Budoucnost chovu papoušků

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
6.5.2023 20:24
chovatel177

XXX.XXX.242.204

Dobrý den, jak vidíte budoucnost v chovu papousku ? Vidíme, ze už je dost ptaku, které se nedaří prodat, ceny jdou hodně dolu, někdy se nedokážou prodat ani pod cenou..
Vykup vykupuje taktéž za ještě menší peníze, než kdy predtim.
Taktéž zákony v Holandsku ohledně karantény při prodeji/dovozu papousku, je možné, ze postihne celou EU nějaké restrikce ohledně možnostech chovu, vývozu, dovozu, počtu paru atd..

Chovam teprve 5 rokem, nemám zkušenosti v dlouhodobém horizontu, někteří z vas pravdepobne něco již zažili a řešili, jak to asi bude..

Jak to vidíte vy ? Bude těžká doba nebo se to opět vrátí do normálu ? Co z ptáky, které se nepodaří prodat dalším chovatelum, nárůst počtu mladých..

Díky za vaše názory, jsem jen zvědavý :)

6.5.2023 21:33
pavel55

XXX.XXX.43.15

Jaký návrat k normálu ? Normál je to co je. Odchovat ptáky které se nepodaří prodat dalším chovatelům to je taky normál, už před 30ti lety jsem jako mladý chovatel někdy něco odchoval a pak zjistil že to nikdo nechce, tak jsem to pak už dál nechoval. Chovatelé si často něco oblíbí každý to chce odchovávat časem se to přemnoží a když to každý kdo to chce mít má kdo to má potom kupovat ? tak se toho začnou všichni zbavovat ono to pomalu vymizí tím se to stane zase vzácné a pak to najednou zase všichni chtějí mít. Vždy budou například atraktivní nové mutace kde poptávka převišuje nabídku, taky jsou druhy které jsou na odchov tak náročné že nebudou nikdy levné.
Jako příklad: 2008 jsem prodával modré Barnardy límcové velké za 6000 Kč/kus, zájemců bylo málo a tak jsem je už dál nechoval a kolik stojí dnes ? Podstatně víc a jdou na dračku.

6.5.2023 22:40
gruchy77@pobox.sk

XXX.XXX.176.38

..kazda etapa raz konči ako chov psov tak ted papuchy a je jedno či andula za 2eu alebo ara za 1000eu niet komu nejde nič...krasny večer

7.5.2023 06:05
exotchov

XXX.XXX.168.151

Do dvou let skonči velke procento chovatelu běžných druhu, jsou již dnes přemnožené. A postupem casu zanikne chov invazních druhu.

7.5.2023 06:21
kubanec

XXX.XXX.152.248

No a kdyby nebyl ten tolik propíraným výkup tak je ještě větší legrace ceny jsou dolů tak zase můžete nakupovat na co dřív nebylo a a nemá asi smysl množit něco čeho je mraky, nedávno jsem se bavil s chovatelem Alex lutino prodává chovatelům za tři a když není zájem tak za 1800 do výkupu a je spokojenej

marrekk

7.5.2023 07:29
marrekk

XXX.XXX.57.161

exotchov napsal(a):
Do dvou let skonči velke procento chovatelu běžných druhu, jsou již dnes přemnožené. A postupem casu zanikne chov invazních druhu.

A muzes napsat ktere druhy se vyplati chovat...ja myslim ze jich uz moc nebude

7.5.2023 07:36
kubanec

XXX.XXX.152.248

Kakadu palmový kakadu belouchy atd

7.5.2023 08:39
parrotss

XXX.XXX.168.23

pavel55 napsal(a):
Jaký návrat k normálu ? Normál je to co je. Odchovat ptáky které se nepodaří prodat dalším chovatelům to je taky normál, už před 30ti lety jsem jako mladý chovatel někdy něco odchoval a pak zjistil že to nikdo nechce, tak jsem to pak už dál nechoval. Chovatelé si často něco oblíbí každý to chce odchovávat časem se to přemnoží a když to každý kdo to chce mít má kdo to má potom kupovat ? tak se toho začnou všichni zbavovat ono to pomalu vymizí tím se to stane zase vzácné a pak to najednou zase všichni chtějí mít. Vždy budou například atraktivní nové mutace kde poptávka převišuje nabídku, taky jsou druhy které jsou na odchov tak náročné že nebudou nikdy levné.
Jako příklad: 2008 jsem prodával modré Barnardy límcové velké za 6000 Kč/kus, zájemců bylo málo a tak jsem je už dál nechoval a kolik stojí dnes ? Podstatně víc a jdou na dračku.

Jistě je možný i takový pohled na věc. Vaše úvaha má racionální jádro, neb když je něčeho moc, pak podle zákonů ekonomiky cena klesá. Vznikají pak ty "vlny" o kterých píšete, když po přesycení trhu může nastat stav kdy opět dochází ke zvýšení poptávky. Dnešní doba nepřeje spoustě lidským činnostem. Nejenom pohostinstvím, gastronomii ale i koníčkům. Nelze se divit, když člověk musí nejdříve uspokojit všechny nutné potřeby a výdaje mnohdy mu nezbývají peníze na nic jiného. A budoucnost? Nějakou dobu tady bude ještě nedobrá situace. Nejenom u papoušků. Platí to obecně i u jiných zvířat, jejíž cena jde do desetitisíců a lidé si byli ochotni je v minulosti pořídit i na leasingovou smlouvu...Obrat ve střednědobém horizontu může nastat cca do 3 let, anebo taky ne. V dlouhodobém pohledu bude chovatelství, jako záliba ovlivněno mnoha faktory. Nejenom ty, o kterých píše Pavel55. Budou to normy ČR anebo EU, které mohou mnohé limitovat.

