Úprava přírodních větví do klece/voliéry

Andulka vlnkovaná
Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
12.10.2020 20:56
strnecka

XXX.XXX.80.43

Dobrý večer. V různých diskuzních fórech jsem četla, že se větve mají vařit, péct a já nevím co všechno před jejich umístěním do klece. Inu, umím si představit, že povařím krátkou větvičku, ale velkou větev? Stačí to omýt horkou vodou a opucovat kartáčem, určeným jen pro tyto účely - tedy bez zbytků mycích prostředků? Co konkrétně hrozí ptákům z nedostatečně očištěných přírodních větví? Já beru jabloňové větve od známého, o němž vím, že stromy nestříká, omyju je ve vaně horkou vodou a okartáčuju, je to málo? Ovšem někde může zůstat troška mechu nebo jak se jmenuje takový zelený film na větvích, zvlášť kolem napojení větví se to úplně stoprocentně očistit nedá, je to nebezpečné? Moje andulka sice trošku větve odrbává, ale že by je loupala nějak ve velkém, to ne. Děkuji

12.10.2020 21:21
JoPe

XXX.XXX.82.6

strnecka napsal(a):
Dobrý večer. V různých diskuzních fórech jsem četla, že se větve mají vařit, péct a já nevím co všechno před jejich umístěním do klece. Inu, umím si představit, že povařím krátkou větvičku, ale velkou větev? Stačí to omýt horkou vodou a opucovat kartáčem, určeným jen pro tyto účely - tedy bez zbytků mycích prostředků? Co konkrétně hrozí ptákům z nedostatečně očištěných přírodních větví? Já beru jabloňové větve od známého, o němž vím, že stromy nestříká, omyju je ve vaně horkou vodou a okartáčuju, je to málo? Ovšem někde může zůstat troška mechu nebo jak se jmenuje takový zelený film na větvích, zvlášť kolem napojení větví se to úplně stoprocentně očistit nedá, je to nebezpečné? Moje andulka sice trošku větve odrbává, ale že by je loupala nějak ve velkém, to ne. Děkuji

Dobrý den, poprvé v životě slyším, že někdo něco takového dělá. Dejte jakoukoli větev z ovocného chemicky neošetřeného stromu a max.zkontrolujte aby nebyla znečistěná, nic víc není třeba.

12.10.2020 22:35
zd50

XXX.XXX.100.214

Zdravím,
děláte to dobře, nenechte se odradit. Já je ještě nechávám pár hodin odmočit. Hlavně pozor na trus od divokých ptáků. A pokud je to nutné, tak použiji tupou stranu nože a oškrábu je. Hodně úspěchů v chovu.

13.10.2020 06:28
exotchov

XXX.XXX.168.151

Pro andulku to nebude nebezpecne,spise pro vas.

13.10.2020 09:49
Jimu

XXX.XXX.230.37

Nemyslím si, že v domovině vámi chovaných ptáků ormitologové šplhají po stromech s hadicí a umývají pákům větve stromů a keřů. Je to naprostý nesmysl, jednoduše uřízněte v lese větev (jehličnanů, listnačů i s listy) a dejte je do voliéry. Zbytečná práce a k ničemu. Mám ve své voliéře až třímetrové větve, takže vím o čem mluvím.

13.10.2020 13:34
Rotvik

XXX.XXX.176.249

Tak si říkám,kam je to až schopné zajít.

strnecka

Zinkovaná klec ? ŠPATNĚ
Neuvařená nebo nepečená větev ? ŠPATNĚ

Selský rozum ? NIKDE

Pokud to,tu cenzuruje admin,obnovte prosím rubriku PET MAZLÍCI nebo jak se to dřív jmenovalo,tam se mohou tyto hluboké myšlenky sáhodlouze probírat,protože tohle je fakt masakr..

13.10.2020 14:18
exotchov

XXX.XXX.168.151

Rotvik napsal(a):
Tak si říkám,kam je to až schopné zajít.

strnecka

Zinkovaná klec ? ŠPATNĚ
Neuvařená nebo nepečená větev ? ŠPATNĚ

Selský rozum ? NIKDE

Pokud to,tu cenzuruje admin,obnovte prosím rubriku PET MAZLÍCI nebo jak se to dřív jmenovalo,tam se mohou tyto hluboké myšlenky sáhodlouze probírat,protože tohle je fakt masakr..

