Správné krmení holandských koz

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
6.12.2015 20:11
skodovak

XXX.XXX.241.239

Dobrý den, možná špatně hledám, nebo málo čtu, což si nemyslím, ale chtěl bych se zeptat na správnou techniku krmení holandských koz..

Seno mi je asi jasné takříkajíc adlibitum
Voda jasná to samé
Chuťovky v podobě ovoce, piškotů, rohlíků, větví atd. pomálu kromě větví, ty snad vědí samy jak chtějí..
Minerální líz je jasný

Není mi jasné zrno, každý podává něco jiného a převážně asi šrotovaného..
Zajímá mě tedy jaké množství a čeho počítat na den a kus aby neměly ani málo ani moc, adlibitum je v tomto případě myslím hloupost, koza žere co může pořád..

Momentálně mám 4ks, tak kolik pro jeden kus a čeho v jakém poměru nejlépe.. děkuji moc.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.12.2015 21:58
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nedávejte jim nic. Kort ty holanďanky jsou náchylné na obezitu. Mám jednu, fakt regulérně širší jak dlouhou. Nepotřebují nic než ten kvalitní liz, seno, vodu. Větve na okus jsou prima. Pár kousků zeleniny taky. Ale moje jsou děsně vybíravé. Třeba já měla možnost vybraných kousků všelijakých druhů zeleniny z firmy, prodávající prvotřídní zeleninu a ovoce do hotelů a restaurací a moje dámičky neměly zájem... o saláty, zelí, polníček ani jiné listoví...o nic. Leda tak na kousky nakrájenou mrkev nebo krmnou řepu. Tak jsem to omezila. Teď dostávají jádro, ale jen proto, že jsou dohromady ve stádě březích ovcí. Jinak bych to neřešila. Jsou nesmrtelný a nepotřebujou fakt nic extra ;).

6.12.2015 22:07
skodovak

XXX.XXX.241.239

Děkuji za odpověď..

Jedna vypadá jako březí, přitom není, ta je nafouklá asi něco jako vaše, druhá taková normální, kozlík je uplně v pohodě a čtvrtá tu jsem přivezl, jako kdybych ji zachránil z koncentráku, vychrtlá, fyzicky slabá, ke žrádlu jí nepustí, furt ji jen šikanují...teď má i sr..ku

myslel jsem dávat denně, nějaké menší množství nějakého šrotu..pro mě lépe když ne, jen mám rád zvířátka v plné péči k jejich dobru.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.12.2015 22:24
Uživatel s deaktivovaným účtem

Já mám pocit, že když se jedná o takováhle "nemasná", resp. neužitková plemena, tak že je to fakt spíš o tom, že se jádrem krmí jen aby měl chovatel dobré spaní :) že to fakt nepotřebují.
Pokud je ta nová špatná, dejte si pro ní čas, vemte si jí mimo stádo a dejte jí nažrat separé, ať na to má klid. Ale nejdřív upravte zažívání (např. Uniruminal?, na průjem lze i černé uhlí), odčervěte a až bude vypadat lépe, začněte postupně od velmi malé dávky krmit jádrem. Zrovna se to v jiném aktuálním vláknu probírá, jaké poměry... nejčastěji je to směs ovsa - šrotovaného ječmene a třeba šrotované kukuřice. Ale u zakrslé kozy, zvlášť pokud je v takto zanedbaném stavu, se bavíme o množství v řádech hrstí... a to v řádech týdnů zvyšovat. Nebo jí dodělá vaše přehnaná péče a krmení ;).

6.12.2015 22:27
skodovak

XXX.XXX.241.239

Bokem by připadalo v úvahu jen jiná ohrada kterou nemám, je děsně plachá, ale neskutečně.

6.12.2015 22:34
skodovak

XXX.XXX.241.239

Tele, ovce, koza: 1/2 balení v 0,5 litru vlažné vody nebo heřmánkového čaje po dobu 3–5 dnů (případně ve větším objemu sondou).

to znamená rozdělit si celý obsah na 5 dávek? 1/5 denně?

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.12.2015 08:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

Zkuste zauvažovat nad poměry hmotnosti... zakrslici bych dala ještě půlku z uváděné půlky a je otázka, zda do ní nalejete najednou ten půllitr... jinak aplikace nejlíp pevnou lahví od piva např. ;) ale lejte citlivě, je to malé zvíře.
Upřímně moc nerozumím, proč jste si takovéhle zvíře pořizoval, když nemáte možnosti se o něj řádně postarat... TIP: zkuste někde sehnat velké palety - ve stavebninách např. - a postavit jí z toho provizorní ohrádku. Ať vidí na ostatní, ale je oddělená. Ať se dá dokupy. Nezapomeňte na nějakou boudičku, ať má závětří a je v suchu.. stejně pokud je zvíře špatné, je dobré nemít ho pospolu s ostatními. Jak dlouho jí máte? Už jste jí odčervoval? Jaké má sliznice (odklopit spodní víčko oka)?

7.12.2015 13:50
skodovak

XXX.XXX.241.239

Protože jsem hlupák a nekupoval jsem z vvýběhu ale zvířata jsme si předali na půl cesty, viděl jsem že je koza nějaká divná ale soudil jsem že z cesty. Doma se to ukázalo asi jako jiný důvod soudě z chování ostatních a ostatních k ní. Mám je teprve od včera
možnosti jsem vyčerpal na stavbu výběhu a domku, jinak já si zvířátka na slepo bez zázemí nikdy nakupuji nebojte.

7.12.2015 14:11
MiškaLussy

XXX.XXX.103.155

Zdravím Vás, jen se zeptám.. to máte všechny kozeny od jednoho majitele?

7.12.2015 14:14
skodovak

XXX.XXX.241.239

Mám ale všecho má být cizí krom jedné matky s dcerou.
Jediné co mi je divné že kozel roční ještě malý se občas snaží svoji údajně žene tahat cecíky.

7.12.2015 15:08
profesor1

XXX.XXX.192.98

Tu podělanou reklamujte, ale protože i kdyby prodávající souhlasil, tak by chtěl stejně po vás, aby jste mu ji přivezl, tak bych se na to raději vykašlal. Pokud ji nemůžete oddělit, tak já osobně bych ji oddělil do mrazáku, nebo psům. Neberte to ve zlém, ale jestli vypadá že v Terezíně propadla roštem a je podělaná, tak vám nakazí ostatní a nejen její léčba se prodraží. Tak že raději si sežeňte jinou. A při nákupu si OSOBNĚ PROHLÍDNĚTE chov odkud nakupujete!
Ten kozlík může otravovat i cizí kozu, pokud do posledka byl pod maminou na mléce, ale vzhledem k tomu jak tu koupi popisujete, tak bych se nedivil, kdyby vám prodal matku se synem. Ale nechci nikoho očerňovat.

7.12.2015 15:30
roklanka

XXX.XXX.46.139

Chuťovky v podobě piškotu, pečiva , to jste vyčetl kde? Když si pořizujete jakékoliv zvíře, měl by jste vědět alespoň základy jeho potřeb, krmení atd. Na netu je toho dostatek.

7.12.2015 18:29
skodovak

XXX.XXX.241.239

No na jiných stránkách píšou pískoty na čtvrtky, rohlík jeden na den max, jádro šrotované nejlépe vlhké, a tak dále. Takže já už se v tom nemám šanci orientovat.

