Neregistrovaný uživatel
XXX.XXX.66.121
Prosím vás, jakou dáváte záruku na koupeného hada ? Co když mi třeba za měsíc onemocní nebo chcípne ? Vracíte peníze, nebo hada vyměníte za jiného ? Díky .
Neregistrovaný uživatel
XXX.XXX.95.19
Neregistrovaný uživatel
napsal(a):
Prosím vás, jakou dáváte záruku na koupeného hada ? Co když mi třeba za měsíc onemocní nebo chcípne ? Vracíte peníze, nebo hada vyměníte za jiného ? Díky .
kdyz ti onemocni za mesic, tak by byl nekdo hloupej, kdyby vratil penize!
Neregistrovaný uživatel
XXX.XXX.176.61
Neregistrovaný uživatel
napsal(a):
kdyz ti onemocni za mesic, tak by byl nekdo hloupej, kdyby vratil penize!
Běžný je 30 dní při umrtí mrazák a pitva, kterou platí ten čí je vina umrtí.
Neregistrovaný uživatel
XXX.XXX.35.201
Neregistrovaný uživatel
napsal(a):
kdyz ti onemocni za mesic, tak by byl nekdo hloupej, kdyby vratil penize!
U plazů je to dost blbý, protže stačí aby si ho při transportu neůměrněě podchladil nebo přehřál a je mrtvej, ovšem pokud mi někdo přinese klidně za 1/2 roku pitevní správu, že šlo o vrozenou vadu, tak mu ty peníze klidně vrátim. Jinak má smůlu.
Neregistrovaný uživatel
XXX.XXX.255.140
Neregistrovaný uživatel
napsal(a):
U plazů je to dost blbý, protže stačí aby si ho při transportu neůměrněě podchladil nebo přehřál a je mrtvej, ovšem pokud mi někdo přinese klidně za 1/2 roku pitevní správu, že šlo o vrozenou vadu, tak mu ty peníze klidně vrátim. Jinak má smůlu.
Ze zákona je na zvířata záruka 6 týdnů, ale bez pitvy se těžko něčeho domůžeš. Málokdo ti taky dá doklad o koupi. A jak dokážeš , že se jedná o toho hada co ti prodali, někteří jsou si dost podobný.
Neregistrovaný uživatel
XXX.XXX.255.140
Neregistrovaný uživatel
napsal(a):
Ze zákona je na zvířata záruka 6 týdnů, ale bez pitvy se těžko něčeho domůžeš. Málokdo ti taky dá doklad o koupi. A jak dokážeš , že se jedná o toho hada co ti prodali, někteří jsou si dost podobný.
A co když pitva nic nezjistí, někdy hadi uhynou i bez příčiny ?
Neregistrovaný uživatel
XXX.XXX.35.201
Neregistrovaný uživatel
napsal(a):
A co když pitva nic nezjistí, někdy hadi uhynou i bez příčiny ?
Věř mi, že zvíře bez příčiny nechcípne. Myslíš si, že by si řeklo, tady se mi nelíbí, radši chcípnu. Dost nereálný, co?
Neregistrovaný uživatel
XXX.XXX.233.229
Neregistrovaný uživatel
napsal(a):
Věř mi, že zvíře bez příčiny nechcípne. Myslíš si, že by si řeklo, tady se mi nelíbí, radši chcípnu. Dost nereálný, co?
A dá se při pitvě poznat třeba přehřátí, udušení nebo zmrznutí ?
Neregistrovaný uživatel
XXX.XXX.95.19
Neregistrovaný uživatel
napsal(a):
A dá se při pitvě poznat třeba přehřátí, udušení nebo zmrznutí ?
hlavne je kravina to dvat do mrazaku! porusite tkan a pak neni co operovat! Jinak zakon rika 6 tydnu
Neregistrovaný uživatel
XXX.XXX.35.201
Neregistrovaný uživatel
napsal(a):
A dá se při pitvě poznat třeba přehřátí, udušení nebo zmrznutí ?