Naprosty souhlas,ale to hlavni teprve prijde.

alfonzo

13.10.2020 14:26
alfonzo

XXX.XXX.0.243

13.10.2020 16:26
strnecka

XXX.XXX.80.43

Rotvik napsal(a):
Tak si říkám,kam je to až schopné zajít.

strnecka

Zinkovaná klec ? ŠPATNĚ
Neuvařená nebo nepečená větev ? ŠPATNĚ

Selský rozum ? NIKDE

Pokud to,tu cenzuruje admin,obnovte prosím rubriku PET MAZLÍCI nebo jak se to dřív jmenovalo,tam se mohou tyto hluboké myšlenky sáhodlouze probírat,protože tohle je fakt masakr..

Kdybyste si můj dotaz přečetl, tak by Vám došlo, že se vaření a pečení větví nezastávám. Kde Vám z něj vyplynulo, že ano? Já osobně to taky považuju za blbost a Vás pane za hrubce. Co se zinku týče, tak jeho toxicita je známa https://www.ararauna.cz/2013/01/jak-velke-zdravotni-riziko-predstavuje-pozinkovane-pletivo-pro-papousky/. Pardon, že Vás, nadchovatele a nadčlověka s nadprůměrnou inteligencí, moje dotazy uráží. Napadlo Vás, že kdyby nebylo lidí, co mají papoušky za mazlíky, tak ty svoje odchovy nemáte komu prodávat? Jedině na chovatelských burzách a trh by byl po nějaké době přesycen.Tak si mě laskavě neberte do huby, ano? A exotchov taky perlí.A Alfonzo jakbysmet, když mi určil samce jako samici. Jděte si spolu popovídat a zanadávat si na nás, lidi ducha mdlého, jistě si budete notovat. A ano, admine, založte tu prosím taky rubriku lampárna, ať se tam mohou podobní jedovatí tvorové scházet a plivat svoje jedovaté sliny podle libosti. Nikde jsem nevyčetla, jaký typ dotazu je zde povolen, tak si neosobujte právo to určovat. Já si chovatelů velmi vážím, ale označovat za bez selského rozumu a podobně, když se zeptám, jaká případná nákaza z přírody ptákům může teoreticky hrozit, se nenechám.

Neregistrovaný uživatel

13.10.2020 19:09
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.87.118

Jen několik postřehů na vaši poslední reakci-úplná blbost,kdyby nebylo lidí co mají papoušky za mazlíky nemají chovatelé komu prodávat- stačí někdy navštívit burzu.Co mě však nejvíc dopálilo,že urážíte chovatele kterým nesaháte ani na výšku podrážky natož ke kotníkům.Na závěr- kdyby jste použila selský rozum tak sem takový dotaz nemohl spadnout.

13.10.2020 19:35
strnecka

XXX.XXX.80.43

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Jen několik postřehů na vaši poslední reakci-úplná blbost,kdyby nebylo lidí co mají papoušky za mazlíky nemají chovatelé komu prodávat- stačí někdy navštívit burzu.Co mě však nejvíc dopálilo,že urážíte chovatele kterým nesaháte ani na výšku podrážky natož ke kotníkům.Na závěr- kdyby jste použila selský rozum tak sem takový dotaz nemohl spadnout.

Pán si začal a jistě víte, že jak se do lesa, tak se z lesa. Nevím, co bylo na dotazu špatného, nebezpečím by mohli být já nevím, brouci, červi, roztoči, nějaká houba, plíseň a to mě konkrétně zajímalo. To mi zase nepřijde jako úplně scestné.A odpověď mi ani jeden z útočících pánů napsat nedokázal a nenapsal ani to, že nic takového nehrozí. Nesmíte se pak divit mé reakci. Dobře, možná si chovatelé mezi sebou hodně prodávají, ale neříkejte mi, že i kdyby prodávali jen něco jako pet, tak že není v jejich zájmu, aby se i pet ptáci měli dobře? Nebo je jim to fuk? Tak proč těm majitelům neodpovědět? A ne se do nich hned pustit. Já dělala ve zdravotnictví a v životě by mě nenapadlo, abych člověku, který přijde s tím, že je mu na zvracení řekla jako odpověď:" Vy jste úplný blbec, bez kouska rozumu, přece to je NAUZEA, KAPISTO, jak to nazvete jinak, tak sem vůbec nelezte, to se se zlou potážete." Tak asi tak.

