Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
21.12.2020 22:12
zoreta

XXX.XXX.124.130

Dobrý večer,
jsem zde zpět po porodu a prvních hektických měsících. Beru zpět z ustájení u známého mojí zděděnou kozenku, kde vlastně nechtěně porodila tři kůzlata. Dvě kozičky zůstaly, jednu si beru domů, ať není mamina sama. Chci kozu pořádně dokrmit i odčervit. Prosím poraďte jaký přípravek se Vám osvědčil?
Po koníkovi mi zůstaly cukrovarské řízky a vojtěškové úsušky. Mohu to zkrmovat koze? Mám pro ní taky nakoupený mačkaný oves, ječmen a mrkev.
Kolik čeho dávat když je po třech kůzlatech, jedno bude pořád sát a já bych jednou denně ráda taky trochu nadojila.
Koupit ještě něco? Teď je zvyklá na nějaké krmení, ale postupně chci přejít na pořádnou krmnou dávku, ale nemám zkušenosti. Seno bude mít samozřejmě pořád a taky solný liz.

21.12.2020 22:53
moonika

XXX.XXX.251.193

Záleží aká je veľká a koľko mlieka vyrobí. A prechod na novú kŕmnu dávku musí byť veľmi postupný. Lucerku aj rezky môže.Koľko čoho dostávala doteraz? ako dlho je po pôrode? Vyzerá chudá ci má iné príznaky začervenia? Akej farby ma sliznice podľa stupnice FAMACHA? Najbežnejšie sa pri dojenej koze odčervuje fenbendazolom alebo albendazolom, prípadne eprinomectinom. U prvých dvoch je dávkovanie pre kozy vo vyšších dávkach ako sa uvádzajú pre ovce.

21.12.2020 23:14
moonika

XXX.XXX.251.193

Ja nie som nijaký majster na kŕmnu dávku takže nerada takto radím dávky ale u bežných kôz(dedinská zmes:) moje dojky dostávajú v období keď koja na deň (rozdelené do dvoch dávok)cca 400gr ovsa, 300gr hrubo mletého jačmeňa(vločky sú lepšie) a 100gr šrotovaného hrachu(prípadne môžete sójový) a 100gr slnečnice, čo sa týka obilia a semien. Keď som u niektorých skúšala navýšiť jačmeň tak im to nerobilo dobre. S ovsom by sa dalo navyšovať. To dávam rozdelené do dvoch dávok. Podielovkám s vyšším podielom AN a vyšším nádojom(alebo aj obyčajným kozám ktoré majú veľmi vysoký nádoj) by to nestačilo, tým treba viac(aj bielk.). K tomu môžete tej lucerky napr 2x200gr a 2x50gr rezkov (namočte). Pridávam k tomu striedavo ráno aj Tanimil a večer nutrimix pre kozy(najmä v najnáročnejších obdobiach) a kvapkám im do toho feniklovú silicu prípadne v určitých obdobiach oreganovú a pod.

22.12.2020 10:47
roklanka

XXX.XXX.46.240

Nejsem výživář,ale kozám dávám směs namočených řízků a vojtěšky to pak smíchám s otrubama a ječným šrotem + oves na sypkou vlhkou směs. Jak píše Monika,je třeba velmi pozvolna kozu na změnu krmné dávky zvykat. Tuto směs dostávají kozy na dojírně ,co sežerou a po skončení dojné sezony a pastvy dostávají jednou denně. Dávku zvyšuji před porody (kdy nasazují na mléko). Chovám hnědé krátkosrsté. Dávku pro jednu kozu si opravdu netoufnu napsat,jen oves a ten dávám na hlavu cca 0,4 - 0,5 kg