No a ti skalní příznivci? Tj chovatelé, kteří chovají pro radost? Věřím, že ti přežijí. Neb malý chov zvířat jen tak něco nezruinuje. Jiné je když máte desítky a desítky voliér a ročně odchováváte několik set mláďat. Nechci ani vidět ty náklady na energie, krmení, veterinu, atd.

Jsem optimista a věřím, že se vše v dobré obrátí.

7.5.2023 11:04
chovatelaustralie

XXX.XXX.163.234

parrotss napsal(a):
Jistě je možný i takový pohled na věc. Vaše úvaha má racionální jádro, neb když je něčeho moc, pak podle zákonů ekonomiky cena klesá. Vznikají pak ty "vlny" o kterých píšete, když po přesycení trhu může nastat stav kdy opět dochází ke zvýšení poptávky. Dnešní doba nepřeje spoustě lidským činnostem. Nejenom pohostinstvím, gastronomii ale i koníčkům. Nelze se divit, když člověk musí nejdříve uspokojit všechny nutné potřeby a výdaje mnohdy mu nezbývají peníze na nic jiného. A budoucnost? Nějakou dobu tady bude ještě nedobrá situace. Nejenom u papoušků. Platí to obecně i u jiných zvířat, jejíž cena jde do desetitisíců a lidé si byli ochotni je v minulosti pořídit i na leasingovou smlouvu...Obrat ve střednědobém horizontu může nastat cca do 3 let, anebo taky ne. V dlouhodobém pohledu bude chovatelství, jako záliba ovlivněno mnoha faktory. Nejenom ty, o kterých píše Pavel55. Budou to normy ČR anebo EU, které mohou mnohé limitovat.

No a ti skalní příznivci? Tj chovatelé, kteří chovají pro radost? Věřím, že ti přežijí. Neb malý chov zvířat jen tak něco nezruinuje. Jiné je když máte desítky a desítky voliér a ročně odchováváte několik set mláďat. Nechci ani vidět ty náklady na energie, krmení, veterinu, atd.

Jsem optimista a věřím, že se vše v dobré obrátí.

Jsem už dlouholetý chovatel a mohu říci, že chovem exotů včetně papoušků se zabývám už přes 60 let. Pamatuji různé doby a to o nedostatek krmení a velmi omezený výběr chovaných druhů až po naprosté zahlcení trhu, když chovatel byl rád, že se běžně chovaného papouška vůbec zbaví. Jako každá krize i tato jednou skončí. Ano, krize již je a obávám se, že zdaleka ještě nejsme na dně. Je skutečně nesmysl nadále ještě více, dávat rozmnožovat běžně odchovávané ptáky a nepočkat třeba rok, dva a nechat páry bez odchovů. To ale musí udělat více chovatelů. Pochybuji ovšem, že to udělá více lidí. Krmivo je velmi drahé a tak si člověk řekne, alespoň pár korun bude na krmení. A tak budou zase fronty u výkupčích a ceny spadnou ještě níže a níže. Tak ti skalní chovatelé stejně zůstanou i když jejich řady budou zdecimované. Ano, doba bude jistě velmi náročné a nikdo neví jak se bude ekonomická a i válečná doba v Evropě vyvíjet. Těžko věštit ale na zklidnění to zdaleka nevypadá. Svět se začíná takzvaně v řiť obracet. Nechci tu rozebírat válečné napětí ve světě ani ekologické šílence, ovšem ale, to velmi souvisí i s ekonomickou situací a tím pádem i s možnostmi lidí na různé koníčky a i plány do budoucna. Chovatelé například psů a jiných zvířat se dnes už děsí jít na veterinu. Ceny zvláště ve velkých městech jsou závratné. Ještě malou poznámku. Minulá vláda která v covidu byla téměř zatracovaná, ža špatné chospodaření a cokoliv rozhodla bylo podle opozice vše špatně. Dnešní takzvaná pětokolka je ale až zoufale neschopná. Převzala vládu s 5% inflací a sama to dotáhla za rok a půl k téměř 19% inflaci. Už i jejich příznivci v ČT provalují oči, kam se to řítíme. Kéž by jsme nedopadli jako Řecko. Omlouvám se za širší rozsah rozboru naší situace ale nemohl jsem jinak. Velmi se to týká i toho našeho chovatelství

7.5.2023 21:50
pavel55

XXX.XXX.43.15

Proti inflaci může ČNB postupovat efektivněji a rychleji než vláda, ČNB ale nic nedělá a vše hází na vladu.

8.5.2023 11:28
tennktery

XXX.XXX.32.228

chovatelaustralie napsal(a):
Jsem už dlouholetý chovatel a mohu říci, že chovem exotů včetně papoušků se zabývám už přes 60 let. Pamatuji různé doby a to o nedostatek krmení a velmi omezený výběr chovaných druhů až po naprosté zahlcení trhu, když chovatel byl rád, že se běžně chovaného papouška vůbec zbaví. Jako každá krize i tato jednou skončí. Ano, krize již je a obávám se, že zdaleka ještě nejsme na dně. Je skutečně nesmysl nadále ještě více, dávat rozmnožovat běžně odchovávané ptáky a nepočkat třeba rok, dva a nechat páry bez odchovů. To ale musí udělat více chovatelů. Pochybuji ovšem, že to udělá více lidí. Krmivo je velmi drahé a tak si člověk řekne, alespoň pár korun bude na krmení. A tak budou zase fronty u výkupčích a ceny spadnou ještě níže a níže. Tak ti skalní chovatelé stejně zůstanou i když jejich řady budou zdecimované. Ano, doba bude jistě velmi náročné a nikdo neví jak se bude ekonomická a i válečná doba v Evropě vyvíjet. Těžko věštit ale na zklidnění to zdaleka nevypadá. Svět se začíná takzvaně v řiť obracet. Nechci tu rozebírat válečné napětí ve světě ani ekologické šílence, ovšem ale, to velmi souvisí i s ekonomickou situací a tím pádem i s možnostmi lidí na různé koníčky a i plány do budoucna. Chovatelé například psů a jiných zvířat se dnes už děsí jít na veterinu. Ceny zvláště ve velkých městech jsou závratné. Ještě malou poznámku. Minulá vláda která v covidu byla téměř zatracovaná, ža špatné chospodaření a cokoliv rozhodla bylo podle opozice vše špatně. Dnešní takzvaná pětokolka je ale až zoufale neschopná. Převzala vládu s 5% inflací a sama to dotáhla za rok a půl k téměř 19% inflaci. Už i jejich příznivci v ČT provalují oči, kam se to řítíme. Kéž by jsme nedopadli jako Řecko. Omlouvám se za širší rozsah rozboru naší situace ale nemohl jsem jinak. Velmi se to týká i toho našeho chovatelství