Neregistrovaný uživatel

13.10.2020 19:40
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.87.118

strnecka napsal(a):
Pán si začal a jistě víte, že jak se do lesa, tak se z lesa. Nevím, co bylo na dotazu špatného, nebezpečím by mohli být já nevím, brouci, červi, roztoči, nějaká houba, plíseň a to mě konkrétně zajímalo. To mi zase nepřijde jako úplně scestné.A odpověď mi ani jeden z útočících pánů napsat nedokázal a nenapsal ani to, že nic takového nehrozí. Nesmíte se pak divit mé reakci. Dobře, možná si chovatelé mezi sebou hodně prodávají, ale neříkejte mi, že i kdyby prodávali jen něco jako pet, tak že není v jejich zájmu, aby se i pet ptáci měli dobře? Nebo je jim to fuk? Tak proč těm majitelům neodpovědět? A ne se do nich hned pustit. Já dělala ve zdravotnictví a v životě by mě nenapadlo, abych člověku, který přijde s tím, že je mu na zvracení řekla jako odpověď:" Vy jste úplný blbec, bez kouska rozumu, přece to je NAUZEA, KAPISTO, jak to nazvete jinak, tak sem vůbec nelezte, to se se zlou potážete." Tak asi tak.

Takovou odezvu jsem od lapiducha nečekal-bojim,bojim.

13.10.2020 19:45
strnecka

XXX.XXX.80.43

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Takovou odezvu jsem od lapiducha nečekal-bojim,bojim.

Hádat se už nebudu. Kašlu na to, trollte si jak chcete.

Neregistrovaný uživatel

13.10.2020 19:49
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.87.118

To je dobře. ...

13.10.2020 20:07
jf97

XXX.XXX.62.14

strnecka napsal(a):
Pán si začal a jistě víte, že jak se do lesa, tak se z lesa. Nevím, co bylo na dotazu špatného, nebezpečím by mohli být já nevím, brouci, červi, roztoči, nějaká houba, plíseň a to mě konkrétně zajímalo. To mi zase nepřijde jako úplně scestné.A odpověď mi ani jeden z útočících pánů napsat nedokázal a nenapsal ani to, že nic takového nehrozí. Nesmíte se pak divit mé reakci. Dobře, možná si chovatelé mezi sebou hodně prodávají, ale neříkejte mi, že i kdyby prodávali jen něco jako pet, tak že není v jejich zájmu, aby se i pet ptáci měli dobře? Nebo je jim to fuk? Tak proč těm majitelům neodpovědět? A ne se do nich hned pustit. Já dělala ve zdravotnictví a v životě by mě nenapadlo, abych člověku, který přijde s tím, že je mu na zvracení řekla jako odpověď:" Vy jste úplný blbec, bez kouska rozumu, přece to je NAUZEA, KAPISTO, jak to nazvete jinak, tak sem vůbec nelezte, to se se zlou potážete." Tak asi tak.

Taky bych Vám doporučil abyste navštívila nějakou burzu, aby jste viděla ty slavné ,,chovatele" jak stojí jak so-cky ve frontách před výkupem ptactva, nebo když prodávají, to je taky zážitek. Aspoň budete mít představu co za samozvaní chovatelé Vám radí. Po zhlédnutí burzy si budete připadat jak královna.

