Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

kanga

8.7.2021 08:56
kanga

XXX.XXX.3.98

Prosím o radu,

propásl jsem dobu kroužkování. Nejde mi okroužkovat amazoňana modročelého. Mohl by mi někdo poradit co mám dělat. Nekroužkovat, dát půlený kroužek (kde se dá pořídit) nebo očipovat?
Děkuji za rady nebo nápady.

fajer

8.7.2021 16:18
fajer

XXX.XXX.184.99

za mě nekroužkovat - půlený kroužek koupíte např. u Straky ale u tak běžného druhu to asi fakt nemá smysl. Pokud je to pěkný kus, prodá se i tak. a čipování také ztrácí smysl jelikož pták nespadá pod cites...

8.7.2021 16:36
eli22

XXX.XXX.58.55

fajer napsal(a):
za mě nekroužkovat - půlený kroužek koupíte např. u Straky ale u tak běžného druhu to asi fakt nemá smysl. Pokud je to pěkný kus, prodá se i tak. a čipování také ztrácí smysl jelikož pták nespadá pod cites...

Souhlasím.

8.7.2021 18:39
pokorny

XXX.XXX.57.227

Já nesouhlasím s kolegy výše. Dělený kroužek od pana Straky je bezproblémový, mládě si na něj snadno zvykne. Starší pták bude mít při pozdějším okroužkováním problém s novou situací. Budoucí majitel bude mít ujednodušenou evidenci ve svém chovu. Jednoznačně se přimlouvám za nasazení děleného kroužku.

8.7.2021 20:08
eli22

XXX.XXX.58.55

pokorny napsal(a):
Já nesouhlasím s kolegy výše. Dělený kroužek od pana Straky je bezproblémový, mládě si na něj snadno zvykne. Starší pták bude mít při pozdějším okroužkováním problém s novou situací. Budoucí majitel bude mít ujednodušenou evidenci ve svém chovu. Jednoznačně se přimlouvám za nasazení děleného kroužku.

Jednou jsem to zkusila dát pyrurám, a okamžitě kroužky létaly po celém pokoji. V pohodě je staří mladým sundali, a byla jsem ráda, že je nijak nezranili. Jestli teda máme namysli stejné kroužky, ty zacvakovací.

fajer

8.7.2021 20:38
fajer

XXX.XXX.184.99

eli22 napsal(a):
Jednou jsem to zkusila dát pyrurám, a okamžitě kroužky létaly po celém pokoji. V pohodě je staří mladým sundali, a byla jsem ráda, že je nijak nezranili. Jestli teda máme namysli stejné kroužky, ty zacvakovací.

kolega myslí asi ty s osičkou - ale to si nejsem jist, jestli se právě ty s osičkou nedělají jen CITESOVE... Jinak o těch rozlišovacích se nebudeme ani bavit, to amazoňan sunda jak nic.

8.7.2021 21:44
Moudivláček

XXX.XXX.67.120

Tak se též připojím, ikdyž téměř vše už bylo řečeno. Znalí ví, začátečníci se třeba poučí.

Amazoňan modročelý CITES II příloha B. Nějak by měl být identifikovatelný, pakliže podléhá vedení záznamu o chovu a obchodu. To je teorie, praxe 95 procent jiná.
Kanga propásl dobu kroužkování, nepíše o kolik dní, což je nejdůležitější údaj..
Stalo se mně to párkrát. Co s tím?
Velikost kroužků udávají různé zdroje odlišně.
11 Reichmidt, 9,5 - 10 Tony Silva.....Zde vidíte tu variabilitu. Početnější hnízda mají nožky slabší i nejstarší jedinec může mít nohu jak vrata. To nikdo takhle akademicky neporadí. Naolejovat prsty a použít tochu síly. Chrupavka prstů vydrží hodně, ale laik papouščí nohu zmrzačí. Trochu větší kroužek nevadí, nesmí se nasunout na kloub. Volný kroužek je riziko uvíznutí za drát atd, ale u papoušků nehrozí zlomení běháku jako třeba u pěvcůa tam bych se většího kroužku nebát, ale nesmí se dát přes prsty sundat. Nejobtížněji se navlékají opožděné kroužky u papoušků s krátkou vzdáleností mezi prsty a kloubem. Tam dostat ten čtvrtý prst do mezery mezi kroužkem a těmi třemi provlečenými je na mrtvici.
Lepší krožkovat dřív a spadený kroužek nahradit novým, snad to chovatele nezrujinuje, pokud ten spadený v podestýlce neobjeví.
Opožděným kroužkovatelům přeji hodně šikovnosti v jejich snažení.

8.7.2021 21:45
eli22

XXX.XXX.58.55

fajer napsal(a):
kolega myslí asi ty s osičkou - ale to si nejsem jist, jestli se právě ty s osičkou nedělají jen CITESOVE... Jinak o těch rozlišovacích se nebudeme ani bavit, to amazoňan sunda jak nic.

Aha, díky za info.Ty asi ani nevím, jak vypadají

8.7.2021 22:29
bb-k

XXX.XXX.13.144

myslím,že nejmenší se dělají až od průměru 7 mm,takže pro pyrury nic

8.7.2021 23:46
jariss

XXX.XXX.20.53

Moc mě zajímá,kolik chovatelů necitesových papoušků si vede knihu chovu a obchodu a kdo to kontroluje.

