Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
30.8.2018 14:36
Cimawi

XXX.XXX.32.216

Zdravím, jsem v tom nováček a nikde sem přímo toto nenašel.
Mám dvě samičky Bu a zatím jsou spolu ve velkém kotci. Jsou to sestry tak jsou spolu od mala a navzájem se čistí a hrajou. Ale nastal už čas je pomalu připustit a tak se ptám. Mám je prvně rozdělit a dát je každou zvlášť do velkého kotce a až se aklimatizují a zvyknou si na to, že jsou samy, tak je dát připustit? Nebo postačí je dát rovnou k samci a potom rovnou do nového?
Nerad bych, aby byly zbytečně ve stresu atp.
Osobně bych ji dal čas si zvyknout na nové prostředí, ale jistý si nejsem tak se ptám.
Předem díky Milan.

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.8.2018 19:50

Je celkem jedno jestli je rozdělíte před či po připuštění.Hlavně na připuštění musí mít věk, váhu, kondici a být v říji.

30.8.2018 20:46
Cimawi

XXX.XXX.32.40

V tom případě je ještě nechám spolu. Jinak už mají 9 měsíců a váha je taky ok. Kolem 4.5kg. Už si jen pohlídat říji a snad to klapne.
Díky M.

30.8.2018 20:54

Tak snad se vám zadaří.Ještě dotaz.Čím krmíte?

30.8.2018 21:20
Cimawi

XXX.XXX.32.40

Krmím granule bez léčiv a k tomu trochu ječmene a ovsa a na prilepsenou zelené včetně vrby a jabloní na okus. Samozřejmě seno do plna.

31.8.2018 07:09

Sama mladá samice krmím hlavně ovsem, ječmen a granule jen trochu.Oves podporuje říji.Připouštím je většinou v 8 měsících, ale mám s rodokmenen a potřebuji hodnocení dospělých zvířat a to je v 8 měsících.Někdy je připouštím i v 7 měsících, ale musí mít dostatečnou váhu.Ono někdy čím se poprvé déle připouští tím se připouští hůře, obzvláště při krmení výkrmovými granulemi.Proto bych je krmila ovsem.

31.8.2018 08:32
Cimawi

XXX.XXX.32.40

Tak není problém jim na týden postupne zvýšit dávku ovsa na úkor granulí. Jinak od chovatele co jsme brali ty holky, tak nám právě doporučil je nejdříve připustit až v září.

31.8.2018 09:06