Husa snáší kde nemá...

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.3.2021 08:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ač jsem udělala huse hnízdo v husníku, zjevně se jí nelíbí, začla snášet do rohu výběhu venku. Máme tady lišky, bydlíme u lesa takže na noc husy zavírám do husníku. Vejce samozřejmě sbírám. Máme je letos poprvé tak se chci zeptat zkušenějších chovatelů, až dosnáší a dám jí vejce do husníku, myslíte že to pochopí a zasedne i tam? Nebo jak jí to vysvětlit? Máme husu a housera české bílé, je jim 5 let. Budu ráda za jakékoli tipy a rady jak zacházet s vejci a jak postupovat aby vše proběhlo úspěšně. Husa snáší obden pozdě odpoledne, dnes čekám třetí vejce, první jsem nechala v husníku aby jí napadlo snášet tam další ale nezabralo to. Díky

2.3.2021 10:09
ančovička1

XXX.XXX.220.111

S tim nic moc nenadelate..treba nechat husu zavrenou,aby snesla v husniku,ale nevim..v nejhorsim(nejlepsim) pripade date vejce do lihne..
mne asi predloni zacala husa snaset u hromady porezanych vetvi ,tak jsme ji nechali,ale postavili jsme nad ni "domecek",na ten jsem hodila kupku sena proti slunci(a take to vypadalo hezky😀)a husicka tam vysedela v pohode housata😀..jenomze lisky a kuny nemame a houser hlidal ve dne,v noci😀..

2.3.2021 16:39
1978milan

XXX.XXX.231.235

Asi bych zkusil zavírat husy ten den, kdy má snést vejce, dřív. Píšete, že snáší pozdě odpoledne. Tak bych je asi zavřel brzo odpoledne, aby byla nucená snést v tom husniku. Vejce ji tam nechte pokud tam nemrzne , nebo dávejte podkladky.
Někdo tady psal, že husa umí počítat a že je potřeba, za každé snesene vejce, aspoň do pěti kousků, dát podkladek.
Jiná rada mě nenapadá.

2.3.2021 17:27
Erik Rosario

XXX.XXX.34.181

mne teraz tiez prve vajicko zniesla uplne inde, tak som jej to tam zrusil a polozil umele do chlievika kam by mala chodit a uz druhe vajicko zniesla tam, cakame na tretie zatial nic.

pred dvomi rokmi mi spravili hniezdo vonku, vtedy mi poradili, ze vajicka treba zobrat a hniezdo uplne zrusit aby tam neostalo, budu hladat nove miesto a hadam aj u vas by isli tam kde maju pripravene miesto.

3.3.2021 08:22
Meelek

XXX.XXX.41.179

Myslím, zeje lepší ji přenést komplet s hnízdem, až zasedne. Češka by to měla vydržet. A prdnout pod ní zase vejce.

3.3.2021 17:34
Erik Rosario

XXX.XXX.34.181

Meelek napsal(a):
Myslím, zeje lepší ji přenést komplet s hnízdem, až zasedne. Češka by to měla vydržet. A prdnout pod ní zase vejce.

praveze hovorili, ze ak uz zasadne tak neprenasat. Zial neviem potvrdit, ci sa da preniest tak isto ako kvocka, vsak kvocka sliepka sa bezne prenesie az ked sedi na nove miesto.

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.3.2021 17:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

Děkuji všem za příspěvky. Další vejce včera snesla opět venku, zase k plotu ale asi o dva metry dál podél plotu než to předtím. Vzala jsem jí ho i přes její i houserovo nadávání a odnesla za něj podkladek do husníku. Zítra by měla snést další. Zvažuji to zavření do husníku dřív, i když je to velmi naštve, chtějí být pořád venku. Fakt je že v husníku jsou jen na noc, ráno jak je vypustím tak se vyřítí ven a jdou se tam pak maximálně najíst ale jinak ten husník nemusí, ač je v něm pravidelně uklízeno a stálé občerstvení. Říkám si, že když se mi nepovede jí přesvědčit aby snášela v husníku, stejně jí nic jiného nezbude když tam bude mít vejce, odnést je předpokládám nezvládne a sedět jen tak někde na prázdné zemi snad taky nebude. Nebo myslíte, že by se mohlo stát že raději vůbec nezasedne? Taky se chci rovnou zeptat jak skladujete vejce? naležato a jednou či dvakrát denně otočit? Zjistila jsem že názory na to se různí tak by mě zajímalo jak to dělají chovatelé kterým se housátka úspěšně vylíhla. Jinak líheň nemám takže fakt potřebuju aby to husa Viera zvládla :D Díky za reakce

3.3.2021 18:33
1978milan

XXX.XXX.231.235

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Děkuji všem za příspěvky. Další vejce včera snesla opět venku, zase k plotu ale asi o dva metry dál podél plotu než to předtím. Vzala jsem jí ho i přes její i houserovo nadávání a odnesla za něj podkladek do husníku. Zítra by měla snést další. Zvažuji to zavření do husníku dřív, i když je to velmi naštve, chtějí být pořád venku. Fakt je že v husníku jsou jen na noc, ráno jak je vypustím tak se vyřítí ven a jdou se tam pak maximálně najíst ale jinak ten husník nemusí, ač je v něm pravidelně uklízeno a stálé občerstvení. Říkám si, že když se mi nepovede jí přesvědčit aby snášela v husníku, stejně jí nic jiného nezbude když tam bude mít vejce, odnést je předpokládám nezvládne a sedět jen tak někde na prázdné zemi snad taky nebude. Nebo myslíte, že by se mohlo stát že raději vůbec nezasedne? Taky se chci rovnou zeptat jak skladujete vejce? naležato a jednou či dvakrát denně otočit? Zjistila jsem že názory na to se různí tak by mě zajímalo jak to dělají chovatelé kterým se housátka úspěšně vylíhla. Jinak líheň nemám takže fakt potřebuju aby to husa Viera zvládla :D Díky za reakce

Normálně bych je zavřel třeba ve 3 hodiny a hotovo. Když to nejde po dobrém, tak to půjde po zlém. Mají tam světlo? Mají tam žrádlo a vodu? Pokud jo, tak nevidím problém.

