Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
19.8.2015 19:04
belgicanda

XXX.XXX.52.22

Dnes jsem náhodou u králíka zahlédla až hluboko v uchu zarudlé strupy, jinak je ucho čisté. Je to svrab? Přitoulalo se k nám kotě které svrab má a ten léčíme ušním roztokem OTOFIN můžu to použít i na králíka? Nebo k veterináři? Je to můj chovný samec a nerada bych o něj přišla.

19.8.2015 19:11
belgicanda

XXX.XXX.52.22

belgicanda napsal(a):
Dnes jsem náhodou u králíka zahlédla až hluboko v uchu zarudlé strupy, jinak je ucho čisté. Je to svrab? Přitoulalo se k nám kotě které svrab má a ten léčíme ušním roztokem OTOFIN můžu to použít i na králíka? Nebo k veterináři? Je to můj chovný samec a nerada bych o něj přišla.

Tak mám i Arpali Neo, stačí jen nastříkat do uší?

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.8.2015 19:16
Uživatel s deaktivovaným účtem

belgicanda napsal(a):
Tak mám i Arpali Neo, stačí jen nastříkat do uší?

Králíkovi stříknout Arpalit, ale pokud chcete mít jistotu úplného vyléčení je potřeba ho nastříkat alespoň 2x týdně po dobu 3 týdnů.Vývojový cyklus zákožky trvá asi 3 týdny.Kočce Otofin také nepomůže.Tam je lepší se stavit u veterináře.Nebo zakapat Advocate či Stronghold.

19.8.2015 19:23
leprechaunek

XXX.XXX.198.158

"Léčíte" svrab Otofinem? A čím prosím v něm - tou levandulí, nebo bazalkou...?
Otofin není antiparazitikum, takže PROSÍM, naklusejte k veterináři a poraďte se, co tomu kotěti dát na svrab za LÉK.
Otofin údajně "redukuje počty bakterií a kvasinek" svrab je živočich, NE bakterie.

Prosím prosím, lidi... fakt nejde plácat přípravky, všechno co vás napadne, hala bala beze smyslu. Respektive jde, ale nepomůže to, protože kolikrát míříte na úplně jinou skupinu, než je původce problému, a nemáte šanci ho zlikvidovat.
Ju?
Po milionté opakuju, že LÉČBA, až na blbiny jako nadmutí nebo zatržený dráp, patří do rukou VETERINÁŘE.
Až takhle je to jednoduché.

Jestli to, co popisujete u králíka, svrab je, to po netu nehádám, ale Arpalit tu někde tuším zmiňovaný byl... nechci kecat, projděte si starší diskuze na téma svrab, pro jistotu.
Jiná možnost je králíkovi píchnout Ivomec.

V každém případě - veterinář pro oba dva fakt neuškodí.

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.8.2015 21:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

U králíků funguje arpalit na svrab výborně. Aplikaci výborně popsala jíva.

19.8.2015 22:04
belgicanda

XXX.XXX.52.22

leprechaunek napsal(a):
"Léčíte" svrab Otofinem? A čím prosím v něm - tou levandulí, nebo bazalkou...?
Otofin není antiparazitikum, takže PROSÍM, naklusejte k veterináři a poraďte se, co tomu kotěti dát na svrab za LÉK.
Otofin údajně "redukuje počty bakterií a kvasinek" svrab je živočich, NE bakterie.

Prosím prosím, lidi... fakt nejde plácat přípravky, všechno co vás napadne, hala bala beze smyslu. Respektive jde, ale nepomůže to, protože kolikrát míříte na úplně jinou skupinu, než je původce problému, a nemáte šanci ho zlikvidovat.
Ju?
Po milionté opakuju, že LÉČBA, až na blbiny jako nadmutí nebo zatržený dráp, patří do rukou VETERINÁŘE.
Až takhle je to jednoduché.

Jestli to, co popisujete u králíka, svrab je, to po netu nehádám, ale Arpalit tu někde tuším zmiňovaný byl... nechci kecat, projděte si starší diskuze na téma svrab, pro jistotu.
Jiná možnost je králíkovi píchnout Ivomec.

V každém případě - veterinář pro oba dva fakt neuškodí.

S kotětem jsme u veterináře byli a ten mu píchnul něco na ten svrab a dal nám otofine aby jsme mu co 2 den čistili uši. Takže nevím. Jen jsem napsala co doma mám.
Už jsem králíkovi nastříkala arpalit.

19.8.2015 22:47
flora-fauna

XXX.XXX.159.151

belgicanda napsal(a):
Dnes jsem náhodou u králíka zahlédla až hluboko v uchu zarudlé strupy, jinak je ucho čisté. Je to svrab? Přitoulalo se k nám kotě které svrab má a ten léčíme ušním roztokem OTOFIN můžu to použít i na králíka? Nebo k veterináři? Je to můj chovný samec a nerada bych o něj přišla.

Olej vatu a olejem vytřít nestříkat arpaliem podráždíte akorát, přeléčit ATB 5dní je to infekční strupy v uších pak chrčení... u samců to jde i do varlat pokud se to neléčí.

