Štěně s PP - jaký je postup?

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.11.2015 16:18
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ahojte smajlík V chovateľskej stanici sa narodia štence.. Čo potom ako sa vyhotovujú pre šteniatka papiere? Ako alebo kde sa dá zaregistrovať na chovateľskú stanicu?
V tomto smere o tom neviem nič...kto by mi to aspoň trochu vysvetlil /popísal?

26.11.2015 16:23
hlozi

XXX.XXX.97.26

Aby štěně mohlo dostat PP musí být rodiče uchovněni, chovatel mít řádně zaregistrovanou chovatelskou stanici, krytí musí být nahlášeno a schváleno, po narození štěňat se nahlásí na klub počet a jména a zažádá se o tetovací čísla a vystavení PP.

26.11.2015 16:51
aj

XXX.XXX.50.88

Myslím, že je ještě možnost domluvy s již existující CHS a zapsat štěňata na ni. Bývalo to možné, pokud se jednalo o ojedinělé( ne pravidelné ) krytí.

26.11.2015 17:02
mgtka

XXX.XXX.22.119

A to je téma, které mě trochu zajímá...když se rozhodnu pro uskutečnění krytí až když fena začne hárat, mám šanci stihnout zaregistrovat CHS? Jakousi knihu pro evidenci krytí jsem obdržela po bonitaci, takže to mám...

26.11.2015 17:17
balisek

XXX.XXX.7.27

mgtka napsal(a):
A to je téma, které mě trochu zajímá...když se rozhodnu pro uskutečnění krytí až když fena začne hárat, mám šanci stihnout zaregistrovat CHS? Jakousi knihu pro evidenci krytí jsem obdržela po bonitaci, takže to mám...

Ne, nemáte. Registrační řízení trvá 2-3 měsíce. Kromě toho si musíte nechat vystavit krycí list, o který se žádá několik týdnů před plánovaným krytím.

26.11.2015 17:38
kniga

XXX.XXX.128.66

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ahojte smajlík V chovateľskej stanici sa narodia štence.. Čo potom ako sa vyhotovujú pre šteniatka papiere? Ako alebo kde sa dá zaregistrovať na chovateľskú stanicu?
V tomto smere o tom neviem nič...kto by mi to aspoň trochu vysvetlil /popísal?

Dam ti priklad mam cca 1.5 letou malou bilou kniracku. A budu asi chtit, aby mela stenata, takze budu postupovat takhle:

1) na jare ji tzv. uchovnim. To znamena, ze pujdeme na bonitaci = to je takova akce kde komise tri lidi psa prohledne a ohodnoti vzhled a povahu. Podle toho dostane bonitacni kod. Take potrebuju jednu vystavu, tu uz mam za sebou, ale da se i v tom dni jak je bonitace tak byva navic i primo vystava. Protoze je to maly knirac musim nechat vserit oci. To stihnu take v ten dany den. Takze za ten jeden den kdyz projde pres komisi a u lekare dostane oznaceni "chovna fena".

Pak se treba rozhodnu, ze budu chtit vlastni chs a poslu zadost o registraci chs. Ale muzu se tomu a asi se tomu vyhnu tak, ze fenku "zapujcim" chovatelce a proste PP budou vystaveny na uz jeji chs.

Pak se zacnu poohlizet po vhodnem zenichovi (uz mamem pry vybrano :D) a kontaktuju poradkyni chovu, pred haranim (tak za rok a pul) zazadam na chovatelskem klubu (respektive zazada ta chovatelka) o tzv "KRYCI LIST".
V dobe aktualky pojedeme za zenichem, vyplnime tam kryci list a odesleme ho na klub.
Po narozeni stenat na klub odeslu hlaseni o vrhu, dostanu pridelana cisla v plemene knize. Tema cislama mohu nechat steniky otetovat, ale modernejsi je ocipovat... ty cipy se pripis k hlaseni o jednotlivem steneti, aby nedoslo k zamene.. cca v 6tydnech.
To taky dojede na kontrolu poradkyne chovu.
Kdyz nazna ze je vse v poradku dostane plemena kniha avizo k tomu, ze muze vydat PP na ty zapisove cisla..

PP se vetsinou posilaji kolem tretiho mesice stenete...

26.11.2015 17:39
kniga

XXX.XXX.128.66

mgtka napsal(a):
A to je téma, které mě trochu zajímá...když se rozhodnu pro uskutečnění krytí až když fena začne hárat, mám šanci stihnout zaregistrovat CHS? Jakousi knihu pro evidenci krytí jsem obdržela po bonitaci, takže to mám...