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.3.2021 19:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mám to úplně stejně, husníky jak stodoly a hnizda si udělal jeden pár pod ořechem, druhý v šeříku. Oba co nejdál od husníků 😁
Skladování vajec bude oříšek, řeším jak je uchovávat v 10-15°C když doma je 23, v lednici 6 a venku mrzne. Velkou vinoteku se mi kupovat nechce.
Asi zkusim polystyrenovou krabici, doma.

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.3.2021 10:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak jsem zkusila zavřít je dřív, včera měla snášet, chystala si zas hnízdo venku ale ani ve 3 ještě nic neměla tak jsem je zavřela do husníku, ale nic nesnesla. Do teď snášela obden, včera mělo být páté vejce, tak nevím. Mohla se rozhodnout raději nesnést když to nejde tam kde chce? Myslela jsem že jak začne snášet tak rozhodují spíš hormony než husa sama. Co si o tom myslíte? Doufám že snese dneska a ne že úplně přestane. Teď jsou venku ale zatím nic.

7.3.2021 11:39
ančovička1

XXX.XXX.4.62

Jj, s husami to neni vzdy jednoduche..jak pisete,husy mate poprve, 5lete uz jsou zkuseny par,ale stejne si husa vybere podle sebe..kdyz se ji v husniku nebude libit,nic s tim nenadelate..nejlip vejce sbirat a potom dat do lihne,protoze kdyz zasedne venku,asi bude problem s predatory..nejlip dat opet huse na vyber nekolik hnizd..
Dnes si prave ode me odvezla kamaradka lihen, Bios 09, ma husy landeske a uz naneseno 28vajec..a stale snasi dal😁..musi je nasadit,aby vejce nebyla stara..loni ji husy vyvedly housata 2x..😀

7.3.2021 11:44
reznade

XXX.XXX.216.38

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak jsem zkusila zavřít je dřív, včera měla snášet, chystala si zas hnízdo venku ale ani ve 3 ještě nic neměla tak jsem je zavřela do husníku, ale nic nesnesla. Do teď snášela obden, včera mělo být páté vejce, tak nevím. Mohla se rozhodnout raději nesnést když to nejde tam kde chce? Myslela jsem že jak začne snášet tak rozhodují spíš hormony než husa sama. Co si o tom myslíte? Doufám že snese dneska a ne že úplně přestane. Teď jsou venku ale zatím nic.

Mám skoro podobný problém s pižmovkou, první vejce ráno na zemi, pak 2 dny nic, třetí den odpoledne opět na zemi, pak 3 dny nic a ráno čtvrtý den po druhém vejci třetí vejce přidala tedy konečně do kukaně, kde měla předělané první 2 vejce, ale teď zas už 2 dny nic. Takovým stylem snášení, každý 3. až 4. den jedno vejce, než nanese celé hnízdo a zasedne tak víc jak polovina vajec už bude moc stará.
Teď nevím, jestli větší problém je, že nebyla na snášku připravovaná kvalitnějším krmením nebo že mají málo světla, jsou totiž v tmavém chlívku. Teď mývají přes den otevřené dveře, at je tam aspoň menší šero a večer jim do 8 svítím.
Znovu mám pocit že chov pižmovek není tak bezproblémový jak se všude říká, i s nimi jsou začátečnické chyby velký problém...

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.3.2021 11:51
Uživatel s deaktivovaným účtem

My líheň nemáme, ani mít nemůžeme protože máme solární elektřinu a tu v zimě na noc vypínáme a hlavně než takto tak bych si husy ani nepořizovala, chci aby se starali husa a houser, aby si naplnili svoji přirozenou potřebu vyvést mladé a housátka aby měla rodiče a ne aby na svět přišla v líhni. Loni nám kvočna vyseděla tři kuřátka a vodila je tady, byla to paráda proti gustu žádnej dišputát, ale když to nepůjde přirozeně, nepůjde to vůbec

7.3.2021 12:00
ančovička1

XXX.XXX.4.62

Meelek napsal(a):
Myslím, zeje lepší ji přenést komplet s hnízdem, až zasedne. Češka by to měla vydržet. A prdnout pod ní zase vejce.

No, nevim,prala bych to pani,aby se husa dala prenest i s hnizdem, ale vubec tomu neverim, ze se to podari..husa utece a zacne po case snaset zase tam,kde bude sama chtit..(pouze muj nazor)..

7.3.2021 12:03
přezdívka

XXX.XXX.105.195

reznade napsal(a):
Mám skoro podobný problém s pižmovkou, první vejce ráno na zemi, pak 2 dny nic, třetí den odpoledne opět na zemi, pak 3 dny nic a ráno čtvrtý den po druhém vejci třetí vejce přidala tedy konečně do kukaně, kde měla předělané první 2 vejce, ale teď zas už 2 dny nic. Takovým stylem snášení, každý 3. až 4. den jedno vejce, než nanese celé hnízdo a zasedne tak víc jak polovina vajec už bude moc stará.
Teď nevím, jestli větší problém je, že nebyla na snášku připravovaná kvalitnějším krmením nebo že mají málo světla, jsou totiž v tmavém chlívku. Teď mývají přes den otevřené dveře, at je tam aspoň menší šero a večer jim do 8 svítím.
Znovu mám pocit že chov pižmovek není tak bezproblémový jak se všude říká, i s nimi jsou začátečnické chyby velký problém...