19.8.2015 22:48
horal

XXX.XXX.58.226

Neni to tak dávno co jsem podobný problém řešil. Několik desítek let se v mém chovu svrab neobjevil, až poté co se nastěhovali k nám kočky a měli koťata, kocory a až dospěli začali se courat za kočkama a přitáhli svrab. Nevěřil bych tomu že svrab je tak nakažlivý. Onemocnělo hned několik chovných samic. Poptával jsem se zrovna na ifauně jak se ho zbavit. Arparit který byl v éře blahobytu k dostání v každé lékárně najednou lékárny nevdou. Léčil jsem s nim i vápenku u slepic, během pár dní bylo po ni. Nakonec jsem ho sehnal ve zverimexu. Nebyl tak účinný jako ten komančsný, ale po pár aplikacích bylo po svrabu. Je nutné ho opakovat tak dlouho až vymizí. Některému králikovi stačí obden jedna dávka jiný potřebuje i čtyři pět dávek. Dnes se prodává pod názven arparid neo. Myslím že je tam ale dost dlouhá inkubační doba a králiky ke konzumaci by se neměly s nim ošetřovat. Je to ale nejúčinější co se dá sehnat.

20.8.2015 06:25
ančovička1

XXX.XXX.222.190

Já bych okamžitě prohlédla uši všem ostatním králíkům, protože je VELKY předpoklad, že nebude postižen jen jeden králík! svrab se vám přenese nejen stykem nakažených zvířat, ale i prachem a manipulací s králíky, myslím, že arpalit vám pomůže, ale svrab se může vracet a dlouhodobé stříkání spreje králíkovi do uší asi neprospěje..nejlepší řešení je píchnutý Ivomec, jak píše p.leprechaunek.a máte po svrabu!

20.8.2015 20:53
belgicanda

XXX.XXX.52.22

ančovička1 napsal(a):
Já bych okamžitě prohlédla uši všem ostatním králíkům, protože je VELKY předpoklad, že nebude postižen jen jeden králík! svrab se vám přenese nejen stykem nakažených zvířat, ale i prachem a manipulací s králíky, myslím, že arpalit vám pomůže, ale svrab se může vracet a dlouhodobé stříkání spreje králíkovi do uší asi neprospěje..nejlepší řešení je píchnutý Ivomec, jak píše p.leprechaunek.a máte po svrabu!

Prohlédla jsem všechny ostatní králíky a uši čisté. Tak jsem nakaženého dala stranou a stříkám arpalit. Pokud by přibyl další nakažený králík použiji ivomec.

Neregistrovaný uživatel

20.8.2015 22:05
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.133.242

Neostomosan 5ml ampulku rozriediť v 2L vody, povytierať uši, vystriekať klietku a za týždeň zopakovať. S pozdravom Š.V.

21.8.2015 04:40
borax

XXX.XXX.91.21

belgicanda napsal(a):
Prohlédla jsem všechny ostatní králíky a uši čisté. Tak jsem nakaženého dala stranou a stříkám arpalit. Pokud by přibyl další nakažený králík použiji ivomec.

Ty strupy postupně odstranujte.
Opatrně -vatou na špejli.
Vyléčit to jde, jen to chce trochu trpělivosti.

21.8.2015 07:32
horal

XXX.XXX.58.226

Já strupy neodstraňoval, už jenom proto že si nenechal na uši sáhnout. Tím jak se to hojí tak to králika svědí a on potřásá hlavou, přitom strupy vypadají. Přesto že zákožka svrabová je parazit v ten čas je už dávno mrtvá po aplikaci arparitu, jinak by se to nehojilo. Ta totiž žije pod těmi strupy. Přesto už během léčby doporučuji provést desinfekci kotce a nepřemísťovat králiky. Pozor na savo, je moc agresivní a i v malé koncentraci velice čpí. Králik si může poškodit sliznice, což se projeví silnou rýmou. Také se mi to už povedlo. Dnes pouřívám chloramin. Při běžném kydání ho sypu jenom na podlahu a při výměně králiků vystříkám kotec chloraminem rozpuštěným ve vodě. Má dobré účinky a neni tak agresivní jako savo.

21.8.2015 10:55
belgicanda

XXX.XXX.52.22

horal napsal(a):
Já strupy neodstraňoval, už jenom proto že si nenechal na uši sáhnout. Tím jak se to hojí tak to králika svědí a on potřásá hlavou, přitom strupy vypadají. Přesto že zákožka svrabová je parazit v ten čas je už dávno mrtvá po aplikaci arparitu, jinak by se to nehojilo. Ta totiž žije pod těmi strupy. Přesto už během léčby doporučuji provést desinfekci kotce a nepřemísťovat králiky. Pozor na savo, je moc agresivní a i v malé koncentraci velice čpí. Králik si může poškodit sliznice, což se projeví silnou rýmou. Také se mi to už povedlo. Dnes pouřívám chloramin. Při běžném kydání ho sypu jenom na podlahu a při výměně králiků vystříkám kotec chloraminem rozpuštěným ve vodě. Má dobré účinky a neni tak agresivní jako savo.