Muzete se domluvit s majitelem chs odkud vase fenecka je a vrh muze byt nahlasen na jeji chs... tim usetrite penize za kolek a starosti s chs... ale jak bylo psano otazka je jak dlouho u vas trva vyrizeni kryciho listu...

26.11.2015 17:58
mgtka

XXX.XXX.22.119

No to je taky samozřejmě možnost, ale nechtěla jsem ji s tím otravovat, nevím jak moc o to majitelé CHS stojí.
Druhá otázka:)
Nechám si teda vystavit krycí list nějakou dobu před samotným háráním a pak se rozhodnu nekrýt.
je to problém?

26.11.2015 18:03
aj

XXX.XXX.50.88

Krycí list je vlastně tiskopis, který vyplníte v den krytí, necháte podepsat majitelem krycího psa a podepíšete se i vy. Obvykle se dá stáhnout ze stránek klubu.

26.11.2015 18:04
balisek

XXX.XXX.7.27

Ne, problém to samozřejmě není.

26.11.2015 18:07
balisek

XXX.XXX.7.27

aj napsal(a):
Krycí list je vlastně tiskopis, který vyplníte v den krytí, necháte podepsat majitelem krycího psa a podepíšete se i vy. Obvykle se dá stáhnout ze stránek klubu.

Nemáte pravdu. O krycí list je potřeba zažádat, obsahuje již jméno krycího psa (příp. náhradníka) a jeho vystavení je zpoplatněno.

26.11.2015 18:13
aj

XXX.XXX.50.88

balisek napsal(a):
Nemáte pravdu. O krycí list je potřeba zažádat, obsahuje již jméno krycího psa (příp. náhradníka) a jeho vystavení je zpoplatněno.

V tom případě by bylo asi nejsprávnější napsat, že záleží jak to má nastavené konkrétní klub. U nás je to tak, jak jsem psala.

26.11.2015 18:34
bilusik

XXX.XXX.168.4

balisek napsal(a):
Nemáte pravdu. O krycí list je potřeba zažádat, obsahuje již jméno krycího psa (příp. náhradníka) a jeho vystavení je zpoplatněno.

Máte pravdu v podstatě oba. Jak v kterém klubu, v jednom si ho stahuji ze stránek klubu a o nic nikoho nežádám a nikoho se na nic neptám - vybírám si krycího psa a nemusí mi ho nikdo schvalovat. V druhém mi ho poradkyně posílá na vyžádní také vůbec nemusím hlásit jakým budu krýt psem - jen si musím o krycák požádat před krytím a ona mi ho pošle (nemůžu si ho stáhnout na stránkách klubu). To co popisuji já, tak to funguje v moderních klubech v takzvaných volných chovech - klub a poradce do ničeho nekecá a o ničem nerozhoduje, je jen jako poradce pro nezkušené, kterým případně radí a doporučuje. A to co popisujete vy, tak to funguje postaru v tzv. řízených chovech - kde jedou ještě postaru a chov je řízen poradcem chovu a musíte ho žádat o schválení krycích psů a psát dopředu čím budete krýt a schválení krycích psů před krytím. V moderních klubech s volným chovem už to fungje jinak, za chov si zodpovídá majitel chovatelské stanice (chovatel) a on jde se svou kůží na trh a tam mu už nikdo do ničeho nekecá - což je pro zkušené chovatele bezesporu výhoda. Jinak máte pravdu, že v drtivé většině klubů se za krycák platí, ale u moloss plemen třeba v Klubu málopočetných dogovitých plemen je krycí list zdarma, jako v jednom z mála klubů.

27.11.2015 09:38
ropopi-an

XXX.XXX.224.147

mgtka napsal(a):
No to je taky samozřejmě možnost, ale nechtěla jsem ji s tím otravovat, nevím jak moc o to majitelé CHS stojí.
Druhá otázka:)
Nechám si teda vystavit krycí list nějakou dobu před samotným háráním a pak se rozhodnu nekrýt.
je to problém?

Tak počkat - nevím jak je to u jiných plemen (každý klub to má trochu jinak), ale nevím proč by si měl o krycí list žádat majitel FENY ?
O krycí listy přeci žádá majitel krycího psa ! Tedy u NO určitě.

