Fenka borderky k dospělému psovi?

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Kačí H.

29.8.2017 16:45
Kačí H.

XXX.XXX.239.37

Zdravím. Máme doma dospělého psa, křížence. Budeme si pořizovat border kolii. Chvíli jsem byla rozhodnutá že to bude pes, ale chvíli že to bude fenka. I přítel chce fenku, protože prý chce štěňátka. Původně jsem přemýšlela nad tím, že by se fenečka nechala vykastrovat aby bylo po problému ale po dlouhém přemýšlení a několika nestranných názorů mi to přijde škoda. V době hárání by slečna byla s námi v domě a když by jsme šly ven, pes by byl na druhé zahradě než projdeme. Myslíte si, že je to dobrý nápad? Předem děkuji za rady a názory.

29.8.2017 16:54
scylla

XXX.XXX.150.32

Kačí H. napsal(a):
Zdravím. Máme doma dospělého psa, křížence. Budeme si pořizovat border kolii. Chvíli jsem byla rozhodnutá že to bude pes, ale chvíli že to bude fenka. I přítel chce fenku, protože prý chce štěňátka. Původně jsem přemýšlela nad tím, že by se fenečka nechala vykastrovat aby bylo po problému ale po dlouhém přemýšlení a několika nestranných názorů mi to přijde škoda. V době hárání by slečna byla s námi v domě a když by jsme šly ven, pes by byl na druhé zahradě než projdeme. Myslíte si, že je to dobrý nápad? Předem děkuji za rady a názory.

Pokud jste odpovědní a máte možnost psy důsledně v době hárání oddělit a hlídat, není problém mít psa a fenu. Kastrovat raději ne, nese to s sebou značná zdravotní rizika a nechat řezat do zdravého psa po pohodlnost mi nepřipadá zrovna etické.

29.8.2017 16:56
lesnížínka

XXX.XXX.240.228

Nevím, jakové máte sousedy, ale pokud vám pes bude šílet za háravkou tak, že bude rvát ploty či výt jak šakal, nepomůže to, že fenka bude doma a vy jen projdete. Vlastní zkušenost(a nemám sousedy) Tím nechci říct, že kombinace pes-fenka je špatná, je asi z daných kombinací nejmíň problematická. Jen se zeptám a ptám se tak každého: proč pořizujete dalšího psa, když jednoho už máte? Má ten pes s váma tolik vyžití, kolik potřebuje? Budete i nadále dělit svou pozornost, mezi psy stejně? Máte na to tolik času? I v případě, že bude fenka tři týdny hárat, budete X hodin denně věnovat psu a X fence?

Kačí H.

29.8.2017 17:08
Kačí H.

XXX.XXX.239.37

lesnížínka napsal(a):
Nevím, jakové máte sousedy, ale pokud vám pes bude šílet za háravkou tak, že bude rvát ploty či výt jak šakal, nepomůže to, že fenka bude doma a vy jen projdete. Vlastní zkušenost(a nemám sousedy) Tím nechci říct, že kombinace pes-fenka je špatná, je asi z daných kombinací nejmíň problematická. Jen se zeptám a ptám se tak každého: proč pořizujete dalšího psa, když jednoho už máte? Má ten pes s váma tolik vyžití, kolik potřebuje? Budete i nadále dělit svou pozornost, mezi psy stejně? Máte na to tolik času? I v případě, že bude fenka tři týdny hárat, budete X hodin denně věnovat psu a X fence?

