Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
26.4.2016 07:39
Annie001

XXX.XXX.120.93

Dobrý den,
mám cca 5 letou samičku králíka. Poslední tři dny začala při žraní vydávat divné zvuky (takové brumlání jako by ji něco bolelo) jindy to nedělá. V neděli začala také dýchat jako při rýmě. Ihned jsem s ní šla k veterináři a ta si ji poslechla a zkontrolovala zuby. Řekla mi, že plíce má čisté a zuby má taky v pořádku kromě mrnavého výrustku vzadu na stoličce a že to ji možna vadí při žradle.
Na to sýpání při dýchání mi nic neřekla. Večer jsem si však všimla, že má mokrý nosík a prská - z nosu ji šel bilý hlen. Dnes ráno ho měla už čistý, ale pořád dýchala "přes ucpaný nos". Je to domácí mazlíček, chovám ji v bytě, kde není zima, přes klec má přehozenou deku aby na ni netáhlo a místo hoblin má lněný koberec.

Tak ted nevím, jestli nemá prostě jen rýmu nebo je to něco vážnějšího a nemám s ní zajít ještě k jinému veterináři. Připadá mi divné, že by veterinářka nepoznala, že je to něco vážnějšího, když ji poslouchala celkem dlouho.

Děkuji všem za rady.

26.4.2016 13:16
králíček1

XXX.XXX.243.250

Annie001 napsal(a):
Dobrý den,
mám cca 5 letou samičku králíka. Poslední tři dny začala při žraní vydávat divné zvuky (takové brumlání jako by ji něco bolelo) jindy to nedělá. V neděli začala také dýchat jako při rýmě. Ihned jsem s ní šla k veterináři a ta si ji poslechla a zkontrolovala zuby. Řekla mi, že plíce má čisté a zuby má taky v pořádku kromě mrnavého výrustku vzadu na stoličce a že to ji možna vadí při žradle.
Na to sýpání při dýchání mi nic neřekla. Večer jsem si však všimla, že má mokrý nosík a prská - z nosu ji šel bilý hlen. Dnes ráno ho měla už čistý, ale pořád dýchala "přes ucpaný nos". Je to domácí mazlíček, chovám ji v bytě, kde není zima, přes klec má přehozenou deku aby na ni netáhlo a místo hoblin má lněný koberec.

Tak ted nevím, jestli nemá prostě jen rýmu nebo je to něco vážnějšího a nemám s ní zajít ještě k jinému veterináři. Připadá mi divné, že by veterinářka nepoznala, že je to něco vážnějšího, když ji poslouchala celkem dlouho.

Děkuji všem za rady.

K této veterinářce už nechoďte! Je to pasterela/zkráceně/. Přenosná na jiné králíky. Kdyby to bylo v chovu, tak utratit. Je to mazlíček, tak naočkovat u jiného veterináře. Není z nachlazení.

26.4.2016 19:03
borax

XXX.XXX.91.21

Teď už je očkování zbytečné.
Králík tak jako tak nejspíš uhyne.

26.4.2016 22:12
králíček1

XXX.XXX.243.250

borax napsal(a):
Teď už je očkování zbytečné.
Králík tak jako tak nejspíš uhyne.

Zbytečné bude pro toho, kdo králíky dá na výstavu, nebo zařadí do chovu nakoupeného. Neměl by ani chovatel přijít do styku jinými králíky. Jsou králíci, kteří po čase uhynou a jsou tací, kteří s tím žijí dlouho. Pokud se na takových chová, tak odchov získává větší imunitu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.4.2016 22:20
Uživatel s deaktivovaným účtem

králíček1 napsal(a):
Zbytečné bude pro toho, kdo králíky dá na výstavu, nebo zařadí do chovu nakoupeného. Neměl by ani chovatel přijít do styku jinými králíky. Jsou králíci, kteří po čase uhynou a jsou tací, kteří s tím žijí dlouho. Pokud se na takových chová, tak odchov získává větší imunitu.

Mno... ne, imunní je odchov od zvířat, která žádné příznaky nemoci nemají. pasteurella je velmi častá bakterie a zdravý, odolný králík vůbec neonemocní, nebo je potřeba ho oslabit špatnými podmínkami chovu.

zvíře, které má klinicky zjevnou pasteurelózu, bez ohledu na to, jak dlouho s tím žijí, nemají v chovu co dělat. akorát zvyšují infekční tlak a riziko, že se prolomí imunita i u jiných jedinců.