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.11.2015 09:42
Uživatel s deaktivovaným účtem

ropopi-an napsal(a):
Tak počkat - nevím jak je to u jiných plemen (každý klub to má trochu jinak), ale nevím proč by si měl o krycí list žádat majitel FENY ?
O krycí listy přeci žádá majitel krycího psa ! Tedy u NO určitě.

Mno... proč by měl žádat majitel psa? Vždyť je to majitel feny, který chce krýt...

27.11.2015 09:46
bilusik

XXX.XXX.168.4

ropopi-an napsal(a):
Tak počkat - nevím jak je to u jiných plemen (každý klub to má trochu jinak), ale nevím proč by si měl o krycí list žádat majitel FENY ?
O krycí listy přeci žádá majitel krycího psa ! Tedy u NO určitě.

U dost plemen (třeba u již zniňovaných Moloss plemen) žádá o krycák majitel feny co ji chce krýt. Majitel feny se rozhodne na jakého psa pojede krýt a krycák si veze sebou na krytí, po krytí ho vyplní a majitel krycího psa mu ho jen podepíše. Takže u NO to máte třeba jinak, ale v hodně klubech si o krycák žádá majitel feny co ji chce krýt.

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.11.2015 09:47
Uživatel s deaktivovaným účtem

ropopi-an napsal(a):
Tak počkat - nevím jak je to u jiných plemen (každý klub to má trochu jinak), ale nevím proč by si měl o krycí list žádat majitel FENY ?
O krycí listy přeci žádá majitel krycího psa ! Tedy u NO určitě.

Tak to je spíš výjimka u NO, ne? U obou "mých" plemen - HW a PHP - žádá a zcela logicky o KL majitel feny, neb on se rozhoduje, kdy bude krýt fenu a kým. Majitel psa krytí do KL pouze potvrzuje a vede knihu krytí.

Neregistrovaný uživatel

27.11.2015 09:52
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.42.7

ropopi-an napsal(a):
Tak počkat - nevím jak je to u jiných plemen (každý klub to má trochu jinak), ale nevím proč by si měl o krycí list žádat majitel FENY ?
O krycí listy přeci žádá majitel krycího psa ! Tedy u NO určitě.

No to nevím - krycák se vždycky vztahoval, a podle mě vztahuje i u NO na fenu, nikoliv na psa - fena je jasně daná, ale psů může mít napsaných víc. Nehledě na to, že o KL si žádá chovatel, a majitel krycího psa vůbec chovat nemusí, nemusí mít chs a nic.

27.11.2015 09:55
anonymx

XXX.XXX.27.66

Nedohadujte se, každé plemeno to má trochu jinak. U NO má krycí listy majitel chovného psa, jestli je použije nebo ne je jedno.

27.11.2015 10:03
ropopi-an

XXX.XXX.224.147

anonymx napsal(a):
Nedohadujte se, každé plemeno to má trochu jinak. U NO má krycí listy majitel chovného psa, jestli je použije nebo ne je jedno.

Děkuji za podporu...
Ano po bonitaci obdrží majitel chovné feny Knihu odchovů a majitel chovného psa krycí listy.
Pokud mu krycáky dojdou(pes hodeně kryje) zažádá si o další.

27.11.2015 10:06
ropopi-an

XXX.XXX.224.147

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
No to nevím - krycák se vždycky vztahoval, a podle mě vztahuje i u NO na fenu, nikoliv na psa - fena je jasně daná, ale psů může mít napsaných víc. Nehledě na to, že o KL si žádá chovatel, a majitel krycího psa vůbec chovat nemusí, nemusí mít chs a nic.

Ano majitel krycího psa nemusí mít svou vlastní chovku, ale pokud má Chovného psa, tak k němu má i krycí listy.

27.11.2015 10:22
katkaa1

XXX.XXX.187.26

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ahojte smajlík V chovateľskej stanici sa narodia štence.. Čo potom ako sa vyhotovujú pre šteniatka papiere? Ako alebo kde sa dá zaregistrovať na chovateľskú stanicu?
V tomto smere o tom neviem nič...kto by mi to aspoň trochu vysvetlil /popísal?

Keď sa už štence narodili je to riešiť asi troška neskoro a myslím si, že ak by si s fenou absolvovala uchovnenie (ktoré je k chovu šteniat s PP nezbytné) tak by si mala aspoň trocha predstavu čo robiť.
Ak máš uchovnenú fenu a je uchovnený aj pes môžeš to ešte skúsiť cez chovateľa, alebo niekoho známeho kto už CHS má, pretože jej zriadenie už nestihneš - trvá to 12 týždňov. V prvom rade čím skôr kontaktuj váš klub - podľa plemena ktoré máš a vysvetli im že si bola taká "blbá" a nevedela si ako postupovať. A dúfaj, že budú dostatočne milí a ochotní ti vyhovieť a spätne riešiť pripúšťacie povolenie.

