Co vám dnes udělalo radost IV (červenec)

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.7.2018 07:51
Uživatel s deaktivovaným účtem

Profesor: Ale já Tě mám přeci taky ráda! Jen nesmíš začínat o politice...

17.7.2018 07:54
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Pavle děkuji za reakci na lupinu. Sekáme další louku, zpustlou, plnou lupiny, nyní. Lupina už je zavadlá stará. Snad to tedy bude úspěšnější. Připravujeme ji jako pastvinu na jaro. Manžel poseká, já důkladně vyhrabu a vynosím. Totéž uděláme ještě jednou do zimy. Zjara oplotíme a na nízkou pastvinu pustíme oveny.
Pršelo i u nás. Sic méně,3,5mm, ale je zalito a z toho se těším.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.7.2018 08:13
Uživatel s deaktivovaným účtem

profesor1 napsal(a):
jako jedna z mála mě máte tak nějak ráda! nevím proč ?
(nečekám na odpověď ).

...mám za sebou "bezesnou noc", je mi celkem "nanic", ale tohle mi spravilo náladu.

Profesore, taky se hlásím, že vás mám ráda a vážím si vás. Jste fajn chlap.

17.7.2018 08:18
Bekkky

XXX.XXX.180.209

Zdravím, naše ovce taky lupiny žerou a nic jim není, ale nemáme vyloženě nálety.
Profesor:
Existuje vesnice ve středních Čechách, taková a dlouhá nudle, jedna ulice podél potoka a cesty a na tom potoce jsou rybníčky a okolo žijou nutrie. Sice tam mají nějaké plůtky ale běhaj i mimo a zase se vracejí. Viděla jsem jak posedávají i v čekárné na autobusové zastávce.

17.7.2018 08:46
Tedysek

XXX.XXX.48.143

Bekkky takova vesnice je i u nas. :) 3 rybnicky pro nutrie. Ale zadne oplutky. Hezky boudicky jim udelali. :)
A na druhou stranu je vesnice kde naproti kravinu je rybnicek a v nem zije jedna zrzava nutrie s ukousnutym ocaskem. V obou vesnicich lide chodi nutrie hezky krmit. :) a ony se pak nestahuji do rybniku s rybama. :).

17.7.2018 09:08
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

To je pěkná idea, takový kolchoz s nutriemi pro celou vísku Všichni je pěkně chodí krmit.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.7.2018 09:10
Uživatel s deaktivovaným účtem

A pak si kazdej pujde kamenem ulovit obed... krasny :)
Me vcera udelaly radost nuzky na paznehty z anglie, ty cerveny vroubkovany obzlvast. Krasne se s nima striha cesnek. Staci obcas promazat olejem na sici stroje, kdyz se zanesou hlinou. wdcko by asi poslouzilo lip ale zrovna doma nemam.

17.7.2018 09:18
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Jo jo přesně tak jsem to myslela. Proč ale kamenem?
Velice děkuji za poslané paznehtníky, pane Havle, udělaly mi včera velikou radost. Hned jsem s nimi zastříhla nehtíky našich fen.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.7.2018 09:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

To me tak napadlo, soused mel nutrie kdyz jsme byli decka. Obcas mu k nam na kopec utekly ( on bydli u reky a jeste mu tek okolo potok ). Zensky babicka s mamou z nich jancily a ja jsem samozrejme po nich sel klackem. Byly to obri v detskych ocich.
Odstrel zvirete v zastavbe neni mozny ( legalne ). Nevim jestli se daj ochocit ze se capnou za krk a vymalovano? :).

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.7.2018 09:24
Uživatel s deaktivovaným účtem

K tem nuzkam, na paznehty jsem vroubovany jeste netesnul, to udela kostey jiste driv. ALe na cesnek fakt lepsi, na jedno strihnuti krasne cela pr delka. Ty bez nemaj takovej reznej vykon.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.7.2018 11:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

Bekky: to musí být legrační! (snad tam nemají moc pokaděnou veřejnost).

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.7.2018 12:17
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ikdyž... mě zrovna zaujal inzerát, kde je na fotce nějaký mix ovcí SF a ZW a první jsou kulatí a druzí jsou vychrtlí. Tak mě napadlo projet iF inzeráty nabízející ZW, a kdekoli jsou dospělé bahnice, mají propadlé boky a viditelnou páteř... tak že bych byla jen já u těch svých moc histerická?

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.7.2018 12:27
Uživatel s deaktivovaným účtem

hhippie: je to tak, ja koukal po jednom kusu, bahnici zw abych si doplnil krizenky. Ale nic se me nelibilo, vsecko hrbaty, propadly a za sileny penize, to me muze... prirovnal bych to k dojnym kravam, musej futrovat a futrovat jiank jim lezou kosti. Se proste vydojej. Rocni romneyka s jednim jehnetem neni na ni vubec znat ze porodila a zivi jehne. Pritom ma vemeno naliti paradne jako 50ky sfzw.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.7.2018 12:27
Uživatel s deaktivovaným účtem

Hhippie: přál bych ti vidět některé mé bahnice. Jehňatům budou 2 měsíce, pijou jak o závod a kvalita trávy je na štýru a na matkách se to odráží. Zároveň ale vím, že do podzimu budou všechny zas krásně kulaťoučké.

17.7.2018 15:07
Bekkky

XXX.XXX.180.209

No jo, to je furt s těma masňákama... Není třeba dělat brojlery, ale na malý příkrmy jsou stavěný a když není tráva, něco potřebujou. Je levnější ovce držet v kondici, než je nechat zhubnout a pak to dohánět. Začnou mít problémy s játrama, nebo maj mámy málo mlíka atd.
Svýho času jsem se v Německu pořád nemohla dopátrat čemu že ovčáci říkají hnědý texel a ejhle, pak mi to jednou ukázali, zwartbles. Tedy jinýmy slovy neřadí ZW mezi ovce s kombinovanou užitkovostí ale mezi masňáky... a také je tak chovají.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.7.2018 17:54
17.7.2018 18:13
kouták

XXX.XXX.168.33

Dnes jsem udělal radost vnukovi a zajeli jsme do Zooparku v Horní Pěné na Jindřichohradecku.Vnuka nezajímal lev ani puma, ale u koz jsme zůstali hodně dlouho.Nemáte čím krmit? Postavte vedle ohrady automat na granule.Za 10, -Kč hrstička granulí a automat byl úplně vybranej, než jsem obešel ZOO a kozy s ovečkama vykrmené.Ohrada koz byla dětma obležená.Jsem zvědav, zda udělám z vnuka chovatele.Pokud ne, tak jsem ho alespoň nenechal přes prázdniny u počítače.Kouťák.

17.7.2018 21:36
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

A jak je tam maj tlustounký a lesklý, krásná zvířena.
Automat na granule by u nás nefungoval, protože peníze bysme do něj házeli jen my. Kolem našich pastvin chodí málokdy málokdo. Bydlíme přece v ráji. A jak ovenám vozím žoky trávy, pěkně se posílím. Nadýchám se čerstvého vzduchu, projdeme se s psicema.

17.7.2018 23:43
www.na-ovcarne.cz

XXX.XXX.36.146

Dnes mi udělaly radost brambory. Na to jaké bylo sucho, tak super úroda.180 kilo jich bude.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.7.2018 00:11
Uživatel s deaktivovaným účtem

Je fakt, že pro mě by tahle varianta byla velmi prospěšná. Protože u mě naopak kolem výběhů chodí mraky lidí a krmili by rádi (naštěstí nekrmí...povětšinou). Blbé je, že by stejně byly vyžrané jen dvě zakrslé kozy, protože mají rohy a jsou nejhlasitější. Ani walliserky, které mají ty kozy pod břichy, si netroufnou ke žrádlu, když jsou poblíž tyhle dvě bestie mrňavé. Taky mi to dělá starosti v zimě. Kozy jsou u všeho a všechno se snaží ohlídat, aby se nikdo nenažral... Občas si říkám, že jsou pro zlost. Ale je zas fakt, že hňup je nejmazlivější zvíře z výběhu :).

18.7.2018 10:54
PavelIV

XXX.XXX.132.149

Mně včera udělalo velkou radost naše první narozené tele, je to kluk. Den před tím žádný příznaky blížícího se porodu, přijel jsem z práce a byl tam smajlík
Je trochu malej, od jalovice, narodil se o trochu dřív (asi o 6 dnů, jestli jsem správně poznal říji, nemá moc výraznou), ale má se k světu. Máma je po otci Aubrac, po mámě mix Čestr a Holštýn. Tatínek malýho je Simentál, byl u nás na měsíc na návštěvě smajlík
Taky bych mohl vysvětlit, proč tady a ne u krav. Nakoukl jsem sem, protože jsem uvažuju, že bych ke kravičkám pořídil burský kozy, aby spásaly tu džungli náletů, co kravky nechtějí. A nějak jsem si vás oblíbil, jste mi o dost bližší, než velkochovatelé skotu. Mám jich deset, osmi je asi rok a půl, dvě dospělý, jedna se včera otelila a druhá čeká každou chvíli. Začal jsem vloni na jaře, samozřejmě při tom chodím do práce.
Ať se vám všem taky daří

A tu radost mi trochu pokazil jeden odhalenej zdravotní problém, napsal jsem ho vedle u krav.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.7.2018 11:10
Uživatel s deaktivovaným účtem

Novy mlade udela vzdycky radost at je to co je to.

18.7.2018 12:09
Bekkky

XXX.XXX.250.190

Tenhle příspěvek pro mě není v kategorii těch o radosti, ale nepatří ani do šuplíku "když se nedaří". Opustil nás totiž můj osmnáct a půl roku starý pejsek. Nebyl to pes pracovní, ale domácí mazlík. Zažil se mnou tolik, že to vydá na několik psích životů. A vždycky byl veselý, vítal mě a procestoval se mnou tisíce kilometrů a ještě před rokem a půl byl často se mnou na pastvinách. Mě bude moc chybět, jak se kolem mě pořád motal, ale v posledních třech dnech bylo vidět, že jeho čas tady se krátí. Měl už slabé srdce a vedra mu nedělala dobře. Včera večer se ještě docela dobře nažral a pak si lehl a za hodinu byl konec.
Určitě moc netrpěl a tomu jsem ráda. Nemusela jsem rozhodovat zda mu ukončit trápení.
Na jeho místo nastupuje štěňátko, ale nevím, zda ještě některý z budoucích pejsků bude jako on.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.7.2018 12:17
Uživatel s deaktivovaným účtem

Bekky, prožil dobrý život a skončil pěkně. To je nejvíc, co si můžete přát. A žádný nebude jako on, ale jiný a taky dobrý.

18.7.2018 12:48
Janinka Bosorka

XXX.XXX.27.145

Cítím s tebou . Prožili jste spolu kus života, čas pomůže.

18.7.2018 13:07
Bekkky

XXX.XXX.250.190

Děkujeme oba

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.7.2018 13:51
Uživatel s deaktivovaným účtem

Kamarádi, mě udělalo dnes opravdu velikou radost, když jsem přišla do výběhů a zjistila, že můj pesimismus minulých dní neměl opodstatnění.
Přehnala jsem na novou "pastvinu" - spíš bordel, ale je toho tam k jídlu mnoho, tak na 2-3 týdny předpokládám - a zároveň odstavila před cca 2 týdny a hle...bahnice se začínají zakulacovat. Ještě nejsou v bůhvíjaké kondici, ale už nelezou kyčle a nevyčnívají páteře tak mocně!

Taky jsem školkové stádo (walliserky + zbytek) zase přehnala na novou pastvinku, kde oberou bordel a stromky, tak to mám taky radost.
A ještě jsem našla možnost, jak nakrmit koně, protože v ovčím výběhu (jediný celoplošně porostlý trávou, byť místy řídkou a s jednou půlkou s nálety) je asi pětina nesežrané ostřice, co ovce nemusejí, ale koně to vezmou...tak jdu zrovna postavit provizorní výběh (břízy poslouží jako sloupky) a budu mít všechny zase na pár týdnů obstarané. Což je báječné!

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.7.2018 13:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

Pavle, sice vám tady většina lidí s krávami neporadí, ale sdílet radosti s námi klidně můžete. Je prima, když se rozrostou řady
Rozumím Vám skrze tu sekci skotu a profíků. My máme u Koní opačný problém. Chodí tam spousta laiků, kteří vůbec nemají páru, co si domů pořídili a je to taky pro pláč... a tak trpělivě vkládáme odkazy na získání základních vědomostí, doporučujeme najít si trenéra a začít se ke koni chovat jako k užitkovému zvířeti, ne yorkšírovi z gauče... To máte těžké - vždycky se i na tématicky stejném fóru sejdou lidé z různých poměrů...

Bekky: To je vždycky smutné, když odejde přítel. Byť čtyřnohý. Ale jestli jste spolu opravdu prožili takovou dobu, pak máte jistě na co vzpomínat a prožili jste krásný společný život
A je jasné, že v novém psu člověk nemůže hledat náhradu. Maximálně z počátku útěchu a odvedení pozornosti od smutku. Ale hlavně dalšího skvělého parťáka, kterého si může vychovat...

18.7.2018 14:28
Janinka Bosorka

XXX.XXX.27.145

Veru vidíš, když je hodně špatně je to vlastně prima, protože pak je zcela jistě zas líp.
Na farmě kde pracuje manžel dnes vážili jehnata vresovek, sto dnů 27 kg. Rozmyslime o koupi jedné jehnicky, může se krizit s zwartblem?

18.7.2018 16:23
přezdívka

XXX.XXX.105.195

Všechno se dá křížit se vším. Jde jen o to co z toho vyroste a co s tím potom dál. Jestli převádět na jedno nebo na druhé plemeno. Nejhorší varianta je na křížence pusti dalšího křížence. To je teprve loterie, co z toho bude.