9.7.2021 11:20
milbe

XXX.XXX.105.97

jariss napsal(a):
Moc mě zajímá,kolik chovatelů necitesových papoušků si vede knihu chovu a obchodu a kdo to kontroluje.

Dobrý den.
Jen tak ve zkratce :
Kolega burza Týniště.
Zastaven celní správou.
Vyzván k předložení knihy chovu.
Zábava na 1 rok s několikerou návštěvou úřadu v Pardubicích
Podotýkám, že vezl pouze andulky, korely, kakariki, pap. královské
I tak to někdy je

9.7.2021 11:21
milbe

XXX.XXX.105.97

milbe napsal(a):
Dobrý den.
Jen tak ve zkratce :
Kolega burza Týniště.
Zastaven celní správou.
Vyzván k předložení knihy chovu.
Zábava na 1 rok s několikerou návštěvou úřadu v Pardubicích
Podotýkám, že vezl pouze andulky, korely, kakariki, pap. královské
I tak to někdy je

Ještě jsem zapomněl podotknout, že to má do Pardubic 120 km

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.7.2021 13:46
Uživatel s deaktivovaným účtem

jariss napsal(a):
Moc mě zajímá,kolik chovatelů necitesových papoušků si vede knihu chovu a obchodu a kdo to kontroluje.

Tak záznamy o prodeji by si měl vést každý.

Ono by bylo vůbec zajímavé zjistit, kolik chovatelů má na chov ŽL a výdělky daní. 🤔

9.7.2021 16:30
exotchov

XXX.XXX.168.151

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak záznamy o prodeji by si měl vést každý.

Ono by bylo vůbec zajímavé zjistit, kolik chovatelů má na chov ŽL a výdělky daní. 🤔

ZL,vydelky, a dane.spadl jste asi na hlavu.

9.7.2021 18:21
Moudivláček

XXX.XXX.67.120

milbe napsal(a):
Dobrý den.
Jen tak ve zkratce :
Kolega burza Týniště.
Zastaven celní správou.
Vyzván k předložení knihy chovu.
Zábava na 1 rok s několikerou návštěvou úřadu v Pardubicích
Podotýkám, že vezl pouze andulky, korely, kakariki, pap. královské
I tak to někdy je

To snad nemyslíte vážně. To co vezl je jako by vezl slepice, tak nevím, kdo se uhodil do hlavy. Nemají to ti celníci lehké, Musí prověřit, co je to za papoušky, ale neměli by se zesměšnovat, když lze vše ověřit. Jednání s úřadem v Patdubicích je absurdní skutečnost dnešní praxe
Kakariky kdysi byl zařazen do evidování, dokonce jsem měl kontrrolu z životního prostředí, ale to už je dávno.
A jen otázku do pranice, Je mutašní jedinec CITES II, příloha B totéž co jedinec přírodního zbarvení?. Nestudoval jsem to, ale v seznamu Cites jsou druhy a ne nějjaké mutace cíleně vyšlechtěné.
Znalci ornitologie, zákonů, poraďte 77 let starému chovateli, ktertý má z biologie dokonce diplom, ikdyž za socialismu. Ale bude hůř, hlavně pro přírodu..

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.7.2021 18:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

exotchov napsal(a):
ZL,vydelky, a dane.spadl jste asi na hlavu.

Ne, opravdu jsem na hlavu nespadla. Pokud odchováváte a prodáváte opakovaně, tak na to máte mít ŽL. A podávat daňové přiznání - klidně i minusové. Většina chovatelů by měla uvedeno jako vedlejší činnost.

Pokud to neuděláte, může vám přijít kontrola a šup, pokuta 30 tisíc.

Být Vámi než nadávat, pročtu si dané zákony a vyhlášky. Evidentně toho o této problematice moc nevíte.

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.7.2021 20:34
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ne, opravdu jsem na hlavu nespadla. Pokud odchováváte a prodáváte opakovaně, tak na to máte mít ŽL. A podávat daňové přiznání - klidně i minusové. Většina chovatelů by měla uvedeno jako vedlejší činnost.

Pokud to neuděláte, může vám přijít kontrola a šup, pokuta 30 tisíc.

Být Vámi než nadávat, pročtu si dané zákony a vyhlášky. Evidentně toho o této problematice moc nevíte.

Poprosil bych odkaz na daný zákon a vyhlášku děkuji

10.7.2021 22:05
ZBzH

XXX.XXX.136.93

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Poprosil bych odkaz na daný zákon a vyhlášku děkuji

Bohužel má paní Pommová samozřejmě pravdu. V ČR je podnikání definováno jako samostatná soustavná činnost vedoucí k vytváření zisku. V tomto případě je důležité slovo soustavná. Pokud se jedná o nahodilou činnost - např. prodej krámů na burze po úklidu garáže, tak to podnikání není. Ale pokud pravidelně odchováváte a prodáváte papoušky, tak 99% úředníků FÚ by to posoudilo jako podnikání a k tomu je potřeba minimálně živnostenský list. Samozřejmě, kde není žalobce není soudce. Ale striktně dle naší legislativy bychom měli mít ŽL. Že to je blbost, to vím také, že ho nemám stejně jako 99% chovatelů papoušků vím také. Ale to je jiná diskuze.

10.7.2021 22:12
Moudivláček

XXX.XXX.67.120

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Poprosil bych odkaz na daný zákon a vyhlášku děkuji

Vaše reakce je na text výše uvedený, tak abychom to nesměšovali.

