carinkakaja

XXX.XXX.191.107
Ahoj,
mám takovou otázku. Jsem začátečník, mám za sebou pár hodin na lonži. Napadla mě ale jedna věc a na internetu jsem zatím žádnou odpověď nenašla.
Když bych měla koně na lonži (bez jezdce) a chtěla bych ho nacválat, tak jak to udělat? Chápu, že když by na tom koni seděl jezdec, tak mu může dát pobídku k nacválání. Ale když na tom koni nikdo nesedí, tak jak ten kůň pochopí, že chceme nacválat? Když bychom koně pobízeli bičem, tak spíše jenom zrychlí klus, ale nepochopí, že chceme nacválat, ne?
Prostě mě jenom zajímá, jaká pobídka se koni takhle "ze země" dává k nacválání. :-)
Předem se omlouvám, jestli to je nějaká triviální nebo nesmyslná otázka, ale jsem fakt začátečník a moc si to nedokážu představit.
Děkuji všem za odpovědi!
Ahoj,
řekla bych, že na každého koně platí něco jiného. Otázka je kde jezdíš. Pokud jezdíš v nějaké školní stáji, koně tam většinou slyší na stejné povely. (Ale pod sedlem platí na každého koně něco jiného). Pokud ale jezdíš u soukromníka, měla by ses zeptat, na jaký povel ten kůň bude reagovat. A hlavně - u tvého prvního lonžování by měl být dospělý člověk, který toho koně zná, tobě poradí co a jak a bude tam jako pojistka, kdyby něco...koně dost rychle prokouknou, kolik toho umíš, a pak toho klidně mohou využít. Když se jim nebude chtít pracovat, tak prostě nebudou, protože vědi, že toho ještě tolik neumíš... a kůň, když si postaví hlavu, je potřeba na něj jít takticky. Jde samozřejmě také o bezpečnost - jak tvoji, tak toho koně. Ačkoli se to možná nezdá, během lonžování si můžete ublížit - kůň se splaší, ty ho pustíš, může se pokusit přeskočit hrazení, nepřeskočí a malér je na světě...jistě víš, co tím myslím. V tom, pro koně lepším, případě by tě mohl porazit, pokopat... Vážně není až tak jednoduché koně lonžovat.
Mnohdy je těžké koně „jen“ vyslat na kruh. I to chce nějakou práci...