13.10.2020 20:39
Rotvik

XXX.XXX.68.66

strnecka napsal(a):
Kdybyste si můj dotaz přečetl, tak by Vám došlo, že se vaření a pečení větví nezastávám. Kde Vám z něj vyplynulo, že ano? Já osobně to taky považuju za blbost a Vás pane za hrubce. Co se zinku týče, tak jeho toxicita je známa https://www.ararauna.cz/2013/01/jak-velke-zdravotni-riziko-predstavuje-pozinkovane-pletivo-pro-papousky/. Pardon, že Vás, nadchovatele a nadčlověka s nadprůměrnou inteligencí, moje dotazy uráží. Napadlo Vás, že kdyby nebylo lidí, co mají papoušky za mazlíky, tak ty svoje odchovy nemáte komu prodávat? Jedině na chovatelských burzách a trh by byl po nějaké době přesycen.Tak si mě laskavě neberte do huby, ano? A exotchov taky perlí.A Alfonzo jakbysmet, když mi určil samce jako samici. Jděte si spolu popovídat a zanadávat si na nás, lidi ducha mdlého, jistě si budete notovat. A ano, admine, založte tu prosím taky rubriku lampárna, ať se tam mohou podobní jedovatí tvorové scházet a plivat svoje jedovaté sliny podle libosti. Nikde jsem nevyčetla, jaký typ dotazu je zde povolen, tak si neosobujte právo to určovat. Já si chovatelů velmi vážím, ale označovat za bez selského rozumu a podobně, když se zeptám, jaká případná nákaza z přírody ptákům může teoreticky hrozit, se nenechám.

Jen jste mě utvrdila v tom,že jste vůbec nic nepochopila a pravděpodobně nic nepochopíte.Mohu Vás ale ujistit,že na žádnou vaši myšlenku,už nebudu reagovat,protože je to ztráta času.
Ono je chovatelství také o něčem jiném,než o penězích,ale ještě že máme ty mazlíkáře aby nám vyprázdnili voliéry.
KONEC

13.10.2020 21:19
strnecka

XXX.XXX.80.43

Kam prodávají chovatelé přebytky? Do výkupu. A kam jde výkup? Na stůl? Možná. Do jiných zemí na mazlíky? Dost pravděpodobně. Takže vlastně ano, ještě že ti mazlíčkáři jsou.

13.10.2020 22:03
strnecka

XXX.XXX.80.43

Myslíte tím tu dohodu, že dám fotku andulky, aby se vidělo, co se z ní vylouplo? Ale ta zněla za půl roku na návrh uživatele "miladas" se kterým jsem souhlasila, půlrok to ještě není. Přece to tam nebudu dávat zase, když ještě ani nedospěl/a. Ale můžu ji dát sem.

alfonzo

13.10.2020 23:22
alfonzo

XXX.XXX.0.243

strnecka
Musím se smát,kolik mistrů tesařů se utlo u jedné samičky andulky.

14.10.2020 09:09

Dobrý den,

byl odstraněn vulgární a útočný komentář. Prosíme o slušně vedenou diskusi. 🙂
Zdraví Admin

alfonzo

14.10.2020 10:38
alfonzo

XXX.XXX.0.243

Dobrý den,
admine,kdyby osoba neznalá chovatelství nenapadala ostatní chovatele,tak bych nikdy takto nereagoval,mě napadla,aniiž bych se této diskuze zúčastnil.Hází v příspěvku špínu na zdejší leta přispívající a ten příspěvek tu visí stále,týká se to i dalších.Tato diskuze pozvolna zaniká,odbornost nikde,jen dotazy na úrovni "jedna pani povídala".Jen se zde množí lidé se sníženým myšlením,to že umějí anglicky nic neznamená,to dnes umí každý jako já rusky.

здравствуйте алфонзо

15.10.2020 19:18
jf97

XXX.XXX.62.14

Ale no tak, to víte nebo si jen myslíte, že je tu osoba neznalá chovatelství ? Alfonzo jestli to bylo myšleno na mě, tak dál myslete, já vím své, nemám potřebu tu zářit. Nesnažím se tu za každou někoho pozurážet, nemůžu za to, že když se mi něco nelíbí tak se ozvu a že je tu spousta z vás z cukru,za to nemůžu. A proč zde neradím ? Nechci se plést jako ten, co má jen ptáky, do rad ,, odborníkům".

15.10.2020 19:37
jf97

XXX.XXX.62.14

alfonzo napsal(a):
strnecka
Musím se smát,kolik mistrů tesařů se utlo u jedné samičky andulky.