Každý začátek je těžký. A to se týká jakékoliv lidské činnosti.

7.3.2021 12:04
ančovička1

XXX.XXX.4.62

reznade napsal(a):
Mám skoro podobný problém s pižmovkou, první vejce ráno na zemi, pak 2 dny nic, třetí den odpoledne opět na zemi, pak 3 dny nic a ráno čtvrtý den po druhém vejci třetí vejce přidala tedy konečně do kukaně, kde měla předělané první 2 vejce, ale teď zas už 2 dny nic. Takovým stylem snášení, každý 3. až 4. den jedno vejce, než nanese celé hnízdo a zasedne tak víc jak polovina vajec už bude moc stará.
Teď nevím, jestli větší problém je, že nebyla na snášku připravovaná kvalitnějším krmením nebo že mají málo světla, jsou totiž v tmavém chlívku. Teď mývají přes den otevřené dveře, at je tam aspoň menší šero a večer jim do 8 svítím.
Znovu mám pocit že chov pižmovek není tak bezproblémový jak se všude říká, i s nimi jsou začátečnické chyby velký problém...

Pizmovky snasi kazdy den..ano, a mate pravdu,pokud snasi jednou za 3-4 dny, maji spatne krmeni...

7.3.2021 12:17
Štefan1

XXX.XXX.208.238

ančovička1 napsal(a):
Pizmovky snasi kazdy den..ano, a mate pravdu,pokud snasi jednou za 3-4 dny, maji spatne krmeni...

Já bych řekl, že v tom bude hrát roli i to světlo. Trvalá tma anebo šero opravdu není to pravé ... ani pro ty pižmovky, které vydrží (skoro) všechno.

7.3.2021 12:20
1978milan

XXX.XXX.231.235

reznade napsal(a):
Mám skoro podobný problém s pižmovkou, první vejce ráno na zemi, pak 2 dny nic, třetí den odpoledne opět na zemi, pak 3 dny nic a ráno čtvrtý den po druhém vejci třetí vejce přidala tedy konečně do kukaně, kde měla předělané první 2 vejce, ale teď zas už 2 dny nic. Takovým stylem snášení, každý 3. až 4. den jedno vejce, než nanese celé hnízdo a zasedne tak víc jak polovina vajec už bude moc stará.
Teď nevím, jestli větší problém je, že nebyla na snášku připravovaná kvalitnějším krmením nebo že mají málo světla, jsou totiž v tmavém chlívku. Teď mývají přes den otevřené dveře, at je tam aspoň menší šero a večer jim do 8 svítím.
Znovu mám pocit že chov pižmovek není tak bezproblémový jak se všude říká, i s nimi jsou začátečnické chyby velký problém...

Proč ty kachny nepustite přes den na dvůr?
Nevyhovující podmínky a špatné krmení jsou důvodem, proč kachna nese tak jak nese.
V těchto podmínkách se může stát, že ani nezasedne.
Kačer pojímá? Je totiž i možné, že vejce budou neoplodněná.
Pořád mi nejde na rozum, proč je máte zavřené i přes den.

7.3.2021 12:30
1978milan

XXX.XXX.231.235

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
My líheň nemáme, ani mít nemůžeme protože máme solární elektřinu a tu v zimě na noc vypínáme a hlavně než takto tak bych si husy ani nepořizovala, chci aby se starali husa a houser, aby si naplnili svoji přirozenou potřebu vyvést mladé a housátka aby měla rodiče a ne aby na svět přišla v líhni. Loni nám kvočna vyseděla tři kuřátka a vodila je tady, byla to paráda proti gustu žádnej dišputát, ale když to nepůjde přirozeně, nepůjde to vůbec

Ono sestavit super harmonizující pár, který bude pravidelně vyvádět mladé, je tak trochu o stesti.
Stane se, že husa prvním rokem krásně seděla a vyvedla mladé bez problémů a dalšími roky už sedět nechtěla, nebo hnízdo nedoseděla a týden před líhnutím z hnízda utekla. Takže si myslím, že žádný chovatel husí se bez líhně neobejde.
U českých hus je pud sezení silně zachován, takže tam by problém být neměl. Ovšem jestli teda máte čisté češky. Přesto si myslím, že byste nějakou líheň měla v záloze mít.

7.3.2021 13:17
ančovička1

XXX.XXX.4.62

reznade napsal(a):
Mám skoro podobný problém s pižmovkou, první vejce ráno na zemi, pak 2 dny nic, třetí den odpoledne opět na zemi, pak 3 dny nic a ráno čtvrtý den po druhém vejci třetí vejce přidala tedy konečně do kukaně, kde měla předělané první 2 vejce, ale teď zas už 2 dny nic. Takovým stylem snášení, každý 3. až 4. den jedno vejce, než nanese celé hnízdo a zasedne tak víc jak polovina vajec už bude moc stará.
Teď nevím, jestli větší problém je, že nebyla na snášku připravovaná kvalitnějším krmením nebo že mají málo světla, jsou totiž v tmavém chlívku. Teď mývají přes den otevřené dveře, at je tam aspoň menší šero a večer jim do 8 svítím.
Znovu mám pocit že chov pižmovek není tak bezproblémový jak se všude říká, i s nimi jsou začátečnické chyby velký problém...