Domnívám se, že máte oba poravdu., ale pletete si výdělečnou činnost a prodej několika odchovaných papoušků.Pokud nejste osooba podnikající jako OSVČ, tak vás nějaké daňové přiznání nemusí zajímat.Pokud utržíte za něco, co máte, někdo závidí, doložíte úh\yn a investice a výsledek obrovský mínus. Ta pokuta je pouhá teorie. Jsou jinačí gauneři, kteří by ji zadloužili, ale na ty my obyčerjní chovatelé nemáme páky. Tyto věi jsou složité a a kdo na to má , vždy bude mít navrch. A jsem rád, že jim netzávidím, protiže mě chov baví ne pro peníze, ale jako koníček.í

10.7.2021 22:22
ZBzH

XXX.XXX.136.93

Přesně tak, já začal s papoušky minulý rok. Letos přistavuji a už jsem slyšel od sousedů otázky, kolik z toho mám a že to určitě dělám pro prachy. To mě nejprve opravdu hodně rozesmálo a později docela zklamalo, jak někdo může vidět hned ve všem prachy. No, tyhle lidi vlastně lituji.

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.7.2021 08:38
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Poprosil bych odkaz na daný zákon a vyhlášku děkuji

Vy to neumíte s Googlem? 😁

Zákon č. 455/1991 Sb.
Zákon o živnostenském podnikání (živnostenský zákon) , pak na to navazují další a další vyhlášky, ale toto je základ:

Viz "Živností je soustavná činnost provozovaná samostatně, vlastním jménem, na vlastní odpovědnost, za účelem dosažení zisku a za podmínek stanovených tímto zákonem.".

- takže pokud opakovaně prodáte papoušky, kterého odchováváte, tak je potřeba ŽL. Není rozdíl zda jste v mínusu nebo v plusu, prostě to musíte doložit. To samé je u chovatelů psů, koček, hlodavců, atd.

- byla jsem se na to ptát přímo kolegyně na FÚ - většinou ty malé prodeje neřeší, ale stačí jeden závistiví soused a máte problém. Udání se řešit musí vždy.

Takže ano, raději jsem obětovala 1000,- za ŽL, vedu si evidenci a dělám daňové přiznání, než abych se bála pokuty.

11.7.2021 09:05
eli22

XXX.XXX.58.55

Pokud se to bere jako nahodilá činnost, tedy nepravidelný příjem, kdy během roku prodáte pár papoušků a nemáte na to ŽL, tak do 30000 Kč, což je limit nezdanitelné částky, neplatíte nic. A penzisté, myslím, si mohou přivydělat neomezeně, ale to si nejsem úplně jista.

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.7.2021 09:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

eli22 napsal(a):
Pokud se to bere jako nahodilá činnost, tedy nepravidelný příjem, kdy během roku prodáte pár papoušků a nemáte na to ŽL, tak do 30000 Kč, což je limit nezdanitelné částky, neplatíte nic. A penzisté, myslím, si mohou přivydělat neomezeně, ale to si nejsem úplně jista.

Jenže to je právě to - prodej papoušků už je opakovaná činnost.

Těch 30 tisíc je limit, že např. prodáte kolo, spotřebič, apod. - prostě různé věci a náhodou. Pokud máte chovné páry papoušků, které odchovávají, už je to činnost opakovaná.

Ano, u pár andulek to asi nikdo řešit nebude, ale určitě bych si ho udělala u papoušků s prodejní cenou nad 1000,-/ks. Těch závistivců je bohužel hodně...

11.7.2021 09:45
eli22

XXX.XXX.58.55

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jenže to je právě to - prodej papoušků už je opakovaná činnost.

Těch 30 tisíc je limit, že např. prodáte kolo, spotřebič, apod. - prostě různé věci a náhodou. Pokud máte chovné páry papoušků, které odchovávají, už je to činnost opakovaná.

Ano, u pár andulek to asi nikdo řešit nebude, ale určitě bych si ho udělala u papoušků s prodejní cenou nad 1000,-/ks. Těch závistivců je bohužel hodně...

V momentě, kdy si na to uděláte ŽL, tak už je to problém, protože tím jasně predikujete, že je chov Vaším předmětem podnikání. Pokud ale prodáte nahodile pár papoušků za rok, tak nemusíte daně platit. A je to i logické, protože tam máte i určité náklady. Vy s ŽL si tedy musíte vést účetnictví, tak víte, jaké náklady i se zájmových chovem jsou. Jeden rok může být pýr mladých, další rok 00 nic. Jo jiné to je u dokrmovačů, kteří se tím vyloženě živí, a kolikrát je jim jedno, jak mládě dopadne, těm bych to napália dvojnásob:

citesák

11.7.2021 10:02
citesák

XXX.XXX.184.99

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jenže to je právě to - prodej papoušků už je opakovaná činnost.

Těch 30 tisíc je limit, že např. prodáte kolo, spotřebič, apod. - prostě různé věci a náhodou. Pokud máte chovné páry papoušků, které odchovávají, už je to činnost opakovaná.