Alfonzo, musím se taky smát, kolik odborníků v chovatelství na špičkové úrovni neporadilo.

15.10.2020 20:03
jf97

XXX.XXX.62.14

iFauna napsal(a):
Dobrý den,

byl odstraněn vulgární a útočný komentář. Prosíme o slušně vedenou diskusi. 🙂
Zdraví Admin

Admine, pokud byl tento komentář adresovaný mě, žádám o jeho zveřejnění, na kritiku ať je jakákoliv jsem zvyklý, ale nejsem zvyklý na cenzuru. Kolik z vás rozhoduje o tom jestli je komentář hoden zobrazení ? Jeden, dva, nebo celá vaše stranická buňka.Bóóóže, kam se to vracíme.

15.10.2020 20:23
jf97

XXX.XXX.62.14

jf97 napsal(a):
Admine, pokud byl tento komentář adresovaný mě, žádám o jeho zveřejnění, na kritiku ať je jakákoliv jsem zvyklý, ale nejsem zvyklý na cenzuru. Kolik z vás rozhoduje o tom jestli je komentář hoden zobrazení ? Jeden, dva, nebo celá vaše stranická buňka.Bóóóže, kam se to vracíme.

Admine, omluva ode mě, už vím pro koho to bylo a proč byl smazán, ještě jednou omluva ode mě.

15.10.2020 20:54
strnecka

XXX.XXX.92.2

Víte, je zajímavé se podívat například do diskuse o bezobratlých, tam se takové hádky nevedou a nikdo nikoho nenapadá za to, že má jen jednoho pavouka, zatímco ten druhý jich chová povícero. Pet chovatel nemá pocit, že nejlepší bude se dát na ústup a na tuhle stránku honem rychle zapomenout. No jo no, co nadělám. Radši budu diskutovat na Facebooku v Budgie club skupině. Ale i zde se našli slušní, kterýmžto tímto ještě jednou děkuji za slušné příspěvky.

alfonzo

15.10.2020 21:27
alfonzo

XXX.XXX.0.243

strnecka
Vy vlastně potřebujete komunitu kývalů ,klidně prolhaných,ničeho neznalých,kteří sdílejí stejný,ač přiblblý názor vašim představám vyhovující.Na to tady většina starších zkušených chovatelů nehraje,jsme z jiné školy,nikoli křiváci s ješitnou povahou.Vaším postupem zanikne veškerá odbornost,těžko to dá někdo později dohromady pro budoucí generaci chovatelů.
S urážením jste začala vy,výše v příspěvku,napadáte zde diskutující,a neopomínáte mě,aniž bych zde diskutoval,že jsem nepoznal pohlaví andulky,poznal hned na rozdíl od ostatních a o tom to je.Takže si to trošku srovnejte v makovince a budete ve správném obraze,že ne vždy většinový názor musí být správný.

15.10.2020 21:53
kele

XXX.XXX.146.36

strnecka napsal(a):
Dobrý večer. V různých diskuzních fórech jsem četla, že se větve mají vařit, péct a já nevím co všechno před jejich umístěním do klece. Inu, umím si představit, že povařím krátkou větvičku, ale velkou větev? Stačí to omýt horkou vodou a opucovat kartáčem, určeným jen pro tyto účely - tedy bez zbytků mycích prostředků? Co konkrétně hrozí ptákům z nedostatečně očištěných přírodních větví? Já beru jabloňové větve od známého, o němž vím, že stromy nestříká, omyju je ve vaně horkou vodou a okartáčuju, je to málo? Ovšem někde může zůstat troška mechu nebo jak se jmenuje takový zelený film na větvích, zvlášť kolem napojení větví se to úplně stoprocentně očistit nedá, je to nebezpečné? Moje andulka sice trošku větve odrbává, ale že by je loupala nějak ve velkém, to ne. Děkuji

...asi ten COVID-19 nenapadá len pľúca ale aj mozog...