Nejak mi uniklo,ze je mate navic zavrene v tmavem chlivku..myslela jsem, ze za tu dlouhou dobu, od kdy sbirate rady a zkusenosti od dlouhodobych chovatelu, budete mit dostatecne informace o chovu pizmovek..asi jsem se mylila..
Me uz snesla nejmin 10vajec mala pizmovka Bibi😁,ktera k nam priletela asi pred mesicem v hroznem stavu, asi od "dobreho" chovatele..je mila,zere z ruky..sice je trochu navic,ale nikdy ji nedam😀

7.3.2021 16:52
reznade

XXX.XXX.216.38

ančovička1 napsal(a):
Pizmovky snasi kazdy den..ano, a mate pravdu,pokud snasi jednou za 3-4 dny, maji spatne krmeni...

ted už mají stejné krmení jak slepice, které snáší denně, ale neměly ho v takzvaném přípravném období, kdy by mělo byt, no nějak se to vyvrbí...
možná na změnu krmení nezvládnou reagovat tak rychle jak jsem doufala, druhá ještě nesnáší, tak se u ní snad dá mluvit o přípravě na snášku krmením s větším množstvím dusíkatých látek, vitamínů a minerálů... tak třeba tou ní bude lepší...

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.3.2021 16:54
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak jsem naši Vieru podcenila, vejce včera přece jen snesla, opět ven než jsem je zavřela. Našla jsem ho dnes ve výběhu zakryté trávou, v noci bylo mínus 5 takže se hodí zřejmě už jen na podkladek. Dala jsem jí na místo kam snáší takovou voliéru, na dno drny, ze 3 stran stěny a stříška, dala jsem tam její první vejce, to včerejší zmrzlé a 3 slepičí místo těch co jsem jí sebrala, pokud tam zítra snese tak jí je tam budu měnit za slepičí a holt jí tam tedy pak nechám sedět a přiděláme pak dveře na noc. Jestli se jí nebude líbit ani tam tak už nevím

7.3.2021 17:10
reznade

XXX.XXX.216.38

ančovička1 napsal(a):
Nejak mi uniklo,ze je mate navic zavrene v tmavem chlivku..myslela jsem, ze za tu dlouhou dobu, od kdy sbirate rady a zkusenosti od dlouhodobych chovatelu, budete mit dostatecne informace o chovu pizmovek..asi jsem se mylila..
Me uz snesla nejmin 10vajec mala pizmovka Bibi😁,ktera k nam priletela asi pred mesicem v hroznem stavu, asi od "dobreho" chovatele..je mila,zere z ruky..sice je trochu navic,ale nikdy ji nedam😀

Kvůli mrazům jsme je zavřeli, za pár dnů až přejde tato vlna nočních mrazů, je můžeme dát ven, kdy už budou nocovat venku, do kachníku se jim prostě nechce...
Teď jim k večeru přisvěcuji do 8 večer (bohužel až poslední 3 dny). Přes den mám otevřené dveře do chlívka ať mají víc světla.

Jen nevím jestli můžu přemístit tu kachnu co už snáší i s kukaní na kterou si již navykla, aby na kukaň zas ve volném prostředí nezapoměla a nesnášela kdo ví kde?
Zas kvůli oplození vajíček je zatím musím mít dohromady.

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.3.2021 17:13
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mám čistokrevné češky, u bývalého majitele vyváděli mladé 2x ročně sami.

7.3.2021 20:25
ifauna7

XXX.XXX.236.3

Dobrý den, husy mohou mít samy mladé 2x do roka? Já mám husy z minulého roku, před měsícem před těmi velikými mrazy jsem pozoroval snahu o páření, ale teďka už ne. Taky se zde zmínilo krmení před snáškou, co extra krmit, aby husy měly dostatek živin? Měl bych nějak speciálně upravit poměr mezi pšenicí a kukuřicí?

Díky za případné odpovědi!
R.

8.3.2021 09:47
1978milan

XXX.XXX.36.122

ifauna7 napsal(a):
Dobrý den, husy mohou mít samy mladé 2x do roka? Já mám husy z minulého roku, před měsícem před těmi velikými mrazy jsem pozoroval snahu o páření, ale teďka už ne. Taky se zde zmínilo krmení před snáškou, co extra krmit, aby husy měly dostatek živin? Měl bych nějak speciálně upravit poměr mezi pšenicí a kukuřicí?

Díky za případné odpovědi!
R.

Pokud huse odeberete první housata a odchovate uměle, Husa se většinou podnese a vysedí druhé hnízdo. Bývá jich ale obvykle menší počet. Takže ano, jde to 2x do roka.
Jinak teď krmim pšenicí, ječmen a směs pro nosnice 1,1,1. Samozřejmě dostatek skořápek a mají neomezený výběh s potokem.

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.3.2021 10:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dobrý den, u mě zabralo zavření husníku na oba páry. První vejce byla venku, dál je nechávám v den snášky zavřené do odpoledne. Snáší do hnízd z réví, mechu, hoblin a ořechového listí. Snesená nahrazuji dřevěnými podkladky.
Vejce skladuji ve vyplém mrazáku při 10 °C, ráno a večer obracím, rosím vodou. Rosíte je ostatní také, nebo je to zbytečné?
Děkuji a zdravím!

8.3.2021 10:24
ančovička1

XXX.XXX.4.62

Nikdy jsem nasadova vejce nerosila, abyste jim spis neublizil, zvlast kdyz je mate v uzavrenem boxu lednicky,kde necirkuluje vzduch, bala bych se plisne..