Děkuji za názor. Žijeme s přítelem. Já se nastěhovala k němu, kde už pejsek byl. Sice mě má rád a poslouchá mě, ale přítel je prostě jeho nejlepší kamarád, takže ven chodí s ním a na mě zbývá hrát si s ním doma. Prostě vodítko přinese přítelovi a se mnou jít ven nechce. Asi jsem na něj moc živá :D Každopádně o druhém pejskovi se bavíme už hodně dlouho a chceme pro nynějšího pejska kamaráda kterého budu mít na starost já. Pes co máme doma je "líný" a raději několikrát přinese míč a lehne si, zatímco já chci kámoše na sport a na hry. Už se o druhém pejskovi bavíme přes rok. Jinak máme dům s velkou zahradou. Jinak jsem vážně ráda za váš komentář. Přemýšlela jsem na tím že bude bláznit, ale doufala jsem že by si nás nemusel ani všimnout. No když nad tím dál a hlouběji přemýšlím, asi zvolíme pejska.

29.8.2017 17:50
Fiona.Praha

XXX.XXX.169.194

Kačí H. napsal(a):
Děkuji za názor. Žijeme s přítelem. Já se nastěhovala k němu, kde už pejsek byl. Sice mě má rád a poslouchá mě, ale přítel je prostě jeho nejlepší kamarád, takže ven chodí s ním a na mě zbývá hrát si s ním doma. Prostě vodítko přinese přítelovi a se mnou jít ven nechce. Asi jsem na něj moc živá :D Každopádně o druhém pejskovi se bavíme už hodně dlouho a chceme pro nynějšího pejska kamaráda kterého budu mít na starost já. Pes co máme doma je "líný" a raději několikrát přinese míč a lehne si, zatímco já chci kámoše na sport a na hry. Už se o druhém pejskovi bavíme přes rok. Jinak máme dům s velkou zahradou. Jinak jsem vážně ráda za váš komentář. Přemýšlela jsem na tím že bude bláznit, ale doufala jsem že by si nás nemusel ani všimnout. No když nad tím dál a hlouběji přemýšlím, asi zvolíme pejska.

Kde máte jistotu, že štěně bude mít "rádo" Vás a ne zase přítele?

Kačí H.

29.8.2017 18:10
Kačí H.

XXX.XXX.239.37

Jistotu nemám, ale přítel ji nebude vychovávat, cvičit, venčit..:).

29.8.2017 18:22
sisi58

XXX.XXX.191.1

Kačí H. napsal(a):
Jistotu nemám, ale přítel ji nebude vychovávat, cvičit, venčit..:).

Tohle všechno dělat můžete a přesto může mít nový pejsek zase rád vašeho přítele víc.
Láska není racionální. Můžete mít nakonec 2 pejsky, co vás sice budou mít docela rádi, ale milovat budou přítele.
Měli jsme fenku, manžel s ní chodil na dlouhé procházky, byl s ní doma i venku vlastně stále( já jsem spíš koňák) a přesto, když jsem přišla, fenka šla za mnou.
Teď máme psa, starám se o něj já, ale když je bouřka, jde se schovat za manželem.

29.8.2017 18:26
sisi58

XXX.XXX.191.1

Fiona.Praha napsal(a):
Kde máte jistotu, že štěně bude mít "rádo" Vás a ne zase přítele?

Jde vůbec nějak zařídit, aby měl pejsek rád toho, kdo si ho pořídí?
Náš rodinný pes miluje manžela. Chtěla bych pejska, který bude mít rád mě. Nemusí být čistokrevný, ani štěně, ale aby byl spíše můj, než manželův, ten už má Jacka!
Máte víc zkušeností, poraďte!

Kačí H.

29.8.2017 18:43
Kačí H.

XXX.XXX.239.37

Ano, přesně po tom taky toužím. Ale věřím že opravdu bude mít radši mě. A myslím, že kdybych jeho psa znala od štěněte, tak taky bude mít raději mě. Jeho má rád, protože byl dlouho jen s ním. Jinak zvířata mě měla vždycky ráda. Už moc lidí mi říkalo jak je to možný, že jsem prostě máma všech zvířat. :D.

29.8.2017 19:43
lesnížínka

XXX.XXX.240.228

Kačí H. napsal(a):
Ano, přesně po tom taky toužím. Ale věřím že opravdu bude mít radši mě. A myslím, že kdybych jeho psa znala od štěněte, tak taky bude mít raději mě. Jeho má rád, protože byl dlouho jen s ním. Jinak zvířata mě měla vždycky ráda. Už moc lidí mi říkalo jak je to možný, že jsem prostě máma všech zvířat. :D.