18.7.2018 16:53
Janinka Bosorka

XXX.XXX.9.234

Dál nic, do mrazáku

18.7.2018 18:56
gajdovka

XXX.XXX.221.172

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Moje masnaci.

vidím, že máte jen lanka s elektřinou na pastvě, to vám fakt nikdo neproskočí?to by bylo něco.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.7.2018 20:43
Uživatel s deaktivovaným účtem

gajdovka: mam to celkove asi tak pul napul s dratem. Treba velkou cca 2ha ohradu mam jen lankama. Okolo baraku ohrady drat a tam kde se neco zvrtlo tak se me uz drat napinat nechtel. Neutikaj ani pri dvou radach lanka. Mam 10J ohradni, takze pecka velika. Jen kdyz me nekde ty spoje berou stavu nebo preroste trava po spodni drat, mistama ho mam hodne nizko. Ohrada pomalu doziva, uvidim co s tim zjara. Ovci pletivo jsem mel pri zatacich nakoupeni, ale nakonec jsem ho zavrhnul a jsem rad.

18.7.2018 23:13
profesor1

XXX.XXX.192.98

Dámy, přivedly jste mě do rozpaků........
Naštěstí teď nějak nemám čas se tu vykecávat, ale stručně řečeno - Děláte mě radost téměř denně, což je u osob rodu ženského překvapivé
(kdo mě dělá radost, toho mám ráááád!).

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.7.2018 08:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

Chčije a chčije, už druhý den. Bečva je zatím v klidu, tak já taky.

Profesore, je to super, že jsme vám udělaly radost, o to nám přece šlo

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.7.2018 08:30
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jani, fakt chces krizit masnaka se skakavou kozou? Proc? Chces vyzkouset, jak prospivaji primitivnejsi plemena v techhle sussich podminkach? Zkrizit jde vsechno. Otazka pocatecniho rozhodnuti by mela byt: Co me k tomu vede?

Profesore, velmi nas tesi, ze Ti delame radost. Predpokladam, ze u vas take mocne prsi, talze radost dela i pocasi..

Arus: A ze jste si to museli nechat vyprset jen tam u vas neposlali neco na zapad...

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.7.2018 08:34
Uživatel s deaktivovaným účtem

hhippie: zwarbl masnak?

19.7.2018 08:57
berrynator

XXX.XXX.168.105

zwarbl masňák proč ne, když vidím 100denní hodnoty některých chovatelů romanovských ovcí, tak za chvíli se už budou řadit taky mezi masná plemena.

19.7.2018 09:24
přezdívka

XXX.XXX.105.195

Jo, váhy ve 100 dnech se u romanovek za posledích 20 let zvedly v průměru asi o 5 kg. Kdysi jsem kupovala plemenného berana co měl na nákupním trhu 30 kg. Teď už by neprošel ani náhodou. Teď je nejmenší možná váha 40 kg.

19.7.2018 09:28
Janinka Bosorka

XXX.XXX.82.209

Chceme zkusit odolnější nenáročnější ovce do nynějších klimatických podmínek. Máme nového zwartbles beránka. Takže předpokládám, že pokud si pořídíme jehničku ovce vřesové, ke zkřížení dojde. Letos chceme jen jednu jehničku ovce vřesové, protože chceme vyzkoušet, jak bude respektovat stávající opocení, ustájení, krmelce atd. Posléze např za dva roky, bychom třeba zůstali u ovce vřesové čistokrevně.
Takže zkřížil někdo z vás jehničku ovce vřesové s větším maným beranem? Jaký byl porod? Nebyly problémy? Děkuji za odpověď.

19.7.2018 09:48
Janinka Bosorka

XXX.XXX.82.209

Podle charakteristky na schok zwartbles masné plemeno není. Myslela jsem si, že je. http://www.schok.cz/plemena-ovci/zwartbles-zw.

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.7.2018 09:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jani, fakt chces krizit masnaka se skakavou kozou? Proc? Chces vyzkouset, jak prospivaji primitivnejsi plemena v techhle sussich podminkach? Zkrizit jde vsechno. Otazka pocatecniho rozhodnuti by mela byt: Co me k tomu vede?

Profesore, velmi nas tesi, ze Ti delame radost. Predpokladam, ze u vas take mocne prsi, talze radost dela i pocasi..

Arus: A ze jste si to museli nechat vyprset jen tam u vas neposlali neco na zapad...

Hhippie, k nám déšť chodí od západu, tentokrát to přišlo asi víc ze severozápadu. Myslím si, že dříve nebo později bude pršet i u vás.

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.7.2018 13:06
Uživatel s deaktivovaným účtem

Janinka, Mastňáček: Jasně, že není, ale spíš než co jiného se k masňákům kloní. Neznám nikoho, kdo by je dojil a taky vlnu nikdo nechce už vůbec, protože je barevná... myslím, že se k masným plemenům oficiálně neřadí, protože prostě nemá takové přírůstky a parametry jako opravdu masná plemena...

Arus: jooo, to jistě. Otázka je, jestli se do podzima dočkáme...

19.7.2018 13:35
Janinka Bosorka

XXX.XXX.82.209

Já jsem ráda, že není, že je kombinované. Takže Veru, tvoje ovce jsou v naprostém pořádku. Nesrovnávej se sufkama. Už jsme zwarbla kříženého měli, maso jehnat bylo naprosto luxusní.

19.7.2018 15:38
Bekkky

XXX.XXX.249.175

Musím říct, že mi tahle diskuze udělala radost, protože i já mám dny, kdy se podívám na stádo a zmocní se mě zoufalství... Ovce ztrácí na váze, jehňata nerostou, několik ovcí kulhá a mají určitě nakažlivou hnilobu paznehtů, ještě jedna má nějaký nateklý struk a sena je málo... psi jsou nevychovaní a mají zlozvyky. Jsem rozhodnutá učinit opatření a vyvodit důsledky a když to neklape, prodat ovce a pronajmout si trafiku nebo bufet u silnice. Celý den úporně lovim ovce abych zabránila rozšíření hniloby do stáda, protože pak už můžu stádo prodat leda řezníkovi a pod cenou. No a bilance je večer taková, že jsem z kopyt vytáhla dva trny a vyškrábala několik kamínků nateklé vemeno bylo trochu škrábnute a tak jsem to stříkla modrým sprejem a ovce při zavírání do sítě stěží chodidly jak byly nažrane. A já okamžitě vytuhla a dobře se vyspala a ráno to vše vypadalo podstatně lépe. Pár ovcí trochu kulhá, ale to jsou holt ty kameny, některé po ránu nejsou až tak kulaté, ale to do podzimu doženou, no a psi občas zlobí, ale to je prostě tím, že každý má svůj nezaměnitelný charakter a je to docela milé...

Jsem ráda, že to máme všichni. Možná by přecejen pomohla ta třezalka.

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.7.2018 15:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

Bekky . Přesný popis toho, co někdy prožíváme všichni.
(Akorát mně třezalka nedělá dobře na žaludek, ale dobře, seženu si něco jiného .).

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.7.2018 16:03
Uživatel s deaktivovaným účtem

Bekkky napsal(a):
Musím říct, že mi tahle diskuze udělala radost, protože i já mám dny, kdy se podívám na stádo a zmocní se mě zoufalství... Ovce ztrácí na váze, jehňata nerostou, několik ovcí kulhá a mají určitě nakažlivou hnilobu paznehtů, ještě jedna má nějaký nateklý struk a sena je málo... psi jsou nevychovaní a mají zlozvyky. Jsem rozhodnutá učinit opatření a vyvodit důsledky a když to neklape, prodat ovce a pronajmout si trafiku nebo bufet u silnice. Celý den úporně lovim ovce abych zabránila rozšíření hniloby do stáda, protože pak už můžu stádo prodat leda řezníkovi a pod cenou. No a bilance je večer taková, že jsem z kopyt vytáhla dva trny a vyškrábala několik kamínků nateklé vemeno bylo trochu škrábnute a tak jsem to stříkla modrým sprejem a ovce při zavírání do sítě stěží chodidly jak byly nažrane. A já okamžitě vytuhla a dobře se vyspala a ráno to vše vypadalo podstatně lépe. Pár ovcí trochu kulhá, ale to jsou holt ty kameny, některé po ránu nejsou až tak kulaté, ale to do podzimu doženou, no a psi občas zlobí, ale to je prostě tím, že každý má svůj nezaměnitelný charakter a je to docela milé...

Jsem ráda, že to máme všichni. Možná by přecejen pomohla ta třezalka.

Bekkky...já po té třezalce dnes sáhla, sice v tabletách, ale usoudila jsem, že přišel čas ji vyzkoušet. Zatím na mně působí spavě

Hhippie, jen co jsem ráno napsala, že prší, tak zachvíli přestalo a už nespadla ani kapka. Včera v počasí slibovali, že u nás bude pršet do pátečního rána.

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.7.2018 16:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

arus, a já si říkala, že třeba prší někde u Vás, když do Brna došlo jen trochu včera a dnes zase paří slunce a po dešti není ani památky. Přitom meteorologové strašili nějakým lijavci na východě republiky. To je teda věda, ta meteorologie. Něco jako alchymie. Nebo už podle nich zase patříme k Rusku a ten východ je někde jinde?

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.7.2018 16:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
arus, a já si říkala, že třeba prší někde u Vás, když do Brna došlo jen trochu včera a dnes zase paří slunce a po dešti není ani památky. Přitom meteorologové strašili nějakým lijavci na východě republiky. To je teda věda, ta meteorologie. Něco jako alchymie. Nebo už podle nich zase patříme k Rusku a ten východ je někde jinde?

Oreb, nahráváte mastňáčkovi ...moc bych tu otázku, kde je východ nezmiňovala. Mohlo by dojít k výměně názorů mezi západem a východem

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.7.2018 16:34
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ale já to myslela spíš tak, že celá naše republika podle někoho možná patří k Rusku, ne jen Morava. A že teda třeba prší někde na Dálném Východě. Ale to je stejně jedno, když tady neprší .

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.7.2018 19:20
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tady u mě pořád deště jen slibují a místo vytrvalého deště bývá jen zamračeno a pokud něco spadne, tak to ani nesmyje prach, ani se to nevsákne a hned se to zas vypaří. Tenhle rok s takovýmto počasím je dobej leda tak na pořádnou selekci stáda, protože chudá pastva bez příkrmu, kor během laktace teprv ukáže kvalitu zvířat. Pastva je na prd a začínají být už vidět velké rozdíly mezi jehňaty. Koncem srpna přijede Konrád mi je zvážit a jsem fakt zvědavej kolik navážíme. Jako pár jehňat roste pěkně, ale průměr bych řekl že bude docela bídnej.
Normálně už přemýšlím, že vždycky v práci během dojení si nechám napustit vodu na přívěs do 2 IBC nádrží a pak po směně to vyvezu na nějakou pastvinu a vypustím to tam a můžete mi začít říkat třeba Rainman.

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.7.2018 19:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

Kostey: Jo, to už se řešilo i na Koních, jestli prostě ty menší pastviny (spíš výběhy, ale které je žádoucí mít zelené, aby měli koně co nípat přes den, kdy nejsou v boxech...) nezačít zalévat..

19.7.2018 21:01
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Veru koně se asi selektujou dost blbě viď?
Ani u nás neprší.

19.7.2018 21:33
dad

XXX.XXX.225.133

u koní se selektují jen jejich majitelé
tady taky ani kapka, průměrné srážky za 3. až 6. měsíc jsou 16 mm, tímhle tempem se obvyklých 450 mm za rok nedočkáme.

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.7.2018 22:11
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dad: hezky definováno.
Jani: Já bych byla pro selekci koní. Věřím, že v rámci nesmyslného připouštění všeho, co už není pochozí a je přenašečem různých degenerativních a genetických onemocnění, je tu už pár (desítek?) tisíc nepoužitelných herek, které patří do salámu... ale to se pořád všechno zachraňuje a piplá... a louky se plní levnými, leč nepojízdnými koňmi, za které pak majitelé nejsou ochotní platit kvalitní ustájení a odpovídající péči, takže pak pomalu chátrají kdesi zapomenuti v zimě po karpály v hnoji u plesnivého zbytku balíku nebo prázdného krmeliště... Moc bych přála českému koňskému trhu, aby zase měli koně jen lidé, kteří o nich něco vědí a kteří to s nimi myslí vážně... lidi, kteří se nejdřív pár let učí, než si budou moct dovolit toho svého a nebudou se na něm učit metodou pokus omyl... ale je to utopie.

Jinak jsi pojmenovala to, co jsem říkala taky: ovce sním...ale co s koňmi? Myslím, že na začátku podzimu, resp. v průběhu podzimu / zimy, až nebude co krmit, se začnou lidi koní zbavovat ve velkém a ceny obyčejných koní půjdou opravdu značně dolů. Ale třeba se mýlím. :).

19.7.2018 22:26
přezdívka

XXX.XXX.105.195

A kůň se nedá sníst?.?.?. Už jsem hodně dlouho neviděla na krámě koňský salám. Teď se koně nechávají dožít. A pak s nimi do kafilérky. Nebo se může zakopat?.?.?

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.7.2018 01:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

V nějakou dobu se zakopat směl, ale to by byla věčná škoda, koňský salám, a koňské klobásy si naskladňuju každoročně do zásoby.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.7.2018 07:47
Uživatel s deaktivovaným účtem

Myslím, že je tady hodně materiálu pro koňské potravinové produkty, každopádně v Čechách se k tomu přistupuje jako k něčemu nemístnému. Taky ne každé jatka koně vykupují... takže to není tak jednoduché.

Každopádně kůň je stejně jedlý jako jakékoli jiné hosp. zvíře.
Než ho hodit do kafiny a zaplatit nemalé peníze, tak ať ještě poslouží. Problém je v tom, že povětšinou se na jatkách se zvířaty zachází velmi nelidsky, což my, majitelé koní, nechceme svým zvířatům udělat. Proto se málo koní dostává na jatka. A navíc se daleko víc snažíme svá zvířata léčit, takže velmi často je už maso znehodnocené léčivy..

