Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Patricie135

15.8.2019 20:28
Patricie135

XXX.XXX.207.253

Dobrý den, pořídila jsem si Agamu a ve zverimexu mi doporučili 2 žárovky. První je Repti UVB 15.0 (26W) a druhá Daylight Basking (50W) obě jsou od stejného výrobce REPTI PLANET. Rada bych se vás zeptala jak nejlépe s kterou svítit. Jestli obě najednou, nebo je nějak střídat a zda v noci nesvítit vůbec. Jsem začátečník a tak rada ocenim jakoukoli radu k chovu ne jen k žárovkám. Předem děkuji 😇

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.8.2019 16:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

Chtělo by to mít nachystané terárium než si pořídím zvíře. Tohle bych řekl že je spíš akvárium, chybí tomu přední větrání. Chtělo by to dát oboje žárovky níže a více na stranu tak aby se vytvořilo místo kde bude teplo a na druhém konci terária zase nižší teplota. Svítit obouma žárovkama zaráz, na noc samozřejmě vypínat.

17.8.2019 22:32
Jiří5

XXX.XXX.76.233

Je vidět, že jste poctivě nakoupila téměř vše základní co je teoreticky potřeba k chovu. To ale opravdu není všechno, musíte vědět proč je to potřeba a to evidentně dosud nevíte.
O volbě typu terárka nechci polemizovat, spíš mám však pocit, stejně tak jako Flyai, že jde o akvarium přikryté síťovinou. Budou z toho problémy.
1/s obměnou vzduchu
2/s vhodnou instalací žárovek, chybí strop. (takto by neměly být)
3/s denní manipulací uvnitř terka (úklid, krmení) a případnou manipulací s agamou.
4/ určitě se najde mnoho dalších "nepohodlností", které mě zrovna teď nenapadají.
Obě žárovky sice odpovídají, jak potřebným spektrem tak typem, bohužel však stávajícím umístěním své plusy ztrácejí.
U typu Repti UVB 15.0 26W. Umístění doporučené výrobcem u nové zářivky je tuším do 20 cm nad zvířetem, tudíž tak vysoko aby podíl UVB byl dostačující. Navíc doba provozu spektrum mění v neprospěch UVB. Svítíte přes síťovinu a ta sama o sobě odstíní UVB i u nové zářivky tak cca o 15-20%.