejprt předpokládá, že 200Kč/pes měsíčně vyřeší problémy?
Nebo takhle - jsou psi a kočky v obecních bytech skutečně tak zásadní problém?

Bydlela jsem v obecním bytě několik let, vím dobře, jak "skvěle" a zásadně o něj městská část pečovala. S péčí dobrého hospodáře to opravdu nebylo. Ale taky opotřebení bytů neházela na psy. To jaksi dřív nikoho moc nenapadlo.

Jenže to právě udělat nemůžete - to je diskriminace

Já vím, proto to zmiňuji... kdyby to tak šlo...
Mám štěstí, že nic nepronajímám.

Neregistrovaný uživatel

6.6.2022 17:16
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.16.26

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Mám za to, že je to maličko diskriminační. Jako v minulém tématu - nechtěli by zpoplatnit napříště i děti?

No a jaktože majitel velkých papoušků (150 hadů) nemusí platit nic, a já s jednou čivavou musím? Škody jsou něco jiného, ty platí jen ten, kdo je skutečně způsobil (a nadto mu to bylo ještě dokázáno). A jak se prokáže, že majitel toho psa skutečně má v bytě? Co když řeknu, že ho mám jen na hlídání od babičky na tři měsíce, páč babča je v nemo? A co když budu mít psa, ale budu ho mít někde v kotci v zahradní kolonii, ale samozřejmě ho budu mít psaného na sebe, tj. obec mě bude posuzovat jako majitele psa v trvalém bydlišti?

No tak jaksi papousek ani had nebehaj na prochazky neserou a nechcijou vsude.. Had v optimálních pripadech opousti terarko jen vyjimecne a nakratko.

Neregistrovaný uživatel

6.6.2022 17:17
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.16.26

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Další věc je, zda se vůbec jedná o krok správným směrem - proč zrovna kočky a psi? Jasně, jsou nejčastějšími zástupci bytových zvířat.
Je ale spousta dalších mazlíčků, kteří mohou reálně či jen potenciálně škodit - ryby, obojživelníci, plazi, ptáci, hmyz, jiní savci, chovaní v bytě....

Spíš to mne dělá dojem, že se město snaží poměrně bezohledně získat peníze, kde se dá.
Pro důchodce může být 2400 Kč ročně navíc v nájmu za psíka docela zásadní....

Kolik by to asi bylo v Praze či v Brně?

Muzete mi vysvetlit jak rybička v akvarku, had v terarku nebo kanár v kleci může poškodit byt? Docela mne to zajímá. To samé platí pro cokoliv chovaneho v kleci ci terarku trvale.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.6.2022 17:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
No tak jaksi papousek ani had nebehaj na prochazky neserou a nechcijou vsude.. Had v optimálních pripadech opousti terarko jen vyjimecne a nakratko.

Ale obce už přece vybírají poplatky, tedy aspoň od pejskařů. A troufám si říct, že v celkové sumě vyberou podstatně víc, než je stojí koše s pytlíky na výkaly...
Proč by k tomu měli mít ještě příplatek k nájmu?

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.6.2022 17:29
Uživatel s deaktivovaným účtem

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Muzete mi vysvetlit jak rybička v akvarku, had v terarku nebo kanár v kleci může poškodit byt? Docela mne to zajímá. To samé platí pro cokoliv chovaneho v kleci ci terarku trvale.

No tak zrovna u toho akvárka s rybičkami to zas nemusí být takové sci-fi....akvárko může prasknout, nebo začne téct externí filtr....v pokoji bude plovoucí podlaha....ze které se už i u malýho akva o objemu nějakých 100 litránků, stane plovoucí podlaha v pravém slova smyslu...a určo bude na odpis.

U zvířat chovaných v kleci, tak tam bych to spíš viděla na obtěžování hlukem....co si budeme, ne všichni papoušci si jen tak roztomile cvrdlikají...co vám budu povídat, víme obě, že ti ptačí úžasňáci umí být i pěkně hluční a určitě se najdou i lidi, kteří by z "řevu" papoušků nebyli nadšení.

U terarirních zvířat....no tak tam si nějaké obtěžování hlukem a škody na vybavení bytu neumím moc představit........

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.6.2022 17:37
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ale obce už přece vybírají poplatky, tedy aspoň od pejskařů. A troufám si říct, že v celkové sumě vyberou podstatně víc, než je stojí koše s pytlíky na výkaly...
Proč by k tomu měli mít ještě příplatek k nájmu?

To je ale přece jinak. Ten příplatek k nájmu je za bydlení toho psa nebo kočky v městském bytě. A je to něco jiného než poplatek za psa, to je druh daně, který musí platit každý majitel psa, bez ohledu na to, zda pes žije v městském (obecním) bytě v nájmu, nebo kdekoliv jinde a liší se dle místní úpravy jeho výše.

Neříkám, že je krok Vejprt správný. Kdybych byla nájemce, tak se mi to samozřejmě líbit nebude. Otázkou taky je, jestli je etické, už tak napjatý rozpočet mnohých důchodců zatížit další částkou. Pes nebo kočka je mnohdy jejich jedinou blízkou bytostí.

6.6.2022 17:39
elisak

XXX.XXX.194.232

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
No tak zrovna u toho akvárka s rybičkami to zas nemusí být takové sci-fi....akvárko může prasknout, nebo začne téct externí filtr....v pokoji bude plovoucí podlaha....ze které se už i u malýho akva o objemu nějakých 100 litránků, stane plovoucí podlaha v pravém slova smyslu...a určo bude na odpis.

U zvířat chovaných v kleci, tak tam bych to spíš viděla na obtěžování hlukem....co si budeme, ne všichni papoušci si jen tak roztomile cvrdlikají...co vám budu povídat, víme obě, že ti ptačí úžasňáci umí být i pěkně hluční a určitě se najdou i lidi, kteří by z "řevu" papoušků nebyli nadšení.

U terarirních zvířat....no tak tam si nějaké obtěžování hlukem a škody na vybavení bytu neumím moc představit........

To prasklý akva mě taky napadlo, ale to umí i pračka. Ale tu zas člověk obvykle nemá na plovoučce.
U hadů mi přijde nereálný aby kohokoliv čímkoliv obtěžovali. U hmyzožravých ještěrů může občas zdrhnout krmný hmyz a takovej zdrhlej cvrček někde v nepřístupný škvíře za nábytkem může udělat pěkný koncert hlavně v noci po několik týdnů, než to konečně zabalí. I proto jsem nakonec zrušila ještěry a přešla komplet na hady...

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.6.2022 17:49
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
To je ale přece jinak. Ten příplatek k nájmu je za bydlení toho psa nebo kočky v městském bytě. A je to něco jiného než poplatek za psa, to je druh daně, který musí platit každý majitel psa, bez ohledu na to, zda pes žije v městském (obecním) bytě v nájmu, nebo kdekoliv jinde a liší se dle místní úpravy jeho výše.

Neříkám, že je krok Vejprt správný. Kdybych byla nájemce, tak se mi to samozřejmě líbit nebude. Otázkou taky je, jestli je etické, už tak napjatý rozpočet mnohých důchodců zatížit další částkou. Pes nebo kočka je mnohdy jejich jedinou blízkou bytostí.

To byla reakce na příspěvek Leithian, že:
"... papousek ani had nebehaj na prochazky neserou a nechcijou vsude..."

Proto jsem psala, že kvůli tomu už se platí poplatky obci😉

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.6.2022 17:49
Uživatel s deaktivovaným účtem

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Muzete mi vysvetlit jak rybička v akvarku, had v terarku nebo kanár v kleci může poškodit byt? Docela mne to zajímá. To samé platí pro cokoliv chovaneho v kleci ci terarku trvale.

Proteklé akvárko, únik hada z terárka do společných prostor (nedej Bože jedovatého), únik hmyzu do společných prostor z insektária, řev ptáků...

Co tam máte dál? Katastrofické scénáře jsou moje hobby

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.6.2022 18:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Muzete mi vysvetlit jak rybička v akvarku, had v terarku nebo kanár v kleci může poškodit byt? Docela mne to zajímá. To samé platí pro cokoliv chovaneho v kleci ci terarku trvale.

Měli jsme v paneláku teraristu. Nevím, co přesně choval, ale cvrčkama a rusama zamořil celý panelák. Časem se to řešilo celkovou dezinsekcí.
Takový rus domácí (šestinohý ) v kafi. To radši psí bobek na dvorku :-)) A když to večer začlo cvrkat - zlaté štěkání :-).

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.6.2022 18:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

Také jsme měli korelu. Můžu zodpovědně prohlásit, že při otevřených oknech byla slyšet 3 ulice daleko.
V létě za svítání když začla, odnášela jsem ji do tmy do koupelny. Proto se na papoušky chodím dívat do ZOO, tam včas z řevu v pavilonu můžu prchnout.

6.6.2022 19:48
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.23.58

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
To je ale přece jinak. Ten příplatek k nájmu je za bydlení toho psa nebo kočky v městském bytě. A je to něco jiného než poplatek za psa, to je druh daně, který musí platit každý majitel psa, bez ohledu na to, zda pes žije v městském (obecním) bytě v nájmu, nebo kdekoliv jinde a liší se dle místní úpravy jeho výše.

Neříkám, že je krok Vejprt správný. Kdybych byla nájemce, tak se mi to samozřejmě líbit nebude. Otázkou taky je, jestli je etické, už tak napjatý rozpočet mnohých důchodců zatížit další částkou. Pes nebo kočka je mnohdy jejich jedinou blízkou bytostí.

Zvířata důchodců obecně nebývají problém, protože ti s nimi obvykle bývají doma a věnují se jim.
Horší už jsou ti samotní psi pracujícího lidu, kteří 9 hodin o samotě likvidují byty a obtěžují hlukem.

