Dobrý den všem,
Chtěl jsem se touto cestou zeptat jak je to ohledně vrácení peněz za papouška. Přítelkyně nedávno prodávala papouška a kupující ho chce vrátit jelikož si s ním neví rady. Žádná smlouva či něco podobného se nesepisovalo. Každopádně domu si papouška už vzít nemůžeme, přesto se nám ho kupující snaží vrátit.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tomas Barnoky
napsal(a):
Dobrý den všem,
Chtěl jsem se touto cestou zeptat jak je to ohledně vrácení peněz za papouška. Přítelkyně nedávno prodávala papouška a kupující ho chce vrátit jelikož si s ním neví rady. Žádná smlouva či něco podobného se nesepisovalo. Každopádně domu si papouška už vzít nemůžeme, přesto se nám ho kupující snaží vrátit.
Chudák papoušek. Proč si ho nemůžete vzít zpátky?
Santi
napsal(a):
Není smlouva, nejsou dané podmínky. Teď by měl přijít na řadu rozum a srdce. Pokud nemáte kam papouška umístit, tak ho zkuste kupujícími pomoci prodat. Třeba i pod cenou.. Hlavně ať najdete někoho, kdo se o něj postará.
S tím bych třeba problém neměl, kupující ho prostě chce přivést a místo aby řešil primární problém nám ho chce vrátit pro něj přesto vlak nejede. Jak jsem psal výše, my jsme ho prodávali protože si nerozuměl s zbytkem našich papoušků. Což je důvod číslo jedna proč si ho už domů vzít nemůžeme. Nevidím problém pomoci najít nového majitele. Každopádně kupující tvrdí, že na vrácení má nárok i bez sepsání smlouvy.
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.87.118
O jaký druh papouška se jedná?V posledním příspěvku dvakrát píšete,že nemáte problém-tak se starejte,tady vám žádné rady nepomohou.
Neregistrovaný uživatel
napsal(a):
O jaký druh papouška se jedná?V posledním příspěvku dvakrát píšete,že nemáte problém-tak se starejte,tady vám žádné rady nepomohou.
Ano nemám problém pomoci kupujícímu najít pro papouška jiný domov, mám problém s tím, že ho chce přivést bez toho aby se s námi nějak poradil a bere to jako danou věc i když mu bylo vysvětleno, že zpět domů si ho vzít nemůžeme. Každopádně je amazonek černotemenný.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tomas Barnoky
napsal(a):
Myslíte na straně kupujícího nebo naší? Jak jsem psal, domu si ho vzít nemůžeme, ale zase nechci aby se měl nějak špatně.
A to je ono.
Vaše chyba to není. A současně nechcete, aby se měl papoušek špatně. Takže jedině najít nového majitele. Urychleně.
Tomas Barnoky
napsal(a):
Dobrý den všem,
Chtěl jsem se touto cestou zeptat jak je to ohledně vrácení peněz za papouška. Přítelkyně nedávno prodávala papouška a kupující ho chce vrátit jelikož si s ním neví rady. Žádná smlouva či něco podobného se nesepisovalo. Každopádně domu si papouška už vzít nemůžeme, přesto se nám ho kupující snaží vrátit.
Tak konečně JT 106 se zeptal o jakéjo papouška jde.
Pár let amazonky černotemenné odchovávám, mnoho jsem o nich přečetl, takže nepíšu nějaké akademické úvahy.
Jistě to byla koupě ne za pár stovek, ale za pár tisíc. DOSTAL KUPUJÍCÍ PRAVDIVÉ INFORMACE ?
Byl amazonek bez vady, dokrmený nebo pod rodiči ? Byl kupující upozorněn i na to, co může od amazonka očekávat- hlavně v problematickém chování ? V tom případě ať zapomene na vrácení.
.Že si s ním neví rady, není důvod.
Videa i texty líčí amazonka jako klauna a samé plus Domnívám se, že TO JE TEN PROBLÉM NEZNALOSTI KUPUJÍCÍHO, že si s ním neví rady.
Nebo se mýlím ?
Moudivláček
napsal(a):
Tak konečně JT 106 se zeptal o jakéjo papouška jde.
Pár let amazonky černotemenné odchovávám, mnoho jsem o nich přečetl, takže nepíšu nějaké akademické úvahy.
Jistě to byla koupě ne za pár stovek, ale za pár tisíc. DOSTAL KUPUJÍCÍ PRAVDIVÉ INFORMACE ?