8.3.2021 10:28
1978milan

XXX.XXX.231.235

Taky nerosim, skladuju v polystyrenove krabici. Obracím jednou denně.

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.3.2021 10:54
Uživatel s deaktivovaným účtem

A safra, hned je běžím odvětrat a rosičku vrátím k žehlení. Děkuji Vám oběma!

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.3.2021 14:45
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak jsem včera postavila voliéru na místo které si husa vybrala, dala tam drny, fakt jsem si s tím dala práci, dala jsem tam podkladky a víte co? Husa dneska snesla poprvé konečně do husníku :D Ale hrozně je oba rozčililo když jsem ho šla sebrat, i když jsem ho nahradila, tak snad si to pozítří zase nerozmyslí :)

8.3.2021 15:29
ančovička1

XXX.XXX.4.62

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak jsem včera postavila voliéru na místo které si husa vybrala, dala tam drny, fakt jsem si s tím dala práci, dala jsem tam podkladky a víte co? Husa dneska snesla poprvé konečně do husníku :D Ale hrozně je oba rozčililo když jsem ho šla sebrat, i když jsem ho nahradila, tak snad si to pozítří zase nerozmyslí :)

😁koukam,ze ta Vase husa zkousi,kolik vydrzite😁

8.3.2021 17:09
honzapm

XXX.XXX.134.34

Sběr neprovádějte před nimi.
Budto je někam přežeňte, na něco nalákejte nebo zavřete jinde atd.

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.3.2021 17:09
Uživatel s deaktivovaným účtem

ančovička1 napsal(a):
😁koukam,ze ta Vase husa zkousi,kolik vydrzite😁

To teda, úplně se děsím co bude dál

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.3.2021 17:13
Uživatel s deaktivovaným účtem

honzapm napsal(a):
Sběr neprovádějte před nimi.
Budto je někam přežeňte, na něco nalákejte nebo zavřete jinde atd.

Ok, pozítří je tedy vyženu do vedlejšího výběhu, jen nevím jestli mají smysl ty podložená slepičí vejce, když jsou o dost menší

8.3.2021 17:15
honzapm

XXX.XXX.134.34

Ne, slepičí tam skutečně nedávejte. Husa je na ně těžká a může je rozbít.
Existují sádrové podkladky, někdo má i krásné velké dřevěné ve tvaru husích v.
Budou velikonoce, kdo nemá v okolí zverimex nebo hosp. potřeby (podkladky),
tak si koupí v květinářství třeba bílá plastová vajíčka atd.

https://www.driml-napajecky.cz/cz/drubez-holubi/podkladky-do-snaskovych-hnizd/podkladek-pod-husy-sadrovy-2014131.html

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.3.2021 17:43
Uživatel s deaktivovaným účtem

honzapm napsal(a):
Ne, slepičí tam skutečně nedávejte. Husa je na ně těžká a může je rozbít.
Existují sádrové podkladky, někdo má i krásné velké dřevěné ve tvaru husích v.
Budou velikonoce, kdo nemá v okolí zverimex nebo hosp. potřeby (podkladky),
tak si koupí v květinářství třeba bílá plastová vajíčka atd.

https://www.driml-napajecky.cz/cz/drubez-holubi/podkladky-do-snaskovych-hnizd/podkladek-pod-husy-sadrovy-2014131.html

Aha ok, díky za informaci, zařídím se podle toho

8.3.2021 21:22
ladd

XXX.XXX.171.23

reznade napsal(a):
Kvůli mrazům jsme je zavřeli, za pár dnů až přejde tato vlna nočních mrazů, je můžeme dát ven, kdy už budou nocovat venku, do kachníku se jim prostě nechce...
Teď jim k večeru přisvěcuji do 8 večer (bohužel až poslední 3 dny). Přes den mám otevřené dveře do chlívka ať mají víc světla.

Jen nevím jestli můžu přemístit tu kachnu co už snáší i s kukaní na kterou si již navykla, aby na kukaň zas ve volném prostředí nezapoměla a nesnášela kdo ví kde?
Zas kvůli oplození vajíček je zatím musím mít dohromady.

Kam chcete tu kukaň přemisťovat, proč?? Kachny pouštějte normálně ven, nejsou takové zimy, aby nemohly být přes den venku. Večer je kdyžtak do chlívku nažeňte. V klídku, nevyplašit je, ať vám manžel pomůže. V ruce dlouhé proutky nebo nějaké zábrany, kterými je nasměrujete.
Pižmovky rády hřadují. Postavte jim tam každé přiměřeně vysoký, širší špalek, nebo nějaký delší, na který se vejdou všechny, položte. Možná je tam takto k nocování nalákáte.
Kachna, když už začala do budky snášet, tak už by spíš nové místo ke snášení hledat neměla. Moc bych ji pro jistotu nerušil, vajíčka neodebíral.
To svícení nevím zda je potřebné vhodné/nevhodné. Nikdo z diskutujících chovatelů pižmovek a hus ho zde nezmiňoval. Já se jinde ptal na světlo v chlívku, zda tam není úplná tma, to by kukaň nenašly, v šeru ano.