Dobrý den.
iFauna - píšou na Googlu - největší chovatelský web v ČR, příspíváte do diskuze o okrasném ptactvu, proč tady do toho serete Vaši politiku??
Váš kolega, ekonomický expert - pavel55, nemlih to samé ??

8.5.2023 11:34
tennktery

XXX.XXX.32.228

kubanec napsal(a):
Kakadu palmový kakadu belouchy atd

Dobrý den, dobrá volba, ještě kakadu přilbový a z ar - ara hyacintový

8.5.2023 11:39
maxa

XXX.XXX.125.165

Protože od té politiky se odvijí vše!!!!

8.5.2023 11:45
tennktery

XXX.XXX.32.228

maxa napsal(a):
Protože od té politiky se odvijí vše!!!!

No jasně,
takže zkusím ještě jednou, iFauna - CHOVATELSKÝ web,
najděte si jiné platformy.

8.5.2023 11:54
kareta

XXX.XXX.84.6

Sláva Ukrajině !

8.5.2023 12:48
David2013

XXX.XXX.46.120

tennktery napsal(a):
No jasně,
takže zkusím ještě jednou, iFauna - CHOVATELSKÝ web,
najděte si jiné platformy.

Tak já to zkusím taky ještě jednou. Založené vlákno na téma budoucnost chovu s politikou rozhodně souvisí. Nebo si snad myslíte, že podle toho jaké nám EU a tím ČR dá podmínky pro chov,ekonomická krize,válka,.... s tím nesouvisí? Pochopil bych váš argument kdyby to někdo vypisoval třeba ve vlákně Odchovy 2023. Ale sem to rozhodně patří a pokud vám to vadí,tak to nečtěte. Není nic jednoduššího.

8.5.2023 13:11
chovatelaustralie

XXX.XXX.163.234

tennktery napsal(a):
Dobrý den.
iFauna - píšou na Googlu - největší chovatelský web v ČR, příspíváte do diskuze o okrasném ptactvu, proč tady do toho serete Vaši politiku??
Váš kolega, ekonomický expert - pavel55, nemlih to samé ??

Vážený pane. Jestli chceme hledat příčiny naších těžkostí v chovatelství a nejen v něm, musíme se chtě nechtě zamyslet nad tím s čím se denně setkáváme a to je i ta naše ekonomická a politická situace. Jestli to ještě nevíte tak snad také jednou pochopíte. Jestli nadpis zněl "budoucnost chovu papoušků" myslím, že jsem se od tématu nijak nevzdálil. Všichni pociťujeme co se dnes děje a velmi se to týká i chovatelství. Nemá smysl zde někoho okřikovat za názor k tomuto tématu.

8.5.2023 13:17
Kokr

XXX.XXX.85.112

chovatelaustralie napsal(a):
Vážený pane. Jestli chceme hledat příčiny naších těžkostí v chovatelství a nejen v něm, musíme se chtě nechtě zamyslet nad tím s čím se denně setkáváme a to je i ta naše ekonomická a politická situace. Jestli to ještě nevíte tak snad také jednou pochopíte. Jestli nadpis zněl "budoucnost chovu papoušků" myslím, že jsem se od tématu nijak nevzdálil. Všichni pociťujeme co se dnes děje a velmi se to týká i chovatelství. Nemá smysl zde někoho okřikovat za názor k tomuto tématu.

Od tématu jste se nevzdálil, popsal jste to přesně! Pozitivní laiky jsou toho důkazem.

8.5.2023 14:26
David2013

XXX.XXX.192.87

chovatelaustralie napsal(a):
Vážený pane. Jestli chceme hledat příčiny naších těžkostí v chovatelství a nejen v něm, musíme se chtě nechtě zamyslet nad tím s čím se denně setkáváme a to je i ta naše ekonomická a politická situace. Jestli to ještě nevíte tak snad také jednou pochopíte. Jestli nadpis zněl "budoucnost chovu papoušků" myslím, že jsem se od tématu nijak nevzdálil. Všichni pociťujeme co se dnes děje a velmi se to týká i chovatelství. Nemá smysl zde někoho okřikovat za názor k tomuto tématu.

Máte naprostou pravdu, sice má člověk politiky plné zuby za poslední dobu, a nepotřebuje ji číst všude, ale do tohoto vlákna rozhodně patří a popsal jste to přesně . Původně jsem na tohle vlákno nechtěl vůbec reagovat, ale,, tennktery " mě defakto donutil. Tyhle ty kousky co si myslí, že budou druhým určovat, co kdo smí a nesmí a dělat. Což z jeho věty,, najděte si jiné platformy" vyplívá, mě začínají pěkně... Takže pane,, tennktery" nečtěte si to, když vás to tak uráží a neurčujte druhým co kdo má dělat.