20.7.2018 07:57
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Veroniko mluvíš mi z duše.
Stav oven snížíme, ale jistě neporazíme všechny. Otavy už nebudou, to je jasné, co narostlo, to se vypase. Pro pět kusů už seno na zimu máme. Moc byste mi všichni chyběli, takže zatím pojedem dál.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.7.2018 10:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dovijak se dari jednomu z nej chovatelu suffolku, pamatuju ze sucho ho vloni nebo predloni taky zuzovalo. Je to blby kdyz prijde takova nouze i do drive urodnych nizin.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.7.2018 12:55
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mně dnes udělaly radost větve. Asi o kilometr dál ořezali nějací lidé svůj živý plot a přišli se zeptat, jestli to nemají přivézt kozám. Přivezli jednu větvičku jako vzorek. Když jsem ji schválila, navozili toho 4 vozíky za auto a ještě to kozám naházeli, abych s tím neměla práci. Kozy právě snídaly v klidu a s chutí seno jako každý den, ale úprkem běžely ven, aby jim náhodou někdo ty větve zase nevzal . To byla další radost, že měly radost ony. A třetí měl malý syn těch lidí, který jim pomáhat větvemi krmit. A vlastně asi i ti rodiče. Takže pár větví, a co to udělá...

20.7.2018 13:09
přezdívka

XXX.XXX.105.195

Pro mastnacka - jestli myslíte toho co na jaře nabízel celé stádo na prodej, tak jsem četla jeho facebook a žádná sláva. Prostě je sucho a postihne to jak malého tak velkého chovatele. Jenomže ten malý pro pár ovcí někde něco sežene po příkopech, to ten velký nemá šanci ani náhodou.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.7.2018 13:15
Uživatel s deaktivovaným účtem

prezdivka: ano ano, toho.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.7.2018 13:15
Uživatel s deaktivovaným účtem

Asi dneska naklepu kosu :).

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.7.2018 14:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Mně dnes udělaly radost větve. Asi o kilometr dál ořezali nějací lidé svůj živý plot a přišli se zeptat, jestli to nemají přivézt kozám. Přivezli jednu větvičku jako vzorek. Když jsem ji schválila, navozili toho 4 vozíky za auto a ještě to kozám naházeli, abych s tím neměla práci. Kozy právě snídaly v klidu a s chutí seno jako každý den, ale úprkem běžely ven, aby jim náhodou někdo ty větve zase nevzal . To byla další radost, že měly radost ony. A třetí měl malý syn těch lidí, který jim pomáhat větvemi krmit. A vlastně asi i ti rodiče. Takže pár větví, a co to udělá...

Oreb, je super, že to ty lidi vůbec napadlo...můžete možná počítat s tím, že zásobu větví máte do budoucna zajištěnou

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.7.2018 14:53
Uživatel s deaktivovaným účtem

arus, přesně tak. Prý jim to strašně rychle roste a stříhají tu potvoru 4x do roka. Taky oceňuju, že je to napadlo. Jdou dobrým příkladem dětem. Co se může někomu hodit, nemělo by se vyhodit. (To jsem zas napsala moudro, žejo? ).

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.7.2018 16:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

Největší plus na tom všem je to, že se přišli ZEPTAT.
To mě se ve výbězích občas objevují ořezky všeho možného a jen zuřím. Navíc ty větvičky ožrané si už nikdo zpátky nevezme a mě to dělá bordel ve výběhu.

Blbé prostě je to, že to volné seno zabere mrtě místa. Protože kdyby to šlo, tak klidně udělám ještě nějakou seč něčeho - i by se v okolí našly třeba plochy, které by se sklidit daly, ale je to 1) strašně moc práce,2) to volné seno není kam dávat. Do seníku, pořád doufám, že budu skládat ty balíky...až je seženu...

20.7.2018 17:06
Bekkky

XXX.XXX.69.34

U nás také druhá seč nedopadne v rozsahu, jaký potřebujem, ale máme zajištěnou pěknou krmnou slámu, což sice není na ztloustnutí, ale na udržení stavu to lze v kombinaci s příkrmy a senem. Uvidíme, nechce se mi vracet se k senáži...
Také mám zprávy od některých ovčáků, že se jim zcela zastavily říje, naši kluci sice pilně skáčou, ale kdo ví, jak dlouho.
Moc dobře si taky pamatuju, jak jsem kdysi měla problém ukrmit v začátku svoje zvířata a vymetala jsem kdejaký příkop a mez a doufala, že se mi podaří někde splašit funkční terru za přijatelný peníz.
Držím tedy všem palce, ať to nějak klapne... Snad na podzim ještě naroste alespoň pastva.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.7.2018 19:13
Uživatel s deaktivovaným účtem

Bekkky napsal(a):
U nás také druhá seč nedopadne v rozsahu, jaký potřebujem, ale máme zajištěnou pěknou krmnou slámu, což sice není na ztloustnutí, ale na udržení stavu to lze v kombinaci s příkrmy a senem. Uvidíme, nechce se mi vracet se k senáži...
Také mám zprávy od některých ovčáků, že se jim zcela zastavily říje, naši kluci sice pilně skáčou, ale kdo ví, jak dlouho.
Moc dobře si taky pamatuju, jak jsem kdysi měla problém ukrmit v začátku svoje zvířata a vymetala jsem kdejaký příkop a mez a doufala, že se mi podaří někde splašit funkční terru za přijatelný peníz.
Držím tedy všem palce, ať to nějak klapne... Snad na podzim ještě naroste alespoň pastva.

Bekkky, na podzimní pastvu taky spoléhám, pokud si pamatuji dobře, tak vloni narostla celkem hezky a ještě v listopadu se dalo pást na zeleném.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.7.2018 19:15
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
arus, přesně tak. Prý jim to strašně rychle roste a stříhají tu potvoru 4x do roka. Taky oceňuju, že je to napadlo. Jdou dobrým příkladem dětem. Co se může někomu hodit, nemělo by se vyhodit. (To jsem zas napsala moudro, žejo? ).

Oreb, na moudra jsem u vás zvyklá

20.7.2018 19:17
Bekkky

XXX.XXX.69.34

aurus:
Doufám, protože pokud se posune konec bahnění kvůli tomu, že se říje na nějaký čas zataví, musíme co nejpozději do stáje abychom vystačili s krmením...

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.7.2018 19:29
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Největší plus na tom všem je to, že se přišli ZEPTAT.
To mě se ve výbězích občas objevují ořezky všeho možného a jen zuřím. Navíc ty větvičky ožrané si už nikdo zpátky nevezme a mě to dělá bordel ve výběhu.

Blbé prostě je to, že to volné seno zabere mrtě místa. Protože kdyby to šlo, tak klidně udělám ještě nějakou seč něčeho - i by se v okolí našly třeba plochy, které by se sklidit daly, ale je to 1) strašně moc práce,2) to volné seno není kam dávat. Do seníku, pořád doufám, že budu skládat ty balíky...až je seženu...

Hhippie, taky mám plno sena na volno a teď sekám nedopasky a celkem ujdou, jenže, kam s nimi? Tak si znovu pohrávám s myšlenkou, že zabodnu kůl, kolem dám palety a nechám to uskladněné venku. Třeba to ovce sežerou a když ne, bude to na podestýlku. Tedy, pokud to nezhnije. Nikdy jsem to nezkoušela.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.7.2018 20:33
Uživatel s deaktivovaným účtem

Já bych bez plachty už nic venku nenechávala. Rozumím, že se to takhle dělá, ale ten odpad je moc velký...

Já naopak říkala, že letos musím zamezit vypásání pastviny přes zimu, protože přestože měly kvalitní seno, dopásaly se na trávě a dost jí tím zdecimovaly. Takže se pokusím jim to přehradit tak, aby měly k dispozici prostě jen příjemný prostor pro pohyb, domeček a krmeliště, ale nechodily mi po celé pastvině a neukousávaly každý lístek, který vyrašil. Mám pocit, že právě tím mi to dost zlikvidovaly...

20.7.2018 20:34
berrynator

XXX.XXX.139.247

ještě by byla možnost naskládat seno na trojáky a nechat venku, tak jako za starých časů.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.7.2018 20:50
Uživatel s deaktivovaným účtem

To asi Arus myslela... nevim, no. Pro krávy možná jo, ale mě by to teda ovce nevzaly ani náhodou. To už jsem je na daleko lepším seně přesvědčovala, že by bylo vhodné, aby dožíraly... a když jsem viděla ty kostřičky po porodech, styděla jsem se sama před sebou... jj, to jsou ty chovatelské začátky, kdy se člověk učí z vlastních omylů...

Dnes mi udělalo radost, že jsem dopoledne povozila cca 30 dětí z našeho tábora a nový koník to zvládl s klidem, který jsem se ani neodvažovala očekávat... :)
A taky, že jsem si pak dala dobré jídlo v hospodě a rozvalila se u Berounky... zasloužený odpočinek po x dnech dřiny zas...

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.7.2018 22:06
Uživatel s deaktivovaným účtem

berrynator napsal(a):
ještě by byla možnost naskládat seno na trojáky a nechat venku, tak jako za starých časů.

Máte zkušenost, jak se to dělá? Co to jsou ty trojáky?

20.7.2018 22:49
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

arus koukni na tato videjka, je tam všechno o sušení a ukládání na louce.
https://www.youtube.com/watch?v=_sYyGwc9sas
https://www.youtube.com/watch?v=46Zn7pfNVCo
vypadá to tak snadně. Letitá praxe.

21.7.2018 07:20
dad

XXX.XXX.225.133

Arus - troják bude asi to, co mi nazýváme racochou, jde o tři tyče přes 3 m na jedné straně cca 0,5 m od konce zajištěné k sobě (provrtané a protažené na koncích zahnutým železem), dole má každá tyč (stojna) k sobě podobným způsobem připevněnou cca 2 m příčku, po postavení to vypadá jako trojboký jehlan (rozježené tee pee).

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.7.2018 08:58

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.7.2018 09:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

Držák na brousek na kosu?

21.7.2018 10:13
Bekkky

XXX.XXX.69.34

Spíš na nůžky na paznehty...

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.7.2018 10:18
Uživatel s deaktivovaným účtem

Včera Mastňáček naklepával kosu, proto mě napadl ten brousek, ale voda by se mu v tom asi neudržela
Taky by do toho mohl dávat nůžky na vlnu a nebo experimentuje s novým druhem kondomů

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.7.2018 10:33
Uživatel s deaktivovaným účtem

Kostey; co je kondom? :)
Spravne :)

Kosa zatim vydi pod strechou...ale na to he posledni dny docela naprselo tak uz je tsm zase sahara. Bsvil ksem se s anglanem jaky plemeno dobre prosperuje v suchu tak ze i merino. Ale na maso je k nicemu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.7.2018 11:20
Uživatel s deaktivovaným účtem

dad napsal(a):
Arus - troják bude asi to, co mi nazýváme racochou, jde o tři tyče přes 3 m na jedné straně cca 0,5 m od konce zajištěné k sobě (provrtané a protažené na koncích zahnutým železem), dole má každá tyč (stojna) k sobě podobným způsobem připevněnou cca 2 m příčku, po postavení to vypadá jako trojboký jehlan (rozježené tee pee).

dad, rozumově to asi chápu ale prakticky nevím, jak tam to seno drží. Kdyby to byly o sebe opřené tři suché smrčky, tak si dovedu představit, že seno drží na těch větvích. Mám spíš kratší seno.

Možná to nemusím řešit. Všimla jsem si, že ovce mě ty skosené nedopasky celkem žerou.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.7.2018 11:27
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tyhle stojany atd se daj pouzit s prvnim dlouhym senem. Kdo nekdy daval seno do kup tak vi, ze kratka otava se blbe dava do kup. Natoz delat tyhle "stohy" Seno musi bejt dlouhy, aby na povrchu udelalo "hladkou" strechu a voda hezky odtejkala. Kdyz se podari otavu takhle nakupit tak proprsi.

21.7.2018 11:58
dad

XXX.XXX.225.133

21.7.2018 12:10
dad

XXX.XXX.225.133

21.7.2018 12:14
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Paní na videu výše ukládá seno na dva o sebe opřené jakoby široké žebříky, nebo zábrany na sníh, nebo tak něco. Nakonec pod tím podleze. Dělá to moc pěkně a je tam jasně a názorně vidět, jak se to dělá. Pravda je, že je to dlouhé seno.

21.7.2018 12:56
kouták

XXX.XXX.168.33

A co postavit srnčí oboroh.Když jsem myslivčil, tak jsem jich postavil několik a sloužilo mnoho let.Pořád lepší, než odvážet a znovu přivážet seno.Střecha může být mnohem jednoduší.

21.7.2018 12:59
kouták

XXX.XXX.168.33

kouták napsal(a):
A co postavit srnčí oboroh.Když jsem myslivčil, tak jsem jich postavil několik a sloužilo mnoho let.Pořád lepší, než odvážet a znovu přivážet seno.Střecha může být mnohem jednoduší.

Zapoměl jsem napsat, že ta střecha jezdí na těch čtyřech kulech nahoru a dolů.

21.7.2018 13:38
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Pane Zdeňku, něco takového jsem ještě neviděla, a že se v lesích pohybuji denně. To je zajímavé.
Vejde se tam i spousta sena. Pravda je, že v lese je dřevo na stavbu tak nějak po ruce.
My máme stodolu a ta je poblíž zimního útočiště naší zvířeny, my si seno uskladníme lehce, ale kdo chce skladovat na pastvině dobrý nápad. Je to zároveň i krmelec, že?

21.7.2018 17:59
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Tak si tady v letní kuchyni upravuji sušenou šalvěj a řepík do sklenic na zimu, všude dusno jako v pekle a najednou z ničehož nic, jako vopravdu, už hodinu PRŠÍ? Už nám tu spadlo 4,2 mm. Pak věř meterologům

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.7.2018 20:29
Uživatel s deaktivovaným účtem

Janinka Bosorka napsal(a):
Tak si tady v letní kuchyni upravuji sušenou šalvěj a řepík do sklenic na zimu, všude dusno jako v pekle a najednou z ničehož nic, jako vopravdu, už hodinu PRŠÍ? Už nám tu spadlo 4,2 mm. Pak věř meterologům

Super, doufám, že sprchlo i u Hhippie...k nám to má přijít v noci. Tak třeba ta předpověď výjde

21.7.2018 20:43
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Podle radaru u Hhippie prší právě ted.
U nás to má také v noci pokračovat, od půlnoci až do rána. Uvidíme.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.7.2018 21:03
Uživatel s deaktivovaným účtem

A Krkonoše jsou zas na suchu
ale leží mi tu 40 balíků a zítra přes den bych je chtěl přemisťovat a štosovat na sebe, tak by ani omoknout nemusely.