8.3.2021 21:51
reznade

XXX.XXX.216.38

ladd napsal(a):
Kam chcete tu kukaň přemisťovat, proč?? Kachny pouštějte normálně ven, nejsou takové zimy, aby nemohly být přes den venku. Večer je kdyžtak do chlívku nažeňte. V klídku, nevyplašit je, ať vám manžel pomůže. V ruce dlouhé proutky nebo nějaké zábrany, kterými je nasměrujete.
Pižmovky rády hřadují. Postavte jim tam každé přiměřeně vysoký, širší špalek, nebo nějaký delší, na který se vejdou všechny, položte. Možná je tam takto k nocování nalákáte.
Kachna, když už začala do budky snášet, tak už by spíš nové místo ke snášení hledat neměla. Moc bych ji pro jistotu nerušil, vajíčka neodebíral.
To svícení nevím zda je potřebné vhodné/nevhodné. Nikdo z diskutujících chovatelů pižmovek a hus ho zde nezmiňoval. Já se jinde ptal na světlo v chlívku, zda tam není úplná tma, to by kukaň nenašly, v šeru ano.

Nemůžu je z chlívka vyhnat ven, není u toho výběh zvířat. Do chlívka jsme je museli po jednom přenést v rukách. 2krát denně to dělat nejde, manžel mi s tím nebude denně pomáhat...
Buď budou ve dne i v noci v šerém chlívku nebo ve výběhu, kde se schovat nezajdou, ikdyž mají kde. Jestli nejde přemístit kukaň do výběhu, tak musí být do zasednutí té jedné kachny všichni v tom chlívku. Ale s takovou snáškou nezasedne snad nikdy a může do té doby začít snášet v chlívku i ta druhá, tak by nešla přenést ven ani ta s kačerem. Dnes byla přes den dost velká zima, ani jsem jim nemohla nechat otevřené dveře ať mají víc světla.
Přijde mi, že bez přísvitu skoro nic nesežerou, tak nemůžou ani snášet.

8.3.2021 22:08
1978milan

XXX.XXX.231.235

reznade napsal(a):
Nemůžu je z chlívka vyhnat ven, není u toho výběh zvířat. Do chlívka jsme je museli po jednom přenést v rukách. 2krát denně to dělat nejde, manžel mi s tím nebude denně pomáhat...
Buď budou ve dne i v noci v šerém chlívku nebo ve výběhu, kde se schovat nezajdou, ikdyž mají kde. Jestli nejde přemístit kukaň do výběhu, tak musí být do zasednutí té jedné kachny všichni v tom chlívku. Ale s takovou snáškou nezasedne snad nikdy a může do té doby začít snášet v chlívku i ta druhá, tak by nešla přenést ven ani ta s kačerem. Dnes byla přes den dost velká zima, ani jsem jim nemohla nechat otevřené dveře ať mají víc světla.
Přijde mi, že bez přísvitu skoro nic nesežerou, tak nemůžou ani snášet.

Nevím, ale připadá mi, že nemáte vhodné podmínky pro chov. Prostě v tmavém chlivku zavřené být nemůžou.
Přece nejdřív zařídím vhodné chovatelské
zázemí, nastuduju nějakou literaturu a pak teprve pořídím zvířata, ne?

8.3.2021 22:12
1978milan

XXX.XXX.231.235

Přece když chci něco chovat, tak by neměl být problém udělat pořádnou boudu pro kachny a koupit roli nejakyho pletiva a udělat pořádný výběh.

8.3.2021 23:31
reznade

XXX.XXX.216.38

1978milan napsal(a):
Přece když chci něco chovat, tak by neměl být problém udělat pořádnou boudu pro kachny a koupit roli nejakyho pletiva a udělat pořádný výběh.

Vždyť tu právě jiní chovatelé radily zavřít kachny přes zimu do chlívka kvůli mrazům. Tak jsem je tam přemístila když byly ty celodenní velké mrazy v únoru a než začala jedna snášet mi ještě nepřišlo vhodné období je přemístit zpět. Kdyby byl dnes venku kačer přes den, tak by měl znovu omrzlé čerstvě zahojené ozobí. Nečekaně dnes přes den trochu namrzr hřebínek jedné slepici a to ho má krátký. Teploměr ukazoval ráno +dva, tak jsem je normálně pustila, asi není přesný, mě taky mrzly nohy než jsem poklidila.

9.3.2021 00:21
ladd

XXX.XXX.171.23

reznade napsal(a):
Vždyť tu právě jiní chovatelé radily zavřít kachny přes zimu do chlívka kvůli mrazům. Tak jsem je tam přemístila když byly ty celodenní velké mrazy v únoru a než začala jedna snášet mi ještě nepřišlo vhodné období je přemístit zpět. Kdyby byl dnes venku kačer přes den, tak by měl znovu omrzlé čerstvě zahojené ozobí. Nečekaně dnes přes den trochu namrzr hřebínek jedné slepici a to ho má krátký. Teploměr ukazoval ráno +dva, tak jsem je normálně pustila, asi není přesný, mě taky mrzly nohy než jsem poklidila.

Když to tak čtu, tak teda potěš.... Podmínky teda nemáte.
Odkud jste? Odněkud z hor? Něco málo pod nulou vydrží.
Ve výběhu mají k dispozici na nocování co?
Je ten výběh zatravněný? S potokem, jezírkem?
Když do výběhu přenesete tu budku, tak kachna nebude vědět, že je to ta samá (když přendáte ptáku hnízdo na jiný strom, tak ho taky nepozná). Ale když kachna nebude mít jinou možnost, jiné vhodné místo, tak tam snášet začne.
Takže v první řadě bych přestal mořit kachny v tom chlívku a přestěhoval je do výběhu. Dal jim tam ty budky na snášení, do každé podkladek a ty starší vejce označil a přidal kachně až zasedne jen v případě, že už nebudou moc stará.
Pak taky tam musí mít nějaký kachník, kde budou v noci a kde by mohly být ty budky.To se nebojíte škodné? Nezapomeňte na ty špalky na nocováni.