15.12.2015 00:12
skodovak

XXX.XXX.241.239

Dobrý den, mám kozičky tedy jen na seně /neomezeně/ vodu + minerální líz...

Nějaká ta větev se najde - to můžou také neomezeně?

Mám otázku, proč když jsou jen na téhle stravě se mi jedna koza stále dost nafukuje? už nevím co bych dělal špatně, poradí někdo zkušený?... pivo téměř bez změny na stavu..

15.12.2015 00:56
moonika

XXX.XXX.141.252

skodovak napsal(a):
Dobrý den, mám kozičky tedy jen na seně /neomezeně/ vodu + minerální líz...

Nějaká ta větev se najde - to můžou také neomezeně?

Mám otázku, proč když jsou jen na téhle stravě se mi jedna koza stále dost nafukuje? už nevím co bych dělal špatně, poradí někdo zkušený?... pivo téměř bez změny na stavu..

Môže to byť parazitmi, tie vedia ovplyvňovať trávenie. Ideálne dať bobky na rozbor a potom keď tak vhodne odčerviť. Pri sklone k nafukovaniu dočasne môže pomôcť štamprlík slivovice, zo dve kvapky feniklovej silice(Hanus) do vody a pod. ale celkovo to problém nevyrieši, ak kŕmite len senom a nafukuje sa tak je veľká pravdepodobnosť že to je parazitmi.

15.12.2015 10:43
roklanka

XXX.XXX.45.219

skodovak napsal(a):
No na jiných stránkách píšou pískoty na čtvrtky, rohlík jeden na den max, jádro šrotované nejlépe vlhké, a tak dále. Takže já už se v tom nemám šanci orientovat.

Je to přežvýkavec, koza jako koza a je jedno kolik měří, nebo váží. Obecně, šrot se máčí, aby neprášil a zvíře nekašlalo.Větve kozy mohou neomezeně, za předpokladu, že jsou to větve jedlé (nikoliv tis, rododendron atd.) Jak píše Monika, koza může být začervená a proto má problém s trávením.Je třeba toto vyloučit a pokud se stav nezlepší, léčit jinou příčinu.

15.12.2015 12:13
skodovak

XXX.XXX.241.239

Oběma děkuji za rady, bobky už mám sebrané dneska je dám na koprologii.
Větve jsem tedy rád, bál jsem se že jsem jim ublížil. Měly větve z jablka a pár smrčí z řezu vánočního stromu.
šrot jsem dal jednou ano byl vlhký a byl to převážně oves, trocha ječmene a trocha pšenice.
Odčervovat jsem stejně chtěl tak to udělám alespoň postupně a pořádně.
Do rána po pivu je o malinko lepší, ale stále je to balón. Když jsem ji dovezl soused myslel že je březí. Hold jsem špatně koupil.
Ještě jednou díky. Za každé přímé cenné rady budu rád, a to ať pozitivní nebo negativní.

15.12.2015 13:00
moonika

XXX.XXX.16.223

Ak je nafuknuta dajte jej 1-2deci oleja a stamprla jablckovice alebo ineho tvrdeho. uvarte caj z koproveho semena alebo feniklu ci kminu a dajte prodigestan. U mna vzdy toto expresne zabralo.drzim palce.

15.12.2015 13:10
skodovak

XXX.XXX.241.239

Musím asi řešit něco rychleji koza pomalu přestává chodit. Děkuji za vstřícnost.

15.12.2015 13:39
roklanka

XXX.XXX.45.219

skodovak napsal(a):
Musím asi řešit něco rychleji koza pomalu přestává chodit. Děkuji za vstřícnost.

Rychle do ní nalijte dvě deci oleje, pokud máte prodigestan.tympasol, tak taky. Pivo je první pomoc, ale pěnu nesrazí.

15.12.2015 13:44
skodovak

XXX.XXX.241.239

Dobře děkuji.. Udělám to. Veterinární klinika má až od tří.

15.12.2015 13:47
moonika

XXX.XXX.193.188

A nebojte sa dať aj ten štamprlik :).

15.12.2015 14:06
skodovak

XXX.XXX.241.239

A potom stejně tedy k doktorovi že?
jen jim člověk moc nevěří no.

15.12.2015 14:15
roklanka

XXX.XXX.45.219

Jasně, ať jí píchne Hepagen, nebo něco alternativního, koupíte si co vám doma chybí. Kdyby měli Farmatan (staví průjmy, ale je i dobrý jej přidat na trávení), Prodigestan atd.

15.12.2015 14:36
skodovak

XXX.XXX.241.239

Už mně přijdou z nervů nafouknutý všechny. Aaž se vrátím dám sem foto k posouzení.
Nejhorší tedy teď dostala dvě deci oleje a panáka jabkovice.

15.12.2015 15:00
roklanka

XXX.XXX.45.219

Hlavně klid. Poslouchal jste trávení? Jsou slyšet žaludky?

15.12.2015 16:41
skodovak

XXX.XXX.241.239

Žaludky jsem skoro neslyšel, vet potvrdila že jsou slyšet málo. Jinak máme tedy zápal plic již údajně delší dobu, vší, a je nafouklá takže tak. Plus teda červy v malé míře
Tympasol jsme dostaly a nějaké injekce papír mám v autě to kdyžtak napíší potom.

15.12.2015 17:04
skodovak

XXX.XXX.241.239

Tak dostala inj. draxxin 0.5ml
hepagen 1ml
Tolfedine CS 1ml
bremamectin 0.5ml

Koprologické + klinické vyšetření..

15.12.2015 17:12
moonika

XXX.XXX.193.188

skodovak napsal(a):
Tak dostala inj. draxxin 0.5ml
hepagen 1ml
Tolfedine CS 1ml
bremamectin 0.5ml

Koprologické + klinické vyšetření..

Tak to veľmi držím palce.

15.12.2015 17:13
skodovak

XXX.XXX.241.239

moonika napsal(a):
Tak to veľmi držím palce.

Děkuji vám.

15.12.2015 17:17
roklanka

XXX.XXX.45.219

Držím palce, ať je vše v pořádku.

15.12.2015 17:25
skodovak

XXX.XXX.241.239

I vám děkuji, jsem asi na samém začátku.. Uvidíme.

15.12.2015 18:30
roklanka

XXX.XXX.45.219

Vetka řekla, že má vši, nebo to byly všenky? Pokud jsou to všenky, tak to odčervení na ně pravděpodobně 100% nezabere, lepší by byl Butox, nebo Biokil.

15.12.2015 18:43
skodovak

XXX.XXX.241.239

Říkala vši tak nevím. Údajně to prý pomůže, nevím já tomuhle nerozumím. Biokill tuším můžu koupit sám. Pokud bude stačit postříkat jak to přijde pod ruku.

Preparát ji dávala na ty vši, červy údajně budeme řešit až ji bude lépe. A hlavně u všech samozřejmě. No zatím je beze změny tak nevím. Ve čtvrtek by ji ráda viděla a injekce ráda zopakovala případně řešila dále to nadmutí.

15.12.2015 19:45
roklanka

XXX.XXX.45.219

Na krev sající pomůže, na dospělá stádia všenek by snad taky mělo.Pokud jí nefunguje trávení, měla by dostávat minimálně 2x denně prodigestan, zvlášť, pokud se stav nelepší.Jakmile začne přežvykovat, máte vyhráno, do té doby je koza stále ohrožená.

