Vyplácí se vám chov?

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
7.7.2015 12:17
arlen

XXX.XXX.150.153

Zdravím Přátelé již délší dobu se zamýšlím nad rentabilitou chovu.Začal jsem tím že jsem si začal vést statistiku.Ať dělám co dělám jsem stále v červených číslech a to prosím do nákladu počítám jen krmivo, očkovací látky, vitamíny a chovný materiál to jsou položky které musím nakoupit.Úmyslně vynechávám práci a jiné náklady(doprava, energie, seno mám vlastní atd)Abych se dostal na pomyslnou nulu musel bych ročně prodat minimálně 50 kusů králíků.Ve finále mi kromně radosti z chovu zůstává zisk (caa - 40%.) Jak jste na tom vy?Jarda

7.7.2015 12:45
verka1

XXX.XXX.210.190

Asi takhle, vyplácí "...

7.7.2015 14:49
hogwild

XXX.XXX.96.166

arlen napsal(a):
Zdravím Přátelé již délší dobu se zamýšlím nad rentabilitou chovu.Začal jsem tím že jsem si začal vést statistiku.Ať dělám co dělám jsem stále v červených číslech a to prosím do nákladu počítám jen krmivo, očkovací látky, vitamíny a chovný materiál to jsou položky které musím nakoupit.Úmyslně vynechávám práci a jiné náklady(doprava, energie, seno mám vlastní atd)Abych se dostal na pomyslnou nulu musel bych ročně prodat minimálně 50 kusů králíků.Ve finále mi kromně radosti z chovu zůstává zisk (caa - 40%.) Jak jste na tom vy?Jarda

Pro to, aby se váš příspšvek dal nějak smysluplně okomentovat jaksi chybí údaj, na kolik si ceníte odchovaného králíka. Já to u sebe raděj nepočítám, (abych nedostal infarkt) ale obecně: když budete prodávat ušáka za 100Kč, budete hluboko v červených a když za 800Kč, budete mít zisk jak Agrofert...

7.7.2015 15:11
300RUM

XXX.XXX.253.158

V drobnochovu to nebude nikdy rentabilní. Já to raději nepočítám. Mám ale dobrý pocit že jím zdravé maso. Je to spíše koníček co musí bavit a ten vždy něco stojí.

7.7.2015 17:43
mustela.erminea

XXX.XXX.236.1

Nevyplácí, a už vůbec ne chov výstavní. Beru to jako koníček. Podobně jako 300RUM.

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.7.2015 17:55
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dobrý den, my jsme zhruba na nule, ale krmivo si pěstujeme skoro všechno sami na vlastních pozemcích a tím že máme starší stroje, po otci manžela, nemusíme až na opravy investovat, ani tam. V loni jsme zateplovali dům a nestihli jsme usušit dost sena, po zaplacení několika balíků, když jsem viděla jak rychle zmizely musí být chovatelé, co jsou na nákupu krmiva závislí, tvrdě v mínusu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.7.2015 18:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

Píši si pouze výdaje za zrní, granule, nějaké doplńky a očkování.To mně zaplatí prodej výstavních králíků a zabitých králíků.Králíci pro rodinu jsou navíc za práci.Seno, slámu máme vlastní.Chovná zvířata jsou většinou výměnou.

7.7.2015 18:58
arlen

XXX.XXX.150.153

Já chovám výstavní a to je někdy dost zajímavé.Pro zajímavost poslední nákup jeden samec 60euro druhý 100euro. Pokud přijede zájemce o zvířata na chov tak mu většinou 500 Kč připadá jako zlodějna.Je jen opravdu malá skupina chovatelů která dokáže ocenit zvíře a bez blbých keců zaplatit adekvátní částku.To jen pro zajímavost.
pravdou je že na zabití jde jen malá část zvířat.(Chov na maso u čistokrevných králíků je těžký prodělek).

7.7.2015 19:26
3deněk

XXX.XXX.216.107

Nežehrám.
Za "lahůdky" ze supermarketu bych neměnil.



www.ceskychov.websnadno.cz

Zdeněk Laštovka.

7.7.2015 19:46
bronda

XXX.XXX.98.84

Chovatelství mne vyžene denně na několik hodin ven. Ať jde o králíky, či o drůbež. Ať jde o přímou péči o zvířata, či související činnost s budováním areálu atd. Jinak bych je trávil možná u počítače. Co je pro důchodce cennější než zdraví? Když tento faktor započtu, jsem výrazně v zelených číslech.

7.7.2015 21:37
chovatel  30

XXX.XXX.96.10

arlen napsal(a):
Já chovám výstavní a to je někdy dost zajímavé.Pro zajímavost poslední nákup jeden samec 60euro druhý 100euro. Pokud přijede zájemce o zvířata na chov tak mu většinou 500 Kč připadá jako zlodějna.Je jen opravdu malá skupina chovatelů která dokáže ocenit zvíře a bez blbých keců zaplatit adekvátní částku.To jen pro zajímavost.
pravdou je že na zabití jde jen malá část zvířat.(Chov na maso u čistokrevných králíků je těžký prodělek).

Napsal jste to velmi zdařile a bez nějakých dlouhým výmluv či velkého psaní...

8.7.2015 11:23
kachna

XXX.XXX.188.76

Ano, vyplácí
+ mám radost z odchovaných zvířat
+ králíci jsou součástí života mých dětí
+ máme zdravé maso.

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.7.2015 11:38
Uživatel s deaktivovaným účtem

Kachna: Přesně tak.Více k tomu nelze co dodat

8.7.2015 16:27
velpap

XXX.XXX.219.1

hogwild napsal(a):
Pro to, aby se váš příspšvek dal nějak smysluplně okomentovat jaksi chybí údaj, na kolik si ceníte odchovaného králíka. Já to u sebe raděj nepočítám, (abych nedostal infarkt) ale obecně: když budete prodávat ušáka za 100Kč, budete hluboko v červených a když za 800Kč, budete mít zisk jak Agrofert...

A když zájemci řeknete 300 za králíka, dozvíte se, jaký jste zloděj

8.7.2015 17:04
belgicanda

XXX.XXX.54.247

Tak podle mně hodně záleží na tom jaké plemeno králíků chováte a za jakým účelem. Kdysi jsem chovala střední plemena a snažila jsem se prodat mladé alespoň za 100-200 Kč zbytek co se neprodal zůstal na maso a to většina byla po výstavních rodičích ale zájem o ně moc nebyl. Taky jsem si dělala statistiky a byla jsem hodně v mínusu, po několika letech jsem se před 2 lety rozhodla začít chovat o něco větší plemeno Belgické obry a začala se statistikami znovu a jsem stále ve velkém plusu. Mám 3 nepříbuzné samice a 2 samce, dělám vrhy na jaře a na podzim takže ročně mám okolo 50 kusů mláďat a všechny se prodají za cca 400-500 Kč a to jsou bez PP, většina je chce na mazlíky a zájemci píšou stále. Seno, slámu, zeleninu, ovoce mám vlastní takže do rozpočtu píšu pouze náklady za očkování, granule atd. Ale nevýhodu to má, že zaberou spoustu místa. Na příští rok plánuji koupit chovný pár modrých obrů protože je po nich velká sháňka a vydám se výstavnímu chovu.

