Annaxa

XXX.XXX.247.19
Ahoj jsem začátečník a chtěla bych si pořídit Krajtu královskou. Mám terárium 120x42x34 a nevím co bych si měla pořídit jako topné těleso. Četla jsem na stránkách že mu stačí nějaké topné těleso že nepotřebuje tepelnou žárovku. Začala jsem hledat nějaké topné těleso, a protože v mém pokoji je zima, tak nevím co bych si měla pořídit jestli topnou podložku nebo topný kabel nebo obojí. Vím že potřebuje teplé místo a někde kde se může zchladit. Budu moc ráda za odpovědi a pokud máte nějaké rady tak nějaká ta rada mi vůbec radit nebude.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Taky se přikláním k topné podložce, ale nezapomeňte k ní pořídit termostat, ať vám krajtu nespálí odspoda :) Taky je třeba pohlídat velikost - měla by pokrýt cca třetinu až polovinu plochy terárka. :)
MichalBi

XXX.XXX.97.235
Mám podobný dotaz, tak nebudu zakládat nové vlákno.
Máme dvě terária - pro dvě Regiusky 150x60x70 a pro hroznýše 200x80x70.
Teď mám v každém 100W žárovku a topný kámen. Teplotní gradient cca28-32°C.
Ale jelikož hadi nepotřebují přidané světlo, říkám si, jestli by se nedalo trochu ušetřit. Přeci jen ta roční spotřeba el. není úplně malá.
Máte někdo zkušenosti, kdybych místo žárovek dal ta keramická topidla, jaký by musela mít příkon na udržení stejné teploty?
A druhá otázka? Jakou máte na termostatu pro topné podložky či kameny nastavenou teplotu? Já to zatím řídím přes hodiny.
Mockrát děkuji
Uživatel s deaktivovaným účtem

Proč máte v jednom terárku dvě regiusky? :/
Za další, ať už se rozhodnete pro jakoukoliv změnu, zbavte se těch kamenů. Špatně se regulují, často hřejí nepřesně i s termostatem a akorát riskujete, že vám hady spálí.
Ale k věci, ať tu nekecám jen mimo mísu... Podložku pro krajtu mám na 32-34°C, v noci občas snížím na 30, což si můžete zajistit tím časovačem. :) A co se týče keramické žárovky, záleží na tom, v jaké vzdálenosti od hotspotu ji máte. Zkuste kouknout sem, dole na stránce je všechno pěkně graficky zobrazeno.