22.12.2020 14:14
zoreta

XXX.XXX.124.130

Děkuji za reakce. Kozu jsem už dlouho neviděla, má mi ji teprve přivézt i s malým. Takže kouknu na to vše. Dokoupím tedy ještě slunečnici. Zeleninu nedáváte? Je to obyčejná kozenka, hnědá. Kdy je nejlepší dojit? Ráno, večer? Pokud tedy něco po malé zbude... Chodil někdo z Vás ke kozám s dítětem? Mám 3-měsíční a hlídání mizerné, proto přemýšlím, jak ho budu brávat sebou ke koze.
Do kočáru zatím chodí jen přes poledne, když spí, pokud nebude mrznout.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.12.2020 15:32
Uživatel s deaktivovaným účtem

zoreta napsal(a):
Děkuji za reakce. Kozu jsem už dlouho neviděla, má mi ji teprve přivézt i s malým. Takže kouknu na to vše. Dokoupím tedy ještě slunečnici. Zeleninu nedáváte? Je to obyčejná kozenka, hnědá. Kdy je nejlepší dojit? Ráno, večer? Pokud tedy něco po malé zbude... Chodil někdo z Vás ke kozám s dítětem? Mám 3-měsíční a hlídání mizerné, proto přemýšlím, jak ho budu brávat sebou ke koze.
Do kočáru zatím chodí jen přes poledne, když spí, pokud nebude mrznout.

Kamarádky takhle tahaly děti ke koním. Myslím, že leckterá přepečlivá maminka by se opupínkovala, kdyby viděla, jak se nemluvně plazí po stáji a hraje si s kočkami. Všechny děti už chodí do školy a nezdá se, že by měly nějaké následky. A navíc, kozí mléko je hypoalergenní.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.12.2020 15:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

Vytostla jsem s kozami,zrovna tak naše děti a nyní vnoučata.A nejen s kozami ale i se psy,kočkami ,králíky drůbeží,vnoučata od roku pijí pasterované kozí mléko,dostávají z něho kaši pudink.Naše děti pily mléko nepasterované a já sama ho piji přímo od koz.Když byly děti malé byly v kočárku,ale jak začaly chodit,byly mezi kozami.Teď se třeba naše 3letá vnučka dělí o rohlík s kozou a se psem,tuhle jedla s kozou jablko a mrkev a zatím ještě ani jednou nemarodila.

22.12.2020 16:22
zoreta

XXX.XXX.124.130

Omlouvám se za množství dotazů, bohužel nemám zkušenosti s chovem koz, a tahle mi spadla do klína zcela nečekaně. Tak se učím za pochodu. Mohu kozu s malým pouštět ven na zmrzlou trávu? A pouštíte vůbec ven kozy v zimě? Mně přijde jako týrání to skotačivé mládě nechat zavřené v malém chlívku. Do kolika stupňů mrazu vydrží mláďata bez úhony? Může to malé žrát máminu stravu nebo ho oddělovat při krmení? Je třeba dojit, když bude mít koza malé u sebe? Pouze jedno, a měla tři. Ptám se z časových důvodů toho hlídání mého potomka. Mléko zatím až tak nepotřebujeme, myslím začít s příkrmy v šesti měsících.

22.12.2020 17:01
roklanka

XXX.XXX.46.240

Koze ani kůzleti nebude vadit běhat po zmrzlé trávě,neodělujte je,mráz kozám nevadí. Kůzle běžně ochutnává vše co vrazí koza do huby. Každý den by jste měla vemeno vydojit,koza tvoří mléko okamžitě,takže kůzleti nic neberete. Jsem už sice stará trafika,ale kdybych byla na vašem místě,nehledala bych nikoho na hlídání,tu chvíli vydrží dítě buď v kočárku,nebo v šátku. Běžně se mnou chodí ke kozám vnoučata.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.12.2020 19:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

roklanka napsal(a):
Koze ani kůzleti nebude vadit běhat po zmrzlé trávě,neodělujte je,mráz kozám nevadí. Kůzle běžně ochutnává vše co vrazí koza do huby. Každý den by jste měla vemeno vydojit,koza tvoří mléko okamžitě,takže kůzleti nic neberete. Jsem už sice stará trafika,ale kdybych byla na vašem místě,nehledala bych nikoho na hlídání,tu chvíli vydrží dítě buď v kočárku,nebo v šátku. Běžně se mnou chodí ke kozám vnoučata.

Jak to asi dělali naši předkové?