Byl amazonek bez vady, dokrmený nebo pod rodiči ? Byl kupující upozorněn i na to, co může od amazonka očekávat- hlavně v problematickém chování ? V tom případě ať zapomene na vrácení.
.Že si s ním neví rady, není důvod.
Videa i texty líčí amazonka jako klauna a samé plus Domnívám se, že TO JE TEN PROBLÉM NEZNALOSTI KUPUJÍCÍHO, že si s ním neví rady.
Nebo se mýlím ?
My zmíněného amazonka koupili jako dokrmeného od chovatele bez vady už ani nevím jestli za 12 nebo více tisíc to bych teď kecal. Vše u nás probíhalo víceméně bez problémů, s většinou našich papoušků byl v pohodě krom amazoňanů ti naši jsou takový, že prostě ostatní papoušky moc nemusí. Postupně se ale ukázalo, že opak je pravdou a třeba naše Nobiliska se kvůli němu začala škubat, amazoňanům když byl puštěný létal naschvál na klec a snažil se je klovat a obráceně. A to nemluvím o aře zelenokřídlé ta ho vyloženě nesnášela. Ale nějaký čas se to všechno dalo snášet. Nakonec jsme se ale rozhodli, že ho dáme pryč. Dotyčný kupující už několik amazonků má a problém nastal když po pár dnech je dal spolu do klece kde údajně byli v pořádku, ale když je potom pustil jeden z amazonků měl nějakým způsobem dotírat na amazonka kterého má od nás. Jelikož je už si ale netroufne je dát k sobě a amazonek od nás údajně "celý dny" křičí jelikož chce opět do klece k ostatním amazonkům. A to má být tak nějak celý problém, když nepočítám tedy to, že se nenechá pohladit po zádech což se nenechal nikdy a jestli si dobře pamatuji ani by se na zádech hladit neměli.
Tomas Barnoky
napsal(a):
My zmíněného amazonka koupili jako dokrmeného od chovatele bez vady už ani nevím jestli za 12 nebo více tisíc to bych teď kecal. Vše u nás probíhalo víceméně bez problémů, s většinou našich papoušků byl v pohodě krom amazoňanů ti naši jsou takový, že prostě ostatní papoušky moc nemusí. Postupně se ale ukázalo, že opak je pravdou a třeba naše Nobiliska se kvůli němu začala škubat, amazoňanům když byl puštěný létal naschvál na klec a snažil se je klovat a obráceně. A to nemluvím o aře zelenokřídlé ta ho vyloženě nesnášela. Ale nějaký čas se to všechno dalo snášet. Nakonec jsme se ale rozhodli, že ho dáme pryč. Dotyčný kupující už několik amazonků má a problém nastal když po pár dnech je dal spolu do klece kde údajně byli v pořádku, ale když je potom pustil jeden z amazonků měl nějakým způsobem dotírat na amazonka kterého má od nás. Jelikož je už si ale netroufne je dát k sobě a amazonek od nás údajně "celý dny" křičí jelikož chce opět do klece k ostatním amazonkům. A to má být tak nějak celý problém, když nepočítám tedy to, že se nenechá pohladit po zádech což se nenechal nikdy a jestli si dobře pamatuji ani by se na zádech hladit neměli.
Děkuji za rychlou reakci.
Jen zírám. Proč? Protože po vaší ůvodní otázce jsem vůbec nepředpokládal, že chováte více papoušků, dokonce aru zelenokřídlou.
Přesně tak se amazonek chová jak píšete.
Kupující jestli má několik amazonků pohromadě, tak se mu po roce servou a ani k nim toho vašeho nemusí pouštět.Po pár dnech pustit k hejnu cizího jedince je hazard.
. Amazonci nejen křičí, někteří doslova pronikavě řvou. Někdy pomůže, když na sebe nevidí, jen se slyší. Skupina mladých může být pohromadě, ale tak do příštího jara.
Ale to si snad každý, kdo je kupuje jednoduše zjistí i v článcích na iFAUNĚ.
Moudivláček
napsal(a):
Děkuji za rychlou reakci.
Jen zírám. Proč? Protože po vaší ůvodní otázce jsem vůbec nepředpokládal, že chováte více papoušků, dokonce aru zelenokřídlou.
Přesně tak se amazonek chová jak píšete.
Kupující jestli má několik amazonků pohromadě, tak se mu po roce servou a ani k nim toho vašeho nemusí pouštět.Po pár dnech pustit k hejnu cizího jedince je hazard.