Já hned po zjištění svrabu dala králíka na samotku do nerezové klece která se lépe myje jak dřevo a kotec vystříkala octem a vymyla.

14.10.2015 22:49
Pravda

XXX.XXX.159.151

horal napsal(a):
Já strupy neodstraňoval, už jenom proto že si nenechal na uši sáhnout. Tím jak se to hojí tak to králika svědí a on potřásá hlavou, přitom strupy vypadají. Přesto že zákožka svrabová je parazit v ten čas je už dávno mrtvá po aplikaci arparitu, jinak by se to nehojilo. Ta totiž žije pod těmi strupy. Přesto už během léčby doporučuji provést desinfekci kotce a nepřemísťovat králiky. Pozor na savo, je moc agresivní a i v malé koncentraci velice čpí. Králik si může poškodit sliznice, což se projeví silnou rýmou. Také se mi to už povedlo. Dnes pouřívám chloramin. Při běžném kydání ho sypu jenom na podlahu a při výměně králiků vystříkám kotec chloraminem rozpuštěným ve vodě. Má dobré účinky a neni tak agresivní jako savo.

Kopil jsem Samce večer, pán dovezl po tmě Samce burgunský, nic věřil jsem mu dal sem ho naštestí do králíkarny kde nechávám králíka 14dní pak po tem zda přežije de mezi mé 2 Samičky K věci. Ráno se koukám na Samce on na mě a drbal si uši, říkám ků...ň aby dotoho kopl., stolní olej a peroxid na vatu a vytírat za 4dny Strup pryč ale králík začal chrčet +29C! říkám horkem? nezdálo se mi to dal jsem ho do verandy a myslel jse si najivně že to přejde a samec takto nakažený chřčel dál, nepřestal, říkám když tě zabiju bud budou černý plíce nebo felky na játrech nic dal sem ti šanci jel sem na kole k Vetr.... Emanox 10% antibiotyka přímo do tlamy 5/ dní, přestal chrčet. Říkám hurá jo super ale do třetice, Po delší pauze kdy sem samce dal zpět do králíkarny videzenfikované mimo chovný komplex dobrý říkám je červen připustím tě.Do třetice zjištěna neplodnost ! Šlo to do varlat. Pak sem samce humálně uspal a pohřbyl do země.- 1.500kč leky, desinfekce, prorabbit doplněk na střeva...+ 449...se všíparádou - 350kč králík, čert to vem.Vezl jsem ho zachránit na kole k veterynáři Újezd u Brna tam se o mě i králká dobře postarala paní a pan vetr. lékař dal mi emanox do tlamy a za dní nechrčel jak jsem již uvedl pak ta neplodnost a tvrdá kuže ? Je to prý něco jako neštovice? samcům to je do varlat a bohužel způsobuje neplodnost. Tak to je muj začáte s chovem krákíků.Pak samo odešly i 2 samie? a tak jsem vše spálil králíkarny a kopil 6800kč novou a kopil 2 samice Kalifornské a Samce 3 vrhy bez problému tet mi rostou pomalu? nechápu...? ProRabbiit, Energys voda, seno. ?

14.10.2015 22:53
Pravda

XXX.XXX.159.151

Pravda napsal(a):
Kopil jsem Samce večer, pán dovezl po tmě Samce burgunský, nic věřil jsem mu dal sem ho naštestí do králíkarny kde nechávám králíka 14dní pak po tem zda přežije de mezi mé 2 Samičky K věci. Ráno se koukám na Samce on na mě a drbal si uši, říkám ků...ň aby dotoho kopl., stolní olej a peroxid na vatu a vytírat za 4dny Strup pryč ale králík začal chrčet +29C! říkám horkem? nezdálo se mi to dal jsem ho do verandy a myslel jse si najivně že to přejde a samec takto nakažený chřčel dál, nepřestal, říkám když tě zabiju bud budou černý plíce nebo felky na játrech nic dal sem ti šanci jel sem na kole k Vetr.... Emanox 10% antibiotyka přímo do tlamy 5/ dní, přestal chrčet. Říkám hurá jo super ale do třetice, Po delší pauze kdy sem samce dal zpět do králíkarny videzenfikované mimo chovný komplex dobrý říkám je červen připustím tě.Do třetice zjištěna neplodnost ! Šlo to do varlat. Pak sem samce humálně uspal a pohřbyl do země.- 1.500kč leky, desinfekce, prorabbit doplněk na střeva...+ 449...se všíparádou - 350kč králík, čert to vem.Vezl jsem ho zachránit na kole k veterynáři Újezd u Brna tam se o mě i králká dobře postarala paní a pan vetr. lékař dal mi emanox do tlamy a za dní nechrčel jak jsem již uvedl pak ta neplodnost a tvrdá kuže ? Je to prý něco jako neštovice? samcům to je do varlat a bohužel způsobuje neplodnost. Tak to je muj začáte s chovem krákíků.Pak samo odešly i 2 samie? a tak jsem vše spálil králíkarny a kopil 6800kč novou a kopil 2 samice Kalifornské a Samce 3 vrhy bez problému tet mi rostou pomalu? nechápu...? ProRabbiit, Energys voda, seno. ?