6.6.2022 20:45
fikovnice

XXX.XXX.132.10

Terven napsal(a):
Netuším, jaké mají ve Vejprtech zkušenosti s majiteli psů...
Ale přijde mi, že se poněkud z komára dělá velbloud. Řekla bych, že to není o tom, zda nájemník má či nemá zvíře. Slyšela jsem o bytech v hrozném stavu, kdy nájemci zbyly oči pro pláč a nájemníci žádné zvíře neměli.
Po mých psech by například škody na bytovém zařízení byly nula. Štěkat by občas asi štěkaly, ale bydlím v paneláku dlouhá léta a mám představu, jak je co slyšet. Psí štěkot je nejvíc slyšet na chodbě a tam lidi jaksi nebydlí. V bytech je slyšet jen od nejbližších sousedů, ale pouze tak, že víte, že ten pes štěká. Je to jako kulisa zdáli, neruší to.
Je mi jasné, že každý dům je odhlučněn jinak.
Z mé zkušenosti daleko víc hlukem obtěžujou děti, ale ty jaksi zakázat nelze.
Nad námi není byt, ale sušárna. Když měla sousedka malé děti, občas je vzala s sebou, když šla věšet prádlo. Nedělaly tam nic extra, jen prostě běhaly, a musím říct, že trvale mít nad sebou rodinu s dětma musí být na mašli

No, já tu přece - tedy v jiném vlákně - opakovaně řešila třeba permanentní kouř v bytě! Všichni moji sousedi jsou kuřáci, a tady už jde fakt o ohrožení zdraví (pasívní kouření). Stran dětí, mám děti ráda, ale nade mnou přes DVĚ PATRA je zřejmě holčička s ADHD (nebo nevím ), každopádně ten dusot je mazec!!! Nechápu, že to nevadí těm lidem nade mnou - ale tak oni jsou zase hluční jinak... Paní jsem už říkala o tom dusotu holčičky. Řekla mi, že nemají koberce (to už má dnes málokdo), proto se vše tak nese, ale samozřejmě co má s malým dítětem dělat...
Každopádně bydlení v paneláku (alespoň v tom našem v poslední době) se stává doslovným očistcem... Zlaté občasné poblafávání psů, kterých je tu odhadem 10 (+-) - na 48 bytů.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.6.2022 20:50
Uživatel s deaktivovaným účtem

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Zvířata důchodců obecně nebývají problém, protože ti s nimi obvykle bývají doma a věnují se jim.
Horší už jsou ti samotní psi pracujícího lidu, kteří 9 hodin o samotě likvidují byty a obtěžují hlukem.

Já o problémech se zvířaty důchodců nic nepíšu... myslím si totéž co vy. Zamýšlím se nad etikou navýšení nákladů na bydlení v důsledku zvýšení nájmu kvůli držení psa či kočky pro tuto zranitelnou skupinu obyvatel.

6.6.2022 21:06
fikovnice

XXX.XXX.132.10

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Já o problémech se zvířaty důchodců nic nepíšu... myslím si totéž co vy. Zamýšlím se nad etikou navýšení nákladů na bydlení v důsledku zvýšení nájmu kvůli držení psa či kočky pro tuto zranitelnou skupinu obyvatel.

Koukám teď obecně na poplatky za psa - na město, kde žije příbuzenstvo a cituji (níže). A přitom vím, že tam někteří, hlavně starší majitelé psů, měli problémy s platbou (vyhýbání se platbě). A teď koukám, co s takovými neplatiči - poplatek lze zaplatit v náhradní lhůtě, posléze jej lze navýšit a lze to dotáhnout až k exekuci. Vím, že jsem se poněkud odchýlila od tématu...

Sazba poplatku za kalendářní rok:
FYZICKÁ OSOBA s trvalým pobytem
v bytovém domě:
- za psa v I. a II. zóně 800,- Kč
- za psa ve III. zóně 300,- Kč
- za psa, jehož držitelem je osoba, která v kalendářním roce dosáhne 65 let věku: I. a II. zóna 200,- Kč
III. zóna 100,- Kč

v ostatních domech (rodinný dům, rekreační objekt…):
- za psa v I., II. a III. zóně 300,- Kč
- za psa, jehož držitelem je osoba, která v kalendářním roce dosáhne 65 let věku: I. a II. zóna 200,- Kč
III. zóna 100,- Kč

PRÁVNICKÁ OSOBA 1.000,- Kč

6.6.2022 21:20
elisak

XXX.XXX.194.232

fikovnice napsal(a):
Koukám teď obecně na poplatky za psa - na město, kde žije příbuzenstvo a cituji (níže). A přitom vím, že tam někteří, hlavně starší majitelé psů, měli problémy s platbou (vyhýbání se platbě). A teď koukám, co s takovými neplatiči - poplatek lze zaplatit v náhradní lhůtě, posléze jej lze navýšit a lze to dotáhnout až k exekuci. Vím, že jsem se poněkud odchýlila od tématu...

Sazba poplatku za kalendářní rok:
FYZICKÁ OSOBA s trvalým pobytem
v bytovém domě:
- za psa v I. a II. zóně 800,- Kč
- za psa ve III. zóně 300,- Kč
- za psa, jehož držitelem je osoba, která v kalendářním roce dosáhne 65 let věku: I. a II. zóna 200,- Kč
III. zóna 100,- Kč

v ostatních domech (rodinný dům, rekreační objekt…):
- za psa v I., II. a III. zóně 300,- Kč
- za psa, jehož držitelem je osoba, která v kalendářním roce dosáhne 65 let věku: I. a II. zóna 200,- Kč
III. zóna 100,- Kč

PRÁVNICKÁ OSOBA 1.000,- Kč

To je nějaký levný. Mamka platí ve městě za 1. psa 1500Kč a za každýho dalšího 2250Kč. Má 3 psy. Ale koukám, že nad 65 let to je taky levnější. 200Kč za 1. psa a 300Kč za dalšího.

6.6.2022 21:33
fikovnice

XXX.XXX.132.10

elisak napsal(a):
To je nějaký levný. Mamka platí ve městě za 1. psa 1500Kč a za každýho dalšího 2250Kč. Má 3 psy. Ale koukám, že nad 65 let to je taky levnější. 200Kč za 1. psa a 300Kč za dalšího.

No já koukala na Brno a tam jsou ty pálky taky samozřejmě vyšší. Toto je město, které má cca 7 tis. obyvatel, a to nevím, zda se do toho počtu nepočítají ještě všechny integrované obce v okolí (jako že asi ano).

6.6.2022 21:51
elisak

XXX.XXX.194.232

fikovnice napsal(a):
No já koukala na Brno a tam jsou ty pálky taky samozřejmě vyšší. Toto je město, které má cca 7 tis. obyvatel, a to nevím, zda se do toho počtu nepočítají ještě všechny integrované obce v okolí (jako že asi ano).

Tohle taky není velký město. 15-20 tis. obyvatel.

Neregistrovaný uživatel

6.6.2022 22:57
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.33.215

fikovnice napsal(a):
No, já tu přece - tedy v jiném vlákně - opakovaně řešila třeba permanentní kouř v bytě! Všichni moji sousedi jsou kuřáci, a tady už jde fakt o ohrožení zdraví (pasívní kouření). Stran dětí, mám děti ráda, ale nade mnou přes DVĚ PATRA je zřejmě holčička s ADHD (nebo nevím ), každopádně ten dusot je mazec!!! Nechápu, že to nevadí těm lidem nade mnou - ale tak oni jsou zase hluční jinak... Paní jsem už říkala o tom dusotu holčičky. Řekla mi, že nemají koberce (to už má dnes málokdo), proto se vše tak nese, ale samozřejmě co má s malým dítětem dělat...
Každopádně bydlení v paneláku (alespoň v tom našem v poslední době) se stává doslovným očistcem... Zlaté občasné poblafávání psů, kterých je tu odhadem 10 (+-) - na 48 bytů.

Panelak je naprd. Pamatuju jak se suprove bydlelo (nez se zmenil majitel) na starem byte v plzni kdyz jsem byla mala. Obri půda kde by se daly delat zázraky (chov haveti, spolecenska mistbost s barem cokoli) nejvetsi horni byt nase rodina (mama tata a ja a v obyvaku cihlovy krb s podiem) vedlejsi byt známí pozdeji zenska s pritelem a 4 psy ale kupodivu pohodovymi dalsi byt na chodbe "nevlastni" babi (maminka manzelky tatovo brachy) dole pod nami jakoby nas byt a sousedici v jednom spojeni tam bydlel tatkovo bracha s rodinkou (2 dospeli a 3 deti) na chodbe dal duchodce.
Dolni byt znami. K baraku slusna zahrada. Mensi sklepy a dve podnikatelske zcela samostatne mistnosti s vodou ve vstupni chodbe (supr kancly) tam bejvalo božsky

7.6.2022 05:59
Mí

XXX.XXX.237.70

U nás na schůzi družstva navrhovala jedna sousedka poplatek za psa z důvodu častějšího používání výtahu a tudíž většího znečištění společných prostor.Přitom ona sama věčně trajdala po celém domě. Já bych třeba uvítala zákaz kouření v celém domě i bytech.Kdo ví jestli by to šlo?

7.6.2022 06:07
fikovnice

XXX.XXX.133.59

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Panelak je naprd. Pamatuju jak se suprove bydlelo (nez se zmenil majitel) na starem byte v plzni kdyz jsem byla mala. Obri půda kde by se daly delat zázraky (chov haveti, spolecenska mistbost s barem cokoli) nejvetsi horni byt nase rodina (mama tata a ja a v obyvaku cihlovy krb s podiem) vedlejsi byt známí pozdeji zenska s pritelem a 4 psy ale kupodivu pohodovymi dalsi byt na chodbe "nevlastni" babi (maminka manzelky tatovo brachy) dole pod nami jakoby nas byt a sousedici v jednom spojeni tam bydlel tatkovo bracha s rodinkou (2 dospeli a 3 deti) na chodbe dal duchodce.
Dolni byt znami. K baraku slusna zahrada. Mensi sklepy a dve podnikatelske zcela samostatne mistnosti s vodou ve vstupni chodbe (supr kancly) tam bejvalo božsky

Jj, panelák je fakt na prd, a ten náš obzvlášť . Sousedka (ta, co mi pomáhá mj. s kočkami) teď byla na dovolené v Kromclu, hrozně se jí tam líbilo a začala "vyhrožovat", že se tam přestěhuje... Za byt v Brně by vyinkasovala nejmíň 5 míčů, za to by koupila solidní bydlení v tom Kromclu a ještě by jí zbylo plno love. Akorát já jsem se opotila a zděsila - ona je taková moje blízká duše! Zajímavé je, že jsme se daly dohromady až někdy v mých 45 letech +-.

7.6.2022 06:08
fikovnice

XXX.XXX.133.59

Mí napsal(a):
U nás na schůzi družstva navrhovala jedna sousedka poplatek za psa z důvodu častějšího používání výtahu a tudíž většího znečištění společných prostor.Přitom ona sama věčně trajdala po celém domě. Já bych třeba uvítala zákaz kouření v celém domě i bytech.Kdo ví jestli by to šlo?

Zákaz kouření v bytech??!
Jako já bych byla všemi deseti pro...ale to vážně nejde! To byste také mohla zakázat lidem pít pivo, víno, pak třeba džusy, jíst maso, atd. atd.

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.6.2022 06:18
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mí napsal(a):
U nás na schůzi družstva navrhovala jedna sousedka poplatek za psa z důvodu častějšího používání výtahu a tudíž většího znečištění společných prostor.Přitom ona sama věčně trajdala po celém domě. Já bych třeba uvítala zákaz kouření v celém domě i bytech.Kdo ví jestli by to šlo?

...v našem domě LBD je dle domovního řádu zakázáno kouřit ve společných prostorách domu a venčit psy ve vnitrobloku...obojí je všemi dodržováno.....

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.6.2022 07:34
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mí napsal(a):
U nás na schůzi družstva navrhovala jedna sousedka poplatek za psa z důvodu častějšího používání výtahu a tudíž většího znečištění společných prostor.Přitom ona sama věčně trajdala po celém domě. Já bych třeba uvítala zákaz kouření v celém domě i bytech.Kdo ví jestli by to šlo?