. Amazonci nejen křičí, někteří doslova pronikavě řvou. Někdy pomůže, když na sebe nevidí, jen se slyší. Skupina mladých může být pohromadě, ale tak do příštího jara.
Ale to si snad každý, kdo je kupuje jednoduše zjistí i v článcích na iFAUNĚ.
Na můj původní dotaz jsem se ptal jelikož i když doma máme několik papoušků a plazů nikdy jsem nic takového řešit nemusel. Hlavně krom amazoňanů vínorudých (kteří jsou mladí na to aby měli mladé) nemáme jiné papoušky dopárované, takže zkušenosti s prodejem papouška máme nulové. Minimálně ponaučení pro nás do budoucna až někdy v budoucnu budeme mít mladé amazoňanů, nechat si vypracovat smlouvu a podobně.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Platná určitě je, ale odstoupení od kupní smlouvy má také svá pravidla. A těžko bude relevantním důvodem, že si kupující "neví rady".
Tomas Barnoky
napsal(a):
Dobrý den všem,
Chtěl jsem se touto cestou zeptat jak je to ohledně vrácení peněz za papouška. Přítelkyně nedávno prodávala papouška a kupující ho chce vrátit jelikož si s ním neví rady. Žádná smlouva či něco podobného se nesepisovalo. Každopádně domu si papouška už vzít nemůžeme, přesto se nám ho kupující snaží vrátit.
Kupujícího bych poslal velice rychle tam odkud přišel. Řekněte mu, že jste ochoten papouška vzít zpět, ale aby přinesl od odborníka na exotické ptactvo potvrzení na všechna vyšetření , že je papoušek zdráv, protože přišel do kontaktu s jeho papoušky.
kareta
napsal(a):
Kupujícího bych poslal velice rychle tam odkud přišel. Řekněte mu, že jste ochoten papouška vzít zpět, ale aby přinesl od odborníka na exotické ptactvo potvrzení na všechna vyšetření , že je papoušek zdráv, protože přišel do kontaktu s jeho papoušky.
Přemýšlel jsem o tom, protože přesně jak píšete amazonek od nás je s amazonky kupujícího v kontaktu. Přijde mi to jako trošku podpásovka, na druhou stranu dotyčný si prostě usmyslel datum kdy ho hodlá přivést a bez nějaké předchozí domluvy. No uvidíme na čem se s dotyčným zvládneme domluvit.
Tomas Barnoky
napsal(a):
Dnes je to 15. den.
Asi jste nepochopil můj dotaz. Případně já špatně vaši odpověď. Zeptám se tedy jinak. Kolikátého jste papouška prodal a kolikátého vám kupující oznámil, že jej chce vrátit?
Myslím si, že je celkem zásadní jak dlouho od prodeje chce kupující něco reklamovat. Je rozdíl, zda po pár dnech či několika týdnech.
PoldaJ
napsal(a):
Asi jste nepochopil můj dotaz. Případně já špatně vaši odpověď. Zeptám se tedy jinak. Kolikátého jste papouška prodal a kolikátého vám kupující oznámil, že jej chce vrátit?
Myslím si, že je celkem zásadní jak dlouho od prodeje chce kupující něco reklamovat. Je rozdíl, zda po pár dnech či několika týdnech.
Jak jsem psal 15. den přičemž tohle pondělí tedy 13. den od prodeje nám dotyčný oznámil, že nám ho přiveze kvůli tomu, že celé dny křičí, nenechá se podrbat na zádech a chce ke zbytku amazonků se kterými byl seznámen. Takže ano, nemůžu vyvrátit fakt, že bavíme o celkem krátké době, spíš mi nepřijdou dostačující důvody pro toho aby byl ten amazonek "reklamován".
Uživatel s deaktivovaným účtem

Osobně píšu k papouškům od nás kupní smlouvy a koukám, že ještě budu muset doplnit reklamaci. Co někteří lidi teda nevymyslí. Pán mi přijde nanejvýš vyčůraný. To, že si papoušci nesednou, se stát samozřejmě může - ale s tím musím už počítat při koupi. Zvlášť chová-li jich více, nemůže říct, že tohle netušil, že se může stát.
Za mě - pokud vám na něm záleží, tak bych ho vzala zpět a našla nový domov sama. Ale - určitě bych chtěla zdravotní testy, protože nikdy nevíte, co byste si s ním mohli donést, když už byl v kontaktu s papoušky kupujícího. A nevracela bych ani plnou cenu papouška - klidně bych si odečetla od té ceny koupi klece, kde zatím bude.
Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
Osobně píšu k papouškům od nás kupní smlouvy a koukám, že ještě budu muset doplnit reklamaci. Co někteří lidi teda nevymyslí. Pán mi přijde nanejvýš vyčůraný. To, že si papoušci nesednou, se stát samozřejmě může - ale s tím musím už počítat při koupi. Zvlášť chová-li jich více, nemůže říct, že tohle netušil, že se může stát.
Za mě - pokud vám na něm záleží, tak bych ho vzala zpět a našla nový domov sama. Ale - určitě bych chtěla zdravotní testy, protože nikdy nevíte, co byste si s ním mohli donést, když už byl v kontaktu s papoušky kupujícího. A nevracela bych ani plnou cenu papouška - klidně bych si odečetla od té ceny koupi klece, kde zatím bude.
Ono to tak ve výsledku nejspíš dopadne. Každopádně o ty testy si řeknu, nejdřív mi to přišlo jako trošku podpásovka, ale vzhledem k našim papouškům to tak bude nejlepší. Každopádně děkuju za radu, pro příště si rozhodně nějakou smlouvu nechám vypracovat.
Tomas Barnoky
napsal(a):
Ono to tak ve výsledku nejspíš dopadne. Každopádně o ty testy si řeknu, nejdřív mi to přišlo jako trošku podpásovka, ale vzhledem k našim papouškům to tak bude nejlepší. Každopádně děkuju za radu, pro příště si rozhodně nějakou smlouvu nechám vypracovat.
Podpásovka? Že si s vráceným papouchem do chovu třeba zatáhnete nějaký moribundus? Vůbec ne. Na vyšetření bych bez diskuze trval. A samozřejmě je to pouze na vaší dobré vůli, zda přistoupíte na vrácení. Důvod k reklamaci rozhodně není, že papouch křičí, či se nenechá pohladit, to jako nazdar. Přesně jak někdo píše, rozhodně bych nevrátil plnou cenu, budou s tím další náklady, protože se s jeho další přítomností nepočítalo a ztrácíte čas s dalším prodejem. Kupující se, když na tom taky něco tratí alespoň pro příště naučí zapojit to, co má na krku. A písemnou smlouvu by si v prvé řadě měl pro příště nechat vypracovat kupující.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tomas Barnoky
napsal(a):
Ono to tak ve výsledku nejspíš dopadne. Každopádně o ty testy si řeknu, nejdřív mi to přišlo jako trošku podpásovka, ale vzhledem k našim papouškům to tak bude nejlepší. Každopádně děkuju za radu, pro příště si rozhodně nějakou smlouvu nechám vypracovat.
Podpásovka od vás určitě ne. Rozumný člověk pochopí, proč ty testy chcete a opravdu bych na tom trvala. Jinak bych ho zpět nevzala. Za ten risk to nestojí.
Já bych tomu co amazonka nezvládá doporučil trpělivost.
Koupeného mít v kleci samotného v hlasovém dosahu, později i vizuálním kontaktu. Časem vypozoruje, jak kteří jedinci k sobě tíhnou.
Možná bude za pár měsíců mile překvapen. Hlavně, že je amazonek zdravý. Zavlečení nějakého patogenu do chovu se může stát.
Je li to samička, může být v kleci s jinou samičkou a obě třeba i s jedním samcem. Dva samci se nesnesou. Dvojité pletivo mezi klecemi nutné. .
Neplýtval bych penězi za testy a upustil od snahy vrátit.
To se budete v případě nedohody soudit ? Příjdete o peníze i o nervy. Má to smysl ?
Souhlasím s hzp.
Ještě bych podotknul, že inkubační doba některých nemocí je celkem dlouhá, třeba i 3 měsíce. Takže správně by měla být nejprve karanténa a pak (třeba opakovaný) test. Na to asi připraven nejste. A jsou to - mimo jiné - i finanční náklady.
Navíc jednání kupujícího, že vám určí datum, kdy ptáka přiveze, je z mého pohledu něco neakceptovatelného. Okamžitě bych ho zarazil.
Jeho důvod vrácení je nesmysl. Pokud byste přece jen uvažoval, že se s ním o tom chcete bavit, tak nejprve dojednat podmínky.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Většina z vás se tady ohání testy 🤔můj dotaz zní ...pan/í prodávající prodal/a papouška taky s testy o bezinfekčnosti? 🤔
Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
Většina z vás se tady ohání testy 🤔můj dotaz zní ...pan/í prodávající prodal/a papouška taky s testy o bezinfekčnosti? 🤔
Ptáte se prodávajícího, ne?
