Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
22.3.2018 13:00
Buši

XXX.XXX.12.234

Zdravím, chtěl bych se zeptat, jsem začátečník a jedno včelstvo mi nepřezimovalo. Co mám dělat když jsou zbylé souše a medné zásoby mírně plesnivé. Jak je mám případně skladovat aby nebyli napadeny zavíječem ? Jak ošetřit úl?

Jedno včelstvo mám v současné době na jednom nástavku, vypadá že už je téměř vše obsazeno. Kdy mám dát druhý nástavek aby se mi nezastavil vývoj včelstva?

Děkuji za odpověď.

22.3.2018 21:21
tom.50

XXX.XXX.117.5

Buši napsal(a):
Zdravím, chtěl bych se zeptat, jsem začátečník a jedno včelstvo mi nepřezimovalo. Co mám dělat když jsou zbylé souše a medné zásoby mírně plesnivé. Jak je mám případně skladovat aby nebyli napadeny zavíječem ? Jak ošetřit úl?

Jedno včelstvo mám v současné době na jednom nástavku, vypadá že už je téměř vše obsazeno. Kdy mám dát druhý nástavek aby se mi nezastavil vývoj včelstva?

Děkuji za odpověď.

Vč uhynulo proč? Hady? Musíte napsat jakou máte míru a kolik rámků v nástavku, jak je dílo orientované, zda na teplou či studenou stavbu.
Poznáte hlady uhynulé vč? Je to pokálené?
Proč uhynuly když mají zásoby? - Píšete o zásobních rámcích z toho uhynulého vč. Co fotku, nemáte?
Mělo to vč plod? A jaký? Normální dělničí a nebo hrboplod? Víte co je hrboplod?

Mírně (a i docela značně) oplesnivělé plásty nějak moc nevadí. Pokud jsou ale pokálené a smrdí, pak to vadí! Pak vyvařit, ještě lépe spálit. Hned. Hlavně aby to nenašly včely a neodnesly si domů nějakou nákazu. Ani vyvařené rámky znovu nepoužívat, po vyvaření rámky vyhodit, raději spálit.

Pokud vč uhynulo hlady, pak je úl čistý a není třeba dělat žádné zvláštní kejkle. Prostě ho dokonale vyškrábete a vyžehnete horkovzduškou, jestli jí ještě emáte tak toto je důvod si jí pořídit (už jste jí měl mít). Opálí se to až dřevo silně zhnědne a trochu se z něj kouří (ne to zapálit!). Schválně vám nepíšu varianty, nechci vám napovídat, napište podrobně jak to vypadá.