Ano dá se to poznat. U přehřátí dochází k ničení a rozkladu buněk, udušení se pozná taky, s tím zmrznutim nevim, ale asi by to bylo přisuzováno zástvě srdce nebo udušení.
Neregistrovaný uživatel
XXX.XXX.176.61
Neregistrovaný uživatel
napsal(a):
Ano dá se to poznat. U přehřátí dochází k ničení a rozkladu buněk, udušení se pozná taky, s tím zmrznutim nevim, ale asi by to bylo přisuzováno zástvě srdce nebo udušení.
A jak to uchováš do ty doby než ti tu pitvu někdo udělá.
Neregistrovaný uživatel
XXX.XXX.109.191
Neregistrovaný uživatel
napsal(a):
A jak to uchováš do ty doby než ti tu pitvu někdo udělá.
Ja mam zkusenost s pitvou mlade zelvy a podle papiru z pitvy zelva chcipla na nic. Takze nevim jestli to bylo jenom diky tomu kde byla pitva provadena (Státní veterinární ústav Praha - Lysolaje), nebo jestli to je obecny zaver vsech pitev. Na to ze me to stalo 700Kc, tak se to dost nevyplatilo!!!
Neregistrovaný uživatel
XXX.XXX.176.61
Neregistrovaný uživatel
napsal(a):
Ja mam zkusenost s pitvou mlade zelvy a podle papiru z pitvy zelva chcipla na nic. Takze nevim jestli to bylo jenom diky tomu kde byla pitva provadena (Státní veterinární ústav Praha - Lysolaje), nebo jestli to je obecny zaver vsech pitev. Na to ze me to stalo 700Kc, tak se to dost nevyplatilo!!!
Hm to se nedivím žes byl asi blbě naladěnej.
Neregistrovaný uživatel
XXX.XXX.35.201
Neregistrovaný uživatel
napsal(a):
Ja mam zkusenost s pitvou mlade zelvy a podle papiru z pitvy zelva chcipla na nic. Takze nevim jestli to bylo jenom diky tomu kde byla pitva provadena (Státní veterinární ústav Praha - Lysolaje), nebo jestli to je obecny zaver vsech pitev. Na to ze me to stalo 700Kc, tak se to dost nevyplatilo!!!
Jde o to jesli té želvě dělali třeba i bakterku a vyšetření na parazity, případně testy na otravu. Rozhodně jen tak nechcípla, ale už sem se s podobným závěrem taky setkal, později když sem se ptal chovatele tak mi řikal, že celé terárko vytříkal neostomosanem, takže nejspíš došlo k otravě a na pitvě na to nepřišli. Jinak všeobecně je nejlepší zvířata co nejdřív zchladit a urychleně odnést do příslušného ústvau.
Neregistrovaný uživatel
XXX.XXX.95.19
Neregistrovaný uživatel
napsal(a):
A jak to uchováš do ty doby než ti tu pitvu někdo udělá.
...A jak to uchováš do ty doby než ti tu pitvu někdo udělá...
odpověď: lednice stačí, ale hlavní je to dát na pitvu co nejdřív! To je logický! Prostě jak to zvíře zmrazíš, tak s ním už nikam chodit nemusíš, nebo budeš mít 700.- pryč
Neregistrovaný uživatel
XXX.XXX.217.17
Neregistrovaný uživatel
napsal(a):
Prosím vás, jakou dáváte záruku na koupeného hada ? Co když mi třeba za měsíc onemocní nebo chcípne ? Vracíte peníze, nebo hada vyměníte za jiného ? Díky .
Ja bych penize vratil. Pokud jsi si jisty, že treba na zaklade pitvy, nezemrela zvirata tvou vinou a dotyčny ti nechce vratit obnos, doporucuji obratit se na pratele z Ukrajiny. S chuti pomuzou..
Neregistrovaný uživatel
XXX.XXX.65.76
Neregistrovaný uživatel
napsal(a):
Ja bych penize vratil. Pokud jsi si jisty, že treba na zaklade pitvy, nezemrela zvirata tvou vinou a dotyčny ti nechce vratit obnos, doporucuji obratit se na pratele z Ukrajiny. S chuti pomuzou..