Tak na to zapomeňte. Jak už napsaly holky - láska není racionální a pes takto neuvažuje už vůbec. zase můj příklad: měli jsme dva psy od štěňátek, ten co, co mne miloval bezmezně umřel. Zůstal mi ten, kterého jsem si pořídila já, podřizuju mu celý svůj život, snažím se mu vynahradit ztrátu psího parťáka...nyní je mu devět. Když jdem na prochajdu, zajde k sousedovi, starší pán, co staví dceři vedle barák. Lehne si tam u něj do buňky či garáže a já můžu jít klidně domů, protože se prostě rozhodl, že raděj bude s ním. Mě to nevadí(jen nechci, aby moc sousedy obtěžoval) udělám pro něj první poslední, tak jsem ráda, když on je rád i se sousedem. Kolikrát si říkám, kdyby se musel rozhodnout, koho by si vlastně nakonec vybral. On prostě tíhne víc k chlapům, i když potká lidi, jde spíš za chlapem.

Kačí H.

29.8.2017 19:47
Kačí H.

XXX.XXX.239.37

lesnížínka napsal(a):
Tak na to zapomeňte. Jak už napsaly holky - láska není racionální a pes takto neuvažuje už vůbec. zase můj příklad: měli jsme dva psy od štěňátek, ten co, co mne miloval bezmezně umřel. Zůstal mi ten, kterého jsem si pořídila já, podřizuju mu celý svůj život, snažím se mu vynahradit ztrátu psího parťáka...nyní je mu devět. Když jdem na prochajdu, zajde k sousedovi, starší pán, co staví dceři vedle barák. Lehne si tam u něj do buňky či garáže a já můžu jít klidně domů, protože se prostě rozhodl, že raděj bude s ním. Mě to nevadí(jen nechci, aby moc sousedy obtěžoval) udělám pro něj první poslední, tak jsem ráda, když on je rád i se sousedem. Kolikrát si říkám, kdyby se musel rozhodnout, koho by si vlastně nakonec vybral. On prostě tíhne víc k chlapům, i když potká lidi, jde spíš za chlapem.

Jasně, já tomu rozumím. Neříkám že to tak musí být, jen že si to přeju a věřím tomu. :) Ale děkuji.

29.8.2017 20:25
Fiona.Praha

XXX.XXX.169.194

sisi58 napsal(a):
Jde vůbec nějak zařídit, aby měl pejsek rád toho, kdo si ho pořídí?
Náš rodinný pes miluje manžela. Chtěla bych pejska, který bude mít rád mě. Nemusí být čistokrevný, ani štěně, ale aby byl spíše můj, než manželův, ten už má Jacka!
Máte víc zkušeností, poraďte!

Láska nejde vynutit, nikdy u nikoho, to je známá věc.
Nejjednodušší je dělat vše pro to, aby se mnou bylo štěně rádo a ono to pak tak nějak zůstane do dospělosti, tj. pes je se mnou rád, a já s ním.
Nikdy jsem neřešila, koho má pes raději, přijde mi to zbytečné. Nikdy jsme nepostavili psa do situace, kdy si musí vybrat, koho teď poslechne, přijde mi to vůči psovi nefér. Všichni, teda u nás všechny, musely poslouchat všechny venčící členy rodiny (aby mohly chodit na volno).

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.8.2017 20:28
Uživatel s deaktivovaným účtem

Kačí H. napsal(a):
Jasně, já tomu rozumím. Neříkám že to tak musí být, jen že si to přeju a věřím tomu. :) Ale děkuji.

