Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
23.5.2021 18:54
Santi

XXX.XXX.44.232

Zdravím všechny,
rád bych se pustil do výstavby voliéry pro austrálii. Zatím chci začít s andulkami a možná postupně přidám nějaký druh, který se s nimi bude snášet.
Prostory mám 5 x 2,5 m (na jedné straně zkrácené na 4 m). Výška 2 m.
Voliéru chci mít rozdělenou na 2 (kvůli odchovům).
Jedna bude se zatepleným záletem (bez vytápění) a druhá bez záletu jen s krytými boky.
Vše co bude kryté je červeně, modré jsou vchody a žluté okno.
Voliéru budu stavět ze dřeva na ztracené bednění. Část výletu bude zastřešená.
Dotaz je na zkušené chovatelem, zda by něco neudělali jinak.Případně čemu se vyvarovat.
Zálet bude mít betonovou podlahu, výlet bez betonu, ale plánuji zakopat pletivo. Pletivo na voliéře dvojité, oko 19 x 19 mm (možná poplastované).
Krmení i budky budou v záletu.
Předem díky za konstruktivní připomínky

23.5.2021 19:09
Karel1979

XXX.XXX.152.95

Dobrý den,vypadá to dobře jestli chcete chovat austrálií tak zatepleny zajet nemusí být a pletivo bych řešil 16x16 v prez 19 vám budou myši běhat štafetu,ještě bych zkusil pořešit vstup do voliery ať vám neco neuleti a krmení z venku třeba na drátěný zlab doporučuji na el.kabely nebo něco podobného

23.5.2021 19:20
Santi

XXX.XXX.44.232

Ohledně záletu uvažuji, že bude zepředu z větší části otevřený. Zateplení stěn stejně udělám, když už to budu stavět Pak by to šlo v případě nějaké změny zadělat.
To pletivo máte asi pravdu, myši bych tam měl nerad.
Dveře jsem různě kombinoval. Přemýšlel jsem i o krmící chodbičce, jen mi přijde škoda místa.

23.5.2021 19:56
Karel1979

XXX.XXX.152.95

Přikládám foto krmných pultů je to vse udělej si sám

23.5.2021 20:00
Santi

XXX.XXX.44.232

Díky za inspiraci, nějak to zapracuji Je fakt blbost tam pořád lézt kvůli krmení.

23.5.2021 20:05
Karel1979

XXX.XXX.152.95

Jo to máte pravdu a je to Lepsi nez otocne pulty mám je taky a už bych do nich nešel toto mi případně praktičtější. Ať se dílo podaří,dejte potom foto ať se mužem také pokochat

24.5.2021 15:11
skrobisko96

XXX.XXX.70.148

i pres 16x16 mi litaji mysido konce i pres12x12

25.5.2021 12:38
Santi

XXX.XXX.25.95

Díky za příspěvky, až bude hotovo, tak se podělím s fotkami. Ještě to, ale chvíli potrvá

26.5.2021 12:18
Radek B.

XXX.XXX.170.178

Karel1979 napsal(a):
Jo to máte pravdu a je to Lepsi nez otocne pulty mám je taky a už bych do nich nešel toto mi případně praktičtější. Ať se dílo podaří,dejte potom foto ať se mužem také pokochat

Dobrý den chtěl jsem se zeptat proč by jste už nešel do otočných pultů děkuji za odpověď

26.5.2021 13:12
ZBzH

XXX.XXX.8.172

Já mám otočné pulty od https://www.spokojenypapousek.cz/kategorie/trimiskove a spokojenost. Teď dělám novou trojvoliéru s manipulační chodbičkou a opět půjdu do těchto pultů. Podle mě myším je jedno, jestli mají prolézt 16x16 nebo 19x19mm, prolezou obojím. Na stávajících dvou voliérách mám 16x16 a pro novou mám objednané pletivo 19x19 kvůli lepšímu průhledu (navíc budu pletivo natírat tmavou barvou pro lepší viditelnost ptáků, jen zatím nevím, jakou barvu zvolit). Manipulační chodbičku doporučuji, dřív nebo později vám něco ulítne (stejně jako se to stalo mě, od té doby jsem udělal předsíň).

26.5.2021 21:36
Jimu

XXX.XXX.230.37

Na první voliéru jsem zvolil svařovaný pozink 19x19, ale bylo to špatné rozhodnutí. Průhlednost do voliéry velice špatná, takže druhá voliéra svařované poplastované ( tmavě zelené )19x19 mm. V průhledu veliký rozdíl a nemusíte nic natírat, Protože čím tmavějši barva pletiva, tím lepší průhled. Ikdyž ptáci po pletivu šplhají, nic se neděje, plast na pletivu je pevný.

