Chovatelská stanice AnaVera zkušenost

Peruánec
Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
28.12.2022 09:25
Mich.Sevcikova

XXX.XXX.245.158

Dobrý den, máte prosím někdo zkušenost s chovatelskou stanicí AnaVera? V jakém stavu jste si přivezli morčátko? Před Vánoci jsme z této stanice pořizovali morčátko. Je nádherné, zvyklé na ruku... Morčátko jsme vyzvedávali 22.12., bylo po cestě vystresované. Po celou dobu nepřišlo do kontaktu s jiným zvířetem. 25.12. ráno jsem si všimla, že má morčátko pod nohou velkou lysinu se strupy. Dotazovala jsem se chovatelky zda neví o co se jedná a jak to léčit. Odepsala mi, že se morče buď poranilo nebo má ze stresu plíseň. Vzhledem k tomu, že mělo stroupky i v oušku, tak mi bylo jasné, že to bude nejspíš ta plíseň. 26.12. jsme morčátko mazlili a všimla jsem si, že má v bílé části malé černé tečky. Takže jsme se rozhodli pro návštěvu veteriny, kde mi bylo řečeno, že se jedná o všenky a pod nohou a nakonec jsme našli i další místa má morče plíseň. Paní doktorka uznala, že se to může morčeti vytvořit ze stresu, ale rozhodně ne za tak krátkou dobu v takové míře, takže si plíseň velmi pravděpodobně přineslo už z chovatelské stanice a ty všenky prý na 100%, protože se přenáší jen kontaktem s nakaženým zvířetem. Partner na mě tlačí, ať si nechám proplatit účet z veteriny. Ale mě se to nechce už z chovatelkou dále řešit. Jen mě zajímá, má někdo podobnou zkušenost nebo jsme jen prostě měli smůlu? Morče bylo dost drahé a člověk čeká, že za ty peníze a z certifikované chovné stanice prostě dostane zvíře ve 100% stavu.

Anděl99

28.12.2022 10:58
Anděl99

XXX.XXX.79.186

Dobrý den,
zkušenosti s chovatelskou stanicí AnaVera z Brandýsa nad Labem nemám vůbec dobrou. Paní slíbí vše, ale skutečnost je úplně jiná. Dlouhosrsté morče jsme si odvezli taktéž před Vánoci 2022. Citace z webových stránek - hladká morčátka jsou bez PP, ostatní druhy s PP. Paní stále nedodala slibované papíry k morčeti, které jsou uvedené na webových stránkách chov-morcat.cz. Na emailovou korespondenci nereaguje, neodpovídá. Morče má taktéž stroupky v oušku. K veterináři na kontrolu půjdeme až po Novém roce, tak uvidíme, co to bude za nemoc. Souhlasím s Vaším názorem, že morče bylo dost drahé a člověk čeká, že za ty peníze a z certifikované chovné stanice prostě dostane zvíře ve 100% stavu.

28.12.2022 15:26
Atheira

XXX.XXX.209.8

Nemůžu se vyjadřovat k chovce, tu neznám, ale on i ten svrab nebo všenky se děje i v "lepších rodinách" a nutně to není známka toho, že by byl člověk čuně, čímž v žádném případě neobhajuju nikoho, kdo je schopný prodat odchov zamořený od hlavy k patě.
Ale občas se to někde přihodí, avšak právě kvůli tomu naprostá většina solidních chovatelů před předáním preventivně ošetřuje proti parazitům. Ještě jsem se snad nesetkala s tím, že by chovka toto nedělala.
Plíseň je trochu jiná liga, ta se z toho stresu fakt může vyloupnout. Zvlášť jestli už v tom chovu někdy byla nebo je plemeno náchylnější (například teddy), tak je stres dobrý spouštěč a převoz do jiného domova jím samozřejmě bývá.

Nicméně prvně bych vše řešila s chovatelkou. Nepřijde mi úplně fér nejdřív takhle vybublat někde ve fóru, protože se vám s ní nic nechce řešit. Z vaší strany to rozhodně není solidní jednání. Dodání PP, jestliže jste se domluvili, že bude dodáno dodatečně (i to znám, takže bych v tom boudu rozhodně nehledala) bych očekávala spíš po novém roce než paní honit takhle přes svátky. Beztak ho teď přece k ničemu nepotřebujete.

Já vám nevím, no. Po rozkliknutí stránek chovky se mi zdá, že se chovatelka snaží být celkem transparentní. Má nafoceno bydlení, popsáno dost věcí, jak sama píšete, morčata jsou na kontakt s člověkem zvyklá.
Nejprve bych se snažila vzniklý problém řešit s ní a až když by se ukázalo, že se opravdu jedná o ježibabu, která chce do světa roznášet parazity ze svých odchovů, bych eventuelně ostatní varovala. Chce to férové a vstřícné jednání na obou stranách. Popsala bych problém, ale rozhodně bych nezačala v duchu - čarodějnice jedna jedovatá, zaplaťte mi veterinu - ale ani bych to nenechala bez snahy to vyřešit.