15.12.2015 19:58
skodovak

XXX.XXX.36.228

Já teda úplně dvakrát nevím zda vždy žvýká nebo i skřípe zuby, ale podle mně i žvýkala i během potíží. Člověk nemá zkušenosti.
Tím horší situace pro mně. Dostává co mi dala ostatní bych musel sehnat jinde.

15.12.2015 20:14
roklanka

XXX.XXX.45.219

Když koza přežvykuje, vrací se jí potrava do huby, takže to vypadá, jako by si krkla, sousto přežvýká, polkne a po chvilce se to opakuje. V žádném případě není slyšet skřípání zubů, tím dává koza nejevo bolest. Skřípat zuby by koza neměla, dostala léky na bolest.

15.12.2015 20:26
skodovak

XXX.XXX.36.228

To dělala před tím.
Ale takhle co říkáte jsem si nevšiml snad u žádné. Proto třeba vypadají že jsou nafouklé.

15.12.2015 21:23
roklanka

XXX.XXX.45.219

Každá koza přežvykuje, pokud funguje trávení tak jak má.

15.12.2015 21:50
skodovak

XXX.XXX.36.228

Myslel jsem samozřejmě u žádné mojí teď. smajlík

15.12.2015 22:14
skodovak

XXX.XXX.241.239

Takhle vypadají

1.růžena
2.kozlík
3.Rozárka (ta co ji řešíme)
3. -//-
4.-//-
4. A ta hnědá vychrtlá plachá.

15.12.2015 23:50
profesor1

XXX.XXX.192.98

Z čeho může koza dostat zápal plic? Z celkového oslabení organizmu? Nebo od začervení - plic? To bych ještě konzultoval s vetem.

16.12.2015 00:17
skodovak

XXX.XXX.33.107

Údajně z oslabení a z toho že mohla v těch mrazech zmoknout nebo ofouknout. Nevím píšu co jsem slyšel.

16.12.2015 00:28
profesor1

XXX.XXX.192.98

Jj, díky.

16.12.2015 10:35
roklanka

XXX.XXX.45.219

Nemám sice v oku holanďanky a vím, že mají větší sklon ke kulatosti, ale ani jedna z koz na fotce mi nepřijde nafouklá, spíš nažraná a v zimní srsti. Víte, jak dlouho jsou březí? To že by kozu v tomto počasí ofouklo se mi tedy vůbec nezdá. Vy nemáte chlívek, kam si mohou zalézt? Nemocná (silně začervená mi přijde ta hubená hnědá. Je vaše vetka specialista na přežvýkavce (dělá hospodářská zvířata? ) Já bych vzala směsný vzorek a fofrem bych ho poslala na rozbor (sama, do Lysolají) a domluvila se, že mi dají brzy vědět. Musíte se sám naučit poslouchat trávení, aby jste poznal, kdy je zle a kdy není. Pozorovat kozy, zda přežvykují a ne se spoléhat jen na veta (najít opravdu dobrého na kozy, je dost unikum a štěstí).

16.12.2015 10:42
roklanka

XXX.XXX.45.219

Koukněte se kozám na oči https://www.youtube.com/watch?v=15TGB3CmIJc, je to orientační, ale dost dobré. Ukazuje to napadení pouze, krev sajících parazitů, kteří způsobují anemii. Ví vaše vetka, že odčervovadlo pro kozy se musí dávat víc než ovcím, protože mají pomalejší metabolizmus? Dává se a to i holanďankám 1,5 než je psáno pro ovce.

16.12.2015 10:48
skodovak

XXX.XXX.241.239

Já opravdu víc nevím, hospodářská dělají. Ale jak zkusím říct něco sám je zle, jen ona ví vše.
březí nemá být žádná.
Ta hnědá špatná je ano.je i plachá až nemožně. Ale postupně se lepší řekl bych.
Špatná koupě a moc věci najednou a nová věc, a koza není zrovna lehké zvíře.

16.12.2015 10:49
skodovak

XXX.XXX.241.239

Jo, a domeček i střechu mají.. Leda už by to měla.

16.12.2015 13:14
roklanka

XXX.XXX.45.219

Tak bych se poohlédla po jiném vetovi, žádný vet není bůh, aby znal všechno. Naopak vy, jako chovatel by jste měl znát svá zvířata dobře, poradit si, když koza špatně tráví, mít doma základní léky, dostupné k nápravě. A hlavně pozorovat, praxe a denní pozorování vám řekne nejvíc. Volat veta, až když si sám neporadíte. Kozy nejsou zase tak složité a nejvíc problémů je kolem zažívání a začervení. Profesor má pravdu, zápal plic je spíš z napadení parazity, než z ofouknutí. Jako začátečník, by jste si měl projít diskuze a spoléhat víc na sebe a svůj pohled na zvíře, vet ho vidí jen chvilku.

16.12.2015 13:25
skodovak

XXX.XXX.241.239

Máte pravdu, jak jsem psal výše moc jim nevěřím. Vzorek mužu poslat hromadný nebo po kusech? Nebo existuje něco univerzálního co můžu dát všem najednou stejného bez rozboru? Ten zápal plic mi byl také divný od tohoto a že vůbec. Kromě toho že je celkem jak balón tak divně jinak než ostatní mně na ní nic špatného nepřišlo.
potřeboval bych je dát nějak rychle do kupy nejlépe jak říkáte sám. Kdyby byla nějaká rychlá rada nebo jak říkám nějaký připrapřípravek na ty červy co někde můžu koupit sám byl bych vděčný. Takhle mně to moc nebaví. Ostatní zvěř si tak nějak také lečím sám když je třeba. Jen vědět.
samozřejmě čtu ale nikdy to není jako praxe vše nejde ani pochopit ani se všemu nedá věřit.

16.12.2015 13:40
moonika

XXX.XXX.178.247

Odčervená bola tým bromamectinom, tam je účinná látka ivermectin, ten ale neúčinkuje na motolice a tasemnice. Ale keď dáte urobiť rozbor na nejakej KVS budete vedieť čo tam máte a či treba odčerviť znova a niečím iným. Zápal pľúc sa môže pridružiť aj pri napadnutí pľucnivkami.

16.12.2015 13:41
MiškaLussy

XXX.XXX.103.155

Zdravím Vás, ten odčervovák seženete jen přes veterináře. Ale věřte je to rozumnější. Já si objednávám přímo na veterině Albendazol, podobný je Albex či Aldifal. Je toho přes litr a pro vás by bylo takové množství nejspíš zbytečné. Máte málo koziček a pak přípravky na odčervení se mají obměňovat, při silném nápadem plícnimi červy i kombinovat. Nezapomínejte odstraňovat u koziček bobky, jsou v nich larvy, které vylézají na stébla trávy a koza je opět seže, tudíž se začervení opět opakuje.

16.12.2015 13:47
roklanka

XXX.XXX.45.219

Můžete poslat směsný vzorek, je orientační. Odčervovadlo musíte koupit na veterině, na eshopech už nejsou, nebo o tom nevím, kupuju u veta. Pokud mají bledé sliznice oka, nečekala bych a odčervila okamžitě a vzorek poslala později. Je dobré cíleně odčervovat, ale pokud je problém, nečekám a konám hned. Je dobré si vybavit kozí lékárničku prostředky na podporu trávení, univerzálním (rumin atd) pak je dobré mít po ruce něco na acidozu (aciprogentin, prodigestan atd. pro případ, že se zvířata přežerou jablek, jádra, pečiva), Farmatan, na průjmové stavy a na podporu trávení, nějaký odčervovák, něco na vnější parazity, desinfekci (to je základ).