No přeju vám, aby váš nový pes byl skutečně váš...
Když jsme si pořizovali nynější psy, tak původně to měla být pouze fena, ale můj manžel, kterému bylo vždycky šumák, jestli je v domácnosti zvíře, se při odběru fenky zamiloval do jednoho z pejsků...já trvala na feně a tak jsme odvezli pouze jí...pak do mě celý víkend hučel a přesvědčoval mě aby jsme si vzali i TOHO pejska...no tak jsem nakonec souhlasila, bylo to poprvé, co nějaký zvíře chtěl a jak to vypadá dneska?...pes je totální mamáneček...miminčin chlapeček, s manželem se jde pomazlit, zablbnout, ale jakmile se panička hne, tak už je mi v patách a venku ani neexistuje, aby měl v ruce vodítko někdo jiný než já...no snad to u vás dopadne dle vašich představ...

29.8.2017 20:53
Markéta80

XXX.XXX.176.2

To si manžel taky myslel jak mladší fenka bude víc u něj, nejstarší chtěl aby spala s ní v pokoj a výsledek je ten že jak se zvednu jde taky .Pohladit, pomazlit se jde ale pořád mě sleduje abych náhodou někam nedešla. Jak zjistí že ležím v posteli hned si ke mě lehne a je vidět ta spokojenost já se obávám že takhle bude asi každý pes. Ač proti manželovi přísnější tak neustále každý pes který tady byl můj závislák i když ted ta mladší je asi extrém , manžel říká že je jak další dítě a i vždy tak divně kouká když s ní jde manžel ven. Já se vždy divila když manžel říkal jak venku magoří a je to hrůza a asi před týdnem jsme se potkali venku a manžel že to byl neskutečný pohled, šla vedle mě, pomalu s ním prý lítá jak blázen, asi mu to chce znepříjemnit

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.8.2017 21:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

Obecně by mělo fungovat přirozený párování, tj. pes spíš přilne k ženě, fena spíš k muži. A jsou samozřejmě i výjimky. Já bych pořídila pejska.

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.8.2017 21:05
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Obecně by mělo fungovat přirozený párování, tj. pes spíš přilne k ženě, fena spíš k muži. A jsou samozřejmě i výjimky. Já bych pořídila pejska.

Za tohle Vám uděluji minus, ale nefunguje mi to smajlík

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.8.2017 21:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

scylla napsal(a):
Pokud jste odpovědní a máte možnost psy důsledně v době hárání oddělit a hlídat, není problém mít psa a fenu. Kastrovat raději ne, nese to s sebou značná zdravotní rizika a nechat řezat do zdravého psa po pohodlnost mi nepřipadá zrovna etické.

OT: nebudu všecko číst, stejně to bude zase o něčem jiném, ale by mě zajímalo, zda by do sebe nechala scylla řezat (jinak zdravá scylla) kdyby po každé menstruaci měla falešku, o prsa by si neopřela ani hedvábnou košilku a chodila by v předklonu, jak by jí bolela děloha. To by stála před sálem na výkon v první řadě.Nejsem zastáncen brzké kastrace, ale kastrace okolo 3roku věku (moje fena kastrovaná v 9 letech, pro riziko pyometry v dalším věku, hárala jednou do roka- brnkačka).

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.8.2017 21:18
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Obecně by mělo fungovat přirozený párování, tj. pes spíš přilne k ženě, fena spíš k muži. A jsou samozřejmě i výjimky. Já bych pořídila pejska.

Prvního psa jsem měla z útulku- skoro jezvčík vysoko v krvi, pak už jen feny ten pinďour mi na břiše nechybí.

29.8.2017 21:35
sisi58

XXX.XXX.191.1

Fiona.Praha napsal(a):
Láska nejde vynutit, nikdy u nikoho, to je známá věc.
Nejjednodušší je dělat vše pro to, aby se mnou bylo štěně rádo a ono to pak tak nějak zůstane do dospělosti, tj. pes je se mnou rád, a já s ním.
Nikdy jsem neřešila, koho má pes raději, přijde mi to zbytečné. Nikdy jsme nepostavili psa do situace, kdy si musí vybrat, koho teď poslechne, přijde mi to vůči psovi nefér. Všichni, teda u nás všechny, musely poslouchat všechny venčící členy rodiny (aby mohly chodit na volno).