Ano, u pár andulek to asi nikdo řešit nebude, ale určitě bych si ho udělala u papoušků s prodejní cenou nad 1000,-/ks. Těch závistivců je bohužel hodně...

co když mám 40 chovných párů středních a velkých papoušků, to jsem asi největší mafián a podvodník,že? Když Vám řeknu, že ročně mám za prodej odchovů sedmimístnou částku, budete mi věřit? Otázka ovšem je, jestli je to vůbec příjem protože tak 90% z toho jde zpět do krmení,vytápění, veterinární péči apod - tudíž tohle bych si měl započítat do nákladů, je tak? No a vloni jsem dokončil nové voliéry, které komplet stály asi mega a půl takže jsem vlastně těžce v mínusu. No radši už mlčím nebo na mě ten berňák fakt příjde

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.7.2021 10:35
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Vy to neumíte s Googlem? 😁

Zákon č. 455/1991 Sb.
Zákon o živnostenském podnikání (živnostenský zákon) , pak na to navazují další a další vyhlášky, ale toto je základ:

Viz "Živností je soustavná činnost provozovaná samostatně, vlastním jménem, na vlastní odpovědnost, za účelem dosažení zisku a za podmínek stanovených tímto zákonem.".

- takže pokud opakovaně prodáte papoušky, kterého odchováváte, tak je potřeba ŽL. Není rozdíl zda jste v mínusu nebo v plusu, prostě to musíte doložit. To samé je u chovatelů psů, koček, hlodavců, atd.

- byla jsem se na to ptát přímo kolegyně na FÚ - většinou ty malé prodeje neřeší, ale stačí jeden závistiví soused a máte problém. Udání se řešit musí vždy.

Takže ano, raději jsem obětovala 1000,- za ŽL, vedu si evidenci a dělám daňové přiznání, než abych se bála pokuty.

Vůbec nejde o to jestli to umím s Googlem nebo ne ....chtěl jsem vědět co mi odpovíte.....Pokud máte chovné páry papoušků, které odchovávají, už je to činnost opakovaná. V první řadě je to činnost zájmová to jen tak pro pořádek a věřte že nikdo vám nebude schopný dokázat opak ....Viz "Živností je soustavná činnost provozovaná samostatně, vlastním jménem, na vlastní odpovědnost, za účelem dosažení zisku a za podmínek stanovených tímto zákonem.". To co tady citujete se na vás bude vztahovat pouze za předpokladu že se chovem,odchovem a prodejem chcete živit tj.je to váš podnikatelský plán a tady se opět vrátíme na úvod mého příspěvku chovatelství je hlavně činnost zájmová. Samozřejmě za předpokladu že se zabýváte chovem vzácnějších a tudíž i dražších druhu papoušků a nejste schopna dodržet limit třiceti tisíc za rok pak je pro vás ŽL pro váš klid jasná volba nicméně při chovu několika páru andulek korel agapornisu atd. které prodáte na burze vás určitě nikdo popotahovat nebude i kdyby vás udalo deset sousedů PS: Pokud máte chovné páry papoušků, které odchovávají, už je to činnost opakovaná. V tom nemáte tak docela pravdu...je to jejich přirozený životní projev tudíž pokud jim v tom chcete bránit taky by vás mohli nařknout s týrání zvířat 😉

11.7.2021 10:49
eli22

XXX.XXX.58.55

Jen pro zjednodušení: pokud budu pronajímat byt a budu mít pravidelný příjem, tak je to jasné. Pokud mám traktor a párkrát ročně ho za nějaké peníze pronajmu sousedům , tak nic. Pokud si ale udělám ŽL na pronájem toho traktoru, tak pak vést účetnictví musím, i kdybych ho pronajala za rok sousedovi jen 1x. za 2000 Kč (pokud živnost nepozastavíte).

11.7.2021 10:50
cvrdlikacek

XXX.XXX.67.172

Ještě bych měl jakousi otázku,jak to při daneni funguje když nikde není psaný jakýkoliv ani nejmenší ceník ptáků protože ty ceny si přeci určujeme my sami,tak jak mi někdo může říct že jsem prodal ptáky za vice nez 30 tisíc a měl bych z toho odvést daň ať už chovám cokoliv?

11.7.2021 10:52
eli22

XXX.XXX.58.55

citesák napsal(a):
co když mám 40 chovných párů středních a velkých papoušků, to jsem asi největší mafián a podvodník,že? Když Vám řeknu, že ročně mám za prodej odchovů sedmimístnou částku, budete mi věřit? Otázka ovšem je, jestli je to vůbec příjem protože tak 90% z toho jde zpět do krmení,vytápění, veterinární péči apod - tudíž tohle bych si měl započítat do nákladů, je tak? No a vloni jsem dokončil nové voliéry, které komplet stály asi mega a půl takže jsem vlastně těžce v mínusu. No radši už mlčím nebo na mě ten berňák fakt příjde

Tak tady je to hodně sporný, resp. Vy byste už na to ŽL mít měl, s tím, že si povedete účetnictví a klidně můžete být v mínusu. Jestli si rozumíme.

11.7.2021 10:53
eli22

XXX.XXX.58.55

cvrdlikacek napsal(a):
Ještě bych měl jakousi otázku,jak to při daneni funguje když nikde není psaný jakýkoliv ani nejmenší ceník ptáků protože ty ceny si přeci určujeme my sami,tak jak mi někdo může říct že jsem prodal ptáky za vice nez 30 tisíc a měl bych z toho odvést daň ať už chovám cokoliv?

Nemůže, pokud neděláte smlouvy na prodej.

