Dobrý den, jsem začátečník a chtěla bych vás poprosit o radu. Je nějaký způsob jak si vychovat hodného kohouta? Měli jsme kohouta orlovky a cca v roce začal útočit, tak bohužel muse jít. Kohouta jsme neochočovali jako slepice, ty jsou mazlivky. Myslela jsem, že bude lepší když mu nastavíme určité hranice (jako např. u beranů, kozlů že je lepší žádné velké kamarádění). A teď k mé otázce, budeme mít kuřátka australek a určitě mezi nimi bude i kohout, tak myslíte že všeobecně je lepší si khouta ochočit, nebo ho držet trochu bokem, nevšímat si ho? Vím že je to hodně individuální, ale zajímalo by mně jaký přístup se vám osvědčil víc. Předem děkuji
U orlováků to není dobrá vlastnost, která se dědí. Už jsem měla také jednoho, co útočil jenom na mě. Nechala jsem si po něm mladého, ale taky útočil. Oba šli šlapat nudle a nenechala jsem si po nich nic do chovu.
Jinak už jsme měli hodně kohoutů orlováků a hempšíráků a co se mi osvědčilo. Neochočovat, ale udržovat "přátelský" vztah (nejlépe s plechovkou kukuřice). Když mám projít a je tam kohout, tak se musí on uhnout. Neobcházím ho. Ale třeba když chytám slepice, tak chytnu nejdřív kohouta a zavřu ho. Pak v klidu chytám slepice. Jinak bych riskovala, že si je bude chránit. Jinak mám třeba vysledováno, že se kohoutům nelíbí lesklé stříbrné věci. Což jsem se přesvědčila, když jsem měla na botách "stříbrnou odrazku".