Všetky informácie k založeniu CHS nájdeš tu, teda ak si zo SR: http://www.unkk.sk.

27.11.2015 10:23
Šarina

XXX.XXX.231.146

ropopi-an napsal(a):
Ano majitel krycího psa nemusí mít svou vlastní chovku, ale pokud má Chovného psa, tak k němu má i krycí listy.

Tak asi jak kde... u plemen, která znám já, má majitel krycího psa tzv. "knihu krytí", kam se zapisují krytí jeho psa. Ale krycí list má majitel feny, ten se o něj stará, a majitel psa do něj jenom potvrzuje uskutečněné krytí.

27.11.2015 14:49
bilusik

XXX.XXX.168.4

ropopi-an napsal(a):
Děkuji za podporu...
Ano po bonitaci obdrží majitel chovné feny Knihu odchovů a majitel chovného psa krycí listy.
Pokud mu krycáky dojdou(pes hodeně kryje) zažádá si o další.

To není o podpoře..., to je o tom, že jako u jednoho z mála plemen je to u NO opačně než u jiných plemen, kde je běžné, že krycí list má u sebe už majitel feny, když přijede ke psovi na krytí. Takže pro lidi s jinými plemeny je to běžné zcela opačně...

27.11.2015 14:58
ropopi-an

XXX.XXX.224.147

bilusik napsal(a):
To není o podpoře..., to je o tom, že jako u jednoho z mála plemen je to u NO opačně než u jiných plemen, kde je běžné, že krycí list má u sebe už majitel feny, když přijede ke psovi na krytí. Takže pro lidi s jinými plemeny je to běžné zcela opačně...

Myslela jsem za podporu toho co jsem napsala - Nikdo mi zde nevěřil že to tak u NO je...

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.11.2015 16:58
Uživatel s deaktivovaným účtem

katkaa1 napsal(a):
Keď sa už štence narodili je to riešiť asi troška neskoro a myslím si, že ak by si s fenou absolvovala uchovnenie (ktoré je k chovu šteniat s PP nezbytné) tak by si mala aspoň trocha predstavu čo robiť.
Ak máš uchovnenú fenu a je uchovnený aj pes môžeš to ešte skúsiť cez chovateľa, alebo niekoho známeho kto už CHS má, pretože jej zriadenie už nestihneš - trvá to 12 týždňov. V prvom rade čím skôr kontaktuj váš klub - podľa plemena ktoré máš a vysvetli im že si bola taká "blbá" a nevedela si ako postupovať. A dúfaj, že budú dostatočne milí a ochotní ti vyhovieť a spätne riešiť pripúšťacie povolenie.

Všetky informácie k založeniu CHS nájdeš tu, teda ak si zo SR: http://www.unkk.sk.

Ja nemám štence... Dávala som to ako príklad. Kryť zatiaľ nechcem. Chcela som aby mi to niekto vysvetlil smajlík

28.11.2015 20:31
lesnížínka

XXX.XXX.178.38

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ja nemám štence... Dávala som to ako príklad. Kryť zatiaľ nechcem. Chcela som aby mi to niekto vysvetlil smajlík

Zatím? Rio, máte bezpapíráka, na krytí zapomeňte, ve vašem případě je to bohužel tolik proklínané množení...

28.11.2015 21:06
Fiona.Praha

XXX.XXX.169.194

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ja nemám štence... Dávala som to ako príklad. Kryť zatiaľ nechcem. Chcela som aby mi to niekto vysvetlil smajlík

Ve vedlejším vlákně (Opět množírny) jsem Vám vysvětlovala, proč by "čistokrevný pes" bez PP neměl mít štěňata.
Pokud máte "čistokrevného psa" bez PP, nemůžete si založit CHS a mít štěňata s PP. Resp. můžete, ale s fenkou s PP, kterou uchovníte a nakryjete uchovněným psem (s PP).

