stacey

Moje příspěvky

19.7.2016 19:24

Ano, na kruhu také jen přiložím. Ale můj kůň má tendenci si kruh upravovat podle sebe ( je to mladík), tak potom pobízím. Při zvětšování většinou ne, jen více přitlačím. Záleží na situaci a na rozpoložení koně. Když má náladu a pracue, tak jen přikládám, případně lehce navýším tlak. Když se mu naopak nechce, tak pobízím ťukáním do kroku. A zmenšení dělám jen vahou. A samozřejmě lehce upravuji vnější otěží.
Takže ano, myslím, že v principu si to pochopila správně.
Ale ono hodně záleží na trenérovi. Já se řídím dost citem a jde mi o to, aby to bylo pro koně jednoduché a snadno pochopitelné.

19.7.2016 16:04

Tak třeba já se držím filozofie P. Karla. Jeho systém a práce je mi blízká a sympatická. Tudíž razím jeho "ruka bez nohy, noha bez ruky" a při zastavení nohu nepoužívám. Navíc mi to přijde pro koně matoucí. Takže zádrž sedem a bez nohy.

Pokud mi šlape koník sám po stěně a v požadovaném tempu, tak v rohu vnitřní holeň přiložím. To je povel, pokyn k tomu, aby se kolem ní ohnul a neprojížděl roh jak prkno. Nepobízím tedy, jen přiložím. Plus k tomu příslušná práce otěží.

Ano, myslím si, že koník by měl jít sám vpřed bez soustavného okopávání holení. U ohybání tedy holeň jemně přiložím a u stranových pohybů mám koně pod opakující se pobídkou, jelikož ho mám naučeného tak, že konec pobídky = konec cviků. Tedy například při ustupování na holeň pobízím, co krok a jak přestanu, kůň se mi sám rovná.

16.7.2016 22:26

Myslím, že článek je napsaný velmi dobře a souhlasím s ním. Pan Štembera to napsal hezky a výstižně. Nemyslím, že tím chce říct, že western je špatný. Stejný článek by se dal napsat o parkuru či drezuře. Bohužel...

10.5.2016 17:22

Naši psi žerou normálně berana i kozla. Kance taky.

10.5.2016 17:20

bartrand napsal(a):
A co prostě po bakalářským studiu podat normálně přihlášku na vyšší stupeň oboru, co chceš studovat? Na samostatnou veterinářku stejně potřebuješ víc, než bakaláře..

To se obávám, že toto veterina neumožňuje. Že se jede celých 5 nebo 6 let v kuse.

10.5.2016 06:22

Pokud to není nutné, tak ho nelonžujte.
Pokud to tedy musí být, sežeňte si pomocníka, někoho zkušeného, a začněte uplně od začátku. Po internetu těžko radit, když vás nikdo neviděl. Důležité je, odstranit příčinu - proč zdrhá z kruhu? A to přes net jde těžko.

5.5.2016 06:18

papagaii napsal(a):
Nechápu co tady všichni děláte... Myslím si, že koza, ovce je DOBRÝ společník ke koni...
http://www.konicci.cz/clanky/etologie-koni-93/je-muj-kun-osamely-2491/
Myslím si, že každý nemá na to, aby měl 2 koně, tak aspon koupit kozu... PLNO lidí mají koně uplně v samotě a koně jsou mezi konmi v poho, když přece kun stráda, tak se od koní nedá oddělit, a ržá po nich... Myslím si, že každý člověk, co má svého koně moc rád, tak pozná, že mu něco schází...

Není a nikdy nebude. Pochopte to. Kůň potřebuje k sobě koně. A buďme upřímní, i dva koně jsou málo, ale je to lepší než koza či ovce.
To, že plno lidí má koně s kozou či uplně v samotě nevypovídá nic o tom, zda to je v pořádku nebo není. Pokud řeknu, že plno lidí koně mlátí, tak já mohu také a bude to v pořádku? Těžko.

Každý člověk, co má koně rád je schopen mu zajistit jeho základní potřeby. A ty jsou: BEZPEČÍ=STÁDO a POTRAVA + samozřejmě možnost úkrytu před nepřízní počasí. Koni opravdu nestačí říct, že ho máte rádi a nemáte na druhého koně.