28.12.2022 15:32
Mich.Sevcikova

XXX.XXX.87.73

Zkuste pořádně prohlédnout srst. Ja jsem si první den také všimla jen stroupků v oušku, až druhý den jsem si všimla holého místa pod nohou a veterinářka našla další. Jak mají dlouhé chloupky, tak to jde špatně vidět. A pokud má bílou srst, tak ji prohlédněte pod dobrým světlem, pokud tam budou černé tečky, tak pravděpodobně i všenky. Mě chovatelka na email dnes odepsala, samozřejmě od toho dává ruce pryč s tím, že předávala morče ve 100% stavu a papiry jsou na vyžádání

28.12.2022 20:41
Mich.Sevcikova

XXX.XXX.245.158

Atheira napsal(a):
Nemůžu se vyjadřovat k chovce, tu neznám, ale on i ten svrab nebo všenky se děje i v "lepších rodinách" a nutně to není známka toho, že by byl člověk čuně, čímž v žádném případě neobhajuju nikoho, kdo je schopný prodat odchov zamořený od hlavy k patě.
Ale občas se to někde přihodí, avšak právě kvůli tomu naprostá většina solidních chovatelů před předáním preventivně ošetřuje proti parazitům. Ještě jsem se snad nesetkala s tím, že by chovka toto nedělala.
Plíseň je trochu jiná liga, ta se z toho stresu fakt může vyloupnout. Zvlášť jestli už v tom chovu někdy byla nebo je plemeno náchylnější (například teddy), tak je stres dobrý spouštěč a převoz do jiného domova jím samozřejmě bývá.

Nicméně prvně bych vše řešila s chovatelkou. Nepřijde mi úplně fér nejdřív takhle vybublat někde ve fóru, protože se vám s ní nic nechce řešit. Z vaší strany to rozhodně není solidní jednání. Dodání PP, jestliže jste se domluvili, že bude dodáno dodatečně (i to znám, takže bych v tom boudu rozhodně nehledala) bych očekávala spíš po novém roce než paní honit takhle přes svátky. Beztak ho teď přece k ničemu nepotřebujete.

Já vám nevím, no. Po rozkliknutí stránek chovky se mi zdá, že se chovatelka snaží být celkem transparentní. Má nafoceno bydlení, popsáno dost věcí, jak sama píšete, morčata jsou na kontakt s člověkem zvyklá.
Nejprve bych se snažila vzniklý problém řešit s ní a až když by se ukázalo, že se opravdu jedná o ježibabu, která chce do světa roznášet parazity ze svých odchovů, bych eventuelně ostatní varovala. Chce to férové a vstřícné jednání na obou stranách. Popsala bych problém, ale rozhodně bych nezačala v duchu - čarodějnice jedna jedovatá, zaplaťte mi veterinu - ale ani bych to nenechala bez snahy to vyřešit.

Dobrý den, s paní se mi to nechtělo řešit, protože jsme si vyměnili už pár emailů a dokázala jsem odhadnout její reakci. Nechci to rozvádět, ale už při převzetí byly komplikace, protože nebyla ochotná mi vyjít vstříc. Nejsem konfliktní typ a nechtěla jsem to vůbec řešit, sem jsem napsala proto, že mě zajímalo zda má někdo podobnou zkušenost anebo jsem výjimka a mám se na to vykašlat. Co se týče papírů, pokud si pořídím zvíře s PP, tak očekávám, že je taky automaticky dostanu. Morče stálo 1000 Kč, není to málo, proto jsem očekávala zvíře ve 100% stavu a ne, že vyhodím ještě dalších pár stovek za to, aby bylo v pořádku. Na mém jednání mi opravdu nic nekorektního nepřijde. Nicméně chovatelce jsem psala a samozřejmě mi odepsala to co jsem čekala. Že papíry dává jen na vyžádání a že morče předávala zdravé a hotovo.

28.12.2022 20:46
Mich.Sevcikova

XXX.XXX.245.158

Atheira napsal(a):
Nemůžu se vyjadřovat k chovce, tu neznám, ale on i ten svrab nebo všenky se děje i v "lepších rodinách" a nutně to není známka toho, že by byl člověk čuně, čímž v žádném případě neobhajuju nikoho, kdo je schopný prodat odchov zamořený od hlavy k patě.
Ale občas se to někde přihodí, avšak právě kvůli tomu naprostá většina solidních chovatelů před předáním preventivně ošetřuje proti parazitům. Ještě jsem se snad nesetkala s tím, že by chovka toto nedělala.
Plíseň je trochu jiná liga, ta se z toho stresu fakt může vyloupnout. Zvlášť jestli už v tom chovu někdy byla nebo je plemeno náchylnější (například teddy), tak je stres dobrý spouštěč a převoz do jiného domova jím samozřejmě bývá.

Nicméně prvně bych vše řešila s chovatelkou. Nepřijde mi úplně fér nejdřív takhle vybublat někde ve fóru, protože se vám s ní nic nechce řešit. Z vaší strany to rozhodně není solidní jednání. Dodání PP, jestliže jste se domluvili, že bude dodáno dodatečně (i to znám, takže bych v tom boudu rozhodně nehledala) bych očekávala spíš po novém roce než paní honit takhle přes svátky. Beztak ho teď přece k ničemu nepotřebujete.

Já vám nevím, no. Po rozkliknutí stránek chovky se mi zdá, že se chovatelka snaží být celkem transparentní. Má nafoceno bydlení, popsáno dost věcí, jak sama píšete, morčata jsou na kontakt s člověkem zvyklá.
Nejprve bych se snažila vzniklý problém řešit s ní a až když by se ukázalo, že se opravdu jedná o ježibabu, která chce do světa roznášet parazity ze svých odchovů, bych eventuelně ostatní varovala. Chce to férové a vstřícné jednání na obou stranách. Popsala bych problém, ale rozhodně bych nezačala v duchu - čarodějnice jedna jedovatá, zaplaťte mi veterinu - ale ani bych to nenechala bez snahy to vyřešit.

