Dobrý den,
nikdy jsem teraristiku nedělala, ale ještěři se mi vždycky líbili. Teď jsem minulou neděli dostala od manžela k narozeninám agamku vousatou, ale řekla bych ještě miminko. Přivezl jí od chovatelky, ale kolik jí je nevěděl. Bez ocásku má tak 8-10cm. 2 dny se rozkoukávala, byla skoro celou dobu shovaná, tak jsme na ní nesahali. Teď už je v pohodě, nechá se opatrně vyndat i pohladit. Všechno studuji od začátku, takže než to doladíme, bude to chvíli trvat. Proto mám několik začátečnických, možná bych řekla spíš analfabetických dotazů. :)
Terárko má malinké (provizorní a na radu chovatelky) 40x20x20, svítíme jí tam obyčejnou žárovkou (ale lampičkou zvenku přes odkrytý roh) 40W a SunGlo 15W má vevnitř. Pod tou obyčejnou žárovkou má kořen a nahoře asi 37°. Vím, že by to mělo být vícˇ... Dole je asi 28°. Ve vzdálenějším rohu bude ještě o něco chladněji, ale tam moc nebývá, je tam jen miska s krmením a vodou (převážně prázdná, protože jí tam 2x denně rosím a narosím i do misky.
Přiznám se, že z krmení cvrčky jsem od začátku trošku nervózní. Ani jsem se tak nebála, že mi vyskočí Agamka, ale že mi vyskáčou cvrčci. Fakt nevím, jak se to dělá. Samozřejmě někteří vyskákali (tím odkrytým rohem). Zkoušela jsem je zchladit a zasypat těmi vitamíny, ale v tom teple rychle pookřáli a zase lezli všude. Jinak malá se mi zdá (laickým pohledem) šikovná a docela si je loví. Nicméně jí tam pořád nějaký zbývají. Navíc zalézají pod misky a pod kořen, kam se na ně asi ani nemá šanci dostat. Pročetla jsem už dost diskusí a někde jsem četla, že krmí pinzetou. Koupila jsem nějakou teraristickou pinzetu ve zverimexu, ale je tak silná, že jsem cvrčka okamžitě rozmáčkla. Navíc malá si stejně z pinzety nic nevezme (možná zatím), ale připadá mi i přirozenější, aby si je lovila sama.