22.12.2020 20:04
petraodlesa

XXX.XXX.36.170

Také vyháníme kozy se proběhnout. I mně přijde, že v chlívku jsou jako ve vězení. Pasou se i teď, že je tráva přemrzlá,jim nevadí. Ale nesmí na ní být námraza, rosa. Vlhkou nežerou, aspoň ty naše... V přístřešku mají seno. Když nefouká severák, zima jim nevadí. Vlhko, vítr ano. To nesnáší.
V zimě dojíme jednou denně. Když je v chlívku zima, nádoj klesá. Musí vyrábět i termoregulaci. Někdo už v listopadu zasušuje. Kozí mléko se považuje za sezónní, zimní dojení není pravidlem. Záleží na vás.
Dej mi do držky, dám ti do dížky🥰 ... staré přísloví. Dámy tu dobře radí. Na litr nadojeného mléka se dává cca půl kila obilovin. My dáváme celé zrno směs oves- ječmen. No,když omezíte obiloviny, snížíte nádoj.
Tak se postupně odstavuje.

22.12.2020 22:30
ančovička1

XXX.XXX.44.147

Take si myslim,ze to nebude problem, vydrzet to s ditetem chvili pri dojeni jedne kozy..my dojime dve a deti, dnes uz I vnoucata se mnou chodila do mastale koukat..naposled maly vnoucek,ktereho jsem casto hlidala..v patek se nam narodila vnucka, I ta bude pomahat💕

23.12.2020 12:35
petraodlesa

XXX.XXX.36.170

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jak to asi dělali naši předkové?

Babička z Oravy: " miminko v peřince se dávalo do pootevřeného šuplíku, tam bylo v bezpečí."😉🙈

23.12.2020 12:38
zoreta

XXX.XXX.124.130

Máte pravdu, děkuji za psychickou podporu. Já kvůli tomu nespala, jak to budu zvládat, ale což, naložím do šátku, i když on to nemá rád, a prostě půjdu. Však to není na dlouho. Pokud by hodně mrzlo, starší dcerka taky zvládne pohlídat.

23.12.2020 12:42
zoreta

XXX.XXX.124.130

petraodlesa napsal(a):
Babička z Oravy: " miminko v peřince se dávalo do pootevřeného šuplíku, tam bylo v bezpečí."😉🙈

To se mi líbí . Synek už je ale tříměsíční a sedmikilový, do šuplíku se mi nevejde...

23.12.2020 12:50
zoreta

XXX.XXX.124.130

Jsem Vám všem moc vděčná za rady ohledně prcka i krmení. Dnes jsem dokoupila slunečnici, liz, nutrimix a sřot sojový, hrachový neměli, kouknu ještě jinam po svátcích. Ječmen máme celý, vadí to? Nebo koupit šrotovaný? Kozenka je teď zvyklá na mačkaný oves a cukrovarské řízky, tak ten zbytek budu po lžících postupně přidávat. Přijde mi že kojící koza se bude stravovat lépe než kojící já...
Až mi ji známý přiveze, nafotím a dovolím si zde ukázat, snad mi poradíte zda odčervit či nikoliv.

23.12.2020 12:51
zoreta

XXX.XXX.124.130

ančovička1 napsal(a):
Take si myslim,ze to nebude problem, vydrzet to s ditetem chvili pri dojeni jedne kozy..my dojime dve a deti, dnes uz I vnoucata se mnou chodila do mastale koukat..naposled maly vnoucek,ktereho jsem casto hlidala..v patek se nam narodila vnucka, I ta bude pomahat💕

Gratuluji ke vnučce, krásný dárek na Vánoce Vám nadělili. Jen holčička z toho asi nadšená nebude, takhle pohromadě Vánoce i narozeniny.