Ve společných prostorách to jde. V bytech nevím...

7.6.2022 08:14
assil

XXX.XXX.121.3

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ve společných prostorách to jde. V bytech nevím...

V bytech nelze, stejně jako vám nikdo nemůže nakázat, jak máte nakládat se svým psem, autem apod. , tak vám nemůže přikazovat jak nakládat se svým bytem. Ale balkony často bývají společné prostory domu, tam by to asi teoreticky šlo.

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.6.2022 08:30
Uživatel s deaktivovaným účtem

assil napsal(a):
V bytech nelze, stejně jako vám nikdo nemůže nakázat, jak máte nakládat se svým psem, autem apod. , tak vám nemůže přikazovat jak nakládat se svým bytem. Ale balkony často bývají společné prostory domu, tam by to asi teoreticky šlo.

Se svým bytem - pokud je v mém vlastnictví tak jistě ne. Ale pokud je družstevní? Nebo obecní?

7.6.2022 09:12
assil

XXX.XXX.121.3

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Se svým bytem - pokud je v mém vlastnictví tak jistě ne. Ale pokud je družstevní? Nebo obecní?

Ustanovení smlouvy, která by však nájemce nepřiměřeně zkracovala na jeho právech, jsou zakázána. Mezi nepřiměřená ujednání patří nejen smluvní pokuty, ale i například zákaz chovu zvířat, podnikání či kouření v bytě.

Převzato z dTestu: www.dtest.cz/clanek-5524/zakaz-navstev-koureni-ci-chovu-mazlicku-ve-smlouve-o-najmu-bytu-byt-nesmi

Neregistrovaný uživatel

7.6.2022 09:19
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.33.215

assil napsal(a):
V bytech nelze, stejně jako vám nikdo nemůže nakázat, jak máte nakládat se svým psem, autem apod. , tak vám nemůže přikazovat jak nakládat se svým bytem. Ale balkony často bývají společné prostory domu, tam by to asi teoreticky šlo.

Tak budou hulit z okna vysledek nula.

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.6.2022 09:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Tak budou hulit z okna vysledek nula.

To jo, a ani nemusí hulit přímo z okna. Stačí, když budou hulit v bytě, a pak okno otevřou... a je to prašť jak uhoď.

7.6.2022 10:32
assil

XXX.XXX.121.3

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Tak budou hulit z okna vysledek nula.

Ano, holt to tak v bytech je, že je člověk od sousedů otravován hlukem, smradem a podobnými veselostmi.

7.6.2022 10:44
rapotacka11

XXX.XXX.224.45

Pamatuji doby, kdy bydlení v paneláku bylo v pořádku,
ale tenkrát byli lidi slušní a kupodivu ohleduplní.
Bydlely tam převážně mladé rodiny s dětmi.
Na schodech se nedupalo, když dítě zapomnělo, hned
vystrčila hlavu přísná "stará" paní a okřikla ho.
Děti na slovo poslechly i když nerady, strašně spěchaly ...
V přízemí bydlel "starý" pán a ten se staral o pořádek a klid
kolem domu. Bože, jak jsme ho nesnášely. Vadilo mu, když
jsme si na betonu pod šňůrami na prádlo hrály s míčem
školku. Někdy nám sebral míč, jindy jsme mu utekly. Dům
měl dva vchody, v každém ze vchodů je 20 bytů. Na poschodí
4 byty Každý byt má okna buď jen na dvorek nebo jen na ulici.
Ti dva "staří" v domě mohli být tak o 10 - 15 let starší než ostatní nájemníci.
My jsme měli okna do ulice. Později matka byt vyměnila
za menší a ten byl do dvora. Naštěstí ztrácela sluch, tak jí
ten brajgl od dětí nevadil. (plácání balónem o beton, plast. odrážedla)
1000 X jsem se p. Vrátnému v duchu omluvila, to se nedá vydržet.
- Bylo mi 9 let, stála jsem u okna, jedla třešně, pecky plivala do
trávy pod oknem, sousedka mě okřikla, fakt jsem se zastyděla.
Byla jsem u kamarádky ve vedlejším paneláku.
Dívaly jsme se z okna-bydlela až nahoře. (první 3 paneláky v našem městě)
Užasla jsem, jak má
NÁŠ barák krásné okolí. Trávníky nevydupané, všude čisto ...
Už tehdy jsem p. V. ocenila .
On to neuklízel, jen sekýroval tu bandu dětí.
Nemlátil nás. Parádně seřval, žádné ADHD fakt neřešil.
Rozuměly mu všechny děti i výrostci.
Dnes se tam dost bytů pronajímá, tak si to dovedete
představit....

Příplatek k nájmu za zvíře ...
chce se mi říct berou nám svobody,
ale je fakt, že se mnozí majitelé
chovají jak ho ...da, říkají si o to sami.
Ti, kteří se s nimi svezou a opravdu na to doplatí,
bývají zpravidla slušní.

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.6.2022 12:03
Uživatel s deaktivovaným účtem

rapotacka11 napsal(a):
Pamatuji doby, kdy bydlení v paneláku bylo v pořádku,
ale tenkrát byli lidi slušní a kupodivu ohleduplní.
Bydlely tam převážně mladé rodiny s dětmi.
Na schodech se nedupalo, když dítě zapomnělo, hned
vystrčila hlavu přísná "stará" paní a okřikla ho.
Děti na slovo poslechly i když nerady, strašně spěchaly ...
V přízemí bydlel "starý" pán a ten se staral o pořádek a klid
kolem domu. Bože, jak jsme ho nesnášely. Vadilo mu, když
jsme si na betonu pod šňůrami na prádlo hrály s míčem
školku. Někdy nám sebral míč, jindy jsme mu utekly. Dům
měl dva vchody, v každém ze vchodů je 20 bytů. Na poschodí
4 byty Každý byt má okna buď jen na dvorek nebo jen na ulici.
Ti dva "staří" v domě mohli být tak o 10 - 15 let starší než ostatní nájemníci.
My jsme měli okna do ulice. Později matka byt vyměnila
za menší a ten byl do dvora. Naštěstí ztrácela sluch, tak jí
ten brajgl od dětí nevadil. (plácání balónem o beton, plast. odrážedla)
1000 X jsem se p. Vrátnému v duchu omluvila, to se nedá vydržet.
- Bylo mi 9 let, stála jsem u okna, jedla třešně, pecky plivala do
trávy pod oknem, sousedka mě okřikla, fakt jsem se zastyděla.
Byla jsem u kamarádky ve vedlejším paneláku.
Dívaly jsme se z okna-bydlela až nahoře. (první 3 paneláky v našem městě)
Užasla jsem, jak má
NÁŠ barák krásné okolí. Trávníky nevydupané, všude čisto ...
Už tehdy jsem p. V. ocenila .
On to neuklízel, jen sekýroval tu bandu dětí.
Nemlátil nás. Parádně seřval, žádné ADHD fakt neřešil.
Rozuměly mu všechny děti i výrostci.
Dnes se tam dost bytů pronajímá, tak si to dovedete
představit....

Příplatek k nájmu za zvíře ...
chce se mi říct berou nám svobody,
ale je fakt, že se mnozí majitelé
chovají jak ho ...da, říkají si o to sami.
Ti, kteří se s nimi svezou a opravdu na to doplatí,
bývají zpravidla slušní.

Já na dětství v paneláku mám hezké vzpomínky...menší sídliště v zeleni u potoka...družstevní byty v kterých bydleli z velké části zaměstnanci drah...lidi se mezi sebou znali. My děcka jsme se "kolem baráku" vyblbly dosytosti. Kluci hráli fotbálek nebo obdobu pozemního hokeje...hrálo se na třetího, školku s míčem, lítali jsme na kolech...hráli se šipky, takže furt počmáraný chodníky křídou. Lítali tam s náma psi. Lavičku pod stromy přes den "okupovala" parta důchodkyň, večer my...omladina.
Dělal se dětský den, na jaře jarní úklid.
Prostě tam bylo venku živo.
Teď když přijdu k mamce, tak mi to tam přijde takový "mrtvý".

Ráda bych řekla, že příplatky za zvíře jsou kravina, ale zase někteří majitele psů jsou fakty hovada a bohužel na ně pak doplácíme my...slušní pejskaři...a to nejen co se nějakého bydlení týče, ale i celkově soužití.

Kousek od baráku mám park...spíš takový multifunkční areál, oplocený...je tam ovál na brusle a nebo kola, několik dětských hřišť, dva kurty...je to oplocené, je tam restaurace, kde je možno se občerstvit, travnaté plochy,pro rodiče s dětmi asi ideál. Psi tam mohli, ale jen na vodítku.
Jako moc tam se psy nechodím, využívala jsem to spíš na socializaci štěňat, aby byla zvyklá na dětský cvrkot a taky v zimě, když se brzo stmívá, protože je tam veřejné osvětlení, tak na nějakou "mini prochajdu", ale díky pejskařům, kteří po psech neuklízí, nechají je klidně vyvenčit i bezprostřední blízkosti těch hřišť. Navíc psi kolikrát na volno. Nesčetněkrát jsem viděla třeba i maminy s dětmi na to hřišti a mezitím pobíhali jejich dva psy na volno........
Ono se tam fakty moc procházkovat nedá, ale přes tenhle parčík si minimálně lidi krátili cestu a nebo se to prostě obešlo jednou dokola, dvakrát do kola...pravidelně jsem tam ráno viděla chodit důchodkyně s pejsky. Jako žádné masivní venčení se tam nekonalo, sem tam pes a většinou jenom procházeli.

No tak už tam psy nesmí vůbec.....takže vám nezodpovědní pejskaři pěkně děkuju a v zimě budu večer holt courat někde ulicemi po chodníku.
A takhle je to u pejskařů se vším nebo s hodně věcmi. Vždycky to nakonec odnese slušný pejskař, co všechno dodržuje, protože ta opatření proti těm "neslušným" se snesou právě na hlavy těch zodpovědných a ignoranti stejně nakonec nedodržují nic.

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.6.2022 12:27
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
Jj, panelák je fakt na prd, a ten náš obzvlášť . Sousedka (ta, co mi pomáhá mj. s kočkami) teď byla na dovolené v Kromclu, hrozně se jí tam líbilo a začala "vyhrožovat", že se tam přestěhuje... Za byt v Brně by vyinkasovala nejmíň 5 míčů, za to by koupila solidní bydlení v tom Kromclu a ještě by jí zbylo plno love. Akorát já jsem se opotila a zděsila - ona je taková moje blízká duše! Zajímavé je, že jsme se daly dohromady až někdy v mých 45 letech +-.

Fíkovnice, prosím, nemůžete psát česky. Měla jsem vás za celkem rozumnou osobu.
Kdyby to bylo večer, ale takhle po ránu?