Po humální zabytí plíce čisté bez skrvn, játra čisté bez tečerk či skvrn ale varlata a kolem nich čený hnise ja bradvice ve vnitř i na močáku varlata upleně tmavá

15.10.2015 04:48
borax

XXX.XXX.91.21

Pravda napsal(a):
Po humální zabytí plíce čisté bez skrvn, játra čisté bez tečerk či skvrn ale varlata a kolem nich čený hnise ja bradvice ve vnitř i na močáku varlata upleně tmavá

Napsal bych Vám kde je chyba, ale urazil bych Vás.
Pro začátek je třeba si zopakovat jazyk český.

Případně provádět editaci svého ( Vašeho ) textu.
A nekupovat králíka po tmě!

15.10.2015 08:25
ančovička1

XXX.XXX.222.190

Když Pravda, tak pravdu! chudáci králíci, co se divíte, když jim nedáte nažrat, kdo vám řekl, že jim stačí voda a seno? to do nich můžete narvat kila a kila umělých vitaminových praparátů, ale z nich vám nevyrostou! vy jste zářný příklad toho, jak se králíci / a nejen králíci ), chovat nemají! o chovu a krmení vůbec nic nevíte, takže váš chov je pouze pokus-omyl! vám bych osobně chov králíků zakázala, bylo by jednodušší, skočit si pro zmrazeného do supermerketu!... a po dlouhých zimních večerech budete mít čas na opakování pravidel českého pravopisu!

15.10.2015 13:28
Pravda

XXX.XXX.159.151

ančovička1 napsal(a):
Když Pravda, tak pravdu! chudáci králíci, co se divíte, když jim nedáte nažrat, kdo vám řekl, že jim stačí voda a seno? to do nich můžete narvat kila a kila umělých vitaminových praparátů, ale z nich vám nevyrostou! vy jste zářný příklad toho, jak se králíci / a nejen králíci ), chovat nemají! o chovu a krmení vůbec nic nevíte, takže váš chov je pouze pokus-omyl! vám bych osobně chov králíků zakázala, bylo by jednodušší, skočit si pro zmrazeného do supermerketu!... a po dlouhých zimních večerech budete mít čas na opakování pravidel českého pravopisu!

Jsem disgrafik díky jinak ProRabbiit se dává do vody na potporu probiotika, Energys jsou granule Krmivo, voda je voda, seno je šušené ? Dovezl jsem potmě králíka a měl svrab v uších ! Jinak podávám Energys + seno+ vodu, někdy oves a ječmen, řepu, jablaka, mrkev. Z jíldlůem tako skutková podstata celé věc nehrála roly

15.10.2015 13:29
Pravda

XXX.XXX.159.151

borax napsal(a):
Napsal bych Vám kde je chyba, ale urazil bych Vás.
Pro začátek je třeba si zopakovat jazyk český.

Případně provádět editaci svého ( Vašeho ) textu.
A nekupovat králíka po tmě!

JJ jsem, vům důvěřoval jsem mu... pak mi králíky dal Ver.Lékař alékařky dohromady ale bohužel neplodný! ve finále.

15.10.2015 13:45
Pravda

XXX.XXX.159.151

ančovička1 napsal(a):
Když Pravda, tak pravdu! chudáci králíci, co se divíte, když jim nedáte nažrat, kdo vám řekl, že jim stačí voda a seno? to do nich můžete narvat kila a kila umělých vitaminových praparátů, ale z nich vám nevyrostou! vy jste zářný příklad toho, jak se králíci / a nejen králíci ), chovat nemají! o chovu a krmení vůbec nic nevíte, takže váš chov je pouze pokus-omyl! vám bych osobně chov králíků zakázala, bylo by jednodušší, skočit si pro zmrazeného do supermerketu!... a po dlouhých zimních večerech budete mít čas na opakování pravidel českého pravopisu!

Když pravda tak real... Energys jsou dobré granule a voda je ok voda městská, a seno je suché seno. Jinak jsem to našel je to bacil PRORabbit je přípravek do vody Probiotikum. Pravda : Pasteurelóza
Bakterie Pasteurella multocida je přítomna v králících a je odpovědná za mnoho infekcí. Nejznámější je infekce dýchacího traktu. Nicméně pasteurella může být kultivována z kožních hnisavých ložisek, infekcí močové a pohlavní soustavy a infekce středního/vnitřního ucha.
Příčina nemoci závisí na virulenci kmenu bakterií, který je přítomen a na odolnosti hostitele. Klasické klinické příznaky rýmy nejsou většinou zjistitelné u králíků pod 12 týdnů věku, vzhledem k přítomnosti mateřských protilátek. Také je třeba přihlédnout k tomu, že nosní dutiny mladého králíka jsou nedostatečně vyvinuty na to, aby umožnily kolonizaci bakterie. Současná přítomnost Bordetella bronchiseptica v dutinách usnadňuje kolonizaci Pasteurelly. Ne všichni králíci, kteří jsou nositeli Pasteurelly onemocní. Někteří přirozeně eliminují infekci, zatímco jiní se mohou stát chronickými přenašeči. Zdraví králíci bydlící s infikovanými králíky nemusejí nemoc dostat, jestliže jsou dostatečně odolní. Pasteureloza má tendenci být spíše nemocí intenzivních chovů než domácích mazlíčků.