23.12.2020 13:06
ančovička1

XXX.XXX.44.147

Dekuji za gratulaci☺..to mate pravdu..a to jeden braska ma narozky v zari,druhy v puli prosince, 4leta vnucka od syna 30.prosince😁..tak to uz aby slavili vsichni dohromady:) preji Vam I vasim detem hodne zdravi a vsem krasne vanoce ☺🎄

23.12.2020 19:08
petraodlesa

XXX.XXX.36.170

Dávám celé zrno ječmen i oves. V bobcích ho nevidím. Čili rozžvýkají si a stráví. Jen neprežeňte krmení. U chovatelů koz je přehánění běžné. Koza je vcelku skromné zvíře. Hlavní složkou je kvalitně usušené seno, čistá voda, minerální liz, obiloviny podle nádoje ( na každý oddojený litr půl kila), trošku šťavnatého krmiva...jablka, krmná řepa, mrkev. Ale ne mnoho.
Obiloviny dávám při dojení, hezky stojí.
A to máte jen tu jednu kozu? Víte, že chovat jednu je zakázáno? Koza je stádové zvíře. Leda že už byla před pobytem u vás také sama.

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.12.2020 20:10
Uživatel s deaktivovaným účtem

petraodlesa napsal(a):
Dávám celé zrno ječmen i oves. V bobcích ho nevidím. Čili rozžvýkají si a stráví. Jen neprežeňte krmení. U chovatelů koz je přehánění běžné. Koza je vcelku skromné zvíře. Hlavní složkou je kvalitně usušené seno, čistá voda, minerální liz, obiloviny podle nádoje ( na každý oddojený litr půl kila), trošku šťavnatého krmiva...jablka, krmná řepa, mrkev. Ale ne mnoho.
Obiloviny dávám při dojení, hezky stojí.
A to máte jen tu jednu kozu? Víte, že chovat jednu je zakázáno? Koza je stádové zvíře. Leda že už byla před pobytem u vás také sama.

Zadavatelka píše, že si bere kozu i s její dcerou. Aby nebyla sama.

23.12.2020 20:11
petraodlesa

XXX.XXX.36.170

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Zadavatelka píše, že si bere kozu i s její dcerou. Aby nebyla sama.

Děkuji, přehlédla jsem 😉

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.12.2020 20:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

petraodlesa napsal(a):
Děkuji, přehlédla jsem 😉

24.12.2020 10:35
roklanka

XXX.XXX.45.216

Některé kozy ječmen sešrotují v hubě,některé ne. Polovina mých koz ho měla v bobcích v nezměněné podobě,procházel celý k velké radosti slepic. Uvidíte sama,jak to bude u vaší kozy.Vyzpovídejte bývalého chovatele kozy,kdy a čím jí odčervoval,to je dobré vědět.

24.12.2020 14:36
moonika

XXX.XXX.174.80

tiež som si myslela kedysi že ho strávia celý:) než som ten bobok rozdrobila:) odvtedy jačmeň už len nahrubo mletý ale vločky sú ešte lepšie

24.12.2020 15:30
zoreta

XXX.XXX.124.130

Přeji všem krásné a klidné Vánoce, hodně zdraví po celý rok pro vás i Vaše zvířectvo. Kozenku budu mít doma v neděli. Bohužel bývalé chovatelky se už nezeptám, zemřela velice náhle, proto se mi také tak náhle koza dostala do rukou. Slíbila jsem ji totiž kdysi, že si kozu vezmu, až ji už nebude chtít. a před smrtí mně ještě prosila, zdali to platí, tak jsem kozenu prostě vzít musela. Byla zvyklá sama, teď je necelý rok u známého v ustájení, kvůli mému těhotenství jsem ji tam dala. Ten má stádo, ale říkal, že ta moje je všechny proháněla a drží se stranou. Nicméně nechci ji samotnou, a nechci ji brát všechny děti. Takže jde ke mně s jednou dcerou. A na jaře ke mně nejspíš doputuje i druhá její dcerka.Známý krmí celým ječmenem, mačkaným ovsem a cukrovkou. Tak uvidím, co bude v bobcích.
Ještě mně napadlo, že bych ráda měla bio mlíčko pro děti, ale když ji budu krmit jádrem kupovaným v nebio obchodě, neznámého původu, tak to mléko může mít spoustu reziduí kdečeho. Jaký je váš názor na toto?