16.12.2015 13:49
skodovak

XXX.XXX.241.239

Děkuji.
Nicméně odčervená je teď jen jedna takže o ničem, proto pátrám po něčem co dám všem a bude to najednou. Něco hodně širokopásmé.

16.12.2015 14:03
MiškaLussy

XXX.XXX.103.155

Letos jsem s tím začervením u koziček na tom byla podobě. Veterinářka celému stádu napíchala Ivomec a za tři dny jsem jim měla dát silnou dávku Albexu. Pak za měsíc jsem opakovala koprologii a případně pak znovu doodčervit. Doufám, že jste informoval předchozího majitele, jak zanedbaná zvířata vám prodal.. Bych mu pak přinesla účet

16.12.2015 14:03
skodovak

XXX.XXX.241.239

Děkuji vám všem, především roklance smajlík
Na to to odčervení taky něco poradite? Pán naznačil tak něco z toho?

16.12.2015 14:04
skodovak

XXX.XXX.241.239

Majitele jsem informoval, částečně má zájem o řešení situace.

16.12.2015 14:10
MiškaLussy

XXX.XXX.103.155

Tak to je charakter... mě na veškeré parazity pomohla kombinace Ivomecu a Albexu.

16.12.2015 14:35
roklanka

XXX.XXX.45.219

Pokud nevíte, čím byly odčervované dříve, tak bych je odčervila jednou odčervovadlem obsahující fenbendazol a po 7 - 10 dnech druhou dávkou obsahující albendazol. Nebo pokud najdete veta, který vám píchne Ivomec (ale dávku na kozu povýší na 1,5) tak ten a pak je jedno jakým po týdnu odčervíte. Jen si někam pište účinné složky, aby jste neopakoval účinnou látku v odčervovadle.

16.12.2015 14:39
skodovak

XXX.XXX.241.239

Dobré vědět.
na jaře měly ivomec hnědá i v létě údajně s menším zlepšením stavu.

16.12.2015 14:41
skodovak

XXX.XXX.241.239

Paní ty dvě koupila v údajně ve špatném stavu aby je zachránila, ale záliba se nelíbila sousedovi tak je musela prodat.

16.12.2015 14:59
roklanka

XXX.XXX.45.219

V tom případě bych vzala ten fenbendazol a pak albendazol. Neřešila bych už minulost, důležitější je přítomnost a ozdravení koziček. Po odčervení a odvšenkování bych se soustředila na tu hnědou, kdyby se viditelně nelepšila, dala bych jí hepagenovou kůru, eventuálně rozbor krve na minerály, něco jí chybí, ty ostatní vypadají dobře.

16.12.2015 15:03
roklanka

XXX.XXX.45.219

Píšete, že březí by být neměly, co ten kozlík, jak je starý? Jen aby jste nebyl překvapený, jsou to čiperové a pokud je vlastník varlat, jistá bych si tedy nebyla

16.12.2015 15:09
skodovak

XXX.XXX.241.239

On byl jenom s tou největší. Všechny jsou až tady u mně. Jinak mu má být rok.
situaci úplně před neznám a paní říkala že původní majitelka říkala že ne.

16.12.2015 15:40
roklanka

XXX.XXX.45.219

Z fotky nepoznám která je ta největší a ani nevím jak dlouho je máte, ale jedno vím, že budou všechny připuštěné, pokud je kozlík plodný.

16.12.2015 15:52
skodovak

XXX.XXX.241.239

Nemám je ani týden.
Největší je ta co nemá problém.

16.12.2015 16:57
roklanka

XXX.XXX.45.219

Pro jistotu se občas podívejte na vemínka, v případě březosti se začnou zvětšovat.

16.12.2015 17:04
skodovak

XXX.XXX.33.110

To je zase otázka jak, nepřijdou mi nijak malá smajlík

16.12.2015 18:44
roklanka

XXX.XXX.45.219

Pokud mají nalitá a tvrdá vemínka, budou před porodem a paní kecala, krom té hnědé taky tak vypadají.

16.12.2015 19:04
skodovak

XXX.XXX.241.239

Já abych je snad vyfotil zítra smajlík
Na ultrazvuku nebylo nic přes plyny vidět.
Ale ta teoreticky zdravá je po ránu normálně hubená, a na sáhnutí v břiše nic není.
soused si také myslel že ta nemocná je březí taky na ní byl sahat smajlík

16.12.2015 19:35
MiškaLussy

XXX.XXX.103.155

Tak v tomto případě by březí kozeny, byly po nezdárné koupi to příjemnější překvapení

17.12.2015 00:43
skodovak

XXX.XXX.241.239

To by určitě bylo, ale moc tomu nevěřím.

17.12.2015 09:22
roklanka

XXX.XXX.45.219

Při vší úctě k vetům a jejich znalostem, moc sonu u koz nevěřím.Znám chovatele, kteří se chtějí ujistit zda koza březi je a kolik toho v břiše schovává a úspěšnost je malá.Kamarádce ze tří koz, potvrdil březost jen u jedné a ta nakonec rodila jako poslední, březí byly všechny. Takových případů znám víc.Pokud byla koza sfouknutá, někde se stala chyba v krmení a na tu by jste měl přijít ne vždy, to dobře dopadne.Někdy je do pár hodin koza na druhém břehu.
Je nesmírně důležité se naučit kozy pozorovat i poslouchat trávení. Koza se nažere pak se někam uklidí, zalehne a přežvykuje.Důležitý je i výraz, koza má zvědavý pohled, nastražené uši, přilehlou srst, to vše musíte dostat do oka.
Nejlépe poznáte březost podle rostoucího vemínka, před porodem bývá napnuté.
Přeji bystré oko a hodně úspěchů a radosti s kozičkama.

17.12.2015 11:19
skodovak

XXX.XXX.36.228

Na ty červy jak psala rolanka se dává taky větší dávka?jedu pro to abych věděl děkuji Honza.

17.12.2015 13:48
roklanka

XXX.XXX.45.219

Všechny odčervovací přípravky jsou testované na ovcích, kozám se to navyšuje.

17.12.2015 14:45
skodovak

XXX.XXX.51.62

Ach jo, no dostaly 7.5ml teď mně vypadl název, s albendasolem, už vím aldifal.

Jinak ta postižená a diskutovaná moc nepřežvykuje.

17.12.2015 14:49
roklanka

XXX.XXX.45.219

Pokud není v pohodě, měla by dostávat něco na podporu žaludků, aspoň dvakrát denně.

18.12.2015 00:21
skodovak

XXX.XXX.241.239

Může to být rumin? Je taková celá zkleslá bez jiskry v oku.

18.12.2015 08:36
MiškaLussy

XXX.XXX.103.155

Ano určitě, já mám doma Ruminal a Postpartin-ten je sice poporodní pro kozy a krávy, ale moc jim chutná. Tak když se něco přihodí a jsou ochotny pít samy, tak jim namíchám do kyblíku s teplou vodou 1kelímek ruminalu,1kelímek Postpartinu a ještě lžíci sušených kvasnic, je to dávka na jednu dospělou kozu, jak mi radil veterinář.. Je dobré uvařit lněné semínko a toto všechno kozičce nabídnou a nechat vypít. U nás jsou o tento nápoj boje,20litrový kýbl je po chvíli prázdný, ještě zatepla. Ale pokud ten Rumin kozička bude odmítat, tak zkuste do ní aspoň něco nalít dvakrát denně a klidně i se štamprlíkem rumu. Mám to vyzkoušené

18.12.2015 09:17
skodovak

XXX.XXX.241.239

Děkuji vám, zkusím to někde sehnat.