8.5.2023 15:18
lavice

XXX.XXX.225.114

Bohužel chov papoušků jde do kopru, to vidíme všichni. A bude hůř. chov zredukovat ze 40 volier stačí 10 nebo uplně zrušit. Ale jak, když to člověk dělá 45 let a stále ho to baví i přes tuto špatnou dobu. -------

Neregistrovaný uživatel

8.5.2023 17:56
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.14.54

maxa napsal(a):
Protože od té politiky se odvijí vše!!!!

Chce to neodvíjet se a používat vlastní rozum! Za více než 50let co chovám ptáky jsem se nikdy neřídil politikou.Někdy bylo lépe někdy hůře,ale naše chovy to vždy přežily a opět přežijí,všechno záleží jen a jen na nás.Přeji pevnou mysl a hodně zdaru.

8.5.2023 18:27
lavice

XXX.XXX.225.114

Ale co s odchovy když se zadaří a nikdo nic nechce ani za pár korun?( Kam umístit třeba 40 kusů mladých?) Rosely, penanti, jiná Austrálie, neříkám ani amazonané. Nabídky v inzerci vše z lonského roku, co pak bude třeba v srpnu? Nejlépe chovat pár let bez budek.

8.5.2023 20:31
pavel55

XXX.XXX.43.15

lavice napsal(a):
Ale co s odchovy když se zadaří a nikdo nic nechce ani za pár korun?( Kam umístit třeba 40 kusů mladých?) Rosely, penanti, jiná Austrálie, neříkám ani amazonané. Nabídky v inzerci vše z lonského roku, co pak bude třeba v srpnu? Nejlépe chovat pár let bez budek.

v srpnu nabídnete roselu pestrou za 600 Kč, pokud neprodáte nabídnete v září za 500 Kč, v říjnu za 400 Kč, v listopadu za 300 Kč, v prosinci za 200 Kč, v lednu za 100 Kč,a v únoru uděláte dobrý skutek a darujete ji nějakému začátečníkovi a hurá bude o jednoho nového chovatele víc !

8.5.2023 20:52
hicks

XXX.XXX.124.8

pavel55 napsal(a):
v srpnu nabídnete roselu pestrou za 600 Kč, pokud neprodáte nabídnete v září za 500 Kč, v říjnu za 400 Kč, v listopadu za 300 Kč, v prosinci za 200 Kč, v lednu za 100 Kč,a v únoru uděláte dobrý skutek a darujete ji nějakému začátečníkovi a hurá bude o jednoho nového chovatele víc !

Vůbec jsem se nechtěl zapojovat, ale trochu vás poupravím. V srpnu rozelu za 600kč a když ji neprodá, tak v březnu mu dá i výkupce 400 - 500kč. Když jsem choval rozely a prodával na stole a nevěděl kolik si za ně mám říct, tak aby to nebylo moc, tak nakonec jsem zjistil, že je prodávám za stejnou cenu, jakou by mi dal výkup.
Některým lidem to ale nevysvětlíte. Neustále se najdou takoví co všechno vidí pouze černě a neustále hlásají na sociálních sítích jak je to hrozné a jak bude hůř a podobně. Na to je jediná rada. Přestaňte chovat a začněte se věnovat jinému koníčku.

8.5.2023 21:09
Horák lutino

XXX.XXX.167.135

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Chce to neodvíjet se a používat vlastní rozum! Za více než 50let co chovám ptáky jsem se nikdy neřídil politikou.Někdy bylo lépe někdy hůře,ale naše chovy to vždy přežily a opět přežijí,všechno záleží jen a jen na nás.Přeji pevnou mysl a hodně zdaru.

8.5.2023 22:32
tennktery

XXX.XXX.32.228

David2013 napsal(a):
Máte naprostou pravdu, sice má člověk politiky plné zuby za poslední dobu, a nepotřebuje ji číst všude, ale do tohoto vlákna rozhodně patří a popsal jste to přesně . Původně jsem na tohle vlákno nechtěl vůbec reagovat, ale,, tennktery " mě defakto donutil. Tyhle ty kousky co si myslí, že budou druhým určovat, co kdo smí a nesmí a dělat. Což z jeho věty,, najděte si jiné platformy" vyplívá, mě začínají pěkně... Takže pane,, tennktery" nečtěte si to, když vás to tak uráží a neurčujte druhým co kdo má dělat.

Dobrý večer.
Co to tady melete, copak já Vám určuji co smíte a nesmíte dělat?
A s tím vyplíváním, já jsem na Vás něco vyplivnul, žvýkačku, slinu nebo co ??
Nehledě na to, že jste vůbec nechtěl reagovat, tak to jste trochu přestřelil, ale i přesto, mám Vás rád, stal jste se mým oblíbeným diskutérem. Chovu zdar

9.5.2023 00:11
lavice

XXX.XXX.225.114

Už se poprali, už se poprali? Už se perou, já jsem říkala že si ty čumáky rozbijou........

9.5.2023 04:04
z jarda

XXX.XXX.139.178

Zdravím, osobně si myslím, že není důvod se tady napadat a urážet! Každý normální člověk musí vidět kde tohle všechno směřuje a že budou ještě horší časy jako jsou teď! Hodně moc lidí si rozmyslí jestli si koupí papouška a nebo jestli zaplatí nájem nebo koupí jídlo pro rodinu! Bohužel pravda je krutá a bolí a kdo tohle nevidí, tak by měl zajít na oční a nebo rovnou na psychiatrii! No a jak to bylo s volbami, tak to každý už ví a že tahle povedená vláda nás všechny táhne ke dnu a tím pádem i chovatelství a všechny koníčky!
S pozdravem Zappe
PS: Bůh nás ochraňuj 🙏

9.5.2023 04:34
exotchov

XXX.XXX.168.151

No mate tu pravdu nějak vsichni,kazdy jsme jiny a trochu jinak myslime.Nevim též co bude ale jedno je jiste v tuto dobu ptaci téměř neprodejni. Resil sem to po svem a nenechal to letos tolik hnjzdit.,odebral jsem vajíčka a u některých i budky. takže za rok se uvidi.

