Vojtěška a výkrm prasete

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
13.4.2014 10:22
husopaska

XXX.XXX.25.33

Dobrý den, v chovu prasat jsem zatím úplný začátečník a chtěla bych se zeptat na krmení prasete
/VB/ čerstvou sekanou vojtěškou, samozřejmě i šrotem,zbytky atp.Vycházím z toho, že vojtěška je
bohatá na bílkovinu a jinak kvalitní rostlina.Díky za názory, ev.zkušenosti.

13.4.2014 21:28
jiříček

XXX.XXX.211.38

husopaska napsal(a):
Dobrý den, v chovu prasat jsem zatím úplný začátečník a chtěla bych se zeptat na krmení prasete
/VB/ čerstvou sekanou vojtěškou, samozřejmě i šrotem,zbytky atp.Vycházím z toho, že vojtěška je
bohatá na bílkovinu a jinak kvalitní rostlina.Díky za názory, ev.zkušenosti.

Nic lepšího mu dát ani nemůžete,krmím trávu,kopřivy, luskoobilní směsky,vojtěška mi bohužel v místních půdách moc neroste,tak občas koupím vojtěškové granule.

14.4.2014 22:37
qixi

XXX.XXX.147.147

jiříček napsal(a):
Nic lepšího mu dát ani nemůžete,krmím trávu,kopřivy, luskoobilní směsky,vojtěška mi bohužel v místních půdách moc neroste,tak občas koupím vojtěškové granule.

Dobrý deň chcem sa opýtať, keď sa vojteška usuší, nestratí tie živiny? je lepšie,ked je čerstvá ,alebo suchá? u nás sa to volá lucerka siata smajlík

15.4.2014 21:01
jiříček

XXX.XXX.211.38

qixi napsal(a):
Dobrý deň chcem sa opýtať, keď sa vojteška usuší, nestratí tie živiny? je lepšie,ked je čerstvá ,alebo suchá? u nás sa to volá lucerka siata smajlík

Sušená vojtěška je velmi kvalitní krmivo,je však nutno věnovat její sklizni patřičnou péči (vyžaduje minimální mechanický otěr),jinak dojde k olámání uschlých lístků a sklidíte pouze stonky,které nemají velkou výživnou hodnotu.Každá čerstvá plodina je výživově daleko lepší ,jak sušená,ale je potřeba krmit po celý rok a sklizeň se také nedá nekonečně prodlužovat.Ideálem bylo její sušení v sušárnách a následná granulace,což se na koleni dělat nedá.

26.4.2022 22:56
Gurgul1

XXX.XXX.168.105