24.12.2020 16:49
roklanka

XXX.XXX.44.2

Kupuju jádro od sedláka a vím,čím hnojí. Nic méně najdete na netu i bio obilí. Za mého mládí se hojně používalo ddt a to má poločas rozpadu víc jak 50 let. Jsem poměrně lesanoidní tvor,maso , zeleninu a olej jen z vlastní produkce,ale nejsem fanda bio potravin. Můj názor, čím víc se hovnem mažeš,tím víc smrdí.

24.12.2020 20:39
petraodlesa

XXX.XXX.36.170

Torero, to je nejlepší volba, mít matku s dcerou. Ty se nejlépe snášejí. I když...moje odrohovaná porodila, mladou jsem s ní nechala, ale když dorostla, jako rohatá svoji matku odhání od žrádla.
Jaké je máte Vy? Klidné soužití buďto dvou rohatých nebo dvou bezrohých.
Ale to jen tak na okraj. Držím Vám palce.
Ať se chov daří.

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.12.2020 06:27
Uživatel s deaktivovaným účtem

petraodlesa napsal(a):
Torero, to je nejlepší volba, mít matku s dcerou. Ty se nejlépe snášejí. I když...moje odrohovaná porodila, mladou jsem s ní nechala, ale když dorostla, jako rohatá svoji matku odhání od žrádla.
Jaké je máte Vy? Klidné soužití buďto dvou rohatých nebo dvou bezrohých.
Ale to jen tak na okraj. Držím Vám palce.
Ať se chov daří.

Naše rohatá dcera bezrohou matku odháněla. Na noc chodily do oddělených boxů.

25.12.2020 09:08
roklanka

XXX.XXX.44.2

Kamarádce propíchla dcera matku. Já měla jednu rohatku,ta 7 let nevěděla k čemu rohy jsou,byla nesmírně hodná. V 8 letech mi umlátila bezrohou a stala se z ní dračice. Nemám dobré zkušenosti s rohatkami,těch natržených vemen,proto odrohuju.

25.12.2020 11:17
petraodlesa

XXX.XXX.37.95

roklanka napsal(a):
Kamarádce propíchla dcera matku. Já měla jednu rohatku,ta 7 let nevěděla k čemu rohy jsou,byla nesmírně hodná. V 8 letech mi umlátila bezrohou a stala se z ní dračice. Nemám dobré zkušenosti s rohatkami,těch natržených vemen,proto odrohuju.

Teda,to slyším poprvé.... roztržené vemeno 🙈 achjo. Máte tu zkušenost častější, nebo je to ojedinělé?

25.12.2020 13:35
ančovička1

XXX.XXX.44.147

Kamaradce jedna rohata koza vypichla rohem druhe koze OKO..muse ji zabit. .obe..
Ja mam ted krasnou rohatou breznovou kozicku a sikanuje jak mamu,tak dvouletou sestru,bezrohe..je ji skoda,ale asi pujde do mrazaku..

25.12.2020 14:13
zoreta

XXX.XXX.124.130

petraodlesa napsal(a):
Torero, to je nejlepší volba, mít matku s dcerou. Ty se nejlépe snášejí. I když...moje odrohovaná porodila, mladou jsem s ní nechala, ale když dorostla, jako rohatá svoji matku odhání od žrádla.
Jaké je máte Vy? Klidné soužití buďto dvou rohatých nebo dvou bezrohých.
Ale to jen tak na okraj. Držím Vám palce.
Ať se chov daří.

Obě jsou bezrohé. tak snad bude klid...Rohatou bych nechtěla ani kvůli dětem, přece jen už by to bylo nebezpečné. Ona totiž ta moje celkem ráda trká. Sice jen tak trochu, tak zkouší, ale mít rohy byl by to velký problém.

26.12.2020 00:31
roklanka

XXX.XXX.44.2

petraodlesa napsal(a):
Teda,to slyším poprvé.... roztržené vemeno 🙈 achjo. Máte tu zkušenost častější, nebo je to ojedinělé?

Nejedno vemeno, jedna rohatka na to byla specialistka.