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.6.2022 12:30
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Se svým bytem - pokud je v mém vlastnictví tak jistě ne. Ale pokud je družstevní? Nebo obecní?

I když je ve vašem vlastnictví, tak tam platí stanovy Společenství vlastníků. To nejdůležitější musí odsouhlasit valná hromada.
Samovolně, samostatně a zcela podle svého můžete nakládat leda s pastouškou někde v pustině. Ani na samotě u lesa ne. I tam vás omezují zákony člověčí společnosti.

7.6.2022 12:33
Varaxi

XXX.XXX.150.244

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Fíkovnice, prosím, nemůžete psát česky. Měla jsem vás za celkem rozumnou osobu.
Kdyby to bylo večer, ale takhle po ránu?

Kromcl = Kroměříž
Míče, love a +- je snad srozumitelné i jinde než na Moravě, ne?

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.6.2022 12:38
Uživatel s deaktivovaným účtem

Varaxi napsal(a):
Kromcl = Kroměříž
Míče, love a +- je snad srozumitelné i jinde než na Moravě, ne?

Ale já jsem to pochopila - nejsem úplně blbá. Ale prostě mi to k Fíkovnici nesedělo.
Kroměříž - takové hezké město s hezkým jménem - a udělat z něj Kromcl ?

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.6.2022 12:40
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
I když je ve vašem vlastnictví, tak tam platí stanovy Společenství vlastníků. To nejdůležitější musí odsouhlasit valná hromada.
Samovolně, samostatně a zcela podle svého můžete nakládat leda s pastouškou někde v pustině. Ani na samotě u lesa ne. I tam vás omezují zákony člověčí společnosti.

Stanovy neupravují vše, ani nemohou. A rozhodně neupravují třeba to, že když budu svůj byt pronajímat, vymíním si, že se v bytě nebude kouřit. A je pak jen otázkou nabídky a poptávky, jestli budu mít nájemníka nebo ne.

7.6.2022 12:44
Huskyjanina

XXX.XXX.107.230

fikovnice napsal(a):
Jj, panelák je fakt na prd, a ten náš obzvlášť . Sousedka (ta, co mi pomáhá mj. s kočkami) teď byla na dovolené v Kromclu, hrozně se jí tam líbilo a začala "vyhrožovat", že se tam přestěhuje... Za byt v Brně by vyinkasovala nejmíň 5 míčů, za to by koupila solidní bydlení v tom Kromclu a ještě by jí zbylo plno love. Akorát já jsem se opotila a zděsila - ona je taková moje blízká duše! Zajímavé je, že jsme se daly dohromady až někdy v mých 45 letech +-.

Já bych do paneláku nikdy nešla. Odmala jsem vyrůstala v baráku. Takže než jinej byt bych viděla malej pozemek a na něm mobilheim :)

7.6.2022 12:48
Varaxi

XXX.XXX.150.244

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ale já jsem to pochopila - nejsem úplně blbá. Ale prostě mi to k Fíkovnici nesedělo.
Kroměříž - takové hezké město s hezkým jménem - a udělat z něj Kromcl ?

To je prostě moravština.
Kromcl = Kroměříž, Senec = Senetářov, Ruprc = Ruprechtov, Milešky = Milešovice, Brumky = Brumovice...
Nepřijde mi to divné nebo nějak pobuřující, jen nespisovné.

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.6.2022 12:54
Uživatel s deaktivovaným účtem

Varaxi napsal(a):
To je prostě moravština.
Kromcl = Kroměříž, Senec = Senetářov, Ruprc = Ruprechtov, Milešky = Milešovice, Brumky = Brumovice...
Nepřijde mi to divné nebo nějak pobuřující, jen nespisovné.

Já vím, mám tam kus rodiny. Jo a tramvaj je šalina a přehrada Prýgl. Nejtěžší hřích je říct mlíko. "Mléko se říká, mléko".
Ale ta Kromcl........Nenazvala bych to moravština, ale brněnský hantec.

7.6.2022 13:02
Mí

XXX.XXX.70.160

fikovnice napsal(a):
Zákaz kouření v bytech??!
Jako já bych byla všemi deseti pro...ale to vážně nejde! To byste také mohla zakázat lidem pít pivo, víno, pak třeba džusy, jíst maso, atd. atd.

Jenže kouř obtěžuje a škodí. Ať si kouří,ale ať zařídí ať to nemusí nekuřáci čichat. No já vím,to je jen takový výkřik do tmy, jen debata...Ale pro nekuřáka peklo.Mi se třeba z kouře dělá špatně,koupili jsme kvůli tomu čističku vzduchu, nepomohlo....

7.6.2022 13:05
rapotacka11

XXX.XXX.224.45

sardullah
Já na dětství v paneláku mám hezké vzpomínky.

To já taky.😇
Nebyli jsme sídliště. Byli jsme jen 3 domy v jedné řadě.
My děti jsme to všude měly blízko. Školu, letní cvičiště
= stadion, sokolovna 2x týdně, bruslení i koupák, jízdárnu,
lesopark a v něm tenis.
Tenkrát u domů nebylo nic, jen klepadlo. Taky dobrý.
Hromada dětí všeho věku, dokonce jen dvou pohlaví.
Psi se nekonali.
Jeden kluk byl duší sportovec, "honil" nás kolem dokola
se stopkami v ruce. No, tlusťoch nebyl nikdo. To až později.
Kde se to hrabu? V minulém století....
Když jsem zmínila koně a tenis, sporty, které tady byly dostupné.
(Asi dotovala Škodovka, děti tohle nezajímalo)
Připomnělo mi to výrok H. Růžičkové, že se zakazovalo
mít rád koně a tenis. Vždy zachytím tyhle nenápadný signály ...
Proč mají někteří potřebu kydat
na minulou dobu. Jiní v ní byli spokojení a nemuseli být ve straně.

asi na 5,5 min (H.R.)
https://dvojka.rozhlas.cz/legendy-zabavy-helena-ruzickova-8752951

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.6.2022 13:09
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Já vím, mám tam kus rodiny. Jo a tramvaj je šalina a přehrada Prýgl. Nejtěžší hřích je říct mlíko. "Mléko se říká, mléko".
Ale ta Kromcl........Nenazvala bych to moravština, ale brněnský hantec.

Ten Kromcl... Ta Kroměříž, ale ten Kromcl... tak to cítím já.
A mlíko klidně řeknu...

Mně hodně vadí, že v televizi, na ČT, což je veřejnoprávní médium a platíme ho všichni, protože je v podstatě povinný poplatek za televizi, mluví lidé pražštinou... např. rudý růže, barevný papíry,... prostě nespisovně. U některých to tahá za uši víc, u některých míň. Podle mě by veřejnoprávní médium mělo být praktickým propagátorem spisovného jazyka.

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.6.2022 13:20
Uživatel s deaktivovaným účtem

rapotačka: ten příběh o starých časech z paneláku je úžasný

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.6.2022 13:32
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mí napsal(a):
Jenže kouř obtěžuje a škodí. Ať si kouří,ale ať zařídí ať to nemusí nekuřáci čichat. No já vím,to je jen takový výkřik do tmy, jen debata...Ale pro nekuřáka peklo.Mi se třeba z kouře dělá špatně,koupili jsme kvůli tomu čističku vzduchu, nepomohlo....

Nejste sama, já jsem si na kouř vypěstovala alergii snad psychosomaticky nebo co... já ty huliče tak nesnáším, že bych jim do toho nejradši zamíchala nějaký jedy. A to jsem normálně celkem hodná osoba, ale tady mnou cloumá vztek.

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.6.2022 13:40
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ten Kromcl... Ta Kroměříž, ale ten Kromcl... tak to cítím já.
A mlíko klidně řeknu...


No právě, když je ta Kroměříž, jak může být ten Kromcl. Napsala jsem to schválně.
Jinak prznění jazyka mi vadí taky. V čt nevím - neposlouchám, nekoukám.
Ale když někdo napíše v novinách, že jsme zvonili klíčemi - tak vidíme, kam jsme to dopracovali.

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.6.2022 13:45
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ten Kromcl... Ta Kroměříž, ale ten Kromcl... tak to cítím já.
A mlíko klidně řeknu...


No právě, když je ta Kroměříž, jak může být ten Kromcl. Napsala jsem to schválně.
Jinak prznění jazyka mi vadí taky. V čt nevím - neposlouchám, nekoukám.
Ale když někdo napíše v novinách, že jsme zvonili klíčemi - tak vidíme, kam jsme to dopracovali.

Noviny a tisk obecně, je kapitola sama pro sebe. To souvisí se vzděláním, když člověk vidí, kdo všechno může dělat redaktora, reportéra a moderátora, tak jenom žasne.

7.6.2022 13:48
rapotacka11

XXX.XXX.224.45

Po převratu si rádio klidně pořídil i pingl ...

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.6.2022 13:58
Uživatel s deaktivovaným účtem

"Proč mají někteří potřebu kydat
na minulou dobu. Jiní v ní byli spokojení a nemuseli být ve straně".


Jestli on nebude zakopán pes v tom, že se jí žilo dobře a pak jí to bylo na obtíž.
Jestli ví někdo víc než já, tak mě opravte. Já si jen promítla tu řadu filmů a seriálů, ve kterých hrála........Tak když ji obsazovali, nic jí nechybělo....tak aspoň tu lásku ke koním jí zakazovali :-)) Dobře hrála. Vlak dětství a naděje-krásná role. A že těch rolí bylo.
Takových lidí je!

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.6.2022 14:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nejste sama, já jsem si na kouř vypěstovala alergii snad psychosomaticky nebo co... já ty huliče tak nesnáším, že bych jim do toho nejradši zamíchala nějaký jedy. A to jsem normálně celkem hodná osoba, ale tady mnou cloumá vztek.

Sama jsem kuřák a za normálních okolností bych řekla, že každýmu může být u zadele, jestli doma kouřím a nebo ne, ale....já si třeba chodím zakouřit ven, posezení máme hned u vstupních dveří a když jsou otevřené dveře do baráku a jdu si pro něco dovnitř a pak hned ven, tak na chodbě ten kouř cítím, prostě se to do tý chodby natáhne, takže si umím živě představit, že stejně tak se to z bytu kuřáka může natáhnout i do jiného bytu a naprosto chápu, že ten smrad z cigaret vadí.
Jak říkám...jsem kuřák, ale vadilo by mi to taky. Obzvlášť v ložnici to musí být vysloveně lahoda.

7.6.2022 14:38
assil

XXX.XXX.121.3

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Sama jsem kuřák a za normálních okolností bych řekla, že každýmu může být u zadele, jestli doma kouřím a nebo ne, ale....já si třeba chodím zakouřit ven, posezení máme hned u vstupních dveří a když jsou otevřené dveře do baráku a jdu si pro něco dovnitř a pak hned ven, tak na chodbě ten kouř cítím, prostě se to do tý chodby natáhne, takže si umím živě představit, že stejně tak se to z bytu kuřáka může natáhnout i do jiného bytu a naprosto chápu, že ten smrad z cigaret vadí.
Jak říkám...jsem kuřák, ale vadilo by mi to taky. Obzvlášť v ložnici to musí být vysloveně lahoda.