Ještě jednou jsem si po sobě přečetla původní příspěvek a nepřijde mi, že bych z chovatelky dělala nějakou ježibabu jak píšete, pouze jsem se zeptala, zda má někdo podobnou zkušenost a popsala tu naši 🤷

29.12.2022 08:54
Atheira

XXX.XXX.209.8

Mich.Sevcikova napsal(a):
Ještě jednou jsem si po sobě přečetla původní příspěvek a nepřijde mi, že bych z chovatelky dělala nějakou ježibabu jak píšete, pouze jsem se zeptala, zda má někdo podobnou zkušenost a popsala tu naši 🤷

Z vašeho původního příspěvku však jasně vyplývá, že jste s ní o rozsáhlosti problému po podezření na plíseň nemluvila. Proto jsem reagovala tak, že to máte prvně říct jí. Nemám jak vytušit, kolik jste si s ní vyměnila e-mailů.
U morčat s PP je to jinak než u psů. Někde skutečně dostanete průkaz původu jen na vyžádání a k některým nestandardním morčatům ho nedostanete třeba vůbec. U morčat je to PP skutečně jen k chovu a výstavám, jinak je úplně k ničemu.

Zvědavost mi nedá. Měla jste v plánu výstavy nebo chov, že jste pořídila peruánce za litra? Protože krásného peruánce na mazla seženete i za polovinu...

29.12.2022 09:09
Mich.Sevcikova

XXX.XXX.245.158

Atheira napsal(a):
Z vašeho původního příspěvku však jasně vyplývá, že jste s ní o rozsáhlosti problému po podezření na plíseň nemluvila. Proto jsem reagovala tak, že to máte prvně říct jí. Nemám jak vytušit, kolik jste si s ní vyměnila e-mailů.
U morčat s PP je to jinak než u psů. Někde skutečně dostanete průkaz původu jen na vyžádání a k některým nestandardním morčatům ho nedostanete třeba vůbec. U morčat je to PP skutečně jen k chovu a výstavám, jinak je úplně k ničemu.

Zvědavost mi nedá. Měla jste v plánu výstavy nebo chov, že jste pořídila peruánce za litra? Protože krásného peruánce na mazla seženete i za polovinu...

Ale vždyť to tam je napsáno, že jsem se jí ptala o co se jedná 🙂 Chtěli jsme samičku peruánce a bohužel jsem jinou dostupnou před Vánoci nenašla. Pokud nemáte jak vytušit co už mezi námi proběhlo, tak se prosím nevyjadřujte. Tím co jste napsala jste akurát udělala ježibabu vy ze mě. Mě pouze zajímalo zda má někdo podobnou zkušenost

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.12.2022 10:55
Uživatel s deaktivovaným účtem

....sháněli jsem morčata a narazila i na tuto chvíli.st., odradilo mně množství odchovávanych morčat, kdy opravdu plíseň a všecky mohou být....všecky se dají zalecit a člověku nic, nehrozí...plísně se bojím převelice, protože to už je průšvih jak pro zvířata která již máte doma, tak pro vás co s nimi manipuluje.. ...před půl rokem jsem si jela pro mladé do jedné Ch.st., morče jsem si orohledla a zjistila počátky plísně,tak jsem ho na místě nechala....vemte morče a chovatelce ho I s nálezem veterináře vraťte....plíseň opravdu v takovéto míře není zavinění transportér zvířete.....a nezlobte se velmi si vážím názorů a zkušenost od Atheiry, píše normálně.....

29.12.2022 12:45
šedá myš

XXX.XXX.130.35

Ano, morčata jsou poměrně stresaři, taková změna jako nový domov je pro ně velmi náročná a plíseň se bohužel může objevit, i u zvířete ze solidní chovky. Ovšem aby pár dní od převzetí bylo morče plesnivé tak hodně, jak píšete, to normální není. A navíc všenky, to rozhodně ok není. Zkuste přece jen vyřešit s chovatelkou, pokud máte zdravotní stav zvířete podložený zprávou od veterináře (snad ano, nechce se mi to číst všechno znovu), měla by se k tomu postavit čelem a zvíře vzít zpět nebo Vám uhradit náklady na léčbu. Pokud nebude ochotná se domluvit, pak bych dala chovatelce vědět, že se obrátím na vedení klubu, kde je chovatelská stanice organizovaná (Český svaz chovatelů, konkrétně Specializovaná organizace chovatelů morčat). Nesolidní chovatelé nejsou pro klub dobrá vizitka, ale netuším, jestli by se tím zabývali.

Popravdě, certifikát CHS není nic jiného než hezky vypadající papír, kvalitu chovu Vám to fakt nezaručí.
A mezi námi, mimo téma, koukla jsem se na webovky a tedy ty ceny, to jsou panečku pálky. V dlouhosrstých se nevyznám, tam ty ceny snad odpovídají, zřejmě šlo nahoru díky krizi všechno, ale dát 800-900 Kč za bezpapírového nečistokrevného voříška, u kterého je navíc uvedené neexistující "plemeno" - hladké crested - to je teda síla. Ale zase pokud si takové zvíře najde svého kupce, budiž. Pro mě je to mimo mísu.