9.5.2023 09:26
chovatelaustralie

XXX.XXX.163.234

pavel55 napsal(a):
v srpnu nabídnete roselu pestrou za 600 Kč, pokud neprodáte nabídnete v září za 500 Kč, v říjnu za 400 Kč, v listopadu za 300 Kč, v prosinci za 200 Kč, v lednu za 100 Kč,a v únoru uděláte dobrý skutek a darujete ji nějakému začátečníkovi a hurá bude o jednoho nového chovatele víc !

Pro pana Pavel55. Tak to co jste popsal, je jen ukázkou jak jít takzvaně z bláta do louže. O jednoho chovatele víc který již příští sezonu v případě úspěšného odchovu rozšíří řady zoufalých chovatelů kteří se nemohou odchovaných ptáků zbavit. Když to provede jak jste radil tak dále, věnuje odchov dalšímu začátečníku, tak to nevidím jak nějaké skvělé řešení. Jinak jako vtip, to bylo dobré. Pořád vidím jako nejlepší řešení, nedávat ptáky kteří nejdou prodat vůbec hnízdit a počkat rok dva, nebo chov zrušit. Otázkou je ale jak, když to prodat nejde a buď to věnovat výkupčímu nebo to někomu vnutit. Možná to nebude chtít ani budoucí důchodce, neboť na to už v 70 letech nebude mít jak finance, tak sílu. Mladším se už doporučuje neutrácet a šetřit si peníze do důchodu. Nejlépe každý měsíc uložit 10 tisíc. Důchody prý už nebudou nebo budou minimální. Přeji hezký den.

Klir

9.5.2023 09:51
Klir

XXX.XXX.45.98

kareta napsal(a):
Sláva Ukrajině !

S tím si jděte na aeronet.

9.5.2023 09:58
Leona76

XXX.XXX.33.46

Neustále stejně téma, kdo to ma jako koníček, ne byznys [ktery ted uz nerealny] je mu jedno jestli je ve vládě Karel nebo Pepa. Prostě se bude snažit chov udržet protože to má v srdci.

Ja naopak rozsiruji voliery🤣

9.5.2023 18:29
pavel55

XXX.XXX.27.229

chovatelaustralie napsal(a):
Pro pana Pavel55. Tak to co jste popsal, je jen ukázkou jak jít takzvaně z bláta do louže. O jednoho chovatele víc který již příští sezonu v případě úspěšného odchovu rozšíří řady zoufalých chovatelů kteří se nemohou odchovaných ptáků zbavit. Když to provede jak jste radil tak dále, věnuje odchov dalšímu začátečníku, tak to nevidím jak nějaké skvělé řešení. Jinak jako vtip, to bylo dobré. Pořád vidím jako nejlepší řešení, nedávat ptáky kteří nejdou prodat vůbec hnízdit a počkat rok dva, nebo chov zrušit. Otázkou je ale jak, když to prodat nejde a buď to věnovat výkupčímu nebo to někomu vnutit. Možná to nebude chtít ani budoucí důchodce, neboť na to už v 70 letech nebude mít jak finance, tak sílu. Mladším se už doporučuje neutrácet a šetřit si peníze do důchodu. Nejlépe každý měsíc uložit 10 tisíc. Důchody prý už nebudou nebo budou minimální. Přeji hezký den.

to není z bláta do louže , já bych řekl kdo neseje ten nesklízí ...

9.5.2023 21:33
David2013

XXX.XXX.192.87

tennktery napsal(a):
Dobrý večer.
Co to tady melete, copak já Vám určuji co smíte a nesmíte dělat?
A s tím vyplíváním, já jsem na Vás něco vyplivnul, žvýkačku, slinu nebo co ??
Nehledě na to, že jste vůbec nechtěl reagovat, tak to jste trochu přestřelil, ale i přesto, mám Vás rád, stal jste se mým oblíbeným diskutérem. Chovu zdar

Dobrý večer.
Když melu tak melu 😄. No mně ne, ale pánovi,, chovatelaustralie" svým způsobem ano. Podívejte, pokud se mi nějaký příspěvek nelíbí, nebo k němu nemám co říct, tak není nic jednoduššího než ho přejít a nekomentovat. Posílat někoho do jiného diskuzního fóra, když se mi nelíbí, že se tu zmiňuje politika, která s tím úzce souvisí? Stejně tak to nemusím číst. A není tak zcela pravda, že je jedno jestli tam bude Pepa nebo Karel, jak tu někdo psal. Protože zrovna ten Karel může být zelený aktivista a Pepa pravý opak. Já si stojím za názorem, že s tímhle tématem to souvisí. Nikdo tu nerozebíral politiku jako v nějaké nedělní sedánce v TV. Ano máte pravdu, neplivete na mě nic. Chybička se vloudila, za to se vám omlouvám. Chovu zdar

Neregistrovaný uživatel

10.5.2023 11:51
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.14.54

Leona76 napsal(a):
Neustále stejně téma, kdo to ma jako koníček, ne byznys [ktery ted uz nerealny] je mu jedno jestli je ve vládě Karel nebo Pepa. Prostě se bude snažit chov udržet protože to má v srdci.

Ja naopak rozsiruji voliery🤣

V nejhorším případě bude kam dávat přebytky.

10.5.2023 19:51
exotchov

XXX.XXX.168.151

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
V nejhorším případě bude kam dávat přebytky.

A až to bude plné ,tak co pak.

10.5.2023 20:25
lavice

XXX.XXX.225.114

exotchov napsal(a):
A až to bude plné ,tak co pak.

Volná příroda. Nebude dlouho trvat. alespon´se bude na co dívat.

