Dobrý den,
jsem laik a začátečník v chovu, ne jenom drůbeže.
Chtěl bych si pořídit k našim starším 10 slepicim, (je to různorodá směs nějakých hybridů, chovají rodiče), asi 5 zlatých kropenek, případně časem vrátit na dvorek jen původní čistá plemena.
Mám slabost pro Česká plemena a tyto se mi líbí asi nejvíc.
Mám ještě kralíky, Moravský modrý, ale samec se k ničemu nemá... Koupeno na inzerát od starší paní...
Začal jsem shánět, pročítat různě internet a zjistil jsem, že na opravdu odborné úrovni, dnes chová asi málo kdo... Lidé si je jako laici pořizují potom i odchovají a někteří i prodávají.
Jaké pak mám já, jako laik, šance pořídit kvalitní kusy, které budou mít ne jenom požadovaný vzhled, ale i požadované vlastnosti?
A co jejich cena? Je trojnásobek proti velkochovum adekvátní?
Po pročítání inzerce jsem to asi už i vzdal a udělal rozhodnutí, že hejno doplním osvědčeným hybridem, asi Dominant, nakoupeným za 140,-Kč v nedaleké drůbežárně, kde mám snad jistotu, že budou zvířata vakcinovaná, budou mít deklarovaný vzhled i vlastnosti a užitkovost na kterou jsme zvyklí.
Určitě nemám čas jezdit po burzách navazovat vztahy apod.
Přál bych si, aby někde v okolí Hradec Králové nebo Rychnova nad Kněžnou, byla možnost jednoduše nakoupit kvalitu za odpovídající nebo snad už i jakoukoliv cenu...
Spolky chovatelů fungují asi podobně, jako spolky zahrádkářů, tedy spíš zanikají nebo jsou to neveřejné, uzavřené skupiny, internetem příliš nevládnoucí. Jenže jak já, jako laik, pak poznám tu kvalitu?
Není divu, že se šance chopí překupníci a podobní spekulanti nebo i byť v dobré víře laici, kteří ale svou neznalostí mohou napáchat víc škody než užitku...
Pak ať se nikdo nediví, že lidé bez výstavních ambic, nekupují původní plemena, když vlastně nemají kde...
Doporučíte mi prosím, co dál? Určitě nejsem jediný, kdo to vidí podobně.
Dobrý večer.
Zřejmě si budete muset udělat čas a navštívit nějakou chovatelskou výstavu ve Vašem okolí .