Napadlo mě, zajít do útulku, ať si mě pejsek vybere sám.
Samozřejmě z možných kandidátů.Chci pejska, kterého unesu.
To by šlo?

29.8.2017 21:39
Fiona.Praha

XXX.XXX.169.194

sisi58 napsal(a):
Napadlo mě, zajít do útulku, ať si mě pejsek vybere sám.
Samozřejmě z možných kandidátů.Chci pejska, kterého unesu.
To by šlo?

Netuším.

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.8.2017 22:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

V mých dvanácti rodiče pořídili jezevčíka. Taková náhoda, pes 4 m, zůstal jako "nadpočetný". Chovatel - soused z vedlejší ulice si ho chtěl původně nechat. Ale holt pánové párkrát na pivku, až zvítězil argument, že ho přece stejně každou chvíli uvidí. Tak ho táta ukecal. Jezevec typická svéhlavička. Máma top servismanka, věnovali se mu všichni, ale bez vodítka jsem s ním mohla chodit jen já. Visel na mě a poslouchal, přestože jsem s ním zdaleka nebyla od rána do večera.

Prostě to tam musí být a často se přihodí, že všichni psi v domácnosti mají toho samého milovaného vůdce. Klidně se může stát, že přítel bude mít psy dva a vy vlastně žádného. Počítejte s tím.

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.8.2017 22:58
Uživatel s deaktivovaným účtem

Zas mi to nikdo nebude věřit, ale pes je dobrý barometr vztahu. Tíhne víc k vůdci smečky.

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.8.2017 07:15
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Zas mi to nikdo nebude věřit, ale pes je dobrý barometr vztahu. Tíhne víc k vůdci smečky.

Pšššš...ale neříkejte to chlapům, ke kterým pes tolik netíhne...mohlo by jim to být líto a ještě by jim to mohlo pošramotit ego, obzvlášť, když se za vůdce považují

Leeee

30.8.2017 07:25
Leeee

XXX.XXX.79.50

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Zas mi to nikdo nebude věřit, ale pes je dobrý barometr vztahu. Tíhne víc k vůdci smečky.

tím se to vysvětluje. Nemáme doma vůdce smečky jsme s manželem více méně nastejno

né tohle mě opravdu rozesmálo a zahřálo na duši, takže orionce děkuji za zpříjemnění rána. Od začátku této diskuze přemýšlím, ke komu z nás více tíhnou naše holky a pořád mi z toho vychází, že prostě podle aktuální nálady a situace, ale jednoznačné mi to ani u jedné nepřijde. Obecně mají manžela spíš na blbnutí a přetahování a házení míčků a klasků, páč já házím jak holka no a já jsem zase taková "mamina", hlavně, když něco provedou a hrozí, že se páník bude zlobit. To mám za sebou zaparkované dvě hromádky, opatrně vykukující každá z jedné strany

30.8.2017 07:28
sisi58

XXX.XXX.191.1

Leeee napsal(a):
tím se to vysvětluje. Nemáme doma vůdce smečky jsme s manželem více méně nastejno

né tohle mě opravdu rozesmálo a zahřálo na duši, takže orionce děkuji za zpříjemnění rána. Od začátku této diskuze přemýšlím, ke komu z nás více tíhnou naše holky a pořád mi z toho vychází, že prostě podle aktuální nálady a situace, ale jednoznačné mi to ani u jedné nepřijde. Obecně mají manžela spíš na blbnutí a přetahování a házení míčků a klasků, páč já házím jak holka no a já jsem zase taková "mamina", hlavně, když něco provedou a hrozí, že se páník bude zlobit. To mám za sebou zaparkované dvě hromádky, opatrně vykukující každá z jedné strany

Máte to moc hezké! Závidím, ale nikoli zle.

