Ako začať s lietaním?

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
27.2.2012 19:57
milan.g

XXX.XXX.200.117

Mám v holubínku s voliérou čepelské letúne a poľské rysy, ktoré by som chcel začať navykať na lietanie vonku. Voliéra s holubníkom je pod strechou s presahom, cez pletivo a okná holubníka však vidno von. Na fotke ešte chýba voliéra, mám holuby asi rok.

Ako začať s lietaním a aký výlet (dvierka, kôš) sa vám osvedčili?

ferencjo

28.2.2012 21:46
ferencjo

XXX.XXX.161.21

Dobrý deň ,síce niesom odborník.ale aspoň napíšem,ako som to urobil ja.
Najlepšie bude, ak im pred samotným vypustením na vletový otvor zhotovíte menšiu klietku z pletiva,aby mali rozhľad do okolia. Medzitým predpokladám že holuby sadnú na vajcia, prvé dni je lepšie pustiť ich pred večerom, a neplašiť ich,mohli by odletieť. Otázne je,či chcete holuby púšťať len na určitý čas,alebo chcete aby mali možnosť kedykoľvek vylietať( pokiaľ máte čepelské,predpokladám že ich budete trénovať - odporúčam pozrieť si niektoré príspevky tu na ifaune ..napr:

https://www.ifauna.cz/holubi/forum/r/detail/739322/trening-letunov

alebo zadajte do vyhľadávača slovo letún,tréning a pozorne čítajte, to isté s výletom , treba si preťukať príspevky a pozrieť obrázky.možností je veľa..
chovu zdar
J.F.smajlík

29.2.2012 10:29
1372006

XXX.XXX.65.33

Pri letúnoch chovné holuby by mali mať samostatné oddelenie aj s voliérou. Pre možné straty pri výškových letúnoch sa držia uzavreté, len na odchov kvalitného potomstva.

29.2.2012 10:37
1372006

XXX.XXX.65.33

Čepelský letún je nielen svojim zovňajškom veľmi príťažlivý a čisto biely, vie aj dobre a vysoko lietať. Bežné sú 3 - 4 hodinové lety a neboja sa aj veľkých výšok, ktoré za dobrých atmosferických podmienok pravidelne dosahujú

29.2.2012 10:53
1372006

XXX.XXX.65.33

Tak tu sú výletníky pre letúny. Prvý je pre staré letúny. Druhý a tretí je pre mladé z 1 - 2 hniezda. Tréning každého kŕdla je samostatný..

29.2.2012 18:39
milan.g