To je sice pravda, zase na druhou stranu někdo alergický na psy může mít za souseda pejskaře a mít alergenů plnou chodbu a výtah a taky s tím nic neudělá, dost lidí třeba griluje na balkone a lidi ten smrad z toho v ložnici taky zrovna nevítají a hluk je ještě skodlivější než cigarety a kolikrát lidem ani nedovolí se vyspat, což taky není zrovna zdraví prospěšné. Prostě v bytech asi skoro každej někomu něčím vadí. A já to mám jako Huskyjanina, radši mobilheim nebo chatku než panelák a to jsem 10 let bydlela v paneláku, kterej byl nějakej bytelnej a nebylo tam třeba z bytu do bytu slyšet nic.

7.6.2022 14:46
Mí

XXX.XXX.71.180

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ten Kromcl... Ta Kroměříž, ale ten Kromcl... tak to cítím já.
A mlíko klidně řeknu...


No právě, když je ta Kroměříž, jak může být ten Kromcl. Napsala jsem to schválně.
Jinak prznění jazyka mi vadí taky. V čt nevím - neposlouchám, nekoukám.
Ale když někdo napíše v novinách, že jsme zvonili klíčemi - tak vidíme, kam jsme to dopracovali.

Což teprve čeština prošpikovaná anglickými výrazy.

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.6.2022 14:55
Uživatel s deaktivovaným účtem

assil napsal(a):
To je sice pravda, zase na druhou stranu někdo alergický na psy může mít za souseda pejskaře a mít alergenů plnou chodbu a výtah a taky s tím nic neudělá, dost lidí třeba griluje na balkone a lidi ten smrad z toho v ložnici taky zrovna nevítají a hluk je ještě skodlivější než cigarety a kolikrát lidem ani nedovolí se vyspat, což taky není zrovna zdraví prospěšné. Prostě v bytech asi skoro každej někomu něčím vadí. A já to mám jako Huskyjanina, radši mobilheim nebo chatku než panelák a to jsem 10 let bydlela v paneláku, kterej byl nějakej bytelnej a nebylo tam třeba z bytu do bytu slyšet nic.

Jo tak to je pravda...každýmu vadí něco jiného. Já jsem zase alergická na hluk, takže mi vadí, když řvou celej den na sousedovic zahradě děti....neudělám nic, jsou to děti, hrajou si, jsou hlučné. Víkendy...tak to je okolo většinou nějaká párty na které si lidi taky nešeptaj. A rozhodně to v deset večer neutnou.
Jak říkal minule...když se to sešlo u dvou sousedů současně..."taková klidná čtvrť to byla"...no byla, ale jak okolo "vymírají důchodci" a baráky kupují a nebo dědí mladší ročníky, tak je prostě i přes den a když je hezky tak po večerech, docela hlučno.

Sousedy nepejskaře zase může obtěžovat štěkání naší Giny a to si troufnu říct, že je to třeba půl hodiny denně...a to si myslím, že dóóst přeháním a ta půlhodina není v kuse, to jen kdyžtak bajvočně sčotnu doby kdy štěká....samozřejmě pokud je šrumec před naším barákem, tak je ta frekvence hlídání jiná...někdy třeba zaštěká 3x denně.

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.6.2022 15:03
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mí napsal(a):
Což teprve čeština prošpikovaná anglickými výrazy.

Kdyby anglickými, ale takovými divnými :
klasika "podkast" - a nikdo neví, co to je.

7.6.2022 15:15
assil

XXX.XXX.121.3

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jo tak to je pravda...každýmu vadí něco jiného. Já jsem zase alergická na hluk, takže mi vadí, když řvou celej den na sousedovic zahradě děti....neudělám nic, jsou to děti, hrajou si, jsou hlučné. Víkendy...tak to je okolo většinou nějaká párty na které si lidi taky nešeptaj. A rozhodně to v deset večer neutnou.
Jak říkal minule...když se to sešlo u dvou sousedů současně..."taková klidná čtvrť to byla"...no byla, ale jak okolo "vymírají důchodci" a baráky kupují a nebo dědí mladší ročníky, tak je prostě i přes den a když je hezky tak po večerech, docela hlučno.

Sousedy nepejskaře zase může obtěžovat štěkání naší Giny a to si troufnu říct, že je to třeba půl hodiny denně...a to si myslím, že dóóst přeháním a ta půlhodina není v kuse, to jen kdyžtak bajvočně sčotnu doby kdy štěká....samozřejmě pokud je šrumec před naším barákem, tak je ta frekvence hlídání jiná...někdy třeba zaštěká 3x denně.

Mě taky nejvíc vadí hluk a tyhle párty do 4 do rána, několikahodinový štěkači na zahradě a zakázanej hluk v neděli u nás přišly s náplavou a je to děs běs a já se pak už těším na zimu, až bude každej zalezlej a bude ticho.

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.6.2022 15:27
Uživatel s deaktivovaným účtem

assil napsal(a):
Mě taky nejvíc vadí hluk a tyhle párty do 4 do rána, několikahodinový štěkači na zahradě a zakázanej hluk v neděli u nás přišly s náplavou a je to děs běs a já se pak už těším na zimu, až bude každej zalezlej a bude ticho.

No jako ještě chvíli a stane se ze mě taky "zimomil" a to ve své podstatě zimu nesnáším ...

I když u nás jedni sousedi mají projektor a i v zimě jsou schopni si udělat venkovní kino a pouštět nějakej koncert na stěnu baráku. Ale zase letos dobrý...ještě nevytáhli caraoke.

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.6.2022 10:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

Huskyjanina napsal(a):
Já bych do paneláku nikdy nešla. Odmala jsem vyrůstala v baráku. Takže než jinej byt bych viděla malej pozemek a na něm mobilheim :)

My bydleli v paneláku na malým sídlišti cca 15 let, pro mě holku z baráku na vesnici to byl zprvu dost šok. Všichni lidi věděli, kdy jsme přijeli z nákupu a co jsme si koupili, a to jsme mohli přijet třeba v 10 večer. Slyšet bylo všechno, pamatuju jednu sobotu, kdy soused pod náma snad obkládal dřevem celej byt a nikomu to předem neráčil oznámit. Přitom když našemu klukovi spadla na zem kostka, když si hrál, a to jsme měli všude koberce, tak hned u nás zvonil, že u nich se ještě spí. Navíc jsme měli okna od ložnice do ulice a když tam lidi ráno startovali náklaďáky, tak to byl smrad neskutečnej a to i při zavřeným okně šlo do bytu. Takže znovu do bytu bych fakt už nikdy jít bydlet nechtěla, ale pravda je, že člověk je prostě často donucen okolnostmi a nic jiného mu nezbývá.

8.6.2022 11:54
fikovnice

XXX.XXX.133.155

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Fíkovnice, prosím, nemůžete psát česky. Měla jsem vás za celkem rozumnou osobu.
Kdyby to bylo večer, ale takhle po ránu?

Já si pak říkala, že jsem použila divné výrazy...
OK, polepším se!

8.6.2022 11:57
fikovnice

XXX.XXX.133.155

Varaxi napsal(a):
Kromcl = Kroměříž
Míče, love a +- je snad srozumitelné i jinde než na Moravě, ne?


...nicméně písemně se takto fakt moc nevyjadřuji... V reálu - dle toho, s kým mluvím, výraz "love" např. občas použiju. Kromcl asi také...
Pohoršuje-li to zde, napravím se!

8.6.2022 12:01
fikovnice

XXX.XXX.133.155

Jinak mě tedy asi víc bolí oči z pravopisných hrubek zde...
Obzvlášť typu:"Máme psi!", apod.

Plus se jaksi rozmohlo slovo "mi" ve významu 1.os. pl.
"Mi jsme tam byli."

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.6.2022 12:03
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jani, a já bych tu hovorovou mluvu vůbec tady neřešila, vždyť si tady jen tak povídáme. To "Máme psi" je daleko horší, to vždycky rostu, jak tohleto může dospělej člověk napsat.

8.6.2022 12:08
fikovnice

XXX.XXX.133.155

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jani, a já bych tu hovorovou mluvu vůbec tady neřešila, vždyť si tady jen tak povídáme. To "Máme psi" je daleko horší, to vždycky rostu, jak tohleto může dospělej člověk napsat.

No, máš pravdu...
Asi mě má "Orionka" zaškatulkovanou tak, že ty výrazy nepoužívám (love, míče, Kromcl...). A je fakt, že písemně (a vlastně i ústně) fakt moc ne, možná je to i podle momentální nálady...

8.6.2022 12:13
fikovnice

XXX.XXX.133.155

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jani, a já bych tu hovorovou mluvu vůbec tady neřešila, vždyť si tady jen tak povídáme. To "Máme psi" je daleko horší, to vždycky rostu, jak tohleto může dospělej člověk napsat.

Já to (už dávno) neopravuji a beru to i za možnou formu dysgrafie... Jinak to nechápu. Mně tam tu gramatiku/pravopis dává cit sám...
Ale v po jsem zkoušela první letošní termín a měla jsem tam studentku s tzv.sn (= specifické nároky). Aniž bych se jí ptala, sama mi řekla, že je dysgrafička/dyslektička, což při studiu mého oboru musel být pro ni děs!!!
No, a tak zkouším, chvilku jsem se ocitla myšlenkami jinde a slyším holčinu, jak povídá něco o "paralelním ileu". Tak jsem se silou ubránila usmání se, a jen jsem suše řekla:"Máte na mysli paralytický ileus, že?"

8.6.2022 12:17
marcelaamax

XXX.XXX.189.248

fikovnice napsal(a):
Já to (už dávno) neopravuji a beru to i za možnou formu dysgrafie... Jinak to nechápu. Mně tam tu gramatiku/pravopis dává cit sám...
Ale v po jsem zkoušela první letošní termín a měla jsem tam studentku s tzv.sn (= specifické nároky). Aniž bych se jí ptala, sama mi řekla, že je dysgrafička/dyslektička, což při studiu mého oboru musel být pro ni děs!!!
No, a tak zkouším, chvilku jsem se ocitla myšlenkami jinde a slyším holčinu, jak povídá něco o "paralelním ileu". Tak jsem se silou ubránila usmání se, a jen jsem suše řekla:"Máte na mysli paralytický ileus, že?"

Tak mě se teda občas taky povede něco takového napsat a ani nevím jak , vždycky se stydím, ale prostě se stane .

Většinou když píšu něco delšího, a opakuje se tam psi/psy - samozřejmě vím, kde se jaké "i" píše, ale někdy mi to ujede a zjistím to až po přečtení textu jako celku..