27.4.2016 08:00
králíček1

XXX.XXX.243.250

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Mno... ne, imunní je odchov od zvířat, která žádné příznaky nemoci nemají. pasteurella je velmi častá bakterie a zdravý, odolný králík vůbec neonemocní, nebo je potřeba ho oslabit špatnými podmínkami chovu.

zvíře, které má klinicky zjevnou pasteurelózu, bez ohledu na to, jak dlouho s tím žijí, nemají v chovu co dělat. akorát zvyšují infekční tlak a riziko, že se prolomí imunita i u jiných jedinců.

Odpovídal jsem paní. Má jediného králíčka, mazlíčka. Má jej utratit? Určitě oočkovat. Co jsem napsal dále, tak si za tím stojím a nebudu se nadále vyjadřovat.!

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.4.2016 09:20
Uživatel s deaktivovaným účtem

králíček1 napsal(a):
Odpovídal jsem paní. Má jediného králíčka, mazlíčka. Má jej utratit? Určitě oočkovat. Co jsem napsal dále, tak si za tím stojím a nebudu se nadále vyjadřovat.!

Očkovat nemocné zvíře je blbost a zatím si zase stojím já. klinicky zjevné onemocnění je překážkou k jakékoliv vakcinaci.

je možné takového králíka léčit dlouhodobě atb, nemoc se tak daří tlumit nebo na nějakou dobu i úplně utlumit. ale takový králík je dlouhodobým nosičem pasteurel, to už z něj nikdo nedostane.

27.4.2016 09:44
králíček1

XXX.XXX.243.250

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Očkovat nemocné zvíře je blbost a zatím si zase stojím já. klinicky zjevné onemocnění je překážkou k jakékoliv vakcinaci.

je možné takového králíka léčit dlouhodobě atb, nemoc se tak daří tlumit nebo na nějakou dobu i úplně utlumit. ale takový králík je dlouhodobým nosičem pasteurel, to už z něj nikdo nedostane.

Můj děda to vidí jinak!Jste chytrá! Konec. Více neodpovídám.

27.4.2016 12:14
ovcezkopce

XXX.XXX.168.42

králíček1 napsal(a):
Můj děda to vidí jinak!Jste chytrá! Konec. Více neodpovídám.

Váš děda je také veterinář s praxí - jako paní bodlinka?

27.4.2016 14:42
králíček1

XXX.XXX.243.250

Slíbil jsem, že nebudu reagovat. Můj děda není veterinář, ale s mnohými zkušenými se zná.a i dosti přečtl. Zadavatelka byla u veterinářky s praxí a ta zjisila co? Jakou dostala radu?
Už nemám zájem to dále rozebírat!

27.4.2016 22:45
borax

XXX.XXX.91.21

Žádný rozumný veterinář nenaočkuje nemocné zvíře!
Jediná spolehlivá léčba rýmy je "topůrko".

dudi

3.5.2016 15:15
dudi

XXX.XXX.60.129

Kdyz ma kralik rymu nebo prska a mokro u cumaku muzou se jist, zabit a snest.nebo zakopat...?.jake jsou navrhy.

Dudi

4.5.2016 17:04
Dudi

XXX.XXX.120.43

dudi napsal(a):
Kdyz ma kralik rymu nebo prska a mokro u cumaku muzou se jist, zabit a snest.nebo zakopat...?.jake jsou navrhy.

Nikdo nic nerekne?

4.5.2016 17:20
borax

XXX.XXX.24.205

Chcete jíst maso plné hnisavých ložisek?
Tak na pekáč s ním.
Dobrou chuť.

Dudi

4.5.2016 21:05
Dudi

XXX.XXX.120.43

borax napsal(a):
Chcete jíst maso plné hnisavých ložisek?
Tak na pekáč s ním.
Dobrou chuť.

Diky staci...

19.5.2016 21:29
velpap

XXX.XXX.219.38

Mě se objevilo to samé, přivezl jsem samičku NOS, začala jakoby popšíkávat, u nozder se objevuje bílý hlen, takže jediná léčba topůrkem?

anonim2

21.5.2016 09:34
anonim2

XXX.XXX.183.62

Odkud ste si ju přivezl?

Chovatel Lada

21.5.2016 10:15
Chovatel Lada

XXX.XXX.97.68

Jo rýma to je prevít, loni si přijel chovatel pro chovný materiál Bu a že má
pěknýho samečka a zda ho nechci. Tak ho dovezl nebyl špatný, po odjezdu
jsem ho znovu zkontroloval, chovatel ještě nebyl doma a jeho Bu už měl
staženou kůži přez hlavu...