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.11.2015 22:24
Uživatel s deaktivovaným účtem

Fiona.Praha napsal(a):
Ve vedlejším vlákně (Opět množírny) jsem Vám vysvětlovala, proč by "čistokrevný pes" bez PP neměl mít štěňata.
Pokud máte "čistokrevného psa" bez PP, nemůžete si založit CHS a mít štěňata s PP. Resp. můžete, ale s fenkou s PP, kterou uchovníte a nakryjete uchovněným psem (s PP).

Mám ešte jednu otázku...
Papiere sa môžu vybaviť aj neskôr ak je fenka už kúpená alebo to nie je možné? Ak s tým teda máte skúsenosti čo vidím že máte smajlík

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.11.2015 22:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

lesnížínka napsal(a):
Zatím? Rio, máte bezpapíráka, na krytí zapomeňte, ve vašem případě je to bohužel tolik proklínané množení...

To najviac ľutujem. Že som vtedy keď som ju kupovala nevedela o PP nič. Ak už budem kupovať psa nabudúce jedine s PP.

28.11.2015 22:38
balisek

XXX.XXX.7.27

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Mám ešte jednu otázku...
Papiere sa môžu vybaviť aj neskôr ak je fenka už kúpená alebo to nie je možné? Ak s tým teda máte skúsenosti čo vidím že máte smajlík

Ne, když pes PP jednou nemá, neexistuje způsob, jak jej získat.

(Výjimečně lze doklady vyřídit pro příslušníky málopočetných plemen s velmi úzkou chovnou základnou nebo pro jedince, které představují mimořádný přínos pro chov. Takové lze po posouzení dvěma mezinárodními rozhodčími, po schválení Komisí pro chov a zdraví + Plemennou knihou zapsat do tzv. Pomocného registru. To ale nejspíš nebude Váš případ.).

28.11.2015 23:48
Fiona.Praha

XXX.XXX.169.194

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Mám ešte jednu otázku...
Papiere sa môžu vybaviť aj neskôr ak je fenka už kúpená alebo to nie je možné? Ak s tým teda máte skúsenosti čo vidím že máte smajlík

Jaké papíry? Jako PP?
Si děláte srandu? Jako že si pořídím někde na trhu štěně, vypadající jako moje oblíbená rasa a pak s ním skočím na ČMKÚ, aby mi k němu "udělali papíry"? Rodiče si vycucám z prstu? Tak takhle to nefunguje.
Pokud máte fenku bez PP, zůstane celý život bez PP, její štěňata by byla bez PP.
Nic jí to přece neubírá na kráse, chytrosti, úžasnosti a Vašem vztahu k ní, ne? Jen prostě není nutné, aby měla štěňata. Všude je psů, až to hezké není. Ze Slovenska se do ČR vozí psi, aby se zachránili před injekcí a Vy byste chtěla vyrábět další bez PP nebo křížence? Proč?

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.11.2015 23:54
Uživatel s deaktivovaným účtem

Fiona.Praha napsal(a):
Jaké papíry? Jako PP?
Si děláte srandu? Jako že si pořídím někde na trhu štěně, vypadající jako moje oblíbená rasa a pak s ním skočím na ČMKÚ, aby mi k němu "udělali papíry"? Rodiče si vycucám z prstu? Tak takhle to nefunguje.
Pokud máte fenku bez PP, zůstane celý život bez PP, její štěňata by byla bez PP.
Nic jí to přece neubírá na kráse, chytrosti, úžasnosti a Vašem vztahu k ní, ne? Jen prostě není nutné, aby měla štěňata. Všude je psů, až to hezké není. Ze Slovenska se do ČR vozí psi, aby se zachránili před injekcí a Vy byste chtěla vyrábět další bez PP nebo křížence? Proč?

Možná proto, že je přece tak krásné mít doma ty malinké chlupaté kuličky. Zvlášť kdyby jich bylo třeba 8 a měli je v bytě smajlík. A kdyby s nimi byla fena 8 hodin sama doma a majitelé přišli z práce a dávali ze všeho nejdřív do kupy byt, aby aspoň měli kam šlápnout. A za 2 měsíce sháněli 8 dobráků, kteří by si štěně vzali aspoň když by jim k němu přidali láhev rumu do začátku smajlík. - No to jsem trochu přehnala.

29.11.2015 18:12
Fiona.Praha

XXX.XXX.169.194

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Možná proto, že je přece tak krásné mít doma ty malinké chlupaté kuličky. Zvlášť kdyby jich bylo třeba 8 a měli je v bytě smajlík. A kdyby s nimi byla fena 8 hodin sama doma a majitelé přišli z práce a dávali ze všeho nejdřív do kupy byt, aby aspoň měli kam šlápnout. A za 2 měsíce sháněli 8 dobráků, kteří by si štěně vzali aspoň když by jim k němu přidali láhev rumu do začátku smajlík. - No to jsem trochu přehnala.