8.7.2015 22:08
hogwild

XXX.XXX.96.166

velpap napsal(a):
A když zájemci řeknete 300 za králíka, dozvíte se, jaký jste zloděj

A víte, že mi to ještě nikdo neřekl? Třeba si to jen myslel...
Ale kdyby řekl, tak bych ho poslal do supermarketu pro polské kuře se salmonelou v akci za 65Kč/kg
...a nebo pro čínskou veverku za 150Kč/kg.
Ale vážně: opravdu si nemyslím, že 300Kč za dvoukilového králíka (mrtvé váhy) v podstatě v bio-kvalitě je nějak moc. A je potřeba, aby se poctiví chovatelé nebáli si o poctivou cenu říci. A vytrvat. A jestli má přesto někdo dojem, že jsme zloději, tak ať peláší do marketu, nikdo mu nebrání, je to jeho volba, jeho žaludek, jeho zdraví, já si zvolím kvalitní masíčko...

9.7.2015 08:05
arlen

XXX.XXX.150.153

hogwild napsal(a):
A víte, že mi to ještě nikdo neřekl? Třeba si to jen myslel...
Ale kdyby řekl, tak bych ho poslal do supermarketu pro polské kuře se salmonelou v akci za 65Kč/kg
...a nebo pro čínskou veverku za 150Kč/kg.
Ale vážně: opravdu si nemyslím, že 300Kč za dvoukilového králíka (mrtvé váhy) v podstatě v bio-kvalitě je nějak moc. A je potřeba, aby se poctiví chovatelé nebáli si o poctivou cenu říci. A vytrvat. A jestli má přesto někdo dojem, že jsme zloději, tak ať peláší do marketu, nikdo mu nebrání, je to jeho volba, jeho žaludek, jeho zdraví, já si zvolím kvalitní masíčko...

Tak to máte asi štěstí na lidi u nás bych nikomu z vesnice neprodal ani brko.Před časem jsem si řekl jednomu místnímu o 150 Kč za kg králika a ten začal řvát jako střelená svině.Co jsem si vyslechl to nejde ani publikovat.Ještě že jsem povahy klidné.Popadl jsem ho za límec a vykopl ze dvora a od té doby místním nic (jak se říká ani vodu z pračky).Jo a v hospdě vykládal jaky jsem vydřiduch.Takže to jsou moje zkušenosti.

9.7.2015 08:17
bronda

XXX.XXX.98.84

arlen napsal(a):
Tak to máte asi štěstí na lidi u nás bych nikomu z vesnice neprodal ani brko.Před časem jsem si řekl jednomu místnímu o 150 Kč za kg králika a ten začal řvát jako střelená svině.Co jsem si vyslechl to nejde ani publikovat.Ještě že jsem povahy klidné.Popadl jsem ho za límec a vykopl ze dvora a od té doby místním nic (jak se říká ani vodu z pračky).Jo a v hospdě vykládal jaky jsem vydřiduch.Takže to jsou moje zkušenosti.

Prodávám za 145 běžně. Jeden klient je i z mé vesnice, zbytek mimo. Vím o dalším prodejci na naší vesnici, co má cenu 150. Je ale pravda, že na řadu věcí se vesničané dívají jinak. Před časem chtěla žema nechat vymalovat místnost. Malíř z Rožnova si řekl 3000, ale místní malíř - důchodce jen 300 Kč.

9.7.2015 11:41
velpap

XXX.XXX.219.1

hogwild napsal(a):
A víte, že mi to ještě nikdo neřekl? Třeba si to jen myslel...
Ale kdyby řekl, tak bych ho poslal do supermarketu pro polské kuře se salmonelou v akci za 65Kč/kg
...a nebo pro čínskou veverku za 150Kč/kg.
Ale vážně: opravdu si nemyslím, že 300Kč za dvoukilového králíka (mrtvé váhy) v podstatě v bio-kvalitě je nějak moc. A je potřeba, aby se poctiví chovatelé nebáli si o poctivou cenu říci. A vytrvat. A jestli má přesto někdo dojem, že jsme zloději, tak ať peláší do marketu, nikdo mu nebrání, je to jeho volba, jeho žaludek, jeho zdraví, já si zvolím kvalitní masíčko...

Já už to neřeším, v tom množství, které mám, prostě dám inzerát, co se prodá, prodá, zbytek jde do mrazáku a je kvalitní maso, které lze použít v podstatě na všechno. Jinak nedávno tady po vsi jezdil jeden známý, mimochodem finančně hodně slušně zajištěný člověk, a sháněl, kdo mu prodá králíka, ale pozor: váha vykuchaný přes dvě kila, ale za 200 Kč. Hádejte, jak dopadl.

9.7.2015 12:20
pavel758

XXX.XXX.35.159

Já neprodělávám vůbec, bud jsem na nule nebo ještě něco málo vydělám.mám 4 samice a samca bu,2 bu, a další 2 kříženky,4 krat do roka každá má mladé, ročně odchovám kolem 100 králíku, něco málo prodám, granulemi nekrmím, jen senem, vodou, kukuřicí, ječmenem.mladé burgundské dávám na výstavy, a dost jich prodám.at se daří.

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.7.2015 14:27
Uživatel s deaktivovaným účtem

Hogwild napsal(a):
A víte, že mi to ještě nikdo neřekl? Třeba si to jen myslel...
Ale kdyby řekl, tak bych ho poslal do supermarketu pro polské kuře se salmonelou v akci za 65Kč/kg

Tak za tu cenu jsem u nás v hypáčích ještě nikde neviděla.Albert stále 199 za kilo a Lidl měl za 145.Váha v Alberu je od 0,98 až 1,20 kg.

9.7.2015 17:53
bronda

XXX.XXX.98.84

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Hogwild napsal(a):
A víte, že mi to ještě nikdo neřekl? Třeba si to jen myslel...
Ale kdyby řekl, tak bych ho poslal do supermarketu pro polské kuře se salmonelou v akci za 65Kč/kg

Tak za tu cenu jsem u nás v hypáčích ještě nikde neviděla.Albert stále 199 za kilo a Lidl měl za 145.Váha v Alberu je od 0,98 až 1,20 kg.

Teď mluvíte o králících, nebo o polských kuřatech?

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.7.2015 19:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

bronda napsal(a):
Teď mluvíte o králících, nebo o polských kuřatech?