26.5.2021 22:31
ZBzH

XXX.XXX.189.3

Jimu napsal(a):
Na první voliéru jsem zvolil svařovaný pozink 19x19, ale bylo to špatné rozhodnutí. Průhlednost do voliéry velice špatná, takže druhá voliéra svařované poplastované ( tmavě zelené )19x19 mm. V průhledu veliký rozdíl a nemusíte nic natírat, Protože čím tmavějši barva pletiva, tím lepší průhled. Ikdyž ptáci po pletivu šplhají, nic se neděje, plast na pletivu je pevný.

Ta vaše voliéra to je prostě pastva pro oko. Nádhera a vždy se na vaše fotky voliéry rád dívám. Ten zavěšený kmen nemá chybu. Díky za tip!

28.5.2021 15:17
Karel1979

XXX.XXX.29.49

Radek B. napsal(a):
Dobrý den chtěl jsem se zeptat proč by jste už nešel do otočných pultů děkuji za odpověď

Dobrý den, otocne pulty jsou dobře tak na zimu když dávám pouze suché zrni ale v sezóně jsou podle mne male do jedné klicene do druhé michanice do třetí suché zrni a vodu ?jsou blízko u sebe a ptaci trousí trus všude, objem ok ale jsou moc hluboké a ptaci v nich hodně hrabou a hodně vyhazují ven,voda hned vedle krmení mi nepripadne ok v lemu který drží misky se drží nepořádek člověk to musí pořád čistit "vystouravam nožem" vodu dávám zvlášť kvůli koupání tak stejně lezu do každé voliery.Nikomu nic nevnucuji někomu to může vyhovovat více někomu méně já budu uz resitt krmny pult šíře cca 20 cm a délka 80 až 100 cm . Ať se daří všem Karel

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.5.2021 13:44
24.6.2021 07:36
Santi

XXX.XXX.25.95

Ještě mám dotaz ohledně pletiva. Jelikož budu dávat dvojité, tak mě napadlo dát ven oko 16x16 a dovnitř 19x19mm.
Neřešil jste někdo tuto kombinaci? Udělal bych to z důvodů lepší průhlednosti.
Nemáte někdo zkušenost s těmito pletivy? https://www.levne-pletivo.cz/pletivo-na-voliery-svarovane-zelene-pvc/

Díky za komenty.

24.6.2021 11:43
HHH

XXX.XXX.90.26

Dobrý den,
já to poplastované používám, ale mám jen kanáry a drobotinu, papoušci to možná budou okusovat. Kvůli lepší průhlednosti je třeba, aby pletivo bylo natřené, nejlépe na černo, nenatřený pozink odráží světlo a působí neprůhledně. Přes poplastované zelené pletivo je vidět celkem dobře.

1.8.2021 18:07
Santi

XXX.XXX.100.4

Zdravím dámy a pánové.
Tak vkládám pár foto postavené voliéry. Ještě mě čeká dodělat nějaké hračky - houpačky atd.
Už tam mám od včera i 2 páry andulek. Uvidím, jak budu dále rozšiřovat, protože ráno pekelně řvali
Tak asi ještě chvíli počkám.
Na září mám objednaný párek papoušků horských.

1.8.2021 18:16
vegh

XXX.XXX.203.25

Santi napsal(a):
Zdravím dámy a pánové.
Tak vkládám pár foto postavené voliéry. Ještě mě čeká dodělat nějaké hračky - houpačky atd.
Už tam mám od včera i 2 páry andulek. Uvidím, jak budu dále rozšiřovat, protože ráno pekelně řvali
Tak asi ještě chvíli počkám.
Na září mám objednaný párek papoušků horských.

Ked Vám 2-andulky rvali tak už ne kupujťe nič.

2.8.2021 08:56
Santi

XXX.XXX.25.95

vegh napsal(a):
Ked Vám 2-andulky rvali tak už ne kupujťe nič.

Tak předpokládám, že když je mám doma první noc, tak bude chvíli trvat než si zvyknou v novém prostředí. Navíc nejsou všechny ze stejného výletu, takže si budou zvykat i na sebe.
Navíc nechtějí zatím žrát z misky, tak jsem jim poházel krmení na zem do záletu. Kde pilně zobají.
Jedná se o 2 páry tj. 4 andulky a včera ráno byly dost hlučné. Dnes už byl klid...

2.8.2021 12:38
V.N.

XXX.XXX.62.2

Jimu napsal(a):
Na první voliéru jsem zvolil svařovaný pozink 19x19, ale bylo to špatné rozhodnutí. Průhlednost do voliéry velice špatná, takže druhá voliéra svařované poplastované ( tmavě zelené )19x19 mm. V průhledu veliký rozdíl a nemusíte nic natírat, Protože čím tmavějši barva pletiva, tím lepší průhled. Ikdyž ptáci po pletivu šplhají, nic se neděje, plast na pletivu je pevný.