Já myslím,že dokážeš kulový, neslyšel jsem, že by někdo vracel peníze. Neoficiálně se uznává na plazy záruka 48 hodin, pak se můžeš jít klouzat.
Maximálně ti dají slevu na další zvíře. Ber nebo nech bejt.
Neregistrovaný uživatel
XXX.XXX.65.76
Neregistrovaný uživatel
napsal(a):
Já myslím,že dokážeš kulový, neslyšel jsem, že by někdo vracel peníze. Neoficiálně se uznává na plazy záruka 48 hodin, pak se můžeš jít klouzat.
Maximálně ti dají slevu na další zvíře. Ber nebo nech bejt.
Jo a naopak, můj veterinář mi potvrdí jakoukoli vývojovou vadu, já si ho totiž platím. Já si myslím, že to je o slušnosti a o důvěře. Chcípnout může všecko a když to pro tebe bude velká životní tragédie, tak si takový zvíře radši nekupuj.
Neregistrovaný uživatel
XXX.XXX.217.26
Neregistrovaný uživatel
napsal(a):
Ja mam zkusenost s pitvou mlade zelvy a podle papiru z pitvy zelva chcipla na nic. Takze nevim jestli to bylo jenom diky tomu kde byla pitva provadena (Státní veterinární ústav Praha - Lysolaje), nebo jestli to je obecny zaver vsech pitev. Na to ze me to stalo 700Kc, tak se to dost nevyplatilo!!!
Mě pitva vyšla kolem 300 kč. + 200Kč bakterka + citlivost na ATB. S jasnou pitevní zprávou podepsanou MVDr. Vávrou což je záruka pro reklamaci po celé evropě.
Neregistrovaný uživatel
XXX.XXX.126.72
Neregistrovaný uživatel
napsal(a):
Prosím vás, jakou dáváte záruku na koupeného hada ? Co když mi třeba za měsíc onemocní nebo chcípne ? Vracíte peníze, nebo hada vyměníte za jiného ? Díky .
No mě ještě nikdo nic nevrátil, zdravotní stav se pozná při troše zkušeností při nákupu - tlamka, kloaka, tonus svalů, aktivita - to je pro mne jediná záruka. Pokud ti něco chcíplo a prodejce ti vrátil peníze ať už s pitvou, nebo bez ní, uveřejni na něj kontakt, budu od něj kupovat - já takového blba neznám.
Neregistrovaný uživatel
XXX.XXX.78.29
Neregistrovaný uživatel
napsal(a):
No mě ještě nikdo nic nevrátil, zdravotní stav se pozná při troše zkušeností při nákupu - tlamka, kloaka, tonus svalů, aktivita - to je pro mne jediná záruka. Pokud ti něco chcíplo a prodejce ti vrátil peníze ať už s pitvou, nebo bez ní, uveřejni na něj kontakt, budu od něj kupovat - já takového blba neznám.
Mě taky ne a známýmu taky ne,ani tu slevu na nové zvíře mu nedal.
Neregistrovaný uživatel
XXX.XXX.76.51
Neregistrovaný uživatel
napsal(a):
Mě taky ne a známýmu taky ne,ani tu slevu na nové zvíře mu nedal.
Kontakt na takového prodejce či chovatele není těžké sehnat: www.farmapython.cz
Sám jsem koupil zvíře, které vypadalo po všech stránkách dobře, ale bohužel uhynulo z neznámých příčin. Po diskuzi s p. Bednářem mi tento s omluvou želvu nahradil. A taky jsem byl sám svědkem toho, jak na burze v Praze dlouho probíral s jiným kupcem možný úhyn gekonů (stres??) a pak stejně jako u mě psokytnul jiná zvířata náhradou i když nemusel!!! - kupující sám uznal, že vina mohla být na obou stranách...
Toto považuji za seriózní jednání.