Strnečka:
Moje skúsenosti a skúsenosti mojich klientov - vetvy na bidlá dávame zásadne nestriekané postrekmi. Ich zber je najvhodnejší po výdatnom daždi. Berieme len trusom divého vtáctva neznečistené, bez žltých rias a žltých lišajníkov. Zelené nevadia. Sivozelené lišajníky na vetvách starých smrekov sú nezávadné, prikláňam sa k názoru o ich prospešnosti.
Sem tam sa po umytí rukou a osušení vyskytne trusom alebo inak znečistené miesto - vyrežeme nožom.
Zatiaľ sa vtákom nič nestalo. Pravda, nepodávame vetvy so živými stromovými hubami, aktívnym bujnením tkaniva dreva a drevo zapáchajúce.
Umývanie horúcou vodou, kartáčom, saponátom prípadne tepelná úprava má podľa mňa význam len pri raritných a ťažko udržateľných druhov, prípadne v teraristike a akvaristike.
Takže žiadny strach, použite zdravý sedliacky rozum a andulka Vám bude vďačná.
PS - nenechajte sa vytočiť, Vám to len škodí a odporcovia si len pohonia EGO.
Chovu zdar.

16.10.2020 11:00
PapaAus

XXX.XXX.225.50

pokud chci zamezit možné nákaze, tak větve postříkám či namočím v desinfekci F10. Takto upravuji i mulčovací kůru a štěpku, kterou používám jako podklad do záletů. Prakticky ji používám na vše i k namáčení a klíčení zrna

Neregistrovaný uživatel

16.10.2020 11:35
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.87.118

strnecka napsal(a):
Víte, je zajímavé se podívat například do diskuse o bezobratlých, tam se takové hádky nevedou a nikdo nikoho nenapadá za to, že má jen jednoho pavouka, zatímco ten druhý jich chová povícero. Pet chovatel nemá pocit, že nejlepší bude se dát na ústup a na tuhle stránku honem rychle zapomenout. No jo no, co nadělám. Radši budu diskutovat na Facebooku v Budgie club skupině. Ale i zde se našli slušní, kterýmžto tímto ještě jednou děkuji za slušné příspěvky.

Jak vidět máte občas i dobré nápady.

16.10.2020 12:36
lada3

XXX.XXX.58.3

strnecka napsal(a):
Kdybyste si můj dotaz přečetl, tak by Vám došlo, že se vaření a pečení větví nezastávám. Kde Vám z něj vyplynulo, že ano? Já osobně to taky považuju za blbost a Vás pane za hrubce. Co se zinku týče, tak jeho toxicita je známa https://www.ararauna.cz/2013/01/jak-velke-zdravotni-riziko-predstavuje-pozinkovane-pletivo-pro-papousky/. Pardon, že Vás, nadchovatele a nadčlověka s nadprůměrnou inteligencí, moje dotazy uráží. Napadlo Vás, že kdyby nebylo lidí, co mají papoušky za mazlíky, tak ty svoje odchovy nemáte komu prodávat? Jedině na chovatelských burzách a trh by byl po nějaké době přesycen.Tak si mě laskavě neberte do huby, ano? A exotchov taky perlí.A Alfonzo jakbysmet, když mi určil samce jako samici. Jděte si spolu popovídat a zanadávat si na nás, lidi ducha mdlého, jistě si budete notovat. A ano, admine, založte tu prosím taky rubriku lampárna, ať se tam mohou podobní jedovatí tvorové scházet a plivat svoje jedovaté sliny podle libosti. Nikde jsem nevyčetla, jaký typ dotazu je zde povolen, tak si neosobujte právo to určovat. Já si chovatelů velmi vážím, ale označovat za bez selského rozumu a podobně, když se zeptám, jaká případná nákaza z přírody ptákům může teoreticky hrozit, se nenechám.

Souhlasim s Vami, mdla inteligence a tim spojeny projev nekterych diskutujicich je na smazani uctu.

16.10.2020 12:43
lada3

XXX.XXX.58.3

jf97 napsal(a):
Taky bych Vám doporučil abyste navštívila nějakou burzu, aby jste viděla ty slavné ,,chovatele" jak stojí jak so-cky ve frontách před výkupem ptactva, nebo když prodávají, to je taky zážitek. Aspoň budete mít představu co za samozvaní chovatelé Vám radí. Po zhlédnutí burzy si budete připadat jak královna.

Přidejte reakci

Přidat smajlík