Ale užívejte léta dokud to jde, při sychravém podzimu až se budem topit v blátě si na léto ještě rádi vzpomeneme
https://www.novinky.cz/domaci/478421-vedra-budou-pokracovat-muze-se-opakovat-extrem-z-roku-2015.html <-cituji: Výhled počasí na následujících 30 dní slibuje vysoké teploty a podprůměrné srážky, o které se postarají především lokální bouřky.

21.7.2018 22:11
přezdívka

XXX.XXX.105.195

Minulou neděli se mě vylíhlo od dvou pižmovek 31 káčat. Jedna mě obzvlášť překvapila. Nanesla si do hnízda 19 vajec a vylíhlo se 19 kačat. Vždycky jsem je nechávala tak 10 až 14 zavřené a ven jsem je dávala až už stačily kachnám. Dneska šel krmit manžel a že prý je venku teplo, tak je dal do ohrádky ven. Nadával přitom na ovce, že přeskočily ke kačenám a sežraly míchanici. Večer jsme přijeli a ohrádka byla od ovcí pobouraná a 6 kačat chybělo. Nakonec se našly u potoka. Kachny toho využily a odvedly mladé na potok. No a 6 se jich nějak opozdilo a nevědělo kudy domů. Tak jsem byla ráda, že si je nedala nějaká potvora ke svačině.

21.7.2018 22:21
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Ovce jsou letos obzvláště vlezlé, pozorují, kudy by se vetřely ke slípkám, jak se dostat ke každému spadlému nezralému jablku, když spadlé není, tak češou stromy. To píšu o trojčatech a Chuckovi. Už nikdy nebudu ochočovat jehnata, bandu jednu nezdárnou, jak mne viděj, pronásledujou mne jak stádo koz a bečej k nesnesení.
Máte šikovné kachny přezdívko.

22.7.2018 09:39
Bekkky

XXX.XXX.69.34

Janinka:
to je dobře že se dožadujou krmení, jsou zdraví, není nic horšího než polehávající jehně, které nežere.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.7.2018 11:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

Janinko, ta dvě videa jsou moc pěkná.
A tady zase nepršelo.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.7.2018 15:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

To je moc mile. Ja take soufam, ze u nas prselo. Ja na weekend prchla na sever. Aby mi z toho vseho nehrablo, musim obcas pryc... Jsem ted tyden sama, bez rodinky, tak jak se znam, budu zas chtit dohnat jestw vic prace. Tak odpocivam ted alespon.
Kubo, to je skvele s tim senem, ze bude

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.7.2018 17:24
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
To je moc mile. Ja take soufam, ze u nas prselo. Ja na weekend prchla na sever. Aby mi z toho vseho nehrablo, musim obcas pryc... Jsem ted tyden sama, bez rodinky, tak jak se znam, budu zas chtit dohnat jestw vic prace. Tak odpocivam ted alespon.
Kubo, to je skvele s tim senem, ze bude

Hhippie, je fajn, že máte kam prchnout. Odpočívejte a dělejte si malé radosti.

22.7.2018 19:24
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

A taky velké, velké radosti.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.7.2018 21:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

Po pravde si delam malymi radostmi opravdu velkou radost

Janinko, dnes jsem byla na svem opustenem dvorecku na severu skouknout nektarinku, kterou jsem tu asi pred 10 lety zasadila a zjistila jsem, ze na sobe ma tolik plodu, ze je i polamana.. Ale zatim nejsou ke sklizeni a za domaci broskve budu opravdu velmi vdecna. Takze stale plati, ze odber plati

22.7.2018 21:58
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Nebudeš věřit, Veru, ale dnes mi na tebe přišly nějak myšlenky přes den, a napadlo mne, odkud ty vlastně pocházíš. A ty píšeš o dvorečku na severu.
Moje broskev měla také jednu větev nalomenou minulý týden. Jak budou broskve sklizeny, tak ji ořežu. Ve středu večer kouknu kolik tam je broskví a dám ti vědět, budou pak ve čtvrtek po ránu k odběru. Takže platí.

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.7.2018 22:01
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nikomu nic dnes neudělalo radost?
Tak já teda aspoň napíšu, že se mojí koze prvničce narodila právě 2 kůzlata. Ani nevím co to je, ale koza se stará vemeno má vypitý a tak tam nebudu otravovat.

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.7.2018 22:15
Uživatel s deaktivovaným účtem

To je hezký, Kubo.

Mě nějak přepadají deprese z toho žluta...
Tak ať se přidám: udělalo mi radost, že jsem zvládla dokydat jeden koňský výběh a zítra bych chtěla odvézt veškerý sebraný hnůj a posekaný bordel, který se nedal nasušit...blbý je, že jsem chtěla přepustit koně do vedlejšího výběhu, ale prostě tam fakt za ten měsíc nenarostlo vůbec nic navíc... tedy to, co tam je, žrát nebudou a něco žrát potřebujou...

Taky mě přešla radost, když jsem viděla černé. Opět se mi zdají pohublé, přestože pasou a mají co. Zkoušela jsem jim přivézt nasekanou trávu (byla už po pár hodinách zavadlá) a nařezat čerstvé nálety habrů na okus, ale ani jedno, ani druhé nežraly s chutí. Tak fakt nevim, co už bych jim měla prostírat... Takže evidentně hladové nejsou. Ale jak je vykrmit zeleným, fakt netuším.

23.7.2018 22:28
profesor1

XXX.XXX.192.98

Mě dneska udělala radost Be 3 x ká+y=Bekkky. A to hned na dvou tématech

23.7.2018 22:35
Bekkky

XXX.XXX.180.209

Profesore, zcela mě uvádíte do rozpaků... co že jsem to vlastně nasmolila?

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.7.2018 22:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

Hhippie: zkus technicky konopi... :) beztak je tim v holandsku ladovali, ze jsou tak free a heppy :).

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.7.2018 22:54
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mně to sucho dává taky zabrat. Nesmím spásat moc, nebo mi pastviny zežloutnou a do podzima tam už nic nenaroste a tak mám ovce rozházené do 3 stád a k tomu jedno kozí a točím s nima pastviny co to jde. Teda kozy jsem teď stáhnul domů a jsou na senu. Potřebuju uvolnit aspoň kus stodoly a tak něco musej sežrat.
Taky mi uděalo radost, že kamarád mi sám od sebe volal, jestli mi nemá přijet pomoct traktorem s balíkama ať se s tím netahám ručně a že když už by tu s ním byl, že bychom mohli vytáhnout jeden takovej půltunovej placák z potoka, kterej vyplavila nedávná blesková povodeň a já na něj mám spadeno, že si ho dám před barák.
Taky mi udělalo radost, že se mi vrátila z dovolený moje milá kolegyňka a tak už nemusím dělat s nějakým Vasilem. A ve středu mi udělá radost moje druhá kolegyně, že se taky vrátí z dovolený a já pak budu mít zas na dobu neurčitou volno.
Pak mi taky udělalo radost, že jsem si omylem vypustil z IBC nádrže asi 700l vody, ale naštěstí nevytekla jen tak někam, ale aspoň že mamince do zahrádky

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.7.2018 22:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

Hhippie...nechybí nějaký vitamínek či co, co podporuje chuť k jídlu? Mě hůř žerou, když jim je vedro, ale co je stříhám na podzim, tak to léto snážejí lépe.

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.7.2018 23:03
Uživatel s deaktivovaným účtem

Hhippie: Já mám teď stádo pěkně rozházený. Některý ovce jsou v krásné kondici a jiné mi šly pěkně z váhy. Maj pod sebou ale 2 mesíční jehňata a tak toho dávaj dost do mlíka a nemám vypozorováno jestli ty v lepší kondici maj jehňata lepší nebo horší. Jak starý máš jehňata? Ještě pijou? Co paraziti? máš je nějak uhlídany?
Ale napadá mě, co takhle kdyby každý z nás vyfotil své nejhorší, nejhubenější zvíře? Třeba bychom se divili co kdo chová :).

23.7.2018 23:03
profesor1

XXX.XXX.192.98

Bekkky, klíííd . Jen teď skorodeset hodin denně trávím v traktoru, kde se musím tvářit jako profesionální stavař hřišť s umělým povrchem, s mnoha letou praxí , pak do tmy to nejdůležitější udělat doma... kolem desáté příjdu do baráku, zapnu notes a tam si přečtu vaši TREFNOU reakci na vedlejším tématu. Cituji vás - " Hmmmm, není nad vyčerpávající informace..."
Tak mě to velmi rozesmálo a udělalo radost

Uživatel s deaktivovaným účtem

24.7.2018 08:16
Uživatel s deaktivovaným účtem

Kubo, jasně, že hůř vypadají ty, co kojí.
Právě mám taky pocit, že nežerou pořádně protože vedro.

Nenapadá mě nic, co by jim zvýšilo chuť k jídlu? U koní je to tuším melasa, ale to je spíš jako zchutňovadlo do žrádla. Ale samotné takhle...? Jediné, co mě napadlo teď je, že jim možná v tomhle výběhu došel liz, tak jim ho dovezu. Ale že by to udělalo takovou rošádu a během týdne spadly zase z relativně lepší kondice zpátky...?
Odčerveno je, v tom by problem být neměl..
Spíš si říkám, že se na to pozorovování asi vykašlu. Akorát se tím nervuju.
Prostě žrát mají co, když jim přivezu něco navíc, ani o to nejeví extra zájem, tedy asi hladové nejsou. A víc do nich asi těžko nasypu, když samy žrát víc nechtějí. Všechny jsou aktivní, pasou, odpočívají...vše je v pořádku. A to, že ta vedra neprospívají ani lidem, ani zvířatům, je jasné.

Každopádně děkuji za podporu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

24.7.2018 08:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

Kostey: jo, s tím focením... to by sem nikdo nedal Ale naopak když jsem byla fotit svého plemeníka kvůli prodeji, čučela jsem, jaké je to prasátko vyžrané Ale ten je na jiné pastvině. Pod domem v zahradách, kde je spodní voda. Je to pruh, kde je celoročně zeleno. Kdybych měla víc takových pozemků, spala bych o dost klidněji.... ale místo pár tisíc bych potřebovala takové tak 3 ha..

Uživatel s deaktivovaným účtem

24.7.2018 08:51
Uživatel s deaktivovaným účtem

Klidne vyfotim tu marodnou. Ale taky pochybuju ze se nekdo prida. Ukazujou se jen hezky ovce.

Uživatel s deaktivovaným účtem

24.7.2018 10:58
Uživatel s deaktivovaným účtem

hhippie, už o víkendu jsem na Vás myslela a říkala si, že to nemáte zrovna lehké a že Vám přeju, abyste zas našla nadšení a sílu. Někdy stačí fyzická únava a člověk vidí věci černě. Podmínky máme trochu podobné, ale já nechovám tolik různých zvířat. Mastnacek napsal, že máte zkusit technické konopí. Třeba by pomohlo to druhé konopí, a ne ovcím. Nebo ženšen proti depresím na zlepšení nálady. Někdy stačí se dobře vyspat a řešení se ukáže samo, když je člověk líp naložený. Prostě Vám chci napsat, že Vám držím palce, že někdy jsou prostě ovce hubenější, ale o to zdravější a abyste vydržela. Zlepšení určitě přijde .

Uživatel s deaktivovaným účtem

24.7.2018 11:50
Uživatel s deaktivovaným účtem

Oreb: Ano někdy se stačí jen dobře vyspat a člověk během toho ani oko nemusí zamhouřit a hned je líp

Uživatel s deaktivovaným účtem

24.7.2018 11:55
Uživatel s deaktivovaným účtem

Kostěji, to mě zrovna nenapadlo, ale i to je pravda. Ale ještě lepší je kombinace obojího .

Uživatel s deaktivovaným účtem

24.7.2018 12:16
Uživatel s deaktivovaným účtem

kostey, oreb: a jak pro... noc napravi vyschlou pastvinu a vyhubly ovce? :).

Uživatel s deaktivovaným účtem

24.7.2018 12:24
Uživatel s deaktivovaným účtem

Třeba přijde dobrý nápad, jak upravit pastvinu, aby tak nevysychala a kde sehnat rychle krmení. To se musí vyzkoušet, to nejde takhle od bohu střelit a říct. A kdyby nic jiného, s optimismem dojdete dál než s pesimismem .

Uživatel s deaktivovaným účtem

24.7.2018 13:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

Kubo, Oreb: řídím se tím. Třeba právě proto mi před tím týdnem v jeden den přišly ty ovce v dobrém výživovém stavu
Já píšu "deprese", ale tak zlé to není, nebojte. Je to spíš pesimismus, frustrace... když to vidím. Pořád člověk přemýšlí, co s tím, jak tomu pomoct.
Ale samozřejmě si jsem vědoma, že prostě ne všude se dá chovat a tak třeba jednou dojdu k poznání, že to prostě vážně tady nemá smysl se trápit... ale zatím ne

Zkusila jsem obsekat kus bordelu, co mám podél cesty (aby mi lidi nelezli k ohradám a zvěř to měla hůř prostupnější...) a hodím tam jednu síť. Je mam mraky žrádla pro stádo. A budu doufat, že mi to zase do rána nerozdrbe divoká. Respektovala jsem jejich cestičky a udělala to jinudy, tak snad budou migrovat stále po své zaběhlé trajektorii...

Uživatel s deaktivovaným účtem

24.7.2018 13:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

Otázka je, jestli ten ohradník vůbec postavím. Protože do země už vpichovat nejde vůbec nic...navíc vedle kamenité (štěrkové) cesty.

24.7.2018 15:11
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Pomalu jsem přivykla bahnice na spadaná jablka, jsou jich mraky. Když jim sekám u sousedy, posbírám i padanky. Pak jim to dovláčim na pastvinu, po jablkách jsou jak divé. Vozím jim jednou denně ostatek musí napást. Vypadaj pěkně. Večer vyblejsknu.
Exkrementy maj v pořádku.