Stejně tak, jako se mi třeba stane, že odepisuju na SMS, v rychlosti, myšlenkami jinde... a napíšu třeba "tak mi přijedeme"... A pak zírám, jak jsem to vůbec mohla napsat, a kdyby to napsal někdo mě, tak mě to okamžitě trkne a ťukám si na čelo

Tak nevím, možná nějaká dysgrafie taky? . Přitom na škole mi čeština šla, nikdy jsem s pravopisem problém neměla, jenže třeba u diktátu se člověk přímo na ta "i" soustředil... Když takhle někde píšu jen tak, tak se na to tak nezaměřuji...

edit.: třeba co bych v životě nenapsala je bi, nebo bichom, nebo něco takového, co se prostě vůbec nepoužívá, to se splést nedá. Ale v případě mi/my nebo psi/psy mi to přijde jako trochu něco jiného, že se používá obojí...

8.6.2022 12:20
fikovnice

XXX.XXX.133.155

marcelaamax napsal(a):
Tak mě se teda občas taky povede něco takového napsat a ani nevím jak , vždycky se stydím, ale prostě se stane .

Většinou když píšu něco delšího, a opakuje se tam psi/psy - samozřejmě vím, kde se jaké "i" píše, ale někdy mi to ujede a zjistím to až po přečtení textu jako celku..

Stejně tak, jako se mi třeba stane, že odepisuju na SMS, v rychlosti, myšlenkami jinde... a napíšu třeba "tak mi přijedeme"... A pak zírám, jak jsem to vůbec mohla napsat, a kdyby to napsal někdo mě, tak mě to okamžitě trkne a ťukám si na čelo

Tak nevím, možná nějaká dysgrafie taky? . Přitom na škole mi čeština šla, nikdy jsem s pravopisem problém neměla, jenže třeba u diktátu se člověk přímo na ta "i" soustředil... Když takhle někde píšu jen tak, tak se na to tak nezaměřuji...

edit.: třeba co bych v životě nenapsala je bi, nebo bichom, nebo něco takového, co se prostě vůbec nepoužívá, to se splést nedá. Ale v případě mi/my nebo psi/psy mi to přijde jako trochu něco jiného, že se používá obojí...

Tak stane se...
Já např. v SMS a občas i zde přestala téměř řešit čárky, tj. v těch SMS už je téměř nepíšu = úspora místa...

8.6.2022 12:21
fikovnice

XXX.XXX.133.155

marcelaamax napsal(a):
Tak mě se teda občas taky povede něco takového napsat a ani nevím jak , vždycky se stydím, ale prostě se stane .

Většinou když píšu něco delšího, a opakuje se tam psi/psy - samozřejmě vím, kde se jaké "i" píše, ale někdy mi to ujede a zjistím to až po přečtení textu jako celku..

Stejně tak, jako se mi třeba stane, že odepisuju na SMS, v rychlosti, myšlenkami jinde... a napíšu třeba "tak mi přijedeme"... A pak zírám, jak jsem to vůbec mohla napsat, a kdyby to napsal někdo mě, tak mě to okamžitě trkne a ťukám si na čelo

Tak nevím, možná nějaká dysgrafie taky? . Přitom na škole mi čeština šla, nikdy jsem s pravopisem problém neměla, jenže třeba u diktátu se člověk přímo na ta "i" soustředil... Když takhle někde píšu jen tak, tak se na to tak nezaměřuji...

edit.: třeba co bych v životě nenapsala je bi, nebo bichom, nebo něco takového, co se prostě vůbec nepoužívá, to se splést nedá. Ale v případě mi/my nebo psi/psy mi to přijde jako trochu něco jiného, že se používá obojí...

Snad se na mě nenaštveš...ale i mě/mně mě někdy uhodí do očí...
Ale fakt Ti to nepíšu ve zlém...

8.6.2022 12:27
marcelaamax

XXX.XXX.189.248

fikovnice napsal(a):
Snad se na mě nenaštveš...ale i mě/mně mě někdy uhodí do očí...
Ale fakt Ti to nepíšu ve zlém...

Nee, v pohodě, jako upřímně mě/mně je asi jediné, co doteď nevím, jak se píše, a většinou všude píšu mě , to je pravda .

Vím, že už tu někdo dával, čím si to odůvodnit, a že to bylo jednoduché, ale asi nějak jak to nemám zažité, tak už to zase nevím a neřeším

8.6.2022 14:26
assil

XXX.XXX.121.3

marcelaamax napsal(a):
Nee, v pohodě, jako upřímně mě/mně je asi jediné, co doteď nevím, jak se píše, a většinou všude píšu mě , to je pravda .

Vím, že už tu někdo dával, čím si to odůvodnit, a že to bylo jednoduché, ale asi nějak jak to nemám zažité, tak už to zase nevím a neřeším

Mě/mně = Vaška/Vaškovi, ale i tak si to někdy pletu.

8.6.2022 15:13
fikovnice

XXX.XXX.133.39

assil napsal(a):
Mě/mně = Vaška/Vaškovi, ale i tak si to někdy pletu.

Já to beru tak, že každý máme vlohy pro něco jiného...
Já - dcera známého matematika - očekávání bylo logicky to, že půjdu v jeho šlépějích...
No, ani náhodou! Jedničku jsem z matiky měla vždy, ale prostě...nebaví mě...

Jsem víc nakloněná humanitním oborům, a proto jsem psala, že pravopis mi do textu skáče tak nějak sám, bez mého přičinění. Ale samozřejmě, že občas taky zírám, co jsem vyplodila!

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.6.2022 18:43
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
Já to (už dávno) neopravuji a beru to i za možnou formu dysgrafie... Jinak to nechápu. Mně tam tu gramatiku/pravopis dává cit sám...
Ale v po jsem zkoušela první letošní termín a měla jsem tam studentku s tzv.sn (= specifické nároky). Aniž bych se jí ptala, sama mi řekla, že je dysgrafička/dyslektička, což při studiu mého oboru musel být pro ni děs!!!
No, a tak zkouším, chvilku jsem se ocitla myšlenkami jinde a slyším holčinu, jak povídá něco o "paralelním ileu". Tak jsem se silou ubránila usmání se, a jen jsem suše řekla:"Máte na mysli paralytický ileus, že?"

To mně připomnělo pojem - magnetická renesance.

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.6.2022 18:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak není to úplně legální...to jsem zvědavá, co na to paní starostka Vejprt:

https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/kauza-vejprty-platby-za-zvirata-obecni-byty-pronajem-bytu.A220608_104343_domaci_imat

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.6.2022 18:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
To mně připomnělo pojem - magnetická renesance.

A ještě - zase mě to odhlásilo dřív, než jsem dokončila myšlenku. Dneska mi do písemky napsalo dítě na otázku, jaký účinek mají prostaglandiny u samic, že uterolitický. Hrubku bych i odpustila, rozpuštění dělohy ne. Očividně spojilo pojem uterotonický a luteolytický.

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.6.2022 18:51
Uživatel s deaktivovaným účtem

Taky mohlo chudák dítě myslet na litos - kámen.
Ale zkamenělá děloha taky nic moc.

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.6.2022 18:55
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Taky mohlo chudák dítě myslet na litos - kámen.
Ale zkamenělá děloha taky nic moc.

No vidíte, zkamenělá děloha mě vůbec nenapadla Ale ty prostaglandiny by za to určitě nemohly.

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.6.2022 21:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

assil napsal(a):
Mě/mně = Vaška/Vaškovi, ale i tak si to někdy pletu.

Vykašlete se na Vaška... mě - tě, mně - tobě, mne - tebe, mi - ti. Nemůžete se splést.

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.6.2022 22:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak není to úplně legální...to jsem zvědavá, co na to paní starostka Vejprt:

https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/kauza-vejprty-platby-za-zvirata-obecni-byty-pronajem-bytu.A220608_104343_domaci_imat

Pokud bude potřeba uklízet třeba psí exkrementy okolo či uvnitř domu, mají se vzít skutečné náklady a rozpočítat mezi byty, ve kterých obyvatelé chovají psy. Těžko se dá zjistit, po kom konkrétně exkrementy jsou.

No tak třeba tohle je hodně prima....z pohledu majitele psa, který po svých psech uklízí a to nejen exkrementy před domem, ale určitě i případný nepořádek a nehodu v domě....to je samozřejmost, bych se pěkně o náklady podělila s nějakým ignorantem, co po psu neuklízí.......kolektivní vina...máš psa, tak zaplať za úklid. To už se mi chce říct...napočítali jste mi úklid, tak já se na to krajcvajc a uklízet po psu taky nebudu....mě by v tom teda zabránilo moje svědomí a vrozená slušnost, ale nabízí se to.

Tohle je úplně stejný jakože poplatky za psy ve městě se používají na úklid po psech.......jo jasně chápu, zní to logicky, ale kdyby lidi nebyli hovada a ten vyprodukovanej hovňajs po psu sebrali, nenechávali psí kluky ochcávat baráky a pod. tak by se to třeba mohlo použít ve větší míře na opuštěný pejsky v útulcích, na vybudování nějakého hezkého parku pro pejsky a hlavně....třeba by lidi obecně neměli s pejskaři takový problém, minimálně ohledně exkrementů. ...

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.6.2022 06:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jani, a já bych tu hovorovou mluvu vůbec tady neřešila, vždyť si tady jen tak povídáme. To "Máme psi" je daleko horší, to vždycky rostu, jak tohleto může dospělej člověk napsat.

To je vcelku jednoduché, pokud je příspěvek psaný z mobilu. Automatická úprava tam občas hází takové nesmysly včetně hrubek!

Snažím se to po sobě číst a opravovat... někdy to nestihnu🤔

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.6.2022 08:46
Uživatel s deaktivovaným účtem

sardullah: no a jak jinak to řešit, když mně jako správci domu vznikají neúměrné náklady navíc a neumím říct, který pejskař za to může? Mám si náklady zvýšit tím, že budu pořizovat kameru, investovat do toho čas, abych prohrabala dny záznamů, a identifikovala příslušné znečišťovatele?

Nadto to nemusejí být znečišťovatelé z toho konkrétního domu (tedy původci venkovního znečištění), mohou to být klidně pejskaři z domu u hlavní, kteří nemají zelenou plochu, a chodí k nám venčit... a těm je tuplem šumák, že to znečistí někomu jinému. Navíc jsou ty vícenáklady od nich nevymahatelné. To jen k dalšímu zamyšlení.

Myslím si, že poplatek za psa směrem k obci je nejspravedlivější. Teoreticky by pak správce domu mohl vyžadovat za úklid veřejně přístupného prostranství kolem domu náhradu od obce právě z poplatků za psy.