Příznaky:
Rýma, zánět spojivek, zánět vedlejších dutin nosních, popotahování. Nemocný králík má bílý výtok z nosu a srst na předních packách je rozcuchaná a lepkavá či vlhká jak si jimi otírá nos. Další symptomy: zánět středního a vnitřního ucha (způsobuje někdy naklonění či nahnutí hlavy, záškuby očí a poruchu koordinace pohybů). Dále zánět plic a pohrudnice, zánět osrdečníku a hnisavá ložiska kořenů zubů.
Symptomy infekce dolních cest dýchacích jsou: nechutenství, úbytek váhy, deprese, únava s dušností při námaze. Tyto symptomy se mohou objevit bez přítomnosti infekce horních cest dýchacích. Prognéza pro dýchavičného králíka není příznivá. Zánětlivá ložiska se také mohou vytvářet na vzdálených místech a způsobovat záněty varlat či zánět sliznice děložní. Otrava krve způsobená Pasteurelozou je jednou z nejčastějších příčin náhlé smrti králíka, která může přijít po stresu, s několika málo předchozími symptomy.

Přenos:
Nejčastější forma přenosu je přímým kontaktem a když se bakterie dostanou do vzduchu ve formě aerosolu. Bakterie může přežít několik dní ve vlhkých výměšcích a ve vodě. Nepřímé rozšíření se může vyskytnout přes misky a napáječky, kontaminované výtoky z nosu. Králíci mohou kýchat do vzdálenosti 6 stop a když se bakterie dostane do vzduchu ve formě aerosolu, může překonat i tuto vzdálenost.
Bakterie vstupuje do těla přes nosní dírky a nebo přes otevřené rány. Infekce se potom rozšíří do sousedních tkání, nebo do vzdálených míst krví. Infekce cestuje z nosních dírek do středního ucha přes Eustachovu trubici. Vzácně může být bakterie přenesena při páření nebo porodu.

Diagnóza:
Dělá se rozbor nosního výtoku. Ovšem v případě že je infekce na vzdálených místech, nosní kultura může být podle rozboru v pořádku. Bakterie Pasteurelly může být ovšem kultivována i z dýchacího traktu zdravého králíka. Může se provést serologický rozbor (ELISA). Vysoká koncentrace protilátek může naznačovat stav chronického přenašeče, takže výsledky serologického rozboru a rozboru nosní kultury musí být posouzeny společně s klinickými příznaky. Může být nutný i rentgen aby určil rozsah onemocnění dýchacího traktu. V případech zánětu ucha normálně tenkostěnné a duté bubínkové puchýře se zvětší a ztlustí se jejich stěny. Pitvy zvířat, která zemřela náhle v souvislosti s Pasteurelozou, prokazují mikroskopická hnisavá ložiska všude ve vnitřnostech.

Léčba:
Většinou není možné léčit infikované králíky, ale může být možné stabilizovat jejich stav antibiotiky, takže mohou žít s chronickou nemocí. Antibiotika jsou často potřeba po dlouhá časová období, většinou 6 měsíců až rok.
Pasteurella je obecně citlivá na léky: ENROFLOXACIN, CHLORAMPHENICOL, GENTAMYCIN, TETRACYCLINE a TRIMETHOPRIM-SULPHA. ENROFLOXACIN je lék volby pro dlouhodobou léčbu, a může být podáván zpočátku v dávce 5-15 mg/kg dvakrát denně a potom ústně 10mg/kg denně nebo přes vodu k pití v koncentraci 50-100 mg/litr. Vážným případům může být podáván PROCAINE PENICILLIN v dávce 20,000 - 60,000 i.u. denně po dobu 5 dní nitrosvalovou injekcí. Ostatní léky které mohou být použity jako doplněk léčby jsou analgetika (NSAID), antihystaminika (BENADRYL), oční preparáty obsahující antibiotika. GENTACIN může být použit jako ušní či nosní kapky.
Tekutiny jsou důležité a měly by být podávány podkožně v množství 100ml/kg/den u vysílených králíků. Tekutiny pomohou hydratovat sliz produkovaný nosní výstelkou a usnadňují jeho vylučování. Kvalitní strava je také důležitá, přídavek vitaminu C může přispět k uzdravení. Králík by měl být držen v teplotě 16 stupňů Celsia při vlhkosti 50-70% (to by asi bylo podstatné pro králíky chované venku, aby je chovatel přenesl zvláště v zimě někam do tepla).