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.3.2021 08:46
Uživatel s deaktivovaným účtem

honzapm napsal(a):
Sběr neprovádějte před nimi.
Budto je někam přežeňte, na něco nalákejte nebo zavřete jinde atd.

Já vejce sbírám když tam nejsou. Když jsou v husníku, tak na mě syčí, hlavně houser, vypadá, že hlídá husu, která zrovna sedí na hnízdě a snáší.
Ale vůbec si neumím představit, jak jim pak budu měnit podkladky za ty jejich vejce až zasednou. To mě tam taky nepustí, nebo jo? Je na to nějaký trik? Ještě ty vejce si umím představit, že je položím před husu a ona si je pod sebe nakulí, ale jak jí vezmu ty podkladky?

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.3.2021 09:01
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Já vejce sbírám když tam nejsou. Když jsou v husníku, tak na mě syčí, hlavně houser, vypadá, že hlídá husu, která zrovna sedí na hnízdě a snáší.
Ale vůbec si neumím představit, jak jim pak budu měnit podkladky za ty jejich vejce až zasednou. To mě tam taky nepustí, nebo jo? Je na to nějaký trik? Ještě ty vejce si umím představit, že je položím před husu a ona si je pod sebe nakulí, ale jak jí vezmu ty podkladky?

Nad tím jsem taky přemýšlela, ale vejce se mají dát pod husu až když prý aspoň dva dny sedí, a bude muset někdy vstát, jít se vykoupat a občerstvit takže tuhle chvíli mám v plánu využít. Ještě řeším dvě věci. Jestli skutečně má být za každé vejce podkladek nebo jich může být méně, a zda je nutné vejce sbírat pokud poleví mrazy.

9.3.2021 09:21
1978milan

XXX.XXX.36.122

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nad tím jsem taky přemýšlela, ale vejce se mají dát pod husu až když prý aspoň dva dny sedí, a bude muset někdy vstát, jít se vykoupat a občerstvit takže tuhle chvíli mám v plánu využít. Ještě řeším dvě věci. Jestli skutečně má být za každé vejce podkladek nebo jich může být méně, a zda je nutné vejce sbírat pokud poleví mrazy.

Říká se, že stačí 5 podkladků. Husa prý umí do 5 počítat. Já dávám víc, třeba 10.
Vejce rozhodně sbírejte, je to moc cenný materiál na to, aby se s nimi v noci něco stalo, nebo aby prochladla.
A česká husa má snášku nízkou, tak si nemůžete dovolit o nějaké vejce přijít.

9.3.2021 10:21
honzapm

XXX.XXX.134.34

Musíte vystihnout moment, kdy se půjde vykoupat a vejce vyměnit.

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.3.2021 11:03
Uživatel s deaktivovaným účtem

Já jim dávám až do 5 podkladů v každým hnízdě a teď, když už je tam pět, tak už jenom sbírám ty vejce co tam jsou navíc. Někde jsem četla, že husa umí počítat snad jenom do 5.
Sbírám je i když je teplo, oni je jinak docela ušpiní. Podkladky už mám pěkně zelený.
Jinak ty podkladky dělám z jejich prvních vajec, který vyfouknu, s jednou větší dírou, a naplním (zaleju tou větší dirou) sádrou. Vypadají k nerozeznání od jejich vajec a aspoň máme vejce do buchet.

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.3.2021 11:03
Uživatel s deaktivovaným účtem

honzapm napsal(a):
Musíte vystihnout moment, kdy se půjde vykoupat a vejce vyměnit.

Super, děkuju

9.3.2021 15:46
reznade

XXX.XXX.216.38

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Já jim dávám až do 5 podkladů v každým hnízdě a teď, když už je tam pět, tak už jenom sbírám ty vejce co tam jsou navíc. Někde jsem četla, že husa umí počítat snad jenom do 5.
Sbírám je i když je teplo, oni je jinak docela ušpiní. Podkladky už mám pěkně zelený.
Jinak ty podkladky dělám z jejich prvních vajec, který vyfouknu, s jednou větší dírou, a naplním (zaleju tou větší dirou) sádrou. Vypadají k nerozeznání od jejich vajec a aspoň máme vejce do buchet.

Tak vidím, že nápad na výrobu podkládků máme stejný. Podkládky děláme s tím vyfouknutím úplně stejně ze slepičích pod kvočnu nebo pižmovku kdyby bylo třeba vejce sbírat. Ale sádra se nám moc neosvědčila, moc rychle tuhne, manžel udělal 2 vejce a zbytek mu sádra stuhla. Tak zkouší stěrku, ale nevím jak to bude pak s pevností. Ještě jsem je nepotřebovala použít...

9.3.2021 15:52
reznade

XXX.XXX.216.38

Ančovičko, vy jste někde psala že u svojích pižmovek vejce sloučíte pod jednu, aby dřív zasedla a seděli kachny postupně. Je tomu tak nebo jsem to špatně pochopila? Je možné vejce sloučit jen pod jednu, když mají velké přestávky, a tak ji přimět zasednout dřív? A druhé vejce vyměnit za podkladky a až nanese pár nových, tak jí podkládky sebrat?