18.12.2015 19:32
skodovak

XXX.XXX.241.239

Tak dostala probicol - l.

18.12.2015 19:54
MiškaLussy

XXX.XXX.103.155

Ano, to jsou probiotika. Ty jsou teď velmi vhodné. Až se vám někdy podaří natrefit na sušené pivovarské kvasnice, pro vás bude stačit kilový sáček, tak si je určitě kupte a kozičkám přidávejte do krmiva. Ale než se vám dá kozenka dohromady, bude to chvíli trvat.

18.12.2015 23:51
skodovak

XXX.XXX.241.239

Teď je pro mně důležité aby se zlepšila z nejhoršího, a hlavně aby začala přežvykovat, což zatím marná snaha.
Po pátrání snad z deseti veterin u nás jsem teoreticky našel jednoho zatím řekl bych schopného pána který dělá i hospodářská zvířata, a hlavně má léčiva se toho týkající vesměs skladem, protože bych nevěřil jaký je problém sehnat něco tak základního jako je něco na podporu zaludků.
Co se týče odvšivení dostal jsem (jinde)neostomasan.

19.12.2015 06:14
MiškaLussy

XXX.XXX.103.155

Bohužel jste se už sám přesvědčil o tom co mi chovatelé, už víme dávno, že sehnat dobrého veterináře kozaře, může být opravdu nepředvídatelný problém. Ale na kravínech i zemědělských družstvech jsou mimo veterinářů zootechnici, kteří by vám teď narychlo mohli poradit co dát kozičce na podporu trávení, nakrmit v žaludku zdravé bakterie a tím to zase všechno nastartovat. Stačilo by, kdyby vám do sáčku odsypalu trochu Ruminalu, nebo něčeho na ty bachory. Oni bývají dobře vybavení, maji to ve větších pytlech a myslím, že odsypání trochy do sáčku je zase kolik bolet nebude. Ono jestli má kozička zápal plic, tak do jídla se vám nepohrne. Hlavně musí pořád pít. A to by byl teď nejvhodnější ten, jak já tomu říkám kvasnicový nápoj z ruminalu, kvasnic sušených a uvařeného lněného semínka. Když bude odmítat pít, tak zkuste větší stříkačkou ji to do papulky dávat, nejlépe úzkou láhví do ní něco nalít. Těď už nevím jak jste psal, co všechno do ní veterinářka napíchala, jestli kozičce píchla Hepagen na podporu trávení? Jinak ještě k tomu zavšivení.. Taky jsem si letos koupila zanedbanou kozičku, u které jsem spoustu jejich neduhů, které ji trápili přišla, až doma. Měla tasemnici, červy a vši. A mimo to se mi pravidelně dvakrát do týdne nadouvala.Doktor na červy a vši píchnul injekčně Ivomec (nevěřila jsem tomu, ale po injekci se vši stratili, no spíš přestali se hýbat. na tasemnici jsem dala silnou dávku Albexu. Nevím právě, jestli ten Neostomasan je teď vhodný na kozičku stříkat, když je venku zima a koza v zápalu plic. Měřili jste ji teplotu, jestli nemá horečku ?

19.12.2015 06:29
MiškaLussy

XXX.XXX.103.155

Už jsem to našla v předchozích příspěvcích...tak ten Hepagen by ještě bylo dobré zopakovat. Draxxin učinkuje zhruba pět dní-až týden, tak vemte v pondělí kozičku na kontrolu a nechte jí raději Draxxin a Hepagen zopakovat. Možná bych zvolila i nějaké vitamíny v injekci. Určitě Béčko, ale to ji chuderku bude bolet.

19.12.2015 06:52
moonika

XXX.XXX.134.89

MiškaLussy napsal(a):
Už jsem to našla v předchozích příspěvcích...tak ten Hepagen by ještě bylo dobré zopakovat. Draxxin učinkuje zhruba pět dní-až týden, tak vemte v pondělí kozičku na kontrolu a nechte jí raději Draxxin a Hepagen zopakovat. Možná bych zvolila i nějaké vitamíny v injekci. Určitě Béčko, ale to ji chuderku bude bolet.

Presne ako píše Miška. Ak má fakt zápal pľúc, obávam sa že jedno podanie atb nestačí a bude šťastie ak na ten zápal zaberie práve ten zvolený druh atb (naslepo) takže tú teplotu určite zmerajte a chodťe znova za vetom nech posúdi jej dýchanie atď. či sa niečo zlepšilo. Prostriedky na podporu trávenia sa dajú objednať aj na nete Uni-rRuminal, Rumin, Prodigestan a iné. Je zázrak že kozenka žije, keď neprežúva. Čo sa týka droždia, robia sa aj kvasnicové nápoje, rozmiešajte nejakú 1/6 kvasníc vo vode.

19.12.2015 08:02
MiškaLussy

XXX.XXX.103.155

No právě, že u toto Draxxinu bych si jeho účinkem moc jistá nebyla. On je sice vhodný při respiračních onemocněních, ale na zápal plic bych volila antibiotika na penicilínové bázy, ale s kratší účinnou dobou. Tím myslím píchat je kozičce co dva dny po dobu aspoň jednoho týdne. S Draxxinem v tomto nemám ty nejlepší zkušenosti. Veterinářka vám nejspíš chtěla ušetřit cestování s kozičkou k nim na veterinu, tak píchla antibiotika s dlouhodobým účinkem. Ale né vždy je tato volba tou nejlepší.

19.12.2015 08:04
MiškaLussy

XXX.XXX.103.155

moonika napsal(a):
Presne ako píše Miška. Ak má fakt zápal pľúc, obávam sa že jedno podanie atb nestačí a bude šťastie ak na ten zápal zaberie práve ten zvolený druh atb (naslepo) takže tú teplotu určite zmerajte a chodťe znova za vetom nech posúdi jej dýchanie atď. či sa niečo zlepšilo. Prostriedky na podporu trávenia sa dajú objednať aj na nete Uni-rRuminal, Rumin, Prodigestan a iné. Je zázrak že kozenka žije, keď neprežúva. Čo sa týka droždia, robia sa aj kvasnicové nápoje, rozmiešajte nejakú 1/6 kvasníc vo vode.

Mony to bys nevěřila, co ty holanďanky vydrží..vidím to u našich sousedů.

19.12.2015 09:32
roklanka

XXX.XXX.45.219

Prostředky na podporu žaludků se dají koupit přes net, to žádný problém není. Pokud kozička stále nepřežvykuje, nalila bych do ní pivo, aspoň třikrát denně. Pivo kozy pijí dost ochotně.Moje kozy, jak cítí kvasnice tak sevřou čelist a je to souboj skoro na krev.Ani sušené přimíchané do žrádla nevezmou.

19.12.2015 09:35
skodovak

XXX.XXX.241.239

Problém sehnat okamžitě v okolí jsem myslel. Na netu samozřejmě.

19.12.2015 12:35
roklanka

XXX.XXX.45.219

První pomoc je pivo.

19.12.2015 16:58
skodovak

XXX.XXX.241.239

Pivo na vaše rady samozřejmě měla smajlík akorát tedy bez většího úspěchu.