O králíkách.Aha, omlouvám se.V příspěvku se psalo o kuřatek, to jsem přehlédla.Už jsem se lekla že by byl někde králík za 65 kč.

10.7.2015 12:20
mojipsi

XXX.XXX.40.251

Než abych prodávala pod cenu, tak je sním sama.Zdá se ti 200/kg moc? Neber, já ti nic nevnucuju, koupit můžeš, ale nemusíš.

10.7.2015 15:42
pavel758

XXX.XXX.35.159

200, je hodně, já prodávám za 140, kg. a lidi by mi ruky utrhli, dražit nebudu, nemám za potřebí.

10.7.2015 21:14
velpap

XXX.XXX.219.1

mojipsi napsal(a):
Než abych prodávala pod cenu, tak je sním sama.Zdá se ti 200/kg moc? Neber, já ti nic nevnucuju, koupit můžeš, ale nemusíš.

Abych to upřesnil, on chtěl za 200 Kč vykuchaného králíka, který by podle něho měl mít přes dvě kila váhy

10.7.2015 21:53
300RUM

XXX.XXX.253.158

Za rozumné považuji prodávat přebytky králičího masa z domácího chovu 130 - 150, -CZK/1kg podle místa bydliště a poptávky. Pokud bych z toho měl odvádět daně, tak v malochovu se ani za 200, -/kg nevyplatí.
Já jsem zatím nechával kamarádům za 200, -/1kus, čistá váha 1,7-2kg. Neřeším to.
Jinak cenu na trhu udává poptávka. A vyčůraným bych také neprodal.

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.7.2015 07:30
Uživatel s deaktivovaným účtem

Prodám za 135/kg.Zákazníků by bylo dost, ale králíků se nedostává smajlík.Vždy prodám jen tolik, abych měla na další krmení.Seno 200, - velký balík, vlečka slámy 200, - a hlavně ovesné vločky ty mě stojí nejvíc, potom oves a ječmen mám z naturálií.Jinak jsem vlastně s chovem na nule.Když ale spočítám co masa mám v mrazáku, nebo dám zdarma, tak jsem bohatě v plusu.Nestěžuji si.

Neregistrovaný uživatel

11.7.2015 22:11
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.167.9

Podle mne nemá smysl řešit jestli jste v plusu nebo ne. Měl by to byt především koníček a mít z toho nějaky užitek, třeba pro rodinu. Nemate komerční chov a nejde vam o to aby vas to živilo. Tak bych to neřešil.

Neregistrovaný uživatel

11.7.2015 22:15
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.167.9

Prodavam za 130 a mam v palnu zatlačit cenu dolu na 70 a bojovat proti bordelu ze zahraničí.

11.7.2015 22:33
borax

XXX.XXX.91.21

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Prodavam za 130 a mam v palnu zatlačit cenu dolu na 70 a bojovat proti bordelu ze zahraničí.

Na 70? Tak to je snad myšleno žertem! ! Bo jinak...Chudák Číňan!

11.7.2015 22:36
borax

XXX.XXX.91.21

Hm a Andrej by z toho byl taky mrzutý. Co by naráz dělal z tolika kuřaty?:-D.

Neregistrovaný uživatel

11.7.2015 22:57
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.167.9

borax napsal(a):
Hm a Andrej by z toho byl taky mrzutý. Co by naráz dělal z tolika kuřaty?:-D.

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.7.2015 23:15
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak teď jsem nějak zmatená, je tu řeč o králíkách a nebo kuřatech?Andrej dováží kuřata a nebo už i králíky? .Pozor na něj, nebo Vám dá domů registrační pokladnu, kde budete muset razit každého prodaného králíka či kuře a odvádět daně.

čada

12.7.2015 14:28
čada

XXX.XXX.18.198

Mě osobně se chov králíků velice vyplácí. Hlavně si nemusim platit psychiatra, protože když mě někdo naštve, nebo den stojí za houby a řešim samé problémy, tak králíci mi prostě pomáhají. Mám strašnou radost, když se okotí samička, když je to ještě nějaká moje oblíbená, tak pomalu pořádám oslavu. Pak se chodim k nim mazlit. Dávám jim jména, znám je, většina z nich mě mají fakt rádi. Sleduju jak rostou, starám se o ně, krmim, kydám hnůj. To je moje očista duše. Pak dorostou do věku, kdy jsou na zabití, pokud mi některý přiroste k srdci, tak seženu někoho kdo chce králíka na chov a mu ho prodám. Zbytek se zabije. Něco sníme, něco prodáme. Kožky se prodají, koupí se za ně třeba granule. No a to je koloběh. Pořád dokola. Taky to vždycky není růžové, občas se něco vyskytne. Teď zrovna moje oblíbená Tulka má mladé, ani ne týden. Udělal se jí otok na hlavě (možná od zubu), tak se bojím aby je dochovala. Ale žere, v hnízdě se to vrtí.
Jinak finančně to neřešíme, ale rozhodně to je přínos. Pokud máte vlastní seno, slámu a obilí, pak stoprocentně. Navíc králičí maso z domácího chovu je zdravé a moc dobré. Je tam ale taky velký rozdíl v přírůstcích, takže záleží co kdo chová za plemeno.

12.7.2015 23:43
tom.50

XXX.XXX.117.5

Hezčí příspěvek než jaký je ten od čada jsem tu snad ještě nečetl. Pátý hlas je ode mě.

Nebyl bych to já abych něco nepodotknul. Dřív byl kněz pro každého zadarmo. Dnes si holt psychiatry a psychology musíme platit a cpát se práškama. To je ta daň za svobodu. I já jsem bohužel ateista a čím dál častěji víru závidím...
Co nicku čada plní králíci, stejnou funkci plní mě včely. Jen to mazlení je docela potíž a pojmenovávat je fakt nejde. Zase se jim nekydá a půl roku se k nim nemusí vůbec a v sezoně rozhodně ne denně.

13.7.2015 00:07
tom.50

XXX.XXX.117.5

A abych nezapomněl, včely voní, neskutečně pěkně, vždy a každému normálnímu člověku voní! Jsou nesmírně čistotné.

13.7.2015 18:36
borax

XXX.XXX.33.11

čada napsal(a):
Mě osobně se chov králíků velice vyplácí. Hlavně si nemusim platit psychiatra, protože když mě někdo naštve, nebo den stojí za houby a řešim samé problémy, tak králíci mi prostě pomáhají. Mám strašnou radost, když se okotí samička, když je to ještě nějaká moje oblíbená, tak pomalu pořádám oslavu. Pak se chodim k nim mazlit. Dávám jim jména, znám je, většina z nich mě mají fakt rádi. Sleduju jak rostou, starám se o ně, krmim, kydám hnůj. To je moje očista duše. Pak dorostou do věku, kdy jsou na zabití, pokud mi některý přiroste k srdci, tak seženu někoho kdo chce králíka na chov a mu ho prodám. Zbytek se zabije. Něco sníme, něco prodáme. Kožky se prodají, koupí se za ně třeba granule. No a to je koloběh. Pořád dokola. Taky to vždycky není růžové, občas se něco vyskytne. Teď zrovna moje oblíbená Tulka má mladé, ani ne týden. Udělal se jí otok na hlavě (možná od zubu), tak se bojím aby je dochovala. Ale žere, v hnízdě se to vrtí.
Jinak finančně to neřešíme, ale rozhodně to je přínos. Pokud máte vlastní seno, slámu a obilí, pak stoprocentně. Navíc králičí maso z domácího chovu je zdravé a moc dobré. Je tam ale taky velký rozdíl v přírůstcích, takže záleží co kdo chová za plemeno.