4.5.2016 16:58

Kikuluoš minuouš napsal(a):
Ahoj, mám taky koníka jen s kozou a myslím, že je kobylka spokojená.2 koně mít nemůžu, a na ustájení se mi nikdo nehlásí... Mám domluvené, že koně vídá venku a je v pohodě :). Nechápu, proč to tady zavadatelka na netu rozebírá, když to je čistě věc majitele koně...

Jak můžeš vědět, že je kobylka spokojená jen sama s kozou?
Už to tu bylo krásně napsáno výše. Kůň je společenské, stádové zvíře. Patří do skupiny s dalšími koňmi. Ty, jakožto majitelka, máš za koně zodpovědnost. To znamená, že mu musíš zařídit potravu, přístřešek a HLAVNĚ společníka stejného druhu! To není koza.Je to jen a jen člověčí sobeckost držet koně o samotě.
Pokud nemá dostatečný prostor či finance na dva a více koní, tak si ho nepořizuji. To je jednoduché.

20.4.2016 17:27

K tomuto mě napadá jen, že komu není shůry dáno, v apatyce nekoupí.

22.3.2016 05:59

Mám pocit, že my to tady nevyřešíme. A zdá se, že ani sama zadavatelka tuto situaci nevyřeší.
Z toho důvodu si myslím, že buď si MUSÍ pozvat člověka, který má s podobnými koňmi zkušenosti. Člověka, který kobylku lehce porovná do začátku a naučí slečnu, jak s ní dále pracovat. A nebo se může zbavit (prodat, darovat) a pořídit si pro sebe něco daleko vhodnějšího.

21.3.2016 16:21

Makys pokud to byla reakce na mě, tak takto. =) Koník samozřejmě není sám. Jsou na pastvině tří jako stabilní skupina. Vychází spolu perfektně, žádné boje o žrádlo nic. Kolem nich jsou pak ještě další koně. Jsou na pastvině po celý rok s možností přístupu do přístřešku. Přes zimu jsem krmila i 5x denně malými porcemi sena (když jsem byla doma). Co jsem v práci, dostávájí 2x denně. Častěji neni v mých silách. Na nonstop senu být nemohou (tloustou i ze vzduchu).

20.3.2016 18:08

Ahoj,
přes zimu jsem jen ráno nakrmila a odpoledne. Vracím se domu kolem čtvrté nebo později. A to s ježděním nešlo dohromady. Takže seno ráno a odpoledne. V ježdění pauza. Mám koně 24/7 takže to ani problém nebyl. Začala jsem jezdit až s prodlužujícím se dnem.
Ale mám koně doma, tak to je pro mě o něco jednoduší, že už za nimi nemusím nikam dojíždět.

18.3.2016 23:10

edwina napsal(a):
Asi budu za zlou, ale poradila bych prodat klisnu někomu zkušenějšímu, anebo když to nepůjde a nikdo ji nekoupí, dát takového koně na jatka. Člověk má větší hodnotu než zvíře a jeho zdraví je přednější. Kůň, který majitelku při každé návštěvě výběhu pokope (cíleně po ní jde), je zkažený a nepatří jí do rukou - a nejspíš ani nikomu jinému. Může to být zaviněno i chybami v odchovu - např. asociální zvíře vyrostlé na dvorečku bez stáda, které už jako hříbě zjistilo, že je silnější než člověk. Koní je přece tolik a dají se pořídit za pár šupů, tak těžko chápat, že se dobrovolně někdo potýká s agresivní potvorou, na kterou nestačí. Situace hrozí úrazem, i vážným (už jsem viděla rozkopnutou hlavu). Co všechno si zadavatelka nechá líbit, než to vyhodnotí jako kritické ?

Souhlasím.
Dnes, kdy se dá kůň koupit za relativně malé peníze, nevidím důvod, proč si doma držet agresivní zvíře. Obvzláště, pokud ho majitelka očividně nezvládá.
Jednoho dne, by nemuselo jít jen o její zdraví či nedejbože život. A určitě se najde jiný, vhodnější kůň, který nebude útočit.

5.3.2016 09:21

Vyvazovací otěže.

5.3.2016 07:10

Třeba jen koni chybí motivace. Více chvalte, radujte se, pamlskujte a uvidíte.