Neregistrovaný uživatel
XXX.XXX.175.70
Neregistrovaný uživatel
napsal(a):
Kontakt na takového prodejce či chovatele není těžké sehnat: www.farmapython.cz
Sám jsem koupil zvíře, které vypadalo po všech stránkách dobře, ale bohužel uhynulo z neznámých příčin. Po diskuzi s p. Bednářem mi tento s omluvou želvu nahradil. A taky jsem byl sám svědkem toho, jak na burze v Praze dlouho probíral s jiným kupcem možný úhyn gekonů (stres??) a pak stejně jako u mě psokytnul jiná zvířata náhradou i když nemusel!!! - kupující sám uznal, že vina mohla být na obou stranách...
Toto považuji za seriózní jednání.
Pokud jde o úhyn z důvodu evidentně prokázané nemoci v čase prodeje,nebo chronické onemocnění,prokázané pitvou (kterého příznaky nemohl prodávající přehlédnout ) tak je jasné že prodávající by měl vrátit kupní cenu nebo nabídnout jinou náhradu škody.Pokud jde o úhyn bez zjevných a neprokázaných příčin je nesmysl peníze na prodávajícím vyžadovat.Mohlo jít o skrytou vadu,selhání nebo disfunkci vnitřních orgánů a pod.,což není vina ani prodávajícího ani kupujícího,ale je to nešťastná náhoda,která se stává i při pořizování jiných zvířat nebo věcí.Hold třeba se smířit s tím že nic není ideální a příroda si dělá také určitou selekci a pokud se narodí třeba 20 hadů,tak při stejné péči se někteří nedožijí ani dospělosti nebo se nebudou rozmnožovat.A to přece není chyba chovatele nebo obchodníka který zvíře prodal.Skrátka kdo chce dělat chov zvířat tak musí počítat i se strátami,kdo to neunese ať to nedělá.Při dovozech odchytů i odchovů je garance 48 hodin běžná v celém světě.Vždy mi to uznali,ale pozdější úhyny ne.Třeba zvíře po nakrmení nebylo schopno trávit,důvod nebyl důležitý,reklamace neuznána.Nikdo mě nenutí abych něco importoval.Vím o tom riziku a přesto ho podstupuji,je to vlastně součástí nepsané kupní smlouvy.Já ke každému prodeji dražších zvířat dávám doklad automaticky,u levnějších na požádání,smlouvu o koupi.Všechna dražší zvířata mám nafocená,vím co kdo kupoval,záměna je nemožná.Z času na čas je nějaká reklamace,ty oprávněné vyřizuji ihned.Pokud nemá kupující žádnou pitevní zprávu,tak nabízím slevu na další zvíře.Vždy zákazníky upozorňuji na možná rizika a občas se stane že zájemci odmítnu prodat dražší zvíře protože nemám důvěru že je schopen poskytnout co to zvíře potřebuje,a za pár týdnů přijde s tím že chcíplo a že ho má v mrazáku jestli nevěřím.Pokud na koupi takový klient trvá,tak já trvám na odborném svědkovi kterého si může přivézt,nebo přes intervenci některého známého chovatele,který mi zaručí že dohlédne na podmínky chovu u kupujícího.Je to komplikované,ale účinné.Je jasné že pokud nakupuji někde 50 hadů,předem se s prodávajícím domluvím buď na nižší ceně,která mi pokryje ztráty při možném úhynu,nebo se stanoví přesně podmínky co lze nebo nelze reklamovat.Při nákupu se lehce přehlédne třeba rachitida,takže spadá do reklamace,je ovšem třeba se na tom předem domluvit.Takže problémy s reklamacemi oboustranně (při nákupech i prodeji) nemám.Domlouvejte se,nejlepší je sepsat krátkou smlouvičku ve 2 vyhotoveních s podpisy aby pak jeden druhému netvrdil co říkal nebo neříkal a slíbil nebo neslíbil a tak podobně.Každý si myslí že si všechno zapamatuje,ale když jde o peníze tak zapře i vlastní matku.Luboš Kovář