Je to trošku problém usmrtit mazla...
Králíky jsme začali pojmenovávat až teď.
Děti to tak chtěli.
Každá z dcer má jednu chovnou samičku.No a 'Pepa' je obou.
Je třeba je učit chovu od malička.
I to, že chovné kusy se musí obměňovat.
Jinak taky mám králíky jako relax.
A když někdy žena 'mluví moc nahlas' zdržím se na dvorku o něco déle.
Když chov králíků dá tolik práce....

17.7.2015 17:15
vojta kralik

XXX.XXX.205.156

Vyplácí se chov králíků ale nesmíte dávat kralikum granule ze supermarketu ty jsou moc drahe krátka kralikum staci tráva a voda staci kralika prodat za 250kč a stoho budete mit zisk:-$.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.7.2015 18:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

Vojta králík.- to si děláte srandu ne?

17.7.2015 18:58
velpap

XXX.XXX.219.1

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Vojta králík.- to si děláte srandu ne?

Pán je při pátku srandista, asi v předtuše veselého víkendu

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.7.2015 19:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

velpap napsal(a):
Pán je při pátku srandista, asi v předtuše veselého víkendu

V jiném vláknu si stěžuje, že mu uhynul králík, možná z horka, ale kde mají králíci brát sílu při tom krmení.

17.7.2015 19:44
vojta kralik

XXX.XXX.205.156

Co furt meleš o nějakym vláknu proč neřekneš diskuze? Nic ve zlim ale jestli krmíš kralika granulemi seš blázem.protože jestli budeš mít kralik 5 let můžeš být například 10 000 tisíc v mínusu. Teď ti ukážu fotku mého králika teď si řekni jestli ja hubenej!

17.7.2015 19:53
vojta kralik

XXX.XXX.205.156

A krmim ho senem trávou vodou chlebem a když mi zbyde z jabka tak ohryzek.

Neregistrovaný uživatel

17.7.2015 20:03
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.167.9

vojta kralik napsal(a):
A krmim ho senem trávou vodou chlebem a když mi zbyde z jabka tak ohryzek.

Smím vědět jak dlouho ti trva než vykrmíš kralika do vahy 3kg.Dík.

17.7.2015 20:09
vojta kralik

XXX.XXX.205.156

Asi 6 půl měsíce

Neregistrovaný uživatel

17.7.2015 20:53
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.167.9

vojta kralik napsal(a):
Asi 6 půl měsíce

Není to nahodou 8 a výš?

17.7.2015 20:56
vojta kralik

XXX.XXX.205.156

Tak nejvíc 7 apůl ale víc ne

Neregistrovaný uživatel

17.7.2015 20:57
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.167.9

vojta kralik napsal(a):
Tak nejvíc 7 apůl ale víc ne

No ja si myslím že by si měl přidat.

17.7.2015 21:01
vojta kralik

XXX.XXX.205.156

Holt mám dobré seno a trávu ale víc než 7 a půl neeee

17.7.2015 21:13
velpap

XXX.XXX.219.1

Dnes jsem zabíjel Franc. berany, nar.6.3.2015, po stažení čistá váha s hlavou 2,71 kg, ale krmím i granulemi, a že jim potvorám chutnalo , ale nepočítám, prostě mě to baví.

17.7.2015 21:21
vojta kralik

XXX.XXX.205.156

Začal bych tím že bych jim nedával granule protože jsou drahé a počkejte až kralikum bude 7 a půl měsíce pak jsou vhodní na prodej doporočuji je prodat za 250kč.

Neregistrovaný uživatel

17.7.2015 21:24
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.167.9

vojta kralik napsal(a):
Začal bych tím že bych jim nedával granule protože jsou drahé a počkejte až kralikum bude 7 a půl měsíce pak jsou vhodní na prodej doporočuji je prodat za 250kč.

No jestli od tebe někdo koupí podrážku.No nevím, nevím.

Neregistrovaný uživatel

17.7.2015 21:25
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.167.9

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
No jestli od tebe někdo koupí podrážku.No nevím, nevím.

Jo ty doporučuješ.

Neregistrovaný uživatel

17.7.2015 21:28
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.167.9

velpap napsal(a):
Dnes jsem zabíjel Franc. berany, nar.6.3.2015, po stažení čistá váha s hlavou 2,71 kg, ale krmím i granulemi, a že jim potvorám chutnalo , ale nepočítám, prostě mě to baví.

Slušne. Kolik jich bylo v hnízdě? Kolik jich zustalo ?

17.7.2015 22:18
borax

XXX.XXX.91.21

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Slušne. Kolik jich bylo v hnízdě? Kolik jich zustalo ?

Bóžičku.Tak mladý a už tak odvážný? Následujte mne, když jinak nedáte...
Jsem lehce opivený, tak nereš.
Hezký večer. Toš ale 7 měsíců... ?

17.7.2015 22:21
vojta kralik

XXX.XXX.205.156

Mám je prodané do týdne.

17.7.2015 22:54
velpap

XXX.XXX.219.1

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Slušne. Kolik jich bylo v hnízdě? Kolik jich zustalo ?

Měla jich 10,2 vytáhla z hnízda, když jsem byl do večera v práci, takže jich ostalo 8.

17.7.2015 22:55
burgund6

XXX.XXX.33.7

borax napsal(a):
Bóžičku.Tak mladý a už tak odvážný? Následujte mne, když jinak nedáte...
Jsem lehce opivený, tak nereš.
Hezký večer. Toš ale 7 měsíců... ?

Máte pravdu.Vypadá to, že se nám zde zrodil nový znalec, alespoň se pobavíme.

18.7.2015 08:33
horal

XXX.XXX.58.226

Sedm a půl měsíce starého kaliforňáka za 250 kč bych neprodal ani kamarádovi, to mu ho radši daruji a samozřejmě na chov a né na porážku. V tomto věku je samice vhodná na připuštění a za cca 150 dní (30 březost 120 odchov) má první králičata na maso. Možná se pletu, ale připadá mi to že Vojtíšek nafotil králiky u dědečka a nemá ani ponětí o chovu králiků a kde se nakupuje krmení. Hlavní je že ho to zajímá a jednou třeba bude dobrý chovatel.