Vím, co je doma mít ty krásné chlupaté kuličky. Možná už jsem stará (moc zodpovědná, která to moc prožívala), ale ty krásné kuličky mne stály tolik nervů, že to asi už nechci opakovat. Když kňourali a já netušila proč, jestli je bolí pupík nebo jim rostou zuby (některé dítě trpí při zubech, u jiného si nevšimnete), tak jsem toho uřvánka nosila po bytě, aby ostatní štěňata spala a fenka nebyla nervozní, že jeden uřvánek řve a taky si odpočinula. Když začala dlabat granule, všude bylo smradu jak v hradu, protože fenka už "neuklízela". Měli jsme je v ohrádce, pořád stáli na zadních a povykovali, protože chtěli pozornost, hrát si, běhat. Nevyspali jsme se s nima, stačilo jim pár hodin, nevydržela spát celou noc, jako dospělí psi. Děs a běs. Jsou to krásná, úžasná, milá a nejlepší štěňata na světě smajlík, ale jsem ráda, že už jsou ve svých rodinách, kde se každému věnují jednotlivě.
Babička měla před 48 lety ve městě bytě štěňata (pro rýpaly: kokry s PP) a vzpomínala na to až do smrti (dalších 44 let) jako otřesný zážitek. Dokud žila, od štěňat mne zrazovala. Já si to asi nedovedla představit nebo nechtěla přestavit, nevím, prostě jsem do toho šla a fakt stačilo. Je možné, že na to budu taky dalších X let vzpomínat smajlík

Kdybych věděla o někom, kdo po tomhle touží jako po prima zážitku, mohl přijít na brigádu nebo se k nám mohl na týden nastěhovat a užívat si.

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.12.2015 17:03
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Možná proto, že je přece tak krásné mít doma ty malinké chlupaté kuličky. Zvlášť kdyby jich bylo třeba 8 a měli je v bytě smajlík. A kdyby s nimi byla fena 8 hodin sama doma a majitelé přišli z práce a dávali ze všeho nejdřív do kupy byt, aby aspoň měli kam šlápnout. A za 2 měsíce sháněli 8 dobráků, kteří by si štěně vzali aspoň když by jim k němu přidali láhev rumu do začátku smajlík. - No to jsem trochu přehnala.

Trochu? Myslím že dosť... Dala som jasnú otázku.

2.12.2015 17:33
rapotacka11

XXX.XXX.32.251

Velmi !
Orionka to přehnala velmi.
Rozhodně jí nevěřte !
Jděte do toho !
Je to nádherná idyla.

2.12.2015 17:41
conaf

XXX.XXX.25.154

Pokud jsou u vrhu splněna pravidla (oba rodiče s PP, uchovnění, krytí nahlášeno a s chváleno, po narození štěňat chovatel podá hlášení vrhu atd. atd.), pak je všem štěňátkům "automaticky" PP vystaveno. Nemůže se stát, že by třeba 1 nedostalo. I v případě že by bylo nestandardní. Vystavení PP většinou trvá dost dlouho, tak ho většinou chovatel dodatečně majiteli štěněte posílá.

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.12.2015 17:58
Uživatel s deaktivovaným účtem

Fiona.Praha napsal(a):
Vím, co je doma mít ty krásné chlupaté kuličky. Možná už jsem stará (moc zodpovědná, která to moc prožívala), ale ty krásné kuličky mne stály tolik nervů, že to asi už nechci opakovat. Když kňourali a já netušila proč, jestli je bolí pupík nebo jim rostou zuby (některé dítě trpí při zubech, u jiného si nevšimnete), tak jsem toho uřvánka nosila po bytě, aby ostatní štěňata spala a fenka nebyla nervozní, že jeden uřvánek řve a taky si odpočinula. Když začala dlabat granule, všude bylo smradu jak v hradu, protože fenka už "neuklízela". Měli jsme je v ohrádce, pořád stáli na zadních a povykovali, protože chtěli pozornost, hrát si, běhat. Nevyspali jsme se s nima, stačilo jim pár hodin, nevydržela spát celou noc, jako dospělí psi. Děs a běs. Jsou to krásná, úžasná, milá a nejlepší štěňata na světě smajlík, ale jsem ráda, že už jsou ve svých rodinách, kde se každému věnují jednotlivě.
Babička měla před 48 lety ve městě bytě štěňata (pro rýpaly: kokry s PP) a vzpomínala na to až do smrti (dalších 44 let) jako otřesný zážitek. Dokud žila, od štěňat mne zrazovala. Já si to asi nedovedla představit nebo nechtěla přestavit, nevím, prostě jsem do toho šla a fakt stačilo. Je možné, že na to budu taky dalších X let vzpomínat smajlík