19.12.2015 17:43
MiškaLussy

XXX.XXX.103.155

Roklanka píše pivo jako první pomoc. Ano to má pravdu. Ale ve vašem případě, ta první pomoc měla přijít už před týdnem. Tady vlastně nikdo nevíme, jak dlouho se kozička v tomto stavu nachází ? Jak dlouho už je skleslá a nežere, nepřežvykuje...kdy jste si poprvé všimnul, že s ní není něco v pořádku ? Pivo to teď už nespraví. Měřil jste ji už teplotu? Ono to nechutenství při zápalu plic, není nic neobvyklého. Až začnou antibiotika zabírat a pokud budou bachory v pořádku, tak kozička sama začne mít zájem o seno a ostatní. Teď je pro kozičku důležité, aby dostala do sebe nějaké tekutiny. Uvařte to lněné semínko, hrstku to pro ni stačí. Jak to vychladne, tak přimíchejte ty probiotika co jste sehnal, kdyby jste měl i Ruminal, tak taky přimíchejte. Prodigestan... ? No už opravdu nevím? Uvidíte, že to půjde. Ať je kozena někde pěkně v suchu na vysoké podestýlce a bez průvanu. A kvalitní seno jí nabídněte.

19.12.2015 17:59
MiškaLussy

XXX.XXX.103.155

Pane "skodovak", tak vy jste kozičky přivezl 6.12. a teprve minulý týden jste kozičku vzal k veterináři. Ta kozička ten zápal plic, už měla podle všeho v době, kdy jste ji koupil, né-li daleko před tím. Tak teď se nemůžeme divit, že pivo na zlenivělé bachory už nestačí. Určitě bych v pondělí zase navštívila veterináře a požádala o jiná atb. A hlavně, ať píchnou Hepagen a vitamíny.

19.12.2015 19:41
skodovak

XXX.XXX.241.239

Tohle byla jediná nejvíce čilá koza která vzbudila jen dojem těhotné, zhoršila se až jak jsem psal. Den co jsem na ní viděl změnu jsem hned jednal.

19.12.2015 20:01
MiškaLussy

XXX.XXX.103.155

Tak ten zápal plic chytila někde u vás. Jinak mě už nic nenapadá.

19.12.2015 20:20
skodovak

XXX.XXX.241.239

Ono je to hlavně úplně jedno, jediné potřebné je aby byla ok. V minulosti se hrabat nehodlám.

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.12.2015 20:21
Uživatel s deaktivovaným účtem

No právě mě to taky napadlo. Že nejpozději 15.12. dostal zadavatel spoustu rad, že je třeba podpořit zažívání a kokrétní tipy, co má koze podat a doteď nemá nic doma. E-shopy fungují obratem, ty se zvířecími potřebami myslím před Vánoci nebudou o nic extra vytíženější než jindy (aby měly prodloužené dodací lhůty, protože nestíhají vyřizovat vánoční objednávky), tak už jste mohl mít preparáty doma a podávat je koze :( rozumím, že člověk spoléhá na veterináře, pokud nemá zkušenost, že nefungují (teď už to víte..), ale vícero uživatelů tady zdůrazňovalo, že ty preparáty na podporu zažívání přežvýkavců by stejně měl mít každý chovatel doma, aby je mohl v případě potřeby IHNED podat...
Je pravda, že ty holanďanky toho vydrží víc než běžné kozy, ale stejně je zbytečné to takto pokoušet. Byla by škoda, kdybyste o kozu přišel jen kvůli prodlevám ve shánění léků.

19.12.2015 20:28
MiškaLussy

XXX.XXX.103.155

Souhlasím s hhippie a dále se už k této diskuzi nevyjadřuji. Kozičce držím palce.

19.12.2015 20:30
skodovak

XXX.XXX.241.239

Nakonec tu budu za vola který zvířata týrá, rad si vážím ale tohle poslouchat nějak nemám zájem. Celý týden jezdím kvůli koze a s ní, a teď tohle.

19.12.2015 20:32
skodovak

XXX.XXX.241.239

Nehledě na to že dodržuji postup obou vetů tak jako nevím co víc.

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.12.2015 22:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

Neurážejte se, tak to vůbec nebylo myšleno. Jen že jsme Vám tu říkaly, že není dobré se spoléhat na všemocnost veterinářů a že prostě u koz je třeba situace řešit co nejoperativněji. Samozřejmě vidíme, že kolem toho lítáte a snažíte se. My se tu taky snažíme Vám pomoct.
Navíc mě k tomu napadlo - ale to už je stejně pasé - že bych byla bývala neřešila všechno najednou: jestli je koza oslabená zápalem plic (vážně nemá žádné jiné příznaky, než je "jen schlíplá"?), tak bych nejdřív řešila atb + urovnání trávení a teprve až by se vylízala z tohoto, tak odčervila. Odčervování velmi začerveného zvířete je velký nápor na organismus a když k tomu má ještě jiné onemocnění, tak aby jí to nepoložilo úplně :( ale teď už je to pozdě a navíc to museli posoudit ti veterináři, tak snad zvolili správně.
Ono jste vážně v nezáviděníhodném postavení - nemáte vůbec žádné zkušenosti a veti si často protiřečí - každý má jiné postupy i zkušenosti, do toho rady tady se mohou rozcházet s radami vetů... Tak když už máte najetou nějakou lajnu léčení, tak se jí držte a my budeme taky držet - palce.

19.12.2015 22:15
skodovak

XXX.XXX.241.239

Já jsem víceméně v klidu jen mně to mrzí protože nikdo neví jak opravdu kvůli té koze běhám jezdím, volám a všechno.
Červy jsem řešil proto, že jsme došly závěru že ty plíce budou spíše plicní tasemnice že to klasický zápal plic nebude, jako první jsem řešil tympanii to se snad povedlo. Po injekčních příspěvcích byla dost špatná dokonce přestala jíst i žvýkat, dostal jsem další dvě injekce bohužel nevím momentálně jaké, koza je dostala do svalu, druhý den nic moc neli horší, dostala odpoledne ta probiotika, dnes večer je měla po třetí a žvýká, méně ale jo, je i viditelně lepší, nicméně stále slabší zvíře.
Kdybych viděl že je to horší tak tu nesedím.
Nicméně špatně řečeno nejde dělat čtyřiadvacet hodin denně kozu, tři dny v tydnu mám dvouletou dceru v péči a kozy řeším v noci až když spí nebo když je někdo doma. Dělám asi ne maximum ale hodně.

19.12.2015 23:27
moonika

XXX.XXX.236.43

skodovak napsal(a):
Já jsem víceméně v klidu jen mně to mrzí protože nikdo neví jak opravdu kvůli té koze běhám jezdím, volám a všechno.
Červy jsem řešil proto, že jsme došly závěru že ty plíce budou spíše plicní tasemnice že to klasický zápal plic nebude, jako první jsem řešil tympanii to se snad povedlo. Po injekčních příspěvcích byla dost špatná dokonce přestala jíst i žvýkat, dostal jsem další dvě injekce bohužel nevím momentálně jaké, koza je dostala do svalu, druhý den nic moc neli horší, dostala odpoledne ta probiotika, dnes večer je měla po třetí a žvýká, méně ale jo, je i viditelně lepší, nicméně stále slabší zvíře.
Kdybych viděl že je to horší tak tu nesedím.
Nicméně špatně řečeno nejde dělat čtyřiadvacet hodin denně kozu, tři dny v tydnu mám dvouletou dceru v péči a kozy řeším v noci až když spí nebo když je někdo doma. Dělám asi ne maximum ale hodně.