29.12.2022 13:06
Mich.Sevcikova

XXX.XXX.245.158

šedá myš napsal(a):
Ano, morčata jsou poměrně stresaři, taková změna jako nový domov je pro ně velmi náročná a plíseň se bohužel může objevit, i u zvířete ze solidní chovky. Ovšem aby pár dní od převzetí bylo morče plesnivé tak hodně, jak píšete, to normální není. A navíc všenky, to rozhodně ok není. Zkuste přece jen vyřešit s chovatelkou, pokud máte zdravotní stav zvířete podložený zprávou od veterináře (snad ano, nechce se mi to číst všechno znovu), měla by se k tomu postavit čelem a zvíře vzít zpět nebo Vám uhradit náklady na léčbu. Pokud nebude ochotná se domluvit, pak bych dala chovatelce vědět, že se obrátím na vedení klubu, kde je chovatelská stanice organizovaná (Český svaz chovatelů, konkrétně Specializovaná organizace chovatelů morčat). Nesolidní chovatelé nejsou pro klub dobrá vizitka, ale netuším, jestli by se tím zabývali.

Popravdě, certifikát CHS není nic jiného než hezky vypadající papír, kvalitu chovu Vám to fakt nezaručí.
A mezi námi, mimo téma, koukla jsem se na webovky a tedy ty ceny, to jsou panečku pálky. V dlouhosrstých se nevyznám, tam ty ceny snad odpovídají, zřejmě šlo nahoru díky krizi všechno, ale dát 800-900 Kč za bezpapírového nečistokrevného voříška, u kterého je navíc uvedené neexistující "plemeno" - hladké crested - to je teda síla. Ale zase pokud si takové zvíře najde svého kupce, budiž. Pro mě je to mimo mísu.

Co se týče morčátek, jsme nováčci. Poučení pro příště už mám velké. Chovali jsme psouny, ale to nejsou vhodné zvířata pro menší děti, tak jsme zvolili morčátko. Ano vím, jsou to společenská zvířata, až zaléčíme toto, tak pořídíme ještě kamarádku. Toto určitě dávat pryč nechci, děti si ho už velmi oblíbily a morče za to nemůže. Už jen, aby se brzy uzdravilo, ať ho můžeme mazlit a mazlit 🙂 V každém případě děkuji všem za názory a rady

29.12.2022 13:12
Atheira

XXX.XXX.209.8

šedá myš napsal(a):
Ano, morčata jsou poměrně stresaři, taková změna jako nový domov je pro ně velmi náročná a plíseň se bohužel může objevit, i u zvířete ze solidní chovky. Ovšem aby pár dní od převzetí bylo morče plesnivé tak hodně, jak píšete, to normální není. A navíc všenky, to rozhodně ok není. Zkuste přece jen vyřešit s chovatelkou, pokud máte zdravotní stav zvířete podložený zprávou od veterináře (snad ano, nechce se mi to číst všechno znovu), měla by se k tomu postavit čelem a zvíře vzít zpět nebo Vám uhradit náklady na léčbu. Pokud nebude ochotná se domluvit, pak bych dala chovatelce vědět, že se obrátím na vedení klubu, kde je chovatelská stanice organizovaná (Český svaz chovatelů, konkrétně Specializovaná organizace chovatelů morčat). Nesolidní chovatelé nejsou pro klub dobrá vizitka, ale netuším, jestli by se tím zabývali.

Popravdě, certifikát CHS není nic jiného než hezky vypadající papír, kvalitu chovu Vám to fakt nezaručí.
A mezi námi, mimo téma, koukla jsem se na webovky a tedy ty ceny, to jsou panečku pálky. V dlouhosrstých se nevyznám, tam ty ceny snad odpovídají, zřejmě šlo nahoru díky krizi všechno, ale dát 800-900 Kč za bezpapírového nečistokrevného voříška, u kterého je navíc uvedené neexistující "plemeno" - hladké crested - to je teda síla. Ale zase pokud si takové zvíře najde svého kupce, budiž. Pro mě je to mimo mísu.

Tohle je pouze reakce na vás, nijak se netýká zadavatelky. Upozorňuji na to předem, aby se necítila dotčená.

Ty ceny takhle bývají i u hlaďáků. Je to celý o tom, že to lidi koupí, protože mají pocit luxusního zboží. U těch morčat je PP pořád běžnými lidmi bráno jako, že si kupují něco extra, ne morče, ale supr morče. Jako když si místo obyč kabelky koupíte Pradu... Ne každému kupujícímu dochází, že to tak není a ty ceny tomu u některých chovatelů odpovídají. Kdysi jsem si chtěla koupit morčecí holku v supr barvě, kde jsem byla ochotná právě za tu barvu dát víc, protože není tak rozšířená, ale taky to není nic, co by se platilo zlatem... když jsem zjistila, že chovatelka chce 1800Kč, tak jsem si řekla, že na hlavu upadla. A fakt to není o tom, že bych nebyla ochotná za zvíře zaplatit adekvátní cenu s přihlédnutím k péči o samici i vrh, chovatelské zázemí a horší dostupnosti dané barvy.
U peruánců jsou ty ceny hodně podobné. Hezké zvíře se dá sehnat za pětistovku. Kolem té tisícovky se pohybují kusy s nadějí být přínosem pro chov nebo na úspěchy z výstav. Ale jak už jsem psala, čím dál víc to není pravidlem, protože lidi si to zaplatí rádi právě kvůli tomu pocitu, že je jejich morče lepší než to, co vypadá podobně, ale stojí dvě tři stovky nebo mají pocit, že to u PP morčat takhle má být, protože - opět - jsou přece nějak lepší. Že je tam ta záruka, která vlastně ale neexistuje. Proto vždycky říkám prověřovat, prověřovat, prověřovat.
Letos jsem od dlouholetý chovky kupovala nepovedenýho americkýho cresteda (vylitá korunka na čumák) za stovku.

