Můžu nasadit oloupané stroužky česneku?

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Neregistrovaný uživatel

30.3.2017 07:00
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.242.18

Jsem začátečník zahrádkář a zajímá mě co se stane když nasadím stroužky česneku, ale když jsou oloupané. vyroste z toho něco?

Accuracy

30.3.2017 08:44
Accuracy

XXX.XXX.1.187

Osobně jsem to nezkoušela, ale spíš nevyroste. Ta slupka je primární ochranou, bez ní ten česnek nejspíš zaschne, shnije nebo ho něco nahlodá, provrtá, sežere. A taky se během loupání dost možná potloukl nebo jinak mechanicky poškodil.
Hlasuju pro česnek sadbový, ne kuchyňský. Ten se obvykle ani nevyplatí, buďto nevzejde, nebo nevytvoří hlavičku, resp. jen málo stroužků nebo také hodně, ale velmi malých. I když u nás na vesnici to tak někdo dělá a je spokojený... Za zkoušku nic nedáte. Pokud jste oloupala sadbový česnek, teoreticky ho normálně můžete sníst, jen se ujistěte, že není mořený nebo jinak chemicky ošetřený.
Vypěstovaný sadbový česnek (samozřejmě v závislosti na odrůdě) mívá méně stroužků než kupovaný, ale bývá aromatičtější a chuťově výraznější. A dá se zužitkovat i nať. Je-li čerstvý, ta slupka je velmi pružná, je to spíš taková blanka a ani se nemusí loupat. Až po zaschnutí ztrvdne.
Přeji hodně úspěchů s česnekem.

Neregistrovaný uživatel

30.3.2017 10:51
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.242.18

Když já už nikde sadbový nepaličák nemůžu sehnat

Accuracy

30.3.2017 11:23
Accuracy

XXX.XXX.1.187

Na koupení sadby je dost pozdě. Já mám česnek zasetý už měsíc, a to žiju ve výšce 550 m. Ozimou sadbu budu kupovat v červnu, možná i dřív, tedy cca 4 měsíce před výsadbou... Chce to myslet dopředu, česnek prostě není ředkvička, u té je semeno k dostání prakticky celoročně.
Ten konzumní můžete zkusit, nic za to nedáte, maximálně těch 50 Kč, co to bude stát. Jen ho neloupejte.