26.12.2020 11:15
petraodlesa

XXX.XXX.37.95

roklanka napsal(a):
Nejedno vemeno, jedna rohatka na to byla specialistka.

🙈

5.1.2021 11:08
zoreta

XXX.XXX.124.130

Tak jsem se zamilovala... Vrátila se mi kozena s jedním mládětem, ale když jsem ho viděla, večer známý musel dovézt i to druhé. Takže jsem hrdou majitelkou tří koz. Problém je, že malé obě jsou bohužel rohaté, jak jsem zjistila. Máma je bezrohá. Nechat rohy nebo ne? Odrohovat případně kauterem nebo gumičkou? Prosím moudří zde poraďte.
A ještě nevím jak s krmením. Nenadojím totiž prakticky nic, takže nemám ponětí, kolik l nadojí. Dávala bych množství jak psala moonika výše, ale ty dvě malé už se také ládují. Zatím jedí s jednoho lavoru, tak nevím kolik čeho dávat. Krmím mačkaným ovsem, ječmenem, slunečnicí, sojovým šrotem, vojtěškovými granulemi a cukrovarskými řízky. Zvyklé byly na řízky, oves a mrkev, já postupně přidávám i ten zbytek. Ještě vždy večer přidám nutrimix, mají liz a seno neomezeně, večer dostávají čerstvou slámu, to mají moc rády. Prosím tedy i o radu ohledně množství krmiva pro tři hladové krky. Foto dole je matka a její výživný stav focený shora.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.1.2021 11:18
Uživatel s deaktivovaným účtem

zoreta napsal(a):
Tak jsem se zamilovala... Vrátila se mi kozena s jedním mládětem, ale když jsem ho viděla, večer známý musel dovézt i to druhé. Takže jsem hrdou majitelkou tří koz. Problém je, že malé obě jsou bohužel rohaté, jak jsem zjistila. Máma je bezrohá. Nechat rohy nebo ne? Odrohovat případně kauterem nebo gumičkou? Prosím moudří zde poraďte.
A ještě nevím jak s krmením. Nenadojím totiž prakticky nic, takže nemám ponětí, kolik l nadojí. Dávala bych množství jak psala moonika výše, ale ty dvě malé už se také ládují. Zatím jedí s jednoho lavoru, tak nevím kolik čeho dávat. Krmím mačkaným ovsem, ječmenem, slunečnicí, sojovým šrotem, vojtěškovými granulemi a cukrovarskými řízky. Zvyklé byly na řízky, oves a mrkev, já postupně přidávám i ten zbytek. Ještě vždy večer přidám nutrimix, mají liz a seno neomezeně, večer dostávají čerstvou slámu, to mají moc rády. Prosím tedy i o radu ohledně množství krmiva pro tři hladové krky. Foto dole je matka a její výživný stav focený shora.

Na kauter je už pozdě. Ad gumičky - příspěvků je tady mnoho, stačí zadat do vyhledávače. Akorát zjistíte, že názory se velmi různí. Jedni doporučují, druzí zatracují. Ohledně krmení se ozvou povolanější, mně osobně toho jádra přijde moc. Ale mám zkušenosti jenom s dvěma kozami, které jsme měli u koní.

6.1.2021 19:58
zoreta

XXX.XXX.124.130

Děkuji za reakci. Já se držela toho, co napsala moonika. Přišlo mi, že má koza málo mléka, tak mi to říkal i známý co ji měl u sebe.Tak nevím, je to moje první koza. Poradí ještě někdo ohledně rohů a krmení?

7.1.2021 14:15
petraodlesa

XXX.XXX.38.26

Odrohování gumičkou...naťukejte si to zde do vyhledávače 😉

7.1.2021 14:17
moonika

XXX.XXX.147.131

zoreta napsal(a):
Děkuji za reakci. Já se držela toho, co napsala moonika. Přišlo mi, že má koza málo mléka, tak mi to říkal i známý co ji měl u sebe.Tak nevím, je to moje první koza. Poradí ještě někdo ohledně rohů a krmení?

Pisala som vám spravu:-)

Přidejte reakci

Přidat smajlík