Morče a králík mohou být v jedné kleci

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

happy feet

21.4.2015 13:25
happy feet

XXX.XXX.147.168

Mohou být králík a morče v jedné kleci
pořídili jsme morče jenže máme málo místa.Mohu morče dát ke králíkovi
bojím se jestli by králík neútočil na morče
a jestli by se vůbec snesli.
Je to čerstvě odebrané mládě od samice KŘÍŽENEC
a morče je rok staré.
Předem děkuji za radu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.4.2015 13:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

Odpověď je jednoduchá, nemůžou.

Takže buď pořídit ještě jednu klec na morče, nebo morče vrátit tam, odkud přišlo.

21.4.2015 13:53
leprechaunek

XXX.XXX.198.158

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Odpověď je jednoduchá, nemůžou.

Takže buď pořídit ještě jednu klec na morče, nebo morče vrátit tam, odkud přišlo.

... a k tomu příště prosím použít mozek.

To jste nevěděli, že nemáte místo pro morče, než jste pro něj šli?Řešit tohle po přinesení zvířete je už fakt pozdě.

happy feet

21.4.2015 13:56
happy feet

XXX.XXX.147.168

Morče se vrátit nemůže jelikož nám bylo darováno od známého v Praze morče bylo v otřesném stavu tak jsme se ho ujali
a králíkárnu už stavíme

a když se na něco ptám tak čekám normální odpovědi
ve kterých jsou fakta jako třeba proč
a nebo jen se podělit o svou zkušenost a né jen tvrdohlavě říct ne.

happy feet

21.4.2015 14:03
happy feet

XXX.XXX.147.168

Morče má svojí klec jenže je malá tak sem se jen zajímala jestli by šlo mít morče dohromady s králíkem ve velké králíkárně a když řeku že je málo místa tak tím nemusím myslet že pro to morče nic nemám. A prosím aby jste hned nestartovali když nevíte podrobnosti
a neptala jsem se na to jak ho mám vrátit nebo kam ho mám dát
ptala jsem se jen jestli králík a morče můžou být spolu.

21.4.2015 14:08
marvan

XXX.XXX.233.20

Proč by nemohlo, může, ale...
Nejlepší je když králík a morče jsou ještě mladí a dobře si na sebe zvyknou.
Ne každý králík a né každé morče si sednou, takže být spolu můžou, když si vzájemně sednou, když si nesednou, tak bohužel nemůžou.
Mám v králíkárně taky jedno morče a je společně s jedním chovným samcem, jsou to kámoši a vše je bezproblémů.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.4.2015 14:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

happy feet napsal(a):
Morče se vrátit nemůže jelikož nám bylo darováno od známého v Praze morče bylo v otřesném stavu tak jsme se ho ujali
a králíkárnu už stavíme

a když se na něco ptám tak čekám normální odpovědi
ve kterých jsou fakta jako třeba proč
a nebo jen se podělit o svou zkušenost a né jen tvrdohlavě říct ne.

Odpověď je prostě ne. Je to stejné, jako kdybys chtěl ubytovat morče v jedné kleci s papouškem nebo v akvárku s želvou.

Ne je jediná normální odpověď. Morče a králík možná mohou vypadat podobně, ale jsou to zcela odlišné živočišné druhy s různými nároky. Ano, občas se podaří, se si na sebe v jedné kleci zvyknou, asi tak stejně, jako by se člověk naučil žít v kleci třeba s paviánem. Ale mnohem častěji to končí problémy. Králík je na morče příliš hrr, může morče poranit a způsobit mu i smrtelná zranění. A to vůbec nehovoříme o rozdílech v krmivu, granule pro králíky mají příliš vitamínu D pro potřeby morčete, morče potřebuje vitamín C a králík ne...

happy feet

21.4.2015 15:02
happy feet

XXX.XXX.147.168

Děkuji za odpovědi
pokusím se co nejdříve dodělat králíkárnu aby mělo kde být aby tedy nedošlo k poraněním
dám je na chvilku k sobě a jestli budou problémy tak ho dám ihned pryč

21.4.2015 16:38
poty76

XXX.XXX.145.250

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Odpověď je prostě ne. Je to stejné, jako kdybys chtěl ubytovat morče v jedné kleci s papouškem nebo v akvárku s želvou.

Ne je jediná normální odpověď. Morče a králík možná mohou vypadat podobně, ale jsou to zcela odlišné živočišné druhy s různými nároky. Ano, občas se podaří, se si na sebe v jedné kleci zvyknou, asi tak stejně, jako by se člověk naučil žít v kleci třeba s paviánem. Ale mnohem častěji to končí problémy. Králík je na morče příliš hrr, může morče poranit a způsobit mu i smrtelná zranění. A to vůbec nehovoříme o rozdílech v krmivu, granule pro králíky mají příliš vitamínu D pro potřeby morčete, morče potřebuje vitamín C a králík ne...

Tak na to se musím nadechnout. Dlouho jsem váhal, jestli tohle má smysl komentovat?
Pro happy feeat:
Slečno nebo paní, buďte naprosto v klidu. Jestli se nepletu, bavíme se o zvířatech stejného druhu SAVCI, také skupiny hlodavci a býložravci. Tudíž, jak králík, tak morče mají velmi podobné, stravovací návyky. Žerou především stravu rostlinného původu. Nevím, kde ony dámy berou tyto moudra, ale jsou neopodstatněná a zavádějící, pro někoho matoucí, ovšem ta přirovnání. NECHÁPU! Takže já sám za sebe vám mohu říci, že můžou, ale musí si na sebe zvyknout. U mě, když jsem je v mládí přivezl, hned jsem ho hodil do kotce a pohoda. Já měl vždy plné králíkárny morčat a to vždy 1 králík = 1 morče. Dokonce jsme je měli u samic, které měli mladé a nikdy žádný problém. Mimochodem kluk ještě dva roky do zadu měl u svých heč které měl pro zábavu, morčata i dvě na jednoho králíka. A do kotce šli hned, bez návyku. Opět žádný problém. A krmení? Nikdy jsem ho nerozlišoval. Dokonce kolovali i takové pověry, mýty, v kterých se říkalo, že právě ono morče stahuje na sebe některé králičí nemoci. Ale to byl opravdu jen mýtus!
Pro bodlinka laprechaunek:
Promiňte, ale kam vy na to chodíte dámy? Viz. liniová plemenitba, též jste mě rozesmála. Takže když jsou to dva odlišné druhy zvířecí říše, tak králíkovi ponechme jeho stravu a morčeti dejme třeba, hezky propečený steak ne? Základní věc s přírodopisu na ZŠ.