10.5.2023 20:41
faunatrhysobotka

XXX.XXX.56.89

chovatel177 napsal(a):
Dobrý den, jak vidíte budoucnost v chovu papousku ? Vidíme, ze už je dost ptaku, které se nedaří prodat, ceny jdou hodně dolu, někdy se nedokážou prodat ani pod cenou..
Vykup vykupuje taktéž za ještě menší peníze, než kdy predtim.
Taktéž zákony v Holandsku ohledně karantény při prodeji/dovozu papousku, je možné, ze postihne celou EU nějaké restrikce ohledně možnostech chovu, vývozu, dovozu, počtu paru atd..

Chovam teprve 5 rokem, nemám zkušenosti v dlouhodobém horizontu, někteří z vas pravdepobne něco již zažili a řešili, jak to asi bude..

Jak to vidíte vy ? Bude těžká doba nebo se to opět vrátí do normálu ? Co z ptáky, které se nepodaří prodat dalším chovatelum, nárůst počtu mladých..

Díky za vaše názory, jsem jen zvědavý :)

Nejdůležitější pro chov veškerého exotického ptactva a zvířectva je přitáhnout, zasvětit, zapálit a udržet MLADÉ CHOVATELE, což se bohužel poslední roky vůbec neděje... Nejde o to co jste schopni a nejste schopni prodat, to je otázka trendu... nejdůležitější je přitáhnout mladé. Největší problém je ten, že začátkem burz v 5.00 ráno (a nejlépe už ve 4.00 sedět v autě před bránou a čekat než otevřou ) si chovatelé sami dlouhé roky odřezávají své nástupce z mladé generace. A přitom to, když zkušený chovatel předá znalosti a zkušenosti mladému chovateli je to nejcennější co může být a jedině tak může chovatelství pokračovat...

10.5.2023 21:01
lavice

XXX.XXX.225.114

faunatrhysobotka napsal(a):
Nejdůležitější pro chov veškerého exotického ptactva a zvířectva je přitáhnout, zasvětit, zapálit a udržet MLADÉ CHOVATELE, což se bohužel poslední roky vůbec neděje... Nejde o to co jste schopni a nejste schopni prodat, to je otázka trendu... nejdůležitější je přitáhnout mladé. Největší problém je ten, že začátkem burz v 5.00 ráno (a nejlépe už ve 4.00 sedět v autě před bránou a čekat než otevřou ) si chovatelé sami dlouhé roky odřezávají své nástupce z mladé generace. A přitom to, když zkušený chovatel předá znalosti a zkušenosti mladému chovateli je to nejcennější co může být a jedině tak může chovatelství pokračovat...

Na to se každý vykašle.V dnešní moderní době mají mladí ůplně jiné zájmy než jsme měli my. Lepší sedět u počítačů...... vybudování chov zařízení desetitisíce a kde by na to měli brát, jedině rodiče? A nakoupení papoušků o které by byl zájem ....? a pak se dívat jak je nikdo nechce, protože je každý druhý má též? To se na tu burzu každý vyprdne když prodá korelu za dvě stovky a spálí benzin za třikrát tolik? Bude pokračovat, ale od deseti k pěti.

Neregistrovaný uživatel

10.5.2023 21:13
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.14.54

lavice napsal(a):
Na to se každý vykašle.V dnešní moderní době mají mladí ůplně jiné zájmy než jsme měli my. Lepší sedět u počítačů...... vybudování chov zařízení desetitisíce a kde by na to měli brát, jedině rodiče? A nakoupení papoušků o které by byl zájem ....? a pak se dívat jak je nikdo nechce, protože je každý druhý má též? To se na tu burzu každý vyprdne když prodá korelu za dvě stovky a spálí benzin za třikrát tolik? Bude pokračovat, ale od deseti k pěti.

Drsné,ale pravdivé!

10.5.2023 21:18
lavice

XXX.XXX.225.114

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Drsné,ale pravdivé!

Bohužel, kéž by to bylo jinak....

11.5.2023 07:21
Leona76

XXX.XXX.25.225

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
V nejhorším případě bude kam dávat přebytky.

Jako ,ted nerozumím na co narazíte?

11.5.2023 07:32
Kokr

XXX.XXX.76.165

Leona76 napsal(a):
Jako ,ted nerozumím na co narazíte?

JT106 to myslel tak, že když rozšiřujete voliéry, tak budete mít víc místa na odchovy, které neprodáte.

11.5.2023 12:12
lavice

XXX.XXX.225.114

Kokr napsal(a):
JT106 to myslel tak, že když rozšiřujete voliéry, tak budete mít víc místa na odchovy, které neprodáte.

11.5.2023 12:34
kakapo2

XXX.XXX.22.27

exotchov napsal(a):
A až to bude plné ,tak co pak.

Letos se mi po trech letech mizernych letech zadarili Alexandri maly modri...mam dost mladych...Vypustim na dedine...ty by prezit mohly..

11.5.2023 13:39
vegh

XXX.XXX.53.254

kakapo2 napsal(a):
Letos se mi po trech letech mizernych letech zadarili Alexandri maly modri...mam dost mladych...Vypustim na dedine...ty by prezit mohly..

Rád by som to vydel.

Neregistrovaný uživatel

11.5.2023 15:39
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.14.54

Kokr napsal(a):
JT106 to myslel tak, že když rozšiřujete voliéry, tak budete mít víc místa na odchovy, které neprodáte.

Ano přesně tak.Kdo nechce pochopit dělá,že nerozumí.

11.5.2023 18:41
Leona76

XXX.XXX.25.225

Kokr napsal(a):
JT106 to myslel tak, že když rozšiřujete voliéry, tak budete mít víc místa na odchovy, které neprodáte.

No myslela jsem si to,ze nic pozitivniho v tom nebude 😅 a hlavne ,kdyz vidim urcite diskutujici u kterych je to tady porad dokola🤣 pesimisti ...

