Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Lukáš12

28.11.2016 21:53
Lukáš12

XXX.XXX.103.213

Zprvu jsem uvažoval o agamě vousaté, ale hadi mají přece jen své kouzlo...
Uvažuji o užovce červené. Tito hadi mě vždy fascinovali, mají nádherné zbarvení a vůbec. Obvzlášť nádherná je Elaphe Guttata V teraristice jsem úplný nováček, takže bych byl rád za nějakou tu radu.

Terárium 80x35x40
Žárovka 60 W- jak docílím tepelného mostu?
Rašelina, písek 1:1
Nějaké úkryty
Nějaké rostliny
Nejspíš by nebylo od věci koupit si zvlášť box na krmení a aby mohl kde být, až budu terárium čistit.

Budu vděčný za jakoukoliv radu, připomínku.

2.12.2016 08:48
Hades_katka

XXX.XXX.193.145

Terárium je poměrně menší a určitě by nějaký centimetr navíc nevadil. (Obecně platí, že délka+šířka terária by se měla rovnat délce hada.) Ale jestli jiné nemáte, tak bych řekla, že to zase tak moc nevadí.
Žárovka se mi zdá na takto malé terárium moc silná. Pořiďte si spíše slabší a dejte ji do jednoho rohu terária. Sám potom časem zjistíte, jak dlouho svítit, abyste dosáhl požadovaných teplotních zón.
Já třeba používám bukové štěpky a jsem spokojena. Možností je ale samozřejmě více a je jenom na Vás, co si vyberete. Můžete to klidně měnit až nakonec zvolíte to, co vám bude vyhovovat nejvíce.
Úkryty jsou rozhodně nutné. Ale v pohodě bude stačit třeba obrácený květináč, nebo stará mísa. Je jenom na Vás, jak moc chcete do toho investovat.
Co se týče rostlin... Doporučují spíše nějaké umělé. Užovky jsou mrchy a pokud byste si pořídil živou, užovka by ji mohla rozrýt.
Nějaký box na krmení je rozhodně fajn. Doporučuji navštívit IKEU. Nebo můžete použít třeba krabici od bot. Ale pozor na útěky.
Do terária doporučuji přidat ještě nějakou větev. Pokud si pro ni dojdete do lesa, tak ji ale předtím, než ji šoupnete do terária pořádně vydezinfikujte. Pro lepší efekt ji můžete ještě šoupnout do trouby a upéct.

chameleontomik

2.12.2016 11:05
chameleontomik

XXX.XXX.182.253