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.7.2021 11:09
Uživatel s deaktivovaným účtem

eli22 napsal(a):
V momentě, kdy si na to uděláte ŽL, tak už je to problém, protože tím jasně predikujete, že je chov Vaším předmětem podnikání. Pokud ale prodáte nahodile pár papoušků za rok, tak nemusíte daně platit. A je to i logické, protože tam máte i určité náklady. Vy s ŽL si tedy musíte vést účetnictví, tak víte, jaké náklady i se zájmových chovem jsou. Jeden rok může být pýr mladých, další rok 00 nic. Jo jiné to je u dokrmovačů, kteří se tím vyloženě živí, a kolikrát je jim jedno, jak mládě dopadne, těm bych to napália dvojnásob:

A když to bude pár ptáků po x tisících? 😉 Teď jsou v kurzu mutační ptáci a tam ty tisíce lítají ve velkém.

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.7.2021 11:11
Uživatel s deaktivovaným účtem

citesák napsal(a):
co když mám 40 chovných párů středních a velkých papoušků, to jsem asi největší mafián a podvodník,že? Když Vám řeknu, že ročně mám za prodej odchovů sedmimístnou částku, budete mi věřit? Otázka ovšem je, jestli je to vůbec příjem protože tak 90% z toho jde zpět do krmení,vytápění, veterinární péči apod - tudíž tohle bych si měl započítat do nákladů, je tak? No a vloni jsem dokončil nové voliéry, které komplet stály asi mega a půl takže jsem vlastně těžce v mínusu. No radši už mlčím nebo na mě ten berňák fakt příjde

Ano, ŽL byste na tento chov opravdu měl mít. Daňové přiznání se podává i když je záporné, pokud nevíte. 😉

Takže pokud jste v mínusu, nic platit nebudete, ale budete mít vše v pořádku. Už se chápeme?

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.7.2021 11:14
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Vůbec nejde o to jestli to umím s Googlem nebo ne ....chtěl jsem vědět co mi odpovíte.....Pokud máte chovné páry papoušků, které odchovávají, už je to činnost opakovaná. V první řadě je to činnost zájmová to jen tak pro pořádek a věřte že nikdo vám nebude schopný dokázat opak ....Viz "Živností je soustavná činnost provozovaná samostatně, vlastním jménem, na vlastní odpovědnost, za účelem dosažení zisku a za podmínek stanovených tímto zákonem.". To co tady citujete se na vás bude vztahovat pouze za předpokladu že se chovem,odchovem a prodejem chcete živit tj.je to váš podnikatelský plán a tady se opět vrátíme na úvod mého příspěvku chovatelství je hlavně činnost zájmová. Samozřejmě za předpokladu že se zabýváte chovem vzácnějších a tudíž i dražších druhu papoušků a nejste schopna dodržet limit třiceti tisíc za rok pak je pro vás ŽL pro váš klid jasná volba nicméně při chovu několika páru andulek korel agapornisu atd. které prodáte na burze vás určitě nikdo popotahovat nebude i kdyby vás udalo deset sousedů PS: Pokud máte chovné páry papoušků, které odchovávají, už je to činnost opakovaná. V tom nemáte tak docela pravdu...je to jejich přirozený životní projev tudíž pokud jim v tom chcete bránit taky by vás mohli nařknout s týrání zvířat 😉

Ano, zájmová činnost - vedlejší opakovaný příjem.

Při udání Vám s klidem úřad napálí pokutu. Stačí jim k tomu i inzerát.

11.7.2021 11:18
eli22

XXX.XXX.58.55

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A když to bude pár ptáků po x tisících? 😉 Teď jsou v kurzu mutační ptáci a tam ty tisíce lítají ve velkém.

No tak potom jo, když příjem z prodeje přesáhne 30000 Kč.

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.7.2021 11:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

cvrdlikacek napsal(a):
Ještě bych měl jakousi otázku,jak to při daneni funguje když nikde není psaný jakýkoliv ani nejmenší ceník ptáků protože ty ceny si přeci určujeme my sami,tak jak mi někdo může říct že jsem prodal ptáky za vice nez 30 tisíc a měl bych z toho odvést daň ať už chovám cokoliv?

To se trochu pletete. Úřady Vám to klidně vyměří z průměrné ceny za dané druhy papoušků. Zas tak hloupí nejsou, aby si nebyli schopni zjistit ceny daných druhů.

Mmch. stačí, aby počkali, až podáte nové inzeráty na odchov. A snadno se dopočítají, kolik jste zinkasoval.

Tím Vás nestraším. 😉 Jen zvlášť u dražších druhů zůstávám koukat, kolik chovatelů nedává kupní smlouvy a neřeší daňové přiznání. I kdyby bylo záporné, když investují do nového zázemí, apod.

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.7.2021 11:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

eli22 napsal(a):
No tak potom jo, když příjem z prodeje přesáhne 30000 Kč.

A že u mnoha lidí to tak je... A je jedno, zda po odečtení nákladů jsou v mínusu. Ten příjem už tam je. Prostě pak podají daňové přiznání s mínusem.

A ne, není s tím takové papírování. Slušný chovatel si přece stejně vede záznamy o prodeji, ne? Schovat si účtenky od krmení, apod. taky není velký problém. Tak čeho se všichni bojíte? 🤔

11.7.2021 11:42
exotchov

XXX.XXX.168.151

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A že u mnoha lidí to tak je... A je jedno, zda po odečtení nákladů jsou v mínusu. Ten příjem už tam je. Prostě pak podají daňové přiznání s mínusem.