Nikdy od nich nečekám nic milého 😉

A muze jim být jedno jestli ty papousky prodám či daruji ,nebo pustím do lesa...

11.5.2023 18:44
Leona76

XXX.XXX.25.225

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Ano přesně tak.Kdo nechce pochopit dělá,že nerozumí.

No já se bála,že by jste napsal.neco milého proto jsem se raději zeptala,ale je mi jasný, že by vám musel padnout jackpot ve Sportce,aby jste napsal něco pozitivního...

11.5.2023 18:47
maxa

XXX.XXX.125.165

Asi na závěr je to náš koníček a otrávit si ho nenecháme!!!!Co myslíte!!!!

Neregistrovaný uživatel

11.5.2023 19:02
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.14.54

Leona76 napsal(a):
No já se bála,že by jste napsal.neco milého proto jsem se raději zeptala,ale je mi jasný, že by vám musel padnout jackpot ve Sportce,aby jste napsal něco pozitivního...

Jsem rád,že je vám to jasné-ta Sportka není tak špatný nápad a jackpot by byl velmi pozitivní!!Přeji aby vám váš koníček vydržel alespoň 50 let jako mě.

12.5.2023 09:38
dolezelaekm

XXX.XXX.119.137

Leona76 napsal(a):
Neustále stejně téma, kdo to ma jako koníček, ne byznys [ktery ted uz nerealny] je mu jedno jestli je ve vládě Karel nebo Pepa. Prostě se bude snažit chov udržet protože to má v srdci.

Ja naopak rozsiruji voliery🤣

Dobrý den, ať máte také nějakou pozitivní reakci . Souhlasím s vámi naprosto . Víc takových chovatelů jako jste vy . My co chováme pro radost a ne pro zisk přežijeme a chovat budeme i nadále . Já třeba loni odchoval asi 25 penantů různých mutací a všechny jsem prodal . Do výkupu nešel ani kus a myslím že jsem je neprodal ani pod cenou . Něco inzerce a asi 3x jsem byl na burze .

Přeji hodně úspěchů v chovu a i radosti z něho samého .

12.5.2023 20:53
faunatrhysobotka

XXX.XXX.56.89

lavice napsal(a):
Na to se každý vykašle.V dnešní moderní době mají mladí ůplně jiné zájmy než jsme měli my. Lepší sedět u počítačů...... vybudování chov zařízení desetitisíce a kde by na to měli brát, jedině rodiče? A nakoupení papoušků o které by byl zájem ....? a pak se dívat jak je nikdo nechce, protože je každý druhý má též? To se na tu burzu každý vyprdne když prodá korelu za dvě stovky a spálí benzin za třikrát tolik? Bude pokračovat, ale od deseti k pěti.

Nemáte pravdu, chodí k nám hodně rodin s dětmi... Ovšem když většina chovatelů potřebuje být nejlépe v 8.00 z burzy doma , tak tyto rodiny s mladými chovateli nikdy neuvidí

13.5.2023 00:05
lavice

XXX.XXX.225.114

faunatrhysobotka napsal(a):
Nemáte pravdu, chodí k nám hodně rodin s dětmi... Ovšem když většina chovatelů potřebuje být nejlépe v 8.00 z burzy doma , tak tyto rodiny s mladými chovateli nikdy neuvidí

To ano věřím tomu, ale se pouze podívat.

13.5.2023 23:18
alex66

XXX.XXX.102.195

Já jsem se byl taky kdysi podívat ke spolužákovi který měl doma velkou voliéru s andulkama a od té doby mě to chytlo a už mě to drží víc jak 40 let. I obyčejné podívání může být impuls.

14.5.2023 06:24
exotchov

XXX.XXX.168.151

Každý kdo jezdi na burzy,nebo na výstavy exotu to musi jasně vidět, ledaže by mel zavázané oči.

14.5.2023 10:37
lavice

XXX.XXX.225.114

exotchov napsal(a):
Každý kdo jezdi na burzy,nebo na výstavy exotu to musi jasně vidět, ledaže by mel zavázané oči.

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.5.2023 11:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

Za mě - ten kdo chová v menším jako koníček, nemá problém. Ten kdo měl velké oči a začal ve velkém, časem opravdu spláče, protože trh se daného druhu nasytí. Je to tak u všeho, nejen u papoušků. Koneckonců když kouknete na větší komerčně zaměřené chovy, tak vždy chovají několik druhů a ty za pár let vymění za ty, které zrovna "frčí".

Osobně chovám andulky už 20 let, větší papoušky nyní 7.rokem. Nikdy jsem neměla u žádného druhu víc než 5 párů (lépe řečeno běžně 1-3 páry, jen u andulek a korel 5 párů a to různé mutace). Jsem fanda spíš více druhů /mutací, než xx páru jednoho druhu/mutace. Pak je za a) lepší pohled na voliéry (ta rozmanitost) a za b) lepší prodejnost mladých, protože jich prostě tolika není. 😉

Jinak za mě přitáhnutí mladých chovatelů není cestou burz - spíš jim dá víc návštěva u chovatele doma, kde si v klidu popovídají u voliér a okouknou různé vychytávky. A to se dá krásně dělat skrz sociální sítě a prezentaci na nich.

23.5.2023 23:06
rufuss

XXX.XXX.96.81

kakapo2 napsal(a):
Letos se mi po trech letech mizernych letech zadarili Alexandri maly modri...mam dost mladych...Vypustim na dedine...ty by prezit mohly..