21.4.2015 20:18
čojda

XXX.XXX.48.30

poty76 napsal(a):
Tak na to se musím nadechnout. Dlouho jsem váhal, jestli tohle má smysl komentovat?
Pro happy feeat:
Slečno nebo paní, buďte naprosto v klidu. Jestli se nepletu, bavíme se o zvířatech stejného druhu SAVCI, také skupiny hlodavci a býložravci. Tudíž, jak králík, tak morče mají velmi podobné, stravovací návyky. Žerou především stravu rostlinného původu. Nevím, kde ony dámy berou tyto moudra, ale jsou neopodstatněná a zavádějící, pro někoho matoucí, ovšem ta přirovnání. NECHÁPU! Takže já sám za sebe vám mohu říci, že můžou, ale musí si na sebe zvyknout. U mě, když jsem je v mládí přivezl, hned jsem ho hodil do kotce a pohoda. Já měl vždy plné králíkárny morčat a to vždy 1 králík = 1 morče. Dokonce jsme je měli u samic, které měli mladé a nikdy žádný problém. Mimochodem kluk ještě dva roky do zadu měl u svých heč které měl pro zábavu, morčata i dvě na jednoho králíka. A do kotce šli hned, bez návyku. Opět žádný problém. A krmení? Nikdy jsem ho nerozlišoval. Dokonce kolovali i takové pověry, mýty, v kterých se říkalo, že právě ono morče stahuje na sebe některé králičí nemoci. Ale to byl opravdu jen mýtus!
Pro bodlinka laprechaunek:
Promiňte, ale kam vy na to chodíte dámy? Viz. liniová plemenitba, též jste mě rozesmála. Takže když jsou to dva odlišné druhy zvířecí říše, tak králíkovi ponechme jeho stravu a morčeti dejme třeba, hezky propečený steak ne? Základní věc s přírodopisu na ZŠ.

Naprosto souhlasím, nevidím žádný důvod proč neé. U mě to bylo stejné kde králík tam morče,
A bez problému.

22.4.2015 10:02
kachna

XXX.XXX.188.76

happy feet napsal(a):
Mohou být králík a morče v jedné kleci
pořídili jsme morče jenže máme málo místa.Mohu morče dát ke králíkovi
bojím se jestli by králík neútočil na morče
a jestli by se vůbec snesli.
Je to čerstvě odebrané mládě od samice KŘÍŽENEC
a morče je rok staré.
Předem děkuji za radu.

Já bych mládě k morčeti dala, ale jinak opravdu často dochází k tomu, že jeden druhému ubližuje.
Co se mi ale hodně osvědčilo, měla jsem morče, naučilo se protahovat skrz mezistěnu, takže mělo žrádlo, vlastní prostor a společnost dle libosti. Spokojenost byla na obou stranách.
Morče ve špatném zdravotním stavu bych ale nechala v klidu nerušeně zotavit, ppokud nejsou problémy psychického rázu (plachost), tam si myslím, že by naopak králíče mohlo pomoci, mám zkušenost, že nejvíc trpí při soužití králík-morče právě srst.

Také nemám ráda odpovědi typu prostě ne :o).

22.4.2015 10:04
kachna

XXX.XXX.188.76

čojda napsal(a):
Naprosto souhlasím, nevidím žádný důvod proč neé. U mě to bylo stejné kde králík tam morče,
A bez problému.

Já jsem teda hluboce neuspěla s čistokrevnými morčaty.

happy feet

22.4.2015 10:19
happy feet

XXX.XXX.147.168

Děkuji za odpovědi dala sem tedy morče ke králíkovi králík se hned otřepal a morče začal olizovat a tulit se k němu
a co se týče krmení kupuji mix pro králíky i pro morčata
a myslím si že mezi morčetem není zas takoví rozdíl
o morče se stará skoro stejně jak o králíka a ají spoustu léků a vakcín je určeno i pro morčata i pro králíky

22.4.2015 10:27
linduš

XXX.XXX.164.149

Morče potřebuje navíc vitamín C

happy feet

22.4.2015 10:57
happy feet

XXX.XXX.147.168

To vím mám to vyřešené morče má svůj domeček do kterého se nevejde králík a má tam své žrádlo pití a td...

22.4.2015 11:06
linduš

XXX.XXX.164.149

To by šlo. hlavně ať se snesou
kdysi jsem přinesla (jako malá a neznalá) morčínu k masné samici králíka. naprostá pohoda a i když měla králičice mladé nebyl problém. ale to beru opravdu spíš jenom jako vyjímku, dneska už bych hodně přemýšlela...mohlo to dopadnout katastrofálně.

happy feet

22.4.2015 14:02
happy feet

XXX.XXX.147.168

Oba to jsou dorostenci
navíc mám zakrslého králíka a myslím si že si nic neudělají
králík není plachý a ani morče normálně je oba vezmu do ruky bez problému a nahánění po celé králíkárně

22.4.2015 16:25
horal

XXX.XXX.58.226

Happy feet Vám tleskám, udělala jste to nejlépe jak jste mohla udělat. Dát je do hromady a pak se uvidí. Já jsem kdysi měl morčata v kotcích u káliků a jediný problém nastal u jediného samce v době říje začal honit králiky ( na pohlaví nezáleželo) a to tak vehementně, že jim potrhal kůži na zádech. To je ale jediná negativní zkušenost, Vnučka má zakrslého králička s morčetem už několik let a kdyby je dnes rozdělila tak by asi pošly steskem. Já mám dnes větší množství morčat a tak jsou pohromadě a mají volný přístup na zahradu. Babánek to také napsal dobře.

happy feet

22.4.2015 17:20
happy feet

XXX.XXX.147.168

Odpověď je prostě ne. Je to stejné, jako kdybys chtěl ubytovat morče v jedné kleci s papouškem nebo v akvárku s želvou.

Ne je jediná normální odpověď. Morče a králík možná mohou vypadat podobně, ale jsou to zcela odlišné živočišné druhy s různými nároky. Ano, občas se podaří, se si na sebe v jedné kleci zvyknou, asi tak stejně, jako by se člověk naučil žít v kleci třeba s paviánem. Ale mnohem častěji to končí problémy. Králík je na morče příliš hrr, může morče poranit a způsobit mu i smrtelná zranění. A to vůbec nehovoříme o rozdílech v krmivu, granule pro králíky mají příliš vitamínu D pro potřeby morčete, morče potřebuje vitamín C a králík ne...



to je jak kdyby sem řekla
člověk se sice podobá opici a má i podobné myšlení ruce na uchopení věcí,2 nohy po kterých chodí, dokonce mají svou rodinu uvažují a, myslí, dokáže pochopit smrt

ale s člověkem nemají nic společného
příště prosím zamyslet než mě budete poučovat že morče a králík je to stejné jak želva a morče

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.4.2015 18:47
Uživatel s deaktivovaným účtem

happy feet napsal(a):
Odpověď je prostě ne. Je to stejné, jako kdybys chtěl ubytovat morče v jedné kleci s papouškem nebo v akvárku s želvou.

Ne je jediná normální odpověď. Morče a králík možná mohou vypadat podobně, ale jsou to zcela odlišné živočišné druhy s různými nároky. Ano, občas se podaří, se si na sebe v jedné kleci zvyknou, asi tak stejně, jako by se člověk naučil žít v kleci třeba s paviánem. Ale mnohem častěji to končí problémy. Králík je na morče příliš hrr, může morče poranit a způsobit mu i smrtelná zranění. A to vůbec nehovoříme o rozdílech v krmivu, granule pro králíky mají příliš vitamínu D pro potřeby morčete, morče potřebuje vitamín C a králík ne...



to je jak kdyby sem řekla
člověk se sice podobá opici a má i podobné myšlení ruce na uchopení věcí,2 nohy po kterých chodí, dokonce mají svou rodinu uvažují a, myslí, dokáže pochopit smrt

ale s člověkem nemají nic společného
příště prosím zamyslet než mě budete poučovat že morče a králík je to stejné jak želva a morče

Morče je králíkovi vzdálenější než člověk a opice. Ale dělejte si co chcete, zdá se, že jste tady všichni chytřejší.