21.5.2016 14:10
velpap

XXX.XXX.133.188

anonim2 napsal(a):
Odkud ste si ju přivezl?

Zizelice u Kolína.

anonim2

22.5.2016 08:16
anonim2

XXX.XXX.183.62

velpap napsal(a):
Zizelice u Kolína.

Tak to bude istotne od chovatele klubového nejspíš alebo?Znám klubistú který prodávají chore.

22.5.2016 09:10
velpap

XXX.XXX.140.110

anonim2 napsal(a):
Tak to bude istotne od chovatele klubového nejspíš alebo?Znám klubistú který prodávají chore.

Jo, jezdí na výstavy a tetuje, ale nechci zbytečně osocovat, může to být jen prostě blbá náhoda.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.5.2016 09:29
Uživatel s deaktivovaným účtem

velpap napsal(a):
Jo, jezdí na výstavy a tetuje, ale nechci zbytečně osocovat, může to být jen prostě blbá náhoda.

Kontaktoval jste toho chovatele?Je docela možný, že u něj se rýma neprojeví a objeví se až po
změně prostředí, krmení, prostě zátěži organismu.Také se může pšikání objevit vlivem prachu z krmení u vás a králík se časem přizpůsobí a rýma může zmizet.Samici nechte v karanténě a uvidíte.Dokonce se mně už párkrát stalo, že králíkovi stačilo vyčistit nos.Měl měl v něm kousek sena a nemohl se ho zbavit.

22.5.2016 10:32
bronda

XXX.XXX.98.84

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Kontaktoval jste toho chovatele?Je docela možný, že u něj se rýma neprojeví a objeví se až po
změně prostředí, krmení, prostě zátěži organismu.Také se může pšikání objevit vlivem prachu z krmení u vás a králík se časem přizpůsobí a rýma může zmizet.Samici nechte v karanténě a uvidíte.Dokonce se mně už párkrát stalo, že králíkovi stačilo vyčistit nos.Měl měl v něm kousek sena a nemohl se ho zbavit.

Jivo, jak čistíte králíkovi nos? Postup se může hodit.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.5.2016 11:01
Uživatel s deaktivovaným účtem

bronda napsal(a):
Jivo, jak čistíte králíkovi nos? Postup se může hodit.

Otočím si ho na záda, podržím hlavu a vatou na kousku špejle.Používám k tomu Dubové kapky od Dědka kořenáře, které mám doma neustále.Ničí viry i batrerie, dezinfikují.Dokonce jsem minulý týden vyndala králíkovi z nosu osinu z obilí.Používám pouze bylinné preparáty, pokud nezaberou nemá smysl králíka dál léčit.

22.5.2016 12:21
bronda

XXX.XXX.98.84

S tím léčením s Vámi plně souhlasím. Mám tam jeden případ, tak vyzkouším a jinak budou mít psi hostinu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.5.2016 16:20
Uživatel s deaktivovaným účtem

Vyzkoušejte, někdy je to ptřeba i opakovaně, a dejte vědět jak to dopadlo.Měla jsem i dovezeného samce, který byl zvyklý jen na granule.Na seno si časem zvykl, ale pořád prskal.Nakonec jsem mu seno dala místo do krmítka na podlahu a samec prskat přestal.Nevím, asi ho neuměl z krmítka vytahovat a drolky ze sena mu padaly do nosu.

22.5.2016 17:04
hokrví

XXX.XXX.105.226

Můj VM samec taky nechce žrát seno z jeslí pouze z podlahy v jeslích mu seno vydrží týden pak ho hodím na zem a sežere ho, do jeslí dám jiné a on čeká až bude na zemi.

22.5.2016 18:32
bronda

XXX.XXX.98.84

Jeden z mých samců po naplnění jesliček první co udělá je, že vše vyhrabe na podlahu. Do rána je vše sežrané.

23.5.2016 21:57
hokrví

XXX.XXX.105.226

Ten můj u původního majitele měl snad elektrické jesle, já i když mu nedám den nebo dva na zem seno tak si z jeslí prostě neveme, ted mě napadlo, zkusím to s trávou.

26.5.2016 15:13
velpap

XXX.XXX.226.143

Tak ji prskání přešlo a i ten bílý hlen u nosu se ztratil, že by pomohla pohrůžka klackem za uši jako léčba ?