Kdybych věděla o někom, kdo po tomhle touží jako po prima zážitku, mohl přijít na brigádu nebo se k nám mohl na týden nastěhovat a užívat si.

Fiono, jaké plemeno ? V jakém bytě ? ( jen pro zajímavost, on je rozdíl mít v bytě štěnda čivavek a třeba těch kokrů, nebo boxerů ).

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.12.2015 17:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

rapotacka11 napsal(a):
Velmi !
Orionka to přehnala velmi.
Rozhodně jí nevěřte !
Jděte do toho !
Je to nádherná idyla.

Děkuji za podporu smajlík

2.12.2015 20:16
lev

XXX.XXX.253.186

mgtka napsal(a):
No to je taky samozřejmě možnost, ale nechtěla jsem ji s tím otravovat, nevím jak moc o to majitelé CHS stojí.
Druhá otázka:)
Nechám si teda vystavit krycí list nějakou dobu před samotným háráním a pak se rozhodnu nekrýt.
je to problém?

Jak u kterého klubu, někde je platnost krycího listu omezene, jinde není.

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.12.2015 21:39
Uživatel s deaktivovaným účtem

rapotacka11 napsal(a):
Velmi !
Orionka to přehnala velmi.
Rozhodně jí nevěřte !
Jděte do toho !
Je to nádherná idyla.

No ak vy taký pocit nemáte ja za to nemôžem... Písala som snáď niekde že chcem štence? NIE! Chcel som len vedieť aké sú podmienky! V tom je dosť veľký rozdiel... Tak teraz neviem kto tu koho kryje... Naučte sa rozlišovať alebo čítať s porozumením. Nebolo to tam napísane to ste si vydedukovali vy nie ja... Moja chyba? Nemyslím
..

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.12.2015 08:55
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ou, ostrá Slověna, která zakládá jednu diskuzi za druhou .

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.12.2015 21:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ou, ostrá Slověna, která zakládá jednu diskuzi za druhou .

A máte s tým nejaký problém?

5.12.2015 22:12
Šarina

XXX.XXX.231.146

Váš úvodní dotaz je zcela nesmyslný, tak se nedivte, že se tu někteří na váš účet lehce baví.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.12.2015 08:45
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A máte s tým nejaký problém?

Obě skutečnosti o vás leccos vypovídají.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.12.2015 21:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Obě skutečnosti o vás leccos vypovídají.

To že som založila 6 diskusii niečoho o mne vypovedá? Koľko ste ich teda založili vy ak sa Vám zdá 6 veľa? Ooo neukazuje mi totiž asi ste si to dali skryť pred ďalšími užívateľmi...
Nech si vypovedaju čo chcú netrápi ma to bohužiaľ ;-).

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.12.2015 21:51
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ou, ostrá Slověna, která zakládá jednu diskuzi za druhou .

Ach.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.12.2015 21:53
Uživatel s deaktivovaným účtem

Šarina napsal(a):
Váš úvodní dotaz je zcela nesmyslný, tak se nedivte, že se tu někteří na váš účet lehce baví.

Čo je na ňom nezmyselné? Iba sám sa pýtala nič viac.

6.12.2015 22:10
Šarina

XXX.XXX.231.146

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Čo je na ňom nezmyselné? Iba sám sa pýtala nič viac.

Děvče, děvče... pokud se štěňata narodí v chovatelské stanici, tak nový majitel se o vystavení PP nestará. Papíry (průkaz původu) mu prostě přijdou poštou, jakmile je ČMKU (případně SKJ) vystaví, takže se majitel nemusí ptát na IFauně na to, jak je získat.
Ale pokud štěně pochází z neuchovněných (byť čistokrevných) rodičů, tak je nikdy nezískáš.

Ale tohle lze na internetu vygoooooooglovat na tisíci místech...