29.12.2022 13:36
Mich.Sevcikova

XXX.XXX.245.158

Atheira napsal(a):
Tohle je pouze reakce na vás, nijak se netýká zadavatelky. Upozorňuji na to předem, aby se necítila dotčená.

Ty ceny takhle bývají i u hlaďáků. Je to celý o tom, že to lidi koupí, protože mají pocit luxusního zboží. U těch morčat je PP pořád běžnými lidmi bráno jako, že si kupují něco extra, ne morče, ale supr morče. Jako když si místo obyč kabelky koupíte Pradu... Ne každému kupujícímu dochází, že to tak není a ty ceny tomu u některých chovatelů odpovídají. Kdysi jsem si chtěla koupit morčecí holku v supr barvě, kde jsem byla ochotná právě za tu barvu dát víc, protože není tak rozšířená, ale taky to není nic, co by se platilo zlatem... když jsem zjistila, že chovatelka chce 1800Kč, tak jsem si řekla, že na hlavu upadla. A fakt to není o tom, že bych nebyla ochotná za zvíře zaplatit adekvátní cenu s přihlédnutím k péči o samici i vrh, chovatelské zázemí a horší dostupnosti dané barvy.
U peruánců jsou ty ceny hodně podobné. Hezké zvíře se dá sehnat za pětistovku. Kolem té tisícovky se pohybují kusy s nadějí být přínosem pro chov nebo na úspěchy z výstav. Ale jak už jsem psala, čím dál víc to není pravidlem, protože lidi si to zaplatí rádi právě kvůli tomu pocitu, že je jejich morče lepší než to, co vypadá podobně, ale stojí dvě tři stovky nebo mají pocit, že to u PP morčat takhle má být, protože - opět - jsou přece nějak lepší. Že je tam ta záruka, která vlastně ale neexistuje. Proto vždycky říkám prověřovat, prověřovat, prověřovat.
Letos jsem od dlouholetý chovky kupovala nepovedenýho americkýho cresteda (vylitá korunka na čumák) za stovku.

Co se týče papírů, tak mi šlo pouze o princip. Pokud prodávám zvíře s papírem, tak je samozřejmost (aspoň pro mě by byla, já naivka) ho taky doložit. Nešlo mi prioritně o to koupit zvíře s papírem. Prioritně jsme sháněli peruánce a jinde jsem samičku před Vánoci nesehnala. Že se toto plemeno dá sehnat podstatně levněji jsem nevěděla, na druhou stranu vím kolik běžně stojí hladké morče a ano dle toho jsem očekávala, že tedy dostaneme zvíře v perfektní kondici

29.12.2022 13:37
šedá myš

XXX.XXX.130.35

Jasně :-) U nových módních zbarvení nebo vzácných kreseb to vždycky vyletí nahoru, to je v pořádku, pokud se najdou kupci, co ty peníze dají, tak se nic neděje, to vnímám jako ok :-) Já ale reagovala na to, že krátkosrstá morčata na prodej v této CHS jsou všechno voříšci zverimexového typu, nic čistokrevného ani luxusního na nich není, PP samozřejmě nedostanou - ale cena za kus je skoro tisícovka. To je pro mě docela nářez, dost pochybuju, že by se takhle strašně zvedly ceny za bezpůvodové nestandardní morče, které jde jen na mazlíka. Pochopila bych u pěkného výstavního zvířete nebo u kvalitního jedince do chovu s nějakou supr barvou. Ale už jsem pár let mimo dění, tak kdoví :-) A zdůrazňuji - nehodnotím chov, je mi šumák po tom, co kdo produkuje, jen se pozastavuji nad cenou, která mi osobně přijde přehnaná.

A naopak, když dlouholetá renomovaná chovatelka chce za nestandard zvíře pár šušňů, je mi to dvojnásob sympatické, nemá potřebu si hrát na něco nóbl, i když by klidně mohla chtít víc (i když chápu důvody, proč ne).
Pro laiky je to bohužel nepřehledné a jistě i to, že si koupí zvíře, které má punc něčeho lepšího, udělá své.
Přesně jak píšete - u každého nákupu je dobré si předem všechno prozkoumat a ověřit. I když kupuju žehličku, tak si přečtu recenze a nechám si doporučit. U zvířete to platí taky. Tímto taky nijak nehodnotím CHS, o které se tu diskutuje výše - osobně ji neznám, o chovaných zvířatech nic nevím a v dlouhánech se nevyznám, o kvalitě morčat nemůžu nic soudit. Píšu jen obecně.

Ale je to fakt mimo téma a nebudu tady už plevelit. Ale díky za reakci :-)

29.12.2022 13:58
Atheira

XXX.XXX.209.8

Mich.Sevcikova napsal(a):
Co se týče papírů, tak mi šlo pouze o princip. Pokud prodávám zvíře s papírem, tak je samozřejmost (aspoň pro mě by byla, já naivka) ho taky doložit. Nešlo mi prioritně o to koupit zvíře s papírem. Prioritně jsme sháněli peruánce a jinde jsem samičku před Vánoci nesehnala. Že se toto plemeno dá sehnat podstatně levněji jsem nevěděla, na druhou stranu vím kolik běžně stojí hladké morče a ano dle toho jsem očekávala, že tedy dostaneme zvíře v perfektní kondici

Víte co, chyby už nejdou vrátit, ale dá se z nich aspoň poučit. U druhé už budete vědět, na co koukat. (Třeba právě skrz ten průkaz původu. V podmínkách prodeje se často uvádí, jestli jej automaticky obdržíte ke každému morčeti nebo ho chovatel poskytuje jen chovkám u zvířat na chov nebo jestli se nestandardním zvířatům nevydává vůbec, případně jestli je na vyžádání)
Je blbá doba, myslím tím prostě zima obecně, to je odchovů k sehnání míň. Ona ta morčata taky líp zabřeznou když je čerstvá travička a celkově jim je hej - ne, že by to bylo pravidlo, protože kdyby bylo, tak prasochovy se můžou jít bodnout, žejo, ale plánované vrhy vychází líp přes jaro a je víc z čeho vybírat mi přijde.