26.5.2016 16:55
bronda

XXX.XXX.98.84

Já jsem použil ty dubové kapky (pana Kadaňky - dědka kořenáře neměli) a zdá se, že zabraly. Problém jsem měl trochu větší. Jeden samec z dovozu měl hustý sopel, ten šel okamžitě pryč. Dvě samičky při mladých prskaly, ale bez soplu a mokrého nosu. Zde, zdá se zabraly kapky. Mohlo to ale být i z prachu v seně. Třetí samička se 4 týdenními mláďaty šla dnes taky pod kytky. Trochu prskala a navíc se jí začaly dělat abscesové tvrdé boule na krku. To jsem někde vyčetl, že je to následek infekční rýmy. Zbytek chovu, zdá se je v pořádku, ale musím sledovat. Infekční rýma je svinstvo. Jak jsem k tomu přišel, nevím. Poslední výstava byla na přelomu května, ale kusy z výstavy jsou, zdá se, zdravé.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.5.2016 17:39
Uživatel s deaktivovaným účtem

bronda napsal(a):
Já jsem použil ty dubové kapky (pana Kadaňky - dědka kořenáře neměli) a zdá se, že zabraly. Problém jsem měl trochu větší. Jeden samec z dovozu měl hustý sopel, ten šel okamžitě pryč. Dvě samičky při mladých prskaly, ale bez soplu a mokrého nosu. Zde, zdá se zabraly kapky. Mohlo to ale být i z prachu v seně. Třetí samička se 4 týdenními mláďaty šla dnes taky pod kytky. Trochu prskala a navíc se jí začaly dělat abscesové tvrdé boule na krku. To jsem někde vyčetl, že je to následek infekční rýmy. Zbytek chovu, zdá se je v pořádku, ale musím sledovat. Infekční rýma je svinstvo. Jak jsem k tomu přišel, nevím. Poslední výstava byla na přelomu května, ale kusy z výstavy jsou, zdá se, zdravé.

Dubové kapky p. Kadaňky neznám, ale hlavně že pomohly Dědek kořenář má stránky i internetový obchod, ale na prodej má asi jen vybrané prodejny.Doma kapky používá celá rodina na rýmu, bolest vkrku, bolesti zubů, dezinfekci ran, mají široké použití.
Náš veterinář říká, že pokud nezačnou prskat mladý od postižené samice, není to infekční.Mám zde jednu samici střídavě prská a neprská, ale jinak na ní není nic vidět, a mladým také nic není.Nám od ní už několik samic v chovu a také jim nic není.
Tak ať se daří.

26.5.2016 17:57
bronda

XXX.XXX.98.84

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Dubové kapky p. Kadaňky neznám, ale hlavně že pomohly Dědek kořenář má stránky i internetový obchod, ale na prodej má asi jen vybrané prodejny.Doma kapky používá celá rodina na rýmu, bolest vkrku, bolesti zubů, dezinfekci ran, mají široké použití.
Náš veterinář říká, že pokud nezačnou prskat mladý od postižené samice, není to infekční.Mám zde jednu samici střídavě prská a neprská, ale jinak na ní není nic vidět, a mladým také nic není.Nám od ní už několik samic v chovu a také jim nic není.
Tak ať se daří.

Ty dubové kapky pana Kadaňky i Dědka kořenáře budou asi něco obdobného - přírodní antibiotikum. Všechny 3 samičky měly mladé a ti neprskali. Ale to víte - infekční rýma je strašák, takže raděli to řešit zavčas a na jistotu.

Chovatel Lada

26.5.2016 21:42
Chovatel Lada

XXX.XXX.97.68

bronda napsal(a):
Já jsem použil ty dubové kapky (pana Kadaňky - dědka kořenáře neměli) a zdá se, že zabraly. Problém jsem měl trochu větší. Jeden samec z dovozu měl hustý sopel, ten šel okamžitě pryč. Dvě samičky při mladých prskaly, ale bez soplu a mokrého nosu. Zde, zdá se zabraly kapky. Mohlo to ale být i z prachu v seně. Třetí samička se 4 týdenními mláďaty šla dnes taky pod kytky. Trochu prskala a navíc se jí začaly dělat abscesové tvrdé boule na krku. To jsem někde vyčetl, že je to následek infekční rýmy. Zbytek chovu, zdá se je v pořádku, ale musím sledovat. Infekční rýma je svinstvo. Jak jsem k tomu přišel, nevím. Poslední výstava byla na přelomu května, ale kusy z výstavy jsou, zdá se, zdravé.

Jiří vy se ptáte kde jste přišel k rýmě, můžu se zeptat, ty králikárny jsou vaše co tam máte na fotkách?

26.5.2016 21:59
bronda

XXX.XXX.98.84

Chovatel Lada napsal(a):
Jiří vy se ptáte kde jste přišel k rýmě, můžu se zeptat, ty králikárny jsou vaše co tam máte na fotkách?

