Katy001

XXX.XXX.245.20
Dobrý den, jedna ze samic má poraněné genitálie. U samce nebyla. Na pohlaví má zaschlý strup. Nevím zda si to mohla udělat sama. Nebo je to nemoc... Jsem začátečník. Králíky mám od června, mám tři samice a jednoho samce. Jsou všichni narozeni loni v březnu. Mladé ještě neměli. Jsou očkovaní proti moru a myxomatoze (10/18). Samice má oči, čumák čisté, normálně žere, chování taky normální. Ostatní jsou v naprostém pořádku. Nevíte co by to mohlo být? Díky Katka
Katy001

XXX.XXX.245.20
Děkuji za reakci, podle fotek z netu to bude ono... Zítra povolám veta. A teď mi rekněte... To má tedy od matky? Ale proč to vypuklo, aniž by měla ještě mladé? Myslíte, že po přeléčení atb. všech jedinců budou v pohodě a budou schopni se rozmnožovat? Já tak vše hlídám... a snažím co vyčtu aplikovat do praxe... Jsem z toho smutná...
Uživatel s deaktivovaným účtem

Katy001
napsal(a):
Děkuji za reakci, podle fotek z netu to bude ono... Zítra povolám veta. A teď mi rekněte... To má tedy od matky? Ale proč to vypuklo, aniž by měla ještě mladé? Myslíte, že po přeléčení atb. všech jedinců budou v pohodě a budou schopni se rozmnožovat? Já tak vše hlídám... a snažím co vyčtu aplikovat do praxe... Jsem z toho smutná...
Dlouhodobé v podstatě skryté nosičství je časté. Už s tím přišla k vám.
Po vyléčení všech králíků v chovu budou králíci vyléčení.
Katy001
napsal(a):
Prohlédněte ostatní králíky, zda podobné příznaky nemá víc jedinců. Pokud je ta samice z vašeho chovu, tak její matka to nejspíš bude mít taky (ale "funguje" to i obráceně, tedy nakažené samice mohou v pohodě dát zdravá mláďata). Tohle se bohužel často šíří tak, že chovatel s malým počtem samic nechce držet vlastního samce a chodí připouštět k sousedovi, který třeba nemá chov úplně v dobrém stavu...a je to hned.
petr008
napsal(a):
Měl jsem možnost o tom kdysi dávno něco přečíst v nějaké literatuře (už si nepamatuji) a podle ní je to přenosné na člověka. Je to pravda?