Dobrý večer, prosím o radu, jsem v chovu holubů začátečník. Dnes jsem si všimnul, že jedna holubička má jakoby nateklé "koutky" u zobáku. Kolem kořene zobáku, z každé strany má nateklé lysé místo. Vypadá to jako u člověka když má popraskané koutky rtů zimou. Když jsem ji měl v ruce, všimnul jsem si i vodnatého výtoku z nozder a kýchání. Holubice je zatím při síle, není pohublá, měla plné vole, kloaku čistou. Hodinu hledám články a pročítám, ale nikde tento příznak (ty nateklé koutky) nenacházím. Zřejmě pro to, že nevím jak to formulovat a co hledat.... Přijde mně, že téměř všechny nemoci mají totožný průběh (rýma, výtoky z nozder, průjmy, nežravost, malátnost, atd.), ale na ty "koutky" jsem nikde nenarazil, při tom by to mohl být stěžejní příznak konkrétní nemoci.... A tak se obracím na chovatelskou veřejnost, jestli jste se někdo s něčím podobným už ve svém chovu nesetkal.
Holubici jsem ihned dal do karantény. Budu sledovat trus, příjem potravy a vody. Je v páru s holubem, takže budu sledovat i jeho. Ale pokud je to nějaký moribundus stejně se asi nevyhnu přeléčení všech chovných jedinců. Léčiva nemám žádná, jen preventiva, takže pokud by někdo tušil a mohl poradit i nějaký preparát od vet. budu vděčný. Je mi jasné, že tak na dálku a ještě s mojí formulací to asi nebude lehké. Popř. můžu zítra udělat foto a vložit k posouzení.
Všem děkuji za každou reakci.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jsou žluté?
Řekl bych že je to spíše jakoby vypelichané. Prosvítá růžová kůže. Udělal jsem pár fotek. Během focení jsem neviděl žádný výtok ani nezpozoroval kýchání. Trus normální, žádná vodnatost ani průjem.
JSOU TO NEŠTOVICE !!!
Podívejte se mu do zobáku jestli to má i tam tak to už nemá na přežití velkou šanci .Všechny takové utvary odstranit nejlíp to jde nehtem z kterých poteče trochu krev přetřít framinkojnem .Někteří nepřijimají potravu tak je dokrmte nenechte je vyhladnout . POKUD TO NENÍ DO CHOVU NEZBYTNÝ JEDINEC U S M R T I T !!!
maho
napsal(a):