A ne, není s tím takové papírování. Slušný chovatel si přece stejně vede záznamy o prodeji, ne? Schovat si účtenky od krmení, apod. taky není velký problém. Tak čeho se všichni bojíte? 🤔

Jen blazen si pise do nejakyho notisku co koupil a co prodal. Resite stejne voloviny.

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.7.2021 11:47
Uživatel s deaktivovaným účtem

exotchov napsal(a):
Jen blazen si pise do nejakyho notisku co koupil a co prodal. Resite stejne voloviny.

Děkuji za slušnou diskuzi. 👏

11.7.2021 11:49
Karel1979

XXX.XXX.152.95

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A že u mnoha lidí to tak je... A je jedno, zda po odečtení nákladů jsou v mínusu. Ten příjem už tam je. Prostě pak podají daňové přiznání s mínusem.

A ne, není s tím takové papírování. Slušný chovatel si přece stejně vede záznamy o prodeji, ne? Schovat si účtenky od krmení, apod. taky není velký problém. Tak čeho se všichni bojíte? 🤔

Papirovani to mne vážně nebavi stačí že každý měsíc musim dávat papíry z podnikání účetní

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.7.2021 12:06
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ano, zájmová činnost - vedlejší opakovaný příjem.

Při udání Vám s klidem úřad napálí pokutu. Stačí jim k tomu i inzerát.

Proč tady pořád pletete opakovaný příjem ???? Vy snad každý týden nebo měsíc prodáte x ptáků?? Pokud ano tak to gratuluji! Ale věřím že drtivá většina chovatelů je ráda když prodá tak čtyřikrát pětkrát do roka a tomu se milá zlatá říká nahodilý příjem a jako takový je do třiceti tisíc nezdanitelný

11.7.2021 12:41
eli22

XXX.XXX.58.55

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ano, ŽL byste na tento chov opravdu měl mít. Daňové přiznání se podává i když je záporné, pokud nevíte. 😉

Takže pokud jste v mínusu, nic platit nebudete, ale budete mít vše v pořádku. Už se chápeme?

No já jsem to v minulém příspěvku napsala trochu špatně. On ŽL mít teoreticky nemusí k daňovému přiznání. To jen pro úplnost. Ale asi bych tohle téma uzavřela, protože je to off topic (kroužkování amazoňanů). Ať si to každý dělá, jak uzná za vhodné. Chovu zdar!

11.7.2021 22:17
hzp

XXX.XXX.83.72

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Proč tady pořád pletete opakovaný příjem ???? Vy snad každý týden nebo měsíc prodáte x ptáků?? Pokud ano tak to gratuluji! Ale věřím že drtivá většina chovatelů je ráda když prodá tak čtyřikrát pětkrát do roka a tomu se milá zlatá říká nahodilý příjem a jako takový je do třiceti tisíc nezdanitelný

Milej zlatej, garantuji, že kdybyste si vedli řádně evidenci chovu a odchovu tak se nad částku 30.000 dostanete úplně v pohodě. Hádam tak 60 procent chovatelů. Stačí mít 3 - 4 páry amazoňanů kteří odchovávají. Analogicky 20 párů rosel, 50 párů drobotě v nějaké kvalitě a jste nad 30 tisíci jako prd. A to má v mém okolí kde kdo. Asi se pohybujete v okolí mazlíčkářů, že hovoříte o drtivé většině, která toho nedosahuje. Já mám ve svém okolí kluky s tak 10-20 páry amazoňanů, amazonků atd. Další má 35 párů různých druhů rosel, další má asi 20 párů zeber, 20 pásovníků, nějaké rýžovníky, guldy. Ten odchová kolem 200 ks. Když prodá za 300,- Kč/ks, kolik asi utrží? Že by 60 kolíků? Takže v mém okolí min. 30 tisíc strží skoro každý.

12.7.2021 04:47
exotchov

XXX.XXX.168.151

hzp napsal(a):
Milej zlatej, garantuji, že kdybyste si vedli řádně evidenci chovu a odchovu tak se nad částku 30.000 dostanete úplně v pohodě. Hádam tak 60 procent chovatelů. Stačí mít 3 - 4 páry amazoňanů kteří odchovávají. Analogicky 20 párů rosel, 50 párů drobotě v nějaké kvalitě a jste nad 30 tisíci jako prd. A to má v mém okolí kde kdo. Asi se pohybujete v okolí mazlíčkářů, že hovoříte o drtivé většině, která toho nedosahuje. Já mám ve svém okolí kluky s tak 10-20 páry amazoňanů, amazonků atd. Další má 35 párů různých druhů rosel, další má asi 20 párů zeber, 20 pásovníků, nějaké rýžovníky, guldy. Ten odchová kolem 200 ks. Když prodá za 300,- Kč/ks, kolik asi utrží? Že by 60 kolíků? Takže v mém okolí min. 30 tisíc strží skoro každý.

TO uz nemate na starost neco lepsiho,tohle stejne nikam nevede ,nebo snad ano. Budete za bedlouho jak ti polslanci-jednani o H........

12.7.2021 09:21
bb-k

XXX.XXX.13.144

čím víc toho mám,tím víc musím doplácet ,potřebujete poradit ?

