Elektrická soustava traktoru

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
15.5.2020 14:22
XmarketaX

XXX.XXX.155.253

Zdravím, tak jsem tu zase
Tentokrát potřebuju pomoct s elektrickou soustavou traktoru, konkrétně z čeho se skládá, jak provádíme údržbu a kontrolu. Budu ráda za reakce a předem děkuji

Peťoš

21.5.2020 15:45
Peťoš

XXX.XXX.98.173

Ahoj, tak jsem tu zase
Počátkem elektrické soustavy traktoru je olověný akumulátor o napětí 12 Voltů (vyjímečně 24 Voltů), který po otočení klíčkem nebo sepnutí startovacího tlačítka začne dodávat proud do startéru motoru, ten následně uvede motor do běhu. Tím bychom mohli uzavřít jednu část.
Další část začíná motorem uvedeným do běhu, ten nejčastěji za pomocí klínového řemenu pohání alternátor, který mění rotační mechanickou energii na energii elektrickou na základě elektromagnetické indukce. Alternátor dodává proud jednak do elektrické sítě vozidla ale také pro dobíjení olověného akumulátoru. Z elektrické sítě stroje jsou pak poháněna všechna zařízení pracující na principu spotřeby nebo přeměny elektrické energie, jedná se zejména o světla, zapalovací svíčky, čidla, autorádio, spínače, motorky stěračů, čerpadlo ostřikovačů, apod. Údržba sestává zejména z kontroly dotažení klínového řemene pohánějícího alternátor (u starých stojů taktéž dynamo), kontrola a dolití elektrolytu v olověném akumulátoru, kontrola celkového stavu olověného akumulátoru a taktéž kontrola dotažení spojů a svorkovnic včetně kontroly stavu celé elektrické soustavy stroje.
Dodatkem bych zmínil že různá zařízení využívající el. energii mají různou potřebu el. energie a tak je k nim el. energie přiváděna přes regulátory, relátka a proti přetížení jsou chráněny tavnými pojistkami.

Snad ti to trochu pomůže.

Peťoš

Přidejte reakci

Přidat smajlík