Já teda lenocha nemám, ale také ho všechno nebaví. Ale motivace velmi pomohla. Po každém povedeném krůčku, cviku či rychlejším pohybu chvalte. Ale vesele, s radostí a s jiskrou. Buďte upřímně ráda, že to ten kůň udělal ( i kdyby měl jen zvednout hlavu od trávy). Klidně bych i dávala pamlsky. Můj kůň miluje pamlsky, tak je dávám a změna je velmi viditelná.

1.3.2016 20:16

Máme 4 psy různých velikostí (kříženec RR, kříženec BOC, kříženec JRT a kříženec jezevčíka). A jsou spolu uplně krásně a v pohodě. Velká si hraje velmi opatrně s malou. Někdy se spíš bojíme o velkou.
Když náhodou velká začala malou zlobit (nebo obráceně), tak se hra ukočila a šli od sebe. A teď už je to dobrý. Hrají si všichni spolu.

25.2.2016 16:38

jenomže problém je že má panickou hrůzu z biče a cokoli co se biči podobá... takže moje otázka zní... Mám ji napřed naučit že bič ji opravdu nesežere a pak zkusit stranové pohyby nebo lze ještě nějak jinak tohle provádět?

Ano, bylo by nadmíru vhodné kobylu naučit, že ji bič nesežere. To je věc, která se neztratí a pro ni bude, pro jakoukoli další práci, dobré vědět, že bič jí neubližuje.
Jinak stranové pohyby lze učit i bez biče. Nebo tou pozitivní motivací. Pokud ale by ses chtěla pustit do R+ posilování, doporučuji toho načíst víc než jen ten jeden článek na equichannelu. Případně do začátku povolat ke kobyle někoho, kdo má s touto metodou více zkušeností.

24.2.2016 19:20

Amirka napsal(a):
Bála bych se že, když ji dám na dlouho na pastvu bude problém následně ještě větší. Přetížení se zase tak moc nebojím. Na vyjížďky jezdíme ale jezdíme většinou krokem, protože má ráda když se může rozhlížet. Párkrát zaklušeme, zacváláme a jedeme domů. Tohle mi nepřijde jako intenzivní trénink ale tak je to subjektivní názor a každému příjde intenzivní náročný trénink jako něco jiného. Na krytou jízdárnu jsem chodila vždy max na 20 min aby ji to nepřestalo nudit. Na venkovní jízdárně jsem byla většinou tak 40 min a stačila jsem se ji ohýbat a dělat jí to zajímavější aby neztratila pozornost a nezačalo ji to nudit. S důvěrou nebo s tím že by mě neměla ráda mám občas podezření ale beru jako důkaz důvěry že se mnou jde na procházku bez vodítka a nikam neuteče maximálně se zastaví rozhlédne se a cupitá dál za mnou. Na hubertky jsme sice jely ale zacválaly jsme si dvakrát a jinak jsem ji do něčeho nenutila, chtěla jsem jen zjistit jak se bude chovat ve velkém houfu koní. Na vyjížďky jezdím většinou sama tak dvakrát do měsíce se mi podaří že jedeme ve dvou. Trenérka říká že to může být i tím že mě zkouší a že je to jsou jen pubertální výjevy. Bude se teď ještě víc snažit chodit na procházky po loukách kde se stal ten incident a jezdit jen v kroku.

S obrovskou pravděpodobností ten problém nebude větší.
Taktéž jsem měla koně nyní asi půl roku na pastvě. Absence jakékoliv práce. Nedělal absolutně nic. Ani procházky, hraní, prostě nic. Po půl roce jsem začala pomalu jezdit a spousta problému, které jsme měly před záhadně zmizela. Nebo zmírnila. Kůň si odpočinul, pročištil si hlavu. Já taktéž a začali jsme s čistým štítem.
A to já mám koně výrazně starší s nižším objemem práce než tvoje mladičká shagya.
Je to přetažené děťátko, dej ji tu pauzu. Tím se určitě nic nezkazí.

29.1.2016 18:44

Nejlepší pro hucula by bylo nechat ho v klidu na pastvině. Pokud má propadlý hřbet, tak ho zřejmě bolí, když na něj sedneš. Ono chtít předělat 23letého hucula není uplně věc pro začátečníka.

12.12.2015 13:24

sevi_77 napsal(a):
Dobrý den, vadí když jezdim na uzdecce bez na nánosníku ? Děkuji :).

Ne, určitě to nevadí.