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.7.2021 09:55
Uživatel s deaktivovaným účtem

hzp napsal(a):
Milej zlatej, garantuji, že kdybyste si vedli řádně evidenci chovu a odchovu tak se nad částku 30.000 dostanete úplně v pohodě. Hádam tak 60 procent chovatelů. Stačí mít 3 - 4 páry amazoňanů kteří odchovávají. Analogicky 20 párů rosel, 50 párů drobotě v nějaké kvalitě a jste nad 30 tisíci jako prd. A to má v mém okolí kde kdo. Asi se pohybujete v okolí mazlíčkářů, že hovoříte o drtivé většině, která toho nedosahuje. Já mám ve svém okolí kluky s tak 10-20 páry amazoňanů, amazonků atd. Další má 35 párů různých druhů rosel, další má asi 20 párů zeber, 20 pásovníků, nějaké rýžovníky, guldy. Ten odchová kolem 200 ks. Když prodá za 300,- Kč/ks, kolik asi utrží? Že by 60 kolíků? Takže v mém okolí min. 30 tisíc strží skoro každý.

Milý zlatý kdybyste si přečetl veškeré moje příspěvky na toto téma a ne jen ten jeden tak by jste si ušetřil váš drahocenný čas psaním téhle eseje a mohl jste se věnovat svému rozsáhlému chovu 😉

alfonzo

12.7.2021 10:56
alfonzo

XXX.XXX.0.243

Krásná diskuze,
konečně člověk vidí proč je anonymní mezi takovými lidmi,všichni máte spočítáno kolik vydělal soused na papoušcích,bejkách,česneku ,rajčatech.Takto se baví celoživotně stádo stálých zapšklých alkoholiků v putikách,řešejí druhé,sami jsou líní jak vandrácká hůl v červenci.
Takže touto diskuzí potvrzujete jen to,proč chováte papoušky,mánie po velkém zisku.
Přeji hodně úspěchů,ať se vaše harpagonské sny naplní.
Já chovám více než padesát let pro radost,proto jsem natolik jiný než vy.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.7.2021 12:58
Uživatel s deaktivovaným účtem

alfonzo napsal(a):
Krásná diskuze,
konečně člověk vidí proč je anonymní mezi takovými lidmi,všichni máte spočítáno kolik vydělal soused na papoušcích,bejkách,česneku ,rajčatech.Takto se baví celoživotně stádo stálých zapšklých alkoholiků v putikách,řešejí druhé,sami jsou líní jak vandrácká hůl v červenci.
Takže touto diskuzí potvrzujete jen to,proč chováte papoušky,mánie po velkém zisku.
Přeji hodně úspěchů,ať se vaše harpagonské sny naplní.
Já chovám více než padesát let pro radost,proto jsem natolik jiný než vy.

Víte co je zajímavé? Nadhodila jsem to sem spíš pro zamyšlení, protože mě opravdu překvapilo, kolik chovatelů dražších papoušků novému majiteli nedají ani kupní smlouvu - nejspíš ze strachu, aby je někdo nemohl popotahovat, kolik že za papoušky utržili? Přitom stačí ŽL (pak si totiž můžete odečíst ty náklady) a pokud, jak tu většina lidí tvrdí, jsou v šíleném mínusu, doložit krom kupních smluv pár účtenek a může být dotyčný v klidu. Nic neplatí, jen podá daňové přiznání a má klid.

Ale většina tu vymýšlí, proč to neudělat. Jejich boj. :)

PS: Já to beru taky jako koníček. My jsme už pár let v mínusu a počítám, že bude ještě pár let trvat než si papoušci aspoň zaplatí krmení. Ale můžu být v klidu, že pokud bude někdo závidět a pošle na mě kontrolu, že mám vše v pořádku. O tom to celé bylo. 😉 A je až úsměvné, kolik lidí to zvedlo že židle... že by potrefené husy? 😁

alfonzo

12.7.2021 13:23
alfonzo

XXX.XXX.0.243

pommovi
Jen se člověk podivuje,že je to celospolečenské,někomu něco závidět a počítat majetek.Již jsem v jiném vlákně o tomto psal,že počítačů majetku mám v okolí také spoustu.Sám někdy s podivem někde vyslechnu kolik mám přesně papoušků,sám to hned z oleje vyřknout nedovedu,musím jít počítat k voliérám.
Zde je koukám spousta počítačů majetku,vědí,kolik má kdo párů velkých papoušků,nebo mutačních,tito lidé jsou nemocní,nikdy nemohou být šťastni,cítějí se ublíženi,že někdo má něco více než oni.Kolikráte těmto podobní těm úspěšným a cílevědomým lidem i nějak ublíží.Ono stačí,když to počítají u piva a vyslechnou to u vedlejšího stolu lidé,kteří se neštítí čehokoli,tito počítaři jsou vlastně takoví tipaři pro trestnou činnost a zbytečné podvědomí okolí,že ptáčkaři jsou boháči.
Dost dlouho jsem tuto diskuzi přehlížel ,toto totiž není diskuze chovatelů srdcařů,ale těžkých harpagonů.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.7.2021 14:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