18.7.2015 09:15
vojta kralik

XXX.XXX.205.156

Já jsem žádné králiky u ďedečka nevifotil. Krmení seno tráva voda chleba zrní. Vyste blázni že kupujete granule ze zverimexu.kraliky mam už 5 let takže běžte někam. Takže jsem už chovatel když mám je 5let a ještě něco ďeda kraliky nema.

18.7.2015 09:19
vojta kralik

XXX.XXX.205.156

A nemam kraliky zakrsle

18.7.2015 09:23
vojta kralik

XXX.XXX.205.156

A ještě něco kraliky prodavam když maji 3kg a to trvá 7 a půl měsíce

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.7.2015 09:55
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak mám intenzivní pocit, že se tu asi objevil srandista, protože jestlii toto pán myslí vážně, tak je to hodně smutné.

18.7.2015 09:59
vojta kralik

XXX.XXX.205.156

Srandista nejsem jenom řikam pravdu a myslím to vážně

18.7.2015 11:08
hona

XXX.XXX.112.10

vojta kralik napsal(a):
Srandista nejsem jenom řikam pravdu a myslím to vážně

Vojto, jsem rád, že se ti daří a že Tě to baví... Ovšem v jednom z příspěvků jsi zmínil zrní a o něm jinde nemluvíš...

Ale ani tak mi to pak neštymuje...

jen na trávě a seně králíka neuděláš. A to ani za7 měsíců... Ovšem dáváš-li jim zrno (předpokládám, že ječmen s ovsem), pak bys je měl mít hotové zase dřív...

A granule?... Věř, že když to spočítáš a vezmeš v úvahu i čas s krmením, stavbou králíkárny a kydání hnoje, pak zjistíš, že se ti vyplatí do granulí či alespoň dostatečné dávky jádra investovat. Bude ti totiž stačit k stejnému výsledku třetina zvířat a tím pádem i třetina králíkáren a času i práce...

A navrch budeš jíst mladé šťavnaté maso a nikoliv podrážku...

Věř, že 4 měsíce jsou v životě králíka hodně znát... To je jako jíst řízky z 5 letého prasete....

18.7.2015 11:29
vojta kralik

XXX.XXX.205.156

Nechci tě odradit od kupování granulí ale dám ti příklad můj vesnický králík je krmen pouze senem trávou vodou a zrním ječmen a když někdo kralika krmi granulemi tak vyroste za 4 měsíce a vesnický za 6 stoho vy plívá že vtěch granulích není pro kralika nic dobrého když vydím ve zverimexu ti žluté granule je městoho špatně protože to museli obarvit a dát tam chemii proto granule nekupuju a kupovat nebudu

18.7.2015 11:34
linduš

XXX.XXX.79.4

vojta kralik napsal(a):
Nechci tě odradit od kupování granulí ale dám ti příklad můj vesnický králík je krmen pouze senem trávou vodou a zrním ječmen a když někdo kralika krmi granulemi tak vyroste za 4 měsíce a vesnický za 6 stoho vy plívá že vtěch granulích není pro kralika nic dobrého když vydím ve zverimexu ti žluté granule je městoho špatně protože to museli obarvit a dát tam chemii proto granule nekupuju a kupovat nebudu

Jenže tady nejde o zverimexové granule v pytlíku po půl kile pro domácí mazlíky, nýbrž o krmnou směs z krmiv třeba 20kg, vyvinutou pro chov masných králíků.
a jak se vyplácí chov, když králíci chcípají a nejsou mladé, o tom by se dalo polemizovat

18.7.2015 11:49
vojta kralik

XXX.XXX.205.156

Ale stejně vesnický králik vyroste za 6 měsíců a králík krmení granulemi vyroste za 4 měsíce a vemsi že ten blivajs potom jíme my jestli jíš kraliky

18.7.2015 11:55
hona

XXX.XXX.112.10

vojta kralik napsal(a):
Nechci tě odradit od kupování granulí ale dám ti příklad můj vesnický králík je krmen pouze senem trávou vodou a zrním ječmen a když někdo kralika krmi granulemi tak vyroste za 4 měsíce a vesnický za 6 stoho vy plívá že vtěch granulích není pro kralika nic dobrého když vydím ve zverimexu ti žluté granule je městoho špatně protože to museli obarvit a dát tam chemii proto granule nekupuju a kupovat nebudu

Podívej, řeknu ti můj případ.
Chovám králíky HYPLUS a krmím granule a seno.

složení granulí najdeš na každém balení. jde o krmivo pro králíky, které je složeno tak, aby v něm byly všechny složky a v takovém poměru, jaké králík potřebuje...

léčiva (krom chovných) jim nedávám, pouze očkuji.

mám v průměru něco přes 9 mladých, úmrtnost byla letos 0. Odstavuji ve 2 měsících... králíci do jatečné velikosti 3 kg vyrostou do 3. měsíců...Tedy od 10 samic můžeš počítat cca 110 mladých králíků ročně...

granule pěkně voní a mají zelenou barvu... Králík jich sežere cca 100 g na den, cena je do 250, - Kč za 25kg pytel... tedy králík mě stojí přibližně 1, - Kč za den... tedy jeho výchova k mrazáku přijde cca na 100, - Kč (počítejme ještě výživu samotné samice a chovných samců...

A dost podstatné. Mí králíci krmení granulemi mají krásné libové maso. Tuku minimálně...
Ti, kteří jsou krmeni ječmenem (případně ječmenovými granulemi) jsou při stejné hmotnosti mnohem tučnější...

Ale krm tak, jak to vyhovuje Tobě a tvým zákazníkům... Jen ti chci říct, že není vše tak, jak to na první pohled vypadá...

18.7.2015 12:03
vojta kralik

XXX.XXX.205.156

Jak myslíš ale když říkáš že pytel stoji do 250 kč já prodám 1 kralika za 250 kč?. granule zelené fuj a do složení nemusí dát vše co to obsahuje. Já mám 6 kraliku na prodej prodam je do tydne a mam 1 500 v kapse a kraliky nejim a vetšina lidi prida:-$

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.7.2015 12:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

hona napsal(a):
Vojto, jsem rád, že se ti daří a že Tě to baví... Ovšem v jednom z příspěvků jsi zmínil zrní a o něm jinde nemluvíš...

Ale ani tak mi to pak neštymuje...

jen na trávě a seně králíka neuděláš. A to ani za7 měsíců... Ovšem dáváš-li jim zrno (předpokládám, že ječmen s ovsem), pak bys je měl mít hotové zase dřív...

A granule?... Věř, že když to spočítáš a vezmeš v úvahu i čas s krmením, stavbou králíkárny a kydání hnoje, pak zjistíš, že se ti vyplatí do granulí či alespoň dostatečné dávky jádra investovat. Bude ti totiž stačit k stejnému výsledku třetina zvířat a tím pádem i třetina králíkáren a času i práce...