Prevence:
Kvalitní péče, dobrá strava - seno a čerstvá zelenina - budou chránit králíka proti infekci tím, že zlepší jeho odolnost. V místech, kde se pasteureloza vyskytuje ve větším množství, časným odstavením mláďat ve věku 4-5 týdnů se mláďata ochrání aby se nenakazila. Nicméně odstavení v této době je stresující. Takže pokud by se za těchto okolností odstavovala později, podává se tetracycline do pitné vody v roztoku 4mg/ml. U velkochovů by se kvůli vzdálenosti přenosu při kýchání mělo přizpůsobit rozmístění klecí.

Vakcinace:
Vakcinace vakcínou jako pro ovce může pomoci kontrolovat nemoc ale nevyléčí ji. PASTACIDIN (výr: Hoechst Roussel Vet Ltd.) obsahuje zabité buňky bakterií Pasteurelly. Dávka 0,25-0,5 ml (mladí králíci) nebo 0,5-1 ml (dospělí králíci) může být podávána podkožními injekcemi a opakována po 2-3 týdnech. Samičky očkovat akorát před připuštěním, tak že předají mateřskou imunitu svým mláďatům pro prvních 8 týdnů života. Mladým králíčkům je možno dát jejich 1. injekci po odstavení. Samci mohou dostat další injekce každých 6 měsíců. Vakcinace je dobrá při stimulování nespecifické imunity a může králíkovi poskytnout větší odolnost i proti jiným infekcím.

Pramen:
http://www.therabbitcharity.freeserve.co.uk/pasteurella.html.

15.10.2015 13:46
Pravda

XXX.XXX.159.151

ančovička1 napsal(a):
Když Pravda, tak pravdu! chudáci králíci, co se divíte, když jim nedáte nažrat, kdo vám řekl, že jim stačí voda a seno? to do nich můžete narvat kila a kila umělých vitaminových praparátů, ale z nich vám nevyrostou! vy jste zářný příklad toho, jak se králíci / a nejen králíci ), chovat nemají! o chovu a krmení vůbec nic nevíte, takže váš chov je pouze pokus-omyl! vám bych osobně chov králíků zakázala, bylo by jednodušší, skočit si pro zmrazeného do supermerketu!... a po dlouhých zimních večerech budete mít čas na opakování pravidel českého pravopisu!

Infekce středního/vnitřního ucha. + svarb a chrčel pak !

15.10.2015 17:52
Pravda

XXX.XXX.159.151

ančovička1 napsal(a):
Když Pravda, tak pravdu! chudáci králíci, co se divíte, když jim nedáte nažrat, kdo vám řekl, že jim stačí voda a seno? to do nich můžete narvat kila a kila umělých vitaminových praparátů, ale z nich vám nevyrostou! vy jste zářný příklad toho, jak se králíci / a nejen králíci ), chovat nemají! o chovu a krmení vůbec nic nevíte, takže váš chov je pouze pokus-omyl! vám bych osobně chov králíků zakázala, bylo by jednodušší, skočit si pro zmrazeného do supermerketu!... a po dlouhých zimních večerech budete mít čas na opakování pravidel českého pravopisu!

Pralinky a ančovičky jsou dobré tusíš chcete řít že sem dovezl králíka z Bordelu? Protože mě nakazyl celý chov ten Pán """"Chovatel""""""" od kterého jsem to koupil ! Cip. Spálil jsem veškeré zařízení i jsem zrušil zděné králičárny a koupil z Vysočiny novou králíkárnu a naní mám 2 Samie kaliformský krmím 7H -19h Energyys Granulůe + voda +seno. Nyný mám oves a ječmen! Jablka ze zahrady a seno ze zahrdady akorát mě 4 hnízdo tet roste pomaleji!? a to netuším proč?

15.10.2015 20:00
ančovička1

XXX.XXX.222.190

To se vám omlouvám za svou kritickou reakci, ale musíte uznat, že z vašeho příspěvku vyplývala absolutní neznalost chovu, asi jste se jen nepřesně a příliš stručně vyjádřil..a koupit samce, bez toho, abyste si ho pořádně prohlédl je nerozumné, ale stane se..já jsem také kdysi koupila samce velkou činčilu, ale byla jsem nezkušená (mladá a blbá), samec byl krásný, modrý, veliký..po čase jsem zjistila, že má něco v uších! měl svrab a bojovali jsme s tím dlouho, pomohly jen injekce Ivomacu, od té doby, když kupuji nové králíky do chovu, prvně jim sáhnu hluboko do ucha, jestli nemají svrab..jestli jste mladý začínající chovatel a máte zvířata rád, tak chovatelskou problematiku zvládnete, musíte ale hodně číst a sbírat zkušenosti od zkušených chovatelů, hlavně je musíte mít rád a musíte jim rozumět...zatím jste asi měl smůlu, tak snad příště bude líp, jak píšete, už krmíte také ječmen a oves, tak to už určitě králíčci porostou, protože v těch granulích celkem nic není kromě sena..já mladým dávám ještě ovesné vločky, prostě míchanici obilí s vločkami..mám výhodu, že máme kozy, tak mají navíc dost kozího mléka, myslím, že jim velice prospívá, nemusím dávat ani preventivně proti kokcidioze žádná léčiva...ale to je zase jiná kapitola...tak vám budu držet palce, at se vám daří..