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.8.2017 07:50
Uživatel s deaktivovaným účtem

Leeee napsal(a):
tím se to vysvětluje. Nemáme doma vůdce smečky jsme s manželem více méně nastejno

né tohle mě opravdu rozesmálo a zahřálo na duši, takže orionce děkuji za zpříjemnění rána. Od začátku této diskuze přemýšlím, ke komu z nás více tíhnou naše holky a pořád mi z toho vychází, že prostě podle aktuální nálady a situace, ale jednoznačné mi to ani u jedné nepřijde. Obecně mají manžela spíš na blbnutí a přetahování a házení míčků a klasků, páč já házím jak holka no a já jsem zase taková "mamina", hlavně, když něco provedou a hrozí, že se páník bude zlobit. To mám za sebou zaparkované dvě hromádky, opatrně vykukující každá z jedné strany

No já bych to u nás to vůdcovství ani nějak nezveličovala...pes je mamánek, tam je to jasný a fena je vyčůraná, jak díra do sněhu, vzhledem k tomu, že se nejraději na světě mazlí, tak jak vidí nevyužitého člena rodiny, tak ho jde hned okupovat, když už je tento člen rodiny mazlením vyčerpán a pošle jí pryč, tak se přesune k dalšímu...mě u všeho asistuje, ale když se nad tím zamyslím, tak to dělá spíš proto, aby měla přehled...no myslím, že ona se považuje za vůdce naší bandy, je to sobec na entou a dělá jen to, o čem ví, že se jí to vyplatí...to že dá přednost mojí společnosti bude tím, že ví, že já jsem ochotná se jí kdykoli věnovat...nebo alespoň hladit, když si ke mě lehne a v tom hlazení mám největší výdrž...ale pokud na ní houknu nebo jí jdu strašlivě mučit (třeba stříhání drápů), tak to se hned běží schovat za páníka, no protože samozřejmě ví, že to páníkovi dělá dobře a že tu naší hérečku polituje...
Venku na volno sice pesani poslouchaj spolehlivě jenom mě, ale tam to bude proto, že já jsem je vychovala a chodím s nima ven pravidelně...doma je mám furt za zadkem, ale to asi proto, že jsou takhle zvyklí za mnou lozit od malička...

30.8.2017 08:38
Lexaurin

XXX.XXX.242.98

No tak zrovna včera jsem se nad tim zamýslela- mam desetileteho psa- kluka. Můj první pes, ale tihne k chlapum- k synovi, k manzelovi. Moje další dvě holky jsou proste moje. Následují me kamkoli se vrtnu- řekla bych, ze jsem jejich taková jistota. Pes, kluk je, takový samorost tvrdohlavý, mne připadá, ze nas prave spojuje to stejne pohlaví, to chápání samickovstvi a u manžela zase sameckovstvi .
Ale nikdy jsem neřešila, ze me pes nebude mit rad- to by me ani nenapadlo

30.8.2017 08:39
jezicek

XXX.XXX.94.7

Bez ohledu na ruzne metafyzicke spekulace tady vyrcene, pes s pravdepodobnosti hranicici s jistou vic prilne k tomu z clenu z domacnosti, ktery s nim cvici, sportuje etc. (pokud s nim tedy nekdo z domacnosti cvici a sportuje).
Pokud je pes do domacnosti umisten, aby tom "proste byl" a jsou obstarany jen jeho zakladni zivotni potreby, tak se opravdu stava (ne vzdy) ze si pes sam vybere jednoho z clenu domacnosti na zaklade sve uvahy, povahy, plemene a prefenci a ma ho nejradeji a nemusi to byt nutne ten z clenu v domacnosti, ktery o to nejvic stoji (stoji, ne ze pro to neco kloudneho dela) nebo ten, kdo psa do domacnosti privedl, inicioval jeho porizeni atd.

Přidejte reakci

Přidat smajlík