Ano. Vlastní výroba. Máte na mysli tunelový jev mezi dvěma řadama králíkáren?

Chovatel Lada

26.5.2016 22:03
Chovatel Lada

XXX.XXX.97.68

bronda napsal(a):
Ano. Vlastní výroba. Máte na mysli tunelový jev mezi dvěma řadama králíkáren?

Tam musíte mít velký průvan a to je šok pro králíky, teď jsem to taky řešil doma...

26.5.2016 22:11
bronda

XXX.XXX.98.84

Chovatel Lada napsal(a):
Tam musíte mít velký průvan a to je šok pro králíky, teď jsem to taky řešil doma...

Je pravdou, že větry v tom směru často foukají. Na druhou stranu je to na otevřeném place. Průvan by zcela jistě byl, kdyby to bylo zastřešené.Ze strany od jihu je jabloň, která větry trochu tlumí. Co bych ještě mohl vyzkoušet je z jihu přidělat dřevěnou stěnu.

Chovatel Lada

26.5.2016 22:18
Chovatel Lada

XXX.XXX.97.68

bronda napsal(a):
Je pravdou, že větry v tom směru často foukají. Na druhou stranu je to na otevřeném place. Průvan by zcela jistě byl, kdyby to bylo zastřešené.Ze strany od jihu je jabloň, která větry trochu tlumí. Co bych ještě mohl vyzkoušet je z jihu přidělat dřevěnou stěnu.

Ta stěna vám pomůže a možná by to chtělo udělat i boky, já jsem jenom posunul o 15 cm
králíkárnu ke zdi a velké zlepšení a část králikáren mám zastřešený...

27.5.2016 06:34
hokrví

XXX.XXX.105.226

Králíkům nesvědčí průvan a vlhko, ale prospívají v suchém a dobře větraném prostoru.

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.5.2016 08:47
Uživatel s deaktivovaným účtem

bronda napsal(a):
Ano. Vlastní výroba. Máte na mysli tunelový jev mezi dvěma řadama králíkáren?

Mám také část králíkáren takto jako vy a s rýmou to nemá nic společného.Dokonce nad nimi jsou ještě rohože kvůli zastínění.U některých králíkáren mám vzadu u stropu kotce vyndávací prkno a jakmile je teplo je tam dané pletivo aby kotce větraly a přesto králíci rýmu nemají.Je to spíš o odolnosti a tedy selekci.Asi jako i u lidí.Jedni se balí a přesto jsou pořád nemocní a jiní chodí na lehko celý rok a nemocní nejsou.

27.5.2016 09:34
bronda

XXX.XXX.98.84

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Mám také část králíkáren takto jako vy a s rýmou to nemá nic společného.Dokonce nad nimi jsou ještě rohože kvůli zastínění.U některých králíkáren mám vzadu u stropu kotce vyndávací prkno a jakmile je teplo je tam dané pletivo aby kotce větraly a přesto králíci rýmu nemají.Je to spíš o odolnosti a tedy selekci.Asi jako i u lidí.Jedni se balí a přesto jsou pořád nemocní a jiní chodí na lehko celý rok a nemocní nejsou.

Také v létě přidávám zastínění. Dnes jsem to ještě obhlédal a nezdá se mi, že by tam měl být nějaký větší průvan. Navíc na jedné straně je mezi králíkárnami 30 cm mezera. Spíše ty větry od jihu tam profukují. Někdy dost. Kolmo na dvě řady králíkáren jsem měl plechovou boudu na seno. Ta je již minulostí. Vítr si s ní pohrál a skončila téměř u sousedů.

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.5.2016 17:35
Uživatel s deaktivovaným účtem

bronda napsal(a):
Také v létě přidávám zastínění. Dnes jsem to ještě obhlédal a nezdá se mi, že by tam měl být nějaký větší průvan. Navíc na jedné straně je mezi králíkárnami 30 cm mezera. Spíše ty větry od jihu tam profukují. Někdy dost. Kolmo na dvě řady králíkáren jsem měl plechovou boudu na seno. Ta je již minulostí. Vítr si s ní pohrál a skončila téměř u sousedů.

V kotci průvan určitě nemáte, a vně kotce jim nevadí.Já mám dokonce průvan mezi králíkárnáma ráda, nedrží se tam mouchy a komáři.

Chovatel Lada

27.5.2016 19:13
Chovatel Lada

XXX.XXX.97.68

hokrví napsal(a):
Králíkům nesvědčí průvan a vlhko, ale prospívají v suchém a dobře větraném prostoru.