alfonzo napsal(a):
pommovi
Jen se člověk podivuje,že je to celospolečenské,někomu něco závidět a počítat majetek.Již jsem v jiném vlákně o tomto psal,že počítačů majetku mám v okolí také spoustu.Sám někdy s podivem někde vyslechnu kolik mám přesně papoušků,sám to hned z oleje vyřknout nedovedu,musím jít počítat k voliérám.
Zde je koukám spousta počítačů majetku,vědí,kolik má kdo párů velkých papoušků,nebo mutačních,tito lidé jsou nemocní,nikdy nemohou být šťastni,cítějí se ublíženi,že někdo má něco více než oni.Kolikráte těmto podobní těm úspěšným a cílevědomým lidem i nějak ublíží.Ono stačí,když to počítají u piva a vyslechnou to u vedlejšího stolu lidé,kteří se neštítí čehokoli,tito počítaři jsou vlastně takoví tipaři pro trestnou činnost a zbytečné podvědomí okolí,že ptáčkaři jsou boháči.
Dost dlouho jsem tuto diskuzi přehlížel ,toto totiž není diskuze chovatelů srdcařů,ale těžkých harpagonů.

Mně osobně by dřív řešit ŽL taky moc nenapadlo. Ale lidi jsou opravdu závistiví. Bohužel. Žasnu, kolikrát slyším od zájemců, co tu jsou pro andulky a korely, že to musíme mít už na dovolené, atd. To samé je dost časté na diskuzích na FB... Spousta lidí vidí jen cenu za odchov, ale ne kolik času a úsilí do toho člověk dal.. ale tak je to u všeho.

12.7.2021 20:22
hzp

XXX.XXX.83.72

alfonzo napsal(a):
pommovi
Jen se člověk podivuje,že je to celospolečenské,někomu něco závidět a počítat majetek.Již jsem v jiném vlákně o tomto psal,že počítačů majetku mám v okolí také spoustu.Sám někdy s podivem někde vyslechnu kolik mám přesně papoušků,sám to hned z oleje vyřknout nedovedu,musím jít počítat k voliérám.
Zde je koukám spousta počítačů majetku,vědí,kolik má kdo párů velkých papoušků,nebo mutačních,tito lidé jsou nemocní,nikdy nemohou být šťastni,cítějí se ublíženi,že někdo má něco více než oni.Kolikráte těmto podobní těm úspěšným a cílevědomým lidem i nějak ublíží.Ono stačí,když to počítají u piva a vyslechnou to u vedlejšího stolu lidé,kteří se neštítí čehokoli,tito počítaři jsou vlastně takoví tipaři pro trestnou činnost a zbytečné podvědomí okolí,že ptáčkaři jsou boháči.
Dost dlouho jsem tuto diskuzi přehlížel ,toto totiž není diskuze chovatelů srdcařů,ale těžkých harpagonů.

To že dokážu říct, kolik kdo má párů toho či onoho, tak někomu počítám majetek? Tak to jsou zajímavé myšlenkové pochody, za to máš lajk. Moje reakce byla na příspěvek, že drtivá většina chovatelů nedosáhne prodejem ptáků na příjem 30.000,- Kč. Na to prostě většina chovatelů dosáhne, a je úplně lhostejné, že ve výsledku jsou se svým "hospodařením" v mínusu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.7.2021 01:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

hzp napsal(a):
To že dokážu říct, kolik kdo má párů toho či onoho, tak někomu počítám majetek? Tak to jsou zajímavé myšlenkové pochody, za to máš lajk. Moje reakce byla na příspěvek, že drtivá většina chovatelů nedosáhne prodejem ptáků na příjem 30.000,- Kč. Na to prostě většina chovatelů dosáhne, a je úplně lhostejné, že ve výsledku jsou se svým "hospodařením" v mínusu.

Přečetl jste si co sem psal předtím???

13.7.2021 18:22
hzp

XXX.XXX.83.72

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Přečetl jste si co sem psal předtím???

Ano, a pořád trvám na tom, že podstatná část chovatelů se nad částku 30 tisíc prostě dostane. Vůbec se nebavím o potřebě, či nutnosti získání živn. oprávnění. To samé pokud jde o odvod daní. O tom z mé strany nebyla řeč. Byť u některých jedinců okupujících všechny myslitelné burzy s deseti přenoskami nacpaných k prasknutí by se i o tom podnikání dalo uvažovat.

13.7.2021 19:10
atobajus

XXX.XXX.195.189

Jeden starší článek z ararauna.cz, ale pořád celkem aktuální

https://www.ararauna.cz/2012/03/platite-dane-z-prodanych-papousku-meli-byste/

13.7.2021 19:14
eli22

XXX.XXX.58.55

atobajus napsal(a):
Jeden starší článek z ararauna.cz, ale pořád celkem aktuální

https://www.ararauna.cz/2012/03/platite-dane-z-prodanych-papousku-meli-byste/

...... jenom se tam mění ten limit, je to 30000 Kč, ale to už víme.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.7.2021 21:39
Uživatel s deaktivovaným účtem

hzp napsal(a):
Ano, a pořád trvám na tom, že podstatná část chovatelů se nad částku 30 tisíc prostě dostane. Vůbec se nebavím o potřebě, či nutnosti získání živn. oprávnění. To samé pokud jde o odvod daní. O tom z mé strany nebyla řeč. Byť u některých jedinců okupujících všechny myslitelné burzy s deseti přenoskami nacpaných k prasknutí by se i o tom podnikání dalo uvažovat.

Tak ok 😉 ať máte z toho radost

Přidejte reakci

Přidat smajlík