Měl by se subjektivní názor známkovat?

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
10.12.2020 20:59
VeronikačalaBonnie

XXX.XXX.168.154

Měl by se subjektivní názor známkovat?
Ve škole jsme psali, řekněme, že slohovku. Kde jsme měli napsat náš vlastní, tudíž subjektivní názor. Naše učitelka to ale pojala tak, že bude naši slohovou práci známkovat. Pravopis neřešila, pouze náš názor. Aby jste byli v obraze, psali jsme názor na člověka měnící své názory podle situace. Známkování brala asi podle svého pohledu na tuto věc a 3/4 třídy dostalo nejméně za 3. Prosím, o váš názor, hodně mě to zajímá. Za mě by se tohle známkovat nemělo

11.12.2020 12:33
Varaxi

XXX.XXX.1.226

Předpokládám, že práce se konala v rámci výuky češtiny, případně jiného jazyka.
Znovu si přečtěte zadání a důkladně se zamyslete, jestli jste je splnili.
Správný styl, odpovídající slohový útvar a postup, daný rozsah a téma, vyvarování se obvyklých stylistických chyb a další.
Pakliže se domníváte (celá skupina, ne jen Vy), že vše jste splnili a hodnocení neodpovídá, pak se prostě učitelky přeptejte. Pakliže nebudete s výsledkem spokojeni, ptejte se dál - rodičů, třídního učitele, dalších učitelů vyučujících daný předmět, ředitele...
Pokud se jedná o výuku jiného předmětu než jazyk (čemuž napovídá fakt, že pravopis nehraje roli), tak si uvědomte, že škola má nejen vyučovat, ale i vychovávat. Známkovat češtinářskou esej kvůli obsahu je nevhodné, protože žákům a studentům je povoleno si vymýšlet (s ohledem na zadané téma a útvar - návod na sestavení skříně si žáci běžně nevymýšlejí, úvahy klidně mohou, není-li výslovně zadáno jinak). Ovšem úvahu např. v občanské nauce lze známkovat i s ohledem na obsah, neboť se jedná o výchovný element ve výchovném předmětě.
Vezměte ještě v úvahu fakt, že v rámci školního vzdělávacího programu mohou přímo ve vaší škole některé předměty prakticky splývat (právě přesah výchovného předmětu do jazyka či jiného humanitního předmětu je jedním z nejčastějších úkazů); pak lze uznat i hodnocení obsahu v jazykovém předmětě, pokud jste s tím byli předem seznámeni.
Jasně, že normální učitel by to s vámi měl probrat, vysvětlit si, co je správně a co špatně, ukázat si to třeba na příkladech. Ale s ohledem na současnou situaci to asi není snadné, pokud to je vůbec možné, a vaše učitelka se uchýlila ke známkování.

11.12.2020 14:45
MajkaP

XXX.XXX.21.249

A jste si jistí, že v práci byl známkován opravdu váš názor? Nebyla známkována spíš srozumitelnos, schopnost argumentovat a tak?

11.12.2020 18:43
VeronikačalaBonnie

XXX.XXX.168.154

MajkaP napsal(a):
A jste si jistí, že v práci byl známkován opravdu váš názor? Nebyla známkována spíš srozumitelnos, schopnost argumentovat a tak?

Opravdu jen názor, byl to nějaký školní výzkum..

11.12.2020 20:14
Varaxi

XXX.XXX.129.250

Nevíme, o co jde.
Ta esej byla v rámci výzkumu? Nebo naopak jste psali esej o výzkumu, který proběhl někdy dřív? O jaký výzkum šlo? Jaká je to třída, jaká škola, jaký předmět?
V rámci výzkumu je prakticky možné všechno.
Zkuste to trochu rozvést.

11.12.2020 21:42
VeronikačalaBonnie

XXX.XXX.168.154

Varaxi napsal(a):
Nevíme, o co jde.
Ta esej byla v rámci výzkumu? Nebo naopak jste psali esej o výzkumu, který proběhl někdy dřív? O jaký výzkum šlo? Jaká je to třída, jaká škola, jaký předmět?
V rámci výzkumu je prakticky možné všechno.
Zkuste to trochu rozvést.

Žádná hodina to nebyla. Byl to výzkum kvuli jedné holčině, která chodí do naší třídy a nikdo jí nemá rád. Furt mění názory, jak se jí to zrovna hodí do krámu. Jsme v 9té třídě. Jak jsem psala, učitelka to asi známkovala podle svého názoru. Jen nám řekla napište mi na tenhle papír názor na člověka který mění svůj názor, podle toho v jaké je situaci. Nikoho nejmenovala, ale všichni věděli, že se jedná o tu spolužačku..

12.12.2020 10:55
Varaxi

XXX.XXX.129.250

A to jste měli jako „domácí úkol“? Do jakého předmětu? Nelze známkovat práci, která k žádnému předmětu nenáleží.
Za mně - máte jako třída mnohem větší problém než pár špatných známek - buďto s šikanou, nebo s učitelkou. Anebo s obojím.
Komunikujte se školou, s učitelkou, školním psychologem, rodiči, ředitelem - začněte učitelkou, ptejte se jí, proč jste to psali a co to znamenalo, na základě čeho máte takovou známku. Ať vám tu známku odůvodní; když máte trojku z matiky, máte přece červeně označené chyby. Chtějte, ať vám učitelka vaše chyby ukáže, ať vám přesně řekne, v čem jste chybovali.
A ten výzkum měl nějaký výstup? Co jste vlastně zkoumali? Co bylo cílem výzkumu? Nebo jste prostě měli napsat úvahu?
Principiálně lze říci toto: Pokud se nebavíme o opravdu výjimečné situaci, subjektivní názor by se známkovat neměl.
Nicméně příčetná učitelka by toto neudělala bez opravdu závažného důvodu. Možná je ta situace jiná, než se vám zdá.

Přidejte reakci

Přidat smajlík