To hlavně nedělejte… je to invazivní druh

V jistých státech dochází k regulacim chovu, zabezpečení a mnoho dalšího a vy je budete pouštět ven.. radši nic nechovejte, uděláte lépe

24.5.2023 09:38
Horák lutino

XXX.XXX.167.135

Jinak za mě přitáhnutí mladých chovatelů není cestou burz - spíš jim dá víc návštěva u chovatele doma, kde si v klidu popovídají u voliér a okouknou různé vychytávky. A to se dá krásně dělat skrz sociální sítě a prezentaci na nich.

24.5.2023 17:00
exotchov

XXX.XXX.168.151

Horák lutino napsal(a):
Jinak za mě přitáhnutí mladých chovatelů není cestou burz - spíš jim dá víc návštěva u chovatele doma, kde si v klidu popovídají u voliér a okouknou různé vychytávky. A to se dá krásně dělat skrz sociální sítě a prezentaci na nich.

Doufejte a cekejte.

Neregistrovaný uživatel

24.5.2023 18:21
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.140.2

Horák lutino napsal(a):
Jinak za mě přitáhnutí mladých chovatelů není cestou burz - spíš jim dá víc návštěva u chovatele doma, kde si v klidu popovídají u voliér a okouknou různé vychytávky. A to se dá krásně dělat skrz sociální sítě a prezentaci na nich.

Mladí dnes mají úplně jiné zájmy.Z vlastní zkušenosti po 50+ letech chovatelství nemám v rodině žádného náhradníka a většiny kamarádů je to podobné.Ty návštěvy u chovatelů to je jenom fixe-nepamatuji mnoho let ,když přijel někdo na návštěvu nebo na nákup,že by ho doprovázel někdo mladý.Sociální sítě dnes slouží mladým úplně k něčemu jinému.

24.5.2023 19:45
exotchov

XXX.XXX.168.151

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Mladí dnes mají úplně jiné zájmy.Z vlastní zkušenosti po 50+ letech chovatelství nemám v rodině žádného náhradníka a většiny kamarádů je to podobné.Ty návštěvy u chovatelů to je jenom fixe-nepamatuji mnoho let ,když přijel někdo na návštěvu nebo na nákup,že by ho doprovázel někdo mladý.Sociální sítě dnes slouží mladým úplně k něčemu jinému.

Pěkně ste to napsal, bohužel to tak bude ale nechme je u toho ať si každý věří svemu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

24.5.2023 20:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Mladí dnes mají úplně jiné zájmy.Z vlastní zkušenosti po 50+ letech chovatelství nemám v rodině žádného náhradníka a většiny kamarádů je to podobné.Ty návštěvy u chovatelů to je jenom fixe-nepamatuji mnoho let ,když přijel někdo na návštěvu nebo na nákup,že by ho doprovázel někdo mladý.Sociální sítě dnes slouží mladým úplně k něčemu jinému.

Asi mám na to tedy štěstí - cca půlka zájemců jsou mladí lidé cca 20-30 let. Cca čtvrtka rodiny s dětmi a čtvrtka starší - většinou již zkušení chovatelé. :) Na mazlíčka jde cca 60% odchovů, zbytek od začátku na chov. Ale už se mi několikrát stalo, že mi nový majitel volal, že by přece jen chtěli zkusit chov a chtěl poradit. :)

Jinak dávám klasické inzeráty, máme web i FB stránku. A právě přes tu FB stránku se mi hlásí čím dál více zájemců.

24.5.2023 23:29
chovatelaustralie

XXX.XXX.163.234

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Asi mám na to tedy štěstí - cca půlka zájemců jsou mladí lidé cca 20-30 let. Cca čtvrtka rodiny s dětmi a čtvrtka starší - většinou již zkušení chovatelé. :) Na mazlíčka jde cca 60% odchovů, zbytek od začátku na chov. Ale už se mi několikrát stalo, že mi nový majitel volal, že by přece jen chtěli zkusit chov a chtěl poradit. :)

Jinak dávám klasické inzeráty, máme web i FB stránku. A právě přes tu FB stránku se mi hlásí čím dál více zájemců.

Ja si mužete přečíst zde na Ifauně v jiném odstavci, bude prý zde určité vylepšení. A to takové, že se zruší diskuze mezi chovateli a zruší se rubriky s inzeráty kromě psů, koček a okrasného ptactva. Jinak naprosto souhlasím s názorem, že mladí lidé mají většinou už jiné zájmy než například chovatelství. Snad kromě psů a koček jako mazlíčků. Obávám se, že mladých zapálených chovatelů exotů bude z různých důvodů ubývat. Postará se o to asi i třeba EU s někdy dost ujetými zákony a nařízeními.

25.5.2023 00:47
lavice

XXX.XXX.225.114

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Mladí dnes mají úplně jiné zájmy.Z vlastní zkušenosti po 50+ letech chovatelství nemám v rodině žádného náhradníka a většiny kamarádů je to podobné.Ty návštěvy u chovatelů to je jenom fixe-nepamatuji mnoho let ,když přijel někdo na návštěvu nebo na nákup,že by ho doprovázel někdo mladý.Sociální sítě dnes slouží mladým úplně k něčemu jinému.

Perfektní odpověd´ , Psal jsem něco podobného výše, i já po 47 letech chovu. To přijeli s dětmi, ale tak pro andulku nebo korelu.

25.5.2023 00:48
lavice

XXX.XXX.225.114

chovatelaustralie napsal(a):
Ja si mužete přečíst zde na Ifauně v jiném odstavci, bude prý zde určité vylepšení. A to takové, že se zruší diskuze mezi chovateli a zruší se rubriky s inzeráty kromě psů, koček a okrasného ptactva. Jinak naprosto souhlasím s názorem, že mladí lidé mají většinou už jiné zájmy než například chovatelství. Snad kromě psů a koček jako mazlíčků. Obávám se, že mladých zapálených chovatelů exotů bude z různých důvodů ubývat. Postará se o to asi i třeba EU s někdy dost ujetými zákony a nařízeními.

Přidejte reakci

Přidat smajlík