A facebook skrz zvířata pořád ohromně žije, tak bych na vašem místě příště zkusila projít nějaké morčecí skupiny, poptat se na tipy. A určitě bych nezatracovala ani azyly. Třeba azyl Ruellinka vede milá mladá slečna, která má morčata fakt v top stavu a nepustí z dočasky nic, co není v pořádku. Mívá i březí samice a od nich pak hledá nový domov miminům.

Ty ceny se pak taky hodně liší i s ohledem na celý to zařízení. Bytový pražský chovky mají ceny vystřelený do vesmíru, ale tam už je to někdy fakt jak ta Prada. Top strop všechno a řada z nich ty ceny napaluje právě proto, že si tím vyselektují zájemce, kteří by to třeba nemysleli až tak vážně. A já to asi zase chápu, ono je to všechno dost složitý a lidi různý.

29.12.2022 14:06
šedá myš

XXX.XXX.130.35

Pro zadavatelku - je fajn, že si morče chcete nechat, to je asi nejlépe pro něj a je dobře, že jste byli na veterině, zvíře se dá do kupy a všechno bude v pořádku, není to nic neřešitelného. Jen ta komunikace s chovatelkou zřejmě vázne, rozumím, že je to nepříjemné, zase chápu, že přes svátky je i všechno komplikovanější a my netušíme, jak to mezi vámi probíhalo. Papíry paní jistě pošle, až je bude mít hotové, to zas takový problém snad nebude, prostě se čas od času připomínejte. Osobně bych zvíře s chorobou nebo parazity z domu nepustila, je mi jasné, že jste rozčarovaná, bohužel se občas všichni poučíme i ze špatných zkušeností. Ale vždy je lepší to řešit přímo, na diskuzi stejně nevyřešíte nic.

Druhé morče je rozhodně dobrý krok. Doporučuji obhlédnout si CHS ve Vašem okolí, podívat se po nějakých recenzích třeba na FB, kdo má odkud morče a je spokojený a pak si vybrat nebo si i počkat na nějaký odchov.
https://www.klubmorcat.cz/component/com_chovatele/Itemid,404/

Jojo, psouni jsou moc roztomilí. Ale tedy doma bych to fakt nechtěla :-) Stačilo mi, jak vypadal před x lety byt po činčilách. A nedovedu si ani představit, jak by se takové zvíře vůbec dalo držet ve vyhovujících podmínkách v bytě (tedy v podmínkách vyhovujících jemu), morče je rozhodně ve všech směrech do bytu vhodnější.

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.12.2022 14:24
Uživatel s deaktivovaným účtem

Atheira napsal(a):
Víte co, chyby už nejdou vrátit, ale dá se z nich aspoň poučit. U druhé už budete vědět, na co koukat. (Třeba právě skrz ten průkaz původu. V podmínkách prodeje se často uvádí, jestli jej automaticky obdržíte ke každému morčeti nebo ho chovatel poskytuje jen chovkám u zvířat na chov nebo jestli se nestandardním zvířatům nevydává vůbec, případně jestli je na vyžádání)
Je blbá doba, myslím tím prostě zima obecně, to je odchovů k sehnání míň. Ona ta morčata taky líp zabřeznou když je čerstvá travička a celkově jim je hej - ne, že by to bylo pravidlo, protože kdyby bylo, tak prasochovy se můžou jít bodnout, žejo, ale plánované vrhy vychází líp přes jaro a je víc z čeho vybírat mi přijde.

A facebook skrz zvířata pořád ohromně žije, tak bych na vašem místě příště zkusila projít nějaké morčecí skupiny, poptat se na tipy. A určitě bych nezatracovala ani azyly. Třeba azyl Ruellinka vede milá mladá slečna, která má morčata fakt v top stavu a nepustí z dočasky nic, co není v pořádku. Mívá i březí samice a od nich pak hledá nový domov miminům.

Ty ceny se pak taky hodně liší i s ohledem na celý to zařízení. Bytový pražský chovky mají ceny vystřelený do vesmíru, ale tam už je to někdy fakt jak ta Prada. Top strop všechno a řada z nich ty ceny napaluje právě proto, že si tím vyselektují zájemce, kteří by to třeba nemysleli až tak vážně. A já to asi zase chápu, ono je to všechno dost složitý a lidi různý.

..no a já zrovna sehnala samce peruánce s PP, z Prahy z opravdu malé chovky v bytě za doslova pár stovek....ošetřeného proti parazitům z cisťounkeho velkého patrového chovneho zařízení...

