Zvláštní úhyn králíků

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

MartinaNer

15.2.2017 11:49
MartinaNer

XXX.XXX.129.69

Dobrý den, chtěla jsem se zeptat. Pracuji jako vedoucí prodejny s chovatelskými potřebami a živými zvířaty. Na prodej máme i králíky a těch se právě týká ten problém. Prosím odpusťte si poznámky týkající se prodeje zvířat ve zverimexem, věřte, že já se pro ně snažím dělat mnoho věcí, které bych nemusela a právě proto se obracím na Vás i s dotazem. A teď k věci.
Měli jsme na prodejně cca 2 týdný 2,5 měsíce staré kráslíky zakrslé. U jednoho hnedka na začátku bylo poznat, že není něco v pořádku. Méně jedl, hubnul, byl méně aktivní. Jelikož chovám doma klasické králíky a vím o problematice chovu králíků a jejich citlivém zažívání nasadila jsem po pár dnech Sulfacox a oba králíky izolovala + dieta-pouze voda a seno. Ten první se mezitím stále zhoršoval - nechutenství, nechtěl pít, snížená aktivita, ale apatický ještě nebyl. Bohužel ani po přeléčení Sulfacoxem (dostávali ho injekční stříkačkou přímo do tlamky) se stav nezlepšil. Spíše setrvával na stejné úrovni další 3 dny. Druhý králík mezitím v pohodě, bez příznaků s dobrým apetitem. Bohužel po dalších třech nastalo veliké zhoršení stavu prvního králíka - již apatický, setrvávající nechutenství - ovšem bez průjmu, neskřípal zuby, žádný hlen ani žbluňkající břicho. Během pár hodin úhyn. Mezitím druhý králík již ztrácel chuť k jídlu, opakovala se stejná situace, cca 3 dny nechutenství, snížená akvitiva. Čvrtý den již apatie a rychlý úhyn.
Nenapadá Vás někoho co by to mohlo být a jak tomu případně předejít?
Králíci teda nebyli očkovaní, ve své praxi jsem se již setkala s kokcidiozou i enterokolitidou, ale tohle bylo jiné. Řekla bych, že je možné že i pošli hlady, ale co to způsobilo?

Do problému byli krmeni pouze senem + oves a ječmen.

MartinaNer

15.2.2017 11:50
MartinaNer

XXX.XXX.129.69

Ještě bych přidala, že bobky byli poměrně dost vyschlé.

15.2.2017 14:21