Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
31.7.2018 14:13
bongo

XXX.XXX.8.40

S přibývajícím suchem mě docela trápí otázka, jestli můj kůň (ustájen 24/7) nemá hlad. Výběh je jako Sahara, tráva nikde žádná, co vyroste, koně okamžitě okoušou. Seno nedostávají, bylo mi řečeno, že to není potřeba, že je trávy dost. Jinak dostává akorát ráno müsli a trochu jádra, ale tím se asi moc nenají. Jak poznám, jestli kůň opravdu netrpí hlady? Zatím nevidím, že by zhubl, ale to už by asi bylo pozdě. Vždycky si venku rád zaběhal, posledních pár týdnů je otrávený a bez energie (samozřejmě je vedro, ale jezdím brzy ráno a nijak ho nehoním). Jsem majitel začátečník a nechci, aby mu něco chybělo, ale když ostatní majitelé nebudou seno vyžadovat, tak ho nedostaneme. Přemýšlela jsem o granulovaném seně, myslíte, že je to dobrá varianta?

31.7.2018 14:50
Terven

XXX.XXX.110.147

Podle popisu vaší "pastviny" bych řekla, že hlad mít musí. Typický letní mýtus některých ustajovatelů - v létě se senem nekrmí, je přece pastva. Pak to dopadá tak, že na konci léta jsou koně pohublí, přitom by touhle dobou měli být v nejlepší kondici, aby měli v zimě z čeho brát.
Je ale taky podstatné, co je to za koně - snadno krmitelné primitivní plemeno na takovém povrchu může naopak dobře prosperovat. Pokud je tam trvale co oždibovat, což je nutné kvůli správné funkci trávení i kvůli psychice, možná nemusí být tak zle. Pokud tam koně stojí a čumí, protože není do čeho kousnout, je to špatně.
Chápu, že při současné senné krizi se ustajovatelé snaží šetřit seno jak můžou, ale pro většinu teplokrevných koní je to, co popisujete blbé.

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.7.2018 15:03

Přesně tak. Pokud nemáte pastvinu někde v horách, kde asi ještě opravdu tráva je, a pokud nemáte prakoně, kterému by uždibování ničeho naopak vyhovovalo, tak byste měli už určitě přikrmovat senem.

31.7.2018 15:31