29.12.2022 15:43
BlueBee

XXX.XXX.3.174

No, chovam dlouhe roky, jezdim na vystavy, ale tuto CHS neznam. Ta cena za morče na mazlika je premrstena. Ale pokud je to mlade po vystavne uspesnych rodicich, nebo vzacna barva, tak ok, ale to by Vam mel chovatel objasnit. Bohuzel je ted takovy trend novych chovatelu, ze nasazuji ceny, jako by za sebou meli buhvijakou praci…:-( Dost me to znechucuje..
Jinak co se tyce te plisne.. i me se stalo, ze mi dorazilo prepravou male morce, ocividne v poradku a do dvou dnu krasna super plisen, nekdy je to fakt fofr. Jinak dlouhosrsta morcata jsou skryti prenaseci plisne, casto na nich nic neni vubec znat a pak nakazi jine morce nebo to vyskoci u nich pri nejakem zdravotnim problemu, kdy je oslabena imunita. Drzim pesti, at mate morčinku brzy v pořádku.

Jaja30

22.2.2023 08:01
Jaja30

XXX.XXX.48.196

Dobry den, tez jsme si dovezli hladkosrste morcata od pani v prosinci. A syn ma uz nekolik tydnu plisen po celym tele. Bylo mi receno, ze morcata to maji v sobe s prenasi to, ze casove to i odpovida koupi. Chovatelka mi rekla, ze to neni mozne a dal nekomunikuje. Rekla mi, ze to maji od nas. Ale ja kupuji vse kvalitni, cistim je casto a neverim tomu, ze to je od nas. Morcata na sobe na pohled nic nemaji, jen se jim lehce odlupuje kuze na nohou. A toho sem si vsimla tedy az vcera. Ale pry nic videt jit nemusi a pokud to mely v chovu, maji to v sobe no. Tezko rict, pro me je ted dulezite, aby se dal do poradku kluk. Je to na dlouho bohuzel. Jsem na sebe jen nastvana, ze sem si nezjistila vice o pani a jeji stanici.

22.2.2023 10:15
Mich.Sevcikova

XXX.XXX.15.242

Dobrý den,

určitě má prcek plíseň od morčat. Bohužel co jsem četla, tak léčba plísně u lidí je opravdu na dlouho. Na morčátko nám velmi dobře a velmi rychle zabrala chytrá houba, děti naštěstí plíseň nechytly, ale nenechala jsem je po dobu léčby na morče sahat. Co se týče olupujících se nožiček tak to je dle mého plíseň. Já jsem nechala na veterině hned ze startu 1400 Kč, naštěstí jsem si od chovatelky vyhádala alespoň cenu za morče. Moc mě mrzí Vaše zkušenost, prcek chudáček vypadá fakt hrozně :( ale jsem ráda, že nejsem "hysterka" a má někdo podobnou zkušenost, snad tam paní někdo brzy pošle hygienu!! Já už ji dál řešit nechci

22.2.2023 11:18
Atheira

XXX.XXX.209.8

Tak jelikož se to tady řešilo už výše, tu plíseň od těch morčat zřejmě má. Nicméně ta morčata, co plíseň prodělala, si ji mohou nést a může se třeba stresem nebo oslabením projevit, pokud ji ale nemají v ten daný moment, neroznáší ji prostě tak... To by totiž znamenalo, že s přeléčeným morčetem, co plíseň mělo, už nikdy nemůžete přijít do kontaktu, což je blbost. Ta morčata musí být zaplísněná nebo se to drží v něčem, co jste dostali s nimi. Dost možná se to po těch morčatech výrazněji rozleze každým dnem. Takže kromě dětí výrazně doporučuju poradit se s veterinářem a ošetřit zvířata i chovatelské zařízení a pokud vám chovatelka dala něco s sebou, vyhodit.

Bohužel si ale myslím, že ať tam paní pošlete kohokoli, nevyřeší se tím nic. Jediné řešení je na její jméno upozorňovat a ta morčata od ní nebrat.

22.2.2023 11:34
loluciss

XXX.XXX.141.213

Dobrý den, já se po shlédnutí výše jmenované "CHS" zhrozila. Už to by mne odradilo, že pod hlavičkou registrované CHS nabízí za nestydaté prachy vořechy. A pak se chovatel nemůže divit, že lidé přestávají mít k CHS důvěru a považují to pouze za cár papíru. Toť vše .

Jaja30

22.2.2023 16:01
Jaja30

XXX.XXX.32.113

No, jako já sem doslova nas…..Ona mi tvrdila, ze za zadnych okolnosti od ni to neni. Syn ma sileny bolesti, co me stoji lecba ani nemluve a stat jeste bude, ale to vem cert. U nej to zpustilo obrovskou alergickou reakci, dostal hrozny zachvat laringitidy a ma sileny bolesti. No, je to lecba na mesice. Pani prestala uplne reagovat. Morcata stala dohromady skoro 2 tisice. Hrozny co dneska existuje za lidi. Kdyby se aspon omluvila a jeste kdyz vi, ze ta plisen tam je, protoze jak videt nejsem prvni co to resi. A vesele si prodava dal, tim padem ohrozuje na zdraví x dalších dětí a lidí. Já se zkusim poptat na svatu chovatelů jestli to jde nějak řešit

22.2.2023 16:28
BlueBee

XXX.XXX.19.58

Jaja30 napsal(a):
No, jako já sem doslova nas…..Ona mi tvrdila, ze za zadnych okolnosti od ni to neni. Syn ma sileny bolesti, co me stoji lecba ani nemluve a stat jeste bude, ale to vem cert. U nej to zpustilo obrovskou alergickou reakci, dostal hrozny zachvat laringitidy a ma sileny bolesti. No, je to lecba na mesice. Pani prestala uplne reagovat. Morcata stala dohromady skoro 2 tisice. Hrozny co dneska existuje za lidi. Kdyby se aspon omluvila a jeste kdyz vi, ze ta plisen tam je, protoze jak videt nejsem prvni co to resi. A vesele si prodava dal, tim padem ohrozuje na zdraví x dalších dětí a lidí. Já se zkusim poptat na svatu chovatelů jestli to jde nějak řešit

Paní je řádným členem této organizace, jak koukam, tak zkuste napsat predsedkyni klubu. https://www.klubmorcat.cz/organizace/
Treba by s tim neco zkusili udelat.