9.6.2022 12:05
rapotacka11

XXX.XXX.224.45

Něco malinko k našemu jazyku.
z FB
Považujte čistotu (svého) jazyka jako svatou!
Nikdy nepoužívejte cizí slova!
Ruský (a český) jazyk je tak bohatý a melodický,
že nepotřebujeme přebírat od těch, co ho mají chudší než my.
I.S.Turgeněv

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.6.2022 12:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

rapotacka11 napsal(a):
Něco malinko k našemu jazyku.
z FB
Považujte čistotu (svého) jazyka jako svatou!
Nikdy nepoužívejte cizí slova!
Ruský (a český) jazyk je tak bohatý a melodický,
že nepotřebujeme přebírat od těch, co ho mají chudší než my.
I.S.Turgeněv

No, to je také pěkné předvedení lásky k jazyku (českému), jen co je pravda Věřím tomu, že Turgeněv to ve svém jazyce vyřkl/napsal správně

9.6.2022 12:41
Varaxi

XXX.XXX.150.244

Tak tady je problém v definici - co je to české slovo?
Za národního obrození se vymýšlela slova, která měla nahrazovat přejaté výrazy. Čistonosoplena je známá, ale bylo toho hodně. Do dnešních dob se ujal třeba tučňák, ale i tam lze jednoznačně říci, že to slovo má sice slovanský původ, ale už nelze říci, který konkrétní jazyk je stvořil. Tedy se nabízí otázka: je to slovo české?
Za slova ryze českého původu jsou považována dvě: kanón (původně ve významu roura, ryna, teď už to ten význam ani nemá) a robot. Dále je za české slovo akceptována ještě pistole, protože vznikla cestováním přes různé jazyky ze slova píšťala - ale píšťala nemá prokazatelně český původ.
Takže ano, přejímat cizí slova rozhodně ano, ale s rozmyslem. Třeba zrovna ten podcast nemá český ekvivalent. Jako synonyma jsem viděla výrazy mluvené slovo, videozprávy, internetové zprávy, videopořad a další, ale ani jedno z toho není významově přesné. Tudíž je přijetí takového slova logické.

9.6.2022 13:01
assil

XXX.XXX.234.22

Varaxi napsal(a):
Tak tady je problém v definici - co je to české slovo?
Za národního obrození se vymýšlela slova, která měla nahrazovat přejaté výrazy. Čistonosoplena je známá, ale bylo toho hodně. Do dnešních dob se ujal třeba tučňák, ale i tam lze jednoznačně říci, že to slovo má sice slovanský původ, ale už nelze říci, který konkrétní jazyk je stvořil. Tedy se nabízí otázka: je to slovo české?
Za slova ryze českého původu jsou považována dvě: kanón (původně ve významu roura, ryna, teď už to ten význam ani nemá) a robot. Dále je za české slovo akceptována ještě pistole, protože vznikla cestováním přes různé jazyky ze slova píšťala - ale píšťala nemá prokazatelně český původ.
Takže ano, přejímat cizí slova rozhodně ano, ale s rozmyslem. Třeba zrovna ten podcast nemá český ekvivalent. Jako synonyma jsem viděla výrazy mluvené slovo, videozprávy, internetové zprávy, videopořad a další, ale ani jedno z toho není významově přesné. Tudíž je přijetí takového slova logické.

A co houfnice? To jsme myslím taky dali světu, je to vidět i teď na Ukrajině, ale z čeho to slovo je netuším.

9.6.2022 13:04
Varaxi

XXX.XXX.150.244

assil napsal(a):
A co houfnice? To jsme myslím taky dali světu, je to vidět i teď na Ukrajině, ale z čeho to slovo je netuším.

Houfnice je od slova houf, jako skupina, protože se střílelo do houfu lidí. A houf je tuším germánského původu. Ergo není to slovo českého půdovu.
Tak nás to učili, ale už je to pár let.
Původ slova holt není vždycky v souladu s původem té věci, kterou označuje.

9.6.2022 13:20
assil

XXX.XXX.234.22

Varaxi napsal(a):
Houfnice je od slova houf, jako skupina, protože se střílelo do houfu lidí. A houf je tuším germánského původu. Ergo není to slovo českého půdovu.
Tak nás to učili, ale už je to pár let.
Původ slova holt není vždycky v souladu s původem té věci, kterou označuje.

A houf už jsem našla
e starohornoněmeckého houf, které z předpokládaného pragermánského *haupaz. Srovnej zejména nizozemské hoop, anglické heap a německé Haufen, o něco vzdáleněji pak např. české kupa.

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.6.2022 13:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
sardullah: no a jak jinak to řešit, když mně jako správci domu vznikají neúměrné náklady navíc a neumím říct, který pejskař za to může? Mám si náklady zvýšit tím, že budu pořizovat kameru, investovat do toho čas, abych prohrabala dny záznamů, a identifikovala příslušné znečišťovatele?

Nadto to nemusejí být znečišťovatelé z toho konkrétního domu (tedy původci venkovního znečištění), mohou to být klidně pejskaři z domu u hlavní, kteří nemají zelenou plochu, a chodí k nám venčit... a těm je tuplem šumák, že to znečistí někomu jinému. Navíc jsou ty vícenáklady od nich nevymahatelné. To jen k dalšímu zamyšlení.

Myslím si, že poplatek za psa směrem k obci je nejspravedlivější. Teoreticky by pak správce domu mohl vyžadovat za úklid veřejně přístupného prostranství kolem domu náhradu od obce právě z poplatků za psy.

Ale jo...to je jasný. Mě to rozčiluje spíš obecně. Když někde čtu, kolik vynaložilo město za úklid po psech, tak by mě šlak trefil....a to myslím za ty pejskaře, kteří raději dělají, že nevidí, že jejich pes vykonává potřebu a pak pokračují jakoby nic. Prostě šlak by mě trefil za všechny ty lidi, kteří si pořídí psa, ale sebrat do pytlíku hovňajs a vyhodit to do koše, to je pod jejich úroveň...fujky fujky......prostě kdyby opravdu každej po svém psu uklízel, tak ty peníze můžou jít na něco jinýho, lidi nebudou nadávat, že jsou všude psí exkrementy.
Ono sice nějaké pokuty za nesebrání psího bobku jsou, ale tak nějak pochybuju, že v praxi je to nějak masivně vymahatelné, to by vás policajt musel chytit při činu...resp. spíš toho psa a věřím tomu, že i chroničtí nesbírači, když by viděli, že je v blízkosti strážník a že to teoreticky vidí, tak to třeba i seberou.

Škoda, že karma nefunguje tak, že pokud dotyčný exkrement nesebere, tak druhý den do nějakého šlápne....to by si to pak lidi rozmysleli, když by třeba 2x denně šlápli do psího hovínka.....no ale takhle holt vesmír nefunguje, ale dost by se tím vyřešilo.

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.6.2022 14:01
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ale jo...to je jasný. Mě to rozčiluje spíš obecně. Když někde čtu, kolik vynaložilo město za úklid po psech, tak by mě šlak trefil....a to myslím za ty pejskaře, kteří raději dělají, že nevidí, že jejich pes vykonává potřebu a pak pokračují jakoby nic. Prostě šlak by mě trefil za všechny ty lidi, kteří si pořídí psa, ale sebrat do pytlíku hovňajs a vyhodit to do koše, to je pod jejich úroveň...fujky fujky......prostě kdyby opravdu každej po svém psu uklízel, tak ty peníze můžou jít na něco jinýho, lidi nebudou nadávat, že jsou všude psí exkrementy.
Ono sice nějaké pokuty za nesebrání psího bobku jsou, ale tak nějak pochybuju, že v praxi je to nějak masivně vymahatelné, to by vás policajt musel chytit při činu...resp. spíš toho psa a věřím tomu, že i chroničtí nesbírači, když by viděli, že je v blízkosti strážník a že to teoreticky vidí, tak to třeba i seberou.

Škoda, že karma nefunguje tak, že pokud dotyčný exkrement nesebere, tak druhý den do nějakého šlápne....to by si to pak lidi rozmysleli, když by třeba 2x denně šlápli do psího hovínka.....no ale takhle holt vesmír nefunguje, ale dost by se tím vyřešilo.

...prostě kdyby opravdu každej po svém psu uklízel, tak ty peníze můžou jít na něco jinýho,...

Kdyby lidi po svých psech uklízeli, tak by se žádné poplatky za psy platit nemusely.

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.6.2022 14:14
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ten problém má dle mne dvě roviny - zvýšené opotřebení bytu a jeho zařízení, a pak znečišťování společných domovních prostor.
To první bych řešila při předání bytu zpět s nájemcem - rozdrápané dveře nejsou běžné opotřebení, stejně tak ohlodaná stěna či promáčená plovoucí podlaha.
Druhou věc bych řešila navýšením poplatků všem bytovým jednotkám za úklid společných prostor, ale jen pokud by znečišťování bylo markantní a opakované. Úklidovou firmu totiž úplně nezajímá, zda uklízí výkaly po psech nebo zvratky veselých spolubydlících - je to prostě nevoňavá práce nad běžný standard.
Není to úplně spravedlivé, ale to je holt realita společných prostor, které nepatří v zásadě nikomu, každý je užívá, ale nikdo o ně nijak zvlášť nepečuje.
Stejně tak by se mohl cítit dotčeně sportovec z 5. patra, který zásadně výtahem nejezdí, protože raději trénuje schody, ale stejně povinně hradí poplatek za užívání výtahu.

Ale napálit každému majiteli psa a kočky automaticky měsíční částku navíc - to mi přijde právně úplně mimo.

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.6.2022 15:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
...prostě kdyby opravdu každej po svém psu uklízel, tak ty peníze můžou jít na něco jinýho,...

Kdyby lidi po svých psech uklízeli, tak by se žádné poplatky za psy platit nemusely.

Nemyslím si. Pro každou obec jsou to peníze do rozpočtu, včetně těch obcí, kde se zpět do psů neinvestuje ani koruna.

9.6.2022 15:08
fikovnice

XXX.XXX.20.198

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ten problém má dle mne dvě roviny - zvýšené opotřebení bytu a jeho zařízení, a pak znečišťování společných domovních prostor.
To první bych řešila při předání bytu zpět s nájemcem - rozdrápané dveře nejsou běžné opotřebení, stejně tak ohlodaná stěna či promáčená plovoucí podlaha.
Druhou věc bych řešila navýšením poplatků všem bytovým jednotkám za úklid společných prostor, ale jen pokud by znečišťování bylo markantní a opakované. Úklidovou firmu totiž úplně nezajímá, zda uklízí výkaly po psech nebo zvratky veselých spolubydlících - je to prostě nevoňavá práce nad běžný standard.
Není to úplně spravedlivé, ale to je holt realita společných prostor, které nepatří v zásadě nikomu, každý je užívá, ale nikdo o ně nijak zvlášť nepečuje.
Stejně tak by se mohl cítit dotčeně sportovec z 5. patra, který zásadně výtahem nejezdí, protože raději trénuje schody, ale stejně povinně hradí poplatek za užívání výtahu.

Ale napálit každému majiteli psa a kočky automaticky měsíční částku navíc - to mi přijde právně úplně mimo.

Navíc kočka vs. pes je rozdíl. Dovedu si samozřejmě představit kočky - ničitelky. Ale troufám si říct, že většina bytových koček chodí do záchodku, nějak rozdrápané dveře si také moc neumím představit...to spíš ničení záclon, atp. Společné prostory kočky obvykle nevyužívají (můj Fido se akorát 2 x denně projede výtahem , když jde v noci ven a když se nad ránem vrací).