15.10.2015 21:01
borax

XXX.XXX.50.251

Pravda napsal(a):
Pralinky a ančovičky jsou dobré tusíš chcete řít že sem dovezl králíka z Bordelu? Protože mě nakazyl celý chov ten Pán """"Chovatel""""""" od kterého jsem to koupil ! Cip. Spálil jsem veškeré zařízení i jsem zrušil zděné králičárny a koupil z Vysočiny novou králíkárnu a naní mám 2 Samie kaliformský krmím 7H -19h Energyys Granulůe + voda +seno. Nyný mám oves a ječmen! Jablka ze zahrady a seno ze zahrdady akorát mě 4 hnízdo tet roste pomaleji!? a to netuším proč?

Víte s Vašimi chovatelskými názory nelze souhlasit.

Sháněl jste levnou Hylu (nezadařilo se)
Chcete Vss, nebo Bu...
Očkovat nechcete, dle Vás na je to na nic...

Obávám se, že pro Vás nebude žádná rada dost dobrá.
Resp.by jste ji nebyl schopen"akceptovat"

Inu každý si jde svým směrem.
Ty králíkárny jste možná pálil zbytečně...
A nebo nakupoval zbytečně? !;-).

17.10.2015 19:32
Pravda

XXX.XXX.159.151

borax napsal(a):
Víte s Vašimi chovatelskými názory nelze souhlasit.

Sháněl jste levnou Hylu (nezadařilo se)
Chcete Vss, nebo Bu...
Očkovat nechcete, dle Vás na je to na nic...

Obávám se, že pro Vás nebude žádná rada dost dobrá.
Resp.by jste ji nebyl schopen"akceptovat"

Inu každý si jde svým směrem.
Ty králíkárny jste možná pálil zbytečně...
A nebo nakupoval zbytečně? !;-).

Máte pravdu zmatek... Levná Hýla nejde sehnat
Vss -Bu mě byl navržen nešel jsem do toho 2
nechci očkovat maldé dětem dávat chemiji vakcínu a vedeljší účinky vakcín na lidksý organizmus 3
Jsem rád že mám 2 samice kaliformeké a samce kalaiformský
Akcetuji to co chi já ze svoboné vůle
Každý má svoji cestu a poslání
A nikod at nenankupuje zbytečne...jen nutné věci ! smajlík

17.10.2015 19:36
Pravda

XXX.XXX.159.151

borax napsal(a):
Víte s Vašimi chovatelskými názory nelze souhlasit.

Sháněl jste levnou Hylu (nezadařilo se)
Chcete Vss, nebo Bu...
Očkovat nechcete, dle Vás na je to na nic...

Obávám se, že pro Vás nebude žádná rada dost dobrá.
Resp.by jste ji nebyl schopen"akceptovat"

Inu každý si jde svým směrem.
Ty králíkárny jste možná pálil zbytečně...
A nebo nakupoval zbytečně? !;-).

Hyla ale biyla také vyšlechtěna, určitě nevznikla jen tak zázrakem, nějakým plemenem ? teť otázka jakým... druhem křížením, poddruhů ? či hodně je to o Chem...sloučeninách kmenu, druhu, homozigotů krevních skupin atd. Ale bez uměléch přípravku naerostou jak mají je potřenba granule, emanox, atd. Prorrabit....

17.10.2015 19:38
Pravda

XXX.XXX.159.151

Pravda napsal(a):
Máte pravdu zmatek... Levná Hýla nejde sehnat
Vss -Bu mě byl navržen nešel jsem do toho 2
nechci očkovat maldé dětem dávat chemiji vakcínu a vedeljší účinky vakcín na lidksý organizmus 3
Jsem rád že mám 2 samice kaliformeké a samce kalaiformský
Akcetuji to co chi já ze svoboné vůle
Každý má svoji cestu a poslání
A nikod at nenankupuje zbytečne...jen nutné věci ! smajlík

Zustávám na zemi u Kalifornských Jejich maldé neočkuji a nebudu jí to celá rodina nemám králíky na to abych je živyl léky a pak ty léky jedl.

17.10.2015 19:46
Pravda

XXX.XXX.159.151

borax napsal(a):
Víte s Vašimi chovatelskými názory nelze souhlasit.

Sháněl jste levnou Hylu (nezadařilo se)
Chcete Vss, nebo Bu...
Očkovat nechcete, dle Vás na je to na nic...

Obávám se, že pro Vás nebude žádná rada dost dobrá.
Resp.by jste ji nebyl schopen"akceptovat"

Inu každý si jde svým směrem.
Ty králíkárny jste možná pálil zbytečně...
A nebo nakupoval zbytečně? !;-).