Komu není rady, tomu není pomoci, máte pravdu že průvan a vlhko králíkům
nesvědčí, ale když čtete některé příspěvky, tak průvan králíkům prospívá,
nedrží se tam mouchy a komáři, protože vám vlezou do kotce, kde mají teplo...

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.5.2016 21:01
Uživatel s deaktivovaným účtem

Chovatel Lada napsal(a):
Komu není rady, tomu není pomoci, máte pravdu že průvan a vlhko králíkům
nesvědčí, ale když čtete některé příspěvky, tak průvan králíkům prospívá,
nedrží se tam mouchy a komáři, protože vám vlezou do kotce, kde mají teplo...

Samozřejmě, že v kotci vlhko a průvan vadí, ale nechápu, jak vadí průvan, nebo lépe, proudění vzduchu, před králíkárnou.Nebo po dešti také vysoušíte okolí králíkárny jelikož je tam mokro?
Na mouchy uvnitř kotce lze použít jiné připravky.
To by králíci nemohli být ani na výstavách, lecde je mezi klecema průvan a mokro.A nebo ti prskající sou právě ti neodolní jedinci kterým vadí i průvan před králíkárnou.

Chovatel Lada

27.5.2016 21:54
Chovatel Lada

XXX.XXX.97.68

Mám dotaz: jak usměrníte proudění vzduchu před králíkárnou, v prostoru...?

28.5.2016 13:14
hokrví

XXX.XXX.105.226

Když máte klasické králikárny z prken nebo desek, tak jsou chráněny ze tří stran a to většinou stačí.

1.6.2016 11:16
xchipsy

XXX.XXX.142.1

Mám samici (nyní s 6titýdenními králíky) která od cca druhého-třetího dne, co jsem ji přivezla (byla v polovině březosti), prská Nejdřív jsem to přičítala změně prostředí (pochází z halového klecového chovu, bez podestýlky, sena...u nás venku, na hoblinách a slámě a se senem), ale čekala jsem, že se to "časem poddá" a ono nic, prská střídavě pořád, nějaký výrazný výtok z nosu, sopel apod. vyloženě nemá, ale poslední cca týden začínají prskat i někteří mladí, u jednoho jsem objevila bílou hustou kapku hlenu. Tak nevím, co s tím, zabít se mi ji nechce (jednak stála devět stovek, druhak je dobrá matka a za třetí ti malí jsou ještě fakt malí ale mít v chovu problém taky ne. Navíc mě zaráží, že ve vedlejším kotci je jiná chovná samice a ta nic, v druhém hned vedle je 6 králíků výkrmových (3 měsíce) a taktéž zdraví, pod "prskavkou" je dalších 7 a vedle samec a opět všichni ok... Tak nevim nevim co s tím dělat

1.6.2016 12:36
borax

XXX.XXX.91.21

Ono se to rozjede.
A přijdete o všechno...!

Vakcinace- Pasorin, dle schématu.

1.6.2016 12:37
xchipsy

XXX.XXX.142.1

borax napsal(a):
Ono se to rozjede.
A přijdete o všechno...!

Vakcinace- Pasorin, dle schématu.

Tak u té samice už to trvá cca 2 měsíce
Očkování mě taky napadlo, ale nevím, jestli má význam, když už ten králík prská... (u přípravku je psáno, že se nesmí vakcinovat zvířata nemocná) Nebo myslíte naočkovat jen ty zdravé (druhá samice, samec a odchov)? Myslíte, že je to inf.rýma (když ostatním za ty dva měsíce nic není)?

Ne-chovatel

7.6.2016 23:16
Ne-chovatel

XXX.XXX.63.16

Zdravím.

Čtu zdejší diskuse protože se sám vracím k chovu králíků...

Možná by vám pomohl vitamín C do vody (ne ten od veterináře, co obsahuje cukr, ale čistý). Říkám možná, protože to nemám vyzkoušeno (zatím). Obecně králíkům ale kyselá voda nevadí a dává se i kvůli kokcidiím, a králík navíc (podobně jako člověk, morče,...) má poruchu tvorby vlastního vitamínu C, takže šance na to pomoci mu nahodit zpět jeho vlastní imunitu a posílit ji je značná.