Uživatel s deaktivovaným účtem

24.7.2018 15:20
Uživatel s deaktivovaným účtem

Taky tu máme spousty ovoce, jablka, hrušky, špendlíky, bylo hodně meruněk. Krmím s tím a žerou to i na pastvě ve velkém, zvykly si a problém není.

24.7.2018 20:18
Bekkky

XXX.XXX.180.209

Jo, máte všichni pravdu s tím ovocem, my jsme začali už třešněma a momentálně jsme u jablek a rynglí... Letos to vidím na kombinaci, padané ovoce, přepásání strnišť a likvidaci náletů... No uvidíme, jestli alespoň na podzim naroste nějaká tráva... Na pastvinách po nás nezbývá ani kopřiva.
Jen tak mimochodem, pokud máte někdo příležitost přepásat strniště, tak to je dost dobrá věc, ale je potřeba začít opatrně, aby se nenafoukly. Někdo může být rád, když mu ovce trochu pohnojí před zaoráním.
Hippie:
Nemám s zwartblama žádnou zkušenost přesto, že se mi leta líběj, ale nějak na ně nedošlo. Ale úplně nejhezčí jsem viděla v Porýní, chovali tam asi 40 matek plus jehňata a berany a měli velké bio-zahradnictví a zelinářství a ovce se futrovali veškerým zeleným odpadem. Majitel říkal, že zrní vůbec neznají a měli jen přístřešek. Ale tam moc nemrzne ani nesněží.

Uživatel s deaktivovaným účtem

24.7.2018 21:38
Uživatel s deaktivovaným účtem

Cožpak o to, přežvýkavci si s tím nějak poraděj, ale jak je toho ovoce letos tolik, tak jsem nervozní, aby to zvládly koně. Zrovna jsem teď místo klidného večera (kecám...chtěla jsem postavit tu síť a zapojit... ) sklepávala špendlíky a sbírala do posledního. Myslím, že se jich dnes koně najedli už dostatečně. A u nich je to o čumák... schvácení, úschova pecek v kličce střeva a kolika...nejspíš tedy bez operace úmrtí... a tak... člověku se hned klidněji spí, když ví, co by se mohlo... že? :) Tak jsem alepoň ten jeden, co mají v nočním výběhu, oklepala a odvezla 1,5 kolečka... (a dostala vynadáno, že jsem to nedodala kámošce pro pašíky...vím já, že to můžou takhle ve velkém? ).

24.7.2018 21:48
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Veru ty se fakt nenudíš celá já.

Uživatel s deaktivovaným účtem

24.7.2018 22:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nenudím. Ale byla jsem dnes odpočívat u Berounky. Ještě, že jí tu mám... jinak bych se asi netrhla :) Zjistila jsem, že už si nějak postupně na ta vedra zvykám a že už mi ani tolik nevaděj... dneska mi třeba ani takové horko nepřišlo, přitom všichni skučeli...

Takže mě tak napadá, že mi dnes udělalo radost, že přestože jsem makala na slunci, nepřišlo mi, že by bylo nějak nesnesitelně A taky mi dělá radost, že jak teď pracuji ponejvíce s rikshou, tak xkrát denně vykouzlím úsměv na něčí tváři. Pořád je to tu dost exotické vozítko a tak se smějou chlapi i ženské, ukazují vztyčené palce a řehní se. Když to někde zaparkuji, povětšinou se někdo přijde nenápadně podívat a celou jí obejde a zkoumá, jestli je to přestavba nebo co že to je... jéé, to je ale prima vozítko... Jakej to má motor... Kolik se na to vejde? To má fakt i sklopku, jo? A kde se to pořizuje?

Uživatel s deaktivovaným účtem

24.7.2018 22:53
Uživatel s deaktivovaným účtem

Bekky, na strništích já pasu každý rok, minulý i na úhoru, a tam bylo tolik pastvy, že bychom nepotřebovali nic jiného.
hhippie, asi Vás svým názorem nenadchnu, ale co to je za koně, když se tak lehce nafoukne? Nebylo by lepší nějaké přírodnější plemeno, jak třeba haflinger ? Všestranný pracovitý a přirozené odolný . Vydrží všechno.

Uživatel s deaktivovaným účtem

24.7.2018 22:58
Uživatel s deaktivovaným účtem

Vlastně jsem zapomněla napsat, jakou jsem dnes měla radost. Z posekaných polí, která nemusím obcházet, kde můžeme pást a kde jsou ještě klásky, z vůně spadaných meruněk, špendlíků a letních jablek. Z toho, že před 2 dny přece jen trochu v noci pršelo a i když sucho pokračuje, semínka raší a bude další pastva.
A ze zvláštního pohledu, když jsem najednou na nebi viděla jedno motorové a jedno bezmotorové letadlo, helikoptéru, model letadla, balon a vránu a holuba. Už tam asi nic víc být nemohlo.

25.7.2018 02:35
Tedysek

XXX.XXX.33.149

Lidi ja mam radost z moji cesty z/do prace. Bavi se tim vsichni moji kolegove. Do prace to mam 15km a trva to hodinku. Vecer pri zapadu slunce bus objizdi hrad krakovec kolem dokola a rano nas bus vysadi v jedne vesnici na kraji, pesky prejdem vesnici i s ridicem a nasedneme do jineho busu.
Mame tu uzasnou uzavirku. Opravuji hraz rybnika na kterem vede silnice. Objizdnou trasu frezuji, takze objizdka je ted o 30!km delsi. A az do prosince. Vsichni jsme radi ze to vubec nejak objet jde. V puvodnim planu chteli i tuhle dlouhou objizdku rozkopat. :).

25.7.2018 06:27
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Tak teď nevím, Eliško, co ti udělalo největší radost.
Zda čas dojezdu do práce 15km/hod?
Cesta z práce z procházkou?
Bude opravená hráz?
Délka objíždky?
Délka opravy?
Áááá už to vidím!Objížďku nerozkopali. Ale pamatuj, že není všem dnům konec, co není dnes, může být zítra.
Naše malé každodenní radosti.

25.7.2018 06:51
Tedysek

XXX.XXX.33.149

Jani, udelal mi radost vyhled na hrad pri zapadu slunce. Poprvde i pohled na okolni domecky. Pod hradem jsou uplne vymazlene baracky. :) Prochazk vesnici pred vystupem mi rano udela taky radost. Protoze vim ze svou zastavku nezaspim. :) ale ten pomer casu a vzdlenosti je sileny.

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.7.2018 10:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tedysku, řada lidí by byla tak naštvaná, že by tu krásu vůbec nevnímali. Takže máš bod za udržení dobré nálady za každých okolností .

25.7.2018 13:47
Tedysek

XXX.XXX.33.149

Oreb, no pritel taky je nastvany. S autem to objizddi jinudy. Za mesic projede nafty za 5 tis. Navic. O case ani nemluve. Jako soucitim s nim. Ale nic s tim neudelam. :-/ takhle ho aspon bavim tim co nam smoulove zase vysmoulili na hrazi. :D dneska rano tam 4 smoulove povolovali jeden sroub na svodidlech. :D jejich diskuse u toho znela jak porada inzenyru. smajlík

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.7.2018 14:03
Uživatel s deaktivovaným účtem

No však právě, když není nejmenší šance něco změnit, tak je lepší z toho udělat vtip . A hned je líp.

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.7.2018 14:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tedy, a nestálo by za to sednout na kolo?

25.7.2018 15:21
Tedysek

XXX.XXX.49.14

Hhippie, nevim. Jednak kolo nemam a jednak mam celkem narocnou praci. Nachodim v ni az 18km, dalsich 10km se psy... to mi zatim jako hlavni aktivity staci. Nehlede na to ze po nocni si rada zdrimnu v buse. :D vetsinou ani nevim jak vyjede z bus nadrazi. :D jeste aby se mi stalo neco jako vloni kdyz jsem mela pujcene kolo a chvili jsem delala v kravine o 2 vesnice dal... cestou do prace jsem potkala 4 divocaky a v tu chvili jsem uz nemohla jezdit do prace. Moje hruza z nich mi to proste nedovolila. :-/.

25.7.2018 17:18
www.na-ovcarne.cz

XXX.XXX.33.88

Hezký den, hippie, jakou máte tu rikšu?

25.7.2018 19:25
pajca

XXX.XXX.235.129

Dnes má, nebo si jistě udělá radost Kuba.
Jakube, jen to nejlepší k Tvému svátku přeju. A k tomu taky zdraví a štěstí.

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.7.2018 19:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dneska jsem si musel nechtene poridit novou lambda sondu do auta, nasel jsem si tu nej cenu a jeste si ji namontoval sam. Mam radost, protoze jsem usetril dobry 2-3tisice.

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.7.2018 21:34
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tedy: rozumím. Byl to jen nápad...

www: viz foto

Kubo: fšechno nejlepčí!

Dnes mi udělalo radost to, že přestože dnes bylo vedro i mě (bylo fakt strašně!), tak jsem dotáhla, co jsem ovečkám slibovala minulé dny, a to, že jsem oběma skupinkám obsekala kousek nového a postavila sítě. Tak hned pelášily baštit... je radost koukat, když nevědí, co do sebe natlačit dřív Teď jen doufám, že mi to bude respektovat i divoká a že holky zůstanou, kde mají...

25.7.2018 21:44
www.na-ovcarne.cz

XXX.XXX.33.88

hippie: Paráda, Vy máte moto cargo, já mám beny cargo

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.7.2018 21:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

Je to boží stroj!
Odvozí mi všechno - od stahování pokáceného dřeva, přes mechanizaci pro údržbu zeleně, vodu pro zvířata, děti do školky, ovce do nového výběhu, hnůj, sloupky a sítě, když stavím výběh... prostě vyjma převozu celého černého stádečka a pár větších "kšeftů" už skoro nezapřahám za SUV velký vlek!
Zrovna před pár dny jsem byla vyzvednout palety pod seno... uvezla jsem všechny, které jsem sehnala. Asi 12 kousků najednou!

Je jasné, že je to jen pro takového malochovatele, jako jsem já, ale i tak... jsem za ní fakt vděčná!

25.7.2018 21:57
www.na-ovcarne.cz

XXX.XXX.33.88

pro Hippie:. Já mám elektrickou a kdo neviděl, neuvěří. Odveze téměř vše.4q a stoupavost 19 procent s nákladem. Mám ještě terru, ale kam ta se hrabe... ta furt hrabe na rozdíl od tříkolky.
Parádní stroj, a děti vozí také.
Videa pro zájemce na: www.benycargo.cz a není to nahrané, opravdu to dokáže a ještě mnohem více.

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.7.2018 22:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

hhippie...ovečky vypadají pěkně. Máte je osříhané, tak není jak by se maskovali a jestli takhle vypadají před přesunem na lepší, tak se děsím, co zbyde z těch mých, až shodí kožich

Dnes mi udělalo radost, že jsem pochytala všechny ovce, co mi zdrhly. Potvory jedny, daly mi zabrat

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.7.2018 22:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

To je podzimní kondice. Kydala jsem výběh po tom, co jsem ho ovcím dopásala koňmi... ony jak jsou zvyklé na převoz rikshou, tak naskakují samy od sebe

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.7.2018 08:06
Uživatel s deaktivovaným účtem

www.na-ovcarne.cz napsal(a):
pro Hippie:. Já mám elektrickou a kdo neviděl, neuvěří. Odveze téměř vše.4q a stoupavost 19 procent s nákladem. Mám ještě terru, ale kam ta se hrabe... ta furt hrabe na rozdíl od tříkolky.
Parádní stroj, a děti vozí také.
Videa pro zájemce na: www.benycargo.cz a není to nahrané, opravdu to dokáže a ještě mnohem více.

hhippie a na ovčárně...úplně jste mě svými tříkolkami nadchli. Myslíte, že by zvládla i delší táhlý kopec, dejme tomu se sklonem 15 procent?

26.7.2018 08:38
www.na-ovcarne.cz

XXX.XXX.50.24

ARUS: určitě zvládla, tady jsou kopce jako kráva, terén ala tankodrom. Dopředu se vejdeme i s paní, vzadu tak dva metráky ( uvezla by více ale šetřím ji, raději jedu dvakrát, nabití nestojí téměř nic). Jak jsem už psal, průchodnost terénem obdivuhodná. Jezdíme do lesa, plná korba spadaných větví a hajný o nás ani neví jak je tichá
Mám jí na číslech, takže ofiko i na silnici. Bonus: bude-li vedle stát ferari, první se jdou lidi podívat na tříkolku.
Uváděná stoupavost 19% s nákladem 4q, prázdná určitě více. Mám jí dva roky a naprostá spokojenost.
Jen nevím, co by řekli, pomáhat a chránit" na korbu plnou dětí ( na korbě dva dospělí a pět dětí
Na ofiko stránkách www.benycargo.cz opravdu nelžou, což je v dnešní době zázrak.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.7.2018 09:03
Uživatel s deaktivovaným účtem

www.na-ovcarne.cz: jaka je zivotnost baterek? elektroveci jsou super, az na ty baterky, ty jsou porad nejvetsi slabina.

26.7.2018 09:13
www.na-ovcarne.cz

XXX.XXX.50.24

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
www.na-ovcarne.cz: jaka je zivotnost baterek? elektroveci jsou super, az na ty baterky, ty jsou porad nejvetsi slabina.

Tak to nevím, uvádějí snad 400 nabití. Po dvou letech stále dobré.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.7.2018 09:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

To nevypada tak zle. Nedavno jsem videl video nejaky roboticky plecky nebo davkovacky hnojiva. Solarni dobijeni, kamerky, cidla, strikne to tak akorat davku pro rostlinu. Tomuhle fandim. Kdyby k ty trikolce dodavali jeste dobijeci solarni panel, kdyz to stoji venku nebo se maka pod sirym nebem, tak by to nemelo chybu. A do lesa idelani, tichy...