9.3.2021 18:18
ančovička1

XXX.XXX.4.62

Ano, dat vice vajicek do jednoho hnizda,ale stejne se musi pizmovka "vynest"..prave mam takovou jednu kacenku, zustala sedet na asi 5ti vejcich(dalsi jsem odebirala),dnes jsem ji asi 5 pridala,nevim,kolik jich ma,zjistim pozdeji😁..takze uz sedi..
mam doma misu vajec, oznacenych ,datum snasky,denne obracim a cekam na dalsi kandidatku na kacata😀..v dalsim hnizde 4 vejce,dalsi kacky jeste snasi do dalsich hnizd..
S temi podkladky to musite jinak..udelejte si formu na vajicka ze sadry, do ktere budete tu sadru nalevat a vyrabet spoustu sadrovych podkladku velice jednoduse.

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.3.2021 13:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak dnes jsem naší Vieře ráno vyměnila podkladky za vejce, hnízdo má plné prachového peří a krásně sedí, vstane jen ráno na snídani. Teď už je to na nich, krom toho že vejce za týden a pak ještě dvakrát prosvítím a když tak vyřadím. Doufám že budu mít dost výkonnou baterku Slyšela jsem že až se začnou líhnout, mají se od husy odebírat a pak vrátit až jsou všechna. Je to nutné? Děláte to tak? Když vidím jak je vzteklá, nerada bych s ní zápasila o housátka

23.3.2021 23:51
Meelek

XXX.XXX.14.99

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak dnes jsem naší Vieře ráno vyměnila podkladky za vejce, hnízdo má plné prachového peří a krásně sedí, vstane jen ráno na snídani. Teď už je to na nich, krom toho že vejce za týden a pak ještě dvakrát prosvítím a když tak vyřadím. Doufám že budu mít dost výkonnou baterku Slyšela jsem že až se začnou líhnout, mají se od husy odebírat a pak vrátit až jsou všechna. Je to nutné? Děláte to tak? Když vidím jak je vzteklá, nerada bych s ní zápasila o housátka

Už se mi několikrát stalo, že house vypadlo z hnízda, nenašlo cestu zpět a prochladlo a pošlo. Dávám je do chlívku pod infra, pak k nim soupnu i maminu s taťkou a jsou tam cca měsíc. Pak jdou zpátky na potok.

Martina40

2.4.2021 14:47
Martina40

XXX.XXX.243.254

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Dobrý den, u mě zabralo zavření husníku na oba páry. První vejce byla venku, dál je nechávám v den snášky zavřené do odpoledne. Snáší do hnízd z réví, mechu, hoblin a ořechového listí. Snesená nahrazuji dřevěnými podkladky.
Vejce skladuji ve vyplém mrazáku při 10 °C, ráno a večer obracím, rosím vodou. Rosíte je ostatní také, nebo je to zbytečné?
Děkuji a zdravím!

Já mám štěstí. ve sklepě je celý rok 12 stupňů a je tam pramen, takže vlhko, ale ne moc. Takže nerosím. Ale slyšela jsem, že někteří chovatelé rosí.
Vejce vložím do plata nakloněná a každý den je nakloním na druhou stranu a trošku pootočím.

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.5.2021 06:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak bych se ráda podělila o výsledek našeho chovu. Vejce se mi s jistotou nepovedlo prosvítit ani jednou, nemáme ani líheň jak mi bylo doporučováno. Výsledek? Z 9 vajec které jsem pod husu dala se vylíhlo 10 krásných housátek (husa pod sebe zjevně po zasednutí ještě snesla jedno vejce), už týden se mají čile k světu. Myslím že lidi se moc přeceňují, ta zvířata ví sama nejlépe co a jak udělat. Na líhnutí dohlíželi husa s houserem tak jako teď dohlíží na housata a moje asistence by byla jen na škodu. Myslím, že lidi by se měli do nich montovat co nejméně, o líhnutí chudáčků sirotků v líhni ani nemluvě. 110% úspěšnost

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.5.2021 08:06
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak bych se ráda podělila o výsledek našeho chovu. Vejce se mi s jistotou nepovedlo prosvítit ani jednou, nemáme ani líheň jak mi bylo doporučováno. Výsledek? Z 9 vajec které jsem pod husu dala se vylíhlo 10 krásných housátek (husa pod sebe zjevně po zasednutí ještě snesla jedno vejce), už týden se mají čile k světu. Myslím že lidi se moc přeceňují, ta zvířata ví sama nejlépe co a jak udělat. Na líhnutí dohlíželi husa s houserem tak jako teď dohlíží na housata a moje asistence by byla jen na škodu. Myslím, že lidi by se měli do nich montovat co nejméně, o líhnutí chudáčků sirotků v líhni ani nemluvě. 110% úspěšnost

Gratuluji 👍 to je úspěch 10 z 9.

U nás taky houseři na jedničku s hvězdičkou. Malý vodí všude, pomáhají do schodů... Dokonce jsme teď o víkendu viděli jak se dva houseři a husa semkli a stoupli nad mláďata, když útočil jestřáb, tak, že malý nebyli ani vidět. Nakonec jestřáb letěl na slepici, ale ani tu neodnesl, když uviděl nás

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.5.2021 14:21
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Gratuluji 👍 to je úspěch 10 z 9.

U nás taky houseři na jedničku s hvězdičkou. Malý vodí všude, pomáhají do schodů... Dokonce jsme teď o víkendu viděli jak se dva houseři a husa semkli a stoupli nad mláďata, když útočil jestřáb, tak, že malý nebyli ani vidět. Nakonec jestřáb letěl na slepici, ale ani tu neodnesl, když uviděl nás

Děkuji, nápodobně :) Je to nádhera to sledovat když se to tak daří. My bydlíme téměř v lese takže o predátory není nouze takže jsou taky stále ve střehu a já též, ale oni to zvládají taky na výbornou :)

Přidejte reakci

Přidat smajlík