Dobry den proto se kdysi natiralo pletivo tabulovou černou barvou...

2.1.2022 17:16
Santi

XXX.XXX.42.132

Chtěl jsem se ještě zeptat, jak máte řešené budky v záletech?
Je možné dát budky pro andulky do 2 řad nad sebou? Mám 4 páry, chtěl bych dát do záletu 6 budek, aby měly na výběr. 3 budky vrchní řada a 3 pod ně.
Mám ještě párek papoušků horských a těm chci dát budku naproti. bude o něco výš než mají andulky.
Díky předem za info.

2.1.2022 18:56
JoPe

XXX.XXX.82.6

Santi napsal(a):
Chtěl jsem se ještě zeptat, jak máte řešené budky v záletech?
Je možné dát budky pro andulky do 2 řad nad sebou? Mám 4 páry, chtěl bych dát do záletu 6 budek, aby měly na výběr. 3 budky vrchní řada a 3 pod ně.
Mám ještě párek papoušků horských a těm chci dát budku naproti. bude o něco výš než mají andulky.
Díky předem za info.

Všichni budou bojovat o nejvýše pověšené budky, budou se navzájem rušit a likvidovat vejce, možná časem i mladé. Nejsou to holubi, těm hnízda v patrech tolik nevadí.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.1.2022 15:32
Uživatel s deaktivovaným účtem

Santi napsal(a):
Chtěl jsem se ještě zeptat, jak máte řešené budky v záletech?
Je možné dát budky pro andulky do 2 řad nad sebou? Mám 4 páry, chtěl bych dát do záletu 6 budek, aby měly na výběr. 3 budky vrchní řada a 3 pod ně.
Mám ještě párek papoušků horských a těm chci dát budku naproti. bude o něco výš než mají andulky.
Díky předem za info.

Určitě dát do stejné výšky! Takto jsem se poučila jako dítě už v r.2003 s mými prvními 2 páry andulek. Budky jsme dali nad sebe a samice druhou při boji o budku zabila. :(

Od té doby mám vždy 1 nebo 3-5 párů + x samců na okrasu, budky ve stejné výšce + vždy o 2-3 ks víc než je samic. A už je klid. :)

Jak daleko bude ta budka horských od těch andulčích? Doporučuji udělat výlet z ní na stranu - tj. aby nebyl přímo proti budkám andulek. Ono jsou občas oprsklé. ;)

6.1.2022 15:18
Santi

XXX.XXX.25.95

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Určitě dát do stejné výšky! Takto jsem se poučila jako dítě už v r.2003 s mými prvními 2 páry andulek. Budky jsme dali nad sebe a samice druhou při boji o budku zabila. :(

Od té doby mám vždy 1 nebo 3-5 párů + x samců na okrasu, budky ve stejné výšce + vždy o 2-3 ks víc než je samic. A už je klid. :)

Jak daleko bude ta budka horských od těch andulčích? Doporučuji udělat výlet z ní na stranu - tj. aby nebyl přímo proti budkám andulek. Ono jsou občas oprsklé. ;)

Díky všem za info dám to do stejné výšky. Budky andulek a horáků budou od sebe cca. 1,5 m. Což je šíře záletu. Mám volnou jednu voliéru, tak přemýšlím jestli je na jaro rovnou nerozdělit. Chystal jsem si ji na odchovy, pokud nějaké budou

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.1.2022 20:29
Uživatel s deaktivovaným účtem

Santi napsal(a):
Díky všem za info dám to do stejné výšky. Budky andulek a horáků budou od sebe cca. 1,5 m. Což je šíře záletu. Mám volnou jednu voliéru, tak přemýšlím jestli je na jaro rovnou nerozdělit. Chystal jsem si ji na odchovy, pokud nějaké budou

Tak to je v klidu. ;)

Já osobně bych spíš nechala tu voliéru volnou na odchovy.

7.1.2022 13:48
benzinov

XXX.XXX.198.53

Zdravím, být vámi, tak zálet nedělám vůbec, pouze závětří. Pokud tam chcete mít pouze andulky, tak bych je dal pouze do té voliéry 4m, do té 5m bych dal králováky, nebo něco podobného, je to škoda dát na 5 metrů andulky. Pouze s tím, že zálet bude zrušený teda. Ještě popřemýšlejte o předsíňce, protože nechcete, aby vám pořád něco ulétávalo. Můžete si tam pak dát klícky s andulkama(odchovy).

Přidejte reakci

Přidat smajlík