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.7.2018 10:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mě by se to líbilo na svoz sena. Do kopce s prázdnou korbou a z kopce pěkně naloženo. A taky na převoz ovcí, ale to bych musela pořešit ještě plachtu.
No, a výlet po okolí by taky nebyl marný.

Uvidím, co mi na to řekne manžel, asi si bude myslet, že jsem se zbláznila

26.7.2018 12:17
www.na-ovcarne.cz

XXX.XXX.50.24

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Mě by se to líbilo na svoz sena. Do kopce s prázdnou korbou a z kopce pěkně naloženo. A taky na převoz ovcí, ale to bych musela pořešit ještě plachtu.
No, a výlet po okolí by taky nebyl marný.

Uvidím, co mi na to řekne manžel, asi si bude myslet, že jsem se zbláznila

U nás to bylo obráceně ale teď je spokojená i panička

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.7.2018 12:39
Uživatel s deaktivovaným účtem

Manžel mě překvapil svým vstřícným postojem...a začal gůglit morovou rikšu, říká, že by byla pro naše podmínky lepší.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.7.2018 14:15
Uživatel s deaktivovaným účtem

Za mě: Moto Cargo riksha určitě není extra prostupná. Má slabý motor (200), takže neumí pomalu popojíždět, kort ne naložená. Ale když se s ní člověk naučí, jak na ní, tak je to super stroj.
Taky mě štve, že je dost hlučná.
V těchto dvou bodech tedy určitě hraje pro Beny cargo. Ale jen dle výše uvedených skutečností.

Jinak tahle je taky na značkách, má maximálku 60 km/h (vytáhne v pohodě tak 50, víc jí nehoním - nejde mi tachometr, takže to vím podle radarů v obci ) a na ložném má psáno půl tuny.

Určitě ale rikshy už svou konktrukcí primárně NEjsou dělané do terénu. Mají pevný tvrdý neflexibilní rám, který jistě v terénu trpí. To, že to zatím dávají nové stroje, neznamená, že jsou na tuto práci vhodné... takže člověk musí počítat asi i s nižší trvanlivostí než kdyby jí používal pouze po pozemních komunikacích. Každopádně za ty peníze...

Arus: ovce vozím normálně na obojku. Jediné horší je to s mladými. Ale taky se to dá..

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.7.2018 14:51
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Za mě: Moto Cargo riksha určitě není extra prostupná. Má slabý motor (200), takže neumí pomalu popojíždět, kort ne naložená. Ale když se s ní člověk naučí, jak na ní, tak je to super stroj.
Taky mě štve, že je dost hlučná.
V těchto dvou bodech tedy určitě hraje pro Beny cargo. Ale jen dle výše uvedených skutečností.

Jinak tahle je taky na značkách, má maximálku 60 km/h (vytáhne v pohodě tak 50, víc jí nehoním - nejde mi tachometr, takže to vím podle radarů v obci ) a na ložném má psáno půl tuny.

Určitě ale rikshy už svou konktrukcí primárně NEjsou dělané do terénu. Mají pevný tvrdý neflexibilní rám, který jistě v terénu trpí. To, že to zatím dávají nové stroje, neznamená, že jsou na tuto práci vhodné... takže člověk musí počítat asi i s nižší trvanlivostí než kdyby jí používal pouze po pozemních komunikacích. Každopádně za ty peníze...

Arus: ovce vozím normálně na obojku. Jediné horší je to s mladými. Ale taky se to dá..

hhippie a ta vaše rikša je motorová?
Mám kamerunky a zatím bych si je netroufla vozit jen na obojku bez plachty. Převážíme je v sedmimístném pežotu.

Líbil se mi jeden komentář u jedné z rikší: "naše babičky vozily jablka v kárce, my na rikši a naše děti budou na převoz možná používat dron."

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.7.2018 15:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

Udělalo mi dnes radost, že ÚSKVBL začalo zajímat, proč jsem si na mejch 80 dospělejch zvířat vzal 2 balení přípravku First Drench.
Jo, mám radost, že si nás tak hlídaj a zjišťujou kolik má kdo zvířat.

26.7.2018 17:07
přezdívka

XXX.XXX.105.195

To jsou teda starosti. Já si taky objednala 2 balení LEVITAPE. Byla jsem domluvená s vet., že objednáme na mě a jedno balení si nechá on. Stejně to přišlo k němu do ordinace. A nikdo se nedivil. Ještě mám na letošek.

To, že k 80 dospělým příbude v sezoně 120 mladých, při plodnosti 150% nějak nevzali v potaz. Asi na to nemají vzoreček a program, který by jim to spočítal.

Potom zase vypadne distribuce a budeme v háji.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.7.2018 17:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dnes jsem tu měla dopoledne děti z příměstského tábora. Kozám v pytlích nanosily a daly seno, napojily je, dokonce i každému se podařilo trošku mléka vystříknout při dojení (držela jsem jim ruku) a pobyly mezi kozami. Vůbec se jim nechtělo pryč a měla jsem z toho dobrý pocit. Nejlepší byla jedna holčička, když při pohledu na seno na seníku se mě zeptala: A Vy tady spíte?

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.7.2018 18:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

Oreb: A spíte?

Arus: Ano, normální motorka na 3 kolech.

Kubo: je to pakárna..

Mě dnes udělala radost laskavá zásilka od Janinky Bosorky... už je zpracovaná a naplnila kus mrazáku... a večer se rovnou vrhnu na spotřebovávání! Mňamka!

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.7.2018 19:50
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ono se to s ÚSKVBL nějak vyřeší, ale jen je to prostě pakárna. Další věc co mi zbytečně zabírá čas nějakým řešením. A je to fakt taková pitomost oproti tomu co se běžně děje co by řešit měli a vůbec to neřeší. Holt tam jsou státní zaměstnanci kteří si musí hledat práci aby to vypadalo že tam být musí. Píšu to hlavně pro vás, abyste si na to kdyžtak dávali pozor, pokud se na vás bude objednávat cokoliv i třeba jen kvůli lenosti veta, rozepisovat to na víc žádanek, že toho napíše na vás víc.

26.7.2018 20:47
Bekkky

XXX.XXX.180.209

Mě udělal pohled na zde předvedené rikši opravdu radost, vypadají báječne, mám téma k uvažování.
Jo a Hiippie, ty ovce vypadají fakt dobře, my máme taky pár matek s propadlým břichem...Ale jsem ráda, že ty pocity, že jsou zcela marné nemám jen já

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.7.2018 21:09
Uživatel s deaktivovaným účtem

Bekky: díky za podporu

26.7.2018 21:56
dad

XXX.XXX.225.133

mám první sud se siláží , ještě devět jich budu plnit.

26.7.2018 22:04
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Děkuji vám všem, že jste.
Veru, děkuji za chválu. Já se s tim ještě morduju. Čeho je moc, toho je příliš.

26.7.2018 22:05
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

dad nemám co silážovat, všechno zkrmíme.

26.7.2018 23:36
profesor1

XXX.XXX.192.98

Mě dneska a včera udělalo radost tohle - včera přijel kombajn a požal pšenici. Slámu jsem ještě do večera stihnul sbalit a uklidit. Dneska jsem strniště pooral a zasel hořčici na zelené hnojení. Proč tahle radost? Protože pokud strniště necháte dlouze nezorané, tak dochází k velkému odparu vody z půdy. Orbou - podmítkou přerušíte v půdě kapiláry kterýma voda vzlíná na povch.
Toliko mé přispění na zadržení vody v půdě

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.7.2018 23:41

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.7.2018 05:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

profesor: jasna chvala, akorat i kdyz se v tehlech vecech moc nevyznam, neni to spis podmitka? :).

27.7.2018 07:31
profesor1

XXX.XXX.192.98

Je to orba mělká, tudíž podmítka

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.7.2018 08:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

profesor1 napsal(a):
Je to orba mělká, tudíž podmítka

Profesore, když máte pšenici, nedá mi to se nezeptat, nemáte i oves? Koupila bych.

27.7.2018 08:39
profesor1

XXX.XXX.192.98

Letos jen pšenici, ale budu objednávat ječmen.

27.7.2018 09:19
dad

XXX.XXX.225.133

Janinka B. - já už s tímhle počítám, na 2000 m2 kukuřice nesmí nikdo za jiným účelem šáhnout, peru se se suchem už třetí rok po sobě a zkušenostmi se učím
jediné co mně těší je, že o víkendu jdu na melouch s výdělkem 6 balíků nemlácené ovesné slámy a 6 balíků vojtěškového sena, balíky 120 cm v síti, kdybych je platil tak roním slzy, takhle mám krmení do příštího podzimu

27.7.2018 09:35
profesor1

XXX.XXX.192.98

Radost mě už týden dělá tenhle muškát

27.7.2018 10:00
dad

XXX.XXX.225.133

profesore profesore, Vy Nás zkoušíte ! , máte za 5 ! z botaniky, vždyť to nejsou ani příbuzní !

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.7.2018 10:03
Uživatel s deaktivovaným účtem

To je astra ne?

27.7.2018 10:07
dad

XXX.XXX.225.133

nehádejte, to je k ničemu, to chce dostudovat, koukejte i po listech.

27.7.2018 10:10
profesor1

XXX.XXX.192.98

Prdlajs 5 z botaniky, ale za 1 z lhaní
Za hlízu téhle Jiřiny jsem loni vyplázl 140Kč. Letos už nelituju

27.7.2018 10:16
přezdívka

XXX.XXX.105.195

Jak už kvetou jiřiny, tak už bude brzo podzim. A ještě jsme si ani pořádně neužili sluníčka.

27.7.2018 10:17
dad

XXX.XXX.225.133

a já se těšil co dalšího z místních vypadne, kazíte mi radost Profesore
Vy máte nějakou politickou nebo lobbystickou VŠ ?

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.7.2018 11:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

přezdívka: Kvetou dřív než jindy, jako všechno. Spíš než podzim bude delší léto a časem budeme mít dvě úrody. Pokud občas zaprší.

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.7.2018 11:18
Uživatel s deaktivovaným účtem

Oreb: Pokud budou takováhle sucha, pak nebudeme mít za pár let úrodu ani jednu!

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.7.2018 11:51
Uživatel s deaktivovaným účtem

hhippie, nevěřím, že ta sucha budou pořád. Poslední dva roky jsou, ale stejně vždycky na poslední chvíli zaprší aspoň trochu. A v zimě byl sníh a z té zimní vláhy brala příroda až do května. Začneme chovat a pěstovat jinak, jiné plodiny a zase to půjde. U nás dřív řepku seli na jaře, teď na podzim a byla dvojnásobná a úroda dobrá. Začali pěstovat slunečnice, což je plus pro včely v dobu, kdy už těch květů moc není. Včera u nás byl konečně asi hodinu pořádný lijavec. Doufám, že i jinde, třeba u hhippie a dad, ti tam asi mají stejně málo deště jako my tady .

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.7.2018 12:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

Já tu teď vyhlížel déšť, bylo černo, bouřilo se a šlo to ze SZ, nás to přeskočilo a začalo pršet až těsně pod námi. Jsou to tak 4 týdny co tu nespadla ani kapka a do toho ty vedra...
Aspoň že mě možný přicházivší déšť donutil konecně rozbalit silážní plachtu, napytlovat pytle s pískem, plachtu přehodit přes pyramidu balíků a pytlema zatížit.

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.7.2018 12:39
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ono u nás zase nepršelo, když u Vás před tím měsícem nebo kdy pršelo. Ale jak vidíš, Kostěji, všechno je k něčemu dobré, kdyby lilo, pytle bys nenaplnil .

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.7.2018 12:49
Uživatel s deaktivovaným účtem

oreb1: ja bych nehledal za vsim za kazdou cenu neco dobryho i kdyz to tam urcite je ( mozna pro nekoho jinyho nez ten dotcenej ). Teplo a nedostatek vody se akumuluje delsi dobu.

Moc pekny cteni, mam to i v el. podobe kdyby si nekdo chtel pocist
https://www.kosmas.cz/knihy/134359/mala-doba-ledova/.

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.7.2018 12:58
Uživatel s deaktivovaným účtem

mastnacku, jo, někdy je to dobrý pro toho druhýho nebo je těžký tam něco dobrýho najít. Ale kdo hledá, najde .

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.7.2018 13:06
Uživatel s deaktivovaným účtem

oreb: V květnu nepršelo vůbec, v červnu pršelo 1x a to 150mm za hodinu a půl, v červenci pršelo 2x krátce za sebou a to 2mm a 10mm a od té doby nespadlo zase nic. Ono se říká že sucho na horách bídu nikdy nebudělá, ale tady už bída je. Kravíny už nějakou dobu nepasou protože zkrátka není na čem a i pastviny na kterých jsem měl narostlých 15cm otav začínají reznout, protože zkrátka není voda. Zachraňuje mě jen to, že mám malé zatížení pastvin a že spásám dost strání vedoucích k potoku kde to zkrátka vlhčí je a je tam stín o lesa. Ale to tu mluvím třeba o použitelbých 2ha ale zbylých 10ha začíná být fakt suchých, vyprahlých i když tam tráva nebyla spasena uplně na drn, aby to právě tolik nevysychalo. A jehňata a kůzlata už taky začala žrát trávu a fakt mizí před očima a těch hladovejch krků tu je kolem stovky, spíš teda o chlup víc. Pokud nezaprší, tak budu muset zavřít stáda domů na seno a to by byl docela průser. Zvířata by sežrala 2 balíky za 3 dny a krmit v létě 20balíků měsíčně fakt nechci kor když sena je tak málo.

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.7.2018 13:13
Uživatel s deaktivovaným účtem

Kostěji, já vím, že to je blbé všude, jen si pamatuju, jak jsi psal, že u vás někdy prší a tady nepršelo 2 měsíce vůbec. To jen na vysvětlenou, proč jsem to tak psala. Rozhodně tvou situaci nezlehčuju.

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.7.2018 13:55
Uživatel s deaktivovaným účtem

kostey: to je mazec! Predevcirem jsem se projizdel autem za barakem okolo kamaradovejch pastvin co ma kravy na mliko. Sahara, budu se ho muset poptat jak to ted ma. Tipuju ze jede senaze z lonska, fakt nevim. My dosusime asi jest 3000m otav a konec, zbytek se bude prepasat a pak uz jen crcacky okolo baraku kde se seka casto a je tam pomerne vlaha.