Jaja30

22.2.2023 17:34
Jaja30

XXX.XXX.32.113

Uz sem tam napsala. Dekuji za info. Tak uvidime.

Jaja30

23.2.2023 08:49
Jaja30

XXX.XXX.32.141

Tak na to, aby vubec neco zacali resit, musite mit jasne dukazy poruseni pravidel.
To bohuzel nemam, protoze v tom soku, kdyz mi rekli, ze ma plisen me nenapadlo, ze se musi udelat stery a zacali jsme ho lecit a po zahajeni lecby uz stery nelze udelat a za dalsi si stejne myslim, ze mi reknou jak dokazu, ze to je od ni a nevzniklo to az u nas. Takze nemam sanci v tomhle. Takze bohuzel pani si muze prodavat vesele dal.
Otazka pak je, jak je to u morcat a prodeje bez Pp pokud jste clenem klubu a navic teda bez smlouvy o koupy. No, nic bohuzel.

23.2.2023 09:15
Mich.Sevcikova

XXX.XXX.245.158

Třeba aspoň tahle diskuze odradí co nejvíce lidí od koupi morčat od ní.

23.2.2023 22:42
juhaj

XXX.XXX.164.121

Mě jenom zarazilo, koukala jsem se ze zvědavosti na jejich stránky a paní prodává hladkosrstá morčata bez PP a předpokládám i bez výpisu předků za 800,- samce a 900,- samici. V chovu morčat se moc nevyznám, ale v čem jsou výjimečné proti mým dvěma samičkám, které jsem dostala?

24.2.2023 06:44
Mich.Sevcikova

XXX.XXX.245.158

Myslím,. ze vůbec v ničem. My chtěli před Vánoci peruance, myslela jsem, ze je toto plemeno asi hůře k sehnání, tak mi nepřišlo zvláštní dát 1000 Kč za morče. Teď už samozřejmě vím..... Naše bylo i zavšivené, když už je prodává za takovou cenu, tak by je aspoň mohla ošetřit proti parazitům. Ale evidentně je chová na kšeft, takže pro ni zbytecnej výdaj

24.2.2023 08:32
Atheira

XXX.XXX.209.8

juhaj napsal(a):
Mě jenom zarazilo, koukala jsem se ze zvědavosti na jejich stránky a paní prodává hladkosrstá morčata bez PP a předpokládám i bez výpisu předků za 800,- samce a 900,- samici. V chovu morčat se moc nevyznám, ale v čem jsou výjimečné proti mým dvěma samičkám, které jsem dostala?

Vůbec v ničem. Chovatelka jen prostřednictvím svých stránek a keců kolem zkouší budit dojem, že v něčem výjimečná jsou a u některých zájemců se jí to i zřejmě daří, protože jinak by taková morčata za takové ceny neprodala. Ale tady je to i o tom, že pokud to někdo koupí, co by to nenabízela. Když je člověk dostatečně vyčuraný a vidí, že za takové ceny prodá, tak prodává, žejo...
I kdyby ten průkaz původu ta morčata měla, tak 800 za morče, co se nehodí do dalšího chovu je výsměch. Paní si se zájemci prostě vytírá pr...

Uživatel s deaktivovaným účtem

24.2.2023 10:40
Uživatel s deaktivovaným účtem

....koukám občas na její stránky a jednak mně zarazilo množství odchovávaných morčat a jednak, že úmyslně množí zvířata bez PP, ta cena za ně už je jenom třešínkou na dortu téhle množírny....

24.2.2023 11:30
Szubov

XXX.XXX.26.90

Mich.Sevcikova napsal(a):
Myslím,. ze vůbec v ničem. My chtěli před Vánoci peruance, myslela jsem, ze je toto plemeno asi hůře k sehnání, tak mi nepřišlo zvláštní dát 1000 Kč za morče. Teď už samozřejmě vím..... Naše bylo i zavšivené, když už je prodává za takovou cenu, tak by je aspoň mohla ošetřit proti parazitům. Ale evidentně je chová na kšeft, takže pro ni zbytecnej výdaj

Nechci se tady zastávat paní chovatelky ze stanice, mně osobně by nedalo spát, kdybych prodala morče v takovémto stavu, který zde zmiňuje nejeden příspěvek. Avšak tuto cenu bych si u nich dokázala představit ve zdravém stavu s papíry.
Bohužel paní "chovatelka" má na webu místo cena uvedeno "příspěvek na chov" - tudíž je podle mě kryta díky 3 slovům ze všech stran. a na cenu ji nemůže zpětně nikdo nic říct.

24.2.2023 20:17
juhaj

XXX.XXX.164.121

Tak to je dobrý, paní se nebojí ničeho. Jedna věc je, že když lidi platí, tak prodává. Druhá věc je, že na to má žaludek.

Přidejte reakci

Přidat smajlík