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.12.2015 07:50
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
To že som založila 6 diskusii niečoho o mne vypovedá? Koľko ste ich teda založili vy ak sa Vám zdá 6 veľa? Ooo neukazuje mi totiž asi ste si to dali skryť pred ďalšími užívateľmi...
Nech si vypovedaju čo chcú netrápi ma to bohužiaľ ;-).

To je vidět na první pohled, že vás to netrápí. Ale z vámi založených diskuzí v sekci Psi (Kúpa psa s PP, Štěně s PP - jaký je postup?, Výška psa - husky) je patrné, co by vás mělo trápit. Fatální neznalosti v oblasti chovu psů s PP...

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.12.2015 07:58
Uživatel s deaktivovaným účtem

Zas na druhou stranu, fatální neznalosti v chovu psů s PP nejsou hříchem. Přece si tady nebudeme jenom plácat po rameni, jak jsme chytří smajlík
( Připomnělo mi to dávnou dobu, kdy cvičitelka řekla synovi : To si budeš muset vybrat, jestli škola, nebo pes. Podotýkám, že zvládl obojí smajlík ).

7.12.2015 08:36
samain

XXX.XXX.173.114

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Zas na druhou stranu, fatální neznalosti v chovu psů s PP nejsou hříchem. Přece si tady nebudeme jenom plácat po rameni, jak jsme chytří smajlík
( Připomnělo mi to dávnou dobu, kdy cvičitelka řekla synovi : To si budeš muset vybrat, jestli škola, nebo pes. Podotýkám, že zvládl obojí smajlík ).

Tak učený z nebe nespadl. Ovšem já bych šla na sběr informací jinak. Třebas namísto diskuse bych oslovila strýčka googla, tak, že bych dovyhledávača zadala čistokrevný chov psů nebo chov psů s PP - podmínky.
Nabrala bych nějaké ty vědomosti a vyvarovala se rizika, že ze sebe udělám na diskusi ňoumu.

7.12.2015 08:38
samain

XXX.XXX.173.114

Vůbec mně fascinuje, kolik lidí sedí u obrovského zdroje informací, ale ptá se na úplné wolowiny na diskusích. Kdyby nic jiného, tak Wikipedii zná snad každý.

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.12.2015 09:05
Uživatel s deaktivovaným účtem

Přesně tak. Prostudovat si web ČMKU, weby klubů plemen, co člověka zajímají, případně si přečíst nějakou tu knihu nejlépe českého autora o výchově a výcviku, či monografii plemene či plemen, co se mu líbí, ještě nikdy nikoho nezabilo.

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.12.2015 09:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Přesně tak. Prostudovat si web ČMKU, weby klubů plemen, co člověka zajímají, případně si přečíst nějakou tu knihu nejlépe českého autora o výchově a výcviku, či monografii plemene či plemen, co se mu líbí, ještě nikdy nikoho nezabilo.

Stopro máte pravdu, ale o čem bychom si tady potom povídali ? To by sem za chvíli admin musel zadávat b.lbé dotazy sám smajlík

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.12.2015 09:25
Uživatel s deaktivovaným účtem

7.12.2015 09:25
samain

XXX.XXX.173.114

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Stopro máte pravdu, ale o čem bychom si tady potom povídali ? To by sem za chvíli admin musel zadávat b.lbé dotazy sám smajlík

Ale ono by se nějaké to téma určitě našlo.

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.12.2015 09:29
Uživatel s deaktivovaným účtem

samain napsal(a):
Ale ono by se nějaké to téma určitě našlo.

Uvědomte si, že celá naše diskuze je jen obal na reklamu smajlík

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.12.2015 09:38
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Uvědomte si, že celá naše diskuze je jen obal na reklamu smajlík

7.12.2015 09:49
samain

XXX.XXX.173.114

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Uvědomte si, že celá naše diskuze je jen obal na reklamu smajlík

7.12.2015 21:24
Fiona.Praha

XXX.XXX.169.194

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
To že som založila 6 diskusii niečoho o mne vypovedá? Koľko ste ich teda založili vy ak sa Vám zdá 6 veľa? Ooo neukazuje mi totiž asi ste si to dali skryť pred ďalšími užívateľmi...
Nech si vypovedaju čo chcú netrápi ma to bohužiaľ ;-).

Jistě... máte právo založit diskusí kolik chcete, to Vám nikdo nebere.
Mne by spíš zajímalo, co jste se z diskusí doopravdy dozvěděla, že pořád a pořád zakládáte další.

Přidejte reakci

Přidat smajlík