Super že vidieť zlepšenie, len ešte dávajte ten rumin alebo niečo iné na podporu trávenia. Držím palce. A skúste je dať tú vodu v ktorej bude rozmiešaná troška droždia.

19.12.2015 23:39
skodovak

XXX.XXX.241.239

Ano droždí můžu hned to samozřejmě máme. Rumin mám objednán, přímo ke koupi nikde nebyl. Děkuji.

20.12.2015 10:09
roklanka

XXX.XXX.45.219

Zapomněla jsem na velmi důležitou radu, pokud je koza nemocná s trávením, musí být na dietě, jen seno-voda-liz, nic jiného.
Nemá smysl se cítit ukřivděný, ničemu to nepomůže, nejde o ego, ale o kozu.
Mezi chovateli většinou existuje určitá sounáležitost a kdyby jste napsal odkud jste, možná už by jste Rumin, či něco podobného měl doma.

20.12.2015 10:41
skodovak

XXX.XXX.241.239

Ego žádné nemám. Děkuji za další informaci ale ano na dieťě jsou a asi budou, zrna se zatím stejně bojím.
jsem z Ronova nad Doubravou.

20.12.2015 10:56
roklanka

XXX.XXX.45.219

Tam bohužel o žádném kamarádovi chovateli nevím, ale třeba se tu někdo ozve.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.12.2015 11:01
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jo, Roklanko, to mě taky zrovna napadlo, že kdyby skodovak napsal, že to nemůže sehnat, klidně bych mu odsypala a běžnou poštou to poslala - měl by to do 2 dnů doma. No, pokud by to někde nezarazili jakožto "neznámý bílý prášek" a neřešilo se "obecné ohrožení" antraxem
Ale tedy předpokládám, že to již není aktuální..? Nebo zkusit někoho z okolí, kdo má přežvýkavce. Tohle je fakt základ výbavy lékárničky, takže ho jistě u prvního chovatele seženete. A je to velmi levný preparát, tak by snad neměl být problém Vám krapet odsypat
Pokud v okolí o žádných přežvýkavcích nevíte a ještě ho potřebujete, tak napište do soukr.zprávy adresu, zítra bych to hodila na poštu.

20.12.2015 13:30
skodovak

XXX.XXX.241.239

Děkuji vám moc, měl bych ho zítra teoreticky mít doma. Chovatelů tohoto směru moc neznám a pokud, nikdo takový kdo by to nějak takhle řešil. já jsem doposud spíše na králíky a drůbež, papouchy, tohle všechno je pro mně nové a začínám. Rad jsem tu dostal dobrých až dost za něž děkuji a budu se dal snažit informace získávat a být dobrý chovatel těchto zvířat.ještě jednou děkuji všem.

31.12.2015 12:41
skodovak

XXX.XXX.241.239

Koza mi porodila, kdyby někdo byl tak hodný a poskytl do zpráv číslo na pár rad byl bych moc rád. Děkuji Honza.

31.12.2015 14:15
moonika

XXX.XXX.251.46

skodovak napsal(a):
Koza mi porodila, kdyby někdo byl tak hodný a poskytl do zpráv číslo na pár rad byl bych moc rád. Děkuji Honza.

Ako je na tom?

31.12.2015 14:56
skodovak

XXX.XXX.241.239

Že by se o malé moc zajímala se říci nedá, malé se začíná stavět, před tím ho koza alespoň zahrabala do sena. Jinak tam moc nechci chodit koza je děsně nervózní nenechá na sebe moc sahat, natož na vemeno. Jinak je tedy jedno i když koza vypadá klidně na další, nicméně placenta je venku. Ale je bílé a údajně byla ve stádu s velkými tak mám tušení že nebude zdaleka čisté. Ač zrovna od matky nejvíce podobné holanďankám.

31.12.2015 15:15
profesor1

XXX.XXX.192.98

Tak v první řadě si nachystejte kojeneckou flašku s cumlíkem, kdyby koza kůzleti nedala napít, tak kozu oddojte a dejte kůzleti napít z té flašky. Neřeště jestli je kůzle bílé nebo zelené, hlavně ať je osušené, dezinfikovaný půpek a ať dostane mlezivo do dvou - tří hodin.

31.12.2015 15:58
skodovak

XXX.XXX.241.239

Tak samozřejmě jako každý živý tvor dostane plnou péči jakou umím.

1.1.2016 11:31
skodovak

XXX.XXX.241.239

Tak mám špatnou zprávu kuzle to nezvládlo. Hladem to nevypadá, asi zima.

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.1.2016 14:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

Pokud maji domecek s podestylkou a koza mlade radne ocistila a nakrmila, tak na zimu s nejvetsi pravdepodobnosti nezemrelo. Ale to je ted uz asi jdno. Jen je skoda, ze mate prvni zkusenost takovouto.. Hodne jste se snazil tu posbirat informace. Bohuzel jste to vzal od pocatku za spatny konec spatnou koupi a ted se na to uz jen nabaluje...
Snad ty informace, co jste se tu dozvedel, budou nekde v hlave ulozeny a az nastanou podobne problemy, budete je schopen snadneji, operativneji a samostatneji vyresit ;)
Jinak k te novorodice - pokud je takhle divoka, je treba ji zavrit do nejakeho mensiho prostoru, kde se bude dat pri nejhorsim odlovit. A snazila bych se s ni travit vic casu, ale jen pozorovanim, bez zasahovani - to cloveku taky napovi, zda koji, spravne se stara nebo po mladeti slape, je hruba, nedrzi mu pri piti... Ale to, ze je treba zkontrolovat prvni napiti, je proste zaklad - alespon nadzvednutim mladete, abyste zkontroloval, zda ma plne brisko. Kdyby se zdalo brisko prazdne, az pak bych resila, zda trapit kozu lovenim a kontrolou pruchodnosti struku, prikladanim k vemenu a dalsimi vecmi.

1.1.2016 15:40
skodovak

XXX.XXX.241.239

Jediné co bylo ma mladém takové divné, byly taková "pěna u pusy" jinak jsem to celé čistil, vystlal 20 cm slámy, dal i na rady seno, mladé si i zahrabala, aby mu nebyla zima, páteř jsem necítil zdaleka, viděl jsem i jak se snaží malé pít, ale koza ne uplně dobře držela, že by na něj vyloženě šlapala se říct nedá.Každopádně to bylo od kozy zde probírané, která tedy ještě nedávno měla ty zdravotní problémy. Nicméně jednou už kůzle měla.

Máte pravdu v tom, že situace je celá taková na nic a docela nad tím přemýšlím. Vadí mi už jen to to že pořádně nevím původ, každá je jinak stavěná a i to že se ani moc jako stádo nemusí, ta největší je děsně šikanuje ve všech pohledech. Nejraději bych je "ty dvě" prodal a sehnal něco pespektivnějšího čistšího a více ochočeného.. nevím je to složité.

Rady každopádně k něčemu budou jen je potřeba vše ověřit praxí a nepověsit vše hned na hřebík..

1.1.2016 16:43
moonika

XXX.XXX.247.128

"pěna u pusy" by mohla svedčiť o kolibaciloze(watery mouth disease), tá vie zabiť novorodencov veľmi rýchlo. E-coli sa premnoží hlavne v prípade že mladé v prvej hodine neprijalo dostatok kolostra, preto je naozaj dôležité aby sa človek uistil že sa mladé napilo, a keď nie je istota, oddojiť a dať mu z flašky.

