Úhyn rohatky

Rohatka Cranwellova
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Rohatkaa

17.3.2023 16:17
Rohatkaa

XXX.XXX.13.52

Dobrý den,
chtěla bych se zeptat zkušenějších chovatelů na názor stran úhynu rohatky, jsem úplný nováček (před pořízením zvířete jsem ale samozřejmě strávila poměrně dlouhou dobu zjišťováním veškerých potřebných informací).

Rohatku jsem si pořídila na terarijní burze, byla přibližně 4cm velká. Ubytovala jsem ji v teráriu 70dx40šx50v, na dně čistá terarijní rašelina (vysoká vrstva), vodní plocha mělká kameninová nadoba cca 17x11x1.5 cm (každý den měněna voda - filtrovaná voda), mechovo kokosová skrýš (bez ostrých hran, mech pevně připevněn bez možnosti spolknutí zvířetem), osazeno kapradinami a dalšími terarijními rostlinami, z boku vyhřívací podložka, teplota udržována přes den kolem 25-27, v noci kolem 25, dále zhora napojen i mlhovac který spouštěn každou hodinu na několik minut (naplněn destilovanou vodou), na teráriu na skle na horní ploše postaveno i osvětlení - LED pro terarijní zvířata a rostliny (puštěno od 8-19h), větrání pod dvířky a na horní strane terária.
Rohatka již od druhého dne přijímala potravu z pinzety, krmena ob den na střídačku cvrčci (obaleno kalciem a vitamíny pro terarijní zvirata) a nebo sladkovodní malá rybka. Byla normálně aktivní, cestovala po teráriu, zahrabávala se, koupala se.

V teráriu se bohužel po nějaké době v jednom rohu u rostliny vyskytlo menší ložisko bělavé plísně na půdě-rychle jsem ho odstranila.

Rohatku jsem měla necelé 3 týdny, když z ničeho nic začala odmítat a plivat potravu, po 4 dnech těchto obtíží jsem rohatku po příchodu z práce našla v teráriu mrtvou. Na Rohatce jsem na kůži ani nikde jinde po ohledání nenašla nic zvláštního, co by mi objasnilo důvod úmrtí, nijak vyhublá, žádné zvláštní skvrny na těle.