MartinaNer
XXX.XXX.129.69
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat. Pracuji jako vedoucí prodejny s chovatelskými potřebami a živými zvířaty. Na prodej máme i králíky a těch se právě týká ten problém. Prosím odpusťte si poznámky týkající se prodeje zvířat ve zverimexem, věřte, že já se pro ně snažím dělat mnoho věcí, které bych nemusela a právě proto se obracím na Vás i s dotazem. A teď k věci.
Měli jsme na prodejně cca 2 týdný 2,5 měsíce staré kráslíky zakrslé. U jednoho hnedka na začátku bylo poznat, že není něco v pořádku. Méně jedl, hubnul, byl méně aktivní. Jelikož chovám doma klasické králíky a vím o problematice chovu králíků a jejich citlivém zažívání nasadila jsem po pár dnech Sulfacox a oba králíky izolovala + dieta-pouze voda a seno. Ten první se mezitím stále zhoršoval - nechutenství, nechtěl pít, snížená aktivita, ale apatický ještě nebyl. Bohužel ani po přeléčení Sulfacoxem (dostávali ho injekční stříkačkou přímo do tlamky) se stav nezlepšil. Spíše setrvával na stejné úrovni další 3 dny. Druhý králík mezitím v pohodě, bez příznaků s dobrým apetitem. Bohužel po dalších třech nastalo veliké zhoršení stavu prvního králíka - již apatický, setrvávající nechutenství - ovšem bez průjmu, neskřípal zuby, žádný hlen ani žbluňkající břicho. Během pár hodin úhyn. Mezitím druhý králík již ztrácel chuť k jídlu, opakovala se stejná situace, cca 3 dny nechutenství, snížená akvitiva. Čvrtý den již apatie a rychlý úhyn.
Nenapadá Vás někoho co by to mohlo být a jak tomu případně předejít?
Králíci teda nebyli očkovaní, ve své praxi jsem se již setkala s kokcidiozou i enterokolitidou, ale tohle bylo jiné. Řekla bych, že je možné že i pošli hlady, ale co to způsobilo?
Do problému byli krmeni pouze senem + oves a ječmen.
MartinaNer
XXX.XXX.129.69
Ještě bych přidala, že bobky byli poměrně dost vyschlé.
Chovatel Lada
XXX.XXX.97.68
Co takhle, že problém dělají granule, hodně spoléháme na ně, ale
víme co tam dává za suroviny výrobce...?
Chovatel Lada
napsal(a):