A navrch budeš jíst mladé šťavnaté maso a nikoliv podrážku...

Věř, že 4 měsíce jsou v životě králíka hodně znát... To je jako jíst řízky z 5 letého prasete....

Plně s Vámi souhlasím až na poslední řádek.Mojí rodiče, vážení chovateté - bohužel už nejsou mezi námi, vždy říkali, že králík ve 4 - 5 měsících má krásně vyzrálé maso na řízky.A, měli pravdu.Králík zabitý ve 3 měsících mi prostě nechutná.přijde mi maso fakt moc mladé a takové o ničem.Podotýkám, že nekrmím granulemi.Zabíjím ve 4 - 4 1/2 měsících.Ještě se mi nestalo že by bylo maso staré a nevhodné na řízky.Samozřejmě, že na to máme každý jiný názor.
Ovšem nedovedu si představit na řízek 7měsíců starého králíka.Od 5-6 měsíce už je králík na pečení, guláš, na smetaně atd.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.7.2015 13:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

Před chvíli jsem obdržela tuto SZ.

vojta kralik
Autor
Kralik
Flusno nebo faltusko už si moc dovoluješ a běž někam
dnes v 12:34
....
Požádám admina o zjednání pořádku s tímto jinochem.Myslím že už překračuje všechny meze.

18.7.2015 13:10
vojta kralik

XXX.XXX.205.156

Ujely mě nervy omlouvam se faltuska

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.7.2015 13:20
Uživatel s deaktivovaným účtem

vojta kralik napsal(a):
Ujely mě nervy omlouvam se faltuska

Je mi líto, omluva se v ŹÁDNÉM případě nepřijímá

18.7.2015 13:31
hona

XXX.XXX.112.10

vojta kralik napsal(a):
Ujely mě nervy omlouvam se faltuska

Promiňte Vojto, ale teď nevím... ten smajlík je omyl nebo výsměch navrch ?!...

Mimochodem, Faltuska má zkušeností násobně víc, než já nebo vy... Podobně někteří další zdejší přispěvatelé... Myslíte, že je moudré je odmítat a na vrch dost nevybíravým způsobem?

Než člověk získá zkušenosti utratí mnoho času. A ten už nikdo nedohoní. Proto byli dříve a v leckterých společenstvech stále jsou tito lidé na vrcholu úct a společenského žebříčku...

Není lepší si je alespoň vyslechnout a s pozorností a úctou případně prodiskutovat?

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.7.2015 13:33
Uživatel s deaktivovaným účtem

My granulemi krmíme minimálně, vlastně teď už jenom samice co krmí mladé, tak těm dáváme spec. granule ty si to zaslouží. jinak po většinou dáváme ječmen nebo oves, podle věku, řepu jablka a sušenou vojtěšku. Vím že vojtěškou tu hodně chovatelů krmit nedoporučuje, ale máme s ní dobré zkušenosti a králíci po ní skvělě rostou.
Zrovna jsme přivezli letošní osmou fůrku, tahle je nejmenší a byla na stojanu tak je trochu vyšisovaná, ale stejně je to paráda.
Nevěřím tomu, že králíci krmení senem a čerstvou trávou dobře rostou, myslím že to jsou pěkně povyživení chudáci, už jsem pár takových, chovů" viděla.

18.7.2015 13:41
hona

XXX.XXX.112.10

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Je mi líto, omluva se v ŹÁDNÉM případě nepřijímá

Přimlouval bych se Faltusko,
za přijetí omluvy... Každý z nás udělal nějaké chyby a mládí mívá často horkou hlavu... nemyslíte?... smajlík

18.7.2015 14:25
borax

XXX.XXX.91.21

Teda Hono Vy jste kliďas!:-D
Vy budete určitě dobrý člověk. ...S jakou rozvahou a trpělivostí vysvětlujete Vojtovi co a jak.
Ale víte co?!
On má svůj svět a svoji pravdu.
Já někomu prodat 6-7 měsíčního králíka...Slunce, seno" už ani pinďa to nežere"
Na druhé straně za 250...? ? Možná by to někdo pozřel
Jdu chladit...Hezký den.

anonym789

18.7.2015 16:13
anonym789

XXX.XXX.69.153

Souhlasím ve všem s vojtou kralikem dělám to uplně stejně jako on seno nebo čerstvá tráva, voda nějaké to zrno a chleba. za 6 měsíců krásní kousci. vy je máte o něco dřív tak 4 až 5 měsíců, ale projedete spoustu peněz a ještě ani porádně nevíte co v těch granulích atd všecko je. což já mám vše ze své zahrádky a zadarmo, samozřejmě nějakou tu práci nepočítám je to koníček.

anonym789

18.7.2015 16:20
anonym789

XXX.XXX.69.153

Hona mužete mi prosím vysvětlit jak to dělal tvůj dědeček nebo pradědeček? taky chodil do tesca kupovat granule? Asi ne, takže ztoho plyne že dříve byli králíci jen samí chudáci na vesnicích podle vás.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.7.2015 16:27
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nevšiml jsem si že by Hona psal, něco o tom že se králíci musí vykrmovat jen granulema, ale že je králík chudák když je jen na seně a vodě?To musí uznat každý rozumný chovatel.
Doufám že všichni chápou že Vojtíšek je jenom nick založený k provokaci, tak ho v tom nepodporujme

18.7.2015 16:59
bronda

XXX.XXX.98.84

borax napsal(a):
Teda Hono Vy jste kliďas!:-D
Vy budete určitě dobrý člověk. ...S jakou rozvahou a trpělivostí vysvětlujete Vojtovi co a jak.
Ale víte co?!
On má svůj svět a svoji pravdu.
Já někomu prodat 6-7 měsíčního králíka...Slunce, seno" už ani pinďa to nežere"
Na druhé straně za 250...? ? Možná by to někdo pozřel
Jdu chladit...Hezký den.

Borax. Dovolím si s Vámi nesouhlasit. Králík není jen na řízky a 7 měsíční není zdaleka jako podrážka. Hodně záleží na přípravě, na naložení do láku, na úpravě a na použití. A protože řízky z králíka mám jen vyjímečně, pochutnám si daleko více na tom 7 měsíčním s chutným vyzrálým masem, než na 3 měsíčním, jehož maso mi chutná spíše jako umělá hmota. Taková polévka z králíka i přes rok starého je daleko kvalitnější a chutnější, než ze 3 měsíčního brojlera. Souhlasím s Faltuskou. I maso z králíka potřebuje dozrát. To se ovšem nehodí do krámu rychloproducentům, kde jde o zisk.
Pro klienty zabíjím kolem 4 měsíců, ale pro rodinu si nechávám králíky dozrát alespoň do 6 měsíců.
Nemám nic proti Vaším chutím. Jen chci dokreslit, že názory na kvalitu králičího masa mohou být a také jsou různé.