Zkuste vycházet (pro začátek, než se zorientujete) z dávky 1,25g/kg/den podané perorálně (rozpustit ve vodě). U člověka by toto množství při rýmě pomohlo a možná ji i zcela zastavilo - každý jsme jiný a rýma je docela potvora i když na to nevypadá.
Uvedené množství by to chtělo podat v co největším množství dávek, čím častěji tím lépe. To nebude možné zajistit, takže doporučuji ne-kovovou misku na pití a sledovat kolik vypije a do toho množství mu pak dát jeho dávku. Okoštovat, a když to nebude kriticky kyselé (v porovnání s octem, emanoxem,...) klidně zvýšit koncentraci a předložit mu to k pití.

Čistý vitamín C koupíte například v Drogeria Market. Když nepomůže králíkovi, přidáte rodině do letního nápoje.

Ne-chovatel

7.6.2016 23:25
Ne-chovatel

XXX.XXX.63.16

Nemyslím tím, dát mu přesně co vypije.

Příklad.

Má 3,5 kg a vypije 3 dl (deci) vody denně. Dám do misky 4 dl vody a v ní rozpustím 6 g vitamínu C (to u toho z DM odpovídá nepatrně většímu množství než 1,5 zarovnané čajové lžičky o objemu 5 ml).

8.6.2016 10:56
bronda

XXX.XXX.98.84

U mne se prskání vyskytlo u dvou samic s mladýma - oslabení organismu, ale i u jednoho samce (ten měl hustý sopel a šel hned pro psy). U samic (kýchaly jen občas) jsem zkusil kapat Dubové kapky do nosu a zdá se, že je to výrazně lepší. Nic z ostatních cca 80 kusů prskat nezačalo, takže si nemyslím, že by to byla ona obávaná infekční rýma Pasterolóza.
Kolega mi na kýchání doporučoval Doxigal, či Enrogal. Dává se do vody a je to snad nějaké antibiotikum. Máte s tím někdo zkušenosti? Také je mi proti srsti každý kus, který kýchne látnout za uši.

Ne-chovatel

8.6.2016 12:29
Ne-chovatel

XXX.XXX.148.77

Ten vitamín C, v uvedené koncentraci, již také působí jako antibiotikum (a to podle mne nepřekonané ničím jiným co člověk vyrábí). Zároveň je i antivirotikem.

Vracím se sem právě s informací, jak to udělat kdyby bylo třeba dávkování zvýšit a roztok (voda k pití) byl již příliš kyselý a králík by nechtěl pít - proveďte prostě částečnou neutralizaci jedlou sodou.
V této formě ho tělo také přijímá i když patrně o něco pozvolněji. O částečné neutralizaci hovořím právě proto, že přinejmenším u lidí, bylo pozorováno že kyselá forma má právě při nachlazení a rýmě rychlejší účinek (také je ale vitamín C rychleji spotřebováváván, proto je někdy vhodné kombinovat a část vitamínu C/kyseliny L-askorbové neutralizovat jedlou sodou).

P.S.
Pokud se králík posere tak snižte dávkování. U člověka je optimum udržovat stav předposranosti. Ale jsou-lidé kteří při rýmě jsou schopni zvládat i dvojnásobné množství než jaké jsem uvedl pro králíka jako výchozí, a stále se průjem nedostaví (což je znakem toho že tělo dokáže všechen podaný vitamín C zužitkovat a nepropustí ho ve zvýšené míře do střev). Jak dlouho užívat vám neporadím. U lidí se nevyplácí léčit rozjeté nachlazení a rýmu vitamínem C jako antibiotikem/antivirotikem - je to příliš finančně náročné a doba nejhorší fáze nemoci nemusí při chybném podání (neustále a v pravý čas) příliš změnit. Teď se bavím o stavu kdy tělo vůbec nevykazuje známky nemoci a vy podáváte vitamín C tak dlouho až je patrné že zvýšené dávky nepotřebujete a po vysazení se nemoc nevrátí. Proto, a nejen proto ale i z důvodu budování přirozené imunity je vhodnější spíše podpůrná léčba a pak včasný preventivní zásah před vypuknutím nemoci příští (s králíkem který je neustále chorý bych se na zavčasném podání vitamínu C nedomlouval a vyřadil ho z chovu).
Podpůrná léčba je však důležitá. Mnoho patogenů ví jak těla tvorů napadat i u takových kteří si vitamín C přirozeně vytvářejí. U takových pak zejména dokáže vitamín C hotové zázraky, protože působí jako anti-toxin, posilovač buněčné imunity,... a právě mnohdy dokáže obnovit i patogenem zablokovanou tvorbu vlastního vitamínu C.

P.P.S.
Pokud máte o králíka obavu, podle mne zbytečná (když zvládá ocet), zkuste s nižší dávkou a postupně ji zvyšujte.