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.7.2018 13:55
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jasný v pohodě, já vím že blbě jsme na tom všichni, snad se ta voda brzo nějak srovná.

27.7.2018 17:30
Tedysek

XXX.XXX.49.14

Mám obrovskou radost. Konecne jsme se doma domluvili co za kraliky budeme chovat. Pár belgických obrů zůstává v plánu. Ale jelikoz jsem nenasla "to nejhezci" plemeno, tak jsme se shodli s pritelem ze nejhezci jsou nase pandy. :) tak se budeme snazit udrzet vzhled pandy. Pro zacatek mame pandi mimina modro bile a cerno bile. smajlík Vzhuru do studia dedicnosti barev a rozmisteni fleku. :D.

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.7.2018 18:03
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
hhippie, nevěřím, že ta sucha budou pořád. Poslední dva roky jsou, ale stejně vždycky na poslední chvíli zaprší aspoň trochu. A v zimě byl sníh a z té zimní vláhy brala příroda až do května. Začneme chovat a pěstovat jinak, jiné plodiny a zase to půjde. U nás dřív řepku seli na jaře, teď na podzim a byla dvojnásobná a úroda dobrá. Začali pěstovat slunečnice, což je plus pro včely v dobu, kdy už těch květů moc není. Včera u nás byl konečně asi hodinu pořádný lijavec. Doufám, že i jinde, třeba u hhippie a dad, ti tam asi mají stejně málo deště jako my tady .

Jo, zasadím si na zahradě místo jahod kaktusy a budu vyrábět tequilu

27.7.2018 18:08
www.na-ovcarne.cz

XXX.XXX.42.142

Hurrráááá, slejvááák

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.7.2018 18:30
Uživatel s deaktivovaným účtem

To závidim. Ve vedlejší vsi spadlo 7mm a tady u mě ani kapka Jen to stále vypadalo, že každou chvíli pršet začne

27.7.2018 18:59
profesor1

XXX.XXX.192.98

Tady právě skončil skoro hodinový slejvák, ale opravdu slejvák
Kolik spadlo mm nevím. Já se řídím tím, jestli je pod stromem, pod řepným listem... mokro. smajlík

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.7.2018 20:14
Uživatel s deaktivovaným účtem

ČHMÚ ti tam nedaleko od tebe hlásí spad 32mm srážek. Ještě před deštěm byly všechny vodní toky ještě na hranici normálu. A nepršelo ti tam náhodou 21.,22., i 23.7.? Takže ty si tady na sucho vážně nestěžuj

27.7.2018 20:33
profesor1

XXX.XXX.192.98

Jooo kamaráde, zatím co tobě tam nahoře v květnu ještě odtával sníh, tak já tady už napouštěl denně barely na zalívání vysušené zahrádky. Tak nemachruj a dopřej mě tu radost z pořádného pokropení vysušených pastvin hlavně na jižní straně

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.7.2018 20:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

Bodlinko, opuncie neberu, ale kdyby tu rostlo aloe, špatné by to nebylo.
Něco by tu rostlo. Já mám třeba zahradní lebedu, ta roste pořád, sucho nesucho a vařit se z ní dá jako ze špenátu, který by to ale nevydržel. A třeba dýně. Atd.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2018 10:43
Uživatel s deaktivovaným účtem

Takový déšť, co spadl včera u ovcí, tak snad ani nepamatuji. Brácha, říkal, že spadlo 52ml a přitom u nás doma (pár km), spadlo pár kapek.

Docela jsem se bála, že nebude vidět krásný krvavý měsíc...ale najednou se vyhoupl z mraků a byla to nádhera.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2018 10:55
Uživatel s deaktivovaným účtem

52ml je jaký údaj, v jaké ploše? Nebo je myšleno mm/m2? To už by byla pěkná sprcha i když teda ještě jde o to v jakém časovém úseku, ale i tak to je dost. Pak jde o to kolik se toho vsákne a kolik toho odteče.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2018 11:38
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Bodlinko, opuncie neberu, ale kdyby tu rostlo aloe, špatné by to nebylo.
Něco by tu rostlo. Já mám třeba zahradní lebedu, ta roste pořád, sucho nesucho a vařit se z ní dá jako ze špenátu, který by to ale nevydržel. A třeba dýně. Atd.

udělalo mi radost zjištění, že opuncie existují i mrazuvzdorné.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2018 11:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
52ml je jaký údaj, v jaké ploše? Nebo je myšleno mm/m2? To už by byla pěkná sprcha i když teda ještě jde o to v jakém časovém úseku, ale i tak to je dost. Pak jde o to kolik se toho vsákne a kolik toho odteče.

No, snad na metr krychlový, ale jistá si nejsem, zeptám se, až s nim budu. Prudce pršelo asi hodinu a pak další hodinu zahradnický déšť.
Asi toho dost vsáklo do země, protože rybníček, co mám u ovcí byl kalný ale voda přepadávala jen mírně a kdyby se voda valila z okolních kopců, vypadal by jinak.

Přišlo to k nám od jihovýchodu, někde z oblasti, kde bydlí profesor.

28.7.2018 12:02
profesor1

XXX.XXX.192.98

Arus nemáte zač Raději pošlu déšť než balíky sena
A nad tím měsícem jsem se kochal taky Jen odtmění jsem už zaspal. A chtělo to dalekohled. S ním to bylo stokrát nádhernější. Prali jsme se o něj celá rodina

28.7.2018 12:03
dad

XXX.XXX.225.133

jo, jsou i mrazuvzdorné, ale musí se před krmením oloupat, taky nemají žádný velký přírůstky a po sklizni špatně obrůstají, to není to co by nás zachránilo
jinak u nás ani kapka, tenhle měsíc spadlo ve třech srážkách 7 mm,
tohle počasí dýně už asi neustojí - zasychají, jetel je na troud, vojtěška jak nit, trávy nikde, občas květ jitrocele, pcháč, šťovík, jinak nic.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2018 12:11
Uživatel s deaktivovaným účtem

dad napsal(a):
jo, jsou i mrazuvzdorné, ale musí se před krmením oloupat, taky nemají žádný velký přírůstky a po sklizni špatně obrůstají, to není to co by nás zachránilo
jinak u nás ani kapka, tenhle měsíc spadlo ve třech srážkách 7 mm,
tohle počasí dýně už asi neustojí - zasychají, jetel je na troud, vojtěška jak nit, trávy nikde, občas květ jitrocele, pcháč, šťovík, jinak nic.

a tak že by rostlo něco krmitelného, to už nedoufám. výlety s kýblem a srpem mi připomínají nějaké rpg, kde má člověk farmit nějaký vzácný předmět, který se spawní v malém množství jednou za týden. včera jsem u potoka ve stínu stromů narazila na takovou bídnou vojtěšku, ale kýbl se naplnil, tak jsem měla radost, že aspoň něco.

ale aspoň by na zahradě rostlo něco zeleného. aspoň ta opuncie. zelený flek v poli žluté nebo tak.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2018 12:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

Pro ozdobu by ta opuncie asi šla, na tequillu taky, ale má strašné ostny, špatně se vytahují z kůže. Ale jinak dobrá, byť extrémní nápad . U nás teď dva dny po sobě po předchozích dvou měsících naprostého sucha pršelo pokaždé asi půl hodiny.Ten přívalový déšť. Díky Bohu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2018 15:32
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
No, snad na metr krychlový, ale jistá si nejsem, zeptám se, až s nim budu. Prudce pršelo asi hodinu a pak další hodinu zahradnický déšť.
Asi toho dost vsáklo do země, protože rybníček, co mám u ovcí byl kalný ale voda přepadávala jen mírně a kdyby se voda valila z okolních kopců, vypadal by jinak.

Přišlo to k nám od jihovýchodu, někde z oblasti, kde bydlí profesor.

52ml na metr krychlovy je jen takové flusnutí. Ono to bude 52mm na metr čtvereční, což odpovídá 52litrům na metr krát metr

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2018 16:03
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
52ml na metr krychlovy je jen takové flusnutí. Ono to bude 52mm na metr čtvereční, což odpovídá 52litrům na metr krát metr

Tak nějak to asi bude. Začalo mě zajímat, jak to vlastně měří. Nikdy jsem blíž nezkoumala, jak dochází k výsledku.
Kostey, nachytal jste mě na hruškách . Palec nahoru máte zaslouženě.

28.7.2018 17:45
gajdovka

XXX.XXX.221.172

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
arus, přesně tak. Prý jim to strašně rychle roste a stříhají tu potvoru 4x do roka. Taky oceňuju, že je to napadlo. Jdou dobrým příkladem dětem. Co se může někomu hodit, nemělo by se vyhodit. (To jsem zas napsala moudro, žejo? ).

dobří sousedi, mí lufťáci posekanou trávu a nařezané ovocné halouzky raději spálí a zamoří vesnici, burani, než aby kozenám a ovcím přilepšili.

28.7.2018 18:51
přezdívka

XXX.XXX.105.195

Já udělala takovouhle zkušenost se sousedkou. Přišla se mě zeptat, jestli může dát ovcím do ohrady zbytky ze zeleniny. Tak jsem ji řekla, že ano. Jenomže pak jsem přišla na pastvinu a tam bylo vysypáno úpně všechno co na zahradě vytrhala. Cynie, afrikáni a kdoví jak se to všechno jmenuje a pár natí z mrkve. Tak jsem to z ohrady vyházela na vedlejší pole a zeptala jsem se jí, jestli ví co je zelenina. Tak se urazila a teď vozí všechno do kontejneru na bioodpad.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2018 19:03
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak to já řekl ať jim nic nedávaj a oni nedávaj

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2018 22:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

Gajdivko, jsou i takoví, jako u Vás. Ale i opační, třeba mi na plot věší pečivo, které je už nakrájené, když zjistili, že ho krájím. Občas někdo jim na zem do výběhu nasype trávu, to mi vadí. Kdyby mi ji dali, mohla být v krmelci a sežraná. Takhle je většinou podupaná na zemi. Ale jinak se celkem řídí tím, co jsem napsala na plot, že tím můžou krmit.

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.7.2018 09:55
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mně dnes přišly k baráku nějaké ovce s jehňaty. Nezdrhly z pastviny, jen prostě odešly. Překročily potok který prostě kvůli suchu neteče, prolezly les, vlezly na cestu a na zelené turistické se daly doleva a šly a šly, po cestě se pásly a pod okny mi zabečely, že už došly až sem.

29.7.2018 10:26
www.na-ovcarne.cz

XXX.XXX.4.231

Inteligentní ovce když věděly, že mají jít po zelené. A to neměly ani navigaci?

29.7.2018 12:39
Tedysek

XXX.XXX.49.14

Tak mám zase radost. :)
Hrad Krakovec je i při východu slunce nádherný! :)
Včera jsme tu měli svatoannenskou pouť. Tak tu byly i nějaké stánky. Kromě masožravých rostlin a spousty cetek tu byl i stánek z nedaleké kozí farmy. Můj drahý mi koupil kozí žervé. To je lahůdka, to vám povim. smajlík
S paní ze stánku jsme si pokecali a přítel si ještě koupil nějaké uzené domácí sýry z kravského mléka. smajlík
A další radost mi dělají králíčátka. Jeden vrh měl "dupačky" snad jen 3 dny a už z nich vyrostli.. :) druhý vrh je zas ultra akční a hopsací. :D hopsaj po kotci jak hopíci. :D a tento týden bude nová zásoba sena, přislíbil místní zemědělec. smajlík Tak toliko z mých radostí. :).

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.7.2018 12:51
Uživatel s deaktivovaným účtem

www.na-ovcarne.cz: ony to tu maj docela prochozené a starší ovce moc dobře vědí kde je "doma". Na podzim jsem jich 60 ve sněhu přeháněl na vzdálenost 3,5km přes 3 potoky,2 lesy, několik luk, skrz ves i přes hlavní silnici. Jindy je spíš převážim nebo přehánim na mnohem menší vzdálenosti, ale to jsou zároveň rozházené do menších stádeček.

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.7.2018 13:13
Uživatel s deaktivovaným účtem

Vědí, kde je doma a kde se můžou ukrýt před vlkem . Jejda, možná jsem to neměla psát, aby se to tu nezvrhlo . Opravuju na - kde se mají dobře.

29.7.2018 13:42
Bekkky

XXX.XXX.101.104

Oreb
Máte pravdu, sama jsem se dnes zařekla, že do vlčího vlákna nenapíšu už ani písmenko. Snad mi to vydrží...
Dnes paseme opět na jedné z nejkrásnějších pastvin. Od louky je oddělena pásem lísek a je na ní opravdu klid a v nejvyšším bodě je lavice s výhledem. Když jsem tu začínala, bylo to tu stěží prostupné. Za deset let zde ovce vytvořily krásné místo se spoustou motýlů a květů. Teď je ještě brzo, ale až zde budeme letos podruhé, bude tu spousta hub. Ted jsou ostružiny. Jsou zde také hodně slyšet srnci a našla jsem zde velký jelení shoz. Dnes pasu zase s mamkou od štěňátek. Už je jim skoro 7 týdnů. Je celá šťastná, ale nemá chudák kondici, taky přibrala. Ale tady se moc nenabeha.a brzy se srovná. Momentálně přemýšlím, které že štěňátek si nechám. Těžká volba.. všechna jsou krásná.

29.7.2018 23:17
Tedysek

XXX.XXX.49.14

Tak mam zase radost, ze jsme dnes nelenili.4,5kg rajcat se promenilo v kecup a k veceri byl svestkovy kolac s makem a drobenkou. smajlík a mozna budu menit kralicatko za samce kralika. Pokud ma zakznikuv syn nejakyho pandu. smajlík A jakou jste meli nedeli vy? :).