18.7.2015 17:03
linduš

XXX.XXX.79.4

anonym789 napsal(a):
Hona mužete mi prosím vysvětlit jak to dělal tvůj dědeček nebo pradědeček? taky chodil do tesca kupovat granule? Asi ne, takže ztoho plyne že dříve byli králíci jen samí chudáci na vesnicích podle vás.

Ani tento "chovatel" neví, že se taková krmiva nekupují ve zverimexu, nebo dokonce tescu?
opravdu věrohodný uživatel

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.7.2015 17:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jestli chcete zabrousit do minulosti, tak nevím jak králíky chovali prarodiče Hony, ale moje prababička je měla navolno ve velké stodole. Králíci si mohli vzít vpodstatě co chtěli. Také se často chovali tvz pod kozou a dožírali co koza vyházela z jeslí. S dnešním způsobem chovu to nemělo nic moc společného. Myslím že nikdo neřešil jak dlouho králík roste a když chtěla prababička klepnout králíka nalíčila sklopec a buď byl králík nebo škubánky.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.7.2015 17:18
Uživatel s deaktivovaným účtem

Za mojí prababičky a pradědečka nebylo Tesco ani Zverimex a králíci na zabití byli s kozama, jak píše hexa.Králíci na chov, ale měli v králíkárně.Co ale bylo je zrní a šrot, takže i kozy a králíci trochu zrní dostávali.Jinak měli trávu, seno, řepu, vařené brambory.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.7.2015 17:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

bronda napsal(a):
Borax. Dovolím si s Vámi nesouhlasit. Králík není jen na řízky a 7 měsíční není zdaleka jako podrážka. Hodně záleží na přípravě, na naložení do láku, na úpravě a na použití. A protože řízky z králíka mám jen vyjímečně, pochutnám si daleko více na tom 7 měsíčním s chutným vyzrálým masem, než na 3 měsíčním, jehož maso mi chutná spíše jako umělá hmota. Taková polévka z králíka i přes rok starého je daleko kvalitnější a chutnější, než ze 3 měsíčního brojlera. Souhlasím s Faltuskou. I maso z králíka potřebuje dozrát. To se ovšem nehodí do krámu rychloproducentům, kde jde o zisk.
Pro klienty zabíjím kolem 4 měsíců, ale pro rodinu si nechávám králíky dozrát alespoň do 6 měsíců.
Nemám nic proti Vaším chutím. Jen chci dokreslit, že názory na kvalitu králičího masa mohou být a také jsou různé.

Také mám raději starší králíky a řízky klidně udělám i t toho 5-6 měsíčního.Jen se musí smažit pomaleji na pánvi a ne ve friťáku.Dnes jsem třeba dělala svíčkou ze 7 letého samce.Je to jen o úpravě.Maso vyzrálé a výborné.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.7.2015 17:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

Přesně, ale určitě nikdo nezkoušel chovat čistě na seně, trávě a ohryzcích co zbydou.

Neregistrovaný uživatel

18.7.2015 22:05
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.167.9

Ja napsal že je to podrážka, z duvodu aby přestal prudit.Mě to bylo jasne hned, že je to ten, který jen ryje. Vím jak chutna 7měsiční a 3 měsiční a ja s timhle problém nemam. Par z vas se hned chytlo tak bych rad aby kvůli tomu nevznikla zase hadka. Díky za pochopení.

21.7.2015 10:41
modroockoxxx

XXX.XXX.127.58

bronda napsal(a):
Borax. Dovolím si s Vámi nesouhlasit. Králík není jen na řízky a 7 měsíční není zdaleka jako podrážka. Hodně záleží na přípravě, na naložení do láku, na úpravě a na použití. A protože řízky z králíka mám jen vyjímečně, pochutnám si daleko více na tom 7 měsíčním s chutným vyzrálým masem, než na 3 měsíčním, jehož maso mi chutná spíše jako umělá hmota. Taková polévka z králíka i přes rok starého je daleko kvalitnější a chutnější, než ze 3 měsíčního brojlera. Souhlasím s Faltuskou. I maso z králíka potřebuje dozrát. To se ovšem nehodí do krámu rychloproducentům, kde jde o zisk.
Pro klienty zabíjím kolem 4 měsíců, ale pro rodinu si nechávám králíky dozrát alespoň do 6 měsíců.
Nemám nic proti Vaším chutím. Jen chci dokreslit, že názory na kvalitu králičího masa mohou být a také jsou různé.

Aj ja by som si dovolil nesuhlasit ako nechovatel. Producenti sa vzdy prisposobuju trhu a nie opacne. Som presvedceny ze velkoproducentom ide hlavne o kvalitu nakolko v krajinach kde je spotreba kralicieho masa vysoka su ludia narocny aj na kvalitu. Vo francuzsku v spanielku taliansku nenajdete kralika z ciny.Smerodatne su krajiny kde je dopyt vysoky. zacitujem z jedneho clanku autorom je pani Ľudmila Nagyová, Ing., CSc.,
Zvýšený dopyt po králičom mäse je ovplyvnený predovšetkým vysokou stráviteľnosťou a biologickou hodnotou, výbornými dietetickými vlastnosťami, nízkym obsahom purínových látok a cholesterolu (2,7 krát menej ako hydinové a 2,4 krát menej ako teľacie mäso) a je vhodné pre zdravých ľudí i rekonvalescentov. koniec citácie
Ja mam taku informaciu ze maso z kralika nie starsieho ako 100 dni ani neobsahuje chlolesterol. Francúzske talianske a spanielske mestské paničky ani nepoznaju co je "králičí sádlo" :) keby take nieco nasli ani by to nejedli.
Mne chutna aj dvojrocny kralik ak sa dobre upecie alebo som jedol aj klobasu z kralika. Do klobas napr vseobecne patri vyzralejsie maso. Dostal som chladeného kralika vykosteného v celku mal tesne pod 2 kila aj s kostami.Vysmazeny mi chutnal viac ako kurca.
Zacitujem z jednej bakalarskej prace autorom je slecna alebo pani Eva Jenisova
Sucasny svetovy trh kralikov vyzaduje male brojlerove kraliky s jemnym svetlym masom len s minimalnym mnozstvom bieleho tuku a hlavne bez cudzorodych latok. Koniec citacie.

21.7.2015 11:01
300RUM

XXX.XXX.253.158

Dovolím si nesouhlasit s obsahem purinů v králíčím masem. Trpím dnou, tak puriny sleduji. Hovězí a vepřové se uvádí průměrně 40 purinů ve 100g masa. Králík a divoké prase má 38 purinů. O dně se říkalo králíčí nemoc. Bylo to tedy i vyšší spotřebou králíků chudých lidí.