8.6.2016 14:22
xchipsy

XXX.XXX.142.1

Doxygal jsem dávala (5 dní), efekt asi takový, že mladí prskají "jen" dva (z devíti), samice neustále (tedy ne jako že celý den ale prostě u ní žádné zlepšení nenastalo). Takže si myslím, že u ní je to už spíše chronický problém. Doufám, že mladé dochovám do porážky, protože zabíjet je v 7-8 týdnech se mi vážně nechce.. Samici už nejspíš řešit nebudu a půjde pod kytky.

Jo, vitamín C jsem zkoušela hned, jak se prskání objevilo, efekt nula (no, možná nula a kousek..) Takže u mě nezabral.

Ne-chovatel

8.6.2016 22:59
Ne-chovatel

XXX.XXX.101.98

A v jakém dávkování byl ten vitamín C zkoušen? Špatně podaný (jako antibiotikum či antivirotikum) je jakoby nebyl podaný vůbec! Proto jsem to tak složitě popisoval, s králíkem je totiž těžká domluva.

Lze ho špatně podat i jako podpůrný prostředek, ale ta šance už je menší. Pokud tedy někdo neuvažuje tak, že když dospělému člověku, který má řekněme 80 kg, podáme 0,5 g vitamínu C jednorázově (i když pozvolna se vstřebávajícího - ten je horší než čistý), tak králíkovi podáme... Tohle nepomůže ani člověku, tak proč čekat něco jiného u králíka.

Ne-chovatel

8.6.2016 23:07
Ne-chovatel

XXX.XXX.101.98

Hlavně nezapomenout, při neutralizaci sodou, zbavit roztok bublinek. Tedy i uvažovat s dostatečnou dobou reakce, aby vše co má zreagovat zreagovalo. Nechcete přeci aby bylo zvíře zduté. Pokud to půjde, žádná soda.

Chovatel Lada

9.6.2016 16:59
Chovatel Lada

XXX.XXX.97.68

Není lepší rýmě předcházet, než draze léčit...?

9.6.2016 17:52
xchipsy

XXX.XXX.142.1

Ne-chovatel napsal(a):
A v jakém dávkování byl ten vitamín C zkoušen? Špatně podaný (jako antibiotikum či antivirotikum) je jakoby nebyl podaný vůbec! Proto jsem to tak složitě popisoval, s králíkem je totiž těžká domluva.

Lze ho špatně podat i jako podpůrný prostředek, ale ta šance už je menší. Pokud tedy někdo neuvažuje tak, že když dospělému člověku, který má řekněme 80 kg, podáme 0,5 g vitamínu C jednorázově (i když pozvolna se vstřebávajícího - ten je horší než čistý), tak králíkovi podáme... Tohle nepomůže ani člověku, tak proč čekat něco jiného u králíka.

Podáván dle návodu, tj.120mg (C-compositum 25% plv sol)

Jinak obavu o ni rozhodně nemám, půjde pro psy, protože nebudu držet v chovu "podezřelé" zvíře (jediný důvod, proč jsem to neudělala hned, byla březost, následně péče o mladé - ti jsou nyní odstavení, takže samice u mě končí).

9.6.2016 18:53
borax

XXX.XXX.6.54

Vitamín C dlouhodobe podavaný ve vysokých davkach způsobuje ( u lidí ) ledvinove kameny.
A co se týká králíků. Na vyléčení pasterelozy zabere asi tak jako zapálená "hromnička" před úderem blesku :-D
Takové zvíře připravit co nejdříve psovi, nebo liškám!
Jinak...je po chovu.

Kiara16828641825

26.2.2020 19:01
Kiara16828641825

XXX.XXX.183.20

Já být tebou (pardon že tykam)šla ještě k 1veterinari...
Nikdy nevíš...

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.2.2020 19:21
Uživatel s deaktivovaným účtem

2016

26.2.2020 19:59
borax

XXX.XXX.91.21

Kiara16828641825 napsal(a):
Já být tebou (pardon že tykam)šla ještě k 1veterinari...
Nikdy nevíš...

Neregistrovaný uživatel

22.2.2022 11:10
Neregistrovaný uživatel

Jdete se poradit ohledně zdravotního problému, prevence nemoci nebo výživy vašeho zvířete? Nově se můžete obrátit rovnou na odborníky v sekci On-line veterinář. Kvalifikovanou odpověď tam dostanete nejpozději během několika hodin. Ať jsou vaši mazlíčci zdraví a spokojení!

Přidejte reakci

Přidat smajlík