22.4.2015 19:00
mustela.erminea

XXX.XXX.236.1

Jen pro doplnění: králík patří do řádu zajícovců, zatímco morče je hlodavec.
Každopádně můj názor je ten, že mám-li možnost volby, raději bych je chovala zvlášť. Ale nepopírám, že společně to jde.
Mám pocit, že jsem jednou četla, že společný chov není hlavně pro morče, nic dobrého...

happy feet

22.4.2015 19:35
happy feet

XXX.XXX.147.168

To byl příklad ale nemůže říct že to je něco úpleně jiného králík je savec a když to vezmu do větší skupiny tak je to hlodavec jak morče
ale když přirovnává králíka se želvou která není ani savec ani hlodavec
tak nevím co to má za smysl když říká že dát morče ke králíkovi je jak ho dát do vody k želvě nemyslela sem to urážlivě jen že to přehání

22.4.2015 19:41
Pavluše

XXX.XXX.238.19

U nás byla vždy morčata s králíky pohromadě.Nebyl žádný problém.

22.4.2015 20:10
rapotacka11

XXX.XXX.32.93

Hlídala jsem morče - o prázdninách.
Králík ho neustále obtěžoval.
Snad by ho zničil...

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.4.2015 20:24
Uživatel s deaktivovaným účtem

happy feet napsal(a):
To byl příklad ale nemůže říct že to je něco úpleně jiného králík je savec a když to vezmu do větší skupiny tak je to hlodavec jak morče
ale když přirovnává králíka se želvou která není ani savec ani hlodavec
tak nevím co to má za smysl když říká že dát morče ke králíkovi je jak ho dát do vody k želvě nemyslela sem to urážlivě jen že to přehání

Králík není hlodavec. A co se želvy týče, můžeš si představit třeba suchozemskou. Koneckonců, taky žere trávu, ne?

22.4.2015 22:03
poty76

XXX.XXX.145.250

mustela.erminea napsal(a):
Jen pro doplnění: králík patří do řádu zajícovců, zatímco morče je hlodavec.
Každopádně můj názor je ten, že mám-li možnost volby, raději bych je chovala zvlášť. Ale nepopírám, že společně to jde.
Mám pocit, že jsem jednou četla, že společný chov není hlavně pro morče, nic dobrého...

Ahoj, díky za opravu. Opravdu patří mezi zajícovce. To je ta tma když vidím ty přirovnání. Pokud má možnost volby, je určitě lepší když budou sami a třeba i po více kusech. Ale, jak jsem napsal, nikdy nebyl v ničem problém a dokonce kamarádka tady u nás na vesnici to praktikuje do dnes.Co králík v kotci, to morče, nemá problémy.
Pokud někdo píše, že dnes to nejde, nevyvracím mu to a ani nechci. V tom případě si ale říkám, že na těchto jevech můžou mít podíl dnešní přešlechtěná plemena morčat. Je jasné že je to také o mantalitě zvířete. O tom by se dalo mluvit u více zvířecích skupin. Přešlechtěnost může být až začátkem degenerace. Já to tak praktikoval, a fungoval naprostý soulad. Napadá mě už pouze, zkusit a zjistit.

23.4.2015 18:39
hona

XXX.XXX.112.10

happy feet napsal(a):
Odpověď je prostě ne. Je to stejné, jako kdybys chtěl ubytovat morče v jedné kleci s papouškem nebo v akvárku s želvou.

Ne je jediná normální odpověď. Morče a králík možná mohou vypadat podobně, ale jsou to zcela odlišné živočišné druhy s různými nároky. Ano, občas se podaří, se si na sebe v jedné kleci zvyknou, asi tak stejně, jako by se člověk naučil žít v kleci třeba s paviánem. Ale mnohem častěji to končí problémy. Králík je na morče příliš hrr, může morče poranit a způsobit mu i smrtelná zranění. A to vůbec nehovoříme o rozdílech v krmivu, granule pro králíky mají příliš vitamínu D pro potřeby morčete, morče potřebuje vitamín C a králík ne...



to je jak kdyby sem řekla
člověk se sice podobá opici a má i podobné myšlení ruce na uchopení věcí,2 nohy po kterých chodí, dokonce mají svou rodinu uvažují a, myslí, dokáže pochopit smrt

ale s člověkem nemají nic společného
příště prosím zamyslet než mě budete poučovat že morče a králík je to stejné jak želva a morče

Promiň, ale

1)až budeš mít tolik odchovaných králíků a morčat co má Bodlinka, tak si otvírej pusu.

2) projdi si znovu zoologii. člověk a opice jsou oba primáti, možná si trochu podobní. Tím to ale končí.

jednak opice nemá nohy a tedy po nich ani nemůže chodit, stejně tak myslí jako zvíře a nikoliv jako člověk. A jakési rodiny má mnoho živočichů všech druhů i čeledí...

3) a tykám ti, neboť budeš jistě maximálně v pubertě. Kdyby ne, tak se omlouvám, ale i tak budu výrazně starší...

24.4.2015 20:28
ančovička

XXX.XXX.222.190

Pevně s Vámi a s bodlinkou souhlasím, morče a králík dohromady nepatří, mám také špatné zkušenosti, morčata chovám, jen pro radost dětem, ale odděleně, tak snad si necháte poradit, proto jste si zadávala téma, že?

25.4.2015 06:03
jarouj

XXX.XXX.8.27

Bodlinka je fakt chytrá ze všech nejvíc radí tu všem ať je to králík, pes nebo ryba či slepice tak tak...

26.4.2015 01:04
yvonne

XXX.XXX.241.166

Všeobecně se to sice opravdu nedoporučuje, ale často slýchám opak. Jednak - dříve to bylo naprosto normální - nejspíš taky díky těm asi tedy fámám o stahování nemocí, druhak dřív nikdo až tak neřešil ono blaho zvířat.
Né, že bych to ostatním vyloženě doporučovala, ale před pár roky jsem měla králíka a morče v králíkárně společně a vycházeli spolu perfektně. Já považuji za nejdůležitější vysledovat, jestli jsou obě zvířata v pohodě - ať už se jedná o jakákoliv a podle toho se zařídit.

26.4.2015 11:13
ladus&gino

XXX.XXX.168.11

Jistě že můžou
Já mám roční králičici a mládě morčete a staraji se jeden o druhého :).

21.10.2016 13:34
janicka.holubička

XXX.XXX.52.13

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Králík není hlodavec. A co se želvy týče, můžeš si představit třeba suchozemskou. Koneckonců, taky žere trávu, ne?