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.6.2022 15:14
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nemyslím si. Pro každou obec jsou to peníze do rozpočtu, včetně těch obcí, kde se zpět do psů neinvestuje ani koruna.

Ale to já přece vím, že by nedošlo ke zrušení poplatku... Ale mohlo by, čistě teoreticky, protože ten argument, že je to na úklid po psech, by padl...

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.6.2022 15:20
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ale to já přece vím, že by nedošlo ke zrušení poplatku... Ale mohlo by, čistě teoreticky, protože ten argument, že je to na úklid po psech, by padl...

To máte pravdu.
Tak třeba u nás se takhle ani neargumentuje, protože se takový úklid prostě neprovádí. Takže se nastaví poplatek za psy a na dotazy, kam peníze plynou, se neodpovídá

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.6.2022 18:11
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
To máte pravdu.
Tak třeba u nás se takhle ani neargumentuje, protože se takový úklid prostě neprovádí. Takže se nastaví poplatek za psy a na dotazy, kam peníze plynou, se neodpovídá

U nás jsou akorát stojany s mikrotenovými sáčky.

9.6.2022 20:18
fikovnice

XXX.XXX.20.198

Když radnice bude požadovat měsíční poplatek za kočku či psa v bytě, mohou to nájemníci právně napadnout?

Mohlo by to být bezdůvodné obohacení. Pokud by to chtěli jako paušální částku za zvíře, je to v rozporu se zákonným postupem a v takovém případě by to mohlo být bezdůvodné obohacení. Nájemníci by pak mohli chtít peníze zpět.

Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/kauza-vejprty-platby-za-zvirata-obecni-byty-pronajem-bytu.A220608_104343_domaci_imat

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.6.2022 21:27
Uživatel s deaktivovaným účtem

Varaxi napsal(a):
Tak tady je problém v definici - co je to české slovo?
Za národního obrození se vymýšlela slova, která měla nahrazovat přejaté výrazy. Čistonosoplena je známá, ale bylo toho hodně. Do dnešních dob se ujal třeba tučňák, ale i tam lze jednoznačně říci, že to slovo má sice slovanský původ, ale už nelze říci, který konkrétní jazyk je stvořil. Tedy se nabízí otázka: je to slovo české?
Za slova ryze českého původu jsou považována dvě: kanón (původně ve významu roura, ryna, teď už to ten význam ani nemá) a robot. Dále je za české slovo akceptována ještě pistole, protože vznikla cestováním přes různé jazyky ze slova píšťala - ale píšťala nemá prokazatelně český původ.
Takže ano, přejímat cizí slova rozhodně ano, ale s rozmyslem. Třeba zrovna ten podcast nemá český ekvivalent. Jako synonyma jsem viděla výrazy mluvené slovo, videozprávy, internetové zprávy, videopořad a další, ale ani jedno z toho není významově přesné. Tudíž je přijetí takového slova logické.

Pak bych vás prosila : Co je to podcast ? ale ani jedno z toho není významově přesné. Jak je to tedy významově přesné ? Kde se to vzalo, z jakého jazyka převzaté ?

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.6.2022 21:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

Podcast je jednoduchý, co tam máte dál?
https://cs.wikipedia.org/wiki/Podcasting

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.6.2022 22:35
Uživatel s deaktivovaným účtem

Si stěžujte. U nás máme zákaz pustit psa v celém katastru obce + žádný výběh.
Ale sáčky tady jsou, no.
Věřím, že za chvilku mi zakážou psa úplně, zcela fuk, že nejsem v paneláku.
Tydle lidi prostě nemaj žádnou cenu. Sou vlastně nešťastný. Měli by si pořídit psa.

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.6.2022 22:54
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
To máte pravdu.
Tak třeba u nás se takhle ani neargumentuje, protože se takový úklid prostě neprovádí. Takže se nastaví poplatek za psy a na dotazy, kam peníze plynou, se neodpovídá

poplatek za psy neznamena, ze se pouzije na uklid za psy. Proste jeden z poplatku, co prispiva do rozpoctu obce.
a nemusi nic vysvetlovat.

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.6.2022 08:09
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ale jo...to je jasný. Mě to rozčiluje spíš obecně. Když někde čtu, kolik vynaložilo město za úklid po psech, tak by mě šlak trefil....a to myslím za ty pejskaře, kteří raději dělají, že nevidí, že jejich pes vykonává potřebu a pak pokračují jakoby nic. Prostě šlak by mě trefil za všechny ty lidi, kteří si pořídí psa, ale sebrat do pytlíku hovňajs a vyhodit to do koše, to je pod jejich úroveň...fujky fujky......prostě kdyby opravdu každej po svém psu uklízel, tak ty peníze můžou jít na něco jinýho, lidi nebudou nadávat, že jsou všude psí exkrementy.
Ono sice nějaké pokuty za nesebrání psího bobku jsou, ale tak nějak pochybuju, že v praxi je to nějak masivně vymahatelné, to by vás policajt musel chytit při činu...resp. spíš toho psa a věřím tomu, že i chroničtí nesbírači, když by viděli, že je v blízkosti strážník a že to teoreticky vidí, tak to třeba i seberou.

Škoda, že karma nefunguje tak, že pokud dotyčný exkrement nesebere, tak druhý den do nějakého šlápne....to by si to pak lidi rozmysleli, když by třeba 2x denně šlápli do psího hovínka.....no ale takhle holt vesmír nefunguje, ale dost by se tím vyřešilo.

To mi připomíná, jak jsem minule sbírala ten mini hovajz po svém psovi, když v tom asi 2m od nás přidřepl výmar na volno, ale s obligátní elektrikou na krku, a vypudil ze sebe hromadu čehosi, co bych objemově přiřadila spíš k medvědovi Samozřejmě majitel sluchátka v uších, mobil v ruce a že by měl nějakou snahu něco sbírat, ani řeči. To si pak člověk připadá opravdu jako úplný b*bec O tom, kolkrát jsem šlápla do psího výkalu, když jsem šla sebrat ten po svém psovi, ani nemluvě....

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.6.2022 10:06
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Podcast je jednoduchý, co tam máte dál?
https://cs.wikipedia.org/wiki/Podcasting

Děkuji za odkaz. Je to vysvětleno zcela jasně.
Dál tam mám jen to, že v u nás ho používá každý a ve vyjádření o čemkoliv. Takové moderní slovíčko i v případech, že se o nějakém stažení z internetu nedá mluvit.

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.6.2022 10:17
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
To mi připomíná, jak jsem minule sbírala ten mini hovajz po svém psovi, když v tom asi 2m od nás přidřepl výmar na volno, ale s obligátní elektrikou na krku, a vypudil ze sebe hromadu čehosi, co bych objemově přiřadila spíš k medvědovi Samozřejmě majitel sluchátka v uších, mobil v ruce a že by měl nějakou snahu něco sbírat, ani řeči. To si pak člověk připadá opravdu jako úplný b*bec O tom, kolkrát jsem šlápla do psího výkalu, když jsem šla sebrat ten po svém psovi, ani nemluvě....

V takových případech to chce zařvat, že by to slyšel i do těch sluchátek a slyšelo by to i celé okolí. (Aby vás někdo nenařknul, že to vyšlo z vašeho pidipsa :-)) )

Taky jsem žila se psy v paneláku. Historky snad nejsou ani úsměvné :

Byla jsem vyzvána, ať si jdu vytřít tu krvavou louži u výtahu ( asi 1/2m v průměru ), když mi fena hárá - mimochodem, v té době byla už asi 2 roky vykastrovaná.

Byla jsem vyzvána, ať si to h... po psu uklidím - nebyl můj.

Byla jsem vyzvána, ať si s tím psem zase z autobusu vystoupím a odvedu si ho domů - nebyl můj.

Jsem potvora, když vidím, že někomu s... pes, nekoukám se diskretně stranou, ale hulákám.

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.6.2022 12:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
V takových případech to chce zařvat, že by to slyšel i do těch sluchátek a slyšelo by to i celé okolí. (Aby vás někdo nenařknul, že to vyšlo z vašeho pidipsa :-)) )

Taky jsem žila se psy v paneláku. Historky snad nejsou ani úsměvné :

Byla jsem vyzvána, ať si jdu vytřít tu krvavou louži u výtahu ( asi 1/2m v průměru ), když mi fena hárá - mimochodem, v té době byla už asi 2 roky vykastrovaná.

Byla jsem vyzvána, ať si to h... po psu uklidím - nebyl můj.

Byla jsem vyzvána, ať si s tím psem zase z autobusu vystoupím a odvedu si ho domů - nebyl můj.

Jsem potvora, když vidím, že někomu s... pes, nekoukám se diskretně stranou, ale hulákám.

Jsem potvora, když vidím, že někomu s... pes, nekoukám se diskretně stranou, ale hulákám.

Diskrétně stranou kouká majitel psa, který si vůůůůbec nevšiml, že zastavili proto, že Alík musí udělat hromádku.
Jako musím říct, že dřív to bývalo horší...teď co vidím, taklidi sbírají, takže bych řekla, že ty exkrementy jsou po pejscích, kteří na to kakání nemají svědka.
A když už se to stane, že někoho vidím, kdo nemá tendenci sbírat, tak prostě nabídnu pytlík....to je totiž komodita, kterou mám snad úplně všude...v kabelce, v taštičce, po všech kapsách, v autě.......takže oslovuji a říkám "jestli nemáte pytlík na hovínka, tak vám můžu věnovat"....ale říkám, jestli se mi to stalo 2-3x.

Teď jsme s Matesem přišli z prochajdy.....příjemná procházka po nezpevněných cestách mezi stromy, kolem vody...defakto mimo civilizaci. Tam se teda přiznám, že taky bobek neseberu a nenesu hodinu sebou, ale když se to pejsovi povede někde na cestě i kdyby na kraji, tak to prostě alespoň odkopnu nějam do křoví........no tak dneska jsem takhle odkopávala 3x cizí bobek uprostřed cestičky. No prostě škoda, že někteří majitelé nemají mozek a nemyslí trochu na ostatní

11.6.2022 08:03
rapotacka11

XXX.XXX.224.45

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
No, to je také pěkné předvedení lásky k jazyku (českému), jen co je pravda Věřím tomu, že Turgeněv to ve svém jazyce vyřkl/napsal správně

that says '6 июня день русского языка
"берегите чистоту языка как святыню!
никогда не употребляйте иностранных слов. русский язык так богат
и гибок, что нам нечего брать y тех, кто беднее нас" M.C. турженев'

z FB
Považujte čistotu (svého) jazyka jako svatou!
Nikdy nepoužívejte cizí slova!
Ruský (a český) jazyk je tak bohatý a melodický,
že nepotřebujeme přebírat od těch, co ho mají chudší než my.
I.S.Turgeněv

Přidejte reakci

Přidat smajlík