Jak to tak sleduji, většina nás rozhodně není.
Každý má možnost volby. Každý má možnost zvážit riziko a podle toho se rozhodnout. Já mluvil za sebe.
Z mého pohledu není důvod přijmout ptáka zpět. Navíc chová-li se kupující tak, jak bylo popsáno.
Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
Většina z vás se tady ohání testy 🤔můj dotaz zní ...pan/í prodávající prodal/a papouška taky s testy o bezinfekčnosti? 🤔
Podívejte, důvod k reklamaci jednoduše není. Křik ptáka, nebo že není kontaktní, to není důvod akceptovatelné reklamace. Takže je to jen a jen o dobré vůli prodávajícího, jestli ho vezme zpět. A stane se tak za JÍM stanovených podmínek. Osobně bych řekl, tak si vyber frajere, buď kompletní vyšetření, nebo bez vyšetření s tím, že si ho zkaranténuji (a nechám vyšetřit) sám, ale tak dva litry z kupní ceny dolů. Ber, nebo si ho udej sám.
Uživatel s deaktivovaným účtem

hzp
napsal(a):
Podívejte, důvod k reklamaci jednoduše není. Křik ptáka, nebo že není kontaktní, to není důvod akceptovatelné reklamace. Takže je to jen a jen o dobré vůli prodávajícího, jestli ho vezme zpět. A stane se tak za JÍM stanovených podmínek. Osobně bych řekl, tak si vyber frajere, buď kompletní vyšetření, nebo bez vyšetření s tím, že si ho zkaranténuji (a nechám vyšetřit) sám, ale tak dva litry z kupní ceny dolů. Ber, nebo si ho udej sám.
Samozřejmě že důvody reklamace jsou neopodstatněné a víceméně směšné ....nicméně nevidím jediný důvod proč by kupující měl prodávajícímu poskytovat službu kterou mu sám prodávající neposkytl 🤷možná se budete divit ale takhle to opravdu nefunguje 😉
Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
Samozřejmě že důvody reklamace jsou neopodstatněné a víceméně směšné ....nicméně nevidím jediný důvod proč by kupující měl prodávajícímu poskytovat službu kterou mu sám prodávající neposkytl 🤷možná se budete divit ale takhle to opravdu nefunguje 😉
Ne úplně chápu co řešíte. Důvod k reklamaci není. Tečka. Jestli prodávající ptáka přijme je jen jeho dobrá vůle. A pokud řekne, že ho zpět vezme za těchto a těchto podmínek, tak buď se tím kupující smíří, nebo si ho bude muset prodat sám. Tak nevím co tady dál rozebíráte, jestli někdo něco poskytl, nebo neposkytl. To je úplně mimo mísu.
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.87.118
To co se tady teoreticky řeší stále dokola již přestalo zajímat i zadavatele.Jsou to jen teorie, PRAXE je totiž úplně jiná.Kdo je chovatelem více let, tak si to určitě prožil-není na to žádná šablona,je to případ od případu,někdy má dobrý konec, jindy raději rychle zapomenout.
Podle Občanského zákoníku 89/2012 §1829 má kupující právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů bez uvedení důvodů, podle § 1818 se nevyžaduje důvod. Nemusí být smlouva písemná, koupě proběhla na základě ústní smlouvy popř. telefonem, internetem. Bohužel peníze musíte vrátit a ptáka převzít. Pokud chcete bližší vysvětlení obraťte se na právníka časopisu Dtest, který vám poradí, porada je bezplatná
Uživatel s deaktivovaným účtem

moluka
napsal(a):
Podle Občanského zákoníku 89/2012 §1829 má kupující právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů bez uvedení důvodů, podle § 1818 se nevyžaduje důvod. Nemusí být smlouva písemná, koupě proběhla na základě ústní smlouvy popř. telefonem, internetem. Bohužel peníze musíte vrátit a ptáka převzít. Pokud chcete bližší vysvětlení obraťte se na právníka časopisu Dtest, který vám poradí, porada je bezplatná
Nesmysl. Motáte sem smlouvu uzavřenou distančním způsobem. K prodeji, tedy uzavření smlouvy došlo pravděpodobně při fyzickém předání zvířete.
Edit, i kdyby nějak uzavřeli smlouvu distančním způsobem, pak se na ně vámi uvedené ustanovení vztahuje za situace, kdy prodejce je podnikatel.