No nechci nic říkat, ale mám želvu suchozemskou, v létě je ve venkovním výběhu...máme také králíčka, kterého pouštím volně na pastvu a občas skočí k želvě do výběhu, spokojeně se pasou vedle sebe, dokonce jsem ho občas našla i u želváka v domečku a úplně v poho jsou to kámoši

NatyandCharlie

29.10.2016 17:56
NatyandCharlie

XXX.XXX.46.76

Ahoj Happy feet nevidím jediný problém v tom mít králíka a morče dohromady tedy pokud se snesou samozřejmě.
Jak to poznáte?
Dejte je na chvíli spolu a uvidíte zda-li se snáší, pokud ne budete vědět že máte koupit novou klec. A pokud chcete můžete to zkoušet čím dál tím víc a třeba si na sebe postupem času zvyknou.
A uživateli Bodlinka bych chtěla sdělit že když se někdo na něco slušně zeptá tak nevidím jediný důvod být na něj zlý či zlá. .
Můj příběh:
Třeba můj Charlie tomu je necelý rok a když moje sestra přinesla morče tak jsme je dali spolu a hned ze začátku nebylo vidět že by se měli či neměli rádi. Ale potom to přišlo můj Charlie po něm vystartoval a hned jsme je od sebe odtrhli a prozatím je vždy jen na chvilku pustíme k sobě Tak to třeba zkus

29.10.2016 18:46
rapotacka11

XXX.XXX.32.112

jarouj napsal(a):
Bodlinka je fakt chytrá ze všech nejvíc radí tu všem ať je to králík, pes nebo ryba či slepice tak tak...

Blbeček asi nebude,
když vystudovala veterinu a úspěšně léčí a chová
a nedává sem přihlouplé dotazy.
Na ty právě nezištně odpovídá, aby pomohla zvířeti, které někdy
děti nebo nezkušení utrápí.
A ty umíš co ?

29.10.2016 20:20
Zpěváci Ústí

XXX.XXX.11.21

mám morčata normálně s králíkama, ať s mladými tak starými. Nemám problém.

29.10.2016 20:22
Zpěváci Ústí

XXX.XXX.11.21

poty76 napsal(a):
Tak na to se musím nadechnout. Dlouho jsem váhal, jestli tohle má smysl komentovat?
Pro happy feeat:
Slečno nebo paní, buďte naprosto v klidu. Jestli se nepletu, bavíme se o zvířatech stejného druhu SAVCI, také skupiny hlodavci a býložravci. Tudíž, jak králík, tak morče mají velmi podobné, stravovací návyky. Žerou především stravu rostlinného původu. Nevím, kde ony dámy berou tyto moudra, ale jsou neopodstatněná a zavádějící, pro někoho matoucí, ovšem ta přirovnání. NECHÁPU! Takže já sám za sebe vám mohu říci, že můžou, ale musí si na sebe zvyknout. U mě, když jsem je v mládí přivezl, hned jsem ho hodil do kotce a pohoda. Já měl vždy plné králíkárny morčat a to vždy 1 králík = 1 morče. Dokonce jsme je měli u samic, které měli mladé a nikdy žádný problém. Mimochodem kluk ještě dva roky do zadu měl u svých heč které měl pro zábavu, morčata i dvě na jednoho králíka. A do kotce šli hned, bez návyku. Opět žádný problém. A krmení? Nikdy jsem ho nerozlišoval. Dokonce kolovali i takové pověry, mýty, v kterých se říkalo, že právě ono morče stahuje na sebe některé králičí nemoci. Ale to byl opravdu jen mýtus!
Pro bodlinka laprechaunek:
Promiňte, ale kam vy na to chodíte dámy? Viz. liniová plemenitba, též jste mě rozesmála. Takže když jsou to dva odlišné druhy zvířecí říše, tak králíkovi ponechme jeho stravu a morčeti dejme třeba, hezky propečený steak ne? Základní věc s přírodopisu na ZŠ.

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.10.2016 09:51
Uživatel s deaktivovaným účtem

Vážení, dnes dopoledne na ČT1 v pořadu Polopatě byl pěkný příspěvek jak chovat morče a králíka dohromady a jak krmit.Určitě se dnešní pořad najde na internetu.Nebo si počkej na reprízu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.10.2016 10:29
2.3.2017 09:43
Kozlová

XXX.XXX.196.164

Nevím jestli vám ještě pomohu ale měla jsem 3 leté morče a 4 měsíční samičku králíka a snesla se v pohodě ono se to musí zkusit je jsem vzala koryto od klece dala je tam a hlídala je kdyby se náhodou něco stalo.

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.3.2017 13:31

kely88

5.3.2017 19:32
kely88

XXX.XXX.253.232

happy feet napsal(a):
Mohou být králík a morče v jedné kleci
pořídili jsme morče jenže máme málo místa.Mohu morče dát ke králíkovi
bojím se jestli by králík neútočil na morče
a jestli by se vůbec snesli.
Je to čerstvě odebrané mládě od samice KŘÍŽENEC
a morče je rok staré.
Předem děkuji za radu.

Králik a morča spolu možu byť. Máme morčatá aj zakrslé králiky a u jedneho králička a máme aj morčiatka. Králik ich má rád a stará sa o ne ako o svoje. Olizuje ich a morčiatkom to nevadí. Spolu jedia..

23.3.2017 14:16
Revenda

XXX.XXX.240.225

Mě dokonce když odpočívají, tak morče leží na králičici.

24.3.2017 09:25
cerysek

XXX.XXX.174.34

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Odpověď je jednoduchá, nemůžou.

Takže buď pořídit ještě jednu klec na morče, nebo morče vrátit tam, odkud přišlo.

Mám králíky a u nich morčata naprosto běžně. Nikdy se mi nestalo, že by se nějaký králík s morčetem nesnesl. U jednoho králíka mám i 4 morčata. Všechno funguje. A co se týká žrádla, žerou to co králíci, v zimě přilepšuji ovocem a zeleninou, všechny možné druhy. I králíci si pochutnají a zatím žádné zdravotní komplikace. V létě je to jasné, spousta trávy, větvičky, maliník, ostružiník atd.

24.3.2017 12:42
Petrznik

XXX.XXX.174.1

Nepamatuji tolik zim jako někteří zde, ale když bylo morce dětmi prineseno domů, bylo vždy ustajeno s králíky.králíci byli krmeni zásadně senem, nebo zeleným, žádné granule.Ke stahování nemocí-internet hovoří o vyšší vnimavosti morcat na kralici nemoci.Proto se zřejmě tvrdilo, že stahuje nemoci.Kdybych nechtěl, aby se děti staraly o morcata, taky by byla v kralikarne.

Maji53

21.6.2017 17:08
Maji53

XXX.XXX.128.19

Je mi čtrnáct a ano, je sice pravda že morče patří do řádu hlodavců a králík do řádu zajícovců, ale dříve tomu tak nebylo a oba byli v řádě hlodavců. Takže asi tak.

25.6.2017 20:25
chov.majster

XXX.XXX.72.44

Bežne sa chovajú s králikmi aj morčatá.Nie je o čom diskutovať.

30.6.2017 16:32
amiš

XXX.XXX.59.75

chov.majster napsal(a):
Bežne sa chovajú s králikmi aj morčatá.Nie je o čom diskutovať.