A granule z jídelníčků sem již vyřadil uplně! Ječmen, oves, seno, tvrdý chleb, jablka, řepu kopřivové čaj před sezonou 14dení kůru a hotovo.

17.10.2015 19:55
borax

XXX.XXX.77.18

Pravda napsal(a):
A granule z jídelníčků sem již vyřadil uplně! Ječmen, oves, seno, tvrdý chleb, jablka, řepu kopřivové čaj před sezonou 14dení kůru a hotovo.

A Honza Komenský se v hrobě obrací....

Neregistrovaný uživatel

17.10.2015 20:13
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.167.9

borax napsal(a):
A Honza Komenský se v hrobě obrací....

Neregistrovaný uživatel

17.10.2015 21:57
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.167.9

Pravda napsal(a):
Hyla ale biyla také vyšlechtěna, určitě nevznikla jen tak zázrakem, nějakým plemenem ? teť otázka jakým... druhem křížením, poddruhů ? či hodně je to o Chem...sloučeninách kmenu, druhu, homozigotů krevních skupin atd. Ale bez uměléch přípravku naerostou jak mají je potřenba granule, emanox, atd. Prorrabit....

Clověče odkud jste přiletěl.

27.11.2015 19:23
anna2932

XXX.XXX.38.5

belgicanda napsal(a):
Dnes jsem náhodou u králíka zahlédla až hluboko v uchu zarudlé strupy, jinak je ucho čisté. Je to svrab? Přitoulalo se k nám kotě které svrab má a ten léčíme ušním roztokem OTOFIN můžu to použít i na králíka? Nebo k veterináři? Je to můj chovný samec a nerada bych o něj přišla.

Já potřu strupy slunečnicovým olejem, ten zamezí přístupu vzduchu a strupy odpadnou nebo si je králík vyškrábe.

27.11.2015 22:57
horal

XXX.XXX.58.226

Abych řekl pravdu už se bojím reagovat na nějaký příspěvek v diskuzi, abych nebyl odpálkován citací ze skript veteriny z roku 1970 od nějakého pana profesora který v životě na králika ani nesáhnul ale přitom o nich ví všechno a čtyřicetiletá zkušenost blbého sedláka je výplod fantazie. Skripta neskripta, olej je blbost, nejúčinnější je ivomec a to nakapat mezi lopatky který neni až tak účinný, nebo puužít arparit neo který se nastříká na napadené místo a ucho se lehce promna anebo ivomec injekční formou, ale ten narušuje imunitní buňky ( uvádí se ve skriptech). Ani ten arparit by se pro jateční zvířata neměl používat, ale nejlépe zabírá. Jestli používáte na jiné zvířata přípravek který vám předepíše veterinář, přečtete si příbalový leták. To co působí na kočky může králikům ublížit a naopúak. Kdysi se používal na ušní svrab olej na šicí stroje, je to jenom pověra ale je to tak jako když si otevřenou ránu pochčijete. V moči je jód a jód je dezinfekce. Mnoho lidí hledá odpovědi na dané témata v různé litaratuře a pak vyčtené indicie vydává za svůj názor, který ale nemusí být vždy pravdivý. Kdybychom na dotazy odpovídaly podle svích zkušeností a né kde jsme co vyčetly, byla by diskuze daleko zajímavejší a užitečnější.

Neregistrovaný uživatel

28.11.2015 20:08
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.167.9

horal napsal(a):
Abych řekl pravdu už se bojím reagovat na nějaký příspěvek v diskuzi, abych nebyl odpálkován citací ze skript veteriny z roku 1970 od nějakého pana profesora který v životě na králika ani nesáhnul ale přitom o nich ví všechno a čtyřicetiletá zkušenost blbého sedláka je výplod fantazie. Skripta neskripta, olej je blbost, nejúčinnější je ivomec a to nakapat mezi lopatky který neni až tak účinný, nebo puužít arparit neo který se nastříká na napadené místo a ucho se lehce promna anebo ivomec injekční formou, ale ten narušuje imunitní buňky ( uvádí se ve skriptech). Ani ten arparit by se pro jateční zvířata neměl používat, ale nejlépe zabírá. Jestli používáte na jiné zvířata přípravek který vám předepíše veterinář, přečtete si příbalový leták. To co působí na kočky může králikům ublížit a naopúak. Kdysi se používal na ušní svrab olej na šicí stroje, je to jenom pověra ale je to tak jako když si otevřenou ránu pochčijete. V moči je jód a jód je dezinfekce. Mnoho lidí hledá odpovědi na dané témata v různé litaratuře a pak vyčtené indicie vydává za svůj názor, který ale nemusí být vždy pravdivý. Kdybychom na dotazy odpovídaly podle svích zkušeností a né kde jsme co vyčetly, byla by diskuze daleko zajímavejší a užitečnější.

Co nadělame hold budeme radit dal a skript si nevšímat. Myslím že praxe je to nejlepší proti těm skriptum, ne. Souhlas s vami olej na nic. Dobře napsano.

Přidejte reakci

Přidat smajlík