30.7.2018 08:15
profesor1

XXX.XXX.192.98

Abych vám prvně odpověděl - Včera v neděli mě udělalo radost chlazené pivo
Dneska mě udělal radost mezinárodní den přátelství

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.7.2018 08:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

Bekky: Já vždycky, když to čtu, si představuji, kde asi pracuješ... trochu závidím a trochu si říkám, že bych to dělat nechtěla...zní to děsně romanticky, ale člověk tuší, že to není žádná sranda.

Mě udělalo radost, že jsem mohla vypadnout z téhle pakárny Sahary, že jsem si mezi dovčami naordinovala jen 1,5 dne na to to tu pofackovat a pak zase vypadnu. Protože kdybych to neudělala, brzo by byly odporažené všechny ovce a já bych měla konečně zase jasnou hlavu...
Zprávy hlásí další subsaharský týden bez kapky deště. U nás je to už jako v r.2015, kdy i podrost lesa uschnul na stojáka... k tomu není co dodat.
Jdu odjezdit koníka, zkusit vydloubat ještě trochu žrádla pro školkové stádečko a s černými nevím co. Mám poslední zdroj, tak max. na 14 dní, pak můžou dovykousat na kořínky jedinou slušnou pastvu, co jsme sekali na seno asi před měsícem, a od té doby je pořád stejně vysoká a pak buď začne nějaká tráva růst, nebo je sním. Senem krmit v létě nehodlám. Buď na to tady ty prostory maj, nebo ne.
Koně už jsou měsíc na seně.
Tak asi tak, pro radost, u nás.

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.7.2018 09:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mně udělal radost už včera rozhovor s jednou asi tříletou holčičkou, která doprovázela tatínka k nám pro mléko. Chvíli u nás pobyli a já se chystala navečer dojit. Ona mi povídá: Ty teď budeš dojídat kozy? Můžu je taky dojíst? Dojit x dojíst .

30.7.2018 09:15
Tedysek

XXX.XXX.49.14

Hhippie, ac u nas prsi ted prumerne kazdy treti den, stejne to nestaci. Zaprsi tak na minutku maximalne. Jezirko vysycha ze i pres zakaz ho dopoustime vodou z kohoutku, trava na dvore se zmenila v seno trcici ze zeme, trava na zahrade sice drzi ale diky tomu te je neustale ve stinu stromu ktere jsme chteli porazit. Denne vyleju 60l na rajcata a papricky, nekdy to zaleje i pritel, takze 120l a ono to stejne schne. Radsi necharostlina zcervenat rajce o prumeru pul cm nez aby ho zivilo a nechalo narust. Na zahumence sice travu mame furt, ale pomalu se meni osazeni rostlin. Misto vysoke travy je tam plevelny podrost a i ten usycha takovyym divnym zpusobem, ze bych na to ani kozu nepustila. Svestky narostly, jsou z pulky zelene ale taky je strom necha radsi uschnout nez aby se zabil jejich zivenim. A ty co dozrajou jsou z drtive vetsiny cervave. Protoze pro cerviky je to jediny zdroj vody momentalne.
Rybniky jsou plne rasy ze koupani v nich uz bych oznacila za "na vlastni nebezpeci". Psi do nich sice vlezou, zchladi se, ale uz z nich nechti pit. V patek prselo 15km dal a dest se hnal smerem k nam. Ale mrakum dosla voda o vesnici pred nama. Hasici tu sem tam jezdi a zalevaji vesnici rovnou z auta takovym tim delem. Ale myslim furt, ze to vsechno je "sranda". Protoze my mame starost ze nemame cim nakrmit a mistni zemedelec ma starost ze v tomhle suchu nema cim napojit sve kravy. Potucek skoro netece ze by tam pustil napit obcas kravy (ac se to nejspis nesmi), studna je skoro sucha a v rybnikach chybi 20 - 50cm vody... no, nezavidim mu tuhle situaci. :( pry z nouze vrta dalsi a dalsi studny.

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.7.2018 09:20
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tedysku, vždyť ještě před 14 dny u vás furt lilo a stěžovala sis, že nemůžeš nic usušit pro králíky . Tak jak to s tím počasím máte? Já si tam u vás představovala jako oázu ve vyschlé Sahaře.

30.7.2018 09:29
Tedysek

XXX.XXX.49.14

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tedysku, vždyť ještě před 14 dny u vás furt lilo a stěžovala sis, že nemůžeš nic usušit pro králíky . Tak jak to s tím počasím máte? Já si tam u vás představovala jako oázu ve vyschlé Sahaře.

No to je tak 4 tydny zpet. Od te doby je tu kazdy den takovych 32 az 35 stupnu. Jsem na te nasi zahumence malem odvarila 3 sekacky a pak jsem to uz uplne vzdala s tim co tam je. Seno budu mit zase koupene z mistnich luk (coz pri vsech moznych uzavirkach na silnicich je super, protoze nebude mit jedinou znamku ze by kolem luk projel kamion) no a za tech poslednich par tydnu to stihlo vsechno vyschnout.
Pro pristi rok udelame nejake opatreni. Vic nadob na destovou vodu, vyssi. Mulc ze slamy na zahoncich a na zahrade lepsi stineni nez stromy. Stejne tak na dvore.
No a v praci v noci, kdy je teoreticky nejvetsi chladno jsme meli 32 stupnu na nejchladnejsim miste v hale. :)
Ze pry tento tyden prijde vlhky vzduch k tomu vedru. Tak jsem zvedava jestli bude zase trochu zitelne.

30.7.2018 09:31
Tedysek

XXX.XXX.49.14

Oreb, ti udelam nejaky fotky. :D at mas trosku predstavu co se tu dokaze zmenit za par tydnu bez poradneho pravidelneho deste. Jako prsi tu. To jo. Ale fakt kratkou dobu. Coz teoreticky by melo aspon neco zachranit, ale ono nic no. Za to nam kvetou kaktusy o 106 :D.

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.7.2018 09:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jestli budete mít stařinu nebo ošklivé seno, dá se na mulčování použít úplně stejně jako slámy, možná líp, protože víc drží vodu. Lidi se obávají, že jim z toho poroste na záhonkách tráva, ale to by hrozilo až další rok a to tam dáš další vrstvu nebo je to už zaryté.
Takže u vás taky žádná oáza. Ale stejně máte výhodu těch propršených týdnů, kdy jinde už pražilo.

30.7.2018 09:39
Tedysek

XXX.XXX.55.12

Jo ty hezky zalejvacky co byly to bylo super. Protoze aspon nasadily rajcata a ovoce a plody ac nestihly v te dobe dozrat aspon narostli a nabrali nejakou vodu.
Tady mas fotku z naseho dvorku kde byla trava vzdy zelena i kdyz treba vloni neprselo cele leto.

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.7.2018 09:40
Uživatel s deaktivovaným účtem

To víš, že i ta trocha vody něco zachrání, nebýt vždycky těch pár kapek na poslední chvíli, už by uschlo všechno. Tady už opadávaly stromy, ale teď 3x pršelo každý den po půlhodině a jsou lepší. Díky Bohu, že máme co pít. Já jsem takový optimista, že si vždycky představím, jak by to mohlo být mnohem horší a najednou vidím, jak je to dobré.

30.7.2018 09:42
Tedysek

XXX.XXX.55.12

Tahle cast dvora... kazdy den na goji vlevo vzadu vyleju kybl vody (co zbude od vymeny vody kralikum) a vecer na cesticku co je zluta taktez. Navic od kydani chlivku je to hezky pohnojene a melo by to rust. No neroste.

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.7.2018 09:45
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jo, tak to máte jako všude, bohužel. Ale zjistila jsem, že když sekáš trávu jen tam, kde musíš, ta vysoká neposekaná trochu té nízké stíní a nevyschne tolik. Pak se ten vrch sešlape, udělá slabou vrstvu a je to tam vlhčí. A je to tak lepší, než když se posekaná tráva nechá se ležet, protože ta sešlapaná tráva nechává místo a vzduch i pro citlivější rostliny, které by namulčovaným trávníkem neprorostly.

30.7.2018 09:47
Tedysek

XXX.XXX.55.12

Pred 2 tydny bylo tady na zahrade travy po kolena ze se musela posekat. Od te doby nevyrostla ani o centak a jen uschla. A to je to vicemene cely den ve stinu.
A toto se stalo z 1,5m vysoke travy (vpravo, vlevo je to jednou az dvakrat brane sekackama) jako jo, kdybych umela poradne udelat seno, od kvetna do konce cervence bych tu zahumenku posekala 3x. Ale pak prislo sucho a tady se to zmenilo strasne rychle. Ale tak ja si uplne stezovat nemuzu. Psy ochladit v rybnikach jeste muzu, cim napojit a nakrmit zvirata mam, ryby nam neuschnou... a my to do podzima nejak zvladnem prezit.

30.7.2018 09:52
Tedysek

XXX.XXX.49.14

No ja ocekavam ze pristi rok (az bude nejaky krovinorez) budu mit za stdolou hezkou travu a bude vic prevladat normalni trava ktera stihla dozrat a vysemenit nez ty haldy nizkeho plevelu ktery tam schne driv nez dozral. Ale tak treba budeme mit pristi rok jeste vetsi sucho nez letos a to treba jako vloni kdy naposled zaprselo nekdy v kvetnu a pak az nekdy v zari. Stejne je mi divny ze vloni to takhle neschlo. Dvorek i zahradu jsme meli zelenou. Ale je pravda ze nebyly takova horka jako letos. Takove horko bylo snad dohromady dva tydny. Jinak bylo celkem v pohode.

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.7.2018 09:55
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ta vysoká tráva na záhumenku sice asi někomu připadá otřesná, ale právě z toho můžeš mít ten mulč, kdybys ji na podzim přece jen posekala. Teď je tam ta tráva chráněná a nevysychá tolik, po posekání a po dešti se spraví brzy. Takže za mě máš jedničku za přírodě příznivé chování, ani jsi to nechtěla . Ale kdybys ji posekala dřív a usušila, zase bys měla to seno .

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.7.2018 09:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

Minulý rok taky začalo léto asi o měsíc později než letos. Záleží taky na tom, jaká byla zima a nevím na čem všem.

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.7.2018 09:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

Oreb, váš optimistický pohled nám cholerikům a melancholikům dává naději, že to není ještě tak zlé a že by mohlo být ještě hůř. Jsem ráda, že na fauně jste.

Mě třeba pomáhá víra a modlitba. Za déšť se modlím a semtam zaprší...a Bohu věřím, že nenechá své stvoření "na suchu", když k Němu volá o pomoc.

30.7.2018 10:02
Tedysek

XXX.XXX.49.14

Seno bude taky. smajlík jen hezky v baliku. Se slevou za skorapky pro slepicky a suche pecivo a zamrazene slupky od brambor a jinych dobrutek pro prasatka. :D a kdyz se zadari tak na podzim se zas vetru na mazleni telatek. :D pan ma uzasna telatka, takove opravdu mazliky. Moc se mi libi jeho pristup k tem kravickam. Ma je naucene aby byly hodne a kdyz je u nich clovek klidny tak s nima muze manipulovat... a cizi clovek i podrbkat. Jen byka ma nauceneho jen na sebe a to tedy jeste s velkou opatrnosti no. Hold byk no. Ale krasny angusak to je. A pry miluje drbani na hrbete hrbilkem. Ze na to ho muze ukecat na skoro cokoliv. :D.

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.7.2018 10:27
Uživatel s deaktivovaným účtem

arus, děkuji za poklonu. Já to mám taky tak, taky prosím o leccos. Ale bez ohledu na to, jestli to dostanu nebo ne, jsme na světě a máme povinnost být tu spokojení a vděční. Tak se snažím najít si vždycky důvod k vděčnosti. Ale přišla jsem i na to, že většinou se mi to přání dřív nebo později splní. Jen si musím dát bacha, abych ještě byla za splnění vděčná, když už se mi to nehodí . Abych si vůbec vzpomněla, že jsem si to přála, a taky si musím dát bacha, co si vlastně přeju .

30.7.2018 16:34
www.na-ovcarne.cz

XXX.XXX.48.12

Povedly se nám báječná povidla bez míchání. Recept na mém blogu

30.7.2018 17:22
nitraner

XXX.XXX.208.204

Já si udělal radost dvěma suffolkama.

30.7.2018 18:36
přezdívka

XXX.XXX.105.195

Kdyby jste si chtěl udělat ještě větší radost, tak jich tu mám 10, berana a 5 jehnic.

30.7.2018 19:03
nitraner

XXX.XXX.208.204

To asi ne, i když bychom stoho měli oba radost. přesto děkuji.
Příští rok berana - Suffolk. Celkem 1,2 a nechám si starou ovci. To je taková hodná paní máma.

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.7.2018 19:11
Uživatel s deaktivovaným účtem

přezdívka: ja bych mozna shanel nekdy v prubehu berana nebo beranka, ale najisto to uplne nevim. nevim jeste ani jestli si necham nejaky jehnice po stavajicim

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.7.2018 19:30
Uživatel s deaktivovaným účtem

Každoročně tam bývá, už od jara jí vyhlížím a dnes se konečně objevila

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.7.2018 23:10
Uživatel s deaktivovaným účtem

Já se teď vrátila z pastvy, protože jsme šli, až když se ochladilo. Pásla jsem skoro v 10 na okraji uvláčeného pole po ječmenu na keřích a kopřivách, už byla tma. Když nepotřebuju, abych kozám udávala směr, nechám je a jdu vzadu poslední. Čekám tedy, až mě všechny předejdou. Pořád jsem čekala, pořád tam byla nějaká kůzlata vzadu. Byla jich spousta a skotačila a pořád nešla přede mě. Už mi to bylo divné, proč nejdou, tak na ně zavolám a odpověď byla zachrochtání. Celé stádo divokých prasat, nevím, jestli jedna nebo dvě bachyně a mladé, celkem kolem 30. A byli úplně u našeho stáda, tak 10 m za námi a šli s námi, dokud jsme byli na tom poli. Úplně klidně. I pes byl klidný, reaguje jen na nebezpečí a tihle mu nebezpeční nepřipadali. Prostě se téměř spojila ta dvě stáda, kozí s kůzlaty a prasečí se selátky. Ohromný zážitek.

Přidejte reakci

Přidat smajlík