Ač starší diskuze, připojím se, neb diskutovat je vždy o čem. Já měla morče s králíkem dohromady bez problémů. A druhý (následující) králík, taktéž samice jak předchozí, mi párek morčat dokousala, až samec pošel. A znala je odmala. Už bych neriskovala, nestojí to za to.100x nic a jednou jo. Pokud mi na mých zvířatech záleží, pak se poučím.

Moona

4.7.2017 07:43
Moona

XXX.XXX.25.50

Hlavní je rozdíl potřeb v krmení !
Zatímco morče je hlodavec, který si neumí sám syntetizovat vit. C, králík není hlodavec a takové množství jaké potřebuje morče vit. C by pro něj bylo příliš zatěžující na játra.
Takže aby byli oba plnohodnotně zajštěny co se stravy týče musíte to nějak rozlišit a zařídit aby oba měli to co potřebujou...

Myššš

4.7.2017 09:28
Myššš

XXX.XXX.11.210

Maji53 napsal(a):
Je mi čtrnáct a ano, je sice pravda že morče patří do řádu hlodavců a králík do řádu zajícovců, ale dříve tomu tak nebylo a oba byli v řádě hlodavců. Takže asi tak.

OMG!
Dříve tomu tak nebylo, protože lidi ještě nevynalezli genetické testování a řadili je do jedné skupiny jen na základě toho, že mají oba hlodavý chrup. Což je asi tak směrodatné, jako že delfín (savec) má ploutve a kdysi si lidi mysleli, že je to ryba. I ta velryba už podle názvu lidi kdysi mátla a měli ji za rybu jen podle tvaru těla a životu ve vodě, i když je to savec.
Takže asi tak.

10.7.2017 00:50
Mimyš

XXX.XXX.56.188

Ahoj. Mám 3 králíky a 1 morče. Dříve jsme to nevěděli a dali jsme se k sobě. Myslím jeden králík a to morče. Morče si tak na králíka zvyklo že bez něj nevydrží a jsou to parťáci na život a na smrt . U sebe by být neměli ze spousty důvodů. Morče i králík mají jiné potřeby a pocházejí z jiných končin světa. Navíc králík je na morče moc veliký (někteří. Třeba ten který je s morčátkem jsou stejně velcí) a může ho ušlapat. Kamarádce málem kvůli tomu zemřelo morčátko. Morče má jiné společenské návyky než králík. To co je pro králíka normální chování, může pro morče znamenat stres, úraz a nebo nedej bože smrt. Než jsme se odvážili je dát k sobě natrvalo, hlídali jsme je a po každé jodince oddělovali a pouštěli na neutrální území. Záleží na zkušenostech, znalostech a taky rozumu. U nás byl i ten důvod, že sestra si pořídila morče a bílý. Nikdo nevěděl co s ním a tak rychle notebook a hledání informací. Někdy neuškodí trochu popřemýšlet něž konat, ale když už ho máte tak snažit se.

10.7.2017 01:10
Mimyš

XXX.XXX.56.188

Ještě bych chtěla doplnit, že králík je společenské zvíře a tím myslím, že nemůže být sám tak jako morče. Měli jsme problém takový, že králík nesnesl ostatní svého druhu. To mě taky vedlo k tomuto kroku a udělala jsem dobře. Králík je živější, více si všímá prostředí a lépe se váže a reaguje na lidi. Dříve jsem měla taky názor že nesmí být u sebe ale co vidím pozitivní změny a hlavně spokojenost zvířat měním názor. A úrazy a neporozumění zvířat má dvě příčiny a to buď povahu morčete nebo králíka a nebo jejich seznámení. Na vše se musí pomalu a s klidem. Snad jsem pomohla. Na toto nejde říct ano či ne. Záleží na povaze.

Myššš

11.7.2017 12:16
Myššš

XXX.XXX.11.210

Morče je taky společenské a nemá být samo. Dokonce v Rakousku je zákonem zakázáno chovat společenské tvory po jednom a morče je tam zahrnuto taky.
Naopak mi přijde, že spíš králík (mazlíček) může být sám. Na diskuzi kralici.cz je asi nejvíc informací o chování králíků a dvojice tam nemá téměř nikdo. Když už, tak kastráta a samici. Dva samci se rvou, dvě samice většinou taky. Asi by potřebovali větší prostor jako v přírodě, aby byli schopní spolu vycházet.

11.7.2017 12:51
Mimyš

XXX.XXX.56.188

Myššš napsal(a):
Morče je taky společenské a nemá být samo. Dokonce v Rakousku je zákonem zakázáno chovat společenské tvory po jednom a morče je tam zahrnuto taky.
Naopak mi přijde, že spíš králík (mazlíček) může být sám. Na diskuzi kralici.cz je asi nejvíc informací o chování králíků a dvojice tam nemá téměř nikdo. Když už, tak kastráta a samici. Dva samci se rvou, dvě samice většinou taky. Asi by potřebovali větší prostor jako v přírodě, aby byli schopní spolu vycházet.

Přesně tak. Akorát ty králíky máš pravdu v tom, že skoro nikdo nechová dva králíky. Což je taky špatně. Ať koukneš na tu nebo na tu stránku na internetu píšou tam, že.králíky minimálně ve dvou. A musí to být kastrovaný sameček(nejlépe) a samička. Lidi je spolu nechovají taky kvůli velikosti. Musí to být opravdu velká klec a hledat parťáka pro druhého králíka (někdy i kvůli ceně a nevíš jestli si budou rozumět) se lidem prostě nechce. Ale jinak s tebou souhlasím.

Just_Kate

13.9.2017 08:41
Just_Kate

XXX.XXX.32.142

Morčata a králíci se chovaly vždy společně. Moje mamka tvrdí, že se morčata dávaj do králíkárny kvůly tomu, že přitahujou škůdce na sebe. Prosě tím chci říct, že ano, morče a králík spolu můžou být.

13.9.2017 09:26
rapotacka11

XXX.XXX.32.178

Mimyš napsal(a):
Ahoj. Mám 3 králíky a 1 morče. Dříve jsme to nevěděli a dali jsme se k sobě. Myslím jeden králík a to morče. Morče si tak na králíka zvyklo že bez něj nevydrží a jsou to parťáci na život a na smrt . U sebe by být neměli ze spousty důvodů. Morče i králík mají jiné potřeby a pocházejí z jiných končin světa. Navíc králík je na morče moc veliký (někteří. Třeba ten který je s morčátkem jsou stejně velcí) a může ho ušlapat. Kamarádce málem kvůli tomu zemřelo morčátko. Morče má jiné společenské návyky než králík. To co je pro králíka normální chování, může pro morče znamenat stres, úraz a nebo nedej bože smrt. Než jsme se odvážili je dát k sobě natrvalo, hlídali jsme je a po každé jodince oddělovali a pouštěli na neutrální území. Záleží na zkušenostech, znalostech a taky rozumu. U nás byl i ten důvod, že sestra si pořídila morče a bílý. Nikdo nevěděl co s ním a tak rychle notebook a hledání informací. Někdy neuškodí trochu popřemýšlet něž konat, ale když už ho máte tak snažit se.

Pro Just Kate
Matka to ví přesně .
Asi jí nejde až tak o pohodu zvířat .

