BJana

XXX.XXX.53.250
Dobrý den, předem upozorňuji, že jsem naprostý laik a o včelách vím jen strohé základy! Ale v práci jsme se dotali k tématu medu. A napadla mě otázka, jak docílím toho, že mám med třeba jen z jednoho druhu rostliny ( akátový, lipový, pohankový...) ? Jakto, že ta včela opyluje jen jeden druh té rostliny?
Předem děkuji za konstruktivní odpovědi
modrasek007

XXX.XXX.194.65
Toho nikdy nedocílíte! Včelař většinou udává, to co v medu převažuje...
Nebo to, co se mu lépe prodává
Včelky sbírají nektar (o pylu to není :) ) ze všech květin, které zrovna kvetou a vybírají ty, z kterých mají v současné době co největší užitek (dávají nejvíce nektaru).Když se podíváte do přírody, tak zjistíte, že nekvete vše najednou, ale většinou postupně (javory, třešně, trnky, jabloně, řepky, hloh, akát, maliny a medovicové medy).
Med včelka ukládá od víka směrem dolů a tento med stlačuje hnízdo dolů k česnu. Tak, že po snůšce mám v úlu vrstvy medu různých druhů a díky nízkým nástavkům a jejich organizací a datem vytáčení, můžu oddělit jednotlivé druhy medu. Ne vždy se to díky přírodě podaří a pak se točí med smíšený s převahou některého z druhů, ale když vše pracuje tak jak příroda zamýšlela a něco zameduje opravdu hodně, tak se zíkat dá.
Dají se zíkat ovocné stromy, řepka, maliny a ostružiny, lípa, akát a med medovicový. Dále, díky velkým polím monokultury, se získávají kočováním do tohoto porostu třeba medy vičencové, svazenkové, pohankové, vrbkové a podobné speciality.
BJana
napsal(a):
Dobrý den, předem upozorňuji, že jsem naprostý laik a o včelách vím jen strohé základy! Ale v práci jsme se dotali k tématu medu. A napadla mě otázka, jak docílím toho, že mám med třeba jen z jednoho druhu rostliny ( akátový, lipový, pohankový...) ? Jakto, že ta včela opyluje jen jeden druh té rostliny?
Předem děkuji za konstruktivní odpovědi
Doporučuju studovat odb. literaturu.