1.1.2016 18:26
profesor1

XXX.XXX.192.98

Honzo, Honzo... koukám že vás zase nejvíc zajímá původ koz. Nechci dělat vševědoucího, ale o kůzle jste na 99% příšel díky tomu že se nenapilo mleziva. To že jste necítil páteř neznamená, že bylo napité. Je to dobré vodítko, ale pokud držíte mrně poprvé v rukou, tak nemáte takhle šanci poznat zda a kolik pilo. Mohlo si klidně loknout plodové vody a následně při hladování mohl propuknout tem muribundus, který popisuje moonika. Tzn. "žaludek" se nafoukne a vznikne dojem že je plný mleziva. Dobře napité jehně(mleziva) může klidně ležet na betonu a neublíží mu to. Píšete, že si koza kůzle zahrabala, aby mu nebyla zima. Tohle dělá samice od králíka u mláďat, ale ne koza. To je spíše známka nezájmu kozy o kůzle a na kůzleti bylo nejspíše jen napadané seno, které koze padalo z huby při žraní. Dále jste napsal -..."Tak samozřejmě jako každý živý tvor dostane plnou péči jakou umím "... Co jste myslel tou plnou péčí? Doufám že ne jen to že jste nastlal 20cm steliva a hodil koze seno? Pak píšete, že přemýšlíta zda ty (dle vás) zdravější a dominantnější neprodat a koupit jiné. Z mého pohledu zvláštní způsoub řešení problému, ale možná nám pohled na věc špatný já. Ještě si dovolím jednu radu... - zkuste si zpětně spočítat co už vás tahle koza během měsíce stála..., ale třeba se mýlím a koza vám ty náklady v budoucnu vrátí.
Omlouvám se předem, že jsem vás začátkem roku tak trochu sprdnul, ale pořád mám pocit, že na ten chov koz a odchov mladých jdete tak nějak blbě. Ona koza není králík, ani papoušek. Koza má mladé jen jednou do roka, pak čekáte další rok na další, proto je škoda když se to nepovede. Tak tohle sprdnutí překousněte, nic nevěšejte na hřebík a máte pravdu v tom, že spoustu věcí si ověříte praxí. Tak ať se daří.
P.S. Teď to vypukne s porodama u nás všech a bude se tu zase řešit problémů víc než dost. Proto budeme zase všichni o něco chytřejší, tak pročítejte.

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.1.2016 19:14
Uživatel s deaktivovaným účtem

Profesore, taky jsem se nad zahrabanim mladete pozastavila a napadlo me to same, ale nekomentovala ;)
Ohledne "peny u huby" - samozrejme zkusene chovatele hned napadne nejaka nemoc, ja ty zkusenosti nemam, ale kdyz jsem jste nemela v oku, jak co vypada, tesne po napiti kuzlete vlastne ma takove mlecne koutky, coz se muze neznalemu zdat jako pena u huby. To by ale zase dementovalo, ze zemrelo "z hladu" a nenapiti mleziva.
Ja sama jsem zacinala s krizenci (ovcimi) a ted po nekolika letech teprv prechazim na cistokrevne, ale to z toho duvodu, ze jsem tehda vubec nevedela, zda to zvladneme a zda nas to chytne. Chytlo. Ale u Vas Se to zda byt utikani od problemu (tyhle jsou problematicke, prodam a poridim jine), coz uplne fair vuci zviratum neni. Pokud jste chtel cistokrevne kozicky, mel jste (kdyz ne odebrat hned napoprve od chovatele) odmitnout nabizene nesourode stado, o kterem jste nebyl presvedcen. Ted je pozde bycha honit.. Ale samozrejme je jasne, ze tahle rozhodnuti jsou na svedomi kazdeho chovatele. Preji stastnou volbu. A pokud budou dalsi, tak i uspesnejsi porody

1.1.2016 19:15
roklanka

XXX.XXX.45.219

Souhlasím s Profesorem. Jen s hrabáním a zahraváváním souhlasit nemohu, jsou kozy, které vyhrabou v podestýlce jámu a snaží se kůzle porodit zrovna do ní a pak ho zahrábne a jde na druhé kůzle. Jsou to pravděpodobně pudy. Měla jsem dvě takové kozy, byly to výborné matky.

1.1.2016 19:59
skodovak

XXX.XXX.241.239

Určitě to neberu jako sprdnutí, ale konstatování chyb které dělám a hledání příčin smajlík

Koza opravdu kůzle zahrabala čumákem, koukal jsem na ni, žádné padání sena.
Sežrat vodu ani podobné zbytky, nemohla po celou dobu jsem tam byl a hned všechno odklízel.

Plnou péčí, si představuju co dokážu nebo vyčtu v daný okamžik. to znamená nastlat, dát vlažnou vodu, zavřít chlívek a pozorovat, odstranit placentu, když vidím že to nikam nevede, snažil jsem se ji přiložit aby se napila, kontroloval jsem vemeno a tak dále..začátky jsou zkrátka těžké..

A k tomu prodeji, nemyslím to tak doslova základ problému nevyřeším ano, ale vyhledově bych rád zvířata taková jako mají být a ne křížence bůh ví jaké..
Co se týče kozy a peněz máte pravdu málo to času a financí nebylo, ale danou kozu bych si nechal.

Nicméně prodej a záchrana koz a uvedení do dobrého zdravotního stavu mi přijde samozřejmá ať už následně prodám nebo ne.

1.1.2016 20:56
MiškaLussy

XXX.XXX.103.155

Nemyslím si, že u jiných kozích plemen by to bylo v období kolem porodů jednodušší. U každého hrozí komplikace a zase je a bude jen na vás rozpoznat, kdy je zle a nebo je všechno v pořádku. Teď jste přišel jen o kůzle, ale příště to může být koza. Stačí zanedbat zánět vemene a gangréna je tu dříve než se nadějeme. V lepším případě přijde koza o vememo, ale v tom horším raději ani nedomyslet..

1.1.2016 21:06
skodovak

XXX.XXX.241.239

Myslel jsem stejné plemeno jen nekřížené, o jednoduchost nemůže být řeč smajlík

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.1.2016 21:50
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jasne. Tak, jak jste to uvedl na pravou miru, to zni daleko lip a logicky ;)
Uz jste tu potkal par lidi, co umeji dat nejakou radu nebo doporucit nekoho dal, tak az budete z tohohle venku a budete resit nakup novych, nejlepe cistokrevnych kozicek, jiste se jiz zvladnete dopidit kvalitniho materialu Do te doby preju uz jen same pozitivni zkusenosti a zazitky.

1.1.2016 23:22
skodovak

XXX.XXX.241.239

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jasne. Tak, jak jste to uvedl na pravou miru, to zni daleko lip a logicky ;)
Uz jste tu potkal par lidi, co umeji dat nejakou radu nebo doporucit nekoho dal, tak az budete z tohohle venku a budete resit nakup novych, nejlepe cistokrevnych kozicek, jiste se jiz zvladnete dopidit kvalitniho materialu Do te doby preju uz jen same pozitivni zkusenosti a zazitky.

Děkuji..

Píšu to většinou z telefonu a tam to je jeden velký zmatek

Přidejte reakci

Přidat smajlík