Tkbum

14.10.2017 21:13
Tkbum

XXX.XXX.130.192

Ano přesně souhlasím dnes jsem vyhrála v tombole zakrsleho králíka, a doma jsem měla morče dala jsem je k sobě a je to láska veliká ( morče-kluk, králík-holka)
Takže odpověď ne je naprosto nepravdivá a protivna.

Myššš

15.10.2017 19:22
Myššš

XXX.XXX.11.210

Tkbum napsal(a):
Ano přesně souhlasím dnes jsem vyhrála v tombole zakrsleho králíka, a doma jsem měla morče dala jsem je k sobě a je to láska veliká ( morče-kluk, králík-holka)
Takže odpověď ne je naprosto nepravdivá a protivna.

Protivná jsi akorát tak ty.
Není vhodné dávat králíka a morče do jedné klece. Že se to kdysi dělalo kvůli POVĚŘE o stahování nemocí neznamená, že by se to mělo dělat i v 21. století! To bychom se taky mohli vrátit k upalování "čarodějnic", protože se to kdysi dělalo. Nebo k otrokářství.
Králík a morče sice NĚKDY spolu můžou vycházet, ale stravu nemají úplně stejnou. Morče hlavně potřebuje dodávat vit. C, králík si ho vytvoří sám.
Králík je na morče většinou moc hrrr, skáče, je větší a těžší, má tendence pořád něco "ojíždět" a když má u sebe morče, tak to morče to schytá...může ho i nechtěně zranit. Spousta morčat zachráněných z králíkáren, kde údajně krásně spolubydlela s králíky, přišla o oko nebo prsty nebo měla na těle jiné rány po kousnutí od králíka.
Kdysi jsme asi týden hlídali cizího králíka a zkusila jsem ho vypustit spolu s morčaty v pokoji. Oba se ho báli, a to na něho byli dva. Byl na ně moc rychlý a hyperaktivní. Současný strašlivý alfasamec by naopak zřejmě králíka atakoval a vyháněl by ho ze svého území.
Prostě morče a králík v jedné kleci je blbý nápad a nikdo to sem nepíše, aby naštval nějaké dítě, co si usmyslelo, že je chce mít v jedné kleci, ale protože to objektivně není vhodné dělat. Kdyžtak je možné je třeba pustit společně po bytě, pokud si sednou, a ubytovat ve dvou klecích vedle sebe, ale nedávat na trvalo do klece společně.

19.10.2017 12:34
JiGa

XXX.XXX.66.2

Souhlasííím :)...

12.4.2018 13:22
Deny Kania

XXX.XXX.65.206

JiGa napsal(a):
Souhlasííím :)...

To já zase měl králika a morče u sebe jeden den a morče bylo Alfasamec a kralikovi ublížoval

12.4.2018 15:35
JiGa

XXX.XXX.66.2

Tak klíďo to je možné no :), záleží na jedinci. My úplně v poho :)

12.4.2018 16:59
jarka.covaci

XXX.XXX.29.21

My máme morčiatko so samičkou králika a úplne v pohode. Dokonca králičica ho čistí, a morčiatko čistí ju. Majú dvojposchodovú klietku 120x50cm a keď králičica príde dole dá hlávku dole a morčiatko jej oblizuje uši, potom sa začnú vzájomne čistiť. Veľakrát spia tak, že morčiatko sa schúli ku králičkovi a vzájomne sa zohrievajú. Takže mám za to, že je to individuálne. Neviem čím to je, ale naša samička nieje nijak besná. Možno preto, že denne chodíme von keď je pekné počasie a behá po celej záhrade.

19.5.2018 22:09
Rxys

XXX.XXX.151.219

My máme ve škole králíkárny a v nich jsou 2-3 morčata na 1 králíka ve stejném kotci a není tam žádný problém.

24.3.2019 10:15
alest250

XXX.XXX.64.7

Dnes si manželka přivezla roční morče, samici, z burzy. Nejdříve ho dala k roční samici ( Moravský modrý), která po morceti ihned vystartovala a pokousala. Pak k samci, ten neprve očichal a pak šel po něm asi taky, to už se morče evidentně velmi bálo. Takže co ním... Asi ho sním :) Má svou klec zatím. Mě to přišlo normální, že se nesnesou, ale manželka byla překvapená neboť také, jako mnozí, chovala morcata i králíky pohromadě i ve větších počtech bez problémů.

24.3.2019 10:44
rapotacka11

XXX.XXX.79.4

Nač ho ta
žena potřebovala - to morče ?
Může třeba týrat Vás, ne ?

24.3.2019 20:14
alest250

XXX.XXX.0.226

rapotacka11 napsal(a):
Nač ho ta
žena potřebovala - to morče ?
Může třeba týrat Vás, ne ?

To by mě zajímalo také, ona mě tím právě týrá :) Všechno by chtěla, ale řádně se o to starat potom, to už je horší...

24.3.2019 22:21
borax

XXX.XXX.91.21

alest250 napsal(a):
To by mě zajímalo také, ona mě tím právě týrá :) Všechno by chtěla, ale řádně se o to starat potom, to už je horší...

Co takhle jí dát na holou?
A nebo jí přidat práce!Většinou to pomůže

14.4.2019 18:46
Králíček06

XXX.XXX.83.22

Morče a králík se nám nikdy neporvaly

Bobi-morčátko

7.12.2020 18:12
Bobi-morčátko

XXX.XXX.145.103

Hele a co mám dělat když přijdu do obchodu a tam jsou spolu tři morčata a dva králíci a všichni běhají v jedné obrovské kleci mh tak co na to řekneš? A já si jedno to morče koupila.

9.12.2020 07:43
Pipilota

XXX.XXX.46.93

Bobi-morčátko napsal(a):
Hele a co mám dělat když přijdu do obchodu a tam jsou spolu tři morčata a dva králíci a všichni běhají v jedné obrovské kleci mh tak co na to řekneš? A já si jedno to morče koupila.

A co takhle popřemýšlet nad svými činy...
Jednak nákupem zvířete v obchodě se prostě účastníš té nejošklivější části zacházení se zvířaty. Různé "pet shop centra" jsou součástí velice tvrdého a škaredého obchodování - zvířátka jsou tam až na posledním místě. Že jsi se nechala zblbnout hezkou "ohrádkou s hlodavci" - to je jen vizitka tvojí bl**sti.

No a ještě se na diskuzích chlubit tím, že nechceš přemýšlet...

9.12.2020 08:09
Pipilota

XXX.XXX.46.93

kompast

9.12.2020 08:22
kompast

XXX.XXX.32.203

Dobrý den, nevidím důvod proč při velké ubikaci, nemůžou být morče a králík spolu?
Sám takhle mám odstavené samce (jak morče tak králíka), od samic v jedné kleci a nikdy jsem neviděl že by se prali. Jenom si dát pozor aby králík nesežral všechnu potravu a morče nebylo o hladu. Chtělo by to udělat prostor, kam může zalézt morče a králík se tam nedostane.
Děkuji za pozornost a užijte si den.

9.12.2020 08:42
Fernando

XXX.XXX.94.40

Máme spolu několik let morče s králíkem a jsou to nerozluční kamarádi. Třeba výjimka, nevím, ale jde to

9.12.2020 10:22
Vali80

XXX.XXX.53.126

Morče a králík se kdysi spolu schválně dávali do jedné králíkárny z důvodu, že když přišla nějaká nemoc, morče pošlo jako první. Mnohokrát ale právě morče přežilo a všichni králíci byli na prkně. Kdysi jsme měli spolu králíka i morče v jedné kleci. Králice (malá zakrslá) žila neuvěřitelných 12 let. Byla na balkoně, i v zimě, jen měla zateplení polystyrénem a přikrytá byla ještě kožešinou. Morče se dožilo 8 let. Byl to samec.
Z chovatelského hlediska to není asi moc dobré, ale chvíli to spolu určitě vydrží. Z.

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.12.2020 12:49
Uživatel s deaktivovaným účtem

Vali80 napsal(a):
Morče a králík se kdysi spolu schválně dávali do jedné králíkárny z důvodu, že když přišla nějaká nemoc, morče pošlo jako první. Mnohokrát ale právě morče přežilo a všichni králíci byli na prkně. Kdysi jsme měli spolu králíka i morče v jedné kleci. Králice (malá zakrslá) žila neuvěřitelných 12 let. Byla na balkoně, i v zimě, jen měla zateplení polystyrénem a přikrytá byla ještě kožešinou. Morče se dožilo 8 let. Byl to samec.
Z chovatelského hlediska to není asi moc dobré, ale chvíli to spolu určitě vydrží. Z.

Tohle je letitá pověra. Králíci a morčata nemají společné nemoci. Sám(a) to píšete ve druhé větě, že vám to nefungovalo.

9.12.2020 21:45
juhaj

XXX.XXX.164.121

No a já měla párek morčat ve velkém terárku a zakrslou králici vedle v kleci, ale byla většinou na volno. Často skočila k morčatům. A pak jsem zjistila, že samice má pár kousanců, ale samec je tak pokousaný, že to nedal. Pokousaná byla morčata a událo se to během pár dní, předtím byl přes rok klid.
Teď máme doma chovné králíky. Když se mladí včas nerozdělí, dokáží se samci dost pomordovat. Ale i samice se dokáží pěkně pobít. Pokud nemá králík náladu morče nemá šanci. Už bych neriskovala. 10x nic a pak konec.

9.12.2020 22:20
Vali80

XXX.XXX.236.192

Too Kometa:
Sorry, ale nic takového nepíši. Uvedla jsem jen to, že společně mi žilo morče a králík (morče 8 let a samice králíka do svých 12 let). Je to asi pověra, ale dělalo se to běžně. My morče našli a králíka někdo hodil přes plot, tak přece je nepraštím za uši. Zvykli si a žili (vzhledem k věku) asi spokojeně.
Toť vše.

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.12.2020 08:35
Uživatel s deaktivovaným účtem

Vali80 napsal(a):
Too Kometa:
Sorry, ale nic takového nepíši. Uvedla jsem jen to, že společně mi žilo morče a králík (morče 8 let a samice králíka do svých 12 let). Je to asi pověra, ale dělalo se to běžně. My morče našli a králíka někdo hodil přes plot, tak přece je nepraštím za uši. Zvykli si a žili (vzhledem k věku) asi spokojeně.
Toť vše.

Reagovala jsem jen na první větu.

21.12.2020 04:25
petr008

XXX.XXX.139.160

Ne, že bych se nebavil, jak se lze kolem takové věci pěkně pohádat, ale už si zde na fauně pomalu zvykám.
Ano, paní Terezka má pravdu, celé je to o živočišném druhu - jsou to jemné nuance, které nás sice nepatrně, ale zcela zásadně odlišují a nedovolí nám v současné době vzájemnou koekzistenci. Takže musíme mít každý svoji vlastní klec. Jinak bychom se zkrátka navzájem pozřeli.
Obdobně by bylo lze se aktuelně dotázati, zda je možné vzájemné soužití muže a ženy. Vždyť jde přece o jeden druh, dokonce i rod.
Já bych se přece jen přimlouval za trochu méně militantní odpovědi z řad zkušených chovatelů, kteří to přece myslí tak dobře. Všichni jsme nějak začínali a většina z nás, pokud má špetku pokory, se s tím asi moc nechlubí.
Trocha shovívavosti a méně povýšeného tónu k slušnému dotazu snad nevydá tolik námahy a sebepřemáhání.
I když chápu a plně si uvědomuji, že periodicky se střídající výkyvy a kolísání hormonálních hladin u něžného pohlaví, během neurčitě nepravidelných časových intervalů, je třeba vždy vnímat s maximální možnou mírou lidské empatie .

PS: morče jsem v dětství nikdy jinak než s králíky nechoval. Ale to bylo dřív, dnes je většina věcí opačně.

21.12.2020 04:55
petr008

XXX.XXX.139.160

borax napsal(a):
Co takhle jí dát na holou?
A nebo jí přidat práce!Většinou to pomůže

Hoši, je vidět, že to s ženskýma vůbec neumíte. Chce na to jít z úplně opačného konce. Jelita.

pejskařka2008

18.2.2021 10:14
pejskařka2008

XXX.XXX.210.200

poty76 napsal(a):
Tak na to se musím nadechnout. Dlouho jsem váhal, jestli tohle má smysl komentovat?
Pro happy feeat:
Slečno nebo paní, buďte naprosto v klidu. Jestli se nepletu, bavíme se o zvířatech stejného druhu SAVCI, také skupiny hlodavci a býložravci. Tudíž, jak králík, tak morče mají velmi podobné, stravovací návyky. Žerou především stravu rostlinného původu. Nevím, kde ony dámy berou tyto moudra, ale jsou neopodstatněná a zavádějící, pro někoho matoucí, ovšem ta přirovnání. NECHÁPU! Takže já sám za sebe vám mohu říci, že můžou, ale musí si na sebe zvyknout. U mě, když jsem je v mládí přivezl, hned jsem ho hodil do kotce a pohoda. Já měl vždy plné králíkárny morčat a to vždy 1 králík = 1 morče. Dokonce jsme je měli u samic, které měli mladé a nikdy žádný problém. Mimochodem kluk ještě dva roky do zadu měl u svých heč které měl pro zábavu, morčata i dvě na jednoho králíka. A do kotce šli hned, bez návyku. Opět žádný problém. A krmení? Nikdy jsem ho nerozlišoval. Dokonce kolovali i takové pověry, mýty, v kterých se říkalo, že právě ono morče stahuje na sebe některé králičí nemoci. Ale to byl opravdu jen mýtus!
Pro bodlinka laprechaunek:
Promiňte, ale kam vy na to chodíte dámy? Viz. liniová plemenitba, též jste mě rozesmála. Takže když jsou to dva odlišné druhy zvířecí říše, tak králíkovi ponechme jeho stravu a morčeti dejme třeba, hezky propečený steak ne? Základní věc s přírodopisu na ZŠ.

Souhlasím také jsme měli králíky s morčaty.👍🐭

18.2.2021 11:52
Vali80

XXX.XXX.69.179

Přesně, to už bychom nesměli společně chovat ani psa s kočkou .. a co teprve akvarijní rybičky?! Taková skalára z Amazonky a akara hnědá z Orinoka? Běžně spolu chované, standardně se i v těchto podmínkách rozmnožující.. .. Vím, o čem mluvím.
Nedělejte z těch zvířat zase sci-fi.

20.2.2021 14:34
juhaj

XXX.XXX.164.121

Vali80 napsal(a):
Přesně, to už bychom nesměli společně chovat ani psa s kočkou .. a co teprve akvarijní rybičky?! Taková skalára z Amazonky a akara hnědá z Orinoka? Běžně spolu chované, standardně se i v těchto podmínkách rozmnožující.. .. Vím, o čem mluvím.
Nedělejte z těch zvířat zase sci-fi.

Až zjistíte, že se to stát může, tak co pak. Myslíte, že si to vymýšlím schválně, protože se nudím?
A třeba pes a kočka, máme léta, většinou bez problémů, ale ne vždy si navzájem porozumí, taky už jsme o kočku přišli kvůli tomu. 100x nic a po 101 se to stane.

Zazazaza

31.5.2021 14:38
Zazazaza

XXX.XXX.14.70

Děkuji za odkaz - užitečný :)

PS: máme zakrslého králíčka a morče skinnyho - hold to tak vzniklo...
Myslím, ze jsme vcelku dobře vychytali potřeby každého z nich, a mají se rádi.

kubíkcz

14.7.2021 11:35
kubíkcz

XXX.XXX.66.102

Mohou být v jedné kleci já mám králíčka v kleci s morčecími samicemi a je to v pořádku.
Ale jak byl v kleci morčecími samci tak ho jeden pokousal ale na jeho obranu on kousal všechny jiné samce
a proto jsem dal samce pryč ale morčecí samci pořád bojují o dominanci a králíček se brzy uzdraví

14.7.2021 13:50
juhaj

XXX.XXX.164.121

kubíkcz napsal(a):
Mohou být v jedné kleci já mám králíčka v kleci s morčecími samicemi a je to v pořádku.
Ale jak byl v kleci morčecími samci tak ho jeden pokousal ale na jeho obranu on kousal všechny jiné samce
a proto jsem dal samce pryč ale morčecí samci pořád bojují o dominanci a králíček se brzy uzdraví

Tak to je úplně v pořádku, jen ať se koušou, když se potom uzdraví!😜😁

Arnyarny

9.8.2021 12:37
Arnyarny

XXX.XXX.229.106

Dobrý den nedávno mi zemřela 7 léta holčička morčátka a v kleci zůstala její sestra nechci aby byla sama a mám možnost mít zakrsleho králíčka 2 měsíčního myslíte že je můžu dát k sobě děkuji za odpověď

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.8.2021 12:58
Uživatel s deaktivovaným účtem

Arnyarny napsal(a):
Dobrý den nedávno mi zemřela 7 léta holčička morčátka a v kleci zůstala její sestra nechci aby byla sama a mám možnost mít zakrsleho králíčka 2 měsíčního myslíte že je můžu dát k sobě děkuji za odpověď

Nedoporučuje se. Lepší je svůj k svému (teda u morčat, králíci pohromadě v kleci taky moc nefungují).

9.8.2021 15:50
ančovička1

XXX.XXX.220.111

Arnyarny napsal(a):
Dobrý den nedávno mi zemřela 7 léta holčička morčátka a v kleci zůstala její sestra nechci aby byla sama a mám možnost mít zakrsleho králíčka 2 měsíčního myslíte že je můžu dát k sobě děkuji za odpověď

Také nedoporučuji.. stará samice morčete bude malého králíka kousat..

Neregistrovaný uživatel

22.2.2022 11:10
Neregistrovaný uživatel

Jdete se poradit ohledně zdravotního problému, prevence nemoci nebo výživy vašeho zvířete? Nově se můžete obrátit rovnou na odborníky v sekci On-line veterinář. Kvalifikovanou odpověď tam dostanete nejpozději během několika hodin. Ať jsou vaši mazlíčci zdraví a spokojení!

Hyhd

26.7.2022 11:12
Hyhd

XXX.XXX.46.252

Pouzite mozek když ve zverymexu sou spolu tak asi můžou 😂😂😂😂 já je mám spolu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.7.2022 13:34
Uživatel s deaktivovaným účtem

Hyhd napsal(a):
Pouzite mozek když ve zverymexu sou spolu tak asi můžou 😂😂😂😂 já je mám spolu.

Ve zverimexu. Tam jsou opravdu "odborníci". A vy jste druhý.

26.7.2022 20:14
juhaj

XXX.XXX.164.121

Hyhd napsal(a):
Pouzite mozek když ve zverymexu sou spolu tak asi můžou 😂😂😂😂 já je mám spolu.

Ja je taky měla spolu. Několik let. Dokud mi králice jedno morče nedokousala k smrti a druhé jsem zachránila horko těžko. A to bylo v bytě, žádný malý prostor, pohybu měli dost.

11.8.2022 09:06
Katerina1BJ

XXX.XXX.93.202

Dobrý den, morče a králík by se spolu chovat rozhodně neměli. Morčata by se měla chovat aspoň dva v jedné kleci, ale s králíkem ne.

tedour

24.10.2022 19:49
tedour

XXX.XXX.168.29

mouhou mam uz druhe morce s kralikem v kleci a kdyz mi prvni umrelo tak byl hrozne smutny.mame tedy nkve ale nevim jestli mkhou byt spolu kdyz to je holka(to morce) a je tehotna(mozna).

kompast

25.10.2022 07:25
kompast

XXX.XXX.32.203

Dobrý den, asi tak. To že to jde chovat společně, neznamená že to je welfare pro obě zvířata.
Navíc, morče by se mělo chovat po více jak jednom, jak už tu zaznělo.

https://www.kralici.cz/pages.asp?f=souziti

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.10.2022 08:34
Uživatel s deaktivovaným účtem

tedour napsal(a):
mouhou mam uz druhe morce s kralikem v kleci a kdyz mi prvni umrelo tak byl hrozne smutny.mame tedy nkve ale nevim jestli mkhou byt spolu kdyz to je holka(to morce) a je tehotna(mozna).

Prosím přeložit - mame tedy nkve. A holka je mozna tehotna. To nevíte jistě?

31.10.2022 19:15
borax

XXX.XXX.91.21

tedour napsal(a):
mouhou mam uz druhe morce s kralikem v kleci a kdyz mi prvni umrelo tak byl hrozne smutny.mame tedy nkve ale nevim jestli mkhou byt spolu kdyz to je holka(to morce) a je tehotna(mozna).

Snad březí?!
Těhotná může být jen žena.

Jinak ten text to je tedy něco...jak z pomocné školy 🤔👎

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.11.2022 08:49
Uživatel s deaktivovaným účtem

borax napsal(a):
Snad březí?!
Těhotná může být jen žena.

Jinak ten text to je tedy něco...jak z pomocné školy 🤔👎

"Dyť" je to tady každou chvíli. I v jiných sekcích. Český jazyk a gramatika se dnes očividně nenosí.

Přidejte reakci

Přidat smajlík