Dále vyzrálost masa. Ideální je porážet těsně před pohlavní dospělostí. S chutí záleží na každém z nás, na úpravě a dalších faktorech.

21.7.2015 12:14
horal

XXX.XXX.58.226

Někdo má rád holky jiný zase vdolky. To samé platí o králičím mase, sníst se dá i pětiletý králik. Jde jenom o to že někomu to chutná jinému ne. A nemá cenu se přít o tom co je lepší zda mladší nebo starší kus. U me v tomto případě jde pouze o rentabilitu. Proč krmit králika 7-8 měsíců, když za poloviční dobu s přikrmováním směsi granulí s obilím v ceně cca 50 kč nakus počas výkrmu udělám králika v průměrné jateční váze 1,7kg v ceně 221 Kč (130Kč/kg). Za dobu 7-8 měsíců udělám minimálne dva vrhy, takže zisk dvojnásobný. Jinak zrovna před chvilkou jsem ho měl k obědu s knedlíkem a se zelím. (118 dní-1,77 kg).

21.7.2015 12:35
bronda

XXX.XXX.98.84

horal napsal(a):
Někdo má rád holky jiný zase vdolky. To samé platí o králičím mase, sníst se dá i pětiletý králik. Jde jenom o to že někomu to chutná jinému ne. A nemá cenu se přít o tom co je lepší zda mladší nebo starší kus. U me v tomto případě jde pouze o rentabilitu. Proč krmit králika 7-8 měsíců, když za poloviční dobu s přikrmováním směsi granulí s obilím v ceně cca 50 kč nakus počas výkrmu udělám králika v průměrné jateční váze 1,7kg v ceně 221 Kč (130Kč/kg). Za dobu 7-8 měsíců udělám minimálne dva vrhy, takže zisk dvojnásobný. Jinak zrovna před chvilkou jsem ho měl k obědu s knedlíkem a se zelím. (118 dní-1,77 kg).

Ano. A to jsem měl na mysli když jsem psal, že delší výkrm se nehodí do krámu velkoproducentům, s čímž nesouhlasil modroočko. Vždy budou tvrdit, že je nejlepší co nejmladší maso, protože kdyby měli vykrmovat 6 měsíců pro ty labužníky, kteří raději maso vyzrálé, pak by to bylo neefektivní a neekonomické. Co se přizpůsobení producentů trhu týče, k tomu mám rovněž výhrady. Producenti se, dle mého názoru, přizpůsobí až, když je trh donutí - zisk je na prvním místě. A mezitím masírují trh reklamou sloužící jedinému účelu - aby prodali to, co potřebují, nikoliv, aby nabídli trhu to, co je nejlepší. Příkladů je nespočet.

A jen poznámku k tvrzení, že: Francúzske talianske a spanielske mestské paničky ani nepoznaju co je "králičí sádlo" :) keby take nieco nasli ani by to nejedli.

Na netu jsem našel tuto informaci: Jde o hodnotný živočišný tuk, který má všestranné využití. Dnes se již mnoho nepoužívá, dříve se po vyškvaření používalo králičí sádlo do pečiva, na přípravu jíšky a na osmahnutí cibulky do pokrmů. A pokud vím, tak právě ve Francii je "žluté" králičí sádlo vyhlášenou pochoutkou.

Nechci samozřejmě rozdmychávat nějaký žhavý spor. Jen uvádím do diskuze jiný názor, protože co člověk, to jiné chutě. A názory se nakonec mají tříbit.

21.7.2015 12:52
modroockoxxx

XXX.XXX.127.58

300RUM napsal(a):
Dovolím si nesouhlasit s obsahem purinů v králíčím masem. Trpím dnou, tak puriny sleduji. Hovězí a vepřové se uvádí průměrně 40 purinů ve 100g masa. Králík a divoké prase má 38 purinů. O dně se říkalo králíčí nemoc. Bylo to tedy i vyšší spotřebou králíků chudých lidí.

Dále vyzrálost masa. Ideální je porážet těsně před pohlavní dospělostí. S chutí záleží na každém z nás, na úpravě a dalších faktorech.

Je dost mozne ze starsi kralik obsahuje vyssiu hladinu purinov, mate tam zdroj informacie precitajte si to cele ak vas to zaujima. Podstata je jedna stary kralik je na trhu nepredajny. Ja som len hladal logicke zdovodnenie preco je oblubenejsie mlade maso ako zrelsie.

21.7.2015 13:01
modroockoxxx

XXX.XXX.127.58

hona napsal(a):
Podívej, řeknu ti můj případ.
Chovám králíky HYPLUS a krmím granule a seno.

složení granulí najdeš na každém balení. jde o krmivo pro králíky, které je složeno tak, aby v něm byly všechny složky a v takovém poměru, jaké králík potřebuje...

léčiva (krom chovných) jim nedávám, pouze očkuji.

mám v průměru něco přes 9 mladých, úmrtnost byla letos 0. Odstavuji ve 2 měsících... králíci do jatečné velikosti 3 kg vyrostou do 3. měsíců...Tedy od 10 samic můžeš počítat cca 110 mladých králíků ročně...

granule pěkně voní a mají zelenou barvu... Králík jich sežere cca 100 g na den, cena je do 250, - Kč za 25kg pytel... tedy králík mě stojí přibližně 1, - Kč za den... tedy jeho výchova k mrazáku přijde cca na 100, - Kč (počítejme ještě výživu samotné samice a chovných samců...

A dost podstatné. Mí králíci krmení granulemi mají krásné libové maso. Tuku minimálně...
Ti, kteří jsou krmeni ječmenem (případně ječmenovými granulemi) jsou při stejné hmotnosti mnohem tučnější...

Ale krm tak, jak to vyhovuje Tobě a tvým zákazníkům... Jen ti chci říct, že není vše tak, jak to na první pohled vypadá...

Ak som dobre postrehol nechovate chovne Hyplusy ale rozmnozujete jatocne kraliky.
prepacte za postreh rocne pripustate len raz ?

21.7.2015 14:19
bronda

XXX.XXX.98.84

modroockoxxx napsal(a):
Ak som dobre postrehol nechovate chovne Hyplusy ale rozmnozujete jatocne kraliky.
prepacte za postreh rocne pripustate len raz ?


... a teď jsem si všimnul... citoval jste Honu, nikoliv mne, takže odpověď mažu...

22.7.2015 20:07
hona

XXX.XXX.112.10

modroockoxxx napsal(a):
Ak som dobre postrehol nechovate chovne Hyplusy ale rozmnozujete jatocne kraliky.
prepacte za postreh rocne pripustate len raz ?

Vždy po odstavu... tzn. cca 5 - 6 krát do roka......

22.7.2015 21:10
Hyla®

XXX.XXX.149.66

Hona zdravím pripúšťate